Webbansvarig/Webbstrateg
Sök bland 17 lediga jobb som Webbansvarig/Webbstrateg och börja ditt nya yrkesliv idag!
Webbutvecklare till Fostira Webb & Consulting AB Vi söker nu dig som driven och självgående som webbutvecklare. Du vill vara med och skapa moderna och ledande hemsidor för våra kunder. Har du erfarenhet inom webbutveckling och vill utvecklas? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Om tjänsten Som webbutvecklare hos oss kommer du att arbeta med: Utveckling och underhåll av hemsidor: Bygga och optimera moderna webbplatser med fokus på teknisk kvalitet och användarvänlighet. Vidareutveckling av kundlösningar: Implementera förbättringar och anpassningar utifrån kundernas behov. Teknisk support och problemlösning: Säkerställa att våra kunders webbplatser fungerar felfritt. Det är meriterande om du har erfarenhet av Sitevision, utöver kunskaper i andra relevanta utvecklingsspråk och plattformar som HTML, CSS, JavaScript och WordPress. Vi söker dig som: Har erfarenhet av webbutveckling och ett öga för detaljer. Är självgående och trivs med att ta ansvar för dina projekt. Har en lösningsorienterad inställning och gillar att samarbeta i team. Har goda kunskaper i relevanta verktyg och plattformar. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med Sitevision och liknande CMS-verktyg. Vi erbjuder: En utvecklande och varierande roll inom en expansiv byrå. Möjlighet att arbeta med spännande projekt och kunder från olika branscher. Ett flexibelt och stöttande arbetsklimat med stort fokus på personlig och professionell utveckling. Låter detta som en roll för dig? Skicka din ansökan med CV och portfolio till oss! Ansök nu och bli en del av vårt team på Fostira Webb & Consulting AB.
Vill du vara med på resan att skapa förutsättningar för en hållbar energiomställning? Din uppgift Som Digital utvecklare – Product Owner Göteborg Energi App har du det övergripande ansvaret för att utveckla, optimera och säkerställa förvaltning av vår app så att befintliga kunder fortsätter använda och uppskatta dess funktioner samt att fler kunder lockas till att använda den. Idag använder 72 000 privatkunder appen regelbundet och målsättningen är att dubbla antal användare till 2026. För att nå dit kommer du och ditt team arbeta för att möta kundbehoven med relevanta tjänster och funktioner som överträffar kundernas förväntningar. Fokus under 2025-2026 är att bredda serviceutbudet i form av fakturor, avtal, support och betalningsfunktioner så att det är enkelt att vara kund till Göteborg Energi. Vi vill även hjälpa kunderna att följa upp och styra sin energiförbrukning samt minska sitt effektuttag med statistik och funktioner som ger insikt och förändrar användarbeteendet. Kan hända påbörjar vi även utveckling av en app för mindre företag under perioden. Prioriteringen för teamets utvecklingsram utgår från vår koncernstrategi, utvecklingsstrategi och affärsplaner där en nära kunddialog säkerställer att de kundresor vi utvecklar också fungerar i praktiken. Ditt team Din organisatoriska tillhörighet är inom avdelningen Kundgränssnitt som består av 8 medarbetare. Avdelningen ingår inom verksamhetsområdet Utveckling & Digitalisering och har koncernens ansvar för utveckling och förvaltning av digitala gränssnitt (goteborgenergi.se, Mina sidor och Göteborg Energi App). Fokus ligger på att digitalisera och automatisera hela kundresan för våra privat- och företagskunder samt partners. Du kommer i rollen Product Owner leda Team App som består av cirka 10 personer. Teamet är tvärfunktionellt bemannat med resurser från vår koncerns utvecklings-, marknads- och affärsorganisationer samt våra strategiska digitala byråer. Som Digital utvecklare – Product Owner App kommer du vara en garant för att appen följer koncernen riktlinjer för hur varumärket och tonalitet tas ut samt att tillgänglighetsregler och lagkrav följs i kundmötet. Arbetet bedrivs huvudsakligen enligt agil metodik där vi utvecklar, kundtestar och levererar i högt tempo för att lära oss och bygga vidare på det som fungerar bra. Tillsammans med kollegorna som ansvarar för goteborgenergi.se och Mina sidor medverkar du till att skapa en enad digital kundupplevelse för våra kunder. I en bransch i stark förändring får du chansen att utveckla nya, hållbara tjänster som gör skillnad. Och varför inte ta en paus och svänga förbi vårt gym för ett träningspass på lunchen med fantastisk utsikt över Gårda och Göteborg? Din kompetens En akademisk examen inom webbutveckling, IT, teknik eller liknande är viktig, men relevant erfarenhet och annan akademisk utbildning kan vara en väl fungerande kombination. Det viktigaste är att du har kompetensen att utveckla och förvalta digitala kundgränssnitt på hög nivå. - Minst