Administration, ekonomi, juridik

Sök lediga jobb inom Administration, ekonomi, juridik

Uthyrare till välkänt bostadsbolag

Nu har du som är tillgänglig omgående möjligheten att bli en del av ett framåtlutat team i rollen som Uthyrare, där du får briljera med din serviceförmåga och samtidigt utvecklas. Låter rollen som någonting för dig, in med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Du kommer tillhöra ett team på 11 personer och tillsammans med dina kollegor kan du göra skillnad. Vi ser att rollen som uthyrare är en nyckelroll i kontakten med hyresgästerna, befintliga och kommande. I rollen har du daglig kontakt med hyresgäster i olika frågor men även internt där vi som bolag hjälps åt i en mängd frågor där hyresgästen är i fokus. Vi vill att du är prestigelös, van att komma med initiativ och driven att arbeta mot en effektiv vardag. I gruppen är det högt i tak och vi sätter laget före jaget. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Uthyrning av bostäder * Daglig kontakt med hyresgäster via ärendehanteringssystem, telefon och mail * Uthyrningsärenden, lägenhetsbyten, andrahandsuthyrning, evakuering, omflyttning, omskrivning och överlåtelser av avtal samt uppföljning * Uthyrning och villkorsändring av garage och parkering * Merförsäljning av HLU och tillval * Delaktig i projekt och förändringsarbeten VI SÖKER DIG SOM * Avslutad gymnasial utbildning * Genom arbete förvärvat dig goda praktiska och teoretiska kunskaper inom hyresjuridik * God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och tala engelska (eller annat språk) * God systemvana och gillar att jobba digitalt Det är även meriterande om du har: - Erfarenhet från bostadsuthyrning - Erfarenhet av Fast2 För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

24 juni 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Studerande Digital Kommunikatör till SVT!

På SVT finns ett ansvar att spegla hela Sverige och att tillföra olika perspektiv. En del i detta är att förvalta publikens engagemang. I TV-huset intill Gärdet i centrala Stockholm arbetar idag kommunikatörer uppdelat i två team, Program och Nyheter samt teknisk support. Vi söker nu dig som vill stötta upp i teamet Program och Nyheter i en kommunikatörsroll där du ansvarar för moderering samt svarar på frågor via mejl. En stor del i rollen är också att skapa dialoger med publiken på sociala medier. Var med och bygg ett team med bred mångfald. OM TJÄNSTEN Academic Work söker för SVT Kommunikations räkning en Digital Kommunikatör till avdelningen Publikdialog. SVT Kommunikation är en ledningsenhet som arbetar med kommunikation och marknadsföring där du får bygga på dina kunskaper inom SVT, mediebranschen och journalistiskt arbete. Här lär du dig att kommunicera med olika människor och får insikter om de senaste trenderna i marknadsföring på sociala medier. SVT vill erbjuda ett utbud som engagerar, underhåller och berikar - för alla åldrar och intressen. De strävar efter att skapa förutsättningar för ett Sverige där alla är mer nyfikna och insatta. Deras verksamhet bedrivs självständigt i förhållande till politiska, kommersiella och andra intressen i samhället och finansieras via public service-avgiften. Du erbjuds Som kommunikatör hos Publikdialog deltar du i dialogen med SVT:s tittare. Du kommer att besvara publikens frågor och funderingar via sociala medier, som exempelvis Facebook, Instagram och mail, med fokus på ett proffessionellt men personligt bemötande. Du arbetar både förebyggande med kommunuikationshantering samt ser till att föra dokumentation och återkoppla publikens synpunkter internt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Kommunicera med tittarna och ge information på ett pedagogiskt sätt via mejl, chattkanaler och sociala-medier * Samla in och dokumentera publikreaktioner och förslag för utveckling * Hålla sig ajour med SVT:s utbud och tjänster för att proaktivt hantera utmaningar och möjligheter * Delta i gemensamma teambuilding aktiviteter och träffar VI SÖKER DIG SOM Vi tror att du har ett intresse för samhällsfrågor, nyheter, public service och vill ta del av människors olika åsikter. Du är kommunikativ och uppskattar att arbeta såväl i grupp som självständigt. För att söka denna roll behöver du vara studerande och ha minst 1 år kvar av dina studier, där du även har möjlighet och vill arbeta extra cirka 2-3 dagar i veckan med varierande tider under vardagar och helger. Du ska även kunna arbeta under högtider så som jul, nyår, midsommar och liknande. - Studerar en universitets- eller högskoleutbildning på 100% med minst 1 år kvar innan examen inom exempelvis journalistik eller media och kommunikation - Ha en förmåga att formulera dig träffsäkert och effektivt i skrift - Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Är uppdaterad och kunnig om SVT:s utbud - Har erfarenhet av kundservice eller liknande roll - Har kunskaper om journalistik och/eller Public service uppdrag - Har kunskap om och intresse för sociala medier - Kan fler språk än svenska och engelska - Har ett intresse för samhällsfrågor och omvärldsbevakning Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ansvarstagande - Serviceinriktad - Teamspelare med förmåga att arbeta självständigt. Du är en person som gillar att kommunicera, jobba med information och har ett intresse för människor. För att klara av arbetsuppgifterna på bästa sätt krävs hög stresstålighet och en förståelse hur sociala medier fungerar då det ofta förekommer ett hårt tonläge. Eftersom Publikdialog är en händelsestyrd verksamhet krävs en flexibilitet och fokus för att kunna alternera mellan olika arbetsuppgifter. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET SVT är Sveriges största medieföretag och producerar och levererar kvalitetstelevision till miljontals tittare. SVTs ambition är att precis alla i Sverige, vem du än är, ska hitta något i deras utbud att bli berörd av.

