Kravanalytiker

Sök bland 34 lediga jobb som Kravanalytiker och börja ditt nya yrkesliv idag!

Kravanalytiker till IT
Polismyndigheten
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Är du redo för en större uppgift? Till Internationell Samordning och Samverkanssystem söker vi nu en kravanalytiker som är analytisk, kreativ och trivs med att arbeta med andra. Arbetsplatsbeskrivning På Polismyndigheten arbetar cirka 40 000 medarbetare varav IT-avdelningen består av drygt 1 300 anställda som ansvarar för all IT som tillhandahålls av myndigheten. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och har en möjlighet att göra skillnad på riktigt! Vi sitter centralt i moderna lokaler på Kungsholmen på promenadavstånd från Centralen. Vi har även möjligheten att i viss utsträckning arbeta på distans. Arbetsbeskrivning Du kommer få möjlighet att vara med och utveckla nya system som bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vår uppgift på gruppen Internationell Samordning och Samverkanssystem är att ta ett helhetsansvar för nyutveckling, förvaltning och stöd av digitala verktyg och applikationer inom vårt område. Detta för att säkerställa att polisens internationella samarbeten har bästa tänkbara it-stöd i sitt arbete med att förebygga, hantera och förhindra grov organiserad brottslig verksamhet med internationell koppling. Vi står inför en spännande och händelserik tid med mycket nyutveckling. Som Kravanalytiker hos oss arbetar du i en agil miljö där arbetsklimatet genomsyras av högt engagemang och driv. Du kommer att bidra genom att medverka i såväl nyutveckling som förvaltning där du översätter verksamhetsbehov till tillämpbara systemlösningar och utvecklingsbara krav. Det innebär att du kommer arbeta med varierande uppgifter som behövs för att lyckas med våra leveranser. Du arbetar med analys, kartläggning och dokumentation av verksamhetens behov samt leder och samordnar framtagning av krav, både funktionella och icke-funktionella. Vi ser även att du har ett intresse för att ta fram / designa användargränssnitt (UI). Arbetet sker i samverkan med verksamheten vilket inkluderar verksamhetsbesök och workshops. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: En systemvetenskaplig examen eller annan utbildning och erfarenhet med inriktning mot kravanalys, verksamhetsprocesser/modeller/UI, som Polismyndigheten bedömer som likvärdig Arbetslivserfarenhet av att leda kravarbete och processkartläggningar i en komplex miljö med många olika kravställare, som Polismyndigheten bedömer som relevant Dokumenterad erfarenhet av arbete med agil metodik Dokumenterad erfarenhet av arbete med verksamhetsprocesser Svenskt medborgarskap. Det är meriterande om du även har: Erfarenhet av att ha arbetat som SCRUM-master Kunskap och erfarenhet inom UI/UX Aktuell erfarenhet av att leda krav-workshopar I närtid arbetat med verksamhetsutveckling Erfarenhet av att skriva user stories och acceptanskriterier Vana att planera och genomföra användarcentrerad behovsinsamling samt att visualisera design via digitala, interaktiva prototyper. Personliga egenskaper Du behöver ha en analytisk förmåga, vara ansvarstagande och ha ett starkt driv tillsammans med kreativt tänkande. Du vill hela tiden arbeta för att vi tillsammans kontinuerligt levererar så bra lösningar som möjligt. Du är en anpassningsbar lagspelare som har lätt för att samarbeta och är kommunikativ och kan hantera många kontaktytor. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Övrig information I denna rekrytering kan löpande urval göras. Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen. Arbetstid: Förtroendearbetstid. Tillträde: Enligt överenskommelse. Funktion: Analytiker. Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV samt besvara ett antal urvalsfrågor som baseras på kravprofilen för aktuell rekrytering, där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer. Du kan se den fullständiga kravprofilen i jobbannonsen och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Gå in på polisen.se och sök fram den aktuella annonsen, spara ner urvalsenkäten, fyll i den och bifoga den i mailet med din ansökan/ditt CV. Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via e-post till [email protected] senast den 23 september 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A520.964/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Polismyndigheten Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! #LI-Hybrid

