Ta chansen att arbetasom trähussnickare/montör där du får möjligheten att arbeta med spännande projekt i Åtvidaberg och Östergötland. Om tjänsten Som trähussnickare/montör kommer du att ansvara för montering och snickeriarbete hos vår kund i Åtvidaberg och dess omnejd. Arbetet inkluderar användning av verktyg och kan innebära kortare resor i tjänsten. Om digVi söker dig som har en bakgrund inom trähussnickeri och montering. Du behöver ha god verktygskännedom och vara redo att börja arbeta omgående. B-körkort är ett krav då kortare resor i tjänsten förekommer. Anställningen sträcker sig över minst sex månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att bli anställd via oss på Job&Talent och arbeta hos vår kund. Lön sätts enligt gällande kollektivavtal.Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom snickeri och montering.Din förmåga att snabbt anpassa dig till olika arbetsmiljöer och verktyg är också värdefull, samt tidigare erfarenhet av arbete i projektform kan vara en tillgång. Om ossJob&Talent är ett ledande bemanningsföretag som erbjuder skräddarsydda lösningar för både arbetsgivare och arbetstagare. Vi fokuserar på att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, vilket skapar långsiktiga och framgångsrika samarbeten. Med starka värderingar och ett brett nätverk strävar vi efter att göra arbetslivet enklare och mer effektivt. Ansökan och kontaktuppgifter För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta Account Manager Tolga Demir via e-post: [email protected].
Är du en driven ingenjör med goda kunskaper inomautomatiseradproduktion, PLC-system ochprogrammering av robotar?Vill du vara medochdriva utveckling inom automation och robotteknik och lockas av möjligheten att bli en del av ett innovativt bolag med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som automationsingenjör på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppenProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Idag har koncernen drygt 500 medarbetare, och verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. På ProfilGruppen strävar de alltid efter att förbättra processer och kompetens på ett hållbart sätt och söker nu en automationsingenjör som vill vara med och driva utvecklingen framåt. Om rollenI rollen somautomationsingenjör arbetar du i nära samarbete medchefer, skiftledare och övriga team,samt deltar i projekt- och arbetsgrupper för att tillsammans driva verksamheten framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Felsöka och avhjälpa fel i automationsdelar. Utbilda operatörer i robotanvändning. Stötta driftspersonal i underhållsfrågor. Arbeta med omvärldsbevakning för att hålla oss uppdaterade på nya teknologier och lösningar. Du kommer att ha ett aktivt ansvar för att: Arbeta för en säker arbetsmiljö och rapportera risker i HMS-systemet. Överföra kunskap från automationsprojekt till kollegor. Säkerställa kvalitetsutfall och uppföljning av projektmål. Föreslå förbättringar som stärker både arbetsmiljö och ekonomisk effektivitet. Om digVi söker dig som är lyhörd och engagerad med ett stort intresse för innovation ochförbättringsarbete. Du är van att arbeta i team ochdriva processer framåt samtkommunicerar tydligt för att säkerställa att alla parter förstår förväntningarna. Genom din karriär har du skaffat dig goda kunskaperinom automatiseradproduktion, PLC-system och programmering av robotar. Du har goda kunskaper i Lean samt erfarenhet av styrsystem FANUC ochABB. Högre utbildning är ett krav ochenteknisk ingenjörsexamen med inriktning mot automation är starkt meriterande. AnsökanHoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men om du har specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].
