SOS-operatör
Sök bland 5 lediga jobb som SOS-operatör och börja ditt nya yrkesliv idag!
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn.Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Norrköping där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du kommer jobba dagar/kvällar/nätter och helger. Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, Ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker digVi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär attdu samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.Det är starkt meriterande till 112-tjänsten om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, omsorgsarbete, larmcentral eller liknande. Vi tror att du Har minst tre års dokumenterad ochsammanhängande arbetslivserfarenhet Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider.Detta då det är en kravställning schematiskt, eftersom SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Hos oss är våra värderingar,Professionella & Empatiska samtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsten är med start 11 mars 2025. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2024-10-01. SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn.Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Stockholm där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst,vilket innebär att du jobbar dagtid/kvällar/nätter och helger. Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, Ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär attdu samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, gärna undersköterska eller annanblåljusverksamhet, larmcentral eller liknande. Vi önskar att du Har minst fem års arbetslivserfarenhet Har erfarenhet från skiftarbete Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Är undersköterska (Undersköterska är dock inget krav) Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från akutsjukvård, blåljusverksamhet, omsorgsarbete, larmcentral eller liknande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.Tjänsten är på heltid. Hos oss är våra värderingar,Professionella & Empatiska samtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsterna är med start: januari - februari2025 Om du efter att ha gjort våra urvalstester går vidare i anställningsprocessen så är det obligatoriskt att delta fysiskt på en utav rekryteringsträffarna för att ha chans att komma vidare i processen. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, vi söker kandidater till flertalet tjänster och anställer fortlöpande.Vi tillämpar 6 månaders provanställning.Ansökan skickas in via formuläret längst ner på denna sida.Ej kompletta ansökningar kommer inte att behandlas. Har du frågor? Kontakta rekryterande chefMikael Nolbom: [email protected] Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Hälsokontroll med bl.a.drogtestutan anmärkning är en förutsättning för anställning.
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn.Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Norrköping där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du kommer jobba dagar/kvällar/nätter och helger. Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, Ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället. Vi söker digVi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.Det är starkt meriterande till 112-tjänsten om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, omsorgsarbete, larmcentral eller liknande. Vi tror att du Har minst tre års dokumenterad arbetslivserfarenhet Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har hög simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider. Detta då det är en kravställning schematiskt, eftersom SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsten är med start 11 februari. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan senast 2024-09-01och då vi arbetar med löpande urval är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt.Rekryteringsprocessen är uppdelad i flera steg och beräknas pågå till 11 november. Har du frågor? Kontakta rekryterande chefer Peter Ljungström eller Tobias Myhre SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor. Din vardag som SOS-operatör Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer. En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik. Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att dirigera Region Västernorrlands ambulanser och sjuktransporter. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. Samtalen som inkommer på 112 omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor och bränder. Ditt uppdrag kommer att vara att se till att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid samtidigt som du upprätthåller beredskapen i länet. Du kommer samverka med och stötta ambulanspersonalen via telefon och radio samt även med kollegor och externa resurser så som polis och räddningstjänst. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som ambulansdirigent, inleds anställningen med en utbildning på plats tillsammans med en handledare. Du kommer att få lön under hela utbildningsperioden. Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika människor Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Du får samverka tillsammans med bl. a. ambulans, polis, räddningstjänst och andra aktörer som är viktiga för samhället. Vi söker dig somUppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Som person är du självgående, flexibel och trivs med att fatta egna beslut i kombination med hög samarbetsförmåga. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo där du med struktur möter olika utmaningar varje dag. Det är därför viktigt att du har en god problemlösningsförmåga. Vi ser gärna att du har mycket god datorvana. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Vi tror att du har erfarenhet av Har minst tre års arbetslivserfarenhet Har mycket god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Är bekväm med att snabbt kunna skifta i tempo och samtidigt behålla din skärpa Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Har en god strategisk förmåga Meriterande om du har en bakgrund från vård och/ellerkoordinerings- och logistiskt arbete Det finns utvecklingsmöjligheter på SOS Alarm och du kommer i framtiden även att utbildas till 112-mottagare. Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant?Skicka in din ansökan snarast, dock senastden 15 augusti 2024.SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn.Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv, då kanske du är vår nästa kollega! Tjänsten är i Göteborg med start 7 Januari 2025 samt 4 Februari 2025. Din vardag som SOS-operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Göteborgdär du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer. Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker digVi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär attdu samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande. Vi tror att du Har minst fem års arbetslivserfarenhet Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör 112 inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista varvat med praktisk träning i Göteborg av handledare. Du behöver därför kunna vara iväg hemifrån under enstaka veckor då utbildningen bedrivs fysiskt på plats i Kista till viss del.Vi står för alla omkostnader i samband med resan till vår utbildningsenhet. Hos oss är våra värderingar,Professionella & Empatiska samtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsten är i Göteborg med start 7 Januari 2025 samt 4 Februari 2025. Om du efter att ha gjort våra urvalstester går vidare i anställningsprocessen så är det obligatorisktatt delta fysiskt på en utav rekryteringsträffarna. Dessa genomförs Torsdag 29 AugustiOnsdag 4 SeptemberOnsdag 11 SeptemberRekryteringsträffen startar kl 17:00 och pågår i ca 3 timmar.Träffarna ovan är de enda som kommer att äga rum, och det är obligatoriskt att närvara på en utav dessa träffar, dettaför att ha chans att komma vidare i processen. Under träffen informerar vi om vår arbetsplats, du kommer att genomföra arbetsprover samt möjlighet att få ställa frågor. Låter detta intressant?Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill att du är noggrann i din ansökan och svarar på alla frågor samt bifogar CV samt en videohälsningsenast18 Augusti 2024.Ej kompletta ansökningar kommer inte att behandlas. Har du frågor? Kontakta någon avrekryterande chefer Frida [email protected] [email protected] sker löpande, men på grund av semestertider så kommer återkoppling på din ansökan tidigast ske med start vecka 34. SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Visar 1 till 5 av 5 jobb