Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: * Notera, endast anställningen gäller - ej aktuellt som underkonsult * Uppdragsbeskrivning Som kravanalytiker i ett utav våra agila utvecklingsteam ansvarar du för att identifiera, analysera, dokumentera och kommunicera krav från olika intressenter. Du fungerar som en brygga mellan verksamheten och utvecklingsteamet och säkerställer att lösningar utvecklas i linje med verksamhetsbehov, användarvärde och tekniska förutsättningar. Teamet utvecklar system för avbrottshantering som möjliggör kapacitetsberäkning av transmissionsnätet. Systemet är modernt och byggt med C#, .NET Core, Entitiy Framework, Razor pages, REST och MS-SQL. Då verksamheten har höga säkerhetskrav arbetar vi med on-prem lösningar. Arbetet omfattar både förvaltning och vidareutveckling (projektbaserat). Utvecklingsteamet är tvärfunktionellt och består av ett flertal personer med olika roller såsom produktägare, scrum master, systemutvecklare, testare, ux samt dig som kravanalytiker. Arbete drivs i tätt samarbete med användare i form av data scientists och kraftsystemanalytiker, samt även andra intressenter såsom domän- och lösningsarkitekter, projektledare, mfl. Teamet arbetar agilt och det är viktigt med erfarenhet av agilt kravarbete med tillhörande metoder och verktyg (Azure DevOps). I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter: Fånga och dokumentera funktionella och icke-funktionella krav genom workshops, användarintervjuer, observationer och dokumentstudier. Dela upp krav i hanterbara värdeskapande leveranser och definiera acceptanskriterier. Säkerställa att kraven är skrivna på ett utvecklingsbart och testbart sätt Arbeta tätt tillsammans med produktägare, verksamhetsexperter och utvecklingsteam för att säkerställa att funktionella och icke-funktionella krav är tydliga, prioriterade och förstådda. Säkerställa att kraven kommuniceras och förankras med och mellan olika kravställare och intressenter Ansvara för spårbarhet av krav genom hela utvecklingskedjan. Medverka i kontinuerlig förbättring av teamets arbetssätt, dokumentation och kravprocesser. Stödja test och kvalitetssäkring genom kravvalidering och granskning av testfall. Ge metodstöd inom kravhantering till verksamhetsspecialister/kravställare avseende både funktionella och icke-funktionella krav Utforma eller revidera arbetsprocesser för mottagandeorganisationen Obligatoriska krav 1. Högskole/universitetsutbildning 120p/180hp inom IT, eller annan relevant motsvarande utbildning / arbetslivserfarenhet. 2. Minst 5 års arbetslivserfarenhet, under de senaste 10 åren, som kravanalytiker inom IT, omfattande kravställning av både funktionella och icke-funktionella krav. 3. Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta med kravhanteringsverktyg såsom Jira, Azure DevOps eller motsvarande. 4. Minst 3 års erfarenhet av att arbeta som kravanalytiker i ett agilt utvecklingsteam med agila metoder såsom User stories, MVP, etc 5. God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Mervärdeskrav 1. Certifierad/Diplomerad kravanalytiker från IIBA, Astrakan eller annan likvärdig examen 2. Minst 2 års erfarenhet av teknisk kravställning av applikationer i en komplex och säkerhetskänslig IT-miljö 3. Minst 2 års erfarenhet av arbete som produktägare 4. Minst 2 års erfarenhet av arbete som UX Designer 5. Minst 2 års erfarenhet av arbete i kraftsystembranchen Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: * Notera, endast anställningen gäller - ej aktuellt som underkonsult * Uppdragsbeskrivning Som kravanalytiker i ett utav våra agila utvecklingsteam ansvarar du för att identifiera, analysera, dokumentera och kommunicera krav från olika intressenter. Du fungerar som en brygga mellan verksamheten och utvecklingsteamet och säkerställer att lösningar utvecklas i linje med verksamhetsbehov, användarvärde och tekniska förutsättningar. Teamet utvecklar system för avbrottshantering som möjliggör kapacitetsberäkning av transmissionsnätet. Systemet är modernt och byggt med