6 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Krav- och verksamhetsanalytiker till vår kund i Stockholm
Quest Consulting Sverige AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Uppdragsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu en krav- och verksamhetsanalytiker. Arbetsuppgifter: Verksamhetsanalys, behovsfångst och kravdokumentation i nära samarbete med verksamhetsexperter, arkitekter, utvecklare, testare, UX-specialister och andra relevanta roller hos vår kund. Säkerställa att verksamhetsbehoven utreds, detaljeras och dokumenteras i en tydlig kravstruktur. Omvandla krav till lösningsförslag och utvecklingsuppgifter tillsammans med teamets övriga roller. Arbeta i gränslandet mellan verksamhet och IT. Obligatoriska krav: Ska ha arbetat minst 5 år med att ansvara för och utföra kravarbete i projekt eller förvaltning enligt etablerade metoder. Minst 24 månader av arbetslivserfarenheten ska vara förvärvad under de senaste 3 åren. Tidigare erfarenhet av att identifiera intressenter, samla in, kategorisera, formulera och dokumentera krav i verktyg som Jira eller Confluence. Ska ha arbetat minst 5 år med modeller, metoder, tekniker och verktyg (exempelvis Confluence och Jira) för kravanalys, verksamhets-, process- och systemutveckling samt förändringsarbete. Minst 24 månader av arbetslivserfarenheten ska vara förvärvad under de senaste 3 åren. Ska ha arbetat minst 5 år med att leda utredning av verksamhetsfrågor som underlag till kravdokumentation. Minst 24 månader av arbetslivserfarenheten ska vara förvärvad under de senaste 3 åren. Ska ha arbetat minst 2 år med kravställning enligt agila metoder, såsom Scrum, Kanban, SAFE eller liknande. Arbetslivserfarenheten ska vara förvärvad någon gång under de senaste 3 åren. Ska ha god IT-kompetens och ha arbetat minst 3 år med kravarbete i IT-nära verksamheter, vilket innebär att ha arbetat som en länk mellan verksamhet och IT. Minst 24 månader av arbetslivserfarenheten ska vara förvärvad under de senaste 3 åren. Ska ha mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska. Mervärdeskrav: Bör ha arbetat med utredning och kravställning på tekniska tjänster (API). Bör ha arbetat med användningsfallsmodellering, dvs. leda och dokumentera användningsfallsmodeller utifrån rollen som kravanalytiker. Bör ha arbetat med informations- och processmodellering. Bör ha arbetat på statlig myndighet. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella

6 september 2024
Sista ansökan:
17 september 2024
Senior kravanalytiker till systemutvecklingsenheten jordbrukarstöd
Statens Jordbruksverk
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans. Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs Jordbruksverket är en av Jönköpingsregionens största IT-arbetsgivare. På utvecklings- och digitaliseringsavdelningen samarbetar över 200 personer i olika roller för att lösa både verksamhetens och våra kunders behov av moderna och effektiva IT-lösningar. Inom avdelningens väggar ryms storskalig systemutveckling på flera plattformar samt drift, förvaltning och support. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en senior kravanalytiker till systemutvecklingsenheten jordbrukarstöd som är intresserad av att arbeta med kravställning kopplat till stöd inom jordbruket. Som kravanalytiker får du hos oss arbeta på en stor utvecklingsavdelning där vi arbetar med både nyutveckling och vidareutveckling i en komplex och spännande verksamhet. Samtidigt som du får möjligheter till individuell utveckling är du med och bidrar till att få Sverige att växa. Du har en nyckelroll och ansvarar för att fångar verksamhetens behov och krav, samt konkretiserar, strukturera och dokumentera kraven i underlag för implementation och utveckling av våra system. I rollen jobbar du mycket nära utvecklingsteamen men också tillsammans med verksamhetsexperter, UX-designer, produktägare och arkitekter. Du kommer jobba agilt och iterativt med delleveranser både mot verksamheten och utvecklingsteamen samt bidra till att kontinuerligt utveckla och förbättra våra arbetssätt och processer. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor och söker dig som är duktig på att fånga användares och verksamhetens behov. Du drivs av att se behoven realiseras och skapa värde. Som person är du analytisk och har förmågan att se samband och förstå konsekvenser av olika lösningsförslag och utifrån detta hitta den mest effektiva lösningen. Du har ett helhetstänk och samtidigt ett sinne för detaljer. För att lyckas i rollen behöver du också vara resultatorienterad och identifiera, strukturera och genomföra aktiviteter som leder i målets riktning samt fatta nödvändiga beslut inom ditt ansvarsområde. Vi ser det som värdefullt om du har ett intresse för, och är snabb på att ta till dig, ny teknik. Du är kommunikativ och trivs med att ha kontakt med olika roller och kompetenser. Du som söker har en akademisk utbildning inom IT alternativt har skaffat dig motsvarande kunskaper genom flerårig arbetslivserfarenhet inom kravanalys. Du har erfarenhet av systemutveckling och är van att driva och leda arbetet med behovsanalys och kravinsamling samt att skriva användningsfall, kravmodeller, användarberättelse, acceptanskriterier, testfall. Du är bekväm med att nyttja Office-sviten och växla mellan olika mjukvaror efter behov. Vårt arbetsspråk är svenska och därför behöver du behärska svenska språket väl i tal och skrift. Vår verksamhet är komplex och erfarenhet från att jobbat brett inom kravanalys med både interna och externa integrationer samt back-end och front-end är mycket värdefullt. Meriterande är också att vara certifierad inom kravanalys och ha erfarenhet av User Experience (UX). Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Placeringsort är Jönköping. Möjlighet finns att teckna överenskommelse om distansarbete, viss del av arbetstiden. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

