Riskingenjör, risk management
Sök bland 7 lediga jobb som Riskingenjör, risk management och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Nu söker vi en Compliance Officer för att säkerställa att vi följer de komplexa och strikt reglerade krav som gäller inom försvarsindustrin. Vill du vara med och bidra till att upprätthålla vår höga standard för etik och regelefterlevnad? Då kan det här vara tjänsten för dig! Din roll Som Compliance Officer på Saab Dynamics kommer du att ha en central roll i att säkerställa att verksamheten följer alla gällande lagar, regler och internationella bestämmelser som är specifika för försvarsindustrin. Detta innebär att du noggrant övervakar att företaget efterlever exempelvis nationella regelverk, affärsetiska riktlinjer och internationella anti-korruptionsregler. Genom att utveckla och följa interna policys och processer, arbetar du proaktivt för att skapa en stabil grund för regelefterlevnad i hela organisationen. Du behöver också vara beredd på att genomföra och leda arbetet för att verksamheten ska kunna följa olika regelverk. En viktig del av din tjänst är att genomföra djupgående riskanalyser för att identifiera potentiella riskområden, och därefter utveckla strategier som minimerar de risker som kan uppstå i samband med företagets efterlevnad av regler och lagar. Vid behov genomför du också interna revisioner och granskningar för att identifiera eventuella brister eller överträdelser, och vidtar åtgärder för att säkerställa att dessa snabbt åtgärdas. Utbildning och stöd till företagets medarbetare är en annan viktig aspekt av din roll. Du fungerar som en rådgivare och expert när det gäller compliancefrågor och ser till att medarbetarna har den kunskap som krävs för att följa interna och externa regler. Samarbetet med andra avdelningar, såsom juridik, finans och affärsutveckling, är också avgörande för att säkerställa att regelefterlevnad integreras i den dagliga verksamheten på ett smidigt och effektivt sätt. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du håller dig uppdaterad om förändringar i relevant lagstiftning och regelverk. Du förväntas snabbt kunna anpassa företagets interna riktlinjer till dessa förändringar och agera som en expertresurs för organisationen i frågor som rör compliance. Din profil Vi söker dig som har ett starkt intresse för regler och lagar, och som är van att arbeta strukturerat och noggrant. Du har en analytisk förmåga och kan balansera affärsintressen med höga krav på etik och efterlevnad. Vi söker dig som har en akademisk examen inom juridik, ekonomi eller en annan relevant utbildning. Det är en fördel om du har erfarenhet från en liknande roll inom compliance, särskilt om denna erfarenhet är från försvarsindustrin eller annan starkt reglerad bransch. Vi ser gärna att du har kunskap om nationella och internationella regelverk, som exempelvis FAR/DFARS. Din förmåga att kommunicera och samarbeta med olika funktioner inom organisationen är mycket viktig för att kunna lyckas i denna roll. Du bör dessutom ha en god förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva arbetet framåt på ett ansvarsfullt och noggrant sätt. På Saab finns möjligheten att arbeta både flexibelt hemifrån och på vårt kontor. Vi värdesätter balansen mellan arbetsliv och privatliv samtidigt som vi tror på vikten av samarbete och närvaro på plats i Karlskoga, Linköping eller annan ort där Saab Dynamics verkar. Resor främst inom Sverige förekommer i rollen, då du ibland kommer att behöva samarbeta med kollegor på andra orter för att säkerställa en enhetlig regelefterlevnad i hela organisationen. Det är viktigt att du kan samarbeta med många olika människor och verksamhetsområden. Din uppgift är att hjälpa verksamheten att göra rätt. Eftersom vårt arbete innebär samarbete med både lokala och internationella leverantörer samt kollegor från olika avdelningar, är goda språkkunskaper i både svenska och engelska nödvändiga för att säkerställa tydlig och effektiv kommunikation. Om du är redo för en ny utmaning i en dynamisk och utvecklande miljö, ser vi fram emot att höra från dig! Berätta i din ansökan varför du skulle vara en perfekt match för vårt team. Dela med dig av dina erfarenheter och ambitioner - vi ser fram emot att höra från dig och lära känna dig bättre. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Vi söker nu en driven Business Continuity Manager som vill ta ett helhetsansvar för att stärka vår beredskap och säkerställa att verksamheten står stabil, även när omvärlden skakar. Hos oss får du arbeta i en organisation som värdesätter struktur, ansvarstagande och långsiktig hållbarhet - och där du får möjlighet att påverka både strategiskt och operativt. Din roll Som Business Continuity Manager (BCM) spelar du en central roll i att stärka vår motståndskraft och beredskap inför det oväntade. Du ansvarar för att utveckla och underhålla organisationens kontinuitetsplaner och ser till att kritiska funktioner kan återupptas snabbt vid störningar. Tillsammans med kollegor från bland annat IT, säkerhet, risk och kommunikation leder du arbetet med att kartlägga affärskritiska processer, genomföra risk- och sårbarhetsanalyser samt säkerställa att våra planer testas, övas och följs upp. Du fungerar som rådgivare till ledningen i BCM-frågor och säkerställer att verksamheten följer interna regelverk och processer, liknande de i ISO 22301. Din profil Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med verksamhetens motståndskraft och kontinuitet. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med BCM, krisberedskap och riskhantering, gärna i kombination. Du är van vid att driva detta arbete i komplexa miljöer, helst inom större eller reglerade organisationer. Erfarenhet från industriell verksamhet, särskilt inom tillverkning eller teknikintensiva branscher, är särskilt meriterande och ger dig god förståelse för de utmaningar och beroenden som finns i den typen av miljöer. Du är van att leda tvärfunktionella samarbeten, driva processer framåt och kommunicera tydligt med både specialister och ledning. Du trivs med att arbeta strukturerat, har god analytisk förmåga och en naturlig fallenhet för att se samband mellan verksamhet, teknik och risk. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta enligt etablerade BCM-ramverk eller innehar certifieringar inom området är det meriterande. Oavsett bakgrund är det viktigaste att du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och ett starkt engagemang för kontinuitet och säkerhet. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i tal såväl som i skrift, och har lätt för att anpassa din kommunikation till olika målgrupper. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper - särskilt din förmåga att bygga förtroende, ta initiativ och arbeta lösningsorienterat i både vardag och pressade situationer. Rollen är ortsövergripande men vi ser gärna att du är placerad på vårt kontor i Linköping, Karlskoga eller annan ort där Dynamics verkar. Resor i tjänsten förekommer, främst inom Sverige. Vi ser gärna att du bifogar både ditt CV och ett personligt brev, där du tydligt beskriver varför just du är rätt för den här rollen. Berätta hur din erfarenhet, kompetens och driv kan bidra till vårt team och vår framtida utveckling. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.
Har du gedigen erfarenhet av riskhantering och säkerhetsfrågor? Vill du använda din kompetens för att stärka och utveckla riskhanteringsarbetet inom den statliga sektorn? Hos oss får du en unik möjlighet att bidra till ett tryggare myndighetssverige – samtidigt som du får en bred kunskap i statliga myndigheters uppdrag och arbete. Kanske är det just dig vi söker! Försäkringsavdelningen på Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där vi arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Vi hanterar försäkringar för områdena verksamhet, person, resor, och fordon. Försäkringsavdelningen har drygt 40 medarbetare och erbjuder ett nytt aktivitetsbaserat kontor i Karolinen, Karlstad. Vår verksamhet genomgår just nu en omfattande digitalisering där vi utvecklar e-tjänster och plattformar för att säkerställa effektivare handläggning och hög service. Arbetsbeskrivning I denna roll blir du en av fyra risk managers som arbetar både uppsökande och förebyggande nära ansvariga ute på myndigheterna. Du hjälper dem i deras arbete med systematiskt risk- och säkerhetsarbete och