Statistiker

Sök bland 6 lediga jobb som Statistiker och börja ditt nya yrkesliv idag!

Utredare
Socialstyrelsen
Statistiker

Nu söker vi dig om vill arbeta på enheten för analyser av individ- och familjeomsorgsfrågor. Tjänsten som utredare är placerad på avdelningen för analys. Enheten arbetar med analyser främst inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg. Vi har uppdrag som rör kartläggningar, uppföljningar och utvärderingar. Vi ansvarar för Socialstyrelsens årliga lägesrapport inom individ- och familjeomsorgen och myndighetens öppna jämförelser av socialtjänsten. På enheten finns även samordnare för frågor som rör barn och unga samt ANDTS. Inom ramen för enhetens arbete utvecklar vi nu nationella strukturer för uppföljning och analys. I arbetet ingår att stärka och stödja kommuner att göra lokala uppföljningar och analyser. Vi söker dig som har • akademisk utbildning som myndigheten finner relevant • erfarenhet av arbete som projektledare • minst tre års erfarenhet av kvalificerat utrednings- eller analysarbete. • goda metodkunskaper, såväl kvantitativa som kvalitativa analyser. • kunskap om uppföljning och utvärdering. • kunskap om socialtjänstens verksamheter och lagarna som styr. • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. För att lyckas i rollen behöver du ha mycket god samarbetsförmåga i kombination med förmåga att arbeta självständigt. Du behöver även vara analytisk och strukturerad vilket innebär att du arbetar processinriktat och organiserar och planerar ditt arbete väl samt håller deadlines. Du behöver också kunna kommunicera resultaten till olika målgrupper med varierande kunskap om socialtjänstens verksamheter. I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har • disputerat • kunskap om socialtjänstens individ- och familjeomsorg • erfarenhet av arbete på statlig myndighet • erfarenhet av tjänstedesign Bra att veta Anställningen är en tillsvidareanställning och vi har två platser för denna tjänst. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan. Din tjänstetitel blir utredare och din placering är på avdelningen för Analys, enheten för analyser av individ- och familjehemsfrågor. När du ansöker får du besvara ett antal urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen i annonsen. Dina svar används som en del i urvalsarbetet och kan avgöra om du går vidare i rekryteringsprocessen eller inte. Det är därför viktigt att du svarar så utförligt och tydligt som möjligt. Vi använder inte det personliga brevet vid urvalet, därför bifogar du endast ditt CV. Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Stina Hovmöller [email protected] Stina finns tillgänglig för att svara på frågor via e-post från den 2-7 mars. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Klara Renberg på [email protected]. Facklig företrädare för SACO är Isabelle Ålander [email protected] Facklig företrädare för ST/OFR är Anders Nordlund [email protected] Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00. Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan. Välkommen med din ansökan senast den 7 mars.