C#, .NET Core, Entitiy Framework, Razor pages, REST och MS-SQL. Då verksamheten har höga säkerhetskrav arbetar vi med on-prem lösningar. Arbetet omfattar både förvaltning och vidareutveckling (projektbaserat). Utvecklingsteamet är tvärfunktionellt och består av ett flertal personer med olika roller såsom produktägare, scrum master, systemutvecklare, testare, ux samt dig som kravanalytiker. Arbete drivs i tätt samarbete med användare i form av data scientists och kraftsystemanalytiker, samt även andra intressenter såsom domän- och lösningsarkitekter, projektledare, mfl. Teamet arbetar agilt och det är viktigt med erfarenhet av agilt kravarbete med tillhörande metoder och verktyg (Azure DevOps). I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter: Fånga och dokumentera funktionella och icke-funktionella krav genom workshops, användarintervjuer, observationer och dokumentstudier. Dela upp krav i hanterbara värdeskapande leveranser och definiera acceptanskriterier. Säkerställa att kraven är skrivna på ett utvecklingsbart och testbart sätt Arbeta tätt tillsammans med produktägare, verksamhetsexperter och utvecklingsteam för att säkerställa att funktionella och icke-funktionella krav är tydliga, prioriterade och förstådda. Säkerställa att kraven kommuniceras och förankras med och mellan olika kravställare och intressenter Ansvara för spårbarhet av krav genom hela utvecklingskedjan. Medverka i kontinuerlig förbättring av teamets arbetssätt, dokumentation och kravprocesser. Stödja test och kvalitetssäkring genom kravvalidering och granskning av testfall. Ge metodstöd inom kravhantering till verksamhetsspecialister/kravställare avseende både funktionella och icke-funktionella krav Utforma eller revidera arbetsprocesser för mottagandeorganisationen Obligatoriska krav 1. Högskole/universitetsutbildning 120p/180hp inom IT, eller annan relevant motsvarande utbildning / arbetslivserfarenhet. 2. Minst 5 års arbetslivserfarenhet, under de senaste 10 åren, som kravanalytiker inom IT, omfattande kravställning av både funktionella och icke-funktionella krav. 3. Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta med kravhanteringsverktyg såsom Jira, Azure DevOps eller motsvarande. 4. Minst 3 års erfarenhet av att arbeta som kravanalytiker i ett agilt utvecklingsteam med agila metoder såsom User stories, MVP, etc 5. God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Mervärdeskrav 1. Certifierad/Diplomerad kravanalytiker från IIBA, Astrakan eller annan likvärdig examen 2. Minst 2 års erfarenhet av teknisk kravställning av applikationer i en komplex och säkerhetskänslig IT-miljö 3. Minst 2 års erfarenhet av arbete som produktägare 4. Minst 2 års erfarenhet av arbete som UX Designer 5. Minst 2 års erfarenhet av arbete i kraftsystembranchen Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Frenda växer och är i en spännande fas av framsteg och lärande. Vi söker nu en Kravspecialist till vårt team för att fortsätta utvecklingen av våra arbetssätt och kundleveranser. Bli en del av ett dynamiskt och utvecklingsorienterat SaaS-företag som är dedikerat till att förbättra tandhälsan genom vår ledande och patientcentrerade plattform. Om bolaget Frenda startades 2017 och består nu av omkring 55 medarbetare med huvudkontor i centrala Stockholm. Vår vision är att vara den ledande plattformen för effektiv, säker & patientcentrerad tandvård. Vi brinner för att förbättra tandhälsan genom en enklare vardag för alla som arbetar med tandvård. Vi är ett svenskt produktbolag som utvecklar och levererar en heltäckande molnbaserad SaaS-lösning inom MedTech. Plattformen erbjuder en allt-i-ett-lösning bestående av patienthantering, röntgen/bildbehandling samt lagring & säkerhetskopiering mot dentalbranschen. Hos Frenda värdesätter vi gemenskap och kontinuerlig utveckling, vi satsar på våra medarbetare och skapar möjligheter för var och en att växa och utvecklas inom bolaget. Kulturen präglas av en inkluderande och öppen atmosfär med snabba beslutsprocesser. Vi är i en spännande fas där vi