tre års erfarenhet av att driva utveckling av digitala gränssnitt, produkter och tjänster med konkreta resultat att visa upp. - Erfarenhet av att arbeta i agila utvecklingsteam, gärna som Product Owner, där du har hanterat flera parallella initiativ samtidigt. - Vana att arbeta med CMS-plattformar och att navigera mellan olika digitala lösningar. - Förståelse/kunskap inom front-end design och/eller kodning, även om det inte är huvudfokus i rollen - Flytande i både svenska och engelska, med förmåga att kommunicera tekniskt innehåll tydligt. För att lyckas bra i rollen är samarbetsförmåga viktigt då tjänster och funktioner som utvecklas för våra digitala kanaler tas fram i samarbete med många kollegor och leverantörer. Att värdera kundnytta och effekt knutet till olika utvecklings- och förvaltningsbehov är viktiga egenskaper för att göra rätt prioriteringar inom teamet. Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår arbetsplats Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi! Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss . Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!
Who you are With a natural ability to navigate in complex business environment, you encourage innovation in a positive way to reach set goals in an inspirational and influential way. You build strong relationships with stakeholders and collaborate with IKEA partners to deliver results. You have knowledge in online retailing from a holistic approach and a broad understanding of customer experience and needs in an omnichannel environment. You have experience in: • Data driven decision making and experience in the tools and methodologies for optimizing performance across digital channels (including a-b testing). • Understand of e-commerce trends, including omnichannel customer experiences, personalization technologies, and the use of AI in digital marketing. • Minimum 3 years’ experience in digital channel management, website or app performance improvement projects. • Data and KPIs: familiarity with tracking performance metrics like conversion rate. You are familiar with our IKEA brand, culture, values and ways of working. Your responsibilities Working as a Digital CMP Development Specialist, you will provide subject matter expertise on web development to digital product teams, ensuring alignment with established KPIs and retail business goals. More in detail you will: • Provide expert input to digital product teams on web development initiatives, helping to shape the direction of projects based on retail business needs and established KPIs. Ensure that solutions meet both technical and business requirements. • Work closely with the Web Development Lead and digital teams to help prioritize web development tasks and initiatives, ensuring alignment with key performance metrics and business priorities. Ensure that all web development efforts contribute to optimizing customer experience and business performance. • Collaborate with digital product teams and retail stakeholders to ensure that the development and enhancement of web platforms align with retail strategies. Support communication between retail and digital teams to ensure consistency in priorities and objectives. • Assist in monitoring the impact of web development projects on key KPIs, ensuring that the initiatives support measurable performance improvements. Provide input on necessary adjustments to project prioritization based on performance insights. • Work with cross-functional teams, including marketing, product management, and IT, to ensure that web development efforts are integrated into the broader retail and digital product strategies. Support the Web Development Lead in coordinating efforts across different teams and markets. This is a permanent position based in Malmö, Sweden and you will report to the Digital CMP Development Manager. About this work area Define and drive the purpose of each digital channel—web, app, and social commerce—to create a seamless omnichannel experience. Set clear KPIs and prioritize development based on business needs to elevate the customer journey and boost conversion. Shape and implement site merchandising strategies that align with customer needs and commercial goals, leveraging our 80 years of in-store expertise. Analyze, optimize, and support digital platforms across countries, ensuring consistency, sharing best practices, and enhancing performance globally. Questions and support? Let's connect! For questions regarding the recruitment process, please feel free to contact Sofie Skarlöv at [email protected]. We look forward to receiving your application as soon as possible, Please note that we will be reviewing applications on an on-going basis.