14 februari 2025
Sista ansökan:
7 mars 2025
Arbetsmarknadsanalytiker till SCB

Är du handlingskraftig, samhällsintresserad och nyfiken på att lära dig nya saker kommer du förmodligen att trivas på SCB. Vi är landets största och främsta kunskapskälla inom statistik och följaktligen en mycket lärorik arbetsplats. Vårt arbete är viktigt på riktigt. Välkommen till en öppen och prestigelös arbetsplats med hjälpsamma kollegor! Kika in på scb.se/jobb och få reda på mer om oss! Om jobbet Är du analytiker och insatt i arbetsmarknadsfrågor eller arbetsmarknadsstatistik? Vill du arbeta med att göra analyser och prognoser inom arbetsmarknads- och utbildningsområdet? Hos oss kommer du att tillhöra en arbetsgrupp bestående av 11 engagerade kollegor. Tillsammans med dina kollegor utvecklar och genomför du analys- och prognosprojekt, bland annat tar sektionen fram publikationen Trender och Prognoser. Tillsammans med det team du ingår i ansvarar ni för produktens innehåll och kvalitet. Vi bedriver en betydande del av arbetet i nära samarbete med våra uppdragsgivare, exempelvis Regeringskansliet, Skolverket, Socialstyrelsen, Tillväxtverket och Arbetsmiljöverket. Vill du ... • utveckla och framställa prognoser och långsiktiga framskrivningar inom arbetsmarknads- och utbildningsområdet • analysera/modellera kvantitativa data från register • skriva och kommunicera rapporter och artiklar inom området kompetensförsörjning och arbetsmiljö • Utveckla arbetsmarknads- och utbildningsstatistiken på SCB • Samordna statistiska undersökningar i samverkan med kollegor från andra delar av SCB och representanter från våra uppdragsgivare. ... då tror vi att den här tjänsten kan vara riktigt intressant för dig!   Om dig Vi vill att du har: • Relevant akademisk examen, exempelvis inom nationalekonomi eller annat samhällsvetenskapligt ämne • minst 30 HP statistik eller motsvarande • erfarenhet från att arbeta med utredningar och analyser baserat på kvantitativa metoder • vana att arbeta med SAS eller SQL eller annat programmeringsspråk • vana att hantera och analysera registerdata och stora datamängder • god förmåga att redovisa resultat på ett pedagogiskt sätt i rapportform • god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska  Meriterande är om du även har: • erfarenhet från utrednings- och analysarbete inom arbetsmarknads- eller utbildningsområdet • erfarenhet av prognosarbete • vana att hantera och analysera surveydata För att det ska bli en bra matchning för både dig och oss behöver du ha en god analytisk förmåga för att på ett noggrant och strukturerat sätt bearbeta och tolka data, samt för att kunna föreslå och genomföra förändringar i statistiken och för att tillsammans med kollegorna i arbetsgruppen utveckla vår analys- och prognosverksamhet. Du har också en god samarbetsförmåga eftersom arbetet ställer höga krav på samverkan både internt och externt. Du är även initiativrik och självgående då det är du själv som styr en stor del av ditt arbete. Du som söker delar våra förhållningssätt: mod att agera, tillit till varandras kompetens och goda vilja, handlingskraft att omsätta ord i arbete och var och ens ansvar att bidra till helheten.  Mer information Den här tjänsten finns på sektionen för Kompetensförsörjning och Arbetsmiljö i Solna, Solna strandväg 86. Utifrån verksamhetens förutsättning finns det möjlighet att även arbeta viss tid hemifrån. Anställningen är tillsvidare och inleds vanligtvis med sex månaders provanställning. Tillträdesdatum kommer vi överens om.   Den här tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att vi kommer att göra en säkerhetsprövning med registerkontroll innan vi fattar beslut om anställning. Vill du veta mer om jobbet, kontakta sektionschef Oskar Nilsson, tel 010- 479 46 17. Fackliga kontaktpersoner Krister Näsén, ST inom SCB, tel 010-479 40 00. Barbro Olsson, Saco-S föreningen vid SCB, tel 010-479 40 00. Sista ansökningsdag: 2025-03-06. Diarienummer: SCB2025/153. Du ansöker genom att registrera personligt brev och CV på svenska i vårt rekryteringssystem som du kommer till när du klickar på ”Ansök” nedan. Du kommer också att få besvara några urvalsfrågor. Varmt välkommen med din ansökan!  Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

11 februari 2025
Sista ansökan:
6 mars 2025
Student inom urbana studier, stadsutveckling eller samhällsplanering
Malmö kommun
Statistiker

