Business analyst till it-säkerhetsenheten i Norrköping

På Migrationsverket är vi cirka 6 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt! Vi söker en Business analyst till it-säkerhetsenheten i Norrköping. Migrationsverket genomgår ett omfattande förändringsarbete med fokus på digitalisering för effektivare processer och arbetssätt inom verksamheten. Det innebär att det ställs höga krav på att utveckla infrastruktur, system och support som stödjer de nya arbetssätten på ett sätt som svarar upp mot höga krav på it-säkerhet, tillgänglighet, informationskvalitet och effektivitet. Arbetsbeskrivning Arbetet med it-säkerhet är mångsidigt, och som teammedlem i vår it-säkerhetsfunktion kommer du över tid att arbeta med flera aspekter av it-säkerhet och cybersäkerhet. Vi etablerar ett arbetssätt enligt DevSecOps där fokus är på helhetsansvar och att få arbetsuppgifter gjorda från start till mål på mest effektiva sätt. För att klara detta jobbar alla våra it-säkerhetsexperter i olika områden över tid så att vi på så vis delar vår kunskap med varandra och lär oss så många områden som möjligt. Det gör vi för att teamet alltid ska ha en bemanning att klara sitt uppdrag, även under ledigheter och semestrar, vilket ger alla kollegor en trygg arbetsmiljö. Om du blir vår kollega kommer du att bli en gemensam kompetens för hela it-säkerhetsenheten för att säkerställa att vi har en förmåga att analysera våra interna kunders behov inför att vi rekommenderar tekniska lösningar eller andra it-säkerhetsåtgärder. Som Business analyst med inriktning mot it-säkerhet kommer du arbeta med att analysera våra interna kunders behov genom att förstå deras arbetssätt, processer och utmaningar. Utifrån de analyserna kommer du och dina kollegor föreslå utveckling och åtgärder som behöver vidtas. Du kommer också att ha ett särskilt ansvar för att skapa och ibland hålla utbildningar inom it-säkerhet samt för att skapa och underhålla innehåll på enhetens interna websidor. Som Business analyst på it-säkerhetsenheten arbetar du blandat annat med följande: - Förstå Migrationsverkets interna processer. - Analysera och kartlägga våra interna kunders behov ur ett it-säkerhetsperspektiv. - Skapa och hålla utbildningar inom it-säkerhet. - Skapa och underhålla innehåll på våra interna websidor. - Delta i arbete för att kartlägga behörigheter och åtkomst till system. - Genomföra djupgående analyser på larm som inkommit. - Identifiera avvikande händelser i verksamheten utifrån olika typer av hot. - Hantera och aktivt lösa incidenterna tillsammans i teamet. - Kontinuerligt förbättringsarbete och bidra till att optimera och effektivisera detektionsmetoder och larmhantering. - Arbeta med vidareutveckling av vårt Security Operations Center (SOC). Personliga kompetenser För rollen som Business analyst söker vi dig som har lätt för att se helheter och det större perspektivet. Du är noggrann och håller en hög ambition om kvalitet i ditt arbete. Du arbetar bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar och anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Då vi ständigt arbetar med att förbättra våra verktyg och arbetssätt ser vi att du behöver vara öppen för förändring samt själv kunna komma med förslag till förändring. Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning inom programmering, systemutveckling, systemvetenskap eller informationsteknologi alternativt annan utbildning i kombination med aktuell erfarenhet som Migrationsverket bedömer relevant. - Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. - Yrkeserfarenhet av att jobba som Business analyst eller kravanalytiker. - Svenskt medborgarskap Det är meriterande om du har något/några av följande: - Tidigare erfarenhet av att ha jobbat inom it-säkerhet. - Kunskap inom it-arkitektur och säkerhetslösningar. - Kunskap inom ISO 27001/2. Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver inplacering i säkerhetsklass samt godkänd lämplighetsprövning av Migrationsverkets säkerhetsavdelning. Krav på svenskt medborgarskap ställs för denna tjänst. Upplysningar: Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6-månaders provanställning Arbetstider: Kontorsarbetstider med möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse Individuell lönesättning Placeringsort: Norrköping eller Sundbyberg Tillträde: enligt överenskommelse Läs gärna mer om våra anställningsförmåner: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html  Välkommen med din ansökan senast den 6 maj 2024. Vill du veta mer om tjänsten går det bra att kontakta rekryterande chef Jörgen Andersson, [email protected], tel nr 010-2035412. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

