Marknadsassistent

Sök bland 43 lediga jobb som Marknadsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Marknadskoordinator Content

___________________________________________________________________________________________ Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa. Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål. Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget. Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig. I rollen som Marknadskoordinator Content kommer du att skapa innehåll och material till kampanjer i egen regi och i samarbete med externa partners. Du kommer att arbeta i nära samarbete med vår designavdelning och samtidigt koordinera externa samarbeten och kampanjer. Vi söker dig som har en talang för att skapa attraktivt material. Dina ansvarsområden inkluderar bland annat: • Utveckla och implementera en övergripande contentplan i samarbete med våra andra intäktsdrivande avdelningar • Ta fram och skapa innovativt och engagerande material • Generera och utveckla nya idéer och koncept för att ständigt förnya vårt innehåll • Koordinera marknadsaktiviteter och kampanjer, både för våra egna behov och i samarbete med våra externa partners • Följa upp och analysera marknadsaktiviteter genom att samla in och utvärdera relevant statistik • Koordinera och genomföra både fysiska och digitala events (resor förekommer) Vi söker dig som: • Har god vana av att hantera sociala medier och är skicklig på att skapa både miljöbilder och rörligt material • Har mycket goda kunskaper i Photoshop • Har grundläggande kunskaper i illustrator, premier och after effects • Är kreativ, strukturerad och brinner för att skapa innehåll som engagerar och inspirerar vår målgrupp • Är en skicklig kommunikatör som kan förmedla Jollyrooms vision och värderingar genom inspirerande och tydligt innehåll Vi på Jollyroom definierar oss som engagerade doers som trivs med att jobba mot högt uppsatta mål i en föränderlig miljö. Vi är modiga nog att testa oss fram för att nå våra mål, utmana oss själva och utvecklas. Om du känner igen dig i denna beskrivning och är redo för en spännande utmaning, ser vi fram emot att höra från dig! Fördelar med att jobba på Jollyroom: - Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch - Stora karriärmöjligheter, vi har under 2023 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt - Stora möjligheter att påverka, driva egna initiativ och ta stort ansvar - Kollektivavtal för alla anställda - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city - Friskvårdsbidrag samt tillgång till ett fantastiskt och stort gym på kontoret - Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största e-handelsanläggning Upplägg och praktisk information: - Ansökan: förutom CV och brev, bifoga även portfolio i din ansökan - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning) - Placering: Göteborg, Torslanda, Sörredsvägen 111 - Kontakt & frågor: Elin Svensson, frågor via epost; [email protected] Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal och mail från rekryterings- och annonsleverantörer.

12 juli 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Är du vår nästa marknadsföringsstjärna? Gör din LIA på BQ

På BQ genomsyras vår företagskultur av positivitet där vi jobbar nära varandra och har lätt till skratt. Vi söker därför dig som är positiv och ansvarstagande med ett stort engagemang för ditt arbete. För att lyckas i denna roll är det viktigt att kunna hantera många uppgifter samtidigt, arbeta i högt tempo och vara lösningsorienterad. Vi har en tydlig vision; att vara Sveriges tryggaste redovisningsbyrå. Detta förutsätter en arbetsplats med kvalificerad och kompetent personal med bred erfarenhet inom redovisning. För att uppnå vår vision erbjuder vi en positiv arbetskultur med kontinuerliga möjligheter till personlig utveckling. Vi på BQ Redovisning håller på att starta vår nya marknadsavdelning och söker en driven och kreativ praktikant som vill vara med och forma vår marknadsföringsstrategi. Detta är en unik möjlighet för dig som vill utveckla dina färdigheter inom marknadsföring och kommunikation. Arbetsuppgifter inkluderar: Utveckla och genomföra marknadsföringskampanjer Skapa innehåll och hantera våra sociala mediekanaler Bidra med idéer och strategier för att stärka vårt varumärke Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där ditt engagemang och dina idéer värderas högt. Som praktikant hos oss får du chansen att arbeta nära vårt team och spela en viktig roll i uppbyggnaden av vår marknadsavdelning. För rätt person finns det mycket goda möjligheter till anställning efter avslutad praktik. Vi söker dig som är: Kreativ och självgående Intresserad av marknadsföring och kommunikation Bekväm med att hantera flera uppgifter samtidigt Vi på BQ Redovisning strävar efter att vara Sveriges tryggaste redovisningsbyrå. Vi kombinerar modern digitalisering med personlig rådgivning och ser fram emot att välkomna dig till vårt team. Om oss BQ Redovisning har stor erfarenhet av redovisning, löneadministration och affärsrådgivning. Vi vänder oss till medelstora och stora företag och är alltid uppdaterade med det senaste inom skatteregler och juridik för att garantera rätt rådgivning till våra kunder. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vår spännande resa! Välkommen med din ansökan så snart du kan!

11 juli 2024
Sista ansökan:
28 december 2024
Content Producer

___________________________________________________________________________________________ Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa. Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål. Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget. Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig. Content Producer Är du en passionerad, kreativ och effektiv skribent som strävar efter att leverera produkttexter av högsta kvalitet? Perfekt! Som Content Producer spelar du en avgörande roll i att skapa tydliga och inspirerande texter som inte bara engagerar våra kunder utan också påverkar deras köpbeslut. Din insats är central för att uppfylla vårt övergripande syfte - att göra livet enklare för barnfamiljer. We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med i matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen? Vilka arbetsuppgifter innefattar tjänsten? Jollyrooms produkttexter anpassas och förbättras av våra fantastiska Content Producers. Teamet arbetar aktivt för att ge kunden ett tryggt och träffsäkert beslutsunderlag i köpprocessen. Som Content Producer hos oss på Jollyroom: - Uppdaterar du befintliga produktbeskrivningar och titlar - Berikar du produktsortimentet med informationstaggar och bilder - Arbetar du aktivt med sökordsoptimering, SEO - Får du arbeta med kreativt skrivande som följer våra riktlinjer - Är du delaktig i produktionen av produktmanualer och texter för våra kategori- och varumärkessidor - Arbeta med maskininlärning och AI-lösningar för textproduktion - Skapa och utveckla nya prompts för att förbättra textens kvalitet och relevans - Ansvara för skapande av kampanjer och rabattkoder Vilken profil söker vi? - Mycket goda skriv- och språkkunskaper i svenska och engelska - Snabb på tangenterna och självgående i Officepaketet, främst Excel och Word - Meriterande med kunskap i bildredigeringsprogram - Strukturerad, detaljorienterad och ett intresse för att skriva - God kommunikationsförmåga och positiv inställning till förändring - Teknisk erfarenhet och att kunna samarbeta med andra avdelningar - Tidigare erfarenhet av att arbetat med CMS system är meriterande Fördelar med att jobba hos oss: - Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch - Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team! - Stora karriärmöjligheter, vi har tidigare tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt - Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar - Kollektivavtal för alla anställda - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city - Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning. Praktisk information och upplägg: - Start: Snarast möjligt - Omfattning: Heltid, 40 h/veckan (6 månaders provanställning tillämpas) - Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 - Arbetstider: Måndag-fredag, kl. 8-17 - Kontakt: Elin Svensson, frågor via e-post; [email protected] Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter: Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/ Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

11 juli 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Sales and Marketing Assistent till Goldschmidt Sweden AB i Osby

