Sekreterare

Sök bland 4 lediga jobb som Sekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Sektionsadministratör till affektiva sjukdomar

Verksamhetsområde psykiatri Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss. Vår verksamhet På Akademiska sjukhuset är psykiatrin organiserad i fem sektioner varav sektionen för affektiva sjukdomar är en. På sektionen finns såväl heldygnsvård som flera öppenvårdsmottagningar samt en prehospital akutpsykiatrisk mobil enhet. Vi ansvarar för specialiserad psykiatrisk vård för vuxna personer i Uppsala län. På sektionen arbetar olika professioner i team kring patienterna. För att vi ska fortsätta driva en modern psykiatrisk vård med hög kvalitet arbetar vi aktivt med handledning, konsultation, utbildning, utredning samt behandling genom evidensbaserade metoder. Kontinuerlig utveckling av verksamheten är hos oss en självklarhet liksom forskning och undervisning. Tillsammans skapar vi en stimulerande och utvecklande arbetsplats där frihet under ansvar och interaktion med andra är självklara delar. Ditt uppdrag Vi söker en sektionsadministratör till sektionen för affektiva sjukdomar. Du har en god förmåga att strukturera information i en verksamhet som präglas av ständig utveckling och många samarbetspartners. Arbetet innebär ett administrativt stöd gentemot biträdande verksamhetschef och chefsöverläkare. Därtill kommer du att arbeta i schema- och bemanningssystemet Heroma samt bistå vid rekrytering och introduktion av läkare. Rollen som sektionsadministratör är varierande och innebär bland annat att föra minnesanteckningar, sammanställa dokument och boka möten men även att förbereda och planera möten i olika forum. Arbetet innebär omfattande kontakter med medarbetare inom den funktionen som du arbetar i. Hos oss finns det goda möjligheter att vara initiativtagande och utvecklingsinriktad. I din roll som sektionsadministratör arbetar du proaktivt med stöd och service för att möta biträdande verksamhetschefs behov och uppdrag. God kommunikationsförmåga både i tal och skrift är viktigt. Att arbeta som sektionsadministratör är givande, omväxlande och stimulerande. Dina kvalifikationer Du är utbildad medicinsk sekreterare och har några års erfarenhet, önskvärt från administration i psykiatrisk verksamhet. Du ska ha goda datakunskaper i Officepaketet och en vana att uttrycka dig på svenska såväl i tal som skrift. Din kompetens För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som är prestigelös, driven och engagerad. Du är en flexibel, serviceinriktad person med god prioriteringsförmåga. Som person är du ödmjuk och lojal, strukturerad, serviceinriktad och lättlärd. Du är lösningsinriktad, arbetar proaktivt med en positiv inställning och stimuleras av varierande arbetsuppgifter. Du är en självgående organisatör med god prioriteringsförmåga. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid. Provanställning kan förekomma. Inför anställning kommer utdrag från Misstanke- och belastningsregister att göras. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Tf biträdande verksamhetschef Susanne Ruckman Forsblom, 018-611 25 08 Facklig kontaktperson nås via växeln, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval, intervjuer och anställning kan ske innan ansökningstiden gått ut så vänta inte med att skicka in din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

19 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Politisk sekreterare

Centerpartiet söker en politisk sekreterare till uppdrag inom Region Norrbotten. Centerpartiet i region Norrbotten styr i majoritet tillsammans med Socialdemokraterna och Vänsterpartiet. Som politisk sekreterare är du spindeln i nätet i det löpande politiska ledningsarbetet. Det är ett varierande, lärorikt och spännande jobb som du genomför sida vid sida tillsammans med våra regionråd och övriga centerpartister i Regionfullmäktigegruppen samt har ett viktigt samarbete tillsammans med övriga politiska sekreterare. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga uppgifter blir att jobba med kommunikation och att ta fram underlag. Du kommer att hålla dig insatt i regionens ärenden, framför allt Centerpartiets profilfrågor. Du kommer bistå bland annat genom att göra omvärldsbevakning, ta fram underlag till debatter och utspel, hantera löpande administrativa uppgifter, organisera och genomföra regiongruppens interna möten och aktiviteter, samt ansvara för intern och extern kommunikation så som presskontakter, sociala medier och webb. Vi tror att du som söker har ett politiskt intresse och engagemang samt sympatiserar med Centerpartiets värderingar. Du kommer att jobba nära och stödja våra ledande förtroendevalda men också med övriga politiska sekreterare i majoriteten. Du behöver också kunna ta eget ansvar och egna initiativ. Urval av arbetsuppgifter: · Skriva pressmeddelanden och sköta presskontakter · Göra inlägg i sociala medier · Skriva debattartiklar, pressmeddelanden och nyheter till egna kanaler · Ta fram underlag till politiska initiativ mm · Göra mindre utredningar åt de förtroendevalda Kvalifikationer · Du är utåtriktad, är bra på samarbete men även på att arbeta självständigt · Behärska det svenska språket mycket väl i både tal och skrift · Meriterande om du har erfarenhet av påverkansarbete eller arbete i politisk styrd verksamhet · Erfarenhet av att planera, genomföra och utvärdera aktiviteter · Det är en fördel om du kan använda redigeringsprogram för text, bild och ljud · Du har en god analytisk förmåga , är bra på att sålla ut det viktiga i stora mängder information · Du delar självklart Centerpartiets värderingar Anställningen Anställningen är 50% tidsbegränsad med tillträde augusti 2024 eller enligt överenskommelse. Anställningen avslutas vid mandatperiodens slut. Gruppledaren/Regionrådet är den politiske sekreterarens arbetsledare, medan Region Norrbotten är arbetsgivaren. Tjänsten är placerad i Luleå på Regionhuset. Resor inom tjänsten kan förekomma samt att vissa arbetsuppgifter kan vara möjliga att utföra på distans. Arbetet är främst dagtid, men det kan förekomma visst arbete kväll och helg. Skriftlig ansökan och frågor om tjänsten skickas till regionråd/gruppledare: [email protected] Sista ansökningsdag 5 augusti 2024, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

14 juni 2024
Sista ansökan:
5 augusti 2024
Administrativ handläggare/Chefsstöd vid FMUndSäkC

FMUndSäkC söker en administrativ handläggare tillika chefsstöd till FMUndSäkC Förbandsledning och stab. Aktuell befattning är en civil befattning och är placerad i Uppsala. Försvarsmaktens underrättelse- och säkerhetscentrum (FMUndSäkC) är ett centrum för utveckling och utbildning inom Försvarsmaktens underrättelse- och säkerhetstjänst. Centrumet är försvarsmaktsgemensamt och upprättades 1998 då flygvapnets och arméns underrättelseskolor samt Försvarets tolkskola sammanfördes i Uppsala garnison. FMUndSäkC består av Stabsenhet, Funktionsutvecklingsenhet, Utbildningsenhet och Tolkskolan.   Sökande enhet Tjänsten som administrativ handläggare är organiserad i stabsenheten under stabschefen, men stödjer regelbundet förbandsledningen och förbandschefen. Stabsenheten stödjer och skapar förutsättningar för chefen FMUndSäkC och förbandet i övrigt att planera, genomföra och följa upp dess verksamhet. Vid stabsenheten finns fyra avdelningar som innefattar stödfunktioner inom HR, säkerhetstjänst, genomförande, logistik, planering, IT, ekonomi, produktion och kommunikationstjänst. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Som administrativ handläggare erbjuds du ett omväxlande arbete där du tillsammans med stabsenheten utgör det direkta stödet till förbandschefen. I tjänsten ingår uppgiften att vara chefsstöd och sekreterare till C FMUndSäkC och stödjer med hantering av administrativa uppgifter såsom bl.a. protokollföring, kalenderhantering och mötesförberedelser, beställning och resebokningar samt underlagsframtagande. Därutöver deltar du i beredning av stabens ärenden samt stödjer vid förbandets ceremonier, informationstjänst och personalsamlingar. Kvalifikationer: - Längre erfarenhet av administrativt arbete - Erfarenhet av chefsstöd - Goda datorkunskaper samt god färdighet i Microsoft Office - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska - Körkort B (manuell) Meriterande: - Erfarenhet av tidigare arbete inom Försvarsmakten - Kunskaper i FM:s IT-stöd för dokument- och ärendehantering (VIDAR), SharePoint och FM:s integrerade affärssystem för ekonomi, HR och logistik (PRIO). Personliga egenskaper: Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, men som även kan arbeta självständigt med hög integritet. Du har förmåga att arbeta flexibelt, du är lösningsorienterad och ditt arbete präglas av struktur. Du är serviceinriktad, prestigelös med god kommunikativ förmåga samt har förmåga att se förbättringspotential i administrativa rutiner. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Övrigt: Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Arbetsort: Uppsala. Tillträde: Snarast Befattningsnivå: Civil Befattningen är placerad i säkerhetsklass, och stor vikt kommer att läggas vid säkerhetsprövningen.   Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Anders Händelsten, stabschef och Hans Tjäder, C Personalavdelning, båda nås via växel tfn 0505-45 10 00 Fackliga representanter: Officersförbundet: Peter Oscarson, 018-19 63 68 Försvarsförbundet: Emmie Ulegård, 018-19 67 84 SACO-S FM Uppsala: Stephen Haughey, 018-19 65 52 Alternativt: 010-820 00 99 för alla fackliga kontakter Välkommen med din ansökan senast 2024-07-31. Din ansökan skall innehålla CV samt ett personligt brev. I ansökan vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens underrättelse- och säkerhetscentrum, FMUndSäkC, är ett centrum för utbildning och utveckling inom Försvarsmaktens nationella och internationella underrättelse- och säkerhetstjänst. Centrumet är försvarsmaktsgemensamt och upprättades 1998 då flygvapnets och arméns underrättelseskolor samt Försvarets tolkskola sammanfördes till Uppsala garnison. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

14 juni 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Rektors sekreterare

Konstfack är Sveriges största konstnärliga högskola inom konst, design och konsthantverk. Sedan 1844 har vi utbildat en mängd olika yrkesgrupper inom dessa fält samt bild- och slöjdlärare. Vi bedriver både konstnärlig och vetenskaplig utbildning/ forskning och har idag cirka 900 studenter och 200 anställda. www.konstfack.se Anställningen är förlagd till ledningens kansli och placerad under förvaltningschefen. Ledningens kansli är ett direkt stöd till rektor och förvaltningschef och därmed också till den administration som rör Högskolestyrelsen, rektors ledningsråd och chefsgruppen för förvaltning och bibliotek. Kansliet har ett tiotal anställda och svarar även för registratur och arkiv, dataskydd, samordning av kommunikationsfrågor och vårutställning samt ger rådgivning till institutioner och enskilda i frågor om myndighetens ansvar. Arbetsuppgifter Som rektors sekreterare och assistent har du en central, ansvarsfull och omväxlande roll på ledningens kansli, med många kontakter internt och externt. Du arbetar självständigt och har utrymme att inom ditt ansvarsområde utveckla och samordna rutiner och processer inom Konstfack. Din främsta uppgift är att skapa goda förutsättningar för rektor att utföra sitt arbete i en vardag med stor variation i frågorna, ibland i högt tempo. Här ingår att assistera rektor med löpande korrespondens, mötesbokningar, hantera, kvitton, digital kalender samt bistå med underlag för presentationer och informationssökningar, samt ibland att ordna det praktiska inför möten med externa gäster. Du har ett särskilt ansvar för processen vid rektors- och förval­tningschefsbeslut där du arbetar nära diarieföring och arkiv. Du upprättar årsplanering över de större, återkommande händelser som involverar rektor och förvaltningschef. Detta inbegriper rektors ledningsråd och högskolestyrelsens möten där du är sekreterare. Det innebär ansvar för kallelser, att samla in och sända ut underlag, föra protokoll samt ordna och publicera besluten. Bland arbetsuppgifterna märks även kommunikation och koordinering av uppföljning av beslut, samt hantering av vissa ärenden och remisser i samråd med förvaltningschef och registrator. Vid behov är du även sekreterare i krisgrupp och högskolans disciplinnämnd. Du är även ett stöd i registratur, diarieföring och postöppning vid registrators frånvaro. Kvalifikationer • Erfarenhet av att ge administrativt stöd gentemot ledningsfunktioner • Gymnasieexamen, samt relevant eftergymnasial utbildning, företrädesvis högskoleexamen • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från högskola eller universitet • God administrativ förmåga • Goda kunskaper i Office-programmen och vana vid att sammanställa olika underlag • God förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska Det är meriterande om du dessutom har • Erfarenhet av arbete som personlig assistent åt person i chefsposition alternativt erfarenhet av likande arbetsuppgifter • Erfarenhet av att arbeta med olika administrativa stödsystem, såsom W3D3, Proceedo och webbpublicering • Kunskap om offentliga regelverk, som förvaltningslag samt offentlighet och sekretess Som person har stor integritet, gott omdöme och kan hantera olika situationer på ett ansvarsfullt sätt. Du är serviceinriktad och kommunikativ i dina kontakter. Du är lyhörd och kan bidra med framförhållning i syfte att underlätta rektors arbete. Du är skicklig på att planera, strukturera och prioritera arbetet inom ditt ansvarområde. Du kan sammanställa och presentera beslutsunderlag för rektor och du är bekväm med att formulera och utforma skrivelser för olika mottagare. Högskolan är i ständig förändring, vilket ställer krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Förbättringsmöjligheter och utveckling av rutiner och arbetsprocesser sker ständigt – och här bidrar du. Slutligen är du självständig och fattar nödvändiga beslut för att driva ditt arbete framåt, utan att ge avkall på noggrannhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det vi erbjuder dig är en arbetsplats där människor och idéer utvecklas, där diskussioner om samhället och framtiden ständigt är i fokus, där konsten tar plats och besvärliga frågor möter humor och kratt. Anställningen Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning. Tillträde så snart som möjligt eller efter överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och en CV märkt med diarienummer KF2024/VO2P/47 senast den 30 juni 2024. Kopior på betyg och intyg lämnas vid eventuell intervju. Du ansvarar för att din ansökan är komplett utifrån annonsen. Mer information Ytterligare upplysningar om arbetet lämnas av Förvaltningschef Elisabet Nordwall, 08-450 41 13 eller [email protected] Frågor om rekryteringsprocessen lämnas av HR enheten via [email protected] Fackliga kontaktpersoner nås genom Konstfacks växel via 08-450 41 00 Under juli har många av oss semester, det går alltid bra att kontakta Konstfacks växel.

10 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024