Why we will love you We are looking for multiple Site Merchandising Specialists with good ability to navigate and lead in a complex and evolving business environment, with ability to influence change in a positive way to reach business goals. You build good relationships and collaborations across IKEA and know how to inspire the many people, you also bring a growth mindset and eager to grow in a fast-paced, digital environment. The skills and experience we are looking for: • 3 years minimum experience in e-commerce, site merchandising or selling function in a global organization. • Knowledge of omnichannel customer journeys and the role commerciality and site merchandising can play. • Strong understanding of e-commerce platforms and site optimization tools, including CMS and analytics platforms. • Strong documented co-creation and teamwork skills. Experience working in an agile environment, adapting strategies and tactics quickly based on feedback and changing business needs. • Experience with data and KPIs: familiarity with tracking performance metrics like conversion rate. You are familiar with IKEA brand, culture, values and ways of working and bring this to life in your everyday work. A day in your life with us As Site Merchandising Core Area Specialist, you will develop and design merchandising solutions for Core Areas of Digital Platforms, implement established best practices to standardize and optimize merchandising strategies across digital platforms. Lastly, you will collaborate on content and drive performance including IMC and CRO team. More in detail you will: • Design and implement merchandising solutions using content either sourced from IMC or created in collaboration with other teams. Ensure these solutions are optimized to drive user engagement and sales. • Follow established best practices and guidelines to ensure that merchandising solutions are consistent across all digital platforms. Align with global standards and contribute to continuous improvements in how merchandising is executed across the web and app. • Collaborate with the IMC team to ensure the timely delivery of high-quality content that supports merchandising initiatives. • Work closely with cross-functional teams, including marketing and selling, to ensure that merchandising solutions align with key commercial events, promotions, and campaigns. Help execute merchandising efforts in line with the global and local commercial calendar. • Track the performance of merchandising solutions through key metrics such as conversion rates, engagement levels, and customer feedback. Make data-driven adjustments and refinements to improve effectiveness and ensure alignment with business KPIs. These are permanent positions in Malmö, Sweden and you will report to the Site Merchandising Manager. About this work area Define and drive the purpose of each digital channel—web, app, and social commerce—to create a seamless omnichannel experience. Set clear KPIs and prioritize development based on business needs to elevate the customer journey and boost conversion. Shape and implement site merchandising strategies that align with customer needs and commercial goals, leveraging our 80 years of in-store expertise. Analyze, optimize, and support digital platforms across countries, ensuring consistency, sharing best practices, and enhancing performance globally. Questions and support? Let's connect! For questions regarding the recruitment process, please feel free to contact Sofie Skarlöv at [email protected]. We look forward to receiving your application as soon as possible, please note that we will be reviewing applications on an on-going basis.
Vi söker två Digitala specialister till Din Bil – skapa, optimera och utveckla framtidens digitala kampanjer. Din Bil söker två Digitala specialister med placering i Stockholm. Här får du utvecklas i en dynamisk miljö där du driver digital marknadsföring framåt med fokus på engagerande kampanjer, SEM och SEO. Vi erbjuder flexibilitet, ett varmt och samarbetsinriktat team samt möjlighet att arbeta med några av världens starkaste varumärken. Hos oss värdesätts din utveckling och balans mellan arbete och privatliv. Vill du vara med och bygga framtiden hos Sveriges ledande återförsäljare? Ansök nu och bli en del av Din Bils digitala resa! Ditt anställningserbjudande Din Bil är så mycket mer än bara bilar. Hos oss får du möjlighet att utvecklas på någon av våra 68 anläggningar tillsammans med 2 400 andra medarbetare. Vi representerar enastående produkter och tjänster och därför är det en självklarhet för oss att våra medarbetare ska känna trygghet, våga utmanas och vilja utvecklas över tid Under 2023 blev vi en av de första bilåterförsäljarna i Sverige att certifiera sig inom arbetsmiljö. Din Bil är Sveriges största auktoriserade återförsäljare av ledande bilvarumärken som Volkswagen, Audi och CUPRA. Nu bygger vi en ny, centraliserad marknadsavdelning i Stockholm – och du har chansen att vara med på en spännande resa. Som Digital specialist får du arbeta i en innovativ och dynamisk miljö där du både utvecklas och bidrar till vår framgång. Vi erbjuder en inkluderande arbetsplats där du kan förvänta dig: • Möjlighet att arbeta med några av världens starkaste varumärken. • Personalrabatter och generöst friskvårdsbidrag. • Flexibilitet genom hybridarbete och flextid. • En kultur som värnar om balans mellan arbete och privatliv och som ger dig verktygen för att lyckas både professionellt och personligt. Dina arbetsuppgifter Som Digital specialist hos Din Bil kommer du att: • Planera, genomföra och analysera digitala kampanjer i kanaler som Meta, LinkedIn, SEM och displayannonsering. • Skapa och optimera Always-On-strategier för att maximera synlighet och resultat. • Arbeta med SEO-optimering i samverkan med webbteamet för att stärka den digitala närvaro. • Skapa både organiskt och sponsrat innehåll som engagerar olika målgrupper. • Leverera rapporter och analyser för att förbättra de digitala insatserna. • Samarbeta tätt med marknadsansvariga och andra digitala specialister för att säkerställa hög kvalitet och stötta teamet vid behov. • Delta i kunskapsdelning och stödja kollegor vid hög arbetsbelastning, semester eller sjukdom. • Övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ramen för rollen. Ditt arbete kommer att säkerställa att våra marknadsinsatser följer riktlinjerna för våra varumärken och vår varumärkesplattform, med målet att uppnå maximal effekt. Värt att veta Din roll som Digital specialist är placerad i Hammarby Sjöstad i Stockholm, där vi nu bygger upp en helt ny, centraliserad marknadsavdelning. Denna förändring är ett steg mot att skapa en starkare, mer samordnad organisation med större möjligheter till samarbete och kunskapsdelning. Som Digital specialist arbetar du nära marknadsansvariga för respektive varumärken, andra digitala specialister, vårt webbteam samt AD/Webbredaktörer för att säkerställa högkvalitativa kampanjer och en stark digital närvaro. Du rapporterar till Marknadschef. Du blir en del av en samarbetsinriktad marknadsavdelning där vi tillsammans skapar enhetliga strategier och delar insikter. Teamet präglas av öppenhet, kunskapsdelning och en vilja att alltid hitta de bästa lösningarna. Din Bil Sverige genomför alltid kontroll av CV, referenser och bakgrund innan anställning. Våra förväntningar Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av digital marknadsföring och en utbildning inom området, eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet. Du har djupa kunskaper i verktyg som Meta Business Manager samt Google Ads och du är skicklig på att skapa både organiskt och sponsrat innehåll i sociala kanaler. Erfarenhet av SEM och SEO är också viktigt, liksom en känsla för grafisk design och förmåga att skriva engagerande texter. Du är en självgående och lösningsorienterad person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Samtidigt är du en lagspelare som uppskattar samarbete och kunskapsutbyte. Du är nyfiken, prestigelös och har lätt för att anpassa dig efter nya förutsättningar. På Din Bil arbetar vi utifrån våra värderingar – driv, hållbarhet och integritet – och strävar efter att skapa en arbetsplats där vi ständigt utvecklas och förbättrar verksamheten. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, och goda kunskaper i engelska ses som meriterande. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Om Sveland Djurförsäkringar Sveland Djurförsäkringar är ett kundägt försäkringsbolag med anor från 1911. Vår idé är att hjälpa djurägare att ge sina djur ett långt och hållbart liv genom att dela på riskerna för skador och sjukdomar i ett samägt bolag Med huvudkontor i centrala Lund, där våra ljusa och moderna lokaler välkomnar både människor och ett trettiotal hundar, strävar vi efter att göra skillnad i våra kunders liv och deras djurs välmående. Vi är stolta över att nyligen ha vunnit priset för Årets Nöjdaste Kunder vid Indicate Me-awards, vilket är ett kvitto på vår hängivenhet och höga standard. Som vår nya e-handelsspecialist kommer du att vara en central del av vår digitala satsning och arbeta för att stärka vår position inom djurförsäkringar. Om tjänsten Som e-handelsspecialist på Sveland Djurförsäkringar kommer du att spela en nyckelroll i att driva vår digitala affär framåt. Du kommer att ansvara för att utveckla, implementera och optimera vår e-handelsstrategi, med fokus på allt från användarupplevelse och kundresa till systemintegrationer och digital marknadsföring. Du trivs i en dynamisk roll där du växlar mellan strategiskt tänkande och operativa uppgifter, och du har förmågan att förvandla affärsmål till konkreta digitala initiativ som gör skillnad. I rollen vill du: Ansvara för utveckling och optimering av vår e-handelsstrategi och förbättra våra digitala kundflöden. Driva och optimera SEO/SEM-kampanjer för att öka vår digitala synlighet och maximera trafik och konverteringar. Analysera användarbeteenden för att kontinuerligt förbättra kundresan på vår webbplats och i kundportalen Mina Sidor. Utveckla och optimera användarflöden i Mina Sidor för att förbättra funktionalitet och användarvänlighet. Samordna med marknadsteamet för att skapa och genomföra digitala kampanjer som stärker vårt varumärke. Följ upp KPI, analysera data och presentera rapporter för att säkerställa att vi når våra mål och levererar värde för våra kunder. Om dig Du är en organiserad och analytisk e-handelsspecialist med ett starkt intresse för digitala lösningar och kundupplevelse. Du är initiativrik och har förmågan att omsätta data och affärsmål till handlingskraftiga digitala initiativ. Med din tekniska förståelse och erfarenhet av e-handel trivs du i en roll där du kan ta ett helhetsansvar för den digitala affären. Du har: Minst 3+ års erfarenhet inom e-handel, digital marknadsföring, eller en liknande roll där du haft ansvar för att utveckla och optimera digitala plattformar. Teknisk kompetens. Erfarenhet av att hantera och optimera e-handelsplattformar, samt kunskap inom SEO, SEM och analysverktyg. Starkt affärssinne och vana vid att driva digitala initiativ som ökar försäljning och förbättrar kundupplevelsen. God teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta med e-handelsverktyg, plattformar och integrationer. Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter, med förmåga att tydligt förmedla digitala strategier och insikter till olika intressenter. Erfarenhet av att arbeta datadrivet för att analysera, testa och optimera digitala processer och kampanjer. Varför Sveland Djurförsäkringar? Som ett kundägt bolag är våra kunder vår högsta prioritet. Vår eventuella vinst går alltid tillbaka till verksamheten för att hålla våra gemensamma kostnader nere och erbjuda bästa möjliga service och trygghet. Vårt mål är att hjälpa våra kunder till ett hållbart djurägande genom att förmedla expertkunskap och förebygga skador och sjukdomar. Vi är också stolta över Svelands Stiftelse, som stödjer forskning som har betydelse för djurs hälsa. Med omkring 70 medarbetare och lika många personer ute på fältet, arbetar vi alla för att ge våra kunder den bästa servicen och tillgängligheten. Vi ser fram emot din ansökan om du vill vara en del av vår digitala resa och bidra till vår fortsatta framgång inom djurförsäkringar! Placering & Ansökningsprocess Detta är en visstidsanställning på 1 år med placering på kontoret i Lund. Tjänsten startar enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen hanteras av E-commerce Recruit, och om du har några frågor om rollen är du välkommen att kontakta oss. Vi utvärderar ansökningar löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan tidigt för att bli en del av vår urvalsprocess. Vi ser fram emot att få veta mer om vad du kan bidra med!
Vill du vara med och koordinera all global produktrelaterad kommunikation, produktbilder och produktfilmer? Här kommer du få möjlighet att vara spindeln i nätet och säkra att leveransen går i enlighet med deadlines, kvalitet och budget. Ingen leverans är den andra lik, vilket för din del innebär att du kommer utvecklas i varje leverans du tar dig an! Arbetsbeskrivning I rollen som Product Communication Coordinator kommer du vara med i uppstartsmöten med uppdragsgivare och därefter koordinera hela processen fram till färdig bild eller film. Din roll kommer bland annat också vara att säkerställa att all nödvändig produktinformation finns inför varje uppstartsprocess och bidra till en tydlig och genomtänkt produktionsplanering. I din roll kommer du kommunicera och hålla relevanta personer informerade samt vara koordinatorn mellan uppdragsgivare och resterande medlemmar i produktionsteamet. Detta innebär också att du har en bred kontaktyta och stora möjligheter till att bygga ett brett nätverk. Vi söker dig som: * Har utbildning eller erfarenhet inom kommunikation, marknadsföring eller bildproduktion * Har erfarenhet av att arbeta med Adobe CS och MS Office programmen * Har erfarenhet av att koordinera, planera och administrera olika projekt eller processer av olika svårighetsgrad och komplexitet * Kommunicerar flytande på svenska och engelska i både tal och skrift Som person är du duktig på att jobba i och trivs med en arbetsvardag där det är mycket på gång. Deadlines är något som driver dig framåt och kommunikation känns som ett viktigt för dig för att komma framåt. Du gillar att administrera, organisera och arbeta strukturerat. Du har god personkännedom och tycker om att ha dialoger med kunder. I denna roll är det också viktigt att du är driven och att du är en framåtsträvare! Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 400 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får våra konsulter tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara. Frågor? Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Ebba Folkesson på [email protected].
SEO-specialist sökes! Är du en SEO-expert som har knepen utöver det vanliga? Vi letar efter dig som på ett smart och strategiskt sätt kan få våra webbplatser att klättra till Googles toppresultat. Du ska kunna använda effektiva och kreativa metoder för att synas och sticka ut – ingen strategi är för djärv för dig. Är du redo att ta vår digitala närvaro till nästa nivå? Skicka din ansökan och visa vad du kan!
Company Description We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation and collaboration for more than 100 years. Empowered by our goal, we are determined to enable fossil free living. To succeed we, as one of Europe's leading energy companies, must be fossil-free ourselves. But that’s not enough. That’s why we are looking beyond our own industry, to see where we can really make a difference. Join us in our journey towards a fossil freedom. Power Climate Smarter living - that’s our purpose. We are looking for the brightest students to make this happen. Together you will contribute to a fossil free future. You will have a unique position to contribute to our purpose. All we ask from you is to use your Superpowers and share your energy to help us achieve our goal. Job Description Are you eager to drive innovation to integrate more renewable energy in the electrical grid? If yes, join us to shape the future of power quality! Intermittent power generation, mainly from wind and solar power, constitutes an increasing share of Swedish electricity production. However, distributed generation, such as PV (Photovoltaics) installed in low-voltage networks, introduces new challenges for maintaining good power quality. A larger share of PV together with EV (Electric Vehicle) charging increases the range of situations where the voltage quality is challenged, from scenarios of high producing costumers (prosumers) to high consuming costumers. If we cannot solve this challenge, this means we cannot connect more DERs to the grid. Controlling PV inverters presents a promising opportunity to address these challenges. By implementing control strategies for these inverters, it is possible to improve the voltage quality. To explore this potential, inverters and control strategies are to be evaluated using a hardware-in-the-loop testbed. Modeling of networks and control systems are done in MATLAB Simulink or a similar environment. The purpose of the thesis is to investigate inverters’ response to control strategies, how they can improve the power quality of the low-voltage network, evaluating the potential using software and hardware. The thesis will be conducted at Vattenfall R&D in the Distribution portfolio as a part of the “Local Grid Control” program. The program aims to build expertise in new solutions for the local grid and how these can provide the greatest benefit. This assignment is for 1 student Qualifications We are looking for a student to join our journey towards a fossil free future. You are soon to be graduated from your academic studies. You also identify yourself with our principles: active, open, positive and safe. Education - The candidate should be currently pursuing a master's degree in Electric Power Engineering and should have knowledge of control theory. Meritorious qualifications for this position include experience in MATLAB Simulink or a similar environment, as well as an interest in hands-on electronics. It is important to note that experience in Hardware-in-the-loop is not required. The required language skills include proficiency in English. Additionally, knowledge of Swedish is beneficial, or there should be a willingness to learn some Swedish. Scope - 30hp Additional Information Start of assignment: 2025-02-01 or by agreement Location: Arenastaden, Solna Application – a combined document with your CV and cover letter, and grades are to be submitted in the application. Deadline for application is 2024-12-08. Contact persons and supervisors at Vattenfall is: Lisa Thor, [email protected] Vincent Gliniewicz, [email protected] Diversity & inclusion - in everything we do At Vattenfall we build on the fact that diverse teams can outperform homogeneous teams. But we can only unleash and leverage the power of diversity, if we make everybody feel included. Read more about our important work on diversity & inclusion https://careers.vattenfall.com/about-us/diversity-and-inclusion/ Since Vattenfall is a part of the Swedish critical infrastructure, many of our services are security classed. If this position is security classed the final candidates might be subjected to a security vetting process, according to the Swedish legislation
Social Media Manager med SEO-kunskaper – Deltid med möjlighet till heltid i Karlstad Vi söker nu en engagerad och kreativ Social Media Manager till vår koncern, som består av flera bolag inom tandvårdsbranschen. I denna roll kommer du att arbeta med att stärka vår digitala närvaro genom strategisk hantering av sociala medier och sökmotoroptimering (SEO). Du behöver också vara bekväm med att göra enklare förändringar på våra hemsidor i Webflow. Om tjänsten: Arbeta med våra sociala mediekanaler för att öka engagemang och synlighet. Utveckla och genomföra SEO-strategier för att förbättra våra hemsidors ranking. Göra uppdateringar och mindre förändringar på våra hemsidor i Webflow. Skapa och planera innehåll som passar våra olika målgrupper. Analysera och rapportera resultat från sociala medier och SEO-insatser. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med sociala medier och SEO. Är kreativ och har ett öga för detaljer. Har grundläggande kunskaper i webbdesign och kan göra enklare förändringar i CMS-plattformar. Är analytisk och gillar att jobba datadrivet. Trivs med att jobba självständigt, men också i nära samarbete med andra inom företagen och tillsammans med marknadsföringsteamet. Plats: Tjänsten är på plats på vårt kontor i Karlstad.Omfattning: Deltid med möjlighet till heltid.Tillträde: Enligt överenskommelse.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17 jobb