Söker erfaren projektör inom VVS (VS rör) Till vår kund Cretec i Halmstadsöker vi en erfaren projektör inom VVS med inriktning på VS-rör. En personsom vill vara en del av vårt engagerade och kompetenta team. Är du en social och lösningsorienterad person som har praktisk erfarenhet och är van att arbeta i grupp? Då kan du vara den vi söker! Arbetsuppgifter: Ansvara för projektering och dimensionering av VS-installationer. Skapa tekniska specifikationer, ritningar och beräkningar. Använda AutoCAD och MagicCAD för att producera detaljerade ritningar. Samordna och arbeta nära med andra discipliner i projekten. Säkerställa att VS-lösningarna följer gällande standarder och miljökrav. Delta i projektmöten och arbeta tillsammans med både interna och externa parter. Kvalifikationer: Minst 5 års erfarenhet som projektör inom VS, gärna med erfarenhet från både nybyggnation och renovering. Erfarenhet som rörmokare och praktisk erfarenhet från fältet. Erfarenhet av att skruva, sätta ihop och arbeta hands-on med VS-installationer. Erfarenhet från ingenjörsbyråer är meriterande. Mycket goda kunskaper i AutoCAD och MagicCAD. Förmåga att arbeta strukturerat och hålla tidsplaner. Social, kommunikativ och van vid att arbeta i grupp. God problemlösningsförmåga och förmåga att hantera tekniska utmaningar. Vi erbjuder: En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö med möjlighet att arbeta med intressanta och utmanande projekt. Tjänsten är en heltidstjänst, och vi ser gärna att du sitter på plats här på kontoret i Halmstad. Ett kompetent och socialt team där samarbete är en viktig del av vår arbetskultur.Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månader provanställning.Lön: 38000-50000 kr Ansökan: Tjänsten är en heltidstjänst och vi ser fram emot att ta emot din ansökan snarast. Vid frågor och funderingar kring tjänsten går det bra att mailatill Alexandra på[email protected]. Ansökan sker via vår hemsida. Välkommen med din ansökan! Today Consulting är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som verkar i västra och södra Sverige. Med lång erfarenhet inom rekryterings- och bemanningsbranschen vet vi hur viktigt det är att ha rätt person på rätt plats, vid rätt tillfälle. Vi är snabba. Vi är effektiva. Och vi jobbar med hjärtat. Så du kan vara lugn, och lita på att vi förbereder din morgondag på bästa möjliga sätt. Redan idag.
Sweax grundidé är att göra livet enklare för våra kunder – oavsett om det handlar om Brf-styrelser, boende eller fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och ett modernt, personligt arbetssätt sätter vi alltid våra kunder och boende i fokus. Vårt mål är att skapa en trygg och trivsam miljö för alla. Vi är stolta över våra ISO-certifieringar för kvalitet (9001) ochmiljö (14001), vilket speglar vårt engagemang för hållbarhet och kvalitet i allt vi gör. Om rollen Som produktionsledare leder du ett mindre men växande team tillsammans med en operativ förman. Du har en viktig roll i att planera, koordinera och utveckla verksamheten med fokus på effektivitet, hög service och nöjda kunder. Rollen kräver att du har ett helhetsperspektiv och trivs med att ha många kontaktytor och samarbeta tätt med våra tekniska och ekonomiska förvaltare samt med våra kunder och leverantörer. Vi söker dig som trivs med att ta ansvar, koordinera och driva utvecklingen framåt. Som produktionsledare för vår avdelning Fastighetsservice i Märsta får du en central roll i ett engagerat och växande team. Här får du möjlighet att påverka och utveckla både verksamheten och dina kollegor i en dynamisk miljö där ditt ledarskap och din erfarenhet gör skillnad. Din närmaste chef är marknadsområdeschefen för Märsta, som också ansvarar för våra tekniska och ekonomiska förvaltare. Ditt ansvar innefattar bland annat: Planera och koordinera leveranser och arbetsflöden. Säkerställa produktivitet, effektivitet och en god arbetsmiljö. Utveckla och vårda kundrelationer samt arbeta med merförsäljning inom din kundportfölj. Ansvara för daglig styrning, avvikelsehantering och ständiga förbättringar. Löpande dialog och samarbete med leverantörer och samarbetspartners. Följa upp avtal, hantera inköp och fakturering. Leda och coacha fastighetsservicepersonalen i det dagliga arbetet. Bidra till att nå marknadsområdets gemensamma mål och utveckling. Vi söker dig som: Tidigare har haft en ledande roll med ansvar för personal och verksamhet. Är van vid att planera, strukturera och koordinera arbete i en dynamisk miljö. Har erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsföreningar (meriterande). Har eftergymnasial utbildning inom ett relevant område eller motsvarande erfarenhet. Innehar B-körkort. Mycket goda kunskaper i Excel och Word. Kan kommunicera väl på svenska i både tal och skrift. Meriterande: Intresse för digitalisering och effektiva lösningar. Trädgårdsutbildning eller fastighetsteknisk utbildning. Arbetsmiljöutbildning (Bas U/P). erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsdrift eller mark- och trädgårdsarbete. Personliga egenskaper: Du har en stark kommunikativ förmåga och trivs med att bygga relationer. Du är strukturerad och lösningsorienterad, med ett naturligt driv. Du är prestigelös och trivs i en