15 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Kravanalytiker

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare. Vi behöver nu förstärka vår kravgrupp med ytterligare en kravanalytiker med gedigna kunskaper inom kravhanteringsområdet. Ditt uppdrag Som kravanalytiker i Västra Götalandsregionen är du ansvarig för att ta fram en kravspecifikation vid nyanskaffning och vidareutveckling av IT-lösningar inom regionens alla verksamheter, detta oftast i form av upphandling av standardsystem, men det kan också vara vid egenutveckling eller i förvaltningsteam. Du arbetar i nära samarbete med verksamheten, inköpare, arkitekter och övriga roller i projekt och uppdrag. Du är också länken mellan verksamheten/beställaren och leveransorganisationen för IT, samt vidare ut mot våra leverantörer. Du bidrar med din förmåga att leda och koordinera insamling och vidareförädling av krav, och hanterar på ett professionellt sätt krav och önskemål från olika intressenter genom att föra en konstruktiv dialog. Ibland kommer du också att vara delaktig i verksamhetsmodellering som lägger grunden för kravarbetet. Du kommer att vara delaktig i att vidareutveckla och förbättra vår kravhanteringsprocess och våra arbetsmetoder inom kravhantering. Du kommer även agera rådgivare/mentor inom kravhantering för projekt och uppdrag som inte har en egen kravanalytiker. Som kravanalytiker tillhör du enheten Krav och test. Din roll kommer att innebära många kontaktytor. Vi vill att du som söker har passion för kravhanteringsarbetet, tycker om att processleda och att utbilda. Vad kan vi erbjuda dig? Du kommer som kravanalytiker att ingå i vår kravgrupp med erfarna kravanalytiker och får möjlighet att arbeta för en strukturerad och kvalitativ kravhantering i olika projekt. Vi införde våra riktlinjer för kravhantering 2018 och vi har kommit en bit på väg. Just nu tar vi nästa steg genom att införa Azure DevOps med ModernRequirements4DevOps som regionens krav- och testverktyg. Verktyget kommer också att innehålla ett repository för återanvändbara krav, kallat kravbiblioteket. Vi arbetar även med att utforma vår kravhanteringsprocess till att bli agil.  Vi är inne i en mycket utvecklande fas och det är precis rätt tid att komma in i teamet för att få möjligheten att vara med på en spännande och kul resa de kommande åren. Ditt arbete är huvudsakligen baserat på ett av våra kontor i Mölndal, Skövde eller Vänersborg och utifrån verksamhetens förutsättningar finns det möjlighet att kombinera med arbete på distans. Arbetet kan innebära resor inom regionen. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av: kravanalys och dokumentation av både funktionella och icke-funktionella krav med inriktning mot IT-lösningar i stora komplexa organisationer kravområdet avseende metoder, processer, modeller, dokumentation och spårbarhet att förmedla kunskap om kravhantering inom en organisation kravuppföljning och validering med fokus på informationssäkerhet att kommunicera med verksamhet och leverantörer rörande krav och IT-system att facilitera och leda workshops agil kravhantering Meriterande är även: Certifiering REQB eller IREB i kravhantering Erfarenhet av IT Service Management-modellen ITIL Praktisk erfarenhet av ledande krav- och testverktyg Erfarenhet av kravarbete inom offentlig förvaltning Erfarenhet av agila arbetssätt Akademisk examen, gärna inom systemvetenskap, eller likvärdig kunskap Ditt huvudsakliga fokus i arbetet som kravanalytiker är att skapa värde för användarna. Det är av stor vikt att du har förmåga att ställa rätt frågor för att få en bra förståelse för användaren och användarens behov samtidigt som du är noggrann och kvalitetsinriktad. Vi eftersträvar en hög servicenivå och ett professionellt, ödmjukt förhållningssätt. Som person är du engagerad, drivande, nyfiken och söker den information du behöver för att komma vidare i ditt arbete. Du är också intresserad av att lära dig nya saker, mån om att utveckla din kompentens inom ditt ansvarsområde och generös med din kunskap. Eftersom både omvärlden och organisationen är komplex och föränderlig krävs det att du trivs med att samarbeta likväl som självständigt arbete. Du är effektiv i din kommunikation och gillar att leda arbetet framåt. Du ska även ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

12 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Kravanalytiker sökes för IT som gör verklig nytta!

