När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. ARBETSUPPGIFTER I arbetet hos oss utgår vi från den enskilde kundens behov och önskemål för att utforma god och nära vård och omsorg. Detta sker i nära samarbete med sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. En dag hos oss innebär vård och omsorgsuppgifter, delegerade insatser och service tillsammans med härliga kollegor. Som undersköterska utför du kvalificerade arbetsuppgifter som ingår i undersköterskearbetet såsom delgivning av läkemedel, insulin och dialys. Vi har digitala lösningar för att registrera våra insatser hos kunder, att signera givna läkemedel och att dokumentera i vårt verksamhetssystem och kvalitetssäkringssystem. Vi använder oss av digitala nycklar för ett säkert och tryggt arbetssätt. Våra digitala lösningar i arbetet innebär att du förväntas kunna använda både dator, mobiltelefon och tillhörande digitala hjälpmedel. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet av äldreomsorg. Det är en fördel om du har erfarenhet av system som Intraphone, Life Care och SignIT. Digitala hjälpmedel används dagligen, och du förväntas kunna lära dig att navigera i de digitala systemen vi använder. Vi arbetar alla dagar i veckan, och du förväntas kunna arbeta varannan helg. Arbetstiderna är både dag- och kvällstid. Vi tillhandahåller och använder både automatväxlade elbilar och manuella bilar samt el- och traditionella cyklar, därför bör du kunna ta dig fram på cykel och ha ett B-körkort. Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med. Du har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland kunder, personal och samarbetspartners. Du är engagerad och flexibel i din arbetsroll, vilket är viktigt för att trivas och utföra ett gott arbete. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor. Vi utgår ifrån att du har ett gott bemötande till alla och att du arbetar efter hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden tillit, respekt och ödmjukhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!
Noga Omsorg söker nu engagerad och omsorgsfull personal till vårt team inom hemtjänst i Täby. Är du intresserad av att göra skillnad i andra människors liv genom att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg? Då är detta jobbet för dig! Arbetsuppgifter inom Hemtjänst SommarjobbSom en del av vårt team kommer du att bli involverad i ett brett spektrum av uppgifter inom hemtjänst. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Personlig omvårdnad och hjälp med hygien Matlagning och måltidshjälp Ledsagning till vårdbesök och andra aktiviteter Lättare städning och tvätt Psykosocialt stöd och sällskap Kvalifikationer för Sommarjobb hemtjänst För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet inom vård och omsorg, särskilt hemtjänst God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Körkort (B) Kan cykla Empatisk förmåga och ett genuint intresse för att hjälpa andra Arbetstid och Anställningsform för Sommarjobb Vi erbjuder timanställning över sommaren. Arbetstiderna varierar. Vi arbetar mellan 6:45-22:00 varje dag i veckan. Du kommer jobba blandat dag, kväll och helg. Fördelar med att arbeta hos Noga Omsorg Hos Noga Omsorg erbjuder vi en arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas. Vi värdesätter våra medarbetare och tillhandahåller: Löpande utbildning och kompetensutveckling Ett stöttande och engagerande team Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag Du omfattas av vårt kollektivavtal Hur du Ansöker till Vårt sommarjobb Är du redo att bli en del av vårt engagerade team? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen inkludera följande i din ansökan: Ett personligt brev CV Referenser
