Brinner du för miljö och hållbarhet och vill göra skillnad på riktigt? Då kan rollen som Business Analyst Sustainability vara rätt för dig, där du kommer bli en nyckelspelare i hållbarhetsutveckling och analys. PostNord är en av Sveriges största arbetsgivare och med vår verksamhets storlek och påverkansgrad har vi ett stort ansvar i att vi följer vår hållbarhetsstrategi – både för oss själva men också för hela samhället. Som Business Analyst Sustainability kommer du att fokusera på att arbeta analytiskt med frågor kopplat till hållbarhet, affärsnytta och kundkrav för att vi ska bli mer effektiva och konkurrenskraftiga. Har du bakgrund inom analys och utveckling och är laddad på en ny utmaning, så kan detta vara en spännande möjlighet! Du, vi och jobbetSom Business Analyst Sustainability har du en unik möjlighet att driva förändrings- och förbättringsarbete samt utmana status-quo för att nå framgångsrika resultat för vårt hållbarhetsarbete. Rollen är varierad och har ett brett spann, där du kommer att vara del av ett engagerat och passionerat team som arbetar med några av våra allra viktigaste frågor. Din strategiska förmåga blir en viktig faktor i att fortsätta utveckla vårt arbete för hållbarhet, där du samarbetar tätt med andra funktioner inom organisationen. I rollen kommer du att rapportera till Hållbarhets- och kvalitetschef Naznoush Habashian och Teamleader Hållbarhet Miljö - Gustav Eriksson. Din organisatoriska tillhörighet är inom affärsområde Logistik, men du arbetar tvärfunktionellt mot alla avdelningar. Vad du kommer att göra - Samla in och analysera resultat av icke-finansiella data. - Utveckla och ta fram underlag och rekommendationer kopplat till strategiska beslut. - Delaktig i att utveckla roadmaps kopplat till klimatreduktion samt mäta den svenska verksamhetens prestation mot uppsatta klimatmål. - Säkerställa att de beräkningsmodeller vi använder gällande prestation och resultat följer rätt standards. - Systematiskt utveckla rutiner för uppföljning av miljöprestanda i samarbete med andra avdelningar. - Agera rådgivande och guidande i frågor kopplade till klimatberäkningar mot interna avdelningar. - Sammanställning av både interna och externa rapporter. - Vid behov representera PostNord Sverige i externa sammanhang, ex. i dialog mot marknadsintressenter. - Bidra med hållbarhetskompetens vid affärsutveckling Vem du är - Lösningsorienterad: Du är analytiskt lagd, har ett öppet mind-set och identifierar mönster. - Initiativkraft: Framåtanda och vilja att lösa utmaningar, idag som imorgon. - Teamspelare: Produktivt samarbete är en självklarhet för dig och ditt engagemang sprider sig till andra. - Strukturerad: Du dokumenterar och håller koll på dina framsteg. - Proaktiv: Du försöker alltid vara steget före och nyfiken på det som händer i omvärlden. - Beslutsam: Du är trygg i dig själv och duckar inte för att belysa de problemområden du identifierat. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Högskoleexamen inom hållbarhet, ekonomi, management eller motsvarande. - Några års erfarenhet som Business Analyst, managementkonsult, Controller eller motsvarande erfarenhet inom analytiskt- och strategiskt arbete. - Tidigare delaktighet i att ta fram roadmaps och strategiska förändrings- eller åtgärdsplaner. - Erfarenhet inom rapportering och framtagande av sammanställande rapporter och prognoser. - Erfarenhet av arbete mot regelverk kopplat till hållbarhet, ISO-standarder eller motsvarande är mycket meriterande. - Erfarenhet från arbete i större matris-organisationer. - Tidigare samarbete med revisorer är önskvärt. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift. Varför vi finnsPostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Välkommen med din ansökan Vi gör ett urval av kandidater löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Kontakta Talent Acquisition Specialist - Casper von Sivers på 073-561 78 70 eller [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se Fackliga kontakter. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Transformer Service, Hitachi Energy in Ludvika offers you a stimulating work environment with a global reach. We are currently seeking a Service Order Specialist to join our order team, a crucial link in delivering new transformers and reactors worldwide, as well as supporting our local customers. Our close-knit order team includes order handlers, logisticians, purchasing, packing, and shipping specialists. In our ever-changing environment, you’ll face new challenges as we grow together. Your main responsibility will be managing customer orders for various transformer parts and services, providing support to both internal and external customers. By coordinating with relevant resources, you’ll enhance overall customer satisfaction. “Join our cheerful and dynamic team! You’ll play a crucial role in shaping and building our team, while also collaborating with customers from around the globe.” - Yvonne