Kravanalytiker

Sök bland 51 lediga jobb som Kravanalytiker och börja ditt nya yrkesliv idag!

Junior systemvetare med intresse för affärssystem till fordonsjätte

Trivs du i en roll där du får agera kommunikativt samtidigt som du är nära tekniken? Tycker du om att arbeta självständigt med konfigureringar och IT i en global miljö? Då är denna roll hos vår kund något för dig! Om företaget: Kunden är en svensk IT-gigant inom fordonsindustrin och hanterar koncernens övergripande IT-strategier och planer. De har även det totala ansvaret för all utveckling, leverans, support av IT-lösningar och tjänster för koncernbolagen. Hos denna kund blir du en del av en attraktiv och innovativ arbetsplats med global verksamhet, där du får vara med att utveckla framtidens lösningar. Dina arbetsuppgifter: I rollen som systemvetare så kommer du ingå ett team verksamma inom IT, med fokus på utveckling och konfigurering inom det nya verktyget JD Edwards. Detta verktyg är väldigt likt SAP och har många funktioner inkluderade. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att försöka tyda vad verksamhetens behov är – samt identifiera och föreslå förbättringar för att slutändan uppfylla slutanvändarens förväntan. Du agerar följaktligen som en brygga mellan olika grupper där din uppgift är att identifiera, samt säkerställa att uppsatta krav från verksamheten kan tydas inom såväl finans, ordermottagande, logistikplanering och IT-support. I rollen arbetar du självständigt med att lösa de olika problem som kan uppstå för användarna. Beroende på vart ditt intresse ligger kan du få välja om du vill arbeta med konfigurering inom finans, ordermottagande eller logistikplanering. Din profil: Skallkrav: - Kandidatexamen inom systemvetenskap eller likvärdigt. - Engelska flytande i tal & skrift Meriterande: - Erfarenhet av SAP-system - Svenska Personlighet: Vi ser att du som söker har goda sociala färdigheter och trivs i en roll där du får agera kommunikativt. Vidare trivs du nära tekniken och samarbetar väl i grupp och självständigt. Det är också av stor vikt att vara nyfiken och självgående. Om oss: Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget, förutsätt att båda parter trivs med samarbetet. Villkor Start: Januari Omfattning: Heltid Placering: Göteborg Arbetstider: 8-17 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

1 december 2023
Sista ansökan:
31 januari 2024
Business Analyst inom IT och digitalisering

