Marknadsassistent
Plejd AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Vi söker en Marknadsassistent som vill ta sig an en bred roll där du får hantera allt från administrativa uppgifter till att bidra i våra språkliga och kreativa processer.Tjänsten är ett föräldravikariat på 16 månader. Om ossPlejd är ett snabbväxande och innovativt svenskt techbolag inom smart belysning och hemautomation. Vi brinner för att göra elektrikerns vardag enklare genom att utveckla produkter och tjänster som utnyttjar den nya tekniken på rätt sätt. Med vår position i framkant av belysningsautomation har vi etablerat oss som en tongivande aktör på den svenska marknaden. Vi är ett integrerat fullstack-företag med intern expertis och vi stoltserar med en diversifierad grupp av specialister inom områden som produktion, automation, elektronik, mekanik, inbyggda system, apputveckling och moln/backend-teknologier. Allt under ett tak. Om rollenRollen passar dig som gillar att växla mellan olika uppgifter, trivs med att hålla koll på detaljer och ser det som en extra bonus att få jobba med text och språk som en del av din vardag.I den här rollen får du möjlighet att vara en del av ett engagerat team där ingen dag är den andra lik – du hanterar allt från att koordinera översättningar och korrekturläsning till att stötta i layoutarbete och hålla kontakt med våra säljteam på olika marknader. Exempel på arbetsuppgifter: - Koordinera översättningar och se till att språklig kvalitet alltid håller hög nivå.Bidra i korrekturprocesser och ge feedback på texter.-Uppdatera presentationer och hantera enklare design- och layoutuppgifter.-Vara marknadsavdelningens främsta kontaktperson mot våra säljteam på alla marknader.-Ha kontakt med leverantörer och beställa material som trycksaker eller säljmaterial.-Hantera uppgifter som kräver hög noggrannhet, som arbete med finansiella rapporter samt hantera diverse andra administrativa uppgifter. Mer om tjänstenDenna tjänst är ett föräldravikariat med planerad start i början av maj 2025 och förväntad varaktighet till slutet av augusti 2026. Tjänsten omfattar 100 %. Om digVi tror att du är i början av din karriär och har en bakgrund inom marknadsföring, kommunikation eller ett liknande område. Du trivs med att arbeta strukturerat, lösa problem och bidra i flera delar av ett projekt. Dessutom har du: - En god språkkänsla och ett öga för detaljer i texter och korrektur.-Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.-Grundläggande erfarenhet av InDesign och vana att arbeta i Google Workspace (Docs, Sheets m.m.).-Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt utan att missa de små detaljerna.-En nyfiken och social inställning – du tar gärna kontakt för att få fram information eller lösa problem.Om processenVi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! För att säkerställa ett objektivt urval kan rekryteringsprocessen innehålla tester. Vi ser fram emot att höra från dig! Ps. Vi hanterar rekryteringen internt och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsföretag och konsultbyråer.

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Student till extrajobb inom marknad
Bravura Sverige AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Söker du ett extrajobb där du arbetar utifrån din tillgänglighet? Vill du få chansen att samla arbetslivserfarenhet inom marknad där du arbetar detaljinriktat och administrativt? Hos Stanley Black & Decker erbjuds du en spännande roll med stor frihet! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på deltid med start i början av mars fram till sista september med mycket goda möjligheter till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Stanley Black & Decker. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget Stanley Black & Decker tillhandahåller innovativa verktyg och smarta lösningar till såväl professionella användare som konsumenter inom bland annat förvaring, konstruktion och tillverkning. De strävar efter att göra livet enklare för sina kunder och användare och har sedan starten 1843 vuxit till ett globalt företag. Stanley Black & Decker sysselsätter närmare 60 000 medarbetare globalt och är verksamma i fler än 175 länder. För verksamheten i Norden arbetar 150 personer och huvudkontoret är lokaliserat i Mölndal. Arbetsuppgifter I denna tjänst arbetar du med att korrekturläsa och säkerställer att marknadstexter och produktbeskrivningar håller hög språklig kvalitet. Efter att externa byråer har översatt materialet ser du till att språket följer Stanley Black & Deckers tonalitet. Texterna används i sociala medier, nyhetsbrev, produktlanseringar och på webbplatser. Utöver korrekturläsning tar du fram textunderlag för mässor, event och större kundprojekt. Du arbetar nära Senior Marketing Activation Manager och samarbetar även med Social Media Manager, Brand Managers, produktchefer och säljteamet. Tjänsten omfattar cirka 16 timmar per vecka där du arbetar halv- eller heldagar utifrån din tillgänglighet. Efter introduktionen som sker i Borås eller Mölndal finns möjlighet att arbeta på distans. Korrekturläsa och säkerställa att marknadstexter och produktbeskrivningar har rätt tonalitet Texterna används i sociala medier, nyhetsbrev, produktlanseringar och på webbplatser Ta fram textunderlag för mässor, event och till större kundprojekt Nära samarbete med Senior Marketing Activation Manager Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Pågående högskolestudier inom marknadsföring med examen tidigast VT-2026 Kunskap i Adobe Photoshop och Adobe InDesign är meriterande Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Vi tror att du som söker tjänsten är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du själv har förmågan att strukturera ditt angreppssätt och driva ditt arbete vidare. Du är bekväm med att söka information på egen hand och kan agera på dina beslut för hur en arbetsuppgift bäst genomförs. Vidare motiveras du av att driva ditt arbete framåt och du kan komma med nya infallsvinklar och idéer till uppgifterna du arbetar med. Du har också förmågan att hålla och skapa struktur i ditt arbete och kan prioritera rätt saker. Övrig information Start: Början av marsPlats:Introduktionen sker i Borås eller Mölndal där du därefter kan arbeta på distans Lön:Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.Sista ansökningsdatum är 2025-02-07. Välkommen med din ansökan!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025