Vi söker fler engagerade och drivna kravanalytiker som brinner för att arbeta med IT-stöd som gör verklig nytta! Stationeringsort: Stockholm Tillsvidareanställning på heltid. Vill du vara en del av vårt framgångsrika team? Agio har lång erfarenhet inom offentlig sektors digitalisering. Hos oss arbetar några av Sveriges vassaste konsulter inom området och vi ska bli fler! Din kommande roll Du kommer att ingå i vårt team med erfarna verksamhetsutvecklare och kravanalytiker med expertkompetens inom myndigheters digitalisering. Du kommer bl a attarbeta med: kravhantering av IT-lösningar hos större offentliga verksamheter informations- och begreppsmodellering processutveckling och automatisering Du och dina erfarenheter Vi söker dig som har minst 5 års arbetslivserfarenhet som kravanalytiker. Du är van att driva arbetet med att detaljera krav utifrån verksamhetsbehov. Du harutbildning inomSystemvetenskap, Informatik, Datavetenskap eller annan relevant universitetsexamen. Som person söker vi dig som har en förmåga att sätta dig in i olika verksamhetsområden för att förstå behov och verksamhetsnytta. Du är flexibel, prestigelös och trivs med att samverka och kommunicera med andra. Vi erbjuder dig Agios personalidé är att det skall vara kul och utvecklande på jobbet. Vi arbetar i en stimulerande miljö som genomsyras av engagemang, kunskap och ansvar. Vi erbjuder en miljö där människor trivs. Du kommer att ingå i ett team med 20 andra drivna konsulter med kompetenser inom bl a kravhantering, UX, verksamhetsutveckling, förändringsledning, projektledning och informationshantering, Tillsammans i teamet och med våra säljare formar ni våra erbjudanden och hur vi bäst hjälper våra befintliga och nya kunder. Uppdragen är oftast på heltid hos våra kunder och matchas utifrån dina erfarenheter, dina drivkrafter och din individuella utvecklingsresa. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal — vi tar ansvar för Dig och Dina kollegor. Är du redo för nya utmaningar då är vi redo att satsa på dig? Vänta inte – ansök nu! Sista ansökningsdag är den 15 maj2024. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! Kontaktinformation Annika Sällström [email protected] 070-373 33 10

11 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Kravanalytiker, IT-avdelningen

Arbetsplatsbeskrivning: Är du redo för en större uppgift? Till gruppen Internationell Samordning och Samverkanssystem söker vi nu en kravanalytiker som är kreativ, analytisk och trivs med att arbeta med andra. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. På Polismyndigheten arbetar cirka 37 000 medarbetare varav IT-avdelningen består av drygt 1 200 anställda som ansvarar för all IT som tillhandahålls av myndigheten. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och har en möjlighet att göra skillnad på riktigt! Vi sitter centralt i moderna lokaler på Kungsholmen på promenadavstånd från Centralen. Dessutom finns det möjlighet att jobba hemifrån upp till två dagar i veckan, med förbehåll att vissa uppgifter enbart kan utföras på plats. Arbetsbeskrivning: Vår uppgift på gruppen Internationell Samordning och Samverkanssystem är att ta ett helhetsansvar för nyutveckling, förvaltning och stöd av digitala verktyg och applikationer inom vårt område. Detta för att säkerställa att polisens internationella samarbeten har bästa tänkbara IT-stöd i sitt arbete med att förebygga, hantera och förhindra grov organiserad brottslig verksamhet med internationell koppling. Vi står inför en spännande och händelserik tid med mycket nyutveckling. Som Kravanalytiker hos oss arbetar du i en agil miljö där arbetsklimatet genomsyras av högt engagemang och driv. Du kommer att bidra genom att medverka i såväl nyutveckling som förvaltning där du översätter verksamhetsbehov till tillämpbara systemlösningar och utvecklingsbara krav. Det innebär att du kommer arbeta med varierande uppgifter som behövs för att lyckas med våra leveranser. Du arbetar med analys, kartläggning och dokumentation av verksamhetens behov samt leder och samordnar framtagning av krav, både funktionella och icke-funktionella. Arbetet sker i samverkan med verksamheten vilket inkluderar verksamhetsbesök och workshops. Kvalifikationer: Detta är en möjlighet för dig som har: Relevant eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda kravarbete och processkartläggningar i en komplex miljö med många olika kravställare Erfarenhet av arbete med agil metodik God förmåga att uttrycka dig på svenska samt engelska, både i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Det är meriterande om du även har: Kunskap och erfarenhet inom UI/UX Aktuell erfarenhet av att leda krav-workshopar Arbetat med verksamhetsutveckling inom de senaste 2 åren Arbetat som webb- eller systemutvecklare. God erfarenhet av användarbarhet och modelleringsteknik Erfarenhet av att skriva user-stories och acceptanskriterier Vana att planera och genomföra användarcentrerad behovsinsamling samt att visualisera design via digitala, interaktiva prototyper. Personliga egenskaper: Du behöver ha en analytisk förmåga, vara ansvarstagande och ha ett starkt driv tillsammans med ett kreativt tänkande. Du vill hela tiden arbeta för att vi tillsammans kontinuerligt levererar så bra lösningar som möjligt. Du är en anpassningsbar lagspelare som har lätt för att samarbeta och kan hantera många kontaktytor. Våra kravanalytiker driver workshops och expertgrupper med verksamheten för att ta fram utvecklingsbara krav – din kommunikationsförmåga är central. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Kontaktpersoner Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterande chef: tfn 010-56 37 497 Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via Polisens växel tfn: 114 14 SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, nås via Polisens växel tfn: 114 14 Övrig information: I denna rekrytering görs löpande urval. Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Förtroendearbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till [email protected] senast den 8 maj 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A217.321/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Varmt välkommen med din ansökan!

10 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Kravanalytiker

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 415 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 911 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1700 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder. Vi gör pensioner enklare! Pensionsmyndigheten är i teknisk framkant. IT-avdelningen har ca 450 medarbetare. Storleken behövs inte minst för en omfattande systemutveckling med den senaste tekniken och med moderna arbetssätt. På IT-avdelningen möter du en kultur med driv och hög ambitionsnivå där arbete och privatliv får vara i balans. Vi vill leverera bäst IT för Sverige. Arbetsbeskrivning Vi söker nu en kravanalytiker till ett av våra agila releasetåg. Tåget har ett brett ansvar som bland annat inkluderar handläggarsystem, orange kuvert och pensionsmyndigheten.se. Du kommer därför arbeta med kravarbete i flera områden och team samt stötta tågets produktledningen. Vi söker dig som delar vår drivkraft att göra det bästa för våra kunder – Sveriges pensionssparare och pensionärer. I rollen som kravanalytiker kommer du att identifiera kundernas och verksamhetens önskemål och behov, leda analysarbete, delta i utvecklingsarbete och förvaltningsarbete. Vi arbetar tvärfunktionellt i agila team där du är en av flera förmågor. Du kommer att jobba nära teamens produktägare, utvecklare, testare, specialister mfl. Du arbetar delvis i ljusa och trevliga lokaler på Södermalm i Stockholm och delvis hemifrån som det passar dig själv, dina kollegor och ditt arbete. Utbildning och erfarenhet Vi söker dig som har: - relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet - flerårig erfarenhet av att leda arbete med facilitering av krav nära kunder, intressenter och kollegor i självorganiserande team (bl.a. genom att leda workshops) - lång vana att dokumentera krav med användningsfall, user stories, acceptanskriterier, specification by example, - goda kunskaper i svenska Meriterande är: - Certifiering inom kravanalys - Erfarenhet av: - modelleringsverktyg, t.ex.  Sparx EA - metoder såsom Story Mapping och Effektkartläggning - metodutveckling - informationsmodellering - servicedesign/interaktionsdesign/UX - Utbildning och erfarenhet av agil metodik.  Egenskaper För att trivas hos oss krävs att du är självständig och trygg i dig själv. Du tycker om att driva förändringsarbete och har förmågan att ständigt förbättra verksamheten. Du är strukturerad och arbetar mål- och resultatorienterat. Du har god analytisk förmåga och kan angripa frågor utifrån ett brett perspektiv. Du samarbetar lätt och kan förankra idéer hos teammedlemmar, chefer och andra kollegor. Du har en god förmåga att visualisera och förklara komplexa frågor på ett enkelt och begripligt sätt. I urvalet lägger vi särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Placeringsort är Pensionsmyndighetens kontor på Hornstull i Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning om 6 månader. Vi använder oss av intervjuer och tester i kombination i urvalsprocessen. I denna rekryteringsprocess behöver du inte bifoga personligt brev, däremot vill vi att du besvarar de frågor som du får ta del av när du skickar in din ansökan och som ligger till grund för det första urvalet. Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. För mer information För mer information kontakta gruppchef Anders Holm, tel:+46104542073. Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