5 september 2024
Sista ansökan:
16 september 2024
Senior Business Analyst for Group & ESG in Data & Analytics team
Falck Sverige AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Summary Are you keen on trying multiple ideas by building fast with one of the most comprehensive technologies? And are you interested in creating digital solutions so Falck can deliver world-class healthcare and emergency services? We now offer you the opportunity to become a frontrunner in designing digital solutions for our global business together with your 60+ colleagues in the Data department. We are a global team with members in both Warsaw and Copenhagen, and as our Senior Data Business Analyst, you will be based in Stockholm and play a crucial role in our journey to become a data-driven business and a Power Platform powerhouse. As our Senior Data Business Analyst, you will bridge the gap between the business and technical teams by understanding the business needs and translating them into technical requirements. You have strong analytical and problem-solving skills, and ability to effectively communicate and collaborate with stakeholders. And you play a crucial role in ensuring milestones are delivered successfully. You will be placed in our newly established Group & ESG team, where you will be instrumental in turning data into value for stakeholders across this domain. Proficiency with Power BI is desired, as the role involves data profiling and data exploration. About the job As a Senior Business Analyst, you will be responsible for: • Identify and document business requirements by working closely with stakeholders and subject matter experts. • Translate business requirements into functional and technical specifications. • Act as a liaison between the business and technical teams, ensuring that requirements are clearly understood and implemented. • Identify and document any potential issues or risks and provide solutions to mitigate them. • Continuously gather and analyze data to identify trends and areas for improvement. • Develop and maintain project documentation and ensure that it is up to date. • Build Power BI reports and analyze data to produce insights. • Facilitate communication between the different teams and stakeholders involved in the project. • Help to identify, track and report on key performance indicators (KPIs) • Communicate effectively with stakeholders, including non-technical stakeholders. • Stay updated with the latest industry trends and technologies. • Informal leadership of other less senior team members About you To be successful in this role, you should have: • Minimum 3 years of experience working as a Business Analyst in data teams or software development • Strong analytical and problem-solving skills, with experience in identifying and documenting business requirements, translating them into technical specifications, and identifying and mitigating potential issues or risks • Strong communication and collaboration skills, with experience in working with cross-functional teams and non-technical stakeholders • Experience developing reports in Power BI or other bi tools • Ability to adapt to fast changing environments • Strong time management and prioritization skills, with experience in leading or mentoring teams • Strong ability to work with different cultures and backgrounds and understanding of customer needs About us The Data department is a fast-growing function in Falck Digital Technology, playing a key role in leveraging data & digitalization. We are four different teams working with: Data & Analytics, Strategic Automation, Master Data, and CRM. In the entire function, we are more than 60 data specialists working in Copenhagen and Warsaw. Our team promotes diversity and inclusion not just in our recruitment processes, but in everything we do. More than 18 nationalities are represented in the Data Department. We offer a workplace that is inclusive, positive, and welcoming of all backgrounds and beliefs. Besides the diverse cultures and backgrounds, we have a strong coherence and playful approach to work. We are proud of our unique team spirit where we enjoy each other’s company and celebrate small and big victories together. Our team members share a positive attitude, teamwork capabilities, and willingness to learn. The work atmosphere is relaxed, and we are proud to say that in Data Team there is no rigid hierarchy. The organization in our department is flat, and we are helping each other no matter our role. We are not afraid to ask for help and we do not criticize our colleagues. In Falck, we turn care into action! We are committed to care; we build trust and together, we create more value – this is the foundation of our winning behaviors. In Falck, you get highly flexible working conditions. We believe in a strong work-life balance and will aid you in becoming the best version of yourself. We value candidates with a willingness to learn and want you to grow with us by continually exploring new skills and new domains. Please send in your application prior to September 15th. Workplace location: Stockholm If you have any questions, please contact: [email protected]

4 september 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Kravanalytiker
Totalförsvarets plikt- och prövningsverk
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vill du jobba med förbättringsarbete och utveckling i en samhällsviktig verksamhet? Då är detta ett jobb för dig! Vi behöver nu förstärkning av en erfaren kravanalytiker. Du tillhör enheten för förvaltning där du är en av åtta anställda med roller som objektledare, systemförvaltare, kravanalytiker och verksamhetsarkitekt. Enheten stödjer verksamheten med kravställning, test och användarstöd för myndighetens egenutvecklade IT-stöd och förvaltar myndighetens processer för mönstring, urval, test och personalredovisning. Som kravanalytiker är du länken mellan verksamheten och IT. Du har en central roll i att självständigt samla in, förtydliga och dokumentera verksamhetens behov och krav. Rollen är bred vilket gör att uppdragen kan se olika ut. Gemensam nämnare är att du i nära samverkan med användare, utvecklare och testare hjälper verksamheten att omvandla idéer och strategier till effektiva och användarvänliga IT-lösningar.   Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - Leda och driva kravinsamling genom att hålla workshops, intervjuer och möten med intressenter. - Kartlägga processer och ta fram informations- och begreppsmodeller. - Dokumentera krav och ta fram användningsfall och prototyper.   - Samarbeta med utvecklingsteam för att säkerställa att krav är utformade så att de är tydliga, utvecklingsbara och testbara. - Vara delaktig i att vidareutveckla arbetsmetoder inom kravhantering. Dina kvalifikationer Anställningen kräver att du har: - Eftergymnasial utbildning med IT-inriktning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. - Praktisk erfarenhet av kravhantering i samarbete med systemutvecklingsorganisationer. Det är meriterande om du har erfarenhet av agilt arbetssätt och erfarenhet från myndighet med egenutvecklade system. Dina personliga egenskaper För att lyckas i rollen är du strukturerad, engagerad och driven och trivs med många kontaktytor. Du är tydlig i din kommunikation och har god förmåga att samarbeta och få med dig andra. Du är analytisk med öga för helhet liksom detaljer och kan snabbt sätta dig in i nya och komplexa frågeställningar.  Om anställningen Anställningen är tillsvidare och kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Som anställd hos oss har du minst 28 dagars semester och upp till 35 dagar beroende av ålder. Du har möjligheten att träna på arbetstid och det finns ett friskvårdsbidrag. Vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi välkomnar en mångfald av sökande med olika bakgrund och vi ser fram emot din ansökan. Om oss Plikt- och prövningsverket är en expertmyndighet inom totalförsvarsområdet. Myndighetens huvuduppgifter är att mönstra och skriva in totalförsvarspliktiga till grundutbildning med värnplikt samt att bemanna krigsorganisationen. Åt andra myndigheter genomförs prövningar för urval för yrken och utbildningar med särskilda krav som handlar om trygghet och säkerhet i det svenska samhället. Läs mer på pliktverket.se

4 september 2024
Sista ansökan:
23 september 2024
Senior ADO-konsult inom Kravhantering
A Hub AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi söker en erfaren konsult med expertis inom Azure DevOps (ADO) och en stark bakgrund inom kravhantering och kravnedbrytning. Uppdraget innebär att genomföra en förstudie hos en av våra kunder, där fokus ligger på att analysera och optimera kundens nuvarande verktyg och metoder för kravhantering. Arbetsuppgifter: Utföra en förstudie för att analysera och utvärdera kundens befintliga verktyg och metoder inom kravhantering. Använda Azure DevOps (ADO) som huvudverktyg för kravhantering och kravnedbrytning. Ge rekommendationer och strategiska insikter för förbättringar och införande av bästa praxis. Samarbeta nära med kundens team för att säkerställa att alla krav är tydligt definierade, dokumenterade och spårbara. Vi söker dig som: Har omfattande erfarenhet av att arbeta med Azure DevOps (ADO) som kravhanteringsverktyg. Är specialist inom kravhantering och har en bevisad förmåga att bryta ner komplexa krav till genomförbara och spårbara uppgifter. Är flytande i svenska, både i tal och skrift, och har förmåga att kommunicera effektivt med kunder och team. Är självgående, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga.

3 september 2024
Sista ansökan:
20 februari 2025
Senior IT Business Analyst till Sogeti Stockholm🌟
Sogeti Sverige AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi på Sogeti söker nu en driven och engagerad Senior Business Analyst med erfarenhet inom IT branschen som har fokus på att lösa komplexa affärsutmaningar. Om du trivs med skiftande utmaningar och är sugen på att göra skillnad hos våra kunder i exempelvis offentlig sektor, energisektor och bank- och finanssektor vill vi höra från dig! Ansvarsområden: Samarbeta med olika intressenter för att samla in och analysera krav, för att säkerställa överensstämmelse med organisationens mål och branschpraxis. - Använda din tekniska kompetens för att bedöma genomförbarheten, prioritera, identifiera risker och föreslå innovativa lösningar. - Leda kravworkshops och underlätta diskussioner för att skapa konsensus bland tvärfunktionella team. - Översätta affärsbehov till detaljerade tekniska specifikationer och User stories, upprätthålla tydlig dokumentation under hela projektets livscykel. - Tillämpa din expertis inom bland annat offentlig-, energi- och och finanssektorerna för att skräddarsy lösningar som hanterar sektorspecifika utmaningar och efterlevnadskrav. - Använda agila metoder, främja iterativ utveckling, ständiga förbättringar och adaptiva planeringsmetoder. Kvalifikationer: - Kandidatexamen i datavetenskap, systemteknik eller liknande område. Avancerad examen föredras. - 10 års dokumenterad erfarenhet som Business Analyst, kravanalytiker, affärsanalytiker eller liknande roll inom någon/några av offentlig sektor, energisektor eller finanssektor. - Stark teknisk bakgrund med kunskaper inom exempelvis mjukvaruutvecklingsmetoder, dataanalys och systemarkitektur. - Visad förmåga att kommunicera komplexa lösningar effektivt till olika målgrupper, inklusive tekniska och icke-tekniska intressenter. - Erfarenhet av agila metoder, inklusive Scrum, Kanban eller Lean, och förtrogenhet med industristandardverktyg som JIRA, Confluence eller liknande. - Innehav av kravanalyscertifieringar såsom exempelvis Certified Business Analysis Professional (CBAP), Certified Professional for Requirements Engineering (CPRE) eller Agile Analysis Certification (IIBA-AAC) är mycket önskvärt. - Utmärkt problemlösningsförmåga och ett strategiskt tänkesätt med en meritlista för att leverera högkvalitativa resultat inom fastställda tidslinjer. - Svensk medborgare, flytande svenska och engelska i tal och skrift Varför börja arbeta i Sogeti? - Möjlighet att arbeta med innovativa projekt som har en påtaglig påverkan på samhället. - Samarbetande och inkluderande arbetsmiljö som värdesätter mångfald och främjar professionell tillväxt. - Konkurrenskraftigt kompensationspaket med goda förmåner. - Löpande utbildnings- och utvecklingsmöjligheter för att utöka dina färdigheter och kunskaper. - Spännande karriärmöjligheter inom en global organisation känd för spetskompetens inom teknik och smidig leverans. Har du funderat på att testa rollen som konsult men stoppats av tanken att det just nu känns osäkert och lite läskigt? Eller är du kanske redan konsult men tycker det är dags att se dig omkring och hitta nya utmaningar? Vi på Sogeti är medvetna om att vi lever i en föränderlig tid men vi ser förändring som något positivt. För Sogeti är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. I rollen som konsult hos Sogeti får du en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjligghet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Fortfarande lite fundersam? Om du inte uppfyller alla dessa erfarenheter, uppmuntrar vi dig ändå att skicka in din ansökan! Vi värdesätter rätt inställning och en genuin passion för test och kvalitet. Många av våra kunder är myndigheter och vi har därför som krav att man ska ha svenskt medborgarskap samt svenska och engelska i tal och skrift. Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa! Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - Sveriges största nätverk för kvinnor IT-branschen (sogeti.se) Välkommen in med din ansökan idag, vi behandlar alla ansökningar löpande! Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

3 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Game Research Analyst - Shared
Embark Studios AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

As our Game Research Analyst at Embark, you will be part of our Commercial team supporting both the publishing and dev teams in the following areas: market research, game deconstruction, KPI definitions, and business presentations. We are looking for a gaming enthusiast with business acumen and problem-solving skills. In addition to that, we’re hoping to find someone with a passion for drawing insights and making recommendations from both quantitative and qualitative data. This industry often requires a unique and creative approach to data. We are looking for someone who understands the specialized research needs and opportunities within gaming and wants to help us take them to an elevated level to provide better insight and experiences for our players. Example of responsibilities Support research needs from different teams to guide data-informed decision-making across the company. Monitor developments across major and minor competitor titles to identify emerging trends. Breakdown of new features or releases to provide our leadership with an immediate perspective of key success factors and summarize any potential lessons learned and best practices for our games. Support the development of business presentations and dashboard solutions for internal and external audiences. We would love if you have Strong analytical skills with the ability to collect, organize, analyze, and disseminate significant amounts of information with attention to detail and accuracy. A degree in relevant areas on at least a bachelor's level (Business, Economics, Game Design, or similar courses preferable). Team player profile with the ability to work effectively with multiple teams and other internal/external stakeholders. Communicative, excellent communication skills, both verbal and written. English fluency is required. Professional English communication skills. At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together.We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability.Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table.Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our "Open Application." #LI-ONSITE

29 augusti 2024
Sista ansökan:
15 februari 2025
Kravanalytiker
Envoi AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Följ med på vår resa!Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag – som vår nya Kravanalytiker! Om Envoi ABVi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Samla och dokumentera krav genom intervjuer och workshops Säkerställ att krav är fullständiga och uppfyller verksamhetens behov Prioritera krav baserat på värde och teknisk genomförbarhet Underhålla kravspårbarhetsmatriser (RTM) Arbeta med projektledare, kravanalytiker, testare, utvecklingsteam och andra intressenter Delta i agila ceremonier, stödja team och den agila utvecklingsprocessen Krav Minst 5 års kravanalys Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i agila utvecklingsmiljöer (t.ex. Scrum, Kanban) och att stödja agila utvecklingsteam Erfarenhet av JIRA och Confluence Erfarenhet av att ställa krav på och hantera system med höga transaktionsvolymer, säkerställa prestanda, skalbarhet och tillförlitlighet Erfarenhet av kravhanteringsverktyg Certifieringar inom REQB eller motsvarande inom kravhantering Intresserad?Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

26 augusti 2024
Sista ansökan:
5 februari 2025
Business Analyst
Techster Solutions AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: We are currently seeking a Business Analyst for our client. You will be a team member in a project to implement a new integration solution that connects various transactional source systems to JD Edwards Finance and Warehouse. Main Responsibilities: Plan, prepare, and lead workshops with both business and digital SMEs to outline and detail business flows to be supported by the integration solution. Capture business requirements in a structured documentation format. In later phases of the project, shift focus to creating test scenarios that match the requirements to ensure the solution meets business needs. Qualifications: 5-10 years of experience as a Business Analyst or in similar roles. Strong communication and documentation skills. Ability to act as a ”translation bridge” between business and digital teams. Experience and knowledge of finance processes. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

23 augusti 2024
Sista ansökan:
7 februari 2025