24 juni 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Engelskaresurs på deltid till WH Swedish Renewables!

Är du student och vill arbeta deltid samtidigt som du hjälper andra att utveckla sina språkkunskaper? Vi söker nu en engagerad och pedagogisk student som kan arbeta som engelskaresurs hos WH Swedish Renewables! OM TJÄNSTEN WH Swedish Renewables är ett snabbt växande framtidsföretag inom förnyelsebar energi. De arbetar med elhandelsavtal och med projektering av anläggningar samt projektutveckling med fokus på byggnationer av vindkraftsparker, batterilager och solcellsparker. WH Swedish Renewables arbetar nära kund och är med under hela processen, från utveckling och projektering till konstruktion och uppförande av den tekniska anläggningen. I rollen som engelskaresurs kommer du att spela en nyckelroll i att höja engelskanivån hos personalen genom individuella samtal. Din huvudsakliga uppgift är att sitta i ett enskilt rum med varje medarbetare och lära dem engelska, med fokus på att förbättra deras talförmåga. Du kommer bli anställd som konsult hos Academic Work och arbeta på plats hos WH Swedish Renewables i Timrå. Uppdraget löper under cirka 6 månader motsvarande ca 4 h/ veckan. Arbetstiderna är primärt under kontorstid men kan anpassas efter studieschemat. Du erbjuds - En stimulerande arbetsmiljö med ett sammansvetsat och familjärt team - Möjligheten att utveckla dina pedagogiska färdigheter - Flexibla arbetstider som delvis kan anpassas efter ditt studieschema ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Genomföra individuella samtal med medarbetare på engelska * Anpassa samtal efter varje medarbetares behov * Ge feedback och stöd för att utveckla medarbetarnas engelska talförmåga VI SÖKER DIG SOM - Studerar en eftergymnasial utbildning med examen tidigast januari 2025 - Har mycket goda kunskaper i att kommunicera på engelska - Har B-körkort Det är meriterande om du har - Engelska som modersmål - Arbetat i en pedagogisk roll tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Hjälpsam - Respektfull Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för denna roll är det viktigt att du som person har lätt för att uttrycka dig och förklara saker på ett förståeligt sätt, har förmågan att behålla lugnet och visa förståelse, och visar intresse för att hjälpa andra att utvecklas. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

24 juni 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Administratör sökes till stort företag i Trollhättan!