Vi på Nexer Group, fd Sigma IT, utökar och söker fler stjärnor som vill bli en del av vår enhet IT Management! Brinner du för IT utveckling, kravhantering, digitalisering och är samtidigt nyfiken på konsultrollen? Vi söker nu dig som vill vidareutvecklas i din roll genom ett varierande arbete hos våra olika kunder och där du får möjligheten att bygga din kunskapsbank och dela med dig av din egen. Låter det intressant? Då är du troligen vår nästa Business Analyst! Rollen som Business Analyst För oss är det viktigt att du får utvecklas till ditt bästa jag. Genom vårt koncept BA by Nexer får du möjlighet att utveckla din Business Analysis- kompetens och testa på olika roller så som Scrum Master, Product Owner, Business Architect, Requirement Manager och mycket mer. Om du i stället önskar specialisera dig inom Business Analysis eller något annat område har vi möjlighet att erbjuda dig utbildningar och certifieringar genom Nexer Academy, du får också möjligheten att bredda din erfarenhet mot olika spännande branscher. Som Business Analyst får du arbeta med varierande uppdrag hos kunder i Göteborgsområdet, med fokus på att hjälpa verksamheten att omvandla idéer och strategier till reell IT- nytta. Du kommer få agera som expert i ett av våra kunduppdrag och arbetar med ett eller flera områden som nulägesanalyser, processkartläggning, förändringsledning, kravställning, kravanalys, agila roller, dokumentation och förmedling. Rollen passar dig som har lätt att förstå och sätta dig in i komplexa miljöer, har god kommunikationsförmåga, kan arbeta med flera stakeholders för att förstå deras behov och omsätta till krav, facilitera workshops, god dokumentationsförmåga samt tycker om att verka i gränslandet mellan verksamhet och IT. Du arbetar självständigt med att driva in insamling av användarnas behov och kommer proaktivt med förslag på lösningar som skapar reell nytta. Är vi rätt för dig? Vill du tillhöra ett entreprenörsdrivet och familjärt bolag med stor passion, tror vi att vi kan vara rätt plats för dig. Vi har ett starkt driv och arbetar alltid ”upwards & onwards”, samtidigt som vi har ett jordnära förhållningssätt. På Nexer och enheten West Strategy vill vi erbjuda dig möjligheten att utvecklas i den riktning du önskar, både personligen och i din roll. Du ingår i ett erfaret och passionerat team där det finns utrymme för kunskapsutbyte, och du får regelbunden uppföljning av din utveckling med din närmsta chef som coachar dig framåt. Hos oss kan du räkna med en trygg anställning och vi är ett bolag som förstår vikten av en god work- life- balance. I vårt förmånspaket erbjuder vi många attraktiva förmåner t.ex våra Passion Days, extra lediga dagar att ta ut när du behöver för att ägna tid åt något som du brinner för. Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag, ersättning vid föräldraledighet med mera. För att både bibehålla och utveckla den atmosfär vi har idag arrangerar vi även regelbundet sociala aktiviteter för att få träffas och umgås, tex genom målresor, spelkvällar, bowling, klättring och andra trevliga After Works. På Nexer Strategy i Göteborg kommer du att tillhöra vårt inspirationsfyllda kontor på Lindholmspiren, vid färjeläget, som blivit framröstat som ett av Sveriges snyggaste kontor. Är du vår nya kollega? Vi söker dig som har: - Relevant högskoleexamen, gärna teknisk, och erfarenhet inom agila metoder och Business Analysis. - Erfarenhet av att verka som brygga mellan verksamhet och IT, kanske i form av förvaltningsledare eller i nulägesanalyser. - God förmåga i det kommunikativa och erfaren inom facilitering/ workshopledning, processkartläggning och användning av olika verktyg. - Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med att fånga och hantera både funktionella och icke-funktionella krav från verksamheten och user-stories. - Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. - Meriterande med erfarenhet från kravställning och kravanalys inom offentlig sektor. - Meriterande med erfarenhet från Jira, Azure DevOps, Confluence och SAFe ramverk. Vi ser det även som en merit om du har tidigare konsulterfarenhet och certifieringar, tex i IREB eller andra relevanta certifieringar. Utöver detta är dina personliga egenskaper minst lika viktiga för oss då vi vill behålla den kultur vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt lyssna och lära. Inom vår enhet har vi samlat en mängd kompetenser som aktivt lär av varandra och skapar en större helhet. Låter detta intressant för dig? Välkommen med din ansökan till oss på Nexer och Strategy! Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till Natalie Svensson på [email protected] (mailto:[email protected]). Vi tar emot ansökningar löpande, så vänta inte med att söka! Nexer som arbetsgivare Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag. Vår kultur Vår vision är Promising future - det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg - framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