Är du en kreativ person med god kommunikativ förmåga? Lockas du av roll där du får arbeta med marknadsföring i ett internationellt bolag? Då kan du vara den vi söker! Som Sales and Marketing Assistant erbjuds du en bred och omväxlande roll inom marknad, försäljning och administration. Du välkomnas till ett globalt företag med god stabilitet och till en arbetsplats präglad av prestigelöshet samt god laganda. Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Som Sales and Marketing Assistant ansvarar du för att supportera marknads- och försäljningsavdelningen på Goldschmidt Sweden i Osby. Dina arbetsuppgifter består av att: * Ansvara för att budget efterlevs för marknadsaktiviteter och marknadsföringsmaterial * Skapa content inom bild och video samt hålla sociala plattformar såsom hemsida, LinkedIn, Youtube uppdaterade * Ta fram broschyrer, annonser och marknadsmaterial i enlighet med företagets profil * Planera och delta i olika marknadsevent såsom webinarier, mässor, kundevent och seminarier * Supportera marknads- och säljavdelningen med uppdatering och registervård i affärssystemet samt ta fram efterfrågade rapporter inom ekonomi och försäljning Du tillhör Marknad- och försäljningsavdelningen som består av fem personer inom försäljning. Du har ett nära samarbete med Marknad- och försäljningschefen som du också rapporterar till. Detta är en social och kommunikativ roll med flera kontaktytor, både externt med kunder och leverantörer men också internt för att kunna hålla dig uppdaterad om vad som är på gång och marknadsföra detta. Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom marknad och/eller ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god förståelse och kunskap inom sociala plattformar och bildhantering i Adobeprogrammen. Har du erfarenhet av videohantering så är detta meriterande men inget krav. Nästan all marknadsföring sker på engelska så det är viktigt att du har mycket god kunskap inom både engelska och svenska språket samt att du trivs med att uttrycka dig i båda dessa språk. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! Du är en kreativ person med ett öga för detaljer. Du är kommunikativ och trivs med att vara aktiv i kontakten med andra människor. För att lyckas i rollen krävs det god struktur och ett gott ordningssinne då det är en bred tjänst med olika ansvarsområden. Vi tror också att det är viktigt att du är en självgående person som kan ta ansvar för ditt eget arbete och driva detta framåt. Kontaktperson I den här rekryteringen samarbetar Goldschmidt Sweden med Jefferson Wells, en del av Manpower Group. Din ansökan tas emot via jeffersonwells.se. Sista ansökningsdag är den 11 aug 2023. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Svensson eller Alexandra Ivstam via mail, [email protected] eller [email protected] Notera vi har semester fr o m 17 juli till 5 augusti. Vi ser fram emot din ansökan! Mer om Goldschmidt Goldschmidt Sweden, som ingår i Goldschmidt Holding är ett världsledande verkstadsföretag inom utveckling, produktion och försäljning av tvåvägsfordon för service och underhåll av järnväg. Våra kundanpassade fordon med hög kvalitet och användarvänlighet servar våra kunder över hela världen med tyngdpunkt på Europa och Nordamerika. Goldschmidt Sweden är världsledande gällande 2-vägsfordon och har levererat drygt 500 fordon sedan 1974. Försäljningen är global med en exportandel på 75 %. Goldschmidt Sweden omsätter ca 160 Msk med ca 50 anställda

10 juli 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Content Administration Coordinator