9 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Ansök till Sogeti som Senior Kravanalytiker! 🌟

Brinner du för att kombinera din tekniska expertis, långa erfarenhet inom IT med att driva effektfull förändring? Sogeti söker en dynamisk Senior Kravanalytiker för att ansluta till vårt team. Om du trivs med skiftande utmaningar och är sugen på att göra skillnad hos våra kunder i exempelvis offentlig sektor, energisektor och bank- och finanssektor vill vi höra från dig! Om Sogeti: Sogeti är ett ledande företag inom teknik och ingenjörstjänster med fokus på att hjälpa kunder att utnyttja teknikens kraft för att driva innovation och påskynda digital transformation. Vår känsla och passion för lika delar spetskompetens, agil metodik och vurmande för kundens verksamhet gör det möjligt för oss att leverera värdedrivna lösningar som möter våra kunders ständiga föränderliga behov. Befattning: Senior kravanalytiker Plats: Solna, Stockholm Ansvar: - Samarbeta med olika intressenter för att samla in och analysera krav, för att säkerställa överensstämmelse med organisationens mål och branschpraxis. - Använda din tekniska kompetens för att bedöma genomförbarheten, prioritera, identifiera risker och föreslå innovativa lösningar. - Leda kravworkshops och underlätta diskussioner för att skapa konsensus bland tvärfunktionella team. - Översätta affärsbehov till detaljerade tekniska specifikationer och User stories, upprätthålla tydlig dokumentation under hela projektets livscykel. - Tillämpa din expertis inom bland annat offentlig-, energi- och och finanssektorerna för att skräddarsy lösningar som hanterar sektorspecifika utmaningar och efterlevnadskrav. - Använda agila metoder, främja iterativ utveckling, ständiga förbättringar och adaptiva planeringsmetoder. Krav: - Kandidatexamen i datavetenskap, systemteknik eller liknande område. Avancerad examen föredras. - 10 års dokumenterad erfarenhet som kravanalytiker, affärsanalytiker eller liknande roll inom någon/några av offentlig sektor, energisektor eller finanssektor. - Stark teknisk bakgrund med kunskaper inom exempelvis mjukvaruutvecklingsmetoder, dataanalys och systemarkitektur. - Visad förmåga att kommunicera komplexa lösningar effektivt till olika målgrupper, inklusive tekniska och icke-tekniska intressenter. - Erfarenhet av agila metoder, inklusive Scrum, Kanban eller Lean, och förtrogenhet med industristandardverktyg som JIRA, Confluence eller liknande. - Innehav av kravanalyscertifieringar såsom exempelvis Certified Business Analysis Professional (CBAP), Certified Professional for Requirements Engineering (CPRE) eller Agile Analysis Certification (IIBA-AAC) är mycket önskvärt. - Utmärkt problemlösningsförmåga och ett strategiskt tänkesätt med en meritlista för att leverera högkvalitativa resultat inom fastställda tidslinjer. - Svensk medborgare, flytande svenska och engelska i tal och skrift Varför börja arbeta i Sogeti? - Möjlighet att arbeta med innovativa projekt som har en påtaglig påverkan på samhället. - Samarbetande och inkluderande arbetsmiljö som värdesätter mångfald och främjar professionell tillväxt. - Konkurrenskraftigt kompensationspaket med goda förmåner. - Löpande utbildnings- och utvecklingsmöjligheter för att utöka dina färdigheter och kunskaper. - Spännande karriärmöjligheter inom en global organisation känd för spetskompetens inom teknik och smidig leverans. Har du funderat på att testa rollen som konsult men stoppats av tanken att det just nu känns osäkert och lite läskigt? Eller är du kanske redan konsult men tycker det är dags att se dig omkring och hitta nya utmaningar? Vi på Sogeti är medvetna om att vi lever i en föränderlig tid men vi ser förändring som något positivt. För Sogeti är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. I rollen som konsult hos Sogeti får du en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjligghet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Fortfarande lite fundersam? Om du inte uppfyller alla dessa erfarenheter, uppmuntrar vi dig ändå att skicka in din ansökan! Vi värdesätter rätt inställning och en genuin passion för test och kvalitet. Många av våra kunder är myndigheter och vi har därför som krav att man ska ha svenskt medborgarskap samt svenska och engelska i tal och skrift. Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa! Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen. Välkommen in med din ansökan idag, vi behandlar alla ansökningar löpande! Följ med oss och forma framtiden för industrier och samhällen! Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på Sogeti. Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

9 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Junior Business Analyst till Swedbank!