Noga Omsorg söker nu engagerad och omsorgsfull personal till vårt team inom hemtjänst i Täby dagtid. Är du intresserad av att göra skillnad i andra människors liv genom att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg? Då är detta jobbet för dig! Arbetsuppgifter inom dagtid i TäbySom en del av vårt team kommer du att bli involverad i ett brett spektrum av uppgifter inom hemtjänst på kvällar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Personlig omvårdnad och hjälp med hygien Matlagning och måltidshjälp Ledsagning till vårdbesök och andra aktiviteter Lättare städning och tvätt Psykosocialt stöd och sällskap Kvalifikationer för dagtid i Täby För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet inom vård och omsorg, särskilt hemtjänst Undersköterska utbildning God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Körkort (B) Empatisk förmåga och ett genuint intresse för att hjälpa andra Arbetstid och Anställningsform för Hemtjänst dagtid i Täby Vi erbjuder heltidstidstjänst med fasta arbetstider måndag-fredag. Helgjobb var sjätte helg. Anställningen är tillsvidare med provanställning på 6 månader. Fördelar med att Arbeta hos Noga OmsorgHos Noga Omsorg erbjuder vi en arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas. Vi värdesätter våra medarbetare och tillhandahåller: Löpande utbildning och kompetensutveckling Ett stöttande och engagerande team Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag Kollektivavtal Hur du Ansöker till Dagtid i Täby Är du redo att bli en del av vårt engagerade team? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen inkludera följande i din ansökan: Ett personligt brev CV Referenser
Stiftelsen Stora Sköndal driver ett nytt hållbart vård- och omsorgsboende i centrala Tyresö. Sköndalsvillan är Sveriges första NollCO2-certifierade vård- och omsorgsboende. Vi söker engagerade undersköterskor för dag- och kvälltjänstgöring till vårt nya och moderna äldreboende. Var med och skapa en meningsfull och rolig vardag för våra boende! Som undersköterska på Sköndalsvillan ska du ge våra boende möjlighet att klara vardagen så självständigt som möjligt. Du ger individuell och trygg omsorg genom att arbeta i en nära relation med den boende och dennes närstående och du ser den boende ur ett helhetsperspektiv. Du sköter ett visst medicinskt omvårdnadsarbete utifrån delegering av sjuksköterska. Vi lägger stor vikt vid ett gott och situations anpassat bemötande, där du i varje möte arbetar för att göra det lilla extra. Teamarbete för god kvalitet Vi arbetar i team runt den boende med undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeut, aktivitetscoach och fysioterapeut för att kunna erbjuda en hälsofrämjande vård och omsorg av mycket god kvalitet. Vi har inrättat en bemanningsenhet som är en stor hjälp i bemanningsarbetet på enheterna. Dina personliga egenskaper är viktiga För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du har engagemang och viljan att vara med och driva en äldreomsorg av högsta kvalitet. Som person ser vi att du är innovativ, handlingskraftig, ansvarstagande och flexibel. Du är ansvarsfull och mogen att utföra kvalificerat och personligt omvårdnadsarbete. Du har hög servicekänsla och är hjälpsam gentemot dina kollegor och ser till att dina arbetsuppgifter blir genomförda på ett kvalitetsmässigt vis. Vi söker dig som har undersköterskeutbildning och dokumenterad erfarenhet av liknande arbete. Du har också erfarenhet av teamarbete tillsammans med undersköterskekollegor, sjuksköterska och rehab, med den boendes bästa i fokus. Du har också goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift, då arbetet ställer krav på kommunikation och dokumentation. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80% med provanställning och start enligt överenskommelse.** Utdrag från belastningsregistret ska uppvisas innan anställning.** Välkommen med din ansökan! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Rekryteringsansvarig som du hittar längst ner i annonsen Facklig kontaktperson André Petersson, tillgänglig på torsdagar Email: [email protected] Telefon: 076-003 31 18 Vi är en idéburen och icke vinstutdelande organisation inom stöd, vård, omsorg, utbildning och forskning. Att vi inte delar ut någon vinst gör att vi kan satsa alla resurser på att utföra vårt uppdrag så bra som möjligt. Sedan 1905 har verksamheter inom Stiftelsen Stora Sköndal utvecklats, förändrats och förbättras. Vissa verksamheter består, andra är helt nya. Men en sak förändras inte: Vi arbetar fortfarande utifrån övertygelsen om alla människors lika värde. Varje dag vill vi göra livet bättre för alla de människor vi möter i våra verksamheter. Idag är vi ca 750 medarbetare, både månadsanställda och timanställda som tillsammans arbetar mot vår vision - ett samhälle med en självklar plats för alla. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - jämlikhet, omtanke och förändring. Läs mer om oss på www.storaskondal.se
Vi söker dig som brinner för att utföra dem sakerna i ett hem som många själv behöver stöd med att få gjort. Tillsammans jobbar vi med kontinuitet, bemötande och kvalité för att du ska känna dig 100% trygg, i ett glädjefyllt arbete med ren känsla Krav: B-körkort Behärska svenska i tal och skrift. Ett lugn och en stark social förmåga. Du har erfarenhet av städ/lokalvård. Meriterande: Mycket meriterande om du har utbildning som lokalvårdare. Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Ett öga för detaljer både i hemmet men även för individen Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Arbetsuppgifter: Dessa uppgifter kan variera och ändras under tidens gång, men här är några exempel på vad som kan ingå; Hemstädning Flyttstäd Fönsterputs Inköp Social samvaro Arbetsperiod och tider: Din arbetsplats är i hela Täby och hela Vallentuna det är därför viktigt att du har en god vana inom lokaltrafiken och dessutom är en stjärna på att hålla tider. Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Du utgår från vårt kontor i Täby eller i Täby Kyrkby. Varför ska du jobba på Aleo? När du jobbar hos oss är det viktigt att du känner dig 100% trygg! Därför har vi självklart försäkringar, kollektivavtal via Fremia och en arbetsledare du kan vända dig till när du har frågor. Du får en introduktionsutbildning vid start och löpande utbildningar i utvecklingssyfte. Vi har många tekniska lösningar som underlättar din arbetsdag, exempelvis har du tillgång till schemat direkt i din mobil. Vi erbjuder: Friskvårdsbidrag Regelbundna utbildningar Utvecklingsmöjligheter Regelbundna uppföljningar Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. Vi har varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, roliga kollegor och kompetenta chefer. Vi erbjuder också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter. Glädje, engagemang, innovation och flexibilitet är våra värdeord som avspeglas i vår vardag - i varje möte med våra kunder och hur vi är mot varandra. Nu söker vi undersköterska till dag/kväll till oss i Norrköping. Vi är ca. 80 medarbetare, en regionchef, två enhetschefer och två biträdande enhetschefer. Vi sitter i fräscha lokaler på Drottninggatan i centrala Norrköping. AdeoCare har en unik kompetens inom demens och kognitiva sjukdomar och du erbjuds utbildning som du kommer att ha nytta av i din fortsatta karriär. Arbetsuppgifter Du går hem till våra kunder och erbjuder stöd i deras vardag. Till dina arbetsuppgifter hör att hjälpa bland annat med: omvårdnad och hygien städning inköp tvätt måltider promenader medicinutdelning Till arbetsuppgifterna hör också att dokumentera enligt lagkraven. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har åtminstone ett par års erfarenhet från äldreomsorgen, gärna från hemtjänsten. B-körkort är ett krav. Du behöver kunna dokumentera på datorn och dina kunskaper i svenska är bra. Du brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Omfattning och arbetstid Tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Vi gör löpande urval så skicka din ansökan gärna så fort som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss AdeoCare är ett privatägt omsorgsföretag grundat 2011. Vi erbjuder hemtjänst, personlig assistans och boendestöd. Vår verksamhet är demensinriktad och vi verkar utifrån Silviasystrarnas palliativa vårdfilosofi. I dag är vi cirka 500 medarbetare på Kungsholmen, Östermalm, Bromma, Hässelby/Vällingby, Ekerö, Lidingö, Sigtuna och i Norrköping.
Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! Vi söker medarbetare till Kitkiöjärvi hemtjänst. Kitkiöjärvi ligger 9 mil norr om Pajala centralort och bara tre mil till finska gränsen. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna består av att ge bla. stöd, handledning omsorg och service till brukare i ordinärt boende. Även sjukvård och administrativ dokumentation. Hantering av Trygghetslarm, leasingbilar, mobiltelefoner och IT-utrustning. Arbetet kommer att vara schemalagd med tjänstgöring dagtid , kvällar och helger. Nattberedskap ingår. KVALIFIKATIONER Undersköterskeutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är lämplig. Meriterande är erfarenhet inom äldreomsorgen. Du ska ha ett professionellt förhållningssätt som bland annat innebär att vara serviceinriktad, ödmjuk och empatisk. Arbetet innebär att du arbetar i arbetslag och därför är det viktigt att Du kan samarbeta, är initiativrik, utvecklingsbar och framförallt flexibel. Körkort B är ett absolut krav. Intervjuer och anställning sker löpande, sök därför redan idag. ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Annons- och rekryteringsföretag undanbedes. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/boende-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala
K&P HEMTJÄNST AB ÄR ETT PRIVAT FÖRETAG SOM HAR AVTAL MED HANINGE KOMMUN ATT UTFÖRA HEMTJÄNST I ORDINÄRT BOENDE. VI SÖKER PERONAL TILL DAGAR KVÄLLAR OCH HELGER VI FÖRVÄNTAR OSS ATT: Du är undersköterska/vårdbiträde Du har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift. Du är självständig ansvarsfull och ordningsam. Du är flexibel stresstålig har god samarbetsförmåga och alltid ett gott bemötande. ETT PLUS ÄR OM DU BEHÄRSKAR FINSKA SPRÅKET Det är ett självständigt arbete med sedvanliga hemtjänst uppgifter såsom omvårdnad, städ, tvätt m.m.
Tjänst: Undersköterska till Sörgården i Mönsterås AB Vill du vara med och göra skillnad i människors liv? Vi på Sörgården i Mönsterås AB söker en omtänksam och ansvarsfull kollega som vill arbeta med människor i behov av psykiatrisk vård. Om oss: Sörgården är ett särskilt boende beläget i den natursköna Ålems kyrkby, bara några kilometer från Kalmar Sund. Vi anpassar vård och boende efter varje individs behov och arbetar med lågaffektivt bemötande. Här är vi ett engagerat team som strävar efter att skapa en trygg och stödjande miljö för våra boende. Vi söker dig som: Har god samarbetsförmåga och tålamod. Tar ansvar för ditt arbete och ser värdet i att hjälpa andra. Vill vara med och bidra till kvalitetssäkring av vården. Vad vi erbjuder: En timanställning nu med möjlighet till sommarjobb 2025 och fortsättning som tim-anställd därefter. Möjlighet att arbeta med boende med olika psykiatriska funktionsnedsättningar. Vi är en del av CasatorCare, där engagemang, lyhördhet och respekt är våra ledord. Vi tror på att skapa en positiv arbetsmiljö där vi tillsammans kan växa och lära av varandra. Är du intresserad? Vi använder löpande rekrytering, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till Sörgården – en plats för omtanke och gemenskap!
Vi söker dig som brinner för att utföra dem sakerna i ett hem som många själv behöver stöd med att få gjort. Tillsammans jobbar vi med kontinuitet, bemötande och kvalité för att du ska känna dig 100% trygg, i ett glädjefyllt arbete med ren känsla Krav: B-körkort Behärska svenska i tal och skrift. Ett lugn och en stark social förmåga. Du har erfarenhet av städ/lokalvård. Meriterande: Mycket meriterande om du har utbildning som lokalvårdare. Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Ett öga för detaljer både i hemmet men även för individen Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Arbetsuppgifter: Dessa uppgifter kan variera och ändras under tidens gång, men här är några exempel på vad som kan ingå; Hemstädning Flyttstäd Fönsterputs Inköp Social samvaro Arbetsperiod och tider: Din arbetsplats är i hela Täby och hela Vallentuna det är därför viktigt att du har en god vana inom lokaltrafiken och dessutom är en stjärna på att hålla tider. Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Du utgår från vårt kontor i Täby eller i Täby Kyrkby. Varför ska du jobba på Aleo? När du jobbar hos oss är det viktigt att du känner dig 100% trygg! Därför har vi självklart försäkringar, kollektivavtal via Fremia och en arbetsledare du kan vända dig till när du har frågor. Du får en introduktionsutbildning vid start och löpande utbildningar i utvecklingssyfte. Vi har många tekniska lösningar som underlättar din arbetsdag, exempelvis har du tillgång till schemat direkt i din mobil. Vi erbjuder: Friskvårdsbidrag Regelbundna utbildningar Utvecklingsmöjligheter Regelbundna uppföljningar Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Välj ett jobb för att visa detaljer