miljö där du får ta ansvar och fatta beslut. Du har en positiv inställning och en naturlig ledarförmåga där du coachar och utvecklar ditt team. Du trivs i en roll där du får vara både operativ och strategisk. Vi erbjuder: En familjär och hjälpsam arbetsmiljö där vi värdesätter våra medarbetares bidrag. Kollektivavtal, försäkringar, avtalspension och friskvårdsbidrag. Möjlighet att vara med och påverka utvecklingen i ett växande företag med korta beslutsvägar. Gemensamma aktiviteter som stärker sammanhållningen och trivseln på arbetsplatsen. Ansökan: Låter detta som rätt roll för dig? Välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande och tillsätter rollen så snart vi hittar rätt person, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Skicka din ansökan via ansökningsformuläret (ej via mejl). Har du frågor är du välkommen att kontakta Frida Kask Rosén på [email protected] hos vår rekryteringspartner UrbanUrban. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi på Submit söker nu efter anläggare till vår kund i Stockholm.Om oss: Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut.Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Om kunden: Är ett ledande företag inom anläggningsbranschen med fokus på att skapa hållbara och estetiskt tilltalande utomhusmiljöer. Med derasdedikerade team och passion för kvalitet strävar dom ständigt efter att överträffa våra kunders förväntningar och leverera projekt i tid och inom budget. Arbetsuppgifter Dränering Asfaltering Stenläggning Grundarbeten Finplanering Profil: Erfarenhet av anläggningsarbete och kunskap om olika material och tekniker. Förmåga att läsa ritningar och följa arbetsanvisningar noggrant. Fysiskt kapabel att utföra arbete utomhus under olika väderförhållanden. Teamspelare med god kommunikationsförmåga. Körkort (B-körkort) är ett plus. Krav: Minst 3 års erfarenhet Plats: Stockholm Start: Omgående Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
The opportunity Do you thrive in multicultural, international, and complex environments managing multi-million-dollar projects? Are you an experienced leader with a passion for delivering cutting-edge technology solutions in the power sector? We are looking for a Project Director for HVDC to spearhead the execution and timely delivery of largescale electrical transmission and distribution projects. This role offers you the chance to be at the forefront of advanced power transmission technology and build your career with a global leader in the power industry. As a key member of our team, you will inspire and guide a high-performing global team of professionals, ensuring safety, quality, and project success. Join us and make a significant impact on the future of power delivery! How you'll make an impact Lead the execution of multi-million-dollar EPC mega-projects, ensuring on-time and on budget completion. Provide strong, supportive leadership for a large global and diverse team, including project managers and other specialists. Foster a culture of safety, prioritizing health and quality throughout the project lifecycle. Proactively manage change, assess risks and opportunities, and implement effective mitigation strategies. Take full ownership of project P&L, leading budget planning and execution. Build strong relationships, effectively communicate and collaborate with diverse stakeholders, including clients, subcontractors, and business partners. Your Background Bachelor's or Master of Science degree, preferably in Electrical Engineering. Excellent fluency in written and spoken English. Proven track record of delivering large-scale EPC/turnkey projects in power, energy, industrial, infrastructure, or oil & gas sectors. Experience in power generation, transmission & distribution, or power conversion (HVDC, substations, etc.) is a plus. Strong communication skills, effectively managing client relationships and subcontractor interactions. Understand risk assessments, method statements, and project methodologies (PMP/PMI certification a plus). Possess the ability to analyze complex contracts and navigate local project regulations. Maintains a high level of stress-resilience and demonstrates flexibility, creativity, and the ability to adapt to unforeseen situations. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase. Various trainings and education supporting employee development. Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden. Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks Additional benefits connected to this specific role More about us The location for this role can be flexible for locations within Sweden, but Ludvika or Västerås are preferred. The role requires both domestic and international travel. Application will be reviewed on an ongoing basis so do not hesitate to apply already today. Recruiting Manager Gunilla Cedergren, [email protected] will answer your questions about the position. All other questions can be directed to Talent Partner Nicole Bergman, [email protected] Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Ledarna: Frank Hollstedt +46107387043; Unionen: Fredrik Holmgren +46107382185.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 2141 till 2146 av 2146 jobb