Swedbank söker nu en junior Business Analyst som kommer arbeta inom sourcing- och dataområdet. En bra första roll för dig som är intresserad av en roll som bryggan mellan IT och Business och tycker det är kul med bank och analys. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med ett kompetent team och bli erbjuden en mentor att lära dig av. Vi söker dig som är koordinerande, initiativtagande, kommunikativ och en teamplayer. Låter detta som något för dig? Läs vidare och ansök redan idag! OM TJÄNSTEN När du kliver in på kontoret i Sundbyberg välkomnas du av ett kompetent, engagerat och jämställt team i olika åldrar och erfarenheter. Group Risk är en koncernfunktion med uppgift att mäta, rapportera och analysera hela Swedbanks risker, varav den största risktypen är kreditrisker. Group Risk Data Management är en relativt nystartad grupp med uppgiften att bygga en helt ny dataplattform för rapportering, analys och modellering för användarna i Group Risk. I teamet hittar du produktägare, data steward, data engineers och business analysts. Något som dessutom genomsyrar gruppen är deras driv, mod att ta sig an nya utmaningar och stora intresse av att lära. Du erbjuds - Inledande välplanerad introduktion där du får lära känna hela affärsområden samt tilldelas en mentor/buddie. - Goda möjligheter att långsiktigt fördjupa dig i riskdata och de olika riskområden dataplattformen kommer att erbjuda funktionalitet till. - Visstidsanställning på 6 månader med fast månadslön följt av anställning på banken, förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet. - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hjälpa produktägaren att bryta ner krav i backlogen. * Jobba med att sourca data (dvs hitta rätt källa) från bankens data warehouse, kvalitetssäkra detta samt skapa data lineage. * Leda och/eller delta i testarbete. * Skapa/vidareutveckla processbeskrivningar och dokumentation av våra services. VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant högskole- eller universitetsexamen. - Har kunskaper inom SQL - Förståelse för data warehouse - Har grundläggande kunskaper kring finansiering och kreditmarknaden. - Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift då språket används i det dagliga arbetet samt vid dokumentation. Det är meriterande om du har - Har erfarenhet av kravställning mot kund För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du tycker om att analysera affärskrav och diskutera lösningar med beställare. Du kan koordinera och driva initativ. Du har bra kommunikationsfärdigheter och är en teamplayer som tycker om att dela med dig av dina kunskaper. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Swedbank har sina rötter i den svenska sparbanksrörelsen, vars historia sträcker sig tillbaka till 1820. Närheten till kunden och det lokala samhället har varit i fokus ända sedan starten. Group Risk ser till att riskhanteringen bedrivs effektivt och i enlighet med koncerngemensamma rutiner. En stark gemensam riskkultur inom banken utgör grunden för en effektiv riskhantering, vilket ger skydd mot oönskat risktagande och bidrar samtidigt till en stark riskjusterad avkastning. Sammantaget innebär det en sund och hållbar ekonomi för banken och kunderna. Swedbanks medarbetare står bakom värderingarna att vara enkla, öppna och omtänksamma. I vardagen betyder det bland annat att deras tjänster och råd ska vara begripliga för varje person och att de som bank håller vad de lovar gentemot sina kunder.