1 december 2023
Sista ansökan:
5 januari 2024
Business Analyst

Som Business Analyst på Nexer får du möjligheten att arbeta hos några av Sveriges största och mest spännande kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kommer vara med och driva våra kunders digitala utveckling framåt. Vi söker nu flera Business Analyst med placering i Stockholm till vårt affärsområde East Strategy. Inom affärsområdet finns konsulter med kompetenser inom krav, test, projektledning, agilt, förändringsledning och verksamhetsutveckling som älskar att agera bollplank och dela med sig av sina kompetenser för att vi ska växa tillsammans och bli den bästa partnern till våra kunder och den bästa arbetsgivaren. THE PLACE TO BE, helt enkelt! Börjar du hos oss så får du mig, Hélène Ahlström Fryxell, som chef. Min roll är att se till att du har allt du behöver för att göra ett bra jobb och ha kul medan du håller på! Förtroende och transparens är mycket viktigt för mig, jag tror på mitt team och litar på att de gör rätt val och ber om hjälp när de behöver det. Jag kommer att vara där för att vägleda dig, lyssna på dina utmaningar och tillsammans med dig - möjliggöra idéer! Om du är en person med PASSION och EXECUTION som agerar snabbt, brinner för att lära dig nya saker och tar ansvar för att ständigt förbättra dig själv, oss som företag och viktigast av allt, hjälpa våra kunder, så kommer du att passa perfekt hos oss! Connecta gärna och ta en första kontakt med mig på LinkedIn här. (https://www.linkedin.com/in/h%C3%A9l%C3%A8ne-ahlstr%C3%B6m-fryxell-3136951/) Hur ser rollen ut? Som Business Analyst kommer du att driva workshops, arbeta mot verksamhet och IT vad gäller kravhantering och kravställning ute hos våra kunder. Rollen som Business analyst är väldigt bred vilket gör att uppdragen kan se ganska olika ut men i grund och botten så handlar det om att hjälpa kundens verksamhet att omvandla idéer och strategier till effektiva och smidiga IT-lösningar, vilken man behöver tycka känns roligt för att trivas hos oss. Vi kommer se till att du får kompetensutveckling och verktyg för att växa i din roll. Vi söker dig som: - Har minst 5 års erfarenhet av Business Analyst, Kravanalytiker eller Kravledare - Har erfarenhet av agila metoder - Är van vid att ha kontakt med olika stakeholders, både internt och externt - Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat - Har relevant eftergymnasial utbildning, gärna högskoleexamen - Har viss kunskap inom process-och informationsmodellering - Har erfarenhet av rollen som konsult Det är meriterande om du har: - Certifiering inom IREB, agila metoder eller har annan relevant certifiering - Erfarenhet från offentlig sektor eller bank/finanssektorn, men detta är inget krav Som person har du en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya verksamheter. Du är van vid att kontinuerligt och proaktivt se och driva förbättringar och förändringar. Vidare tar du en aktiv roll i projektteamet, driver ditt eget arbete med stor självständighet och självledarskap och ser det som en självklarhet att dokumentera och dela med dig av dina kunskaper. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. På Nexer är det viktigt för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö med mångfald bland anställda, där vi tillsammans skapar en stark företagskultur. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vi vill behålla den atmosfär vi har idag. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra. Vi letar efter personer som säger VI och inte JAG. Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till Natalie Svensson som ansvarar för rekryteringsprocessen på [email protected]. Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka!

1 december 2023
Sista ansökan:
31 januari 2024
BI-utvecklare till Svensk Exportkredit

Gör skillnad med oss! Som BI-utvecklare hos SEK i Stockholm bidrar du till Sveriges hållbara tillväxt Svensk Exportkredit (SEK) hjälper svenska företag att expandera produktion och försäljning över hela världen, samt att prioritera grön omställning. Vi finansierar svensk export på ett säkert och hållbart vis, och som BI-utvecklare hos oss bygger du datalager och analysverktyg som gör vårt uppdrag möjligt. Hos SEK finner du ett starkt engagemang och snabba beslutsprocesser, där varje kollega spelar en viktig roll. Vi värderar våra medarbetares kompetens högt, och investerar därför i både tid och resurser för vidareutveckling. Här möter du humor, kompetens och samarbetsvilja – och devisen att alla frågor är bra frågor! Vi erbjuder dig • Ett bolag där din kompetens värderas högt, ditt engagemang får gensvar och din leverans gör skillnad • Att utvecklas som BI-utvecklare med stor variation i vardagen i ett centralt och uppskattat område för oss • Att lösa problem från ax till limpa över hela BI-flödet från Data Engineering till Data Analysis Det här gör du hos oss Team BI är en grupp om ca 15 kollegor, både konsulter och anställda, med kompetens som spänner brett. Inom teamet är vi uppdelade i fyra mindre grupper som är inriktade mot var sitt verksamhetsområde. Varje grupp har en Tech Lead, och vi strävar efter att dela på arbetsuppgifterna för att minska personberoenden och utveckla våra samarbeten. Vi har gemensamt ansvar för att förvalta, vidareutveckla och supportera lösningar för Informationshantering, inklusive analys och rapportering, för SEK:s olika verksamhetsområden. Vi arbetar primärt i en Microsoft-miljö och använder T-SQL för ETL och datalagring, orkestrerat av ett flödesverktyg samt MDS för master data-hantering. För beräkningar och viss analys används även Python. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Kravtolkning, lösningsdesign och att skapa en förståelse för systemens integrationer och anslutande systems datamodeller ihop med verksamhetens behov • Utveckling av databaslösningar och analys-kuber • Att utreda och lösa uppkomna incidenter, och proaktivt säkerställa kvalitet i de lösningar du och teamet levererar Ditt team och arbetsplats Vi arbetar tätt tillsammans med de andra utvecklingsteamen, med SEK:s Säkerhets- och Operationsteam samt med våra kollegor i verksamheten. Alla grupperingar inom BI jobbar över hela teknikstacken, och du kommer ges möjlighet att jobba med alla delar av Business Intelligence-plattformen. Vårt kontor ligger på Fleminggatan 20 i Stockholm och vi spenderar merparten av vår tid på kontoret, med ett flexibelt arbetssätt och distansarbete när det passar uppgiften. Mer om dig Vi söker dig som idag arbetar som BI-utvecklare med djup förståelse för ETL-flöden och god kunskap inom T-SQL. Du har ett intresse för bank- och finansbranschen, men behöver absolut inte vara expert – du kommer få tid att lära känna vår verksamhet. Du är bekväm med både svenska och engelska som arbetsspråk. Det är meriterande om du arbetat med Python-utveckling, Azure DevOps, kub-utveckling och/eller Microsoft MDS. Som person och kollega trivs och utmärker du dig i samarbete, och drivs av att strukturerat lösa problem för teamets och verksamhetens framgång. Du har överblick över och förstår både detaljerna och helheten, och tar initiativ för att driva ditt arbete framåt. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