At Viaplay Group, we entertain millions of people every day through our streaming services, radio networks and TV channels. We believe in the power of content not just as a way of telling stories and touching lives, but also expanding worlds. We’re looking for the best people to join us on our journey. Right now, we’re searching for a Content Administration Coordinatorin our Stockholm office –are you ready to hit play on an exciting career change? The roleWe are seeking an experienced coordinator to join our Acquisitions team as a Content Administration Coordinator. The ideal candidate will have a background in contract handling, rights management, or system management. This role involves coordinating content-related tasks to ensure smooth operations for all content deals across Viaplay Group. As a key player in our team, you will be instrumental in managing our content administration processes. Your skills will help drive our mission to deliver the best entertainment experience to our audience. Key Responsibilities: Manage and administer content contracts, ensuring all details are accurately recorded in rights management and scheduling systems. Oversee rights management, ensuring compliance with all agreements and policies. Coordinate and manage content administration systems, ensuring they are up-to-date and efficient. Manage relationships with content partners and stakeholders, collaborating with various departments for seamless integration. Deliver reports and process deals based on internal workflow. Become a super user of internal content management systems. What we’re looking for We understand you may feel confident ticking certain boxes more than others and that’s why we always keep an open mind in our recruitment process. But, in order to thrive in this role, we do believe you’ll have at least some experience in the following:Requirements: Proven experience in contract handling, rights management, or system management. Strong organizational and multitasking skills, with attention to detail. Excellent communication and interpersonal skills. Ability to work independently and as part of a team. Familiarity with project management tools like Jira, Trello, or similar systems. Preferred Qualifications: Previous experience in a similar role within the media or publishing industry. Familiarity with content licensing and distribution processes. Strong analytical and problem-solving skills. What weoffer you We’ve got you covered! 30 days of paid vacation every year, an attractive pension and insurance scheme, and generous parental leave pay lift. Your wellbeing matters. We provide you with various wellbeing initiatives including wellness allowance. A safe space to grow and up-skill. Our learning culture puts you in the driver's seat of your own development.Entertainment is what we love, and entertainment is what we do. So, unlimited access to Viaplay seems only fair for you to get to know the product –including series & viewing events, new release movie rentals, linear channels and more. Hit playtodayIf this feels like your kind of challenge, make sure you apply by attaching your CV here –you may also want to add your LinkedIn profile. Please don’t send us your application via email because we won’t be able to accept it. We do, however, welcome any questions you may have about this particular position. Want to learn more about who we are and what we do?Check out our careers pageorfollow us on Instagram! We’re only ever a few clicks away.

9 juli 2024
Sista ansökan:
26 december 2024
Retail Operations Coordinator

The Retail Operations Coordinator will support the Retail Operations Specialist in ensuring the successful execution of all projects related to the sale and distribution of Company product. The Retail Operations Coordinator will handle a variety of tasks, including order management, customer service, and customer account management. Additionally, this role involves monitoring sales performance, recording sales data, and providing essential support to the sales team. A. JOB SCOPE AND MAIN RESPONSIBILITIES: Partner with the Retail Operations Specialist to effectively plan and communicate customer projects as it relates to new product rollouts, product resets, and markdowns for key customers. Collaborate with the Commercial team on project execution and the resolution of any product and/or fixture requests. Store reviews on a regular basis, to monitor correct execution. Solve operational and store level problems to maintain the operational standards established with the client. Store visits to ensure that the product is displayed according to the authorized planograms Utilize customer service skills in order to respond to account inquires and the resolution of operational problems. Process orders efficiently, including rush order requests, and review pending orders and customer inquiries to ensure high levels of customer satisfaction. Record sales trends and collaborate with the Key Account to formulate effective sales strategies for each customer. Maintain and build excellent customer relationships The roles and responsibilities may evolve as business needs arise B. TECHNICAL SKILLS - PORTRAIT OF A PERFECT CANDIDATE Associates Degree required, Bachelor’s Degree preferred. 1 - 3 years of administrative experience. Ability to work in a fast-paced corporate environment with the ability to build and maintain relationships with internal and external customers. C. CANDIDATE PROFILE: Strong communication, project management, and customer skills. Solid organizational skills with the ability to multi-task. D. LANGUAGES: English Swedish

5 juli 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
Marketing Assistant till Forbo Flooring i Göteborg

