Sekreterare

Sök bland 3 lediga jobb som Sekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vi söker en sekreterare!

Vi är en advokatbyrå med spetskompetens inom flera rättsområden inom såväl humanjuridik som affärsjuridik. Oavsett område präglas vi och vår verksamhet av ledorden kvalitet, engagemang och medmänsklighet. Vi söker nu en sekreterare med tidigare erfarenhet av liknande arbete för heltidsarbete. Arbetet består av sedvanliga sekreteraruppgifter såsom att bevaka frister, hämta och hantera post, svara i telefonen, boka tolk, skicka klientbrev, ta emot klienterna som kommer till byrån och liknande. Det är viktigt att du kan överblicka en större mängd information och samtidigt ha en känsla för detaljer. Du kommer ha daglig kontakt med domstolar, myndigheter och klienter. Det är därför viktigt att du besitter social kompetens och har ett inre driv. Krav är att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Vidare är det meriterande om du tidigare har arbetat som sekreterare vid myndighet eller byrå, receptionist eller handläggare och har ett stort intresse för juridik. Erfarenhet av arbetet som domstolshandläggare är särskilt meriterande. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen. De kandidater som går vidare i processen kommer att genomgå ett skrivtest och/eller arbetsprov. Vi ser fram emot din ansökan! Mejla CV och personligt brev till [email protected]. Ange "sekreterare" i ämnesraden.

15 april 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
GD-samordnare

Är du vår nya GD-samordnare? Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på Avdelningen för ledning, styrning och metod på FBA. Avdelningen ansvarar för ledningsstöd, intern och extern styrning av verksamhet och ekonomi samt för att utveckla och stödja myndighetens tillämpning av effektiva och ändamålsenliga metoder och processer. Avdelningens uppdrag är att skapa förutsättningar för ett starkt gemensamt resultat och effektiv användning av myndighetens resurser. Avdelningen bidrar till strategisk riktning, kontinuerlig verksamhetsutveckling och har ansvar för att stödja FBA:s generaldirektör (GD). Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som GD-samordnare. Detta innebär att arbeta i tätt och nära samarbete med FBA:s GD vad gäller löpande dagligt arbete och stöd, såväl som att främja strategiska kontakter och planering. Du gör detta med kunskap och förståelse om pågående processer både på avdelningen och på FBA i stort. I dina arbetsuppgifter ingår att stödja GD med planering och underlag, i kontinuerlig dialog med verksamheten. Du bistår i arbetet med strategiska partnerskap och ger stöd i extern kommunikation och omvärldsbevakning. Du tar fram underlag, mötesanteckningar och rapporter. Du håller samman GD:s planering, mötesförberedelser och samordnar inför och efter GD:s resor. Ditt arbete utgår från en tät dialog med GD och avdelningsledning, samt en samlad överblick av FBA:s verksamhet. Din profil Kvalifikationer • Akademisk examen relevant för tjänsten, företrädesvis inom samhällsvetenskap, eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren anser relevant. • Minst två års erfarenhet av samordning på statlig myndighet, eller inom motsvarande organisation som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Erfarenhet av att omvandla större mängd information till kvalitativa sammanfattningar och underlag. • Flytande i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Meriterande • Kunskap inom fred, säkerhet och internationellt utvecklingssamarbete. • Erfarenhet av extern kommunikation eller annan form av kommunikationsarbete. • Ytterligare språkkunskaper inom franska, spanska, arabiska eller ryska. För att lyckas väl i rollen bör du ha: • Mycket god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. • God förmåga att orientera dig i komplex materia och se verksamhetens behov samt att kunna presentera detta kortfattat skriftligt och muntligt. • En prestigelös inställning där du vill ge både GD och kollegor god service. • Stark kommunikativ förmåga. • Gott omdöme utifrån den statliga värdegrunden. • Förmåga att ta egna initiativ samtidigt som du säkerställer god förankring. FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss. Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som handläggare, med titeln GD-samordnare. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm. I rollen ingår vissa resor, främst inrikes men även utrikesresor kan förekomma. Säkerhetsprövning kan komma att genomföras på aktuell medarbetare enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Ansök senast den 2 maj. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp. Rollens innehåll: Helena Josefson, avdelningschef +46 70-180 55 23 Allmänna och praktiska frågor: Sandra Bäcklund, HR verksamhetspartner +46 70-180 69 38 Facklig representant SACO-S:  Ruth Bourke Berglund +46 72-549 72 32 Facklig representant ST: Helene Leander +46 70-183 52 12 Om oss Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling. FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare.

12 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Medicinsk sekreterare till medicin/rehab, Kiruna

Om du vill uppleva alla fyra årstider med norrsken på vintern och midnattssol på sommaren är detta platsen som gjord för dig. Kom och arbeta med erfarna kollegor på en liten klinik där du kan påverka din arbetstid utifrån dina behov. Vi söker Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller har vårdadministratörsutbildning. Krav för tjänsten är goda kunskaper i svenska språket samt medicinsk terminologi. Meriterande är om du har kunskaper i journalsystemet VAS samt erfarenhet som medicinsk sekreterare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Du är kommunikativ, kvalitetsmedveten, serviceinriktad samt har en god samarbetsförmåga. Meriterande är om du är självgående, har en helhetssyn samt är stabil, att du behåller lugnet i stressade och pressade situationer. Det här får du arbeta med Huvudsakliga arbetsuppgifter är vårdadministrativa sysslor, patientdokumentation och journalskrivning. Medicin/rehabkliniken har en vårdavdelning med 24 vårdplatser för internmedicin, strokevård och medicinsk rehabilitering samt palliativ vård. Kliniken omfattar även en dialysenhet, dagbehandling, öppenvårdsrehabilitering samt en gemensam mottagning för internmedicin, kirurgi/urologi och endoskopiverksamhet. Sekreterarna skriver åt samtliga enheter inom kliniken samt till akutomhändertagande. Arbetet är omväxlande eftersom innehållet i skrivandet varierar mellan de olika enheterna.  Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag  - Eget arbetsrum - Länk till våra förmåner - Stor möjlighet att påverka arbetstidens förläggning - Eget arbetsrum Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträdelse sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan!

11 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024