Trafikkoordinator

Sök bland 3 lediga jobb som Trafikkoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Trafikledare till Assistansbolagets räddningscentral
Assistansbolaget Försäkring Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Vill du arbeta i en kundorienterad roll med högt tempo? Är du en strukturerad problemlösare som gillar att hjälpa människor? Då är du den vi söker! Assistansbolaget söker nu trafikledare till vår räddningscentral. Rollen innebär att du via telefon hjälper kunder som behöver vägassistans. Du leder och fördelar uppgifterna på ett lösningsorienterat sätt och följer uppgifterna genom företagets ledningssystem tills uppdragetär slutförd och kunden har fått den hjälp den behöver. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Mottagning av inkommande samtal Ärendehantering och trafikledning via toppmoderna IT-system Problemlösning av olika slag relaterat till vägassistans Ledning och fördelning av arbete till bärgare runt om i hela landet Följa etablerade processer, manus och procedurer Detta söker vi: Som person är du serviceinriktad, stresstålig och självständig i ditt arbetssätt. Det är också viktigt i rollen att vara en problemlösare, och du ska ha ett genuint intresse av att hjälpa kunder för att leverera den bästa kundupplevelsen. Vi ser att du är en högpresterande person och motiveras av att arbeta mål- och resultatinriktat. För att passa in på arbetsplatsen ska du som person vara lugn, kommunikativ och lösningsorienterad. Du gillar kundkontakt och kan enkelt anpassa dig till olika kunders behov samtidigt som du målmedvetet leder samtalet med kunden. Vi erbjuder: Du arbetar i ett öppet kontorslandskap nära andra ambitiösa och engagerade medarbetare. Tillsammans kommer ni att delta i en mycket spännande tillväxtresa, där ni kommer att lära och utvecklas, arbeta i toppmoderna system och varje dag få chansen att leverera förstklassig service till våra kunder. Du får en fast lön och en rörlig del som är baserad på incitament, där du kommer att mätas på effektivitet, tydlighet, försäljning av utförda uppgifter samt kvalitet och kundservice. Du kommer att arbeta på våra kontor högst upp i Prismahuset i Oceanhamnen i Helsingborg, med slående utsikt över Öresund som kuliss. Dina kvalifikationer: Avslutad gymnasial utbildning. Flytande svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Danska är meriterande. Goda IT-kunskaper och snabb inlärningsförmåga. Intresse för fordon är meriterande. Serviceinriktad, stresstålig och självständig. Det är meriterande med erfarenhet från en liknande roll, men inget krav. Du får upplärning i uppdragshantering på plats. Anställningsvillkor: Tjänsten är förlagd på plats på vårt kontor i Helsingborg, och arbetspass kan förekomma kontorstid, kväll och helg. Lönen består av en fast grundlön samt en provisionsdel som baseras på prestation. Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande.

10 september 2024
Sista ansökan:
9 januari 2025
Trafikledare till Assistansbolagets räddningscentral
Assistansbolaget Försäkring Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Vill du arbeta i en kundorienterad roll med högt tempo? Är du en strukturerad problemlösare som gillar att hjälpa människor? Då är du den vi söker! Assistansbolaget söker nu trafikledare till vår räddningscentral. Rollen innebär att du via telefon hjälper kunder som behöver vägassistans. Du leder och fördelar uppgifterna på ett lösningsorienterat sätt och följer uppgifterna genom företagets ledningssystem tills uppdragetär slutförd och kunden har fått den hjälp den behöver. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Mottagning av inkommande samtal Ärendehantering och trafikledning via toppmoderna IT-system Problemlösning av olika slag relaterat till vägassistans Ledning och fördelning av arbete till bärgare runt om i hela landet Följa etablerade processer, manus och procedurer Detta söker vi: Som person är du serviceinriktad, stresstålig och självständig i ditt arbetssätt. Det är också viktigt i rollen att vara en problemlösare, och du ska ha ett genuint intresse av att hjälpa kunder för att leverera den bästa kundupplevelsen. Vi ser att du är en högpresterande person och motiveras av att arbeta mål- och resultatinriktat. För att passa in på arbetsplatsen ska du som person vara lugn, kommunikativ och lösningsorienterad. Du gillar kundkontakt och kan enkelt anpassa dig till olika kunders behov samtidigt som du målmedvetet leder samtalet med kunden. Vi erbjuder: Du arbetar i ett öppet kontorslandskap nära andra ambitiösa och engagerade medarbetare. Tillsammans kommer ni att delta i en mycket spännande tillväxtresa, där ni kommer att lära och utvecklas, arbeta i toppmoderna system och varje dag få chansen att leverera förstklassig service till våra kunder. Du får en fast lön och en rörlig del som är baserad på incitament, där du kommer att mätas på effektivitet, tydlighet, försäljning av utförda uppgifter samt kvalitet och kundservice. Du kommer att arbeta på våra kontor högst upp i Prismahuset i Oceanhamnen i Helsingborg, med slående utsikt över Öresund som kuliss. Dina kvalifikationer: Avslutad gymnasial utbildning. Flytande svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Danska är meriterande. Goda IT-kunskaper och snabb inlärningsförmåga. Intresse för fordon är meriterande. Serviceinriktad, stresstålig och självständig. Det är meriterande med erfarenhet från en liknande roll, men inget krav. Du får upplärning i uppdragshantering på plats. Anställningsvillkor: Tjänsten är förlagd på plats på vårt kontor i Helsingborg, och arbetspass kan förekomma kontorstid, kväll och helg. Lönen består av en fast grundlön samt en provisionsdel som baseras på prestation. Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande.