30 november 2023
Sista ansökan:
30 december 2023
Kravledare/ Kravspecialist till Samhällsnyttan

Vi söker dig som vill bli en del av Sogeti Stockholm och hjälpa våra kunder inom samhällsnyttan att bidra till framtidens samhälle! Vill du jobba i en varierande miljö med stort eget ansvar? Då är det dig vi söker! Som konsult och kravanalytiker arbetar du tillsammans med verksamheten hos din uppdragsgivare. Du hjälper dem i arbetet med att fånga upp, analysera och dokumentera krav och behov med fokus på IT-stöd. Du blir en viktigt del i kommunikationen mellan verksamheten och leverantören av IT-stödet. Vi har flertalet kunder inom offentlig sektor som har stor efterfrågan inom kompetensområdet Kravledare/ Kravspecialist. Tillsammans med våra kunder och Sogeti får du möjligheten genom dina erfarenheter och förmåga bidra till att skapa och bygga morgondagens samhälle. Hos oss finns alla möjligheter att bygga din karriär som du vill och utvecklas åt det håll du önskar. Vem är du? Vi söker dig som vill arbeta med krav i roller som Kravanalytiker, Kravledare eller motsvarande. Som person har du ett engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Hinder ser du som möjligheter, du trivs i en föränderlig miljö och har lätta för att sätta dig in i nya utmaningar. Vi söker dig som värdesätter din egen utveckling högt och trivs i rollen som konsult. Vi ser gärna att du har: - Kommit en bit in i din karriär inom Krav-området - Erfarenhet samt certiferad inom krav och agila arbetsmetodiker såsom exempelvis Scrum, SAFe, IREB. - Kunskaper inom kravområdet avseende metoder, processer, modeller dokumentation och spårbarhet - Erfarenhet av att driva workshops och agera moderator vid kravinsamling - God vana att dokumentera funktionella krav från ett verksamhetsperspektiv samt presentera och diskutera olika lösningsförslag - Flytande svenska och engelska i både tal och skrift Vad erbjuder vi på Sogeti Stockholm? Vi erbjuder utöver härliga kollegor och en rolig samt utvecklande arbetsplats ett kompetensnätverk där din utveckling är prioriterad. Även om samarbete är kärnan i vårt sätt att arbeta ser vi även till individuella behov med ett flexibelt förmånspaket som du kan skräddarsy för att passa just dig. Sogeti som arbetsplats präglas av familjär känsla och positivt attityd och en prestigelös miljö. Vi värdesätter samarbete och kul på jobbet! Vår entreprenörsanda gör oss snabbrörliga och adaptiva för svängningarna i branschen utan att förlora fokus på individen och lagandan. We want you! Vi ser fram emot din ansökan! Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

28 november 2023
Sista ansökan:
28 februari 2024
Kravanalytiker till en av våra kunder

Som Kravanalytiker kan du söka jobb på plats på Techjobsmässan som arrangeras på Sergel Hub, Sveavägen 10 Stockholm. den 7 februari, 2024. 11:00-18:00 Vi har flera utställare som efterfrågar just din kompetens. Gå på speedintervjuer, lyssna på inspirerande talare och få nya perspektiv i din karriär. Du kommer att lämna mässan med inte bara jobbmöjligheter, utan också med en ny gnista i din karriär. Föranmäl dig kostnadsfritt redan nu via mail

28 november 2023
Sista ansökan:
10 december 2023
Kravanalytiker med förändringsledningsansvar

Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1800 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans. Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs Jordbruksverket är en av Jönköpingsregionens största IT-arbetsgivare. På utvecklings- och digitaliseringsavdelningen samarbetar över 200 personer i olika roller för att lösa både verksamhetens och våra kunders behov av moderna och effektiva IT-lösningar. Inom avdelningens väggar ryms storskalig systemutveckling på flera plattformar samt drift, förvaltning och support. Jordbruksverket erbjuder en modern och händelserik utvecklingsavdelning där teamarbete i nära dialog med kunden och ett agilt arbetssätt utgör grunden. Vi prioriterar medarbetarnas välmående och utveckling och värdesätter engagemang och kreativitet. ARBETSUPPGIFTER Som kravanalytiker med ansvar för förändringsledning, kommer du vara en viktig del i vårt strategiska arbete för förbättring och effektivisering av Jordbruksverket arbetsmetoder och processer. Du kommer jobba inom en komplex verksamhet med många olika kontaktpunkter och olika system där vi både utför nyutveckling och vidareutveckling av mestadels egenutvecklade system. Du kommer samverka med många olika roller och verksamheter i ditt strategiska arbete samt i det operativa kravanalysarbetet som utförs utifrån något av våra utvecklingsteam. Du har en nyckelroll och ansvarar för att identifiera, samla in och driva genom förändringar som effektiviserar våran verksamhet med fokus på kravanalys. Det är viktigt med en god förståelse av alla roller inom utvecklingsprocessens för att effektivt kunna genomföra förändringarna och inte suboptimera våra processer. I rollen jobbar du mycket nära utvecklingsteamen men också tillsammans med verksamhetsexperter, produktägare, arkitekter och strategiska grupperingar. Utifrån de operativa kravanalysdelarna ansvarar du för att fångar verksamhetens behov och krav. Du konkretiserar, strukturera och dokumentera kraven i underlag för implementation och utveckling av våra system. Du kommer jobba agilt och iterativt med delleveranser både mot verksamheten och utvecklingsteamen. KVALIFIKATIONER Du som söker är en senior kravanalytiker med en flerårig arbetslivserfarenhet och fördelaktligen en akademisk utbildning inom IT. Du har stor erfarenhet av systemutveckling och har en god förståelse för alla roller inom utvecklingsprocessen. Meriterat är en erfarenhet från förändringsarbete runt processer och metodik med ett fokus på effektivisering av arbetsprocesser. Vår verksamhet är komplex och erfarenhet från att jobbat brett inom kravanalys med, både interna och externa integrationer samt back-end och front-end är mycket värdefullt. Utöver detta är erfarenhet av story mapping, domändriven design, modellering, UML, Enterprise Architect och agilt arbetssätt meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor och söker dig som sätter upp höga mål och arbetar hårt för att se målen realiseras och skapa värde. Som person värdesätter du samarbete och andras åsikter men är samtidigt säker och står upp för dina åsikter, har mod att säga ifrån och har en förmåga att skilja på sak och person. Du är kommunikativ och trivs med att ha kontakt med olika roller och kompetenser där du effektivt föra fram din talan, vinna andras respekt, argumentera och bli lyssnad på. Som person är du också analytisk och har förmågan att se samband och förstå konsekvenser av olika förslag och lösningar och utifrån detta hitta den mest effektiva lösningen. Vårt arbetsspråk är svenska och därför behöver du behärska svenska språket väl i tal och skrift.

27 november 2023
Sista ansökan:
11 december 2023
Business Analyst - Stockholm

Dina arbetsuppgifter Vi söker i uppdrag åt vår kund, som är ett av världens största techbolag en ny talang som vill arbeta som Business Analyst och är på jakt efter nästa steg i sin karriär. Du har ett öga för detaljer och brinner för att analysera och dokumentera försäljningssiffror. Vi ser att du är en driven, analytisk och affärsorienterad person som kan analysera och identifiera förbättringsområden och implementera dessa förbättringar i verksamheten. Din bakgrund Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter från liknande roller eller har en relevant högskole- eller universitetsexamen. Det är meriterande om du har en förståelse för affärsutveckling och har ett stort teknikintresse med goda IT-kunskaper. Du bör ha goda kunskaper inom Excel. Personliga egenskaper - Kommunikativ och kan uttrycka sig i svenska och engelska i tal och skrift. - Lösningsorienterad - Strukturerad arbetssätt - Analytiskt och jobbar proaktivt Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du att bli anställd av Nordic Retail Group men utföra arbetet åt kunden. Omfattning: Heltid Placering: Stockholm Lön: Månadslön Tjänsten beräknas tillsättas snarast därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Frågor om tjänsten (ej ansökningar) kan ställas till Karina Nilsson på: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, Creative Studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret - utan också på väg till kontoret”. Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

