Administration, ekonomi, juridik

Sök lediga jobb inom Administration, ekonomi, juridik

Student till Lindesbergs Kommuns telefonväxel!

Vi söker dig som vill bli en del av ett erfaret team som brinner för förstklassig service! Är du utåtriktad, lyhörd och tycker om problemlösning? Då är det dig vi letar efter. Välkommen in med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Som en del av telefonistteamet i Lindesbergs Kommuns växel kommer du att hantera internt och externt inkommande samtal och vara första kontakten för kommunens invånare som ringer in till växeln. Arbetet handlar främst om att hantera och förmedla samtal och meddelanden, det är därför viktigt att du är en god lyssnare och har lätt för att tolka information. Som person ser vi att du kan prioritera, organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen behöver du vara uppmärksam på detaljer i arbetet och ta hänsyn till dessa. Det är viktigt att du kan agera effektivt även när förutsättningarna förändras och att du kan anpassa dig till nya omständigheter. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Lindesbergs Kommun. Uppdraget är på heltid under sommaren med goda möjligheter till deltid vid sidan om studier. Du erbjuds - Ett givande heltidsjobb under sommaren - perfekt för dig som är student och vill passa på att tjäna extra pengar eller samla erfarenhet från kommunal verksamhet - Goda möjligheter till deltid vid sidan om studier ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera och förmedla inkommande samtal och meddelanden samt arbeta i katalogsystem vid interna samtal samt assistera vid lokalbokningar * Vid behov kan andra arbetsuppgifter förekomma så som receptionsarbete där det bla. ingår att ta emot besökare, hänvisa till verksamheter, förmedla kontakt med handläggare, boka bilar/konferensrum/busskort/cyklar och lämna ut nycklar till bokade bilar VI SÖKER DIG SOM - Är studerande på högskola eller universitet och har minst 1,5 år kvar av studierna, registreringsintyg behöver kunna uppvisas - Har mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska då det krävs i det dagliga arbetet - Har körkort och tillgång till bil för att kunna komma in till jobbet på ett smidigt sätt med kort varsel Det är meriterande om du - Har erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller telefonväxel - Pratar fler språk än svenska och engelska I din ansökan vill vi även att du motiverar varför just denna tjänst intresserar dig! För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Serviceinriktad - Samarbetsinriktad - Kvalitetsmedveten I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ett personlighetstest kommer att ingå i processen. Övrigt - Omfattning: Heltid v.25-32 med introduktion i mitten av maj, samt möjlighet till deltid vid sidan av studier - Arbetstider: Förlagda dagtid under vardagar mellan 07.30-16.30, även kortare pass kan förekomma - Start: Juni - Placering: Kommunhuset i Lindesberg Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Lindesbergs Kommun HÄR.

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kundservicespecialist till SMP Svensk Maskinprovning i Lund

Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till kunder och kollegor inom SMP, hantera fakturor, stötta upp med marknadsutskick samt arbete i SMPs affärssystem. Har du god erfarenhet av service och önskar att ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan detta vara uppdraget för dig! OM TJÄNSTEN Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta i en roll där du blir en nyckelspelare samt SMP:s ansikte utåt i relationen med kunderna. Du kommer att ingå i ett självgående team bestående av fyra personer. Placering för detta uppdrag är i Lund. Detta är ett uppdrag på initialt sex månader med chans till överrekrytering. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig. Du erbjuds - En dedikerad konsultchef och karriärspartner - Chansen att kliva in en långsiktig roll på ett spännande bolag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Löpande kontakt med kunder samt besiktningsingenjörer och övriga kollegor i SMP och Bilprovningen avseende support och administrativa frågor * Orderhantering * Hantering och granskning av dokument både internt och externt * Löpande fakturahantering * Månatliga marknadsutskick (digitalt & postalt) till SMP:s kunder VI SÖKER DIG SOM - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer kommunicera med kunder och kollegor på båda språk dagligen - Avslutad gymnasieexamen - Har en vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system - Har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundtjänst/ administration - Då du kommer att arbeta med att dagligen upprätta och underhålla goda kundrelationer är det avgörande att du har ett genuint servicetänk och en vana av att hantera kunder via både telefon och mejl Det är meriterande om du har - Ett intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor - Har tidigare erfarenhet av fordonsbraschen - Har en vana av att arbeta operativt för att driva och utveckla en verksamhet framåt Vi ser att du är en person som har lätt för att ta dig an information via både manualer och i dialog med kunder. Du gillar förändring och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Serviceinriktad - Strukturerad - Lagspelare - Noggrann Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET SMP Svensk Maskinprovning AB erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten.

