Lead UX/UI Designer
Weskill AB
Övriga IT-specialister

Vi söker en Lead UX/UI Designer för ett långsiktigt kunduppdrag! Har du en passion för att skapa intuitiva och estetiskt tilltalande användarupplevelser? Vill du arbeta med moderna AI-teknologier i en innovativ och framåtlutad miljö? Då kan detta vara uppdraget för dig! Vi söker nu en erfaren UX/UI Designer för ett långsiktigt uppdrag hos en kund i Göteborg. Du kommer ges stora möjligheter att bidra med din kreativitet och förslag på lösningar med ett löfte om stort inflytande på lösningen baserat på din gedigna erfarenhet! Om uppdraget Vår kund befinner sig i en spännande tillväxtfas och utforskar nya möjligheter att driva industri 4.0 och utveckla smarta fabriker. För att stärka teamet och bygga nya innovativa lösningar för prediktivt underhåll och processoptimering söker vi nu en Lead UX/UI Designer. Rollen innebär att du får en UX/UI-roll med ett ledande ansvar för att utforma, implementera och kommunicera UX-interaktion samt driva upplevelser av interaktions- och digital design för kundens tjänsteutbud & produkter. Som UX/UI Designer kommer du att spela en nyckelroll i skapandet av en avancerad analysdashboard som visualiserar potentialen i kundens AI-teknologier för övervakning av industriella maskiner! Vår kund strävar efter ökad automatisering på alla nivåer i utvecklingscykeln och du kommer att bidra till denna resa tillsammans med ditt team. Produkten du kommer att utveckla bidrar till modernare och smarta lösningar inom industrin. Du kommer att arbeta nära data scientists och utvecklingsteamet för att säkerställa att användarupplevelsen är både funktionell och visuellt tilltalande. Vi strävar efter ökad automatisering på alla nivåer i utvecklingscykeln, och du kommer att bidra till denna resa tillsammans med ett energifyllt och socialt team. Erbjudande Vi erbjuder en tillsvidareanställning där du initialt arbetar i ett långsiktigt projekt. Utöver detta erbjuder vi en skräddarsydd löne- och förmånsmodell som kan anpassas efter dina behov och önskemål. Vi är ett modernt konsultbolag med fokus på hållbarhet, flexibilitet och inkludering, och vi vill ge dig möjlighet att påverka och utvecklas tillsammans med oss. Kunden har även ett intresse av en långsiktig lösning där du på sikt kan bli en del av deras bolag, inklusive möjlighet till optioner för rätt person. Dina arbetsