Utredningssekreterare
Sök bland 5 lediga jobb som Utredningssekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du arbeta i ett spännande uppdrag med många kontaktytor och stort fokus på kvalitet, utveckling och service? Vill du dessutom göra det i en organisation som är en naturlig och meningsfull aktör i samhället? Då kanske du är den vi söker! Om jobbet Vi söker en engagerad och strukturerad person för rollen som Ledningskoordinator. I den här tjänsten har du en central och viktig roll: du säkerställer smidiga processer utifrån uppdrag från ledning och styrelse och i nära samarbete med stiftsdirektor. Rollen är bred och i dina arbetsuppgifter ingår att hantera ärendeprocessen i stiftsstyrelsen och dess arbetsutskott, inklusive att vara mötessekreterare vid sammanträden. Uppdraget kräver struktur, förberedelser och respekt för de demokratiska spelreglerna i en organisation med förtroendevalda ledamöter. Vid behov genomför du utredningsuppdrag och skapar beslutsunderlag inför olika beslut och ställningstaganden. Du hanterar bokningar, administration, utskick och kallelser för organisationens chefer och ledningsgrupp, och ger administrativt stöd i olika frågor. Du arbetar också med registratur och diarieföringssystem. På arbetsplatsen samarbetar vi runt olika arbetsuppgifter för att minska sårbarhet och säkerställa kontinuitet i arbetet. Det innebär att du kommer ingå i olika arbetsgrupper och konstellationer (för längre eller kortare tid) och bidra med din kompetens. I den här tjänsten kommer du att ha insyn och kunskap inom många områden. Det finns inte alltid några givna vägar och svar, så du behöver kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du kommer ha många interna och externa kontakter, vilket ställer krav på din förmåga att anpassa din kommunikation efter person och situation. Enheten Gemensamma funktioner på Växjö stiftskansli ger internt stöd och service inom organisationen. Enheten ansvarar även för den externa och interna representationen samt att området och lokalerna på biskopsgården Östrabo hålls i ett bra skick. Vi är 9 personer och söker nu vår tionde arbetskamrat! Om dig - Du har en högskoleutbildning om minst 180 hp inom relevant område, eller annan erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Du har några års arbetslivserfarenhet, (gärna inom en organisation styrd av förtroendevalda), goda kunskaper i M365 samt god systemvana. - Du har utmärkta kunskaper i svenska i tal och skrift. - Du har B-körkort. Du är en viktig medspelare Det är viktigt att du trivs med oss och att vi trivs med dig! För en lyckad matchning vet vi att du är en serviceorienterad person. Du gillar helt enkelt människor! Du har förmåga att strukturera och organisera arbetsuppgifter effektivt. Du planerar ditt arbete men vet också att det kan dyka upp oväntade situationer, och då ställer du med enkelhet om och prioriterar på ett konstruktivt sätt. Du gillar utveckling samt ser och tar möjligheter till förbättringar, både i dina egna arbetsuppgifter och i helheten. Vi är många kompetenta och goda kollegor och du inser att samarbete är en bra väg till ett gott resultat. Arbetsmiljön är viktig för oss, vi värnar om en god gemenskap på arbetsplatsen och värdesätter ett hållbart arbetsliv. Om oss Växjö stift är ett av Svenska kyrkans 13 stift och består av 165 församlingar. Stiftets grundläggande uppgift är att främja och ha tillsyn över församlingslivet. Stiftskansliet består av cirka 80 personer, som på olika sätt stöttar och främjar arbetet i stiftets församlingar. Förutom vårt huvuduppdrag att bidra till utvecklingen av församlingarnas verksamhet, jobbar vi också inom områden såsom ekonomi, fastigheter, egendoms- och skogsförvaltning och kulturmiljö. Besök gärna Växjö stift på webben! Under rubriken https://www.svenskakyrkan.se/vaxjostift/organisation får du en tydlig bild av stiftsorganisationen och dess uppgifter. Varmt välkommen till ett roligt och utvecklande arbete där det finns stora möjligheter att utvecklas i och med organisationen. Den vackra miljön kring Östrabo samt trevliga arbetskamrater får du på köpet!
Vår kund söker just nu en handläggare inom civilplikt. Uppdraget är beräknat att starta 08-01-2025 och pågå till och med 19-12-2025 och omfattningen är uppskattad till 100% under hela uppdragsperioden.UppdragsbeskrivningUppdraget innebär att inom genomförandeuppdraget för civilplikt inom elförsörjningen, utreda totalförsvarspliktiga för att kunna fullgöra civilplikt inom elförsörjningen. För resurskonsulten så kommer det att finnas tydliga urvalskriterier och processer / checklistor / rutiner framtagna för att möjliggöra utredning. Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att: Genom uppsatta urvalskriterier och utifrån inkomna underlag utreda totalförsvarspliktiga för att kunna fullgöra civilplikt inom elförsörjningen. Upprätta nödvändigt underlag för inskrivning och göra framställningar om inskrivning till Totalförsvarets plikt- och prövningsverk gällande de totalförsvarspliktiga som efter utredning bedömts lämpliga att fullgöra civilplikt elförsörjningen. Hantera löpande administration för totalförsvarspliktiga som utreds. Hantera löpande kontakt med totalförsvarspliktiga i både telefon och skrift. Hantera sekretessbelagda uppgifter. Samverka internt och externt. Ge stöd till utbildningsplanering för totalförsvarspliktiga. Om digObligatoriska krav Utbildning: Har slutbetyg från högskola/universitet (minst kandidatnivå) Kompetens och Erfarenhet: Minst ett års arbetserfarenhet med handläggning av personärenden Minst två års arbetserfarenhet inom myndighet, region eller kommun Mervärdeskrav Har arbetat med sekretessbelagda uppgifter Har arbetat med metod- eller verksamhetsutveckling Har arbetet med att göra utredningar Har arbetet med att förbereda underlag för myndighetsbeslut Personliga egenskaper God samarbetsförmåga och initiativförmåga Är serviceorienterad Har ett systematiskt och noggrant arbetssätt Har god samverkansförmåga Är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer Har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift Arbetar självständigt och målinriktat Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter SäkerhetsprövningSäkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).ÖvrigtStart:08-01-2025Slut: 19-12-2025Omfattning:100%Placering: Åsbro AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svarar på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 0728978265. Välkommen med din ansökan!
Har du ett genuint intresse för att jobba med utredningsarbete och hargoda kunskaper inom flygplatsens processer då kan det här vara en roll för dig! Avdelningen Process Planning and Coordination tillhandahåller specialister för att stötta flygplatsernas processarbete.Som Incident Investigator är du en viktig spelare för att säkerställa ett effektivt och kvalitetsmedvetet utredningsarbete där du verkar inom samtliga av flygplatsens processer. Vad innebär rollen?Incident Investigator stödjer enheten Process Management i att utföra såväl mindre som fördjupade utredningar. Du tilldelas händelserapporter där vidare utredning efterfrågas och driver utredningen genom att samla in och analysera fakta, genomföra intervjuer och efter genomförd orsaksanalys dra slutsatser och presentera riskanalyser och förslag till riskreducerande åtgärder. Denna roll kräver att du har förmågan att identifiera potentiella problem och deras orsaker samt kan skapa praktiska lösningar för dessa. Du för statistik över inkomna händelserapporter och bevakar återkommande händelser samt rapporterar och följer upp arbetet i relevanta mötesforum. I tjänsten ingår även att rapportera till berörda myndigheter när så krävs. Vem är du?Vi söker dig som: har högskoleutbildning där kurser i utredningsarbete ingått eller motsvarande arbetslivserfarenhet från arbete med flygplatsverksamhet, med goda kunskaper inom flygplatsens processer. tycker om att ta fram och analysera fakta och utifrån genomförd orsaksanalys, dra slutsatser och presentera förslag till riskreducerande åtgärder. pedagogiskt kan presentera förslag såväl skriftligt som muntligt till berörda parter. känner dig trygg med att analysera och arbeta med statistik och har ett strukturerat arbetssätt. är van att arbeta både självständigt och i grupp samt har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter efter verksamhetens behov. Då tjänsten kräver en djupare förståelse av flygplatsens regelverk samt för att kunna kommunicera med berörda parter på flygplatsen behöver du ha goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Vid frågor om tjänsten är du välkommen attkontakta Markus Rudöfors, [email protected] Sista ansökningsdag är den 1 september och vi ser fram emot din ansökan!Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att söka Hur är det att arbeta på Swedavia?Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänsteräven en säkerhetsprövning.
Skyddsvärnet – anno 1910 söker en engagerad och driven projektledare för ett spännande projekt inom AI-baserade arbetssätt. Tjänsten är på 70% och projektet pågår mellan juni 2024 och november 2025. Tillsammans med KTH, KONKRET, Göteborgs Stadsmission och Initcia har Skyddsvärnet vunnit en projektutlysning från Vinnova. Projektet är en del av regeringens uppdrag (BoB) att bekämpa rekrytering av barn och unga till organiserad brottslighet. Projektet syftar till att utveckla en AI-baserad kunskapsdatabas och ett tvärsektoriellt arbetssätt för att motverka denna negativa utveckling. Projektet innebär ett nära samarbete med flera samhällsaktörer med särskilt fokus på lokal nivå. Arbetet utgår från Skyddsvärnets kansli på Södermalm/Hornstull. Arbetsuppgifter: Som projektledare kommer du att ansvara för att koordinera och kommunicera så att samtliga parter i projektet kommer framåt och genomför de fastställda arbetsuppgifterna. Du kommer även att sköta administrationen och kommunikationen med Vinnova, samt säkerställa att projektet fortlöper enligt tidsplanen och uppnår sina mål. Kvalifikationer: Vi söker dig som har en projektledarutbildning eller annan relevant högskoleutbildning. Du bör även ha erfarenhet av arbete inom civilsamhället, samt gärna ha arbetat med AI eller digitaliseringsprojekt. Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan! Tjänstetitel: Projektledare Anställningsform: Deltid (70%) Projektperiod: Juni 2024 - November 2025
Vi söker nu en Fraud Officer som vill, tillsammans med ett engagerat team, bidra till att förhindra finansiell brottslighet hos oss på NOBA! I rollen som Fraud Officer ingår du i ett team bestående av fem utredare vars övergripande uppgift är att förhindra att banken nyttjas för olika typer av bedrägerier och annan finansiell kriminalitet. I det dagliga arbetet ingår bland annat att: Monitorera och förhindra att bedrägliga ansökningar betalas ut Löpande analysera och kartlägga ansökningar för att upptäcka nya bedrägeritrender Direktkontakt med kunder över telefon och mejl Utreda och fatta beslut i pågående bedrägeriärenden Sammanställa redogörelser till olika myndigheter Supportera dina kollegor avseende bedrägerirelaterade frågor Tillsammans med andra utredare analysera, återkoppla och bidra till att utveckla bankens fraudregler Samarbeta och utbyta information med andra banker för att förebygga bedrägerier Öka medvetenheten och kunskapen i övriga organisationen om bedrägerier och dess trender. Vi söker dig som har: Gedigen erfarenhet av bedrägeriförebyggande arbete och utredningar avseende finansiell brottslighet Erfarenhet av kundkontakt över telefon och mejl Erfarenhet av att hantera och granska dokument God systemvana Mycket god analytisk förmåga Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift Det är ett plus om du har: Förkunskaper inom olika Fraud modus/AML modus Tidigare erfarenhet av utredningsarbete Hanterat juridiska frågeställningar Relevant akademisk utbildning exempelvis ekonomi, juridik, kriminologi eller motsvarande. Utöver detta är det viktigt för oss att du känner igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen. Praktisk information:Start:Enligt överenskommelsePlats: Stockholm, Gävlegatan 22Anställningsform: Tillsvidare(tillämpar 6 månaders provanställning)Omfattning: HeltidArbetstider: 08:30-17:00 (jun-aug 08:30-16:00)Fast lön Ta chansen och följ med på en utvecklande resa med oss på banken med stort och snabba .Vad händer när du har skickat in din ansökan?Antalet steg i rekryteringsprocessen kan variera beroende på vilken tjänst du sök men vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncist som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Vanligtvis kan du förvänta dig två intervjuer innan referenstagning och bakgrundskontroll. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till underFAQ. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare.Vi ser fram emot din ansökan! NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning.
Visar 1 till 5 av 5 jobb