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Ekonom

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Gävle Parkeringsservice AB är Gävle kommuns parkeringsbolag vars huvudsakliga syfte är att äga, uppföra och utveckla mobilitetsanläggningar för bilar och cyklar. Bolaget förvaltar ett stort antal parkeringar både på gatumark och tomtmark samt flera större parkeringsanläggningar. Bolaget har en viktig roll att fylla i stadsplaneringen och skall genom en effektiv hantering av parkering kunna optimera investeringar, kund- och miljönytta och därmed bidra till ett hållbart samhälle. Genom att arbeta med hållbar mobilitet som exempelvis utbyggnad av laddinfrastruktur och uppmuntra till alternativa färdmedel skapar bolaget förutsättningar för Gävle kommun att nå uppsatta trafik- och hållbarhetsmål. Vi skapar plats för ett grönare Gävle. Vi söker nu en ekonom för omgående uppdrag tom februari 2025 med möjlighet till förlängning. ARBETSUPPGIFTER Som ekonom hos oss kommer du att arbeta i en verksamhet som är under snabb förändring och stark tillväxt. Därför söker vi dig med en gedigen redovisningsbakgrund och erfarenhet och intresse av att vidareutveckla bolagets ekonomiadministrativa processer. I rollen kommer du att ansvara för bolagets löpande arbete inom ekonomi och ha ett övergripande ansvar för bolagets ekonomiadministrativa processer så som exempelvis kund- och leverantörsreskontra. I ditt arbete ingår; • ansvara för den löpande redovisningen • upprätta månads- tertial och årsbokslut samt årsredovisningar • ansvara för moms och övriga skattedeklarationer • löpande bokföring • månads- och tertialrapportering • stödja chefer och medarbetare i ekonomiska frågor • budget- och prognosarbete • arbeta med frågor rörande internkontroll och verksamhetsstyrning såsom sammanställning av olika nyckeltal • delta i olika utvecklingsprojekt • ansvara för löpande kontakter med Gävle kommunkoncern och revisorer i ekonomiska och finansiella frågor, samt ingå i kommunens Finansråd KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och självständigt boksluts- och årsredovisningsarbete. Det är meriterande för tjänsten om du arbetat i större affärssystem såsom tex Unit4/Agresso. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du förstår vikten av att följa deadlines och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. Din kommunikativa förmåga är god både muntligt och skriftligt och du anpassar din kommunikation till olika situationer, syften och mottagare. Du kan noggrant analysera och bedöma olika typer av data för att dra väl genomtänkta slutsatser samt för att skapa fungerande lösningar. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Samordnare för digital publik förmedling Vasamuseet, Stockholm

Utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet 2023" vann Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM). Myndigheten driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak-Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet. SMTM är en vänlig arbetsplats med en effektiv och ansvarsfull samarbetsorganisation som kännetecknas av nyfikenhet och tillit. Inom SMTM arbetar alla med det maritima och transporthistoriska kulturarvet med visionen om att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Myndigheten är sedan 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001 och vill även inspirera andra till att också agera för en hållbar framtid.     Om tjänsten För att hänga med i den digitala utvecklingen gentemot våra besökare behöver vi stärka vårt team med en ny kollega med kunskap om och erfarenhet av digital publik förmedling. Vi söker dig som kan producera såväl digitala lärresurser, som digitala upplevelser för våra besökare. Du kommer samordna produktioner och utvecklingsprojekt inom det digitala området på avdelningen i nära samarbete med pedagoger, programansvariga, forskare, intendenter, kommunikatörer och även med externa parter. Samordningsansvaret innebär planering och koordinering av de produktioner och utvecklingsprojekt som bedrivs inom enheten och avdelningen, men du kommer även att ingå SMTM:s myndighetsövergripande produktionsgrupp inom digital publik förmedling.  Du blir en del av Program- och pedagogikenheten som arbetar med programverksamhet för vuxna och för familjer med barn, samt pedagogisk verksamhet för skolan. Vi förmedlar museets innehåll på olika sätt, både på plats i museet, på webben och genom andra digitala erbjudanden. Du kommer i samarbete med kollegor, utveckla och producera nya digitala upplevelser och även vidareutveckla vårt digitala utbud på webben för skola och utbildning. Du producerar film för webb och sociala medier, audioguider eller motsvarande upplevelser för besökare och arbetar med metoder som involverar olika målgrupper i projekt och produktioner.   Din kompetens och erfarenhet Du ska ha en eftergymnasial utbildning inom ett område vi bedömer relevant för tjänsten, till exempel inom immersiva medier, filmproduktion, digitalt lärande eller pedagogik. Du ska också ha dokumenterad erfarenhet av produktioner inom digital publik förmedling. Du är en van projektledare och kan självständigt initiera och driva projekt. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.  Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med digitala läromedel • Erfarenhet av livesändning • Erfarenhet av storytelling i olika medier för olika målgrupper • Erfarenhet av metoder som involverar målgrupper i utvecklingsarbete   • Arbetslivserfarenhet inom museisektorn   Dina egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och drivkrafter. Du har stort engagemang och hög ansvarskänsla. För att lyckas i rollen behöver du skapa dig en tydlig förståelse för museets verksamhet och våra målgrupper för att kunna omsätta det till ett relevant digitalt utbud. Här kommer din kreativa förmåga och nytänkande inom det digitala området väl till pass. Du har ett strukturerat arbetssätt och förmåga att själv prioritera och arbeta med flera olika parallella projekt och arbetsuppgifter. Att ingå i olika produktionsgrupper och samtidigt ha ett samordnande ansvar kräver en mycket god samarbetsförmåga och ett helhetsperspektiv. Du håller dig också uppdataread inom ditt verksamhetsområde genom omvärldsbevakning och nätverkande. Du är mån om att utveckla och bibehålla relationer, är lyhörd och visar intresse för andras perspektiv för att tillsammans komma fram till bra lösningar.   Mer om oss Vasamuseet visar Vasa, världens enda bärgade och restaurerade skepp från 1600-talet. Tillsammans med vårt systermuseum Vrak – Museum of Wrecks, bildar vi en avdelning som arbetar för att ge våra besökare en unik upplevelse och ett minne för livet.   Anställning Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstiden är huvudsakligen dagtid på vardagar, men tjänstgöring kvällar och helger ingår.  På SMTM erbjuder vi dig ett arbetsupplägg som ger dig möjlighet att arbeta på distans när arbetet tillåter. Övrig arbetstid sitter du i våra lokaler på Vasamuseet. Vi har även flextid, friskvårdsbidrag och semester enligt avtal som sträcker sig mellan 28 och 35 dagar per år.   Lön Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.   Kontaktperson Maria Dalhed Persson, Enhetschef: 08-519 548 62   Fackliga kontaktpersoner Johanna Sandström, Saco-s: 08-519 548 31   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 19 maj. Bifoga CV och personligt brev. Intervjuer kommer att genomföras 27-28 maj.   Övriga upplysningar Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsidentitet och uttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, religion eller etnisk tillhörighet.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Beslagshandläggare till lokalpolisområde Eskilstuna