fortsätter att expandera och ta marknadsandelar. Vad innebär rollen? Som Kravspecialist hos Frenda får du en nyckelroll i våra mest omfattande implementationer. Du samarbetar nära produktägare, leverans och utveckling – med ansvar för att tolka, dokumentera och följa upp stora kravmängder. Ditt arbete säkerställer att kraven är tydliga, testbara och kopplade till produktens roadmap. Rollen är både operativ och strategisk: du skapar struktur i komplexa projekt samtidigt som du förbättrar processer för kravhantering, spårbarhet och acceptanstester. Vi ser gärna att du är nyfiken på moderna arbetssätt och hur exempelvis AI kan bidra till ett mer effektivt dokumentationsflöde. Om dig Vi söker dig som är strukturerad, kommunikativ och van vid att arbeta i komplexa projektmiljöer. Du trivs med att samarbeta med olika funktioner – från utveckling till support och kund – och har ett öga för detaljer samtidigt som du ser till helheten. Du är lösningsfokuserad och gillar att förbättra processer. Vi tror att du har: Minst 3 års erfarenhet av kravarbete, gärna i större implementationer Arbetat med SaaS-produkter i agila team God förståelse för kravhantering i samarbete med Produktägare och test Erfarenhet av verktyg som Azure DevOps eller Jira Flytande svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet från medtech eller offentlig sektor Tidigare arbetat med krav kopplade till ISO-certifiering och regulatoriska ramar Jobbat med stora upphandlingar eller regionala implementationer Arbetat i en roll där du både formulerat och kvalitetssäkrat krav Vad du kan förvänta dig Detta är en ny roll på Frenda, vilket innebär stora möjligheter att vara med och forma arbetssätt, verktyg och processer. Du kommer vara med där det händer – i våra viktigaste kundprojekt – och få stor påverkan i hur vi arbetar framåt. Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig till en roll där du får vara med och forma framtiden tillsammans med oss!
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 7+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: You will drive and facilitate requirements and solution workshops to support the creation and evolution of product initiative concepts and IT cross-functional requirements. The assignment will also include integration work for a factory data room concept. To support the integration work and be the focal point for all the service providers. You will also be part of vehicle software deployment workgroups. The assignment will require a holistic view with end-to-end mindset for the complete scope and to engage with teams and stakeholders in multiple Divisions and Business Areas/Units. Required skills: Strong facilitator that can run efficient workshops Able to navigate and resolve conflicting views and drive for decisions and outcomes Structured and efficient approach and able to manage short timelines Planning and coordination across organizations and teams Strong communication skills and able to convey complex information clearly and concisely to diverse audiences ranging from technical teams to senior leaders Knowledge of IT architecture design and information modelling Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Vill du jobba med digitalisering som gör konkret skillnad – för samhälle, verksamheter och människor i vardagen? Som Kravanalytiker hos oss blir du en del av ett kunnigt och engagerat team där du får ta ansvar, påverka och utvecklas. Vi arbetar med kunder inom energi, hälsa, telekom och offentlig sektor – områden där teknik möter verklighetens utmaningar. 👤 Om dig Som Kravanalytiker är du länken mellan verksamhet och utvecklingsteam – du fångar upp behov, analyserar dem och omvandlar dem till tydliga krav som driver utvecklingen framåt. Du arbetar nära användare, utvecklare och testare – alltid med syftet att skapa värde, minska risker och säkerställa kvalitet. Vi tror att du gillar att skapa struktur i komplexa miljöer, trivs i agila team och att du har ett öga för både detaljer och helhet. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och ser till att inget faller mellan stolarna. 🎓 Vi söker dig som har: - Relevant högskoleutbildning inom IT, systemvetenskap eller liknande. - Minst fem års erfarenhet som kravanalytiker, business analyst eller i liknande roll. - God vana att dokumentera både funktionella och icke-funktionella krav. - Erfarenhet av att skriva user stories och acceptanskriterier, gärna enligt BDD (Given–When–Then). - Teknisk förståelse för arkitektur, API:er och systemflöden – du behöver inte kunna koda, men du förstår vad som krävs för att bygga bra lösningar. - Flytande svenska och engelska i tal och skrift. ⭐️ Meriterande - Tidigare erfarenhet som IT-konsult. - Bakgrund inom systemutveckling. - Certifieringar som IREB, CBAP eller liknande. Om Quality-teamet på Sopra Steria Vi är ett team på 30 experter inom test, krav och UX – ett tajt gäng som gillar att samarbeta, lösa problem tillsammans och dela kunskap. Här stöttar vi varandra, lär av varandra och utvecklas ihop. Oavsett om du är ny i rollen eller har lång erfarenhet – hos oss får du växa! Det här erbjuder vi dig: - Trygg anställning med fast månadslön, kollektivavtal, 30 dagars semester samt friskvårdsbidrag på 5 000 kr/år - Balans i livet – vi tror på frihet under ansvar och hållbara arbetsvillkor. - Utveckling på riktigt – din kompetens är vår viktigaste investering. - En av Sveriges bästa arbetsplatser – enligt Great Place to Work, år efter år. - Starka internationella muskler – vi är Europas ledande konsultbolag inom digitalisering. - Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Så går rekryteringsprocessen till: På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation. Processen består av tre intervjuer och personlighets- och logiktest, samt referenstagning och bakgrundskontroll. 📍 Placering: Stockholm (hybrid) ⏳ Omfattning: Heltid Låter det här som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Skicka in ditt CV så snart som möjligt – urval sker löpande. Har du frågor? Kontakta gärna Hanna Korell på [email protected]
Professional Galaxy söker en erfaren senior kravanalytiker/Product Manager med djup kunskap inom försäkringsområdet dokumenterad erfarenhet av att leda agilt kravarbete samt erfarenhet av Lumera. Kunden är mitt i Lumerainförandet och behöver förstärkning för att säkerställa en framgångsrik implementering. Arbetsuppgifter: - Driva kravarbete som Product Manager inom framför allt Lumerainförandet, med fokus på kapital- och depåförsäkringsområdet. - Tydliggöra krav som uppfyller behoven från juridik, produkt och distribution. - Minimera kundspecifika anpassningar i det köpta standardsystemet. • Gedigen erfarenhet av kravarbete, (agilt och traditionellt). • Djup kunskap inom Kapitalförsäkring och/eller Depåförsäkring . • Erfarenhet av Lumera (gärna migrering till Lumera) • Försäkringskompetens inom andra produktgrupper inom pension och livförsäkringsområdet • Workshopfacilitering • Van att leda arbete såsom krav och utredningar • Agil kravhantering och systemanalys • Jira, Confluence • Strukturerad, drivande och ansvarstagande. • Relationsskapande arbetssätt och förmåga att utveckla och förbättra arbetssätt. Svenska (flytande) är ett krav för rollen! Uppdragets längd: 2025-05-20 - 2026-01-31 Sista ansökningsdag: 2025-05-06
Har du ett stort intresse för dataanalys och vill bidra till utvecklingen av Sveriges största flygplatser? Då kan du vara den vi söker till rollen som Senior Analytiker hos oss på Swedavia. Som analytiker blir du en del av enheten Datadriven utveckling, som har ett övergripande ansvar för att ta fram beslutsunderlag för våra tio flygplatser. Avdelningen ansvarar även för Swedavias centrala Business Intelligence-funktion och arbetar för att genom datadriven analys optimera investeringar och tillgångsförvaltning i takt med nuvarande och framtida efterfrågan. Om rollen I denna roll arbetar du nära fem erfarna analytiker och en kapacitetsutvecklare. Ditt uppdrag är att stödja utvecklingen av Swedavias flygplatser i syfte att utveckla verksamheten och möta framtidens behov. Det innebär att du tar fram beslutsunderlag, genomför analyser och föreslår förbättringsåtgärder. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att modellera framtida behov av incheckningsdiskar, analysera passagerarflöden eller utreda effekter av en ombyggnation. Du arbetar huvudsakligen i Power BI, Python, Databricks och CAST – ett branschspecifikt simuleringsverktyg. Då flygplatser är komplexa och föränderliga miljöer, är det viktigt att du även kan bidra till att utveckla metoder och modeller för att hantera nya frågeställningar. Din profil Vi söker dig som har en mycket god analytisk förmåga och trivs i samarbeten. Du är strukturerad, lösningsorienterad och kan förklara komplex information på ett pedagogiskt sätt. Vi ser att du har: Civilingenjörsexamen eller annan relevant akademisk utbildning Gedigen erfarenhet av att samla in, analysera och tolka stora datamängder God förståelse för prognos- och modellutveckling samt algoritmer Förmåga att visualisera och kommunicera analysresultat på ett lättillgängligt sätt Svenska och Engelska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av Power BI, Databricks, Power Query och Python Kunskaper i programmering och andra analysverktyg Vad vi erbjuder Hos Swedavia får du en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö där tempot är högt men klimatet varmt. Vi lägger stor vikt vid arbetsglädje och gemenskap, och strävar efter att du ska känna dig sedd, utvecklas i din roll och bidra till vår gemensamma resa mot framtidens flygplatser. Kontakt: Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna Johan Torstensson på [email protected] Sista ansökningsdag är den 13 maj, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag! Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.
Vi söker efter dig som vill ta nästa steg i karriären! Och varför inte göra det tillsammans med oss på Nexer? För Nexer är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. Du får en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjlighet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Vem är du? Vi söker en erfaren kravanalytiker med gedigen kunskap inom området och en förmåga att bidra med insikter på ett öppet och lyhört sätt. Minst fem års arbetslivserfarenhet är ett krav, och vi ser gärna att du har mer än nio år i branschen. Du har relevant utbildning inom exempelvis systemvetenskap eller datavetenskap alternativt mångårig arbetslivserfarenhet som har gett motsvarande kompetens. Rollen innebär ansvar för att samla in och dokumentera krav från olika intressenter för att tydliggöra projektets behov och mål. Arbetet omfattar hantering och strukturering av krav med etablerade verktyg som UML och Jira, samt att säkerställa att specifikationerna är välorganiserade och lättillgängliga. Dina kunskaper kommer spela en central roll i varierande projekt, där du arbetar nära både tekniska team och verksamheten för att säkerställa leverans av lösningar med hög kvalitet. Att arbeta nära utvecklingsteamet och omvandla krav till fungerande lösningar är en viktig del av uppdraget. Din roll blir även att följa upp projektets framsteg genom spårbarhetsanalyser och säkerställa att leveranserna uppfyller de uppställda kraven. Erfarenhet från arbete inom offentlig sektor samt kravanalysprojekt av olika slag är meriterande. För att lyckas i rollen krävs flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Då uppdragen finns i Örebro, Västerås och Stockholm är det viktigt att du har möjlighet att resa i regionen. Vilka är vi på Nexer i Västerås? Nexer i Västerås är i en tillväxtfas och vi vill bli fler! Idag är vi ett gäng på 12 konsulter med en bred blandning av kompetenser inom mjukvaru- och hårdvaruutveckling, projektledning och SCADA. Kontoret i Västerås präglas av gemenskap och engagemang, för oss är det viktigt att du känner att det är hos Nexer du hör hemma. Vi sätter dig som konsult i första hand och utgår från vad DU vill göra, både nu och framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och