informerar om skadeförebyggande åtgärder kopplat till deras verksamhet både vad gäller fysiska risker och risker kopplat till beteenden. Inför och efter varje riskrondsbesök sammanställer du information och underlag för att tydliggöra förväntningar på myndigheterna inför besöket och uppföljande åtgärder efter besöket. Resultatet av riskrondbesöket förmedlas även vidare in i försäkringsverksamheten och kan bland annat utgöra underlag för premiesättning, villkor och fortsatta dialoger. Vi arbetar också aktivt med att förbättra riskmedvetenheten inom staten och att integrera förebyggande åtgärder som ett naturligt led i vår försäkringsverksamhet varför du som risk manager kommer att arbeta nära våra skadereglerare och försäkringsanalytiker. Du utgör ett stöd och bollplank för bedömning av vilka risker som kan försäkras in, behov av villkor och säkerhetsföreskrifter samt stöd i skaderegleringen när en skada inträffat. Är du vår nya kollega? Vi söker dig som har en akademisk utbildning som Kammarkollegiet bedömer relevant för tjänsten samt minst tre års erfarenhet av att arbeta med riskhantering och säkerhetsfrågor. Du behöver även ha erfarenhet av att arbeta systematiskt med riskanalyser i en organisation där du självständigt har gjort analyser och tagit fram rekommenderade åtgärder. Du kan exempelvis ha arbetat i motsvarande roll på ett försäkringsbolag eller med att bedöma och hantera större operativa risker på ett större företag eller myndighet. Du kan även ha arbetat med att utforma olika säkerhetslösningar för kunder som ska se över eller bygga upp sitt skal- och brandskydd. Eftersom en del resor ingår i tjänsten är B-körkort ett krav. Meriterande för tjänsten är risk- eller brandingenjörsutbildning samt gedigen tidigare erfarenhet av att arbeta med riskhantering med inriktning mot fysisk säkerhet och skalskydd. Har du erfarenhet av att driva projekt ses det som meriterande då du tillsammans med kollegor kommer att driva, organisera och utbilda myndighetssverige i rikshanteringsfrågor. Vi söker dig som uppskattar att vara ute och arbeta i verksamheter, är inspirerande och trygg i din roll samt som har ett ödmjukt förhållningssätt. Du är analytisk och systematisk i ditt tillvägagångssätt. Du har god förmåga att självständigt strukturera och planera ditt arbete utifrån ett strategiskt och övergripande perspektiv. Förmåga till helhetsperspektiv är också en viktig egenskap i denna roll. Du har god förmåga att samarbeta och kommunicera i tal och skrift, är tydlig i din kommunikation och kommer med väl underbyggda förslag och rekommendationer. Du är pedagogisk och har förmågan motivera och engagera din omgivning. Naturligtvis har du ett eget driv och god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Mer information Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast (enligt överenskommelse). Tjänstgöringsorten är Karlstad med möjlighet till distansarbete 1-2 dagar/vecka. Arbetet innebär omkring 15 resor per år, de flesta över dagen. Du har stor möjlighet att själv påverka planeringen och styra när resorna förläggs. Eftersom tjänsten är säkerhetsklassad krävs svenskt medborgarskap och en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning. Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder. Ansökan Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska och för en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. Vi använder i stället urvalsfrågor som vi ber dig besvara så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Välkommen med din ansökan senast den 12 augusti 2025. Kontaktpersoner Vi samarbetar i denna rekrytering med Jefferson Wells. Om du har frågor kring rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Thunström på [email protected]. Fackliga kontaktpersoner: Karin Edstrand, SACO-S, [email protected] Lisa Ericsson, ST, [email protected] Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vårt affärssegment Safety & EHS är AFRY’s kapabilitetskluster inom maskinsäkerhet och arbetsmiljö med medarbetare utspridda över hela landet från Malmö i söder till Luleå i norr. Då vi just nu upplever en stor efterfrågan inom energibranschen söker vi dig som vill arbeta med hälsa och säkerhet inom elkraftssektorn i Mälardalsregionen, du får gärna utgå ifrån Stockholm eller Uppsala som stationeringsort. Du kommer att agera sakkunnigt stöd till kundens projektorganisation inom bygg- och anläggningsentreprenader i samtliga projektfaser. Detta genom att styra ett systematiskt arbete med hälso-, säkerhets-, miljö- och kvalitetsfrågor i kravställning och uppföljning så att projektörer och entreprenörer följer gällande lagstiftning och krav. Till dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter kan räknas: Stötta projektledare i det löpande hälso-, säkerhets-, miljö- och kvalitetsarbetet Följa upp, granska och bevaka hälso-, säkerhets-, miljö- och kvalitetsarbetet under projektering och utförande genom arbetsplatskontroll Delta på skydds- och miljöronder samt bevaka att avvikelser åtgärdas Delta på möten och interna planerings- och projektmöten Incidentbevakning och avvikelserapportering samt dokumentera hantering och uppföljning av desamma Kvalifikationer För att vara kvalificerad för denna tjänst ser vi att du besitter följande erfarenheter och egenskaper: Har minst 5 år dokumenterad erfarenhet inom arbetsmiljö-, miljö- eller kvalitetsyrket där arbetsmiljö och elsäkerhet är är primär kärnkompetens. Arbetat med riskhantering och avvikelsehantering samt tillämpning av relevant lagstiftning, rådande praxis, normer och standarder Besitter kunskap om och erfarenhet av entreprenadjuridik Vi ser gärna att du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation och kan arbeta självständigt, lösningsorienterat och målinriktat inom givna ramar. Meriterande erfarenheter: Genomförd utbildning i Bas-P och Bas-U de senaste tre åren och erfarenhet av arbete i Bas-P och Bas-U roller Genomförd ESA-utbildning fackkunnig (EBR ESA elektriskt arbete) enligt gällande branschpraxis Erfarenhet av arbete i en samordnande, drivande och granskande roll i ett större anläggningsprojekt Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom en beställarorganisation i energibranschen Ytterligare information Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Kontaktperson: Christian Kron, Gruppchef Zert QHSE [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vi uppmuntrar både interna och externa sökande. Är du egenföretagare så kan vi även erbjuda dig att ingå ett partneravtal med oss. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, bestående av CV och gärna ett kortare personligt brev där du beskriver hur du uppfyller kvalifikationerna. Sista ansökningsdag är 31 juli, varmt välkommen med din ansökan! Vi vill be om förståelse för att svarstiden dröja något under semestertider. Vissa roller kan komma att kräva säkerhetsprövning, innan uppdrag hos vissa kunder - om det är aktuellt för tjänsten du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Brinner du för att skapa trygghet och säkerhet? Har du en bakgrund inom informationssäkerhet i kombination med ett strategiskt mindset och förmågan att omsätta idéer till handling? Vill du vara med och bygga upp säkerhetsarbetet i en organisation med viktiga samhällsfunktioner? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som Säkerhetschef på SEOM får du en nyckelroll i att utveckla och implementera säkerhetsarbetet samtidigt som du är med och bidrar till en samhällsviktig verksamhet. SEOM förser medborgarna i Sollentuna med värme, vatten, el, fiber och avfallshantering – tjänster som är avgörande för att samhället ska fungera. I den här rollen får du möjligheten att arbeta både strategiskt och operativt med att säkerställa en trygg och säker leverans av dessa tjänster, idag och i framtiden. Rollen som Säkerhetschef är ny och kommer att ha ett övergripande ansvar för SEOMs säkerhetsarbete, vilket innefattar allt från att utveckla och implementera policyer och processer till att hantera incidenter och säkerhetsrisker. Du kommer att arbeta nära verksamheten, ledning och medarbetare inom olika områden. Som Säkerhetschef har du också ansvar som Säkerhetskyddschef. Ditt fokus kommer initialt att ligga på att säkerställa att SEOM uppfyller kraven i NIS 2, cybersäkerhetslagen, samt säkerhetsskyddslagen. Du kommer även att ansvara för SEOMs beredskapsplanering och krisorganisation, risk- och sårbarhetsanalyser