Är du redo att bli vår kunds stjärna som håller koll på varje papper och pixel? Vi söker dig som med positiv energi tar dig ett nytt uppdrag, Här välkomnas du till en mångsidig arbetsplats med stort fokus på hållbarhet! Låter detta som något för dig? Ansök idag, urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Du är ansvarig för att hantera all dokumentation som rör ett stort projekt med deadline i 2025, inklusive DMS, dokumentregister, Team Engine och projektmappar. Du bokar möten och för noggranna protokoll, samt sköter den ekonomiska uppföljningen, fakturahantering och beställningar med stor precision. Du planerar och följer upp projektets tids- och resursanvändning, så att allt går enligt plan. Du administrerar både interna och externa projekt deltagare genom att sköta säkerhetskontroller, tilldela behörigheter, hantera konton, tillgångar och kort. Du ansvarar också för logistikhantering och uppföljning av material som mätare och strömtransformatorer. Dessutom förbereder du all dokumentation och skickar ut kundbrev samt CES-mätningar med noggrannhet och omsorg. Bli vår mångsidiga hjälte och var en del av att ta vår kunds stora projekt i mål. Denna tjänst är säkerhetsklassad, därmed kommer en säkerhetsprövning att genomföras innan uppdraget kan påbörjas, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Förväntat startdatum är i mitten - slutet av augusti och du kommer anställas som konsult. Arbetet sker främst på plats på deras kontor i Trollhättan där en gedigen onboarding kommer vara starten för uppdraget. VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av administrativt arbete i digitala system - Har mycket god kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift då du kommer kommunicera på svenska med interna och externa parter - Har goda kunskaper inom Microsoft Office - Har en godkänd gymnasial utbildning inom relevant område Det är meriterande om du har - Erfarenhet från att arbeta med projekt - Erfarenhet från arbete med säkerhetsklassade uppgifter För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Samarbetsvillig - Problemlösande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

24 juni 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Supportkommunikatör med teknikintresse på deltid till SVT

På SVT utvecklas några av Sveriges största och mest populära tjänster. Nu söker vi dig som studerar och vill arbeta extra på vardagar och helger samt vara med och lyfta SVT Play, SVT Nyheter, Barnplay och deras andra tjänster ytterligare några steg. Skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för SVT's räkning en Supportkommunikatör som vill bli en del av ett litet team med stora ambitioner. Tillsammans utgör du bron mellan användare och utvecklare. Det är du och ditt team som möter pensionären som undrar om SVT Play fungerar på den nya tvn, pappan som har ett förslag på hur man kan göra Barnplay bättre för hans barn och din kompis som mest av allt vill se förra årets julkalender igen. Som du förstår betyder användarna allt för SVT och du kommer att utveckla deras tjänster tillsammans med dem, iterativt. Man testar, gör fel, testar igen och gör rätt. Därför är en viktig del av ditt jobb att synliggöra användarnas behov så att man kan fortsätta göra fel och ändå utveckla tjänster i världsklass. SVT utvecklar digitala tjänster och en stor del av mötet med användarna sker i sociala medier. Som SVT's röst utåt är det därför viktigt att du håller dig ajour med både den digitala utvecklingen och samhällsutvecklingen i stort. I denna rekryteringsprocessen kommer motivationen till varför just du vill arbeta på SVT vara viktig för vår bedömning, ett personligt brev är därför meriterande. Du erbjuds - Ett meriterande deltidsjobb vid sidan av studierna, du kan arbeta helt på distans vilket gör det flexibelt i kombination med skolan. - Tillfälle att utöka ditt kontaktnät och öka chansen till nya karriärmöjligheter! - En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hjälpa användarna att komma igång med SVT's tjänster * Samla in och dokumentera användarnas behov och förslag för utveckling * Synliggöra användarnas behov och förslag till de interna utvecklarna * Rapportera fel eller brister som upptäckts av användarna till ansvariga i verksamheten * Omvärldsbevaka teknikområdet för att proaktivt hantera utmaningar och möjligheter VI SÖKER DIG SOM Vi söker dig med ett stort tekniskt intresse som är studerande med minst 1 år kvar av dina studier. Du vill arbeta extra på dagtid, kvällar och helger cirka 2-3 pass i veckan. Du ska även kunna arbeta under högtider så som jul, nyår, midsommar etc. Vi ser att du är teknisk som person, drivs av problemlösning och att vilja hjälpa SVTs användare! - Studerar en relevant högskole/universitetsutbildning på 100% inom exempelvis Medieteknik, Media-och kommunikationsvetenskap, UX Design eller journalistik med minst 1 år kvar av studierna. - Vara en teknikintresserad person som följer med i den digitala utvecklingen - Vara en van användare av sociala medier - Ha förmågan att formulera dig träffsäkert och effektivt i skrift - Ha någon typ av relevant arbetslivserfarenhet från t.ex. kommunikation, UX-design eller kundtjänst - Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska då båda språken används i tjänsten Det är meriterande om du har - Bakgrund inom programmering och/eller webbutveckling - Goda kunskaper om public services uppdrag och värderingar - Erfarenhet av att arbeta på en allmännyttig organisation eller myndighet - Talar fler språk än svenska och engelska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Social - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET SVT är Sveriges största medieföretag och producerar och levererar kvalitetstelevision till miljontals tittare. SVTs ambition är att precis alla i Sverige, vem du än är, ska hitta något i deras utbud att bli berörd av.

24 juni 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Student sökes för extrajobb inom digital support!

Nu söker en av Sveriges största livsmedelsbutiker en student för extrajobb inom digital support på deras huvudkontor i Solna! Är du intresserad av IT eller en stjärna på appar så borde du verkligen söka hit. Välkommen med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Vi söker nu för kunds räkning en student som vill jobba deltid med digital support. Du kommer att jobba i ett Service & Support-team tillsammans med utvecklare, produktägare och andra supportmedarbetare, i företagets enhet för Shop and Tech. Dina arbetstider kommer att variera inom tiderna 8-16 på vardagar, där vi försöker matcha dina arbetstider utifrån dina studiers schema. Du kan räkna med att jobba ungefär 10-15h/vecka. Intervjuer hos kund kommer hållas vecka 31-32. Under sommaren och vintern förväntas du kunna gå upp i tid för att täcka eventuell ledighet. Du erbjuds * Arbete i fina lokaler, bra beläget i Solna * En fot in på Academic Work för framtida karriär Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Besvara och lösa inkommande ärenden i ett flertal olika system (exempel Jira och presentkortsportal) * Hjälpa interna butiksmedarbetare och chefer med frågor och ärenden. * Kundbemötande (Interna kunder så som butiker, finansavdelningen och kommunikation som exempel men ibland även externa kunder) VI SÖKER DIG SOM - Studerar på högskola eller universitet med minst två terminer kvar av dina studier (meriterande om du studerar it/systemvetenskap eller är intresserad av lättare tekniska frågor) - Har tidigare erfarenhet av arbete mot slutkund och/eller kundsupport - Kan formulera dig väl på svenska och engelska i tal och skrift då kommunikationen kan ske på båda språken - Vi ser gärna att du har förståelse för och/eller har ett intresse för teknik/it Vi tror att du trivs att arbeta tillsammans i ett team där man hjälper och stöttar varandra. Vidare tror vi att du är: * Lösningsorienterad * Självgående * Serviceinriktad * Ordningsam Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

24 juni 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
HR-administratör till myndighet i Lund

Tillsammans med en myndighet i Lund söker vi nu en samarbetsinriktad administratör inom HR på 50%! Här kommer du få chansen att ge administrativt stöd inom HR-området till chefer och verksamheten på en spännande arbetsplats! Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Som HR-administratör kommer du ge löpande support till verksamheten inom HR-området genom att hantera deras administrativa uppgifter. Du kommer även att vara en viktig kontaktpunkt för personalfrågor och bidra till att skapa en smidig och effektiv HR-process. Vid denna myndigheten får du möjligheten att arbeta i en stimulerande miljö tillsammans med engagerade kollegor från hela världen, vilket gör de till en attraktiv arbetsgivare för dig som vill göra skillnad och bidra till framtidens vetenskap och samhälle. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Stödja användningen av HR-system och fungera som kontaktperson gentemot verksamheten. * Hantera alla administrativa aspekter av anställningsprocessen, från rekrytering till avslut. * Ge rådgivning och stöd i grundläggande personaladministrativa, arbetsrättsliga och avtalsrelaterade frågor * Utveckla och implementera lokala HR-processer och administrativa rutiner i samverkan med kollegor, inklusive aktivt deltagande i nätverk och grupperingar VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning från universitet eller högskola med inriktning mot HR eller motsvarande - Har erfarenhet av administrativt arbete - Har erfarenhet av HR-system - Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska - Har god förståelse av Office365 systemet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av administrativt arbete inom HR området För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetesinriktad - Kommunikativ - Hjälpsam Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Lunds Universitet här!

24 juni 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
HR-partner till myndighet i Lund

Har du erfarenhet av HR arbete och har ett intresse av frågor inom arbetsrätt och arbetsmiljö? Är du ansvarstagande och motiverad av verksamhetsutveckling? I så fall är detta rätt roll för dig! Nu erbjuder vi möjligheten till att skapa förbättringar och utveckla HR området! OM TJÄNSTEN Vi söker en HR-partner som trivs med att arbeta nära verksamheten och har erfarenhet av att ge specialiststöd till chefer inom hela HR-området. Du kommer att arbeta brett inom HR, med uppgifter som arbetsmiljö, lönerevision och förhandling. Dessutom kommer du att ha ett särskilt ansvar för processerna inom arbetsmiljö och lika villkor. I samverkan med kollegor, kommer du att utveckla och implementera gemensamma processer och rutiner inom HR-området. Detta innebär ett aktivt deltagande i nätverk och olika grupperingar inom universitetet. Din roll kommer att vara både stödjande och drivande. Du stöttar chefer med din HR-expertis samtidigt som du identifierar utmaningar, tar ett helhetsansvar och driver lösningar i mål. För att lyckas i rollen behöver du ha ett coachande förhållningssätt, våga ta plats och be om hjälp när det behövs. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Vägleda kollegor i HR-frågor kopplade till deras ansvar som arbetesgivare * Arbeta och stödja inom frågor om arbetsmiljö, rekrytering, lag och avtalstolkning, lönerivision, likavillkor och diskriminering * Utveckla och implementera gemensamma processer och rutiner inom HR-området VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial examen inom HR eller liknande område - Har minst 3 års erfarenhet av verksamhetsnära kvalificerat HR-arbete - Har erfarenhet av att driva, implementera och följa upp HR-processer - Har goda kunskaper inom arbetsrätt - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Det är meriterande om du har - Erfarenhet av HR-arbete inom offentlig sektor, gärna inom universitets- och högskolesektorn - Erfarenhet av Villkorsavtalet och statlig särreglering inom arbetsrätten - Tidigare arbetat i en internationell miljö För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ansvarstagande - Respektfull Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

24 juni 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Redovisningsekonom inom leverantörsreskontra till Tre!

Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom Account Payables och är intresserad av ett långsiktigt uppdrag. Motiveras du av att ha ett övergripande ansvar, arbeta i en spännande bransch med ambitiösa kollegor - då är denna roll för dig! Vi jobbar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag. OM TJÄNSTEN Vi söker nu en redovisningsekonom till vår kund Tre där du kommer ha ett övergripande ansvar för leverantörsreskontrahanteringen. I rollen som Senior Accountant inom Account Payables, förväntas du på ett självständigt sätt kunna planera och strukturera ditt arbete. Du förväntas kunna utföra arbetsuppgifterna inom leverantörsreskontra på ett effektivt och produktivt sätt utifrån målsättningar, strategier och företagskultur. I rollen krävs det att du har god förståelse för de ekonomiska flödena och den löpande redovisningen för att kunna ge stöd till teamet med bland annat: Inskanning av fakturor, ankomstregistrering, kontering, matchning av fakturor, periodisering av fakturor samt leverantörsbetalningar. Du kommer tillhöra ett team på tre personer där alla är involverade i AP. I denna roll kommer du behöva vara på plats på huvudkontoret som ligger i Johanneshov. Detta är ett konsultuppdrag med start på 6 månader och om alla parter är nöjda med samarbetet finns goda möjligheter till överrekrytering. Du erbjuds - Introduktion, utveckling och ständigt lärande på Tre - Stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden - En roll där du får utnyttja hela din kunskapspalett och i ryggen har du en trygg arbetsgivare och ett stöttande team Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Säkerställa hantering av kravhantering * Planering av månadens utbetalningstillfällen * Utbetalningar – förbereda och skapa betal batchar med tillhörande kontroller * Bokslutsaktiviteter * Avstämning av aktuella huvudbokskonton och koncernmellanhavanden * Ansvara för vår månads/kvartalsrapportering * Säkerställa att alla kontroller kopplade till dagliga och månatliga aktiviteter är uförda * Löpande rensningar av öppna poster på vårt bankinterims konto samt obetalda skulder över 90dagar i leverantörsreskontran * Proaktivt och noggrant arbeta med kommunikation och service mot både vår interna stake holders samt leverantöre VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med Account Payables - Har god förståelse för de ekonomiska flödena och den löpande redovisningen - Har god systemvana - Kan kommunicera obehindrat på engelska och svenska, då kommunikation sker på båda språken Det är meriterande om du har: - Arbetat med PO-flöden - Arbetat med stora flöden manuellt För att lyckas i rollen ser vi att du har en hög arbetsmoral och hög personlig mognad. Du är målmedveten, strukturerad och noggrann. Du förväntas ha ett systemintresse och en god slutledningsförmåga som gör att du har lätt för att förstå hela flödet på en detaljerad nivå. Eftersom AP är en serviceavdelning krävs även en god samarbetsförmåga med både externa och interna stakeholders. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Tre strävar ständigt efter att skapa en mobilvärld som inte bara är innovativ, utan även inbjudande och hjälpsam. Vi är stolta över att driva utvecklingen av 3G- och 4G-nätverk, och framtidens supereffektiva 5G-nät. Vi vill ge våra kunder en uppkopplingsupplevelse i världsklass. Vi ser oss själva som en avgörande del av Sveriges samhällsstruktur, eftersom vi vet att pålitlig uppkoppling är en viktig grundsten i dagens digitala värld. Därför ser vi det som vår uppgift att hålla vårt mobilnät igång året runt, dygnet runt, för att säkerställa att du alltid kan lita på att vara ansluten när du behöver det som mest.

24 juni 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Engagerad VD-assistent

Är du en strukturerad och engagerad person som trivs med varierande arbetsuppgifter och vill vara en del av en innovativ organisation? Här får du möjligheten att bidra till en hållbar framtid i en inspirerande och dynamisk miljö i rollen som VD-assistent. Sökt idag då start är omgående. OM TJÄNSTEN Vår kund har som syfte att revolutionera marin transport genom att utveckla högpresterande elektriska båtar och fartyg. Målet är att påskynda övergången till fossilfria sjöar och hav och bidra till en utsläppsfri framtid. Företaget värdesätter innovation, effektivitet och hållbarhet. Företaget söker nu en engagerad och strukturerad VD-assistent för att stödja bolagets grundare och VD. Du blir VD:s förlängda arm och kommer spela en nyckelroll i att säkerställa att VD kan arbeta effektivt och fokusera på strategiska uppgifter. Du kommer utföra en mix av administrativa och operativa uppgifter, och fungera som en länk mellan VD och övriga delar av organisationen. Du blir del av en innovativ organisation med högt i tak och stor möjlighet till personlig utveckling. På bolaget arbetar idag 200 medarbetare inom bland annat produktion, R&D och Sales & Marketing. För att passa i rollen ser vi att du trivs i en dynamisk miljö med ett brett spektrum av arbetsuppgifter, där ditt huvudsakliga uppdrag är att bidra med struktur och underlätta VD:s dagliga arbete. Optimalt startdatum är 15 juli för bäst överlämning och onboarding mellan 15-19 juli. Du erbjuds - Ett långsiktigt konsultuppdrag - En roll med många kontaktytor och varierade arbetsuppgifter - Möjlighet att ta semester mellan 20/7-4/8. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Förbereda och sammanställa presentationer och annan dokumentation, se till att nödvändig information är tydlig och välorganiserad. * Koordinera ledningsgruppens möten, inklusive förberedelse av agendor och protokollföring. * Hantera mötesbokningar samt underlätta schemaläggning och mötesuppföljning. * Hantera korrespondens och kommunikation på uppdrag av VD, samt fungera som kontaktpunkt mellan VD och interna/externa intressenter * Delta i planering och utförande av interna och externa event. * Andra administrativa uppgifter efter behov. VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare erfarenhet som VD-assistent eller i en liknande roll. - Har utmärkta organisatoriska och administrativa färdigheter. - Har goda kunskaper i Microsoft Office, framför allt PowerPoint. - Besitter goda kunskaper i både skriftlig och muntlig kommunikation på svenska och engelska, då arbetet sker på båda språken. - Är proaktiv och lösningsorienterad med förmåga att arbeta självständigt. Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av arbete som VD-assistent - Högre utbildning inom relevant område, exempelvis ekonomi, kommunikation, HR eller annat. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Initiativtagande - Prestigelös - Strukturerad - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

24 juni 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024