kompetensmässigt. Teamet i Västerås genomsyras av ett prestigelöst kunskapsutbyte och här får du chans att växa i en inkluderande och stöttande miljö. Vi värnar om ett öppet och tryggt arbetsklimat där du är välkommen precis som du är! Uppdragen finns hos våra kunder som verkar inom både offentlig och privat sektor. Flertalet av våra kunder inom privat sektor bygger morgondagens produkter och finns inom elkraft, försvarsindustrin och automatiserad industri. Inom den offentliga sektorn har vi kunder över hela landet. Som konsult arbetar du antingen på plats hos kund, i våra egna lokaler eller hemifrån, ofta i en hybridkombination. Du arbetar självgående i uppdraget eller så ingår du i ett team med flera kollegor från Nexer. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Xie Gamboa, [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Assignment description We are looking for a Node.JS Backend Developer. In this role you will play a key role in building scalable, web-based backend services, working closely with other developers, designers, and product owners throughout the entire product lifecycle. Qualifications: You have experience with Node.js in production environments. You have good understanding of AWS services and DynamoDB. You are familiar with tracking and analytics integration. You are comfortable taking part in architecture discussions and contributing to end-to-end development. You are highly collaborative and communicative. You are a strong relationship builder; able to quickly integrate into teams. You are driven by team success rather than individual achievement. You have a entrepreneurial mindset; takes initiative and ownership. You are fluent in English (written and spoken). Swedish is a bonus. To succeed in this role you are a fast starter, collaborative, and brings a proactive mindset to problem-solving and team dynamics. You thrive in an agile setup, enjoy pair programming, and are comfortable taking full ownership within your team. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 7+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Arbetsuppgifter: • Samla in, prioritera och dokumentera krav kopplade till olika EUregelverk och dess tekniska implementation i FI:s system • Kommunicera med olika intressenter, både med it-team och verksamhetsrepresentanter • Delta i testning under och efter utvecklingsarbetet • Arbeta tätt med it-arkitekt och stödja i framtagande av it-lösningar • Stödja it-projektledaren i arbetet med samordning av olika aktiviteter med projektgruppen eller andra berörda intressenter • För att lyckas med uppdraget behövs lång erfarenhet av att samla in, prioritera, dokumentera, kommunicera krav samt delta i testningen. Samtidigt behövs det en bred förståelse för de olika EU-regelverken som FI har skyldighet att implementera i Sverige. Det behövs även en bra teknisk förståelse för hur in- och utrapportering samt publicering av data fungerar. Skallkrav: Ska ha minst sju års erfarenhet från att ha arbetat som kravanalytiker Ska ha minst tre års erfarenhet från uppdrag inom finansiell sektor Ska ha flerårig erfarenhet från arbete i komplexa IT-projekt, nämn två uppdrag som genomförts under de senaste fem åren där konsulten aktivt deltagit genom att driva kravarbetet med andra intressenter i verksamheten och utvecklingsteam Ska ha erfarenhet av att arbeta agilt. Ska ha akademisk utbilding inom IT eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Ska ha mycket god kommunkationsförmåga och kunna hantera både svenska och engelska muntligt och skriftligt obehindrat Börkrav: Bör ha flera års erfarenhet från statlig myndighet Bör ha erfarenhet av att ha arbetat i SAFe-ramverket Bör ha erfarenhet från arbete med EU-regelverk inom finansiella sektorn såsom Öppenhetsdirektivet, Blankning och Prospekt Bör ha erfarenhet av projekt som hanterar större datamängder Bör ha arbetat i uppdrag med stort fokus på krav och regler inom informationssäkerhet och cybersäkerhet Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer