Marknadsassistent

Sök bland 39 lediga jobb som Marknadsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Extrajobb marknadsassistent

Vi på Future People söker dig som är student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning och somvill jobba ungefär en dag i veckan hos vår kund i centrala Stockholm. Vår kund är verksam inom affärsmodellering och verksamhetstransformation. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vi söker dig som: Har ett genuint intresse för bild, form, sociala medier och att underhålla hemsidor. Vi tror att du är student inom marknadsområdet och vill skaffa dig ovärderlig erfarenhet i en bred marknadsroll. Vår kund arbetar inom en komplex affär och hjälper verksamheter att få god kvalitet i sin tekniska anläggningsinformation. Det är därför bra om du själv har ett tekniskt intresse, du kommer självklart att få en introduktion och gedigen genomgång av kundens verksamhet. Du kommer att komma in i en bred roll där du är behjälplig med att hantera social medier uppdatera hemsidan och grafisk formgivning både i print och i digitala kanaler. Det kommer finnas goda möjlighet att arbeta mer under lov och vi ser att du har minst ett år kvar av dina studier. För rätt person så kommer det finnas möjlighet till anställning hos företaget efter studiernas slut. Krav för tjänsten: Erfarenhet av att underhålla hemsidor Van att arbeta med bildredigering Van att arbeta med social medier, framförallt Linkedin Mycket goda kunskaper i Wordpress Som person är du: Lättlärd, gillar att lösa dina uppgifter självständigt och vill utvecklas i din roll. Du trivs med att vara en del i ett mindre team och att hjälpa till där det behövs. Du har ett sinne för detaljer, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Start: Omgående. Sista ansökningsdagen: 2024-04-30 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Digital marknadsförare till Ecogain

Tycker du att det är roligt att arbeta brettmedkommunikationsfrågor och digitala kanaler, samt har ett intresse för miljö och hållbar framtid?Då ska du verkligen söka den här tjänsten - så skapar vi en hållbar framtid tillsammans! Vilka är vi? Ecogain – Europas ledande kunskapsföretag inom biodiversitet och hållbar omställning Med fokus på biologisk mångfald och omställning till förnybar energi är Ecogain ett av Europas snabbast växande konsultföretag. Vi hjälper företag till hållbara affärsmodeller med ökad affärsnytta och stärkt varumärke som följd. Ecogains styrka är att vi behärskar kundens hela värdekedja – från strategiskt arbete på koncernledningsnivå, till projektutveckling och direkta åtgärder på land och i vattenmiljöer. Nu söker vi en person som kan ge framdrift iEcogains marknadsföring, så att vi kan växa och skapa ännu mer naturnytta och affärsvärde för våra kunder! Om tjänsten Som Digital Marknadsförare på Ecogain kommer du ha en viktig tnär det kommer till olika initiativ inom marknadsföring och kommunikation.Du jobbar nära marknads- och kommunikationschefen ochnära ett gäng engagerade och drivnakollegor inom olika expertområden. För att trivas i rollen behöver du ha ett intresse för miljö- och samhällsfrågor. Du kan sätta dig in i komplexa ämnen och är en skicklig skribent för olika kanaler. Du är strukturerad som person och kommer att projektleda och ansvara för events, seminarier och andra marknadsaktiviteter. Din självständiga förmåga är hög, likaså din lyhördhet. Genom omvärldsbevakning och ett öra in mot den egna organisationen fångar du upp frågor som är relevanta för marknadsarbetet. Centralt för rollen blir att ha ansvar för våra sociala medier, skriva målgruppsanpassade texter, hantera olika typer av kampanjer, samt närvara på olika event, som exempelvis nätverksträffar och frukostseminarier. I arbetsuppgifterna ingår att: Skriva och publicera engagerande nyheter och pressmeddelanden, samt ta fram bilder och enklare filmer för webb, nyhetsbrev och sociala medier Samarbeta med kommunikationschef, säljchef och affärsområdeschefer för att nå ut med vårt erbjudande och driva försäljning Skapa och genomföra marknadsföringskampanjer över olika digitala kanaler, såsom sociala medier ochsökmotorer Analysera prestanda och effektivitet av digitala marknadsföringsinsatser och dra slutsatser för att optimera framtida strategier För att lyckas bra hos tror vi att du har: Minst 3 års erfarenhet av digital marknadsföring Relevant akademisk utbildning inom kommunikation eller journalistik, alternativt motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt Bred, gedigen och relevant erfarenhet av operativt marknads- och kommunikationsarbete Hög digital mognad och erfarenhet av att arbeta i olika digitala system, så som Wordpress, Microsoft 365, Ungapped, Canva, m.m Du har fallenhet för att bygga bra relationer, samarbete, skapa förankring Som person är du strukturerad med stor ansvarskänsla och förmåga att ta självständiga initiativ Framför allt tror vi att du tillsammans med oss är intresserad av att driva den gröna omställningen av samhället. Du lockas av att arbeta på ett företag i snabb utveckling där du har stora möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Det är meriterande, men inget krav, om du har: Erfarenhet av konsultbranschen Arbetat med sökoptimering Kunskaper om miljö och biologisk mångfald Erfarenhet av projektledning och att leda workshops Erfarenhet av påverkansarbete och opinionsbildning Arbetat med CRM och marknadsuppföljning Placeringsort är på vårt fina kontor i centralaStockholm. Det finns goda möjligheter att arbeta flexibelt. Så här söker du tjänsten Tveka inte med att ansöka då vikan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Om du har frågor är du välkommen att kontakta vår HR-Partner,Veronica Khabarova, på [email protected]. Processen Vi gör urval löpande. Under processens gång kommer du få göra ett personlighets- och logiktest, träffa vårHR-partner,kommunikationschef och få göra ett skrivtest. Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes</

18 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Content Managers till globalt bolag inom modeindustrin!

Här välkomnas du till ett familjärt och energifyllt team som arbetar med marknadsföring och content via mail, nyhetsbrev och digitala kampanjer som riktar sig mot kunder i hela världen. Ta chansen och sök redan idag, då start är i maj! OM TJÄNSTEN Som Content Manager kommer du att ansvara för nyhetsbrev, kampanjer och mail på några av företagets online-marknader runtom i världen. Du kommer att hantera en del redigering, men framförallt är detta en administrativ roll. Din främsta uppgift är att se till att rätt innehåll visas vid rätt tidpunkt, på rätt plattformar. Produktionen sker i Adobe-miljö i AEM och AC. Du kommer till exempel att: - Bygga olika digitala kampanjer, nyhetsbrev och mail i verktyg för detta, där du spelar en avgörande roll för publiceringen av innehållet. - Dagligen kommunicera med underleverantörer och produktionsledare. - Ansvara för start - och slutdatum för olika kampanjer. - Hantera administration kring kampanjrelaterade frågor. VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis inom marknadsföring/media eller kommunikation samt viss erfarenhet av Content-verktyg. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt. - Trivs med administrativa uppgifter och har ett öga för detaljer. - Har grundläggande kunskaper i Adobe. Det är meriterande om du har goda kunskaper i Adobe-programmen, gärna AEM och/eller AC. Som person är du en flexibel lagspelare med god prioriteringsförmåga. Du trivs med att arbeta i en utmanande och föränderlig miljö och är en god kommunikatör. Vidare ser vi att du bidrar med positiv energi och gillar att arbeta detaljorienterat samt har en förmåga att lära dig snabbt och ta dig an nya system. Övrigt * Start: Mitten av maj. Du behöver vara tillgänglig och intresserad av att jobba stora delar av sommaren. * Omfattning: Heltid. Kontrakt skriv 6 månader inledningsvis, med möjlighet till förlängning. * Placering: Kontoret i centrala Stockholm. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

17 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Spontanansökan: Marknadsassistent