samt utbilda och informera medarbetare i säkerhetsfrågor. Därtill agerar du som rådgivare internt vad gäller frågor kopplade till säkerhet och kommer att vara involverad både som ansvarig såväl som projektmedlem i flertalet utvecklingsprojekt. Som Säkerhetschef rapporterar du till Chef IT- och Verksamhetsutveckling, rollen utgår från SEOM:s kontor i Sollentuna. Som Säkerhetschef är du placerad i säkerhetsklass varför godkänd säkerhetsprövning är ett krav. Är det här du? För att bli framgångsrik i rollen som Säkerhetschef ser vi att du har minst fem års erfarenhet av att arbeta med informations- och cyberssäkerhet. Du har god förståelse för lagar och regler inom IT-säkerhet, såsom NIS 2, och erfarenhet av att arbeta praktiskt med risk- och sårbarhetsanalyser. Har du arbetat med frågor som berör fysisk säkerhet samt har kunskap kring säkerhetsskyddslagen är det starkt meriterande. Likväl är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet eller samhällsviktiga funktioner. Som person är du självgående, initiativrik och driven med förmågan att arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Du är en teamspelare med god kommunikativ förmåga som trivs i en platt organisation med korta beslutsvägar. Du har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och kan förmedla komplexa frågor på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att passa in i vår kultur. Vårt medarbetarlöfte Gemenskap i ett viktigt syfte Vi tror på din förmåga att göra skillnad – för våra kunder och samhället i stort. Och allt börjar i en familjär kultur där alla kan känna sig sedda, hörda och viktiga. Här finns hjälpsamma kollegor, närvarande ledare och möjligheten att bidra till samhällsutvecklingen. Tillsammans bygger vi hållbar infrastruktur, gemenskap och trygghet – för dig och framtiden. Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar Sollentuna Energi Miljö med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan! Sökord:Infosäk, CISO, 27001, NIS2, fysisk säkerhet, säkerhetsskydd.
Vill du arbeta med IT Risk Management i en organisation där säkerhet och riskhantering står högt på agendan? Vi söker en driven och strategisk IT Risk Manager som vill ta ansvar för och utveckla vår riskhanteringsprocess. Här får du chansen att vara med och bidra till världens bästa spelupplevelse! I rollen får du: - Ansvara för den övergripande effektiviteten inom IT Risk Management-processen. - Analysera och identifiera potentiella risker inom IT-området.- Utveckla och stärka den interna styrningen och kontrollen för att proaktivt hantera risker och säkerställa efterlevnad. - Rapportera risker och resultat av riskhantering. - Arbeta med stöttning, rådgivning och med riskhantering i ledningsgrupper.- Skapa och implementera planer för att balansera risknivån med verksamhetens riskaptit. - Följa upp och utvärdera genomförda åtgärder inom riskhantering.- Säkerställa att riskhanteringen och den interna kontrollen uppfyller relevanta lagar, förordningar, föreskrifter och standarder.I denna roll kommer du att etablera en ny förmåga för IT Risk Management. Du kommer att spela en central roll i att säkerställa en effektiv, strukturerad och proaktiv riskhantering inom IT-området. Du kommer att arbeta nära ledningsgrupper och andra intressenter för att identifiera, analysera och hantera risker samt stärka den interna kontrollmiljön. Är det här du? Vi söker en driven och strukturerad person med hög integritet och nyfiken inställning. Med en stark kommunikativ förmåga skapar du förståelse för komplexa frågor på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Din flexibilitet gör att du smidigt kan växla mellan strategiska arbetsuppgifter och detaljer när situationen kräver det. Du trivs i samarbete med både dina närmsta kollegor och andra team. För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant högskoleutbildning och/eller arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har erfarenhet av: - IT Risk Management och tillhörande processer.- Riskhanteringsramverk och standarder (exempelvis ISO 31000, ISO 27005, COSO).- Riskhanteringsverktyg (GRC).- Projektledningsverktyg.