Planeringsingenjör, maskin

Sök bland 13 lediga jobb som Planeringsingenjör, maskin och börja ditt nya yrkesliv idag!

Ingenjör till Strategisk planering
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Job Posting End Date / last application date: 2025-04-13 LKAB har tagit en ledande roll när det gäller skapandet av framtidens moderna gruvor där vi med hjälp av ökad automatisering, digitalisering och nya arbetssätt skapar möjlighet för kraftigt ökad produktivitet.   Är du en engagerad och driven ingenjör som vill vara med och driva och utveckla vårt program Förbättrad och standardiserad planering inom AO Fe tillsammans med verksamheten? Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. På samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll Sektionen Strategisk planering & Systemanalys söker en ingenjör som trivs i en tvärfunktionell miljö, brinner för att införa nya arbetssätt och har erfarenhet av att leda omfattande program i samverkan med verksamheten. I denna roll arbetar du tillsammans med verksamheten för att samordna och driva paraplyprogrammet Förbättrad och standardiserad planering, som omfattar hela affärsområdet järnmalm. Du samarbetar nära flera avdelningar så som gruva, förädling, logistik, prospektering och strategisk planering för att säkerställa ett framgångsrikt genomförande. Eftersom sektionen arbetar affärsområdesövergripande är det viktigt att du har ett helhetsperspektiv. Rollen innebär också att du, i ett prestigelöst och lösningsorienterat samarbete, bidrar över verksamhetsgränser och stöttar andra sektioner inom avdelningen vid behov. Du blir en del av ett kompetent team med många skickliga kollegor där samarbete och kunskapsutbyte är en naturlig del av arbetet. Strategisk planering & Systemanalys är organisatoriskt placerad under avdelningen Strategi & affärsutveckling. I rollen kommer du: Leda och koordinera projektgruppen som består av representanter från olika delar av verksamheten Utveckla och implementera standardiserade arbetssätt för kritiska processer Säkerställa att mötes- och rapporteringsstrukturer är på plats och fungerar effektivt Genomföra kompetenshöjande insatser och översyn av resurser Arbeta med referensgrupper och affärsområdesledning för att säkerställa att projektet möter verksamhetens behov Det här har du med dig För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att förstå och utveckla processer ur ett helhetsperspektiv. Du är engagerad och nytänkande, med ett systematiskt arbetssätt och ett starkt driv som får saker att hända. Med din kommunikativa förmåga och ditt fokus på att skapa framdrift är du en naturlig ledare i förändringsarbete. Vi söker dig som har: Högskole- eller universitetsexamen, exempelvis inom civilingenjörs- eller civilekonomområdet, eller annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenhet av att leda större program/projekt inom gruvindustrin eller liknande bransch. Erfarenhet av att utveckla och implementera standardiserade processer. Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Det här får du  Ett stimulerande och utvecklande arbete, där du arbetar med frågor som ligger i framkant. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team av specialister som tillsammans formar framtidens gruv- och mineralindustri. Utöver det får du även: Belöningsprogram.  Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten.  Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter.  Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år).  Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering.  Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon.  Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn.  Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser.  Start: efter överenskommelse.  Plats: Kiruna, Malmberget, Svappavaara eller Luleå.  Omfattning: Heltid.  Kontakt: För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Winsa, [email protected] Facklig kontakt:  Malmberget/Luleå  Unionen Södra Katarina Paganus, 0970-762 98  SACO-klubben Södra – Annika Taavoniku, 0970-795 32  Ledarna Södra – Christer Olofsson, 0970-765 84  Kiruna/Svappavaara:  Unionen Norra: Sakari Alanko 0980-725 08  Akademikerföreningen: Peter Johansson 0980-71879   Ledarna Norra: Ingegerd Kyrö 0980-71050  About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

14 mars 2025
Sista ansökan:
13 april 2025
Senior Project Planner
Worley Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Building on our past. Ready for the future Worley is a global professional services company of energy, chemicals and resources experts headquartered in Australia. Right now, we’re bridging two worlds as we accelerate to more sustainable energy sources, while helping our customers provide the energy, chemicals and resources that society needs now. We partner with our customers to deliver projects and create value over the life of their portfolio of assets. We solve complex problems by finding integrated data-centric solutions from the first stages of consulting and engineering to installation and commissioning, to the last stages of decommissioning and remediation. Join us and help drive innovation and sustainability in our projects. Role context: As a Senior Planner in the oil, gas, and petrochemical industry, you'll be key in planning and optimizing project schedules. Your duties include creating and updating schedules, managing risks, reviewing contractor plans, and using techniques to track performance. Effective communication and collaboration with various teams are crucial to ensuring projects run smoothly and safely, meeting industry standards and deadlines. You’ll Create and manage engineering and construction schedules for projects at all stages, fostering teamwork and cooperation. Utilize Critical Path Method planning techniques to develop detailed project networks and schedules efficiently. Identify risks early and propose solutions, prioritizing safety and success. Review contractor programs and schedules in line with contract requirements, ensuring accountability and excellence. Apply Earned Value Management techniques to transparently track performance and progress. You will have Preferably an engineering background Extensive experience in the oil, gas, and petrochemical industry Familiarity with Office Package and Power BI Proficiency in Primavera P6 and MS Project software Moving Forward: We want our people to be energized and empowered to drive sustainable impact. So, our focus is on a values-inspired culture that unlocks brilliance through belonging, connection and innovation.​ We’re building a diverse, inclusive and respectful workplace. Creating a space where everyone feels they belong, can be themselves, and are heard. And we're not just talking about it; we're doing it. We're reskilling our people, leveraging transferable skills, and supporting the transition of our workforce to become experts in today's low-carbon energy infrastructure and technology.​ Whatever your ambition, there’s a path for you here. And there’s no barrier to your potential career success. Join us to broaden your horizons, explore diverse opportunities, and be part of delivering sustainable change.

12 mars 2025
Sista ansökan:
11 april 2025
Project manager - Wind propulsion Projects - Oceanbird
Alfa Laval Technologies AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Wind helped us discover our planet, and now it can help us preserve it. Our vision is to provide the wings for a shipping revolution, supported by our two strong parent companies: Alfa Laval and Wallenius. Would you like to contribute to this change? Join our fast-growing, highly competent, and passionate team in Stockholm, Sweden. Oceanbird AB is a 50/50 joint venture, owned by Alfa Laval and Wallenius, but operated as an independent company. We are developing wing sail technology for the global shipping market and are looking for a senior project leader in product development to drive existing and future wind propulsion projects for our team in Flemingsberg. Oceanbird is at an exciting turning point, having just moved into reality with a full-scale prototype of our first wind propulsion unit in Landskrona and, later this year, a wing sail on the ship Tirranna. At the same time, we are about to launch a project for our next wind propulsion unit family. Therefore, we need to strengthen our development team with an experienced project leader. The products we develop include mechanics, electrics and electronics, as well as software, and you will work closely with a dedicated engineering team. Join us now while things are getting really exciting! What will you do? Your responsibilities will include: * Coordinating, planning, and driving the entire development project. * Maintaining a visual project plan. * Leading and driving project meetings. * Organizing project development tasks. * Coordinating and communicating with cross-functional teams such as customer projects, sales, and production. Who are you? To succeed in this role, you should have: * Hold at least a master's degree in aerospace, mechanical, civil, or maritime engineering, or equivalent. * At least 5 years of experience in leading large development projects, preferably with large structures. * A self-driven and self-motivated attitude. * Excellent communications skills. Working language English. * Strong teamwork skills, thriving in collaborative environments to reach common goals and contribute to sustainable shipping. In addition, it is beneficial to have experience in one or more of the following: * Hands-on experience in product development. * Working cross-functionally with control systems, mechanical, and structural engineers to ensure complete system performance. * Experience within the marine industry and familiarity with DNV requirements. Being a passionate sailor who always trims their sails for maximum performance is a plus! This role is located in Flemingsberg, Stockholm. Learn more at Home - The Oceanbird For more information please contact: Regina García Moguel, Talent Acquisition Partner, Union information Francisco Garcia, Akademikerföreningen, +46 733 995 684 Anders Jansson, Unionen, +46730780482 We review applications on a rolling basis, so we encourage you to submit yours by March 30th, 2025, at the latest. Please be aware that the application process may close earlier if we identify suitable candidates, so don't delay in applying. Please note that, in compliance with GDPR, we cannot accept applications submitted via email. #LI-RG1

11 mars 2025
Sista ansökan:
8 april 2025
Teknisk skribent till bolag i Halmstad!
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi söker en teknisk skribent som vill arbeta med att utveckla, underhålla och kundanpassa teknisk information för avancerad utrustning inom sterilisering. Detta är en spännande roll för dig som har ett stort teknikintresse och trivs i en roll där noggrannhet och struktur är nyckelfaktorer. Vi arbetar med löpande urval, tveka inte - skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Som teknisk skribent kommer du att spela en central roll i dokumentationsprocessen för bolagets produkter. När du är ny i rollen kommer du att arbeta med underhåll och uppdatering av befintlig dokumentation, inklusive illustrationer och tekniska specifikationer. Med tiden får du en mer projektansvarig roll där du, tillsammans med konstruktörer och andra funktioner, skapar dokumentation från grunden. Du kommer att arbeta i nära samarbete med projektledning, teknik, inköp, produktion och marknad för att säkerställa att dokumentationen är aktuell, korrekt och uppfyller kundens krav. Dokumentationspaketet tas fram digitalt och granskas av kunden i slutfasen av projektet, inför acceptanstester. Du blir en del av ett sammansvetsat team bestående av tekniska skribenter och koordinatorer som arbetar tillsammans för att skapa högkvalitativ dokumentation. Kontorsmiljön är öppen och samarbetsinriktad, där teamet bollar idéer och lösningar för att ständigt förbättra informationsflödet. Du erbjuds Hos oss får du en utvecklande roll där du ges möjlighet att fördjupa dig inom teknisk dokumentation och systematisk informationshantering. Du kommer att genomgå internutbildning och ha stöd av erfarna kollegor. Bolaget erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med spännande teknik, där du får vara delaktig i hela produktutvecklingsprocessen och bidra till att skapa högkvalitativ dokumentation för kunderna. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Uppdatera och underhålla teknisk dokumentation, inklusive manualer och instruktioner * Skapa illustrationer och tekniska specifikationer med hjälp av SolidWorks Composer, Illustrator och Photoshop * Samarbeta med konstruktörer och andra specialister för att samla in och strukturera teknisk information * Skapa dokumentationspaket för kundgranskning och leverans * Delta i utvecklingsprojekt och ta fram information för nya produkter eller produktuppdateringar VI SÖKER DIG SOM - Har en teknisk högskoleutbildning (t.ex. maskiningenjör, elektroingenjör eller utvecklingsingenjör) - Ett brinnande teknikintresse och god förståelse för tekniska system och produkter - Är obehindrad i svenska och engelska, både tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet. All teknisk dokumentation genomförs på engelska. Det är meriterande om du har - Kunskaper i SolidWorks och SolidWorks Composer - Erfarenhet av Adobe-applikationer som Illustrator och Photoshop Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Hjälpsam * Ordningsam * Ansvarstagande * Nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

9 mars 2025
Sista ansökan:
9 april 2025
Projektledare för EU-finansierade försvarsprojekt till SAAB!
Framtiden i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du vara med och leda spännande försvarsrelaterade projekt på en internationell arena? Saab Aeronautics expanderar och söker nu en driven projektledare som vill ta sig an nya EU-finansierade forsknings- och utvecklingsprojekt. Sök tjänsten som projektledare på Saab Aeronautics redan idag! Saab är ett innovativt företag som arbetar för att skapa trygghet och säkerhet för samhällen världen över. Med 22 000 anställda i fler än 30 länder är de en global aktör som utvecklar och levererar avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab är just nu i en expansiv fas och söker talanger som kan leda och bidra till att stärka Europas försvarsindustri. Om rollen: Gruppen du blir en del av är Planning & Execution som är en nyckelfunktion inom Advanced Programs-sektionen. Du kommer att ingå i ett team om sju personer som arbetar med att säkerställa att Saab levererar högkvalitativa resultat i internationella projekt. Gruppens uppdrag är att etablera Saab som en pålitlig och samarbetsvillig partner inom forsknings- och utvecklingsprojekt, genom att bygga och stärka Saabs kompetens inom teknologiska områden. Genom deltagande i EU-projekt, kommer ni tillsammans skapa innovativa lösningar som bidrar till att förbättra försvarssystem. Internationella resor förekommer i tjänsten till länder som Italien, Frankrike, Spanien och Tyskland, där du samarbetar med externa partnerföretag. I din roll som projektledare kommer ditt fokus att vara på att: •Koordinera Saabs tekniska bidrag inom projektet och säkerställa att vi levererar enligt plan •Ansvara för att hålla koll på projektets resurser och budget •Följ upp och rapportera projektets framsteg och resultat, både internt och till externa partners •Fördela arbetsuppgifter och resurser mellan ingenjörerna inom Saab för att säkerställa effektivt genomförande av projektet Vem söker vi? För att trivas och lyckas i rollen som projektledare på Saab Aeronautics behöver du vara en ödmjuk lagspelare som både är trygg i att be om hjälp och generös med att stötta sina kollegor. God samarbetsförmåga är avgörande, då du kommer att arbeta tätt ihop med andra i internationella projektteam. Dessutom är du lösningsorienterad med fingertoppskänsla för att skapa realistiska tidsplaner, anpassa dig till förändringar och alltid hålla projekten på rätt kurs. Kvalifikationer: •En teknisk utbildning, gärna inom ingenjörsområdet som industriell ekonomi, maskinteknik eller liknande •Minst 1-års erfarenhet från en roll som projektledare •Flytande svenska och engelska i tal och skrift •Svenskt medborgarskap Meriterande: •Flerspråkighet är ett plus! Har du goda kunskaper i språk som tyska, spanska, franska eller italienska är det meriterande då samarbete sker med partners i dessa länder •Tidigare erfarenhet av projektledning är värdefull Om oss: Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kund. Villkor: Startdatum: Enligt överenskommelse Placeringsort: Linköping Arbetstider: 08:00-16:00 Omfattning: Heltid

28 februari 2025
Sista ansökan:
28 mars 2025
Planeringsingenjör till kvalitetsservice
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Job Posting End Date / last application date: 2025-03-23 Vill du vara med och skapa effektiva lösningar och utveckla framtidens kvalitetsarbete? Som planeringsingenjör hos oss får du en central roll i att driva och optimera våra processer Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Om förädlingen i Kiruna Hos oss på Kiruna Malmförädling omvandlas malm från gruvan till högkvalitativa produkter. Processen innefattar tre huvudsteg: sovring, anrikning och pelletisering. Avdelningen består av åtta sektioner, varav fyra fokuserar på huvudprocessen och fyra fungerar som stödsektioner inom områden som kvalitet, teknik- och processutveckling, materialhantering samt vatten och dammar. Tillsammans driver vi innovation och kvalitet framåt i varje steg. Läs mer om hur vi förädlar här: https://www.lkab.com/sv/om-lkab/fran-gruva-till-hamn/foradla/. Kvalitetsservice Norra, en del av malmförädlingen och har laboratorier i världsklass som levererar högkvalitativa och verksamhetskritiska analysresultat genom kundanpassade lösningar till hela LKAB:s verksamhet. Vi består av cirka 55 engagerade medarbetare som arbetar på fem olika arbetsplatser: Fysikaliskt laboratorium, Kvalitetskontroll, Kemikaliskt laboratorium, Kvalitettekniskt stöd och en ledningsgrupp. Vi samarbetar nära med en specialstyrka från Underhåll som är stationerade på arbetsplatsen. Tillsammans säkerställer vi att vi håller högsta standard! Din roll Som planeringsingenjör arbetar du inom och för hela Kvalitetsservice Norra och samverkar nära med planerare, beredare och andra planeringsfunktioner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Ansvar för planering och utveckling av planeringsfunktionen inom Kvalitetsservice Norra. Dialog med uppdragsbeställare för bl.a. bedömning av uppdragens praktiska genomförbarhet, kostnader, tidsram för genomförande. Koordinera uppdrag inom kvalitetsservice när flera är inblandade för att leverera en bra tjänst till beställarna. Arbeta med IT-verktyg och utveckla arbetssätt för hur dessa används inom sektionen. Du har en nyckelroll i att ta emot och planera uppdrag från olika beställare och sedan omsätta dessa till arbete. Det här har du med dig Vi söker en lösningsorienterad och strukturerad medarbetare som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer, både inom organisationen och med externa parter, samt har en naturlig förmåga att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål. Din stresstålighet gör att du behåller fokus under press och kan arbeta strukturerat för att leverera effektivt och noggrant. För att lyckas i rollen är det en fördel om du har god kännedom om LKAB:s verksamhet och de processer som präglar vår industri. Erfarenhet av kvalitetsarbete är meriterande, liksom tidigare tjänster inom exempelvis planering, projektledning eller produktionsledning. Vi värdesätter särskilt om du har en högre utbildning med naturvetenskaplig eller teknisk inriktning. För tjänsten krävs: Godkända gymnasiebetyg B-körkort God datorvana, eftersom rollen innebär arbete i flera olika system Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Du bör även ha förmågan att kommunicera på engelska. Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten  Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Arbetstid: Dagtid. Omfattning: Heltid. Plats: Kiruna. Start: Enligt överenskommelse. För frågor om tjänsten får du gärna kontakta gruppchef Adrian Larsson 073 072 83 77. Facklig kontakt: Fackliga representanter, Kiruna/Svappavaara:  Unionen Norra – Sakari Alanko, 0980-725 08. Akademikerföreningen– Peter Johansson, 0980-71879. Ledarna Norra– Ingegerd Kyrö, 0980-71050. About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

27 februari 2025
Sista ansökan:
24 mars 2025
Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst AWI Maskin AB
Standby Workteam AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

AWI Maskin AB verkar som representant i Norden för ett stort antal ledande företag inom Plast-, Gummi och Järnvägsindustrin. Vi säljer enstaka maskiner och kringutrustning såväl som kompletta processlinjer och vi kan genom vårt breda sortiment erbjuda våra kunder lösningar för de flesta ändamål. Vårt kontor finns i Arlöv utanför Malmö. AWI Maskin AB är anslutna till kollektivavtal och arbetar efter de regler samt erbjuder de förmåner som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen. Läs gärna mer på https://www.awi.se/hem Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst på AWI Maskin AB - Arlöv Är du en målinriktad projektledare med passion för teknik och affärer? Då söker AWI Maskin dig! Vill du ta dig an en spännande roll där du får leda projekt från idé till framgång – samtidigt som du bygger starka kundrelationer och driver affärer framåt – då är detta din nästa stora utmaning! Ditt främsta fokus är att tillsammans med leverantör ta fram tekniska lösningar, maskiner och utrustning för underhållsdepåer inom järnvägsindustrin. För att lyckas bör du kunna göra behovsanalyser tillsammans med kunden och på ett effektivt sätt driva diskussionerna vidare till affär. Din bas är på kontoret i Arlöv. Du blir del av ett familjärt och prestigelöst team, där din insats gör skillnad. Som säljansvarig projektledare kommer du att driva hela försäljningsprocessen, från den första kontakten med kunden till att sluta avtal och leverera resultat. Ditt mål är att skapa långsiktiga relationer med våra befintliga kunder men också med nya, som du aktivt söker upp och tar första steget med. Arbetsuppgifter: Besöka befintliga och potentiella kunder. Tjänsten innebär resor och kundbesök inom Norden. Även besök hos utländska leverantörer och internationella mässor förekommer. Sammanställa offerter och säljkalkyler, för att se till att projekt genomförs på ett kvalitetsmässigt och strukturerat sätt. Genomföra förhandling för att slutföra order. Lämna anbud i offentliga upphandlingar. Planera inför större montage och installationer, innehållande tidsplanering, riskanalyser & arbetsbredning. Budgetera och marknadsplanerna för dina produkter. Din profil: Vi söker dig med några års erfarenhet inom teknisk försäljning och/eller projektledning, gärna med bakgrund inom maskinförsäljning. Du är driven, strukturerad och har ett starkt försäljningsintresse. Du talar och skriver svenska och engelska flytande, samt innehar B-körkort och tillgång till bil. Du gillar utmaningar, har teknikintresse och drivs av att nå gemensamma mål. Du är nyfiken och anpassningsbar i din kommunikation. Du blir en del av AWIs sammansvetsade team där alla stöttar och hjälper varandra. AWI Maskin AB erbjuder en marknadsanpassad lön och kontinuerlig vidareutbildning i Europa via våra leverantörer. AWI Maskin följer kollektivavtal och de regler som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Arlöv. I denna rekrytering samarbetar AWI Maskin med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733-763 988. Varmt välkommen med din ansökan!

25 februari 2025
Sista ansökan:
27 mars 2025
Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst AWI Maskin AB
Standby Workteam AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

AWI Maskin AB verkar som representant i Norden för ett stort antal ledande företag inom Plast-, Gummi och Järnvägsindustrin. Vi säljer enstaka maskiner och kringutrustning såväl som kompletta processlinjer och vi kan genom vårt breda sortiment erbjuda våra kunder lösningar för de flesta ändamål. Vårt kontor finns i Arlöv utanför Malmö. AWI Maskin AB är anslutna till kollektivavtal och arbetar efter de regler samt erbjuder de förmåner som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen. Läs gärna mer på https://www.awi.se/hem Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst på AWI Maskin AB - Arlöv Är du en målinriktad projektledare med passion för teknik och affärer? Då söker AWI Maskin dig! Vill du ta dig an en spännande roll där du får leda projekt från idé till framgång – samtidigt som du bygger starka kundrelationer och driver affärer framåt – då är detta din nästa stora utmaning! Ditt främsta fokus är att tillsammans med leverantör ta fram tekniska lösningar, maskiner och utrustning för underhållsdepåer inom järnvägsindustrin. För att lyckas bör du kunna göra behovsanalyser tillsammans med kunden och på ett effektivt sätt driva diskussionerna vidare till affär. Din bas är på kontoret i Arlöv. Du blir del av ett familjärt och prestigelöst team, där din insats gör skillnad. Som säljansvarig projektledare kommer du att driva hela försäljningsprocessen, från den första kontakten med kunden till att sluta avtal och leverera resultat. Ditt mål är att skapa långsiktiga relationer med våra befintliga kunder men också med nya, som du aktivt söker upp och tar första steget med. Arbetsuppgifter: Besöka befintliga och potentiella kunder. Tjänsten innebär resor och kundbesök inom Norden. Även besök hos utländska leverantörer och internationella mässor förekommer. Sammanställa offerter och säljkalkyler, för att se till att projekt genomförs på ett kvalitetsmässigt och strukturerat sätt. Genomföra förhandling för att slutföra order. Lämna anbud i offentliga upphandlingar. Planera inför större montage och installationer, innehållande tidsplanering, riskanalyser & arbetsbredning. Budgetera och marknadsplanerna för dina produkter. Din profil: Vi söker dig med några års erfarenhet inom teknisk försäljning och/eller projektledning, gärna med bakgrund inom maskinförsäljning. Du är driven, strukturerad och har ett starkt försäljningsintresse. Du talar och skriver svenska och engelska flytande, samt innehar B-körkort och tillgång till bil. Du gillar utmaningar, har teknikintresse och drivs av att nå gemensamma mål. Du är nyfiken och anpassningsbar i din kommunikation. Du blir en del av AWIs sammansvetsade team där alla stöttar och hjälper varandra. AWI Maskin AB erbjuder en marknadsanpassad lön och kontinuerlig vidareutbildning i Europa via våra leverantörer. AWI Maskin följer kollektivavtal och de regler som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Arlöv. I denna rekrytering samarbetar AWI Maskin med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733-763 988 Varmt välkommen med din ansökan!

25 februari 2025
Sista ansökan:
27 mars 2025
Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst AWI Maskin AB
Standby Workteam AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

AWI Maskin AB verkar som representant i Norden för ett stort antal ledande företag inom Plast-, Gummi och Järnvägsindustrin. Vi säljer enstaka maskiner och kringutrustning såväl som kompletta processlinjer och vi kan genom vårt breda sortiment erbjuda våra kunder lösningar för de flesta ändamål. Vårt kontor finns i Arlöv utanför Malmö. AWI Maskin AB är anslutna till kollektivavtal och arbetar efter de regler samt erbjuder de förmåner som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen. Läs gärna mer på https://www.awi.se/hem Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst på AWI Maskin AB - Arlöv Är du en målinriktad projektledare med passion för teknik och affärer? Då söker AWI Maskin dig! Vill du ta dig an en spännande roll där du får leda projekt från idé till framgång – samtidigt som du bygger starka kundrelationer och driver affärer framåt – då är detta din nästa stora utmaning! Ditt främsta fokus är att tillsammans med leverantör ta fram tekniska lösningar, maskiner och utrustning för underhållsdepåer inom järnvägsindustrin. För att lyckas bör du kunna göra behovsanalyser tillsammans med kunden och på ett effektivt sätt driva diskussionerna vidare till affär. Din bas är på kontoret i Arlöv. Du blir del av ett familjärt och prestigelöst team, där din insats gör skillnad. Som säljansvarig projektledare kommer du att driva hela försäljningsprocessen, från den första kontakten med kunden till att sluta avtal och leverera resultat. Ditt mål är att skapa långsiktiga relationer med våra befintliga kunder men också med nya, som du aktivt söker upp och tar första steget med. Arbetsuppgifter: Besöka befintliga och potentiella kunder. Tjänsten innebär resor och kundbesök inom Norden. Även besök hos utländska leverantörer och internationella mässor förekommer. Sammanställa offerter och säljkalkyler, för att se till att projekt genomförs på ett kvalitetsmässigt och strukturerat sätt. Genomföra förhandling för att slutföra order. Lämna anbud i offentliga upphandlingar. Planera inför större montage och installationer, innehållande tidsplanering, riskanalyser & arbetsbredning. Budgetera och marknadsplanerna för dina produkter. Din profil: Vi söker dig med några års erfarenhet inom teknisk försäljning och/eller projektledning, gärna med bakgrund inom maskinförsäljning. Du är driven, strukturerad och har ett starkt försäljningsintresse. Du talar och skriver svenska och engelska flytande, samt innehar B-körkort och tillgång till bil. Du gillar utmaningar, har teknikintresse och drivs av att nå gemensamma mål. Du är nyfiken och anpassningsbar i din kommunikation. Du blir en del av AWIs sammansvetsade team där alla stöttar och hjälper varandra. AWI Maskin AB erbjuder en marknadsanpassad lön och kontinuerlig vidareutbildning i Europa via våra leverantörer. AWI Maskin följer kollektivavtal och de regler som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Arlöv. I denna rekrytering samarbetar AWI Maskin med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733-763 988. Varmt välkommen med din ansökan!

25 februari 2025
Sista ansökan:
27 mars 2025
Planeringsingenjör (PI) flygsystem 102, Specialflygskvadron F7, Linköping
Försvarsmakten
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om Specialflygskvadron Vid Specialflygskvadron bedrivs flygtjänst med radar- och signalspaning, flygunderhållstjänst och arbete med ledning av fortsatt luftvärdighet. Specialflygskvadron är ett insatsförband och kan med kort varsel sättas in i insatser både nationellt och internationellt. Är du: -Intresserad av flygplan och teknik. -Noggrann, strukturerad och vill ha frihet under ansvar. -Bekväm med att arbeta självständigt och i grupp. Då kan vi erbjuda dig en befattning med spännande uppgifter i en verksamhet där alla medarbetare är en viktig kugge för att bidra till att försvara Sverige, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer.  De huvudsakliga arbetsuppgifterna för befattningen är:  Uppgifter inom ledning av fortsatt luftvärdighet: • Bevakar och beställer underhåll på flygplan 102 (Gulfstream GIV/550). • Stödjer förbanden med analys av data från driftuppföljningssystem (MyCMP). • Samverkar med personal inom flygunderhållsorganisationen lokalt som genomför planering av luftfartyg, underhållsbeställning etc. • Samverkar med central planeringsingenjör (CPI) om behov av externt UH på luftfartyg. • Initierar, bereder och producerar underhållsplanering för att upprätthålla fortsatt luftvärdighet hos materielen i bruk. • Uppgifter inom flygunderhåll: • Ger planerings- och åtgärdsstöd till förbanden för att utföra förebyggande underhåll. • Samverkar med MP om behov av externt UH på komponenter. Vid avsaknad av CPI – vid behov utföra dennes uppgifter. På sikt även utföra PI-uppgifter inom flygsystem 100 (Saab 340). Kvalifikationer • Relevant ingenjörsutbildning eller minst 4 års erfarenhet av ledning fortsatt luftvärdighet. • God kännedom i Ledning fortsatt luftvärdighet (LFL) och Administrativa procedurer fortsatt luftvärdighet (APFL). • Goda kunskaper i engelska vad gäller tal och skrift. • God förmåga att skriftligt rapportera, dokumentera och utföra undersökningar och bedömningar. • B-körkort på manuell växellåda är ett krav. • God fysisk förmåga. • Svenskt medborgarskap. • God samarbetsförmåga samt förmåga att självständigt driva frågor inom arbetsområdet . Meriterande: • Familiseringskurs på Gulfstream GIV/550. • Kunskaper i SE-EMAR M/145, EASA Part M/Part 145. • Kunskaper och arbetat i driftuppföljningssystem MyCMP. • Kunskaper och arbetat i Försvarsmaktens system PRIO. • Utbildning Flygmaterieltjänst, Avtalsberedning, Avropare. • Personliga egenskaper: • Är serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt med människor. • Har god samarbetsförmåga och tycker om både att arbeta tillsammans i grupp och självständigt. • Är engagerad, proaktiv, strukturerad och vill nå resultat av hög kvalité. • Har ett högt säkerhetsmedvetande. • Nyfiken och intresserad av att utvecklas i befattningen. Vi ser även att du är en god representant för Försvarsmakten och står bakom Försvarsmaktens värdegrund (se www.forsvarsmakten.se). Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt: Anställningsform:  Civil tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Linköping. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Tjänsten innebär krav på fysisk förmåga, genomförande av tjänsteresor, deltagande i utbildning och övning i krigsorganisationen. Upplysningar om den aktuella tjänsten lämnas av: Chef Flygsystemsektionen Urban Ehn eller Central planeringsingenjör Jonas Broberg, söks vi växeln tfn 0505-45 10 00. Fackliga företrädare: Officersförbundet OFR/O, Jan Möller. Försvarsförbundet OFR/S, Per Gunnarsson. SACO, Ulf Svensson. SEKO, Erling Svensson. Samtliga söks via växeln tfn 0505-45 10 00. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-03-31. Din ansökan skall innehålla CV samt ett personligt brev där vi vill att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs flygflottilj är en mångsidig och unik flygflottilj. Här finns stridsflyg samt Försvarsmaktens samlade resurs av transport- och specialflyg. Vi genomför grund- och befattningsutbildning av pliktinkallade rekryter samt utbildar alla svenska och utländska Gripenpiloter. Förbandet deltar också i många insatser. I Sverige finns verksamheten på Såtenäs, Malmen, Arlanda och Karlsborg. Utomlands ansvarar vi för Gripensupporten i Thailand samt för den svenska personalen vid det internationella transportflygsamarbetet Heavy Airlift Wing i Ungern. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/f7 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

24 februari 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025