5 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Senior Kravanalytiker IT

Rollen Nu behöver viförstärka teamet med ytterligare en Kravanalytikerute hos vår ramavtalskund. Uppdraget innebär bland annat attta fram krav genom kravinsamling och kravgranskning, leda kravgranskningsaktiviteter ochbryta ner krav till Epics och vidare till User Stories. Du ska äventa fram användningsfall och dialogbeskrivningar,leda kravfångstarbete i workshopform, ta fram prototyper ochsystemtestfall och genomföra systemtest samtkravfånga och testa ekonomiska transaktioner. Erfarenhet Vi ser att du har minst 10års erfarenhet av arbete med kravfångs. Du ska även under 8 av dessa10 åren ha arbetat med att leda och driva arbetet med kravfångst i projekt där arbetet även har inneburit att organisera, dokumentera, processmodellera samt kommunicera kraven till berörda ( t.ex.beställare, utvecklare och testare). Vidare ska du även haha 8 års erfarenhet avarbete med identifiering och analys av verksamhetens behov och därefter omsatt dessa till mer systemnära krav. Du ska ävenha erfarenhet av att leda kravfångstarbete i workshopform (kravinsamling, kravgranskning, presentationer). Dessutom ska du ha Erfarenhet av kravarbete inom IBM BPM, kravfångst inom datalager i Data Warehouse samtJira Varit coach och mentor i arbetssätt och utförande till andra Kravfångare. Erfarenhet av att arbetat med informations- och begreppsmodellering. Erfarenhet av arbetat med framtagande av process och rutiner för förvaltning och leverans av system Det bästa åt de bästa – vår personalfilosofi På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter att påverka bolagets framtid och härliga kollegor – listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi. Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro, Jönköping och Sundsvall. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på castra.se Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller hör av dig till Adnan Cirakpå [email protected]

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Algorithm developers

Job description We have a customer who is building AI based solutions for product development in automotive industry. We are now looking for algorithm developers for one of their product teams. As member of this team, you will take part in building the new AI powered toolchain for product development within automotive. To thrive in this role, we think that not only do you have a passion for cutting edge technology and software development, but also to take part in forming a brand-new development organization with the values, mindset and software development culture to become the most attractive workplace in Gothenburg. Responsibilities • Contribute to the scientific core concept of the product • Create algorithms for AI powered frameworks • Develop dedicated interfaces for specific engineering programs • Contribute to software implementation for AI powered frameworks • Work together with stakeholders in other product teams • Align product core concept with domain experts within the company • Support the product owner with test strategies and follow up of core product functions Qualifications Familiar with Devops and software release process Python, PostgreSQL, Rest api, Linux, CI/CD Experienced in AI frameworks such as LangChain, AutoGPT, AutoGen, MetaGPT, etc. Strong experience working with LLMs (Open source LLMs, OpenAI, etc.) Prompt Engineering, RAG, Fine-Tuning Microsoft Azure AI Services OpenAI api Experience of working in Agile environment Nice to have: Web development CAD design, CATIA Visual Basic, C++ Multitalented in Linux technologies Work experience in multicultural environments Continuous Integration experience About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

27 mars 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Kravanalytiker till myndighet

A-hub öppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR. A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka! Just nu söker vi en Kravanalytiker till vår kund som är en myndighet i Linköping. OM ROLLEN Som Kravanalytiker kommer du att vara en del av myndighetens IT-avdelning. Du är med och ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga it-system och tillhörande it-infrastruktur. Avdelningen ansvarar även för att införskaffa it-system och it-applikationer och införa dem i verksamhet. I rollen som Kravanalytiker kommer du att: - Utveckla lösningsförslag tillsammans med teamet utifrån verksamhetens behov. - Dokumentera krav i en iterativ process i samarbete med verksamhetsexperter. - Delta i framtagandet av systemtestfall och genomföra systemtester, vilket kan inkludera arbete med framtagande av prototyper. - Identifiera och förbättra processer och rutiner för kravanalys och test för att ständigt utveckla teamet. ÖNSKADE KVALIFIKATIONER För att passa och trivas i tjänster har du: - Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet. - Minst två års arbetslivserfarenhet av att jobba som kravanalytiker, business analyst eller motsvarande (inom IT) i ett utvecklingsteam. - Erfarenhet av att driva arbetet med att detaljera krav utifrån verksamhetsbehov. - Erfarenhet av att ha arbetat enligt agila arbetsmetoder. - Flytande kunskaper i svenska, i tal och skrift. Det är även meriterande om du även har: - Erfarenhet av att arbetat med informations- och begreppsmodellering. - Erfarenhet av systemtester och sätta upp testfall. Som person söker vi dig som har en förmåga att sätta dig in i olika verksamhetsområden för att förstå behov och verksamhetsnytta. Du är flexibel, prestigelös och trivs med att samverka och kommunicera med andra. Innan påbörjad tjänst kommer du behöva genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat. VI ERBJUDER Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag. Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester. ÖVRIG INFORMATION Placering: Linköping Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Alice Lindell på [email protected] eller Love Fransson på [email protected] Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! OM A-HUB GROUP A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna. A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024