- Implementation, förvaltning och kontinuerlig förbättring av riskhanteringsprocesser. ”Tillsammans bildar vi ett snabbfotat team” Jag är nyfiken som person och starkt engagerad i arbetet med att förbättra vår motståndskraft mot en växande hotbild inom Cyber Security. Det viktigaste är händelser som inte redan har inträffat. I min ledarstil vill jag bidra till trygghet och du uppmuntras till att ta stort eget ansvar för arbetsuppgifter och personlig utveckling. Jag är målfokuserad, lyhörd och stöttande för att just du och teamet ska lyckas. Tillsammans bildar vi ett snabbfotat team som ska förebygga, detektera och hantera de hot och risker som vår verksamhet står inför och samtidigt ha riktigt kul på jobbet. - Rekryterande chef, Erik Täfvander, Head of Cyber Security We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap. Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.
SRS Group är ett svenskt säkerhetsföretag som hanterar konsultativa och operativa säkerhetstjänster för företag, myndigheter och privatpersoner. SRS är auktoriserat av Länsstyrelsen att bedriva och utbilda i personskydd. Våra tjänster omfattar även analys, utredningar och risk- och krishantering. Nu söker vi koordinator för Executive Security Services (ESS) SRS Security är en av Sveriges främsta kvalificerade leverantör av Security Risk Management för svenska och internationella intressen med utgångspunkt från Sverige och närliggande länder, nationellt och internationellt. Vi levererar en kvalitativ helhet av rådgivande, utbildande och operativa tjänster till företag och privatpersoner där vi uppskattas för vår pålitlighet, breda kompetens och innovativa förmåga. Vi är ett ledande säkerhetsbolag där vårt största fokus är människor – både våra kunder och vårt team. Vi bygger förtroende genom att leverera skräddarsydda säkerhetslösningar för individer med höga förväntningar. Med oss får du vara en del av ett kunnigt och dedikerat team, där samarbete och förtroende är nyckeln till framgång. SRS Security söker nu en koordinator för ESS som ska vidareutveckla stödet till våra privatpersoner och företagsledningar. Som koordinator för ESS kommer du att vara ansvarig för att koordinera och säkerställa att våra privata kunder får förstklassig säkerhet och service. Du kommer att vara en nyckelperson i vår organisation och agera som en länk mellan våra kunder och våra säkerhetsexperter och du kommer arbeta nära kunden med hela SRS tjänsteutbud som stöd, från förebyggande till operativa och utredande insatser Dina huvudsakliga ansvarsområden: Att vara kundens främsta kontaktyta Koordinera och övervaka säkerhetstjänster för privata kunder Att verka rådgivande i allt som rör kundens säkerhet Att vidareutveckla SRS tjänster utifrån kundernas behov och önskemål Kommunicera och samordna med kunder, leverantörer, myndigheter och övriga avdelningar på SRS Ansvara för att säkerställa högsta möjliga nivå av säkerhet och diskretion Vi söker dig som: Har erfarenhet av koordination och projektledning, gärna inom säkerhet eller service Är en utmärkt kommunikatör med hög integritet och diskretion Har ett genuint intresse för att skapa trygghet och säkerhet för andra Har en senior profil och är strukturerad, problemlösande och har förmågan att hantera komplexa situationer Har en hög stresstålighet och kan hantera oväntade situationer med lugn och professionalism Vad vi erbjuder: En nyckelroll i ett framgångsrikt och väletablerat säkerhetsbolag Möjlighet att arbeta med spännande och utmanande projekt Ett team som du kan lita på, där du får stöd och utvecklas i din roll Är du redo att ta steget in i en roll där du verkligen gör skillnad? Tillsammans skapar vi trygghet för våra kunder – vi är People to Trust. Ansökan SRS välkomnar mångfald! Olikheter skapar möjligheter och nytänkande som tillför nya perspektiv och idéer och hjälper oss att leverera bättre lösningar, produkter och råd till våra kunder och samarbetspartners. Välkommen med din ansökan där du bifogar CV och personligt brev. Skicka din ansökan senast 26 mars 2025. Intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas innan sista dagen för ansökan. Vi kommer att genomföra arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroller.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb