SOS-operatör

Sök bland 4 lediga jobb som SOS-operatör och börja ditt nya yrkesliv idag!

SOS-operatör främst natt

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn.Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Luleå där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Utbildningen är förlagd främst dagtid. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, men denna gång söker vi en operatör främst till nätter. Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker digVi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär attdu samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande. Vi tror att du Har minst tre års arbetslivserfarenhet Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Gillar att jobba nätter Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar men tonvikt på nätter. Hos oss är våra värderingar,Professionella & Empatiska samtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsten är med start 8 oktober 2024 Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 14/4 2024.Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Helena Spets ([email protected]) 073-039 52 89. SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

27 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
SOS-operatör Stockholm

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Stockholm där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagtid/kvällar/nätter och helger. Vi erbjuder dig - Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor - Engagerade och stöttande ledare och kollegor - Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum - Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, Ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, gärna undersköterska eller annan blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande. Vi önskar att du - Har minst fem års arbetslivserfarenhet - Har erfarenhet från skiftarbete - Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska - Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system - Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång - Är undersköterska eller har annan relevant erfarenhet tex larmcentral. Undersköterska är dock inget krav Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Tjänsten är på heltid. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsterna är med start: 27/8-2024, 10/9-2024 eller 24/9-2024 Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, vi söker kandidater till flertalet tjänster och anställer fortlöpande. Ansökan skickas in via formuläret längst ner på denna sida. Har du frågor? Kontakta rekryterande chefer Mikael Nolbom: [email protected] Anton Olofsson: [email protected] SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Hälsokontroll med bl.a. drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
SOS-operatör Göteborg 2024

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Tjänsten är i Göteborg med start 10 september 2024 Din vardag som SOS-operatör En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Göteborg där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst. Vi erbjuder dig - Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor - Engagerade och stöttande ledare och kollegor - Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum - Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande. Vi tror att du - Har minst fem års arbetslivserfarenhet - Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska - Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system - Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsten är i Göteborg med start 10 september 2024 Om du efter att ha gjort våra urvalstester går vidare i anställningsprocessen så är det obligatoriskt att delta på en utav rekryteringsträffarna. Dessa genomförs Måndag 15 april + Onsdag 24 april + Måndag 29 april Rekryteringsträffen startar kl 17:00 och pågår i ca 3 timmar. Träffarna ovan är de enda som kommer att äga rum, och det är obligatoriskt att närvara för att ha chans att komma vidare i processen. Under träffen informerar vi om vår arbetsplats, du kommer att genomföra arbetsprover samt möjlighet att få ställa frågor. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 31 mars 2024. Har du frågor? Kontakta någon av rekryterande chefer Frida Fredriksson [email protected] Elisabeth Paipalis [email protected] SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
SOS-operatörer till SOS Alarm Malmö

Vi söker nu nya SOS-operatörer till två olika funktioner på centralen i Malmö. Dels till vår 112-funktion och dels till funktionen som hanterar trygghetslarm. Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv, då kanske du är vår nästa kollega! Din vardag som SOS-operatör på 112 En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. 112-samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Malmö där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. Din vardag som SOS-operatör på trygghetslarm Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, hjälp med basala behov, eller på något annat sätt är i behov av hemtjänst eller vård. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser, skickas till rätt plats, i rätt tid. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo där hjälpsökande alltid står i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Malmö. För dig För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör 112 och trygghetslarm inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista varvat med praktisk träning i Malmö av handledare. Du behöver därför kunna vara iväg hemifrån under enstaka veckor då utbildningen bedrivs fysiskt på plats i Kista. Vi står för alla omkostnader i samband med resan till vår utbildningsenhet. Vi erbjuder dig - Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor - Engagerade och stöttande ledare och kollegor - Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum - Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget - Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger. Vi önskar att du - Har minst fem års arbetslivserfarenhet - Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska - Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system - Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång - Är undersköterska eller har annan relevant erfarenhet Det är starkt meriterande till 112-tjänsten om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, omsorgsarbete, larmcentral eller liknande. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant? Tjänsten är med start i september 2024. Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill att du är noggrann i din ansökan och svarar på alla frågor samt bifogar CV och personligt brev samt en videohälsning. Ej komplett ansökningar kommer inte att behandlas. Sista ansökningsdag för att söka tjänsten är den 2024-03-31. Därefter kommer vi påbörja vårt urvalsarbete. Skicka dock gärna in din ansökan så fort som möjligt. Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss gärna! Rekryterande chefer William Kokkonen, Sofie Schmidt eller Pernilla Blennow via mail: [email protected] eller via SOS Alarms växel. SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024