Elify Energy Group med dess 13 elhandelsbolag växer så att det knakar och vi utökar nu koncernen till den norska och finska marknaden! Vilket betyder att vi nu behöver medarbetare som trivs med högt tempo och vill vara med på företagens fortsatta resa. _____________________________________________________________________________________ Hur ser en dag ut som marknadsassistent? Att arbeta som marknadsassistent innebär varierade arbetsuppgifter, med många bollar i luften. Nedan följer några exempel på förekommande arbetsuppgifter: - Driva olika projekt. - Delta i mässor. Kan förekomma 2 dagar i veckan, kan även utökas. - Efterarbete efter mässor. T. ex. skicka ut massutskick till potentiella kunder/partners. - Delta i nätverksträffar. I framtiden kan det vara aktuellt att vi håller i egna nätverksträffar. - Skapa företagsmaterial. T. ex. roll ups och broschyrer. - Automatisera excel-filer för affiliate's. - Ändring av hemsidor - Skapa landningssidor för våra kampanjer, till publister. - Uppdatera prislistor till jämförelsesidor. T. ex Elskling och Compricer. - Möten T. ex via telefon, på plats och på andra orter. Tjänsten passar dig som vågar att ta plats och känner dig bekväm i att kommunicera med personer från olika branscher. _____________________________________________________________________________________ Vad söker vi hos dig... Det viktigaste för oss är att du som söker förstår innebörden i vad rollen kräver. Vi söker en person som är självständig och kan arbeta varierade arbetstider. Du behöver vara beredd på att rollen inte alltid är från 07:30-16:30, utan att mässor och möten kan äga rum på tidiga morgnar, sena kvällar och helger. I rollen så innebär det även att man är på resande fot emellanåt och att man kan behöva sova över på hotell i andra städer. I rollen så är det krav på att ha B-körkort. Du är en initiativtagande person som vågar att tänka utanför boxen och komma med nya ideér. I rollen som marknadsassistent så kan det dyka upp svårare system, vi söker därav en person som har ett bra tålamod, även ett öga för system. _____________________________________________________________________________________ Hur ser schemat ut? Vi utgår från arbetstiderna 07:30 till 16:30, däremot finns det möjlighet till flex om arbetsuppgifterna kräver det. Det kan tillexempel vara möten som är inbokade på kvällar eller mässor som varar längre än utsatt tid. _____________________________________________________________________________________ Bra att veta: Under vår rekryteringsprocess så gör vi en bakgrundskontroll på de kandidater som går vidare _____________________________________________________________________________________ Om tjänsten: Arbetstider: Vardagar, 07:30-16:30. Helger och oregelbundna arbetstider förekommer! Anställningsvillkor: 6 månaders provanställning, som går per automatik över till en tillsvidaretjänst. Lön: Fast månadslön _____________________________________________________________________________________ Ansök redan idag! Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" och slussas då vidare till vår karriärssida.

17 april 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Marknadsassistent/Kommunikatör

Älskar du skidåkning och vill vara med och skapa minnesvärda vinterupplevelser för andra? Vill du dessutom jobba i en oslagbar fjällmiljö som inte bara innebär Sälens bästa skidåkning utan även unika erfarenheter och en massa nya kompisar? Då har vi ett jobb för dig! Vi behöver en till medarbetare till vår marknadsavdelning. Vi söker en driven, kreativ, glad och utåtriktad person med placering i Stöten. En marknadsassistent/kommunikatör som ska avlasta marknadsavdelningen med alltifrån att skriva fyndiga nyhetsbrev, filma kortfilmer till att skriva rappa inlägg i Stötens sociala kanaler. Vem är du? Vi söker dig som på det stora hela gillar en aktiv livsstil, friluftsliv och tycker att det är roligt med ett brett spektra av varierade arbetsuppgifter. Du är helt enkelt inte rädd att rycka in där det behövs! Du kommer att arbeta med planering, koordinering och produktion av marknadsföringsrelaterat material, både digitalt och i print. Du tycker att media och kommunikation är roligt och du är riktigt vass på att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har utbildning och/eller erfarenhet från arbete inom kommunikation såsom sociala medier, digital media, marknadsföring etc. Adobeprogrammen och Officepaketet hanterar du bekymmersfritt, och du är gärna flink på Episerver. Bland dina intressen finns foto- och filmproduktion för digitala kanaler. Och sist men inte minst – att hålla uppsatta deadlines är lite av en hederssak för dig! Tjänsten kommer därför att i huvudsak att omfatta följande: Kommunicerar obehindrat både muntligt och skriftligt i svenska. Insatt i digitala kommunikationskanaler. Fotografera och filma för våra sociala medier. Underhålla vår webbplats, www.stoten.se. Produktion och utskick av nyhetsbrev i Apsis. Skriva lockande och välformulerade texter och artiklar för vår webb och våra nyhetsbrev Grafisk produktion. Jobbet är ett vikariat med möjlighet till tillsvidareanställning. Meriterande är erfarenhet från branschen och att du delar vår passion och glädje med att jobba med människor och utveckla Sälens bästa skidåkning till att bli ännu bättre. Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan snarast möjligt. Frågor om jobbet? Ring marknadschef Magnus Dovallius på 0280-75 005 eller skicka ett mail till [email protected]. Jobbstart: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdatum: 31 maj

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Marknadskoordinator

Viskan Spa är ett snabbt växande bolag med många spännande utmaningar. Vi designar, konstruerar och tillverkar spabad för privat bruk som vi säljer via återförsäljare och distributörer i Sverige och Europa. Viskan Spa startade hösten 2010 och är nu näst största tillverkare av spabad i Europa. Våra bad säljs i premium-segmentet och vi har som målsättning att dubbla vår produktion av spabad inom 4 år samt att stärka vår position på marknaden som det självklara valet av spabad. Är du vår nya marknadskoordinator Som marknadskoordinator hos oss kommer du styra och utveckla hur Viskan Spas varumärke och produktsortiment kommuniceras på marknaden, med syfte att stödja uppsatta affärsmål. Du ansvarar för att planera, driva, koordinera och följa upp marknadsföringsaktiviteter i kanaler relevanta för definierad målgrupp. Du kommer arbeta aktivt med att stärka vårt återförsäljarnäts lokala marknadsföring samt delta i andra interna och externa marknads- och kommunikationsfrågor. Upprätta och integrera marknadsföringsstrategi, marknadsföringsbudget och schemaläggning av kommunikation. Grafisk produktion av annonser, trycksaker, banners, exponerings- och profilmaterial mm enligt visuell identitet. Skapa och uppdatera innehåll för egna digitala kanaler så som hemsida och sociala medier Marknadsföra kampanjer och nyheter i relevanta kanaler. Skapa och skicka informativa e-postutskick till Viskan Spas återförsäljarnät. Följa upp och mäta resultat av kampanjer (Google Analytics m.fl. verktyg). Paketera företagets tekniska dokumentation enligt övergripande visuell identitet. Kontakter med tryckerier, fotografer och externa byråkonsulter. Planera och i viss mån delta på mässor och event. Din profil Vi söker dig som har en grundläggande förståelse för marknadsföring och med utpräglad känsla för text och visuell kommunikation. Du har kunskaper inom relevanta programvaror, främst Adobe CC samt väl insatt inom sociala medier. Du håller dig uppdaterad med strategier och metoder för att utveckla och optimera digital synlighet. Viskan Spa erbjuder dig en varierande tjänst med mycket frihet och mycket ansvar. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdatum är den 30/4 2024. Skicka in din ansökan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Marknadsassistent på deltid!

Vill du testa dina kunskaper som marknadsassistent? Detta är ett deltiduppdrag på en månad med snart omgående. Din kreativa och kommuniktiva förmåga kommer vara avgörande för teamets framgång. OM TJÄNSTEN Vår kund söker nu en marknadsassistent på deltid under 1 månadstid. Du kommer att arbeta cirka tre dagar i veckan för att stötta upp företagets Marketing Director. Arbetat sker på plats på Skeppsholmen eller hemifrån. Start för tjänsten är omgående så passa på att söka redan nu. För att passa i rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska då företaget kommunicerar på engelska. Du erbjuds - Ett meriterande extrajobb - En fot in i läkemedelsbranschen ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Se till att allt finns på plats inför kommande mässor och event * Ansvara för företagets webbinarier. Bjuda in och se till att allt fungerar, osv * Hantera det praktiska kring företagets omprofilering * Vara spindeln i nätet VI SÖKER DIG SOM - Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift - Studerar kommunikation eller marknadsföring på universitet, högskola eller YH på minst 50% - Kan jobba två till tre dagar i veckan under en månadstid Meriterande om du - Har tidigare erfarenhet som marknadsassistent För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kommunikativ - Initiativtagande - Flexibel Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Studentambassadör till Xameras Linköpingskontor!

Om tjänsten: Som Xameras studentambassadör kommer du få vara del av ett härligt och sammansvetsat gäng som arbetar med att hjälpa juniora ingenjörer få en bra start på karriären genom att matcha dem mot spännande företag. Du kommer att vara Xameras ansikte utåt mot studenterna på Linköpings Universitetoch hjälpa till med vår marknadsföring genom att delta vid arbetsmarknadsdagar, mässor, event med föreningar, konsultkvällar och mycket mer. Du är med både i planerandet och genomförandet av eventen och vi ser gärna att du kommer med nya innovativa idéer och förslag på hur vi når ut till allt fler studenter. För att förstå vår verksamhet på bästa sätt kommer du få en ordentlig introduktion där vi går igenom allt och lite till om Xamera för att du ska kunna föra vidare vårt budskap till studenterna. Att vara studentambassadör hos oss ger dig en bra merit inför ditt framtida arbetsliv samtidigt som du blir en del av vårt härliga gäng här på Xamera! Vi söker dig som: Vi söker dig som studerar en teknisk utbildning och har minst 1 år kvar till examen. Som person är du social och kreativ men har ändå en känsla för vad som är realistiskt att kunna genomföra. Du gillar struktur och planering. För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du är eller har varit aktiv i studentliv/föreningsliv och tycker att det är kul att vara med på event. Vilka är vi? Xamera har varit verksamma sedan 2013 och vår affärsidé har sedan starten byggt på att det inte är svårt för unga juniora talanger inom industri- och techsektorn att hitta ett jobb. Utmaningen ligger i att hitta rätt jobb. Genom att löpande lära känna unga talanger och förstå deras, styrkor, ambitioner och drivkrafter samtidigt som vi har en nära kontakt med näringslivet ser vi till att matchningen mellan talanger och företag blir rätt från början. På så sätt kommer värdefull arbetskraft ut på marknaden snabbare vilket ökar produktiviteten och skapar fler framgångsrika verksamheter och karriärer. Vad erbjuder vi? Trevliga kollegor, ett stort nätverk och en tät koppling till universitetet. Ja ett riktigt dynamiskt arbete helt enkelt. Vi är ett nära team som tycker om att ha roligt på jobbet samtidigt som vi arbetar för att göra vårt yttersta för våra talanger. Denna vision tror vi att du delar och tillsammans kommer vi arbeta för att nå högre! Startdatum: Start efter sommaren, augusti. Om anställningen: Du är anställd som studentambassadör och kommer vara timavlönad. Arbetets omfattning kommer att variera mellan 5-10 timmar/vecka. Arbetet kommer vara förlagt dagtid, kvällstid och helger. Allmän information: Låter ovanstående utmaning intressant? Vill du veta mer om möjligheterna? Ansök redan nu på knappen nedan eller på länken! Denna tjänst tillsätts löpande så ansök så snart som möjligt.

15 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Working Student Marketing

Come and join the NIVEA team and get hands on experience from the Marketing / Shopper Department combined with your studies! In this position you will work with various marketing tasks, such as package design, analysis of category and brand performance, competitor monitoring, consumer studies, organizing various internal events and support on the daily business. We will offer you marketing experience and to be part of the NIVEA, the worlds Number 1 skin care brand. We welcome you to be be part of the NIVEA team and develop the brand to the next level. This is a great opportunity to combine your academic education with hands on working experience. This is a part-time paid internship/working student position (16 hrs per working week) with flexible working hours so you can combine work with your studies and in addition you have the possibility to work 100% during summer. Your Tasks The purpose of the job is to actively contribute to the achievement of category and brand objectives, and to support to the Team in the development of the brands through the coordinated use of specified elements of the marketing mix and take lead on given projects. Your Profile You are preferably studying business and/or marketing at University level. You are available for at least one year, before your graduation or studies abroad The role requires commercial thinking and understanding , and work experience in a similar role is a plus Effective communication is required in order to manage diverse relationships both locally and internationally. The ability to work both autonomously and as a team member is required. "Can do " attitude combined with analytical and creative skills You are up-to-date in the social media, and digital environment and landscape. Editing skills (picture and formats) is a plus for this role. Fluent in Swedish and English.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Marketing Assistant with a graphic focus

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Who we are and what we do: At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster. We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives. Real change means challenging the status quo – our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity. We are proud to foster an inclusive workplace. We believe that diversity of experience, perspectives, and supportive work culture will lead to a better work environment for our employees and, ultimately, a better product.   What will you do and why: If you are new in your career within marketing and want to accelerate your career, this is the role for you! This is an entry-level job with a great opportunity to grow in your career–perfect for a person who wants to figure out what area in marketing they want to focus on, whether it would be digital marketing or visual creation. As a marketing assistant at Viedoc, you will report to our Head of Marketing and work on various marketing tasks at a global company. This means you will: Organize, structure, and do inventory of marketing materials Create visual content for Social Media, Web, and Emails according to our existing brand guidelines Help with the distribution of newsletters, website content, as well as organic and paid social media Contribute to the follow-up of various projects and campaigns Analyzing the performance of marketing campaigns as well as tracking marketing metrics / KPIs Support the department's various projects with administrative tasks, such as transcribing audio, uploading receipts, drafting content, and much more.   As a professional, we would like you to have: An education within Marketing, Communication, Visual Design, or similar areas Good writing and verbal communication skills in English Familiar with the Office package: Sharepoint, Teams, Outlook, etc. Photograph and video-editing skills are preferred but not required As a person, we would like you to be/have: A self-driven and flexible team player A strong will to learn and a positive energy A combination of an organized and creative mindset, together with a strong passion for achieving outstanding results   Office: In Uppsala (it’s a hybrid position, where you will work both from home and from the office) Industry Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health Interested? If you want to join our incredible team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to the team member responsible for this role below.

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024