27 november 2023
Sista ansökan:
29 december 2023
Kravanalytiker sökes till spännande uppdrag

Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige. Beskrivning För vår kund söker vi nu en Kravanalytiker för ett längre uppdrag till expansivt företag. Arbetsuppgifter Du kommer i denna tjänst arbeta med att etablera en dokumenthanterings- och samarbetsplattform med bas på SharePoint, som kommer att användas av en global organisation inom branschen. För detta projekt är företaget i behov av en kravspecialist som kommer att vara en värdefull medlem i teamet som arbetar med att implementera den nya SharePoint-lösningen. Kvalifikationer För att kvalificera för denna tjänst ser vi att du har: - Minst 2 års erfarenhet av SharePoint-lösningar, - Minst 5 års erfarenhet av kravarbete, - Erfarenhet av att arbeta i högprofilerade leveranser med snäva deadlines, - Erfarenhet av dokumentlagring, märkning och förståelse av krav från olika juridiska personer, - Erfarenhet av att dokumentera krav på engelska med standardiserade modeller, - God förståelse för svenska och engelska, i både tal och skrift. Det anses vara meriterande om du tidigare har arbetat i en internationell miljö. Som individ utmärker du dig med din starka drivkraft, nyfikenhet, en inbyggd uppmärksamhet på kvalitet och har en naturlig förmåga att kommunicera. Du är resultatfokuserad och har en ovärderlig förmåga att se det stora hela i varje situation. Villkor Uppdraget kan delvis utföras på distans men sker även på företagets lokaler i Stockholmsområdet. Vi arbetar med löpande urval och där tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

27 november 2023
Sista ansökan:
4 december 2023
Kravanalytiker till Menigo

Vi är inne på en transformationsresa och står inför flera roliga och utmanande projekt. Nu söker vi dig som vill vara med oss och forma framtidens digitala landskap. Låter det intressant? Missa inte chansen - ansök till rollen som Kravanalytiker på Mengio idag! Din vardag: Du kommer att vara en del av vårt team Digital Technology och i din roll har du ett stort ansvar med möjlighet att påverka din vardag. I din roll som kravanalytiker kommer du att ansvara för att samla in, strukturera, dokumentera, kvalitetssäkra och förmedla verksamhetens krav och behov samt analysera dem för att kunna översätta till tydliga leveranser på tekniksidan. Du kommer även utbilda verksamheten om kravhantering och dess process. Du blir en del av Menigos Business Tech organisation och kommer rapportera till Head Of Digital Technology. Du kommer utgå från Menigos kontor vid Globen och delvist distansarbete är möjligt. Vem är du? Vi söker dig som har lätt att samarbeta tvärfunktionellt i olika team och sammansättningar. Du är kund och lösningsorienterad samt en utmärkt kommunikatör med förmågan att nå fram till personer med olika teknisk kompetens. Du trivs att arbeta självständigt och tar ansvar för att driva förbättringar inom ditt område. Krav: - Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet - Erfarenhet av kravhantering, inklusiver insamling och dokumentation av dessa - God kunskap av utvecklingsprocessen, gärna med erfarenhet av agila metoder - Erfarenhet av metodutveckling inom kravhantering och relaterade processer - Svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av att utbilda och har arbetat i internationella miljöer. Passar vi för dig? Vi på Menigo tror att den goda måltiden har kraften att bygga broar mellan människor och skapa hälsa och tillväxt i samhället. För att göra det möjligt behöver vi medarbetare som arbetar tillsammans, har en bredd i erfarenheter, kunskap och bakgrund och delar vår passion för mat. Nu bygger vi för framtiden - och du kan bli en del av den! Menigo ägs sedan 2016 av Sysco, som är en av världens ledande foodserviceaktörer och i din roll kommer du ha många kontaktytor mot våra globala kollegor i olika samarbetsprojekt för att driva och utveckla vår gemensamma verksamhet. Ansökan & kontakt I den här rekryteringen samarbetar Menigo med Wise IT. Vill du veta mer om jobbet, kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Anja Widell på [email protected]. Wise IT kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail, då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter (https://www.wisegroup.se/gdpr/). Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

24 november 2023
Sista ansökan:
12 maj 2024