23 juli 2024
Sista ansökan:
9 januari 2025
Handläggare Kapacitet & Intäktsoptimering
Destination Gotland AB
Transportledare och transportsamordnare

Just nu är vi inne i spännande tillväxtperiod och vi söker därmed en trafikplanerare till vår avdelning Kapacitet & Intäktsoptimering. Rollen innebär att du bland annat kommer att arbeta utifrån fastställd turlista och tillsammans med teamet ansvara för trafikplanering och reglering. Tillsammans med kunniga och engagerade kollegor, ägare samt Trafikverket mfl säkerställa en turlista som tar hänsyn till samtliga intressentgrupper. Arbetsuppgifter Som handläggare på Kapacitets & Intäktsoptimering hos oss kommer dina arbetsuppgifter innefatta bland annat: - Turlista samt dess eventuella ändringar etc - Uppföljning inom området, så som analys av resandestatistik för att föreslå trafikförändringar som skapar förutsättningar för så väl kapacitetsoptimering som en förbättrad kundupplevelse. - Samverkan kring planeringsfrågorna av trafiken med våra ägare och statliga myndigheter. - Ta fram och säkerställa trafikunderlag till Trafikverket. - Bidra med underlag internt till informations- marknads-Säkerhetsansvarig. - Löpande arbete med analys och utveckling av befintlig trafik och trafikavtal. -I samarbete med bolagets strateger genomföra trafikutredningar, beskriva trafikupplägg, beräkna kapacitet och behov. Varje enskild medarbetare är oerhört viktig för att vi skall lyckas med vårt uppdrag. Av den anledningen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper när vi rekryterar. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Innan anställning erbjuds görs en bakgrundskontroll Unionens kollektivavtal gäller hos oss. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse, placering på vårt huvudkontor i Visby. Intervjuer sker löpande via vår samarbetspartner, LB Karriär, tjänsten tillsätts när vi hittar just dig som vi ser som vår nästa medarbetare. Innan man erbjuds en tjänst hos oss görs även en bakgrundskontroll Välkommen med din ansökan. Din kompetens - Vi söker dig som har en för rollen relevant utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. - Meriterande är om du har arbetat några år som trafikplanerare alternativt kapacitetsanalytiker eller motsvarande med erfarenhet inom trafikplanering och kapacitetsfrågor. - Du har lätt för att sätta dig in i nya IT-system, såsom ex. Bookit. - Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel - Kunskap om Sjöfarts branschen - Du är självgående och kan leda så väl dig själv som andra genom processer med hög ansvars- och planeringsförmåga. Ditt arbete som handläggare innebär många olika kontaktytor. Därför söker vi dig som: - uppskattar samarbete och har en god samverkansförmåga. - kan skapa förutsättningar för ett gott samarbete samtidigt som du med stort fokus värnar om vårt uppdrag - har en hög analysförmåga så väl som ett strategiskt seende. - god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. På Destination Gotland ansvarar vi för en av Sveriges viktigaste vägar – sjövägen mellan Gotland och fastlandet. Våra snabbgående fartyg skapar möjligheter för både passagerare och godstrafik att resa effektivt mellan Gotland och fastlandet, på rutterna Visby – Nynäshamn eller Visby – Oskarshamn. Från och med våren 2024 kommer vi även bedriva kryssningstrafik mellan Stockholm, Mariehamn och Visby med fartyget M/S Birka Gotland. Vi har drivit Gotlandstrafiken sedan 1998 och är stolta över förtroendet. Formellt är uppdraget från Trafikverket, men på många sätt är uppdraget också från det gotländska samhället. Vi ser det som vår uppgift att vara med och bidra till Gotlands utveckling genom att alltid gå före och skapa möjligheter för att alla som vill ska kunna resa till och från vår ö. Läs mer på www.destinationgotland.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Linkedin.

30 maj 2024
Sista ansökan:
25 november 2024