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en beslagshandläggare till vårt team som är strukturerad, självgående och serviceinriktad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polisregion Öst omfattar Södermanland, Östergötland och Jönköpings län. Polisområde Södermanland är i sin tur indelat i tre lokalpolisområden; Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping samt en utredningssektion och ett kansli. Tjänsten som beslagshandläggare är placerade i gruppen utredning 7 hos lokalpolisområde Eskilstuna och dess huvudsakliga syfte är att bidra till en så hög och snabb brottsuppklarningsgrad som möjligt. Här arbetar utredare som utför brottsutredningar i olika typer av brottskategorier. Som beslagshandläggare har du en viktig roll i att främst stödja och underlätta för utredarna i deras arbete. Vi söker nu beslagshandläggare med placeringsort Eskilstuna. ARBETSUPPGIFTER I rollen som beslagshandläggare har du ett helhetsansvar för handläggning av beslagsärenden och att tillse att ärenden avslutas. Du handlägger alla beslag som tas i brottsutredningar inom lokalpolisområde Eskilstuna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: • Mottagning, fortsatt hantering och ansvar för inkommande beslag • Administration och sökningar i ett flertal IT-system och manuell hantering av beslag såsom förvaring, försäljning och förstörande • Hålla ordning på den fysiska lagerplatsen, hantera hävning av gods, lämna ut beslagtaget gods till allmänheten och förverka beslag • Tolka juridiska texter och beslut Tjänsten innebär mycket eget ansvar över dina egna arbetsuppgifter, men även samarbete med kollegor, andra inom myndigheten samt en del externa parter så som åklagare, domstol, bärgare, företag och allmänhet. Du kommer att arbeta tillsammans med andra beslagshandläggare under ledning av en gruppchef och företräder lokalpolisområde Eskilstuna i olika forum där beslagsfrågor diskuteras. Arbetet är bitvis ganska fysiskt krävande med en del tunga lyft och uppgifter där du måste bli smutsig under naglarna vilket kräver att du har en god fysik. Arbete med truck kan bli aktuellt. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som: • Har godkänd och slutförd gymnasieutbildning med fullständiga betyg eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Erfarenhet av administration och/eller handläggning som huvudsaklig del av arbetet • B-körkort (för manuell växellåda) och körvana • God datavana • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Kunskaper i engelska i tal Det är även meriterande om du har: • Godkänd beslagsutbildning • Juridisk grundkunskap och vana att läsa juridiska texter • Arbetserfarenhet inom gods- och beslagshantering • Arbetat i polisiära datasystem, främst Durtvå • Arbetat med handläggning inom offentlig verksamhet • Arbetat med handläggning inom statlig myndighet, varav erfarenhet från en rättsvårdande myndighet är starkt meriterande • Arbetserfarenhet av struktur och planering inom till exempel lager i närtid • Erfarenhet av att bemöta olika typer av människor Personliga egenskaper Vi söker dig som är lugn, tillmötesgående och har en vilja att hjälpa andra. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare enligt de arbetsrutiner som finns. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. I rollen som beslagshandläggare måste du även kunna ta egna initiativ, vara lösningsfokuserad och flexibel då arbetet kan vara väldigt händelsestyrt med snabba omprioriteringar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Placeringsort: Eskilstuna, arbete och resor utanför placeringsorten kan förekomma Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning 6 mån Arbetstid: Dagtid, flex Tillträde: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13/5 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

25 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Administratör till socialtjänst-ekonomiskt bistånd

Administration och service, socialtjänst-ekonomiskt bistånd Har du erfarenhet av arbete inom serviceyrke, gillar att arbeta administrativt och är bra på att arbeta strukturerat? Är du intresserad av ett omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter där du får vara ett viktigt administrativt stöd till socialtjänst-ekonomiskt bistånd? Då kan det här vara jobbet för dig! Enheten administration och service är en enhet inom avdelningen socialtjänst - ekonomiskt bistånd på arbetsmarknadsförvaltningen. Enheten har som uppdrag att ge kommunens medborgare samt medarbetare inom avdelningen stöd med administrativa uppgifter. Enheten består av 13 medarbetare och en enhetschef. Ditt uppdrag I uppdraget som administratör på administration och service ingår att bemanna avdelningens reception och telefon, hantera fakturor, samt övriga administrativa uppgifter. I uppdraget ingår även att arbeta med arkivering och gallring av myndighetens personakter. Din bakgrund Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller någon form av administrativ utbildning. Du ska ha erfarenhet av serviceyrket så som arbete inom kundtjänst eller reception och goda datorkunskaper. Har du erfarenhet av att ha arbetat administrativt inom offentlig sektor är det meriterande. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i Microsoft 365, särskilt Excel, och goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om GDPR och offentlighets- och sekretesslagen samt god kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Som person är du bra på att ge ett serviceinriktat bemötande. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa din kommunikation till mottagaren och samarbetar bra med andra på ett lyhört och smidigt sätt. För att lyckas i det här uppdraget är det viktigt att du kan arbeta strukturerat och planera ditt arbete. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Sureya Saglam, enhetschef, 018-727 57 33 Sanela Zuna, enhetschef, 018-727 61 35. Facklig företrädare: Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

25 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Biträdande forskare i vetenskapsteori

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori (FLoV) vid humanistiska fakulteten har omkring 120 anställda och en undervisningsvolym som omfattar cirka 350 helårsstudenter. Här pågår många stora nationella och internationella forskningsprojekt. Vi utbildar filosofer, logiker, lingvister, språkteknologer, vetenskapsteoretiker, filosofihistoriker, filologer och lärare i filosofi. Institutionen bedriver även forskarutbildning och utvecklingsarbete inom sina områden. Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori har sedan snart tre år tillbaka ett uppdrag om följeforskning för Kungsbacka kommun. Uppdraget, vars namn är Följum, leds av Morten Sager och Ingemar Bohlin, båda universitetslektorer och docenter i vetenskapsteori. Uppdraget inleddes vid halvårsskiftet 2021 och är avsett att löpa över fyra år. Uppdragets syfte är att undersöka genomförandet av evidensbasering inom en kommuns skolutvecklingsarbete, mer specifikt hur Kungsbackas infrastruktur för grundskolors och förskolors kvalitetsutveckling på vetenskaplig grund fungerar. Målet är att bygga upp kunskap om hur undervisning, utveckling och forskning vävs samman i organisationen. Projektgruppens arbete bygger på etnografiskt fältarbete, intervjuer och dokumentstudier samt systematiska översikter om utbildningsvetenskaplig forskning. I fältarbetet följs verksamheten vid en handfull av Kungsbackas grund- och förskolor, och intervjuer hålls med rektorer, mellanledare och pedagoger vid dessa enheter. Projektgruppen har täta kontakter med FLIS, som är en grupp forskande lektorer i Kungsbacka, och möter dessutom regelbundet representanter för förvaltningen. Även dessa möten ingår i gruppens empiriska material. Empiriskt material redovisas vid veckovis återkommande avstämningar i gruppen som kan ske digitalt men också på plats i Göteborg. Dessa avstämningar och andra möten inom gruppen utgör tillfällen för att dra slutsatser och att planera och kalibrera det fortsatta arbetet. Arbetsuppgifter  Den biträdande forskaren kommer att arbeta tillsammans med projektledare Ingemar Bohlin och Morten Sager samt medverkande från Enheten för Kvalitet & Utveckling vid Kungsbacka förvaltning för förskola och grundskola. Den biträdande forskaren förväntas löpande generera empiriskt material på skolenheter i Kungsbacka, sammanställa relevant litteratur samt bidra med analys och skrivarbete i samråd och samarbete med den övriga forskargruppen på plats i Göteborg.   Kvalifikationer  Personen ska ha en vana att använda vetenskapsteoretisk begreppsbildning i analys av evidensbasering och styrning samt färdigheter i etnografiskt fältarbete, intervjumetod, dokumentsammanställning och kvalitativ analys. Viktigaste kriterierna för bedömning är uppvisad erfarenhet och skicklighet i analys av empiriskt material om hur evidensbasering kan genomföras. Kunskaper om skolförvaltning och utvecklingsarbete i en utbildningskontext är starkt meriterande. Anställning  Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 6 månader Omfattning: 40% Placering: Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori, Göteborgs universitet Tillträde: 2024-08-12 eller efter överenskommelse Kontaktuppgifter för anställningen  Frågor om projektet, ämnet, arbetsinnehåll eller arbetsplatsen är du välkommen att kontakta Morten Sager, Universitetslektor, [email protected], 031-786 4722 Har du frågor om ansökan, rekryteringsprocessen och anställningsvillkor är du välkommen att kontakta personalhandläggare Cecilia Groglopo: [email protected], 031 786 4570 Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande  Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 20 maj 2024   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

25 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Förhandlingsstrateg

HR-avdelningen Är du kunnig inom arbetsrätt och gillar att arbeta med rådgivning? Har du erfarenhet av att arbeta med lönebildning och förhandling? Då har du ett jobb att söka. Ditt nya jobb Som förhandlingsstrateg kommer du huvudsakligen arbeta inom områdena arbetsrätt och lönebildning. Du kommer vara med och driva både strategiskt arbete på kommunövergripande nivå och arbeta som rådgivare inom lag och avtalstolkning till kommunens HR-funktioner på våra förvaltningar. I din rådgivande roll är du med och hanterar komplexa situationer där du är ett stöd för HR ute på förvaltningarna. Du gör, tillsammans med kollegor på avdelningen och efter rådgivning med SKR, avvägningar för att komma vidare i ärenden inom arbetsrättens områden. I ditt uppdrag företräder du också Jönköpings kommun i kommunövergripande arbetsgivar- och personalpolitiska frågor och förhandlingar. Inom ramen för ditt uppdrag kan även viss rådgivning till våra kommunala bolag att ingå. Din kompetens Du har en högskoleexamen inom HR eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget och har flera års erfarenhet av att arbeta med kvalificerat HR-arbete, främst inom områdena lönebildning och arbetsrätt. Har du tidigare arbetat med rådgivning inom HR i en kommunal verksamhet är det meriterande. Du har god förmåga i det svenska språket, både i tal och skrift och har ett gott sinne för siffror. Som person är du lugn och stabil och är bra på att fokusera på rätt saker även i en pressad situation. Du gör korrekta avvägningar och har en god förmåga att väga samman komplex information och ta hänsyn till detta när du fattar beslut. Du kan ta hänsyn till strategiska perspektiv och har lätt för att se helheter och se till verksamhetens bästa. Du är uthållig och arbetar för att nå resultat i ditt arbete. Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete och håller satta tidsramar. I uppdraget har du många olika kontakter och det kräver att du har en mycket god förmåga att både skapa kontakter och underhålla relationer. Välkommen till oss Som förhandlingsstrateg hos oss blir du en del av enheten lön, förhandling och arbetsrätt på stadskontorets HR-avdelning. Vårt uppdrag är att stärka förvaltningarna i arbetsgivarrollen och ge möjlighet till enhetliga lösningar och ett gemensamt förhållningssätt inom det arbetsgivarpolitiska området. På vår enhet är vi 4 personer och vi har ett nära samarbete med enheten för Utveckling och HR-stöd och löneservice. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda här (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-). Bra att veta Tjänsten är på tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse hösten 2024. Intervjuer planeras till början av vecka 22. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Maria Idéhn, Förhandlingschef på telefon 036-10 59 07. Facklig företrädare hittar du här (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-stadskontoret). Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som förhandlingsstrateg. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Nämndsekreterare sökes till Hallandstrafiken

Arbetsuppgifter Var med och skapa världens bästa kollektivtrafik, för hallänningarna! Vi gör skillnad för många som lever, bor och verkar här. Som nämndsekreterare har du god kunskap om, och intresse för, den demokratiska beslutsprocessen och den politiskt styrda organisationen. Du är länken mellan politik och förvaltning, och den som nämndens förtroendevalda många gånger vänder sig till. Du är också bollplank till förvaltningsledningen i frågor som berör Driftnämnden. Exempel på ansvar och arbetsuppgifter: - Ansvara för nämndens löpande ärendeberedning/nämndadministrativa processen. - Sekreterare i nämnd och arbetsutskott. - Samordna och stödja den politiska processen, från beredning till beslut. - Bistå ledningen i det strategiska och operativa arbetet mellan politik och förvaltning. - Kvalitetsgranska förvaltningens underlag inför politisk beredning. - Som nämndsekreterare är du expert och rådgivare i frågor kring offentlig förvaltning och ärendehantering. - Agera stöd i förvaltningens arbete med planerings- och uppföljningsprocessen - Stötta förvaltningen i utredningsarbete och bereda underlag inför beslut. - Stöd i styrnings- och kvalitetsfrågor I din roll som nämndsekreterare rapporterar du till Förvaltningschefen men samarbetar med medarbetare inom hela förvaltningen. Om arbetsplatsen Du har din huvudsakliga placering på huvudkontoret i Falkenberg, men vi utför även en del arbetspass på distans. Hallandstrafiken arrangerar drygt 50 000 resor i Halland, varje dag! Detta inkluderar busstrafiken, Öresundstågen, Pågatågen, Västtågen och Krösatågen. För Hallandstrafiken är kunden och kundbemötandet högst prioriterat. Vi är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet. På huvudkontoret i Falkenberg och i Kundservicebutikerna finns ca 90 medarbetare som arbetar med planering och utveckling av buss- och tågtrafik samt serviceresor, miljöarbete, reseinformation och marknadsföring för kollektivtrafiken i Halland m.m. Hallandstrafiken är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och färdtjänstresor i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Kvalifikationer Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation med liknande arbetsuppgifter. Vidare har du god kunskap om förvaltningslag, kommunallag samt offentlighets- och sekretesslagen. Har du kunskap inom arkiv- och registraturfrågor är detta meriterande. Då en stor mängd texter ska produceras krävs mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Du är välbekant med administrativa IT-system och behärskar Officepaketets olika delar. Arbetssättet präglas av proaktivitet och en mycket god grundstruktur. Du har öga för detaljer, ser vad som behöver göras och samtidigt ha en förståelse för helheten och ditt uppdrag som en del i ett större sammanhang. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Egenskaper som är en fördel i tjänsten är att du är strukturerad, tydlig och trivs med många kontakter och samarbeten. Vidare är du utvecklingsinriktad och bidrar till förbättringar samt tycker om att serva förvaltningen i din roll som stödfunktion. Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vilket innebär att du kan komma att kallas på intervju innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

25 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Särskilt sakkunnig i jämställdhet

Vill du vara med och bidra i arbetet med ett jämställt Jönköpings län? I rollen som särskilt sakkunnig i jämställdhet arbetar du ihop med andra aktörer i länet och som stöd till kollegor i huset. Arbetet är både strategiskt och operativt och du får hantera allt ifrån regionala strategier till konferenser och utbildningar. Enheten för Social hållbarhet består av 16 medarbetare som arbetar med frågor såsom integration, mänskliga rättigheter, jämställdhet och folkhälsofrågor. Inom området jämställdhet arbetar för närvarande en sakkunnig i jämställdhet och tre utvecklingsledare inom området mäns våld mot kvinnor, vilka du kommer arbeta mycket nära. Arbetsuppgifter I tjänsten får du arbeta med samtliga jämställdhetspolitiska mål men också särskilt med det 6:e jämställdhetspolitiska målet; att mäns våld mot kvinnor ska upphöra och då särskilt sexuellt våld samt prostitution och människohandel. I tjänsten ingår bland annat att: genomföra, följa upp och utvärdera länets jämställdhetsstrategi - kommunikation genom webbsidor och nyhetsbrev. - arbeta med framtagning av myndighetens hållbarhetspolicy och integrering av de sociala hållbarhetsperspektiven i länsstyrelsen ledningssystem organisera, kommunicera och administrera kompetensutvecklingsinsatser, seminarier och nätverksträffar inom jämställdhet och mäns våld mot kvinnor.  Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleexamen inom samhällsvetenskap, gärna med inriktning mot genus. Du har flera års erfarenhet av att ha arbetat med jämställdhet och god kunskap om arbetssätt såsom jämställdhetsintegrering och processledning. Det är meriterande om du tidigare har arbetet inom offentlig sektor och har erfarenhet av arbete med mäns våld mot kvinnor, sexuellt våld, prostitution och människohandel. I rollen kommer du att träffa många olika aktörer och personer så du behöver ha en god samarbetsförmåga samt vara en god kommunikatör. Du behöver vara trygg i dig själv och din kompetens och kunna möta personer utifrån deras perspektiv, kunskaper och erfarenheter. Eftersom vi arbetar med långa processer bör du ha förmågan att arbeta strategiskt. Du behöver samtidigt vara kreativ då vi också behöver utveckla nya innovativa arbetssätt för att nå våra mål. Villkor Tjänsten omfattar heltid och gäller tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning som regel på våra tillsvidareanställningar. Tillträde den 15 augusti. Övrigt Intervjuer genomförs från och med vecka 22. Om Länsstyrelsen i Jönköping Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation, en statlig myndighet som är regeringens företrädare i länet. Tillsammans arbetar vi för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest attraktiva län. Genom samverkan skapar vi förutsättningar för ett fantastiskt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling. Vi är 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, insatser som ska gynna fisken i våra sjöar till demokrati- och beredskapsfrågor samt mycket annat. Målet är att vårt arbetssätt ska präglas av professionalism, engagemang och samverkan. Länsstyrelsen finns mitt i stan i en K-märkt byggnad som har nyrenoverade lokaler med utsikt över Munksjön och Vättern. Det är inte bara en spännande arbetsplats, du erbjuds också en mängd förmåner som flexibelt arbete, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, utökad föräldrapenning samt en aktiv personalförening. Vill du veta mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss? Besök vår webbsida på http://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss.  Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? https://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss

25 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024