Ref: 20250005 Arbetsuppgifter Kulturförvaltningen söker en engagerad studentmedarbetare för att ta fram ett underlag som visar på vilken typ av kulturell infrastruktur som behöver finnas i en stad. Underlaget kommer att ligga till grund för framtagandet av en modell för kulturell infrastruktur i Malmö. Den syftar till att hjälpa staden att identifiera vilken infrastruktur som behöver utvecklas och stärkas i stadens omvandling. Kulturell infrastruktur omfattar exempelvis de fysiska platser, organisationer, nätverk och stödsystem som möjliggör skapande, spridning och upplevelse av kulturella aktiviteter och uttryck. Studentmedarbetarens uppdrag innebär att ta fram ett underlag, baserat på forskning och goda exempel, som visar på olika modeller för kulturell infrastruktur samt vilka komponenter den behöver bygga på. I uppdraget ingår följande delar: • Forskningsöversikt: Genomgång av relevant forskning och litteratur som definierat kulturell infrastruktur på olika sätt för att förstå de grundläggande principerna och komponenterna. • Goda exempel: Identifiera och analysera exempel på hur man har definierat och arbetat med kulturell infrastruktur för att bygga och upprätthålla ett kulturellt ekosystem i andra städer och sammanhang. Undersök även goda exempel på hur enkla indikatorer har använts för att mäta tillgången till kultur i en stad. • Sammanställning av underlag Sammanställ i en rapport olika sätt att definiera kulturell infrastruktur på, med utgångspunkt i forskningsöversikten och erfarenheter från andra städer. Identifiera och sammanställ viktiga grundläggande principer och nyckelkomponenter för en kulturell infrastruktur. • Presentation: Presentera underlaget på en workshop med medarbetare från kulturförvaltningen och eventuellt andra förvaltningar och aktörer i Malmö. Workshopen planeras och genomförs tillsammans med studentmedarbetarens handläggare på kulturförvaltningen och syftar till att identifiera en modell för Malmös kulturella infrastruktur att arbeta vidare med. Som studentmedarbetare i Malmö stad får du möjlighet att parallellt med studierna praktisera dina akademiska kunskaper med uppdrag inom våra verksamheter. Vi erbjuder dig relevant och kvalificerad arbetslivserfarenhet, värdefulla kontakter samt lön. Arbetstiden kan motsvara ungefär 10-15 timmar i veckan. Kvalifikationer Studentmedarbetarprogrammet vänder sig till dig som har läst minst 60 högskolepoäng och fortfarande studerar under hela uppdragsperioden. Du studerar inom ett relevant område såsom urbana studier, hållbar stadsutveckling, samhällsplanering eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet av eller ett starkt intresse för kulturens roll i stadsutvecklingen. Erfarenheter av att genomföra forskningsprojekt eller liknande är också meriterande. Du arbetar självständigt och tar initiativ, är strukturerad och har god analytisk förmåga. Du är kommunikativ och utåtriktad och skapar gärna förståelse för uppgiften genom samtal med relevanta personer. Du har lätt för att uttrycka dig i skrift. Om arbetsplatsen Malmö är Sveriges snabbast växande stad och en global mötesplats med 186 nationaliteter och över 150 olika språk. Med utgångspunkt i konst, folkbildning och kreativt skapande ska kultur fortsätta utveckla och berika hela Malmö. Malmö stads kulturförvaltning med sina 620 medarbetare arbetar för att fler malmöbor ska involveras, bli hörda och aktiveras genom kultur i vår stad. Kulturförvaltningen består av Malmö Konsthall, Malmö Konstmuseum, Malmö Kulturskola, Malmö Museer, Stadsarkivet, Biblioteken i Malmö, Kulturarrangemang och mötesplatser, samt Staben där administration och stödfunktioner arbetar centralt gentemot kulturverksamheterna. Kulturförvaltningen arbetar tillsammans med bland annat stadsbyggnadskontoret och fastighets- och gatukontoret för en kulturdriven stadsutveckling, vilket innebär att kulturella och kreativa resurser och kompetenser ska integreras i stadens utformning och skapa hållbara och inkluderande stadsmiljöer som främjar social sammanhållning, kreativ utveckling och stadens attraktiviteter. Staden ska växa genom kultur och kulturen ska ta plats när staden växer. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tidsbegränsad  Omfattning: Timavlönad. Uppdraget omfattar ca 120 timmar, från mars t.o.m. 31 maj 2025. Arbetstid: Som studentmedarbetare arbetar du ca 10 -15 timmar i veckan dagtid. Arbetstiden är till stor del flexibel. Du kommer överens med din handledare om arbetstider som går att kombinera med dina studier.  Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-03-01 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

30 januari 2025
Sista ansökan:
20 februari 2025
Ekonom/statistiker med intresse för fastighetsområdet till SCB

Är du handlingskraftig, samhällsintresserad och nyfiken på att lära dig nya saker kommer du förmodligen att trivas på SCB. Vi är landets största och främsta kunskapskälla inom statistik och följaktligen en mycket lärorik arbetsplats. Vårt arbete är viktigt på riktigt. Välkommen till en öppen och prestigelös arbetsplats med hjälpsamma kollegor! Kika in på scb.se/jobb och få reda på mer om oss! Om jobbet Vi söker dig som gillar att jobba med stora datamängder och vill bidra till SCB:s utveckling inom datahantering. Hos oss kommer du tillhöra en enhet med 50 engagerade kollegor i Örebro och Solna. Enheten är uppdelad i tre sektioner som ansvarar för registerhanteringen på SCB för företag, individer och fastigheter. Vi söker nu en driven ekonom/statistiker som vill arbeta med fastighetsdata i Solna. Du arbetar tillsammans med dina kollegor för att på bästa sätt standardisera, kvalitetssäkra och effektivisera våra processer med fokus på effektiv användning av datakällor och att nyttja digitaliseringen. Du kommer bland annat att arbeta med sammanställning av data till register som sedan används för statistik och analys. Du kommer tillsammans med kollegorna ansvara för olika register inom fastighetsområdet. Inom fastighetsområdet bearbetar vi uppgifter från fastighetsregistret, fastighetsprisregistret och fastighetstaxeringsregistret. Vi jobbar med metoder och lösningar anpassade till statistikanvändarnas behov. Nya behov ställer krav på ökad analys, ökad återanvändning av data samt hantering av nya datakällor och allt större datamängder. Förutom att jobba med framställning av register kommer du även att delta i utrednings- och projektarbete. Vill du ... • arbeta med att förse SCB med data för statistik och analys • bidra till utvecklingen av ökad återanvändning av data • samverka med andra myndigheter och privata aktörer om deras data ... då tror vi att den här tjänsten kan vara riktigt intressant för dig!   Om dig  Vi vill att du har: • akademisk examen med inriktning mot ekonomi, statistik eller motsvarande • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska  Meriterande är om du även har: • läst kurser inom programmering eller matematik • kunskap i SQL, STATA, SAS, R och/eller Python • tidigare arbetslivserfarenhet inom datahantering • ämneskunskap inom fastighetsområdet • tidigare arbetslivserfarenhet inom utrednings- och/eller projektarbete  För att det här ska bli en bra matchning för både dig och oss behöver du vara kreativ, initiativtagande, nyfiken på att lära dig nya saker och strukturerad för att på ett kvalitetsmedvetet sätt bearbeta, hantera och tillgängliggöra data. Du har också en god samarbetsförmåga eftersom arbetet ställer höga krav på samverkan både internt och externt. Du som söker delar våra förhållningssätt: mod att agera, tillit till varandras kompetens och goda vilja, handlingskraft att omsätta ord i arbete och var och ens ansvar att bidra till helheten. Mer information  Den här tjänsten finns på sektionen Fastighet- och generella register i Solna, Solna strandväg 86. Utifrån verksamhetens förutsättning finns det möjlighet att även arbeta viss tid hemifrån. Anställningen är tillsvidare och inleds vanligtvis med sex månaders provanställning. Tillträdesdatum kommer vi överens om.   Vill du veta mer om jobbet, kontakta sektionschef Maja Söderlund 010-479 63 18 Fackliga kontaktpersoner Krister Näsén, ST inom SCB, tel 010-479 40 00. Martin Hoff Nilsson eller Elisabet Zander, Saco-S föreningen vid SCB, tel 010-479 40 00. Sista ansökningsdag: 2025-02-20. Diarienummer: SCB2025/99. Du ansöker genom att registrera personligt brev och CV på svenska i vårt rekryteringssystem som du kommer till när du klickar på ”Ansök” nedan. Du kommer också att få besvara några urvalsfrågor. Varmt välkommen med din ansökan!  Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

29 januari 2025
Sista ansökan:
20 februari 2025
Statistiker/analytiker till SCB:s arbetskraftsundersökning