Norgren, Hiring Manager Your responsibilities Order registration in the system and progress tracking from handover to delivery. Communication with customers and internal stakeholders regarding the orders and documentation. Read and understand drawings and documentations from different orders. Keeping track and archiving of documentation. Close collaboration with internal and external stakeholders for successful execution. Your background We believe you have a few years of work experience in order management, and experience with Hitachi Energy’s products would be a significant advantage. We highly value your personality and see that you are systematic, able to take initiative, and work meticulously. You have excellent social skills and contribute with your positive and proactive mindset, as well as your ability to create a good atmosphere. Proficiency in Microsoft Office is essential. Experience with SAP or a similar ERP system would be beneficial. Fluency in both written and spoken English and Swedish is required. Proficiency in other languages will be considered a plus. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More information We are eager to learn more about you and the unique contributions you can bring to our team. Please note that our selection process is ongoing, and the position may be filled before the advertisement expires. If you’re interested, don’t wait – apply today! Recruiting manager Yvonne Norgren, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47. Any other questions can be directed to Talent Partner Pär Lyckbring [email protected]
With a pioneering technology-leading offering, Hitachi Energy’s Power Quality Solutions support the green energy transition with solutions that bring resilience, stability and increased capacity to the power grid. As a result, more renewable energy sources can be integrated, environmental impacts minimized and lower the risk of disruption in the grid. At Hitachi Energy, we value our people as our greatest asset, as we leverage diverse thoughts, backgrounds, and experiences to foster a culture of innovation and collaboration. With our skilled and global project teams, we are there to support our customers worldwide to meet their sustainable goals, paving the way for a more sustainable, flexible, and secure energy system. Join our team! “When you join our Documentation Management team, your work will help to facilitate the global clean energy transition by delivering cutting edge technology solutions from our market-leading FACTS portfolio” – Ian Hennessy, recruiting manager. How you´ll make an impact We are seeking a dedicated and detail-oriented Document Controller to join our team in the Global Centre of Competence for Power Quality (formerly known as FACTS). You will be responsible for managing all project documents, ensuring that documentation processes are established, followed, and maintained throughout the project lifecycle. This role involves setting up control of documentation, following up on deliverables, and compiling final plant documentation at project close-out. You will implement documentation management processes in delivery projects and adapt them to fit project specific contractual requirements. You will ensure project team members receive adequate support to follow documentation processes in the Document management system and correspondence tool used in delivery projects. You will prepare and maintain Project Document Lists with input and cooperation from the project teams. You will maintain Customer Document List, prepare reports and presentations related to project documentation, and monitor documentation progress (e.g., review and approvals, planned deliverables) in accordance with the agreed time-schedule. You will process incoming and outgoing project documentation You will follow up on deliverables with stakeholders in the project. You will coordinate your activities with other members of our documentation team and support each other to ensure a positive and engaging work environment. Your background You hold a Bachelor's or Master's degree in a technical field Experience in technical writing is an advantage. You are fluent in technical / professional Swedish language and are comfortable conducting meetings internally and with customers entirely in Swedish You have strong organizational skills and attention to detail. You can analyse and manage large volumes of documents. You are proficient using document management systems and tools. You have excellent communication and follow-up skills. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready to join Hitachi Energy for a career with no limits and a place where you can be yourself? We are ready for you! Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting manager: Ian Hennessy, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: ; Unionen; Ledarna. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Carina Riström, [email protected].
Skandiabanken - Det mesta för de flesta Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan! Handläggare kundservice Bank | Skandia | Linköping Är du en person som drivs av och har ett genuint intresse för kundservice och ekonomi? Hos oss på Skandiabanken får du, utöver en god arbetsmiljö och härliga kollegor, möjlighet att utvecklas i ett arbetsklimat med stor variation och högt tempo. Är du vår nya kollega? Om tjänsten Skandiabanken är dotterbolag till försäkringsbolaget Skandia. Bankens kundservice har sin placering i ljusa fräscha lokaler i centrala Linköping. I denna roll kommer du att arbeta huvudsakligen med att svara på inkommande samtal från Skandiabankens kunder som behöver vägledning i olika ärenden som rör privatekonomi. Som handläggare jobbar man mot uppsatta mål såsom att ge bästa tänkbara service genom att informera och besvara kundens frågor, där även Skandiabankens övriga produkter och tjänster erbjuds - allt utifrån vad som kan tänkas passa bäst för varje kund! Jobbet innebär att kontinuerligt arbeta mot individuella samt teambaserade mål där service, tillgänglighet och försäljning mäts och följs upp. Arbetsuppgifter - Kundbemötande via telefon eller digitala kanaler - Samarbeta med andra avdelningar - Stötta upp i närliggande arbetsuppgifter Du erbjuds - En gedigen bankutbildning som ger dig rätt förutsättningar i din arbetsroll - Att bli en del av ett fartfyllt härligt gäng med positiv energi och god arbetsmiljö - Att få meriterande service- och bankerfarenhet där du växer på ett såväl personligt som professionellt plan - En prestigelös och flexibel lagspelare som sätter kunden först - Ansvarstagande och driven både i din egen utveckling samt verksamhetens Vi söker dig som - Har tidigare erfarenheter av ett kundnära jobb där du är van vid att ge god service - Har ett intresse för ekonomi - Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Meriterande - Erfarenhet inom finansbranschen - Akademisk utbildning inom ekonomi Startdatum: Snarast möjligt Anställningstyp: Heltidsanställning Arbetstider: 08:30 -17:00 OBS! Då tjänsten är säkerhetsklassad så krävs ett godkänt utdrag ur belastningsregister och UC Vi arbetar med urvalsprocessen löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Vi ser fram emot din ansökan! Kontakt av rekryteringsfirmor undanbedes då vi hanterar rekryteringen internt. Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!
Vi på Lendo söker en ny kollega inom kundservice som vill arbeta extra på sidan av sina studier! Är du redo för en ny utmaning och älskar service? Nu söker vi efter en stjärna som brinner för kundnöjdhet och service av världsklass. Rollen I rollen som kundservicemedarbetare hos Lendo kommer du att spela en central roll och ingå i ett team på 13 personer som tillsammans ansvarar för Lendos kundsupport. Du hjälper Lendos kunder med olika frågor via telefon, chatt och mejl. Du hanterar bland annat ansökningar utifrån kundens behov och situation och har daglig kontakt med samarbetspartners. Om dig Är du en flexibel student och söker en deltidsroll vid sidan av dina studier på kvällar och helger?Vi tror att du är en relationsskapande person som älskar att ha kontakt med kunder, kollegor och samarbetspartners. Du har tidigare arbetat i en roll som innefattat telefonkontakt med kunder, det är även ett plus om du hanterat ärenden administrativt. Som person är du lösningsorienterad, initiativtagande och positiv samt trivs i en dynamisk och föränderlig roll och organisation. Du är en teamplayer som tycker om att arbeta i grupp. Vidare är du kommunikativ, ansvarstagande och serviceinriktad. Du har en stark ambition att vilja utvecklas med företaget, såväl på individnivå som gruppnivå och kommer gärna med lösnings- och förbättringsförslag. Din profil -Gymnasieexamen, gärna inriktning mot ekonomi eller liknande -Har erfarenhet från arbete i kundtjänst via telefon -Talar och skriver svenska och engelska flytande -Är serviceinriktad -Du gillar att jobba enligt tydliga mål -God dator- och systemvana Upplägg Vi söker en person med flexibel inställning till arbetstider. Vårt primära behov är varierande mellan måndag-torsdag kl. 16-20 samt lördagar och söndagar kl. 10-14. Arbetstiderna bestäms i samråd med närmsta chef. Du förväntas arbeta 12 timmar per vecka, och tillgänglighet för extraarbete under semestertider, inklusive sommar- och julledighet, är nödvändigt. Detta är en deltidstjänst med placering i centrala Stockholm men man har också möjlighet att kombinera det med arbete på distans. Upplärningsprocessen utgår från kontoret under en period på 4 veckor under dagtid. Start Enligt överenskommelse. Ansökan Rekrytering sker löpande och urval- och intervjuprocess kommer att påbörjas omgående så tveka inte att visa ditt intresse redan idag så kommer vi att höra av oss om din profil matchar kravprofilen. Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta Victoria Ramirez, ansvarig rekryterare, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Lendo, part of Lendo Group, is a leading marketplace for loans. On our marketplace people seek guidance, browse, get and manage consumer loans, car loans, credit cards, business loans and mortgages. Today we operate in Scandinavia including 250+ employees working each day to empower people to make smart financial decisions that actually make a difference in their lives. Since our humble beginning back in 2007, we have helped thousands of people get a fair price on loans, get in control and let the lenders compete for their business. Since the launch, we have worked hard to make the market for loans more transparent and digital. After the success in Sweden, we expanded into the Scandinavian countries of Norway and Denmark. Since 2009 Lendo is also a part of the Schibsted family of brands. Lendo has always been about helping people keep control over their personal finances and lenders finding quality customers. As a leader in our category, we have made it easier for people to get a fair price on loans, often reducing their interest substantially. We believe in a market built on trust and transparency. This is why we strive for openness between our customers and partners.
Projektledare, Think Tank, diarienr AM2024-190 ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design och en statlig myndighet. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. Vi bjuder in allmänheten till att reflektera, debattera och påverka designens och arkitekturens roll i samhället. Vi är en förlängning av gatan, en del av staden, ett forum att lyfta de stora frågorna om vad det innebär att vara människa, hur strukturer formar våra beteenden och hur vårt agerande formar framtiden. Vi är en öppen plats för eftertanke och debatt, en plats för många röster att höras, en plats som synliggör systemet inifrån systemet. ArkDes söker en projektledare På ArkDes Think Tank arbetar tre projektledare, en strateg, en utredare, en koordinator och en enhetschef. Nu söker vi en projektledare för en statlig visstidsanställning (STAVA), med en arbetstidsomfattning om 50 %, för ett nytt projekt som startar 2025. Think Tank bedriver externa samarbeten med ett flertal aktörer och verkar i nära samverkan med myndigheter inom ramen för Politik för gestaltad livsmiljö. ArkDes är en av myndigheterna i Rådet för hållbara städer och samhällen och har i uppdrag att koordinera noder och regionala nätverksnoder i en nationell samordningsgrupp. Enheten bedriver ett flertal praktiknära forskningsprojekt och koordinerar team inom områden som stads- och samhällsutveckling, mobilitet, återbruk och hållbar design. Med utgångspunkt från designmetodik utgår projekten från arkitekturens och designens möjligheter att bidra till en hållbar utveckling av våra gemensamma livsmiljöer. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med utveckling, framdrift och genomförande av projekt i nära samarbete med externa organisationer och personer från både ArkDes organisation, näringsliv och andra myndigheter. Du kommer att ansvara för projektledning, kontakter, kunskapsinsamling, dokumentation och utvärdering i praktiknära forskningsprojekt. Vidare kommer du att koordinera och samarbeta med ämnesexperter bestående av forskare och praktiker. En stor del av de projekt som bedrivs hos ArkDes presenteras i offentliga arrangemang som kunskapsseminarier, prototypbyggnation och utställningar. Det förväntas därför att du kan göra presentationer vid sådana arrangemang. Resor ingår i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har bakgrund och erfarenhet av att bedriva och koordinera projekt i tätt samarbete med externa aktörer och att du säkerställer att projektets kunskapsmål uppnås. Du formulerar dig väl på svenska och i tal och skrift, anpassat för olika typer av mottagare. Du är noggrann, kreativ, lyhörd, analytisk och har en god förmåga att arbeta självständigt. Då rollen har många kontaktytor krävs det att du har god samarbetsförmåga och ett lösnings-orienterat angreppssätt. Du levererar god kvalitet även vid arbete i högt tempo. Vi ställer som krav att du ska ha: • Relevant akademisk examen exempelvis inom arkitektur, stadsplanering eller motsvarande. • Dokumenterad erfarenhet av arbete i privat och offentlig sektor i frågor rörande arkitektur, design och samhällsplanering • Dokumenterad kunskap i att inhämta, analysera och sammanställa praktiknära forskningsresultat • Dokumenterad kunskap om, och erfarenhet av, process- eller projektledning med tonvikt på praktiknära utforskande projekt • Dokumenterad erfarenhet av att arrangera workshops och seminarier • Dokumenterad erfarenhet av samarbetsprojekt Det är meriterande om du har: • Dokumenterad erfarenhet av liknande tjänst inom det statliga avtalsområdet • Kunskap om hållbarhetsfrågor • Kunskap om fastighetsekonomi och/eller fastighetsjuridik • Kunskap om cirkulär ekonomi, omvandling och förvaltning Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ArkDes välkomnar sökande som kompletterar myndigheten avseende jämställdhet och mångfald. Anställning Anställningen är en statlig visstidsanställning (STAVA), med en arbetstidsomfattning om 50 %, fr.o.m. februari 2025 t.o.m. den 31 maj 2026. Tillträde Februari 2025, eller enligt överenskommelse. Arbetsplats Arbete sker på plats på Skeppsholmen och i våra projekt ute i landet. Viss flexibilitet finns kring arbete hemifrån. Ansökan Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 8 januari 2025. Ange diarienr AM2024-190. Kontaktpersoner Upplysningar lämnas av Jessica Segerlund, enhetschef för ArkDes Think Tank. Fackliga företrädare är Adolfo Vega och Stefan Mossfeldt för ST och Johanna Fogel för SACO-S. Samtliga nås via vår växel på telefon: 08-520 23 500.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 6161 till 6166 av 6166 jobb