Trafikkoordinator

Sök bland 3 lediga jobb som Trafikkoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Trafikledare/Kundtjänst till PEX Bud

Har du tidigare erfarenhet inom trafikledning, bud och distribution? Då kan rollen som Trafikledare/Kundtjänst hos PEX Bud vara någonting för dig!   Ditt uppdrag I rollen som Trafikledare/Kundtjänst är du en given nyckelperson och du utför både trafikledning och kundservice gällande lokala, nationella och internationella bud. Som Trafikledare/Kundtjänst kommer du ha en bredd av arbetsuppgifter och många kontaktytor. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:   Leda och fördela buduppdrag till kontrakterade åkerier och partners Hantera kundsamtal och bokningar Skapa behovsanpassade lösningar för våra budkunder Säkerställa goda relationer såväl internt som externt för att leverera ett mervärde till både kunder och leverantörer På PEX Bud i Sverige arbetar ca 30 anställda, varav 5 personer ansvarar för budverksamheten i Region Öst med utgångspunkt i Årsta.    Vem är du? Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom transport, spedition, åkeri- eller taxiverksamhet i en roll där du har haft ett koordinerande och planerande ansvar och där du har haft telefon och planeringssystem som främsta arbetsverktyg. Du har god systemvana, gärna av trafikledarprogrammet Opter, och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. För att trivas i rollen som Trafikledare/Kundtjänst trivs du bra med att arbeta i team såväl som självständigt, du är hjälpsam, ansvarstagande och samarbetsinriktad och tycker om att hålla ordning och reda.   Om PEX Bud PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag. Att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se.   När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos PEX Bud i Årsta. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega I karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö I söder till Kalix I norr, finns vi alltid nära dig.   Övrig information Omfattning: Deltid, 20 timmar/vecka  Anställningsform: Visstidsanställning fram till 2024-08-31 och med möjlighet till förlängning Tillträde: Omgående   Nyfiken på att veta mer? Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

9 april 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Bidra till en skinande resa! Trafik och fordonservice till Kungälv 

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr. Vygruppen är en nordisk transportkoncern med cirka 11 600 anställda och en årlig omsättning på över 18 miljarder kronor. Vårt samhällsuppdrag är att erbjuda attraktiva, kollektiva transportlösningar på ett hållbart sätt, och visionen är "Vy gör det enkelt att välja miljövänligt". Det ska vi uppnå genom att ge våra kunder bra upplevelser varje dag, vara branschledande inom innovation, vara effektiva och pålitliga i allt vi gör, och ha engagerade och kundorienterade medarbetare. Vy har verksamhet inom tåg, buss, gods och resor i Norge och Sverige. Bli en del av vårt härliga team i Kungälv! Vi letar efter en kollega (TFS- medarbetare) som kan komplettera vårt gäng och kicka igång kvälls- och nattskiften under vardagar! Din främsta uppgift? Att hålla bussarna skinande rena och körklara, vilket gör dig till den viktiga pusselbiten som säkrar både kvalitet och säkerhet. Som vår TFS-medarbetare blir du bussarnas bästa vän, du håller dem i toppskick och är på så sätt med och gör stor skillnad varje dag. TFS rapporterar direkt till platschefen. Vill du vara den viktiga länken mellan förare och ledning som ser till att resenärerna får en skinande resa? Skicka in din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som TFS är det ditt ansvar att bidra och hålla hjulen i rullning mot lönsamhet, effektivitet och en trafiksäker verksamhet varje dag. Du kommer att arbeta med ständiga förbättringar i enlighet med våra gemensamma värderingar och depåns mål, vilka är en del av företagets övergripande mål. Exempel på arbetsuppgifter:  .Köra buss till och från verkstad. Viss linjekörning förekommer .Utföra interna trafiksäkerhetskontroller enligt checklistor  .Stöd och support i den dagliga verksamheten på depån samt till trafikledningen .Tvätta, städa och tanka bussar .Hantera inrapporterade felrapporter .Underhåll och enklare reparationer .Hittegodshantering .I övrigt stå till förfogande för förekommande arbetsuppgifter som närmsta chef tilldelar Kvalifikationer .Giltigt D-körkort .YKB .Kommunicerar effektivt både skriftligt och muntligt på svenska .God samarbetsförmåga Det är meriterande om du har en fordonsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet från fordonsteknik. Även god datorvana och kompetens inom Microsoft office 365 är meriterande. Personliga egenskaper Vi letar efter dig som brinner för att hjälpa andra och leverera god service. Engagemang, ansvarstagande och nogrannhet är något som kännetecknar ditt arbete och vi ser att du är lösningsorienterad och praktiskt, "händigt" lagd. Att planera din dag och ta egna initiativ med gott omdöme är en självklarhet för dig då du har en naturlig känsla för vad som behöver prioriteras. Du har inga problem med att anpassa dig när situationen kräver det och när tempot är högt ser vi att du hanterar stress på ett balanserat sätt. För att passa in i rollen är det viktigt att du trivs med självständigt arbete samtidigt som du uppskattar att vara en del av ett team. Din samarbetsförmåga är god då du dagligen arbetar med dina kollegor mot gemensamma mål! Att du delar med dig av din kompetens och erfarenhet ser vi som en självklarhet. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning och en arbetsplats med härliga kollegor. Varierande arbetsuppgifter och en kultur som kännetecknas av respekt. Viss helgtjänstgöring kan förekomma. Vi tillämpar provanställning 6 månader och i samband med rekrytering och löpande under anställning förekommer drogtester. Vi kommer även be dig uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister . Lön enligt Bussbranschavtalet med tillkommande personalförmåner, inklusive friskvårdsbidrag och personalrabatter på våra produkter. Urval till tjänsten sker löpande under ansökningsperioden så varmt välkommen med din ansökan redan nu!   Kontaktinformation Ove Svedberg, Platschef, 0730757546, [email protected] Arbetsplats Rattgatan 43 442 40 Kungälv