Är du handlingskraftig, samhällsintresserad och nyfiken på att lära dig nya saker kommer du förmodligen att trivas på SCB. Vi är landets största och främsta kunskapskälla inom statistik och följaktligen en mycket lärorik arbetsplats. Vårt arbete är viktigt på riktigt. Välkommen till en öppen och prestigelös arbetsplats med hjälpsamma kollegor! Kika in på scb.se/jobb och få reda på mer om oss! Om jobbet  Är du nationalekonom/statistiker med stort samhällsintresse? Gillar du tanken både på att arbeta med löpande statistikframställning och bidra till utvecklingen av analys av arbetsmarknadsstatistik? Hos oss kommer du tillhöra ett team av 14 engagerade kollegor som arbetar med arbetsmarknadsstatistik, vilken är central för att ge en bild av situationen och utvecklingen på arbetsmarknaden och i svensk ekonomi. Du tillsammans med dina kollegor framställer, analyserar och utvecklar månatlig statistik över arbetsmarknaden med utgångspunkt från arbetskraftsundersökningarna (AKU). Undersökningarna beskriver aktuella arbetsmarknadsförhållanden för befolkningen och ger information om utvecklingen på arbetsmarknaden. Vi har mycket kontakt med kunniga och engagerade användare av statistiken. AKU:s resultat får stor uppmärksamhet i media och vi får ofta frågor från journalister. Vill du ... • arbeta med framställning och presentation av månatliga, kvartalsvisa och årliga resultat för arbetskraftsundersökningarna • skriva artiklar och rapporter om läget och utvecklingen på arbetsmarknaden • ha kontakt med externa och interna användare och ta fram specialbearbetningar till exempel till Regeringskansliet, Konjunkturinstitutet, Riksbanken och media. • bidra till utvecklingen av arbetsmarknadsstatistiken inkl. analys av arbetsmarknaden • driva eller delta i intressanta utvecklingsprojekt på SCB ... då tror vi att den här tjänsten kan vara riktigt intressant för dig!   Om dig  Vi vill att du har: • akademisk examen med minst 30 hp statistik och 30 hp nationalekonomi • erfarenhet av att hantera stora datamängder och/eller av statistikframställning • vana av att analysera och sammanställa analysresultaten i rapporter eller kortare artiklar • god förmåga uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Meriterande är om du även har: • programmeringserfarenhet, gärna i SAS • erfarenhet av sampling eller tidsserieanalys • vana av analys med kvantitativa metoder • statistisk/ekonometrisk modellering  För att det ska bli en bra matchning för både dig och oss behöver du ha god analytisk förmåga och kunna bearbeta och tolka data på ett kvalitetsmedvetet sätt. Du är strukturerad och självgående. Du har också en god samarbetsförmåga eftersom arbetet innebär mycket kontakter både internt och med externa kunder. Vår omgivning förändras och vi behöver förändras med den. Därför behöver du även vara flexibel för att snabbt kunna anpassa dig till nya förutsättningar. Vi ser gärna att du är insatt i arbetsmarknadsfrågor och /eller arbetsmarknadsstatistik. Självklart är du också intresserad av samhällsfrågor. Du som söker delar våra förhållningssätt: mod att agera, tillit till varandras kompetens och goda vilja, handlingskraft att omsätta ord i arbete och var och ens ansvar att bidra till helheten. Mer information  Den här tjänsten finns på sektionen för arbetskraftsundersökningarna i Solna, Solna strandväg 86.  Anställningen är tills vidare och inleds vanligtvis med sex månaders provanställning. Tillträdesdatum kommer vi överens om.   Vill du veta mer om jobbet, kontakta sektionschef Elisabet Andersson på 010-479 46 45. Fackliga kontaktpersoner Krister Näsén, ST inom SCB, tel 010-479 40 00. Barbro Olsson, Saco-S föreningen vid SCB, tel 010-479 40 00. Sista ansökningsdag: 2025-02-17. Diarienummer: SCB2025/95. Du ansöker genom att registrera personligt brev och CV på svenska i vårt rekryteringssystem som du kommer till när du klickar på ”Ansök” nedan. Du kommer också att få besvara några urvalsfrågor. Varmt välkommen med din ansökan!

