Gernandt & Danielsson är en av Sveriges främsta advokatbyråer inom svensk och internationell affärsjuridik med ca 150 anställda på vårt kontor i centrala Stockholm, varav ca 100 är jurister. Vi hjälper våra klienter när de står inför sina största utmaningar och för det krävs ambitiösa människor i alla led, som levererar rådgivning och service av högsta kvalitet. Nu söker vi dig som är i början av din karriär och vill bidra till minnesvärda event och bygga starka relationer kollegor emellan och med potentiella framtida medarbetare. Om tjänsten Som event & relations assistant är du en nyckelperson i planering, koordinering och genomförande av företagets interna och externa event. En majoritet av eventen syftar till att attrahera och så småningom rekrytera nya medarbetare samt främja intern sammanhållning. I din roll kommer du bland annat att stötta vår employer branding manager med administrativa arbetsuppgifter inför event, talent acquisition och relationsbyggande insatser gentemot kollegor och juridikstudenter. Du kommer även att stötta vår managing partner assistant med byrågemensamma event samt assistera vid övriga på advokatbyrå vanligt förekommande event i syfte att hålla en röd tråd och hög kvalitet på eventen. Exempel på arbetsuppgifter kan vara, men begränsas inte till: Boka lokaler, restauranger, resor och hotell Ha kontakt med leverantörer Administrera inbjudningar, anmälningar, matpreferenser och bordsplacering Beställa give-aways och andra profilprodukter till eventen Säkerställa logistik, information och övriga förberedelser inför event Engagerat delta på eventen Bygga långvariga relationer med kollegor och juridikstudenter Koordinera vårt mentorskapsprogram Följa upp deltagande på event Vara vårt konferenscenter behjälplig vid event Vem är du? Du är i början av din karriär, men har 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Du är social, gillar att nätverka och tar naturligt kontakt med nya människor Du har god systemvana och trivs med administrativt arbete Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Du är strukturerad, noggrann och lyhörd Du har god kommunikationsförmåga och lätt att samarbeta Du gillar att jobba i team men tar gärna ägandeskap över dina arbetsuppgifter Du är flexibel och har god problemlösningsförmåga Du har lätt för att engagera personer omkring dig Du tycker om att jobba med flera olika event/projekt samtidigt Du har känsla för service och hugger tag där det behövs Ansökan Till din ansökan vill vi att du bifogar CV och personligt brev (inklusive motivering till varför du vill jobba som event & relations assistant). Urval sker löpande. Vi tillämpar bakgrundskontroller som ett led i alla våra rekryteringsprocesser. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta employer branding manager Hannah Öst. Vi ser fram emot din ansökan!
Are you a creative and organized person looking for an exciting opportunity starting asap? Are you at the start of your marketing career with approximately 1-2 years of experience? We are seeking a Marketing Coordinator to support both marketing activities and office coordination for our client in Gothenburg. In this role, you will contribute to global and local campaigns, events, and activations that engage and inspire customers. This full-time assignment is based at our client's office in Gothenburg, starting as soon as possible until August 28, 2025. About the role: As a Marketing Coordinator, you will get to participate in in executing the yearly marketing plan, supporting product launches, campaigns, and events. You will also help to ensure brand identity consistency across various marketing activities while collaborating with internal and external stakeholders. Additionally, you will handle office coordination tasks to ensure smooth daily operations. Responsibilities Support the activation of the yearly marketing plan, including product launches, campaigns, events, and test drives. Take on the role of project leader for smaller marketing projects and activations. Help to ensure brand identity consistency across all campaigns, events, and activations. Manage organic social media content by adapting global content, creating Swedish copy, and publishing posts on platforms such as Facebook and Instagram. Collaborate with global and local teams, agencies, vendors, and partners. Coordinate office-related tasks and manage stakeholder communication. Help to plan logistics for event vehicles to ensure smooth execution of marketing events. About you: You are a structured and hands-on person with a passion for brand engagement. Your knowledge in digital marketing, project coordination, or community management equips you to help with dynamic marketing activities. You thrive in a collaborative environment and are comfortable managing multiple tasks simultaneously. Experience and skills: 1-2 years of experience in community management, project management, or digital marketing. Understanding of digital marketing strategies and platforms. Relevant education in marketing or a related field. Experience working with social media platforms, including Meta (Facebook, Instagram, etc.). Fluent in English and Swedish, both spoken and written. About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.
ArbetsuppgifterVi söker en Marknadskoordinator till vår kund för att stötta marknadsteamet samt ha en roll som kontorskoordinator. I denna roll kommer du att bidra med expertis och stöd i både globala och lokala kampanjer och event som engagerar, inspirerar och attraherar kunder till varumärket. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Stödja genomförandet av den årliga marknadsplanen, inklusive produktlanseringar, kampanjer, event, mässor, samarbeten, testkörningar och andra aktiveringar. Driva mindre projekt och aktiveringar som projektledare. Säkerställa att varumärkesriktlinjer följs i kampanjer, event och aktiveringar. Skapa och publicera innehåll på sociala medier (Facebook, Instagram) samt anpassa globalt innehåll för den lokala marknaden. Samarbeta med globala och lokala resurser, byråer och samarbetspartners. Hantera kontorsrelaterade uppgifter och vara en kontaktperson för interna intressenter. Planera logistik för eventfordon. Du kommer att arbeta närmast med företagets Event Manager, men även ha kontakt med Kommunikationschefen, Marknadschefen och en Content Specialist. Kvalifikationer Du har minst 1–2 års erfarenhet i rollen som Marketing Coordinator. Du har erfarenhet av digital marknadsföring. Du har relevant utbildning inom marknadsföring. Du är flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med digitala plattformar. Det är meriterande om du har junskap om Meta och liknande plattformar. Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad, driven och initiativrik. Du har en god förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du trivs i samarbeten och är en lagspelare. Du är lösningsorienterad, har ett öga för detaljer och trivs med att arbeta i en snabbföränderlig miljö där du får hantera flera projekt parallellt. Din kommunikativa förmåga och kreativitet gör att du kan anpassa budskap och innehåll för olika målgrupper och kanaler. Företagspresentation Vår kund är ett välkänt varumärke inom fordonsbranschen och utvecklar elektrisk prestanda som ligger i framkant av en ny era av mobilitet. Huvudkontoret finns i Göteborg. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. under sex månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Just nu söker vi studenter för sommarjobb! Det är en unik chans för dig som är student och vill sommarjobba, eller jobba extra redan nu i vår. Visst låter det bra? Denna proaktiva annons är för dig som studerar inom kommunikation eller marknadsföring och skulle vilja hitta ett sommarjobb inom det området. Varje vår hjälper vi studenter att hitta meriterande sommarjobb på företag som söker uppbackning till sin marknads- eller kommunikationsavdelning. Så om det är någon jobbansökan du bör lägga extra krut på så är det denna! Vi kommer att ta ansökningar löpande, så ta chansen och skicka in en ansökan redan idag. Hur processen går till: Det börjar med att du enkelt skickar in en ansökan till oss om att du vill sommarjobba (och kanske extrajobba lite nu under våren också). Bifoga ditt CV. Om vi fattar intresse för din profil kommer vi att höra av oss via mail, och sen du får spela in en kort videointervju på mobilen där du svarar på tre frågor. Hittar vi ett jobb som passar dig kommer vi matcha ihop din profil till företag som behöver extra kompetens i sommar. Så se till att vässa till ditt CV så det sticker ut bland kandidaterna! Men, vilket jobb söker jag till egentligen? Inom kommunikations- och marknadsområdet finns det vanligtvis jobb som marknadsassistent, Content Creator, kommunikatör, Social Media Manager, analytiker och allt där emellan! Specificera vad du helst skulle vilja jobba med, så försöker vi att matcha din profil med passande sommarjobb. Oavsett vilken typ av jobb du söker så är vårt syfte att du ska trivas och må bra på ditt jobb. Kan ni garantera mig ett sommarjobb? Nej, det kan vi tyvärr inte. Vi kommer att göra ett urval av de profiler som är relevanta för de sommarjobben vi kan erbjuda. Men vår ambition är att hitta ett jobb till så många som möjligt förstås! Detta är en generell och proaktiv jobbannons. Vi kommer att ta emot ansökningar under hela våren, men vi får in uppdrag löpande. Så vänta inte med att söka så du inte missar något spännande jobb! The Place är ett rekryterings- och konsultföretag. Och Sveriges enda Worklife Partner. Ett jobb har en början och ett slut. Ett Worklife är mycket mer än så. Som Worklife Partner drömmer vi om en arbetsmarknad där alla människor får bidra med sin kompetens under hela sitt Worklife. Vårt mål är att hjälpa våra konsulter vidare i karriären och att våra kandidater återkommer till oss.
Vi söker dig som vill jobba heltid där arbetstiden är förlagd på vardagar. Vi samarbetar med idrottsföreningen och skolklassen i Sverige. Du som söker tjänsten bör ha tidigare erfarenhet av Planering och Marknadsassistent. Du har givetvis en stor kärlek för teamwork, gillar högt tempo och är en problemlösare. Vi ser också gärna att du är nytänkande och initiativrik, villig att lära dig nya uppgifter och är flexibel. Att du har egna ideer och bidrar på planering för marknadsförening, annonsering. Du kommer arbeta med att In design program,Photoshop. Hos oss finns ingen prestige utan alla hjälpa varandra med allt, ingen är viktigare än den andra och våra kunder kommer alltid först. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Är du en passionerad kreatör som vill utveckla dina färdigheter inom marknadsföring? Vi söker nu en LIA-praktikant som vill vara med och stärka vår närvaro genom strategisk och operativ marknadsföring. Som praktikant hos oss får du en nyckelroll där du driver igenom vår marknadsstrategi och har stort inflytande över vår kommunikation. Om praktikenUnder din LIA kommer du att ha ett helhetsansvar för att både strategiskt och operativt utveckla vår marknadsföring. Vi har en tydlig plan för vår digitala närvaro och söker dig som vill ta ägarskap för att genomföra den i praktiken. I din roll kommer du bland annat att: Driva marknadsstrategier: Ansvara för att implementera och följa upp vår övergripande marknadsföringsstrategi. Skapa engagerande innehåll: Planera och producera marknadsföringsmaterial, inlägg, stories och videos som inspirerar och engagerar vår målgrupp. Leda kampanjer och event: Självständigt planera, genomföra och utvärdera digitala kampanjer samt koordinera vid fysiska event. Trendanalys och utveckling: Identifiera aktuella trender inom marknadsföring och anpassa vår strategi för att hålla oss relevanta. Dataanalys och optimering: Följa upp och analysera resultat för att optimera våra marknadsinsatser. Kommunikationsstöd: Skapa nyhetsbrev och inspirerande kundcase till vår hemsida och andra kommunikationskanaler. Vem söker vi? Vi söker dig som är nyfiken, självgående och har ett starkt driv att ta ansvar. Du brinner för marknadsföring och vill omsätta dina teoretiska kunskaper i praktiken. För att lyckas i rollen tror vi att du: Studerar marknadsföring, kommunikation, media eller liknande område. Har erfarenhet av marknadsföring via studier, tidigare praktik eller eget engagemang. Förstår hur olika kanaler fungerar och kan anpassa innehåll för att skapa engagemang. Är duktig på att skapa visuellt och skriftligt innehåll. Har ett intresse för digital marknadsföring och grundläggande kunskaper i analysverktyg. Är modig, initiativrik och bekväm med att arbeta självständigt. Varför välja oss? Hos oss får du: Stort ansvar: Möjlighet att driva och utveckla vår marknadsföring på egen hand. Praktisk erfarenhet: Arbeta med riktiga projekt och se dina idéer förverkligas. Utvecklingsmöjligheter: Utmana dig själv och väx i din roll som marknadsförare. Kreativ frihet: Vi uppmuntrar nya idéer och initiativ. Flexibilitet: En praktik som kan anpassas efter dina studier. Ansökan Låter detta som rätt möjlighet för dig? Skicka din ansökan till ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson på [email protected]. Har du frågor om praktiken är du varmt välkommen att höra av dig. Ansök nu och bli en del av vårt kreativa team!
Praktikinom marknadsföring Vi på BVTLER söker en driven och kreativ marknadsföringspraktikant för ett tre månader långt praktikantuppdrag på 50 %. Hos oss får du möjlighet att utvecklas inom marknadsföring och arbeta med varierande och spännande arbetsuppgifter. Praktiken är en fantastisk chans för dig som vill ta kliv in i marknadsföringsvärlden och få praktisk erfarenhet av att driva och optimera digitala marknadsföringsinsatser. Vi ser gärna att du har ett intresse för att skapa effektiva kampanjer och följa upp statistiken. Har du kunskaper inom webbdesign är detta ett plus, men inget krav. Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att optimera och förvalta våra köpta annonseringskanaler, sköta sociala medier, utveckla mallar och designer för marknadsföringsmaterial samt följa upp leads och analysera marknadsföringsstatistik. Vi söker dig som: Inte är rädd för att testa nya idéer och utmana dig själv Har ett kreativt sinne och gillar att ta egna initiativ Är noggrann och strukturerad i ditt arbete Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Är intresserad av att följa upp och analysera marknadsföringens resultat Vi erbjuder: Praktik på 3 månader med möjlighet till anställning efter praktiken Ett intressant och lärorikt arbete med möjlighet att utveckla dina färdigheter inom marknadsföring Ett praktikintyg och referenser vid slutförd praktik En arbetsmiljö där kreativitet och nya idéer värderas högt Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans vid behov Vi erbjuder en fantastisk möjlighet att bygga upp erfarenheter och värdefull kompetens för din framtida karriär inom marknadsföring. Placering: Centrala Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelseOmfattning: Deltid 50 % Rekrytering sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en Marknadsassistent som vill ta sig an en bred roll där du får hantera allt från administrativa uppgifter till att bidra i våra språkliga och kreativa processer.Tjänsten är ett föräldravikariat på 16 månader. Om ossPlejd är ett snabbväxande och innovativt svenskt techbolag inom smart belysning och hemautomation. Vi brinner för att göra elektrikerns vardag enklare genom att utveckla produkter och tjänster som utnyttjar den nya tekniken på rätt sätt. Med vår position i framkant av belysningsautomation har vi etablerat oss som en tongivande aktör på den svenska marknaden. Vi är ett integrerat fullstack-företag med intern expertis och vi stoltserar med en diversifierad grupp av specialister inom områden som produktion, automation, elektronik, mekanik, inbyggda system, apputveckling och moln/backend-teknologier. Allt under ett tak. Om rollenRollen passar dig som gillar att växla mellan olika uppgifter, trivs med att hålla koll på detaljer och ser det som en extra bonus att få jobba med text och språk som en del av din vardag.I den här rollen får du möjlighet att vara en del av ett engagerat team där ingen dag är den andra lik – du hanterar allt från att koordinera översättningar och korrekturläsning till att stötta i layoutarbete och hålla kontakt med våra säljteam på olika marknader. Exempel på arbetsuppgifter: - Koordinera översättningar och se till att språklig kvalitet alltid håller hög nivå.Bidra i korrekturprocesser och ge feedback på texter.-Uppdatera presentationer och hantera enklare design- och layoutuppgifter.-Vara marknadsavdelningens främsta kontaktperson mot våra säljteam på alla marknader.-Ha kontakt med leverantörer och beställa material som trycksaker eller säljmaterial.-Hantera uppgifter som kräver hög noggrannhet, som arbete med finansiella rapporter samt hantera diverse andra administrativa uppgifter. Mer om tjänstenDenna tjänst är ett föräldravikariat med planerad start i början av maj 2025 och förväntad varaktighet till slutet av augusti 2026. Tjänsten omfattar 100 %. Om digVi tror att du är i början av din karriär och har en bakgrund inom marknadsföring, kommunikation eller ett liknande område. Du trivs med att arbeta strukturerat, lösa problem och bidra i flera delar av ett projekt. Dessutom har du: - En god språkkänsla och ett öga för detaljer i texter och korrektur.-Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.-Grundläggande erfarenhet av InDesign och vana att arbeta i Google Workspace (Docs, Sheets m.m.).-Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt utan att missa de små detaljerna.-En nyfiken och social inställning – du tar gärna kontakt för att få fram information eller lösa problem.Om processenVi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! För att säkerställa ett objektivt urval kan rekryteringsprocessen innehålla tester. Vi ser fram emot att höra från dig! Ps. Vi hanterar rekryteringen internt och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsföretag och konsultbyråer.
Söker du ett extrajobb där du arbetar utifrån din tillgänglighet? Vill du få chansen att samla arbetslivserfarenhet inom marknad där du arbetar detaljinriktat och administrativt? Hos Stanley Black & Decker erbjuds du en spännande roll med stor frihet! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på deltid med start i början av mars fram till sista september med mycket goda möjligheter till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Stanley Black & Decker. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget Stanley Black & Decker tillhandahåller innovativa verktyg och smarta lösningar till såväl professionella användare som konsumenter inom bland annat förvaring, konstruktion och tillverkning. De strävar efter att göra livet enklare för sina kunder och användare och har sedan starten 1843 vuxit till ett globalt företag. Stanley Black & Decker sysselsätter närmare 60 000 medarbetare globalt och är verksamma i fler än 175 länder. För verksamheten i Norden arbetar 150 personer och huvudkontoret är lokaliserat i Mölndal. Arbetsuppgifter I denna tjänst arbetar du med att korrekturläsa och säkerställer att marknadstexter och produktbeskrivningar håller hög språklig kvalitet. Efter att externa byråer har översatt materialet ser du till att språket följer Stanley Black & Deckers tonalitet. Texterna används i sociala medier, nyhetsbrev, produktlanseringar och på webbplatser. Utöver korrekturläsning tar du fram textunderlag för mässor, event och större kundprojekt. Du arbetar nära Senior Marketing Activation Manager och samarbetar även med Social Media Manager, Brand Managers, produktchefer och säljteamet. Tjänsten omfattar cirka 16 timmar per vecka där du arbetar halv- eller heldagar utifrån din tillgänglighet. Efter introduktionen som sker i Borås eller Mölndal finns möjlighet att arbeta på distans. Korrekturläsa och säkerställa att marknadstexter och produktbeskrivningar har rätt tonalitet Texterna används i sociala medier, nyhetsbrev, produktlanseringar och på webbplatser Ta fram textunderlag för mässor, event och till större kundprojekt Nära samarbete med Senior Marketing Activation Manager Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Pågående högskolestudier inom marknadsföring med examen tidigast VT-2026 Kunskap i Adobe Photoshop och Adobe InDesign är meriterande Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Vi tror att du som söker tjänsten är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du själv har förmågan att strukturera ditt angreppssätt och driva ditt arbete vidare. Du är bekväm med att söka information på egen hand och kan agera på dina beslut för hur en arbetsuppgift bäst genomförs. Vidare motiveras du av att driva ditt arbete framåt och du kan komma med nya infallsvinklar och idéer till uppgifterna du arbetar med. Du har också förmågan att hålla och skapa struktur i ditt arbete och kan prioritera rätt saker. Övrig information Start: Början av marsPlats:Introduktionen sker i Borås eller Mölndal där du därefter kan arbeta på distans Lön:Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.Sista ansökningsdatum är 2025-02-07. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 31 till 39 av 39 jobb