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Trafikkoordinator till kundtjänstteam i Växjö

Brinner du för service och planering? Letar du efter en ny utmaning? Best IT-Logistik söker nu en ny Trafikkoordinator till vårt kundtjänstteam i Växjö. Om tjänsten Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattas av trafikdirigering, planering, avisering och kundtjänst. Du kommer hantera mail och samtal med såväl kunder som kollegor. I tjänsten ingår även att stötta andra avdelningar vid behov. Om dig Vi söker en pålitlig medarbetare som vill ge utmärkt service till våra kunder och kollegor. Du som söker tjänsten bör vara flexibel och ha förmågan att prioritera. Du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt och är en lösningsorienterad person som kollar både innanför och utanför boxen efter lösningar. Du är dessutom noggrann och tar ansvar för att fullfölja dina arbetsuppgifter samt vill gärna leverera det ”lilla extra”. Detta stämmer också in på dig: - Du har erfarenhet av att arbeta med kundtjänst/administration. - Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Du är van att jobba i Office-paketet. Det är meriterande om du har arbetat inom IT-branschen och/eller transportbranschen. Det här erbjuder vi 🍐🍊På vår arbetsplats ska du som jobbar växa, ha kul men framförallt - du ska vara dig själv! På Best är vi eniga om att mångfald är en nyckel till framgång och att vi får en roligare arbetsplats när vi som arbetar tillsammans har olika bakgrund. Best har ett stort hållbarhetsfokus, både gällande miljö, schyssta villkor och ekonomisk hållbarhet. Engagemanget för hållbarhet genomsyrar vår organisation och våra medarbetare medverkar aktivt till att vi ska uppnå våra högt uppsatta mål. Vi tror att du som också tycker hållbarhet är viktigt kommer trivas hos oss! ‍💻🔮🤖 Best är en platt och snabbfotad organisation med stort driv och eftersom vi hela tiden växer finns det stora utvecklingsmöjligheter hos oss. Genom vårt dotterbolag Best Labs säkerställer vi att vi hela tiden ligger i framkant när det gäller innovativa tech-lösningar och verktyg som bland annat underlättar arbetsvardagen för oss som jobbar på Best. Best har kollektivavtal med Biltrafikens Arbetsgivareförbund och vi erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag. Om oss Sedan starten 1976 har Best utfört miljontals transportuppdrag inom bud och distribution, IT-logistik samt hem- och boxleveranser. Idag möjliggör vi hem- och boxleveranser till ca 10 miljoner invånare i Sverige, Norge och Danmark. Vår tjänst riktar sig främst till e-handlare som med hjälp av våra transporttjänster vill ta konsumentupplevelsen till nästa nivå. Företaget består av ett flertal affärsområden i Sverige, Norge och Danmark. Målgruppen är bred och omfattar kunder inom vitt skilda branscher och av varierande storlek. Best erbjuder sina kunder en unik tillgänglighet och flexibla logistiklösningar och är idag är en marknadsledande aktör inom snabba transport- och logistiklösningar inom såväl företags- som konsumentleveranser. Vi driver på utvecklingen i branschen! Övrig information Tillträde: Enligt överenskommelse Placering: Växjö Omfattning: Heltid Arbetstider: Varierande mellan kl 08:00-18:00 Anställningsform: Tillsvidareanställning Lön: Fast lön, enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan Vi genomför intervjuer löpande och rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

9 februari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024