Forbo Flooring Systems är en global aktör på golvmarknaden som erbjuder innovativa och hållbara golvlösningar, framför allt inom linoleum, vinyl och textil. Företaget ingår i den schweiziska Forbo-koncernen som har filialer i 36 länder. Huvudkontoret för vår nordiska säljorganisation ligger i Sisjön, Göteborg. I Sverige har vi även en nationell säljkår, två stycken depåer för golvläggare (i Göteborg och Stockholm) samt ett showroom på Etage1 på Söder i Stockholm. Läs mer på www.forboflooring.se TJÄNSTEN Som Marketing Assistant för Forbo Flooring har du som huvudfokus att skapa värdebaserat innehåll för att stärka varumärke och optimera försäljningen för den svenska marknaden. Tjänsten är en koordinerande roll med många kontaktytor både internt och externt. Rollen kräver en person som är snabb i tanke och handling. Det är en hybrid av tre huvudområden; målgruppsanpassad kommunikation/storytelling, dagligt arbete i vårt cms gällande uppdateringar/optimering, regelbundet arbete med sociala kanaler/nyhetsbrev/blogg samt enklare layoutarbete för annonser och event. I din roll har du ett samarbete med våra övriga nordiska marknader samt central marketing i Nederländerna. Du ingår i ett marknadsteam som består av fyra personer. Rollen är placerad på det nordiska huvudkontoret i Göteborg, Högsbo och du rapporterar till den nordiska marknadschefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Utveckla vår kommunikation genom att skriva bra texter och skapa relevant storytelling • Arbeta med produkttexter som ingår i lanseringar samt skriva lokalt innehåll t ex referenser • Ansvara för att producera enklare filmer/foton för referenser och social media – för större uppdrag samarbeta med extern fotograf • Lägga upp produkt/kampanjsidor inför lanseringar på webbsidan samt dagligt arbete med att optimera CMS innehåll och SEO. • Delaktig i planering och uppföljning av våra digitala kampanjer • Regelbundet ta fram innehåll och kommunicera genom nyhetsbrev och sociala medier, ibland även skriva pressreleaser (mix mellan lokalt och centralt framtaget material • Ansvara för enklare layoutarbeten t ex annonser, eventinbjudningar, layoutjusteringar av externa produktpresentationer • Koordinera och ibland delta på marknadsaktiviteter som tex mässor och andra events VEM ÄR DU? Vi söker dig som är nyfiken på hur saker fungerar, som brinner för att berätta och driva affärer med hjälp av ord och bild. Du har erfarenhet av att arbeta i ett CMS, att framgångsrikt kommunicera i sociala medier och du har en grundläggande förståelse och kunskap i att arbeta med layout-och filmverktyg. Kort sagt, vi söker en orädd, snabbfotad historieletare som kan hjälpa oss att utveckla vår (mestadels) digitala kommunikation. Du kanske är nyutexaminerad, har några års erfarenhet av en liknande roll eller så har du arbetat längre och är självlärd. Idealt har du erfarenhet av en liknande befattning och har en god förståelse för tjänstens komplexitet. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du är strukturerad, gillar att arbeta med varierade uppgifter, tycker om att koordinera, är modig (vågar kontakta och fråga personer för intervju/information) och tänker affärsmässigt. • Goda kunskap och intresse av text och kommunikation • Goda kunskap i att arbeta i ett CMS och optimera SEO • Goda kunskap av digitala och sociala kanaler • Grundläggande kunskaper av Adobe Sviten (layout/bild/film) • Erfarenhet av nyhetsbrev som tex. Apsis, MailChimp • Goda IT-kunskaper • Mycket god svenska och god affärsengelska i tal och skrift • Det är meriterande om du kan grundläggande kodning • • PERSONLIGT Som person är du en ”doer” som gillar att skapa långsiktiga samarbeten och relationer och trivs med att vara en del i ett team. Du är resultatfokuserad och har en förmåga att se helheten och förstå affären och vad som behöver göras - prioritera och få det gjort. Du gillar utmaningar och tar dig an dem på ett kreativt och lösningsorienterat sätt. Du har lätt för att pendla mellan strategiska och praktiska arbetsuppgifter och gillar mixen. ANSÖKAN/KONTAKT Vi samarbetar md rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se Kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller [email protected] för vidare information. Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt

5 juli 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Marketing Assistant

Diya Interactive AB is a dynamic software services company specializing in team augmentation and custom software solutions. We empower businesses worldwide by delivering high-quality technology solutions tailored to their needs. Role Overview: We are seeking a creative and driven Marketing Assistant to join our team in Stockholm. In this role, you will be responsible for executing marketing strategies to enhance our brand presence and support our growth objectives. Key Responsibilities: • Develop and implement digital marketing campaigns to drive brand awareness and lead generation. • Manage social media channels, content creation, and community engagement. • Conduct market research and analyze trends to identify new opportunities. • Collaborate with internal teams to create compelling marketing materials and campaigns. • Measure and report on the performance of marketing campaigns using analytics tools. Requirements: • Bachelor’s degree in Marketing, Communications, Computer Science or a related field. • Proven experience in digital marketing, including SEO/SEM, social media, and content marketing. • Strong analytical skills and proficiency in marketing analytics tools. • Excellent written and verbal communication skills in English; Swedish and Urdu/Hindi proficiency is a plus. • Ability to work independently and collaboratively in a fast-paced environment. Why Join Us: • Opportunity to work in a dynamic and innovative company with a global reach. • Collaborative work environment with opportunities for professional growth. Application Process: Interested candidates are invited to submit their resume and a cover letter detailing their relevant experience and why they are interested in joining Diya Interactive. We look forward to hearing from you!

3 juli 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
MARKNADSKOORDINATOR MED FOKUS PÅ COPY & SOCIALA MEDIER

MARKNADSKOORDINATOR MED FOKUS PÅ COPY & SOCIALA MEDIER På SATS har vi som vision att inspirera fler till ett mer hälsosamt och lyckligt liv genom träning och vi söker nu en kommunikativ marknadskoordinator som vill bidra till vårt viktiga uppdrag och fortsatta varumärkesutveckling. Ser du ett stavfel på mils avstånd, är strukturerad, har ett öga för detaljer och vill jobba brett med kommunikation som gör skillnad? Är du en content-nörd som gillar att bearbeta texter för att nå rätt målgrupp i olika kanaler och går igång när ditt senaste inlägg på Instagram slog rekord? Då kan det vara dig vi söker till vår marknadsavdelning i Stockholm. För att trivas i rollen behöver du även älska sociala medier och följa de senaste trenderna. Om tjänsten I rollen som marknadskoordinator för SATS Sverigekommer du att ha en bred roll på marknadsavdelningen och ansvara för att skapa innehåll till en rad olika kanaler, både online som offline. Att publicera i olika digitala kanaler, skriva artiklar om träning och hälsa och skapa engagerande innehåll till sociala medier blir en del av dina arbetsdagar. Du kommer även att vara delaktig i att koordinera lokala events, beställa tryckmaterial, publicera pressmeddelanden och arbeta med HR i gemensamma CSR-initiativ. Du är en strukturerad projektledare med checklistor för det mesta och du trivs med att vara spindeln i nätet i många olika projekt. För att trivas i rollen behöver du gilla allt från att översätta färdiga texter till att kunna skapa initiativ själv från grunden. Du rapporterar till marknadschefen i Sverige och blir en del av vårt svenska marknadsteam där du spelar en viktig roll. Du arbetar också nära vår nordiska inhouse-marknadsavdelning där vi har hög kreativitet, högt i tak och stort engagemang! Exempel på arbetsuppgifter: Översätta, korrekturläsa och anpassa texter till den svenska marknaden. Skapa engagerande texter till olika kommersiella behov. Koordinera, planera och genomföra olika marknadsinsatser. Publicera innehåll i olika digitala kanaler som på webb och i sociala medier. Beställa CRM-utskick mot olika målgrupper i vår medlemsbas. Stötta vid PR-events och lanseringar av nya gym. Skriva pressreleaser och publicera på Mynewsdesk. Ansvara för lokala CSR-projekt tillsammans med svenska HR-avdelningen. Arbeta tätt med ansvarig för SEO och mäta resultat. Och mycket, mycket mer! Om dig Vi tror att du är en lösningsorienterad och strukturerad kommunikatör med ett öga för detaljer och copy-hantverket. Du är en självgående do-er som tycker att det är roligt att utvecklas och utmanas i ditt arbete. Högst troligt har du också ett intresse för träning och hälsa, gillar att hålla dig uppdaterad inom området och blir motiverad av vår vision. Du har en högskoleutbildning eller liknande inom marknadsföring/journalistik och har arbetat några år på en marknadsavdelning eller byrå. Du tycker att marknadsföring är bland det roligaste som finns och du gillar att hålla koll på det senaste inom sociala medier. Du är van vid att publicera i olika kanaler och att arbeta utifrån strategi som du delvis varit med att själv ta fram. Du är en begåvning när det kommer till det skrivna språket och kommer gärna med förslag på hur man bäst når ut i olika kanaler. Formella krav på din bakgrund: Högskoleutbildning eller motsvarande inom kommunikation och/eller marknadsföring med tonvikt mot copy eller journalistik. 2-3 års erfarenhet av arbete på en marknadsavdelning eller byrå. Dokumenterat duktig skribent/copywriter. Du kommunicerar obehindrat och flytande på svenska och engelska. Önskemål: Kunskap och erfarenhet av att publicera i sociala kanaler. Erfarenhet av SEO och Adobe-program. Du rör dig vant genom olika system som Contentful och Salesforce Marketing Cloud. Tjänsten är på heltid med sex månaders provanställning och med start omgående eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 16 augusti 2024. Urval och intervjuer sker löpande. Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att träffa dig!

3 juli 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Influencer Marketer

___________________________________________________________________________________________ Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa. Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål. Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget. Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig. I rollen som Influencer Marketer bidrar du till affären och kundupplevelsen genom att skapa samarbeten med influencers i vår bransch. Som Influencer Marketer är du spindeln i nätet, den som ser en viral kampanj innan den ens är skapad. Din uppgift? Att få influencers att älska Jollyroom lika mycket som vår mest trogna kund! Du kommer inte bara sälja produkter - du kommer skapa lojala följeslagare. Vi söker dig som är kommunikativ, försäljningsdriven och relationsbyggande. Dina ansvarsområden inkluderar bland annat: • Söka upp aktuella influencers för samarbete och berätta om Jollyroom och vår historia • Utforma kampanjer som ligger i linje med vår marknadsplan • Bygga relationer och samarbeten som gynnar både Jollyroom och influencern • Arrangera events med influencers (resor förekommer) • Analysera resultat och siffror kopplat till kampanjer Vi på Jollyroom definierar oss som engagerade doers som trivs med att jobba mot högt uppsatta mål i en föränderlig miljö. Vi är modiga nog att testa oss fram för att nå våra mål, utmana oss och utvecklas. Vi söker dig som känner igen dig i den beskrivningen. Vi söker dig som: • Har vidareutbildat dig inom marknadsföring, försäljning, kommunikation eller liknande • Inte är rädd för telefonen som verktyg och söker dig till ett socialt jobb med många kontaktytor inom marknadsföring • Har ett glödande intresse för influencer marketing och gärna även barn- och babyproduktsvärlden • Är en idéspruta som kan omvandla koncept till kampanjer • Meriterande om du själv är en influencer med aktiva följare i dina sociala medier (länka i din ansökan) Vi ser fram emot att få in en ny kollega som är redo att ta sig an nya utmaningar och vara en del av vårt engagerade team! Fördelar med att jobba på Jollyroom: - Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch - Stora karriärmöjligheter, vi har under 2023 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt - Stora möjligheter att påverka, driva egna initiativ och ta stort ansvar - Kollektivavtal för alla anställda - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city - Friskvårdsbidrag samt tillgång till ett fantastiskt och stort gym på kontoret - Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största e-handelsanläggning Upplägg och praktisk information: - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning) - Placering: Göteborg, Torslanda, Sörredsvägen 111 - Kontakt & frågor: Elin Svensson, frågor via epost; [email protected] Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal och mail från rekryterings- och annonsleverantörer.

2 juli 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024