28 januari 2025
Sista ansökan:
17 februari 2025
Biostatistician

Would you like to use your statistical expertise to enhance the safer use of medicines and vaccines? Do you excel in diverse, multicultural teams and find satisfaction in tackling problems that deliver tangible benefits? Are you interested in leveraging your analytical skills to aid in decision-making and tackle significant research questions? Then this position is the right fit for you! Since 1978, Uppsala Monitoring Centre (UMC) has been dedicated to developing, supporting, and expanding the field of pharmacovigilance science and practice. As a World Health Organization (WHO) Collaborating Centre, we support work around the world to examine the potential adverse effects of medicines and vaccines and contribute to safer, more informed care of patients. We are a diverse, international group of pharmacists, physicians, data scientists, system developers, communicators, and many other professionals motivated by a deep belief that the work we do matters. We are seeking a skilled statistician to join our Research team, reporting to our Head of Data Science. The position will include participation in and support of research projects, as well as a support role to our safety signal management team, which conducts in-depth investigations of potential causal associations between specific medicines and side effects. The ideal candidate will also develop code libraries to share externally with the global pharmacovigilance community. What you will do - Work with a passionate team of data scientists, research pharmacists and clinicians, as well pharmacovigilance scientists. - Acquire a deep understanding of our unique database of side effects to support others in their decision-making or research questions (e.g., how to appropriately account for biases and confounding factors, how to choose appropriate study backgrounds and study designs). - Support the activities of our signal management team, helping them navigate potential analytical pitfalls, extracting and analysing data for deeper investigations of potential medicines safety issues, advising on appropriate study designs. - Conduct data cleaning, reproducible data analysis and reporting - Participate in diverse research projects involving in-house data as well as external data, such as electronic health records or social media. - Develop code libraries (R or Python) to support analytical capabilities of the pharmacovigilance global community. - Build capacity for statistical thinking. - Design and evaluate novel methods to advance the science of pharmacovigilance with statistical modeling or machine learning. - Communicate results to internal and external stakeholders, adapting to the diversity of their backgrounds, as well as disseminate research via scientific publications and participation in research conferences. - Engage in international collaborations. Who you are - You have a MSc degree in statistics, mathematics, epidemiology, engineering, or another related quantitative discipline, with at least two years working experience. A PhD is desired but not required. - You have hands-on experience in biostatistics, causal inference, epidemiology or statistics. - You are proficient in Python and/or R. - You have prior experience working with medical data. - You have at least two years of relevant experience. - It’s an advantage if you have experience of working with databases and SQL, GitHub repositories and Azure pipelines. - It’s an advantage if you have good data visualisation skills. - You have strong interpersonal skills and are comfortable working with multiple stakeholders with diverse backgrounds and nationalities. - You are innovative, independent, driven, and can quickly devise relevant research questions as well as come up with data-driven ways to address those questions. - You are generous and enjoy helping others to solve problems. Located in the heart of Uppsala, three minutes away from the central station, we are currently around 180 employees and consultants and have generous employee-benefit policies. In addition, UMC allows hybrid working, with the opportunity to work remotely up to 2 days a week. For more information about our activities and products, visit www.who-umc.org. Uppsala Monitoring Centre (UMC) is a non-profit foundation established in 1978 through an agreement between the World Health Organization (WHO) and the government of Sweden as a WHO Collaborating Centre for International Drug Monitoring. UMC is custodian of the WHO global database of adverse event reports for medicines and vaccines and strengthens global safety surveillance through science and innovation, signal analysis and pharmacovigilance tool development, standardisation with the WHODrug dictionary, and education and communication. UMC’s working language is English. We normally apply a probationary period to new appointments. If you have any questions regarding this position please contact the responsible manager. You will find the contact details at the end of this page. UMC follows the collective agreements between the Swedish Agency for Government Employers and Saco-S and ST. Union representatives are Malin Zaar (Saco-S) and Jessica Avasol (ST), +46 (0)18-65 60 60.

27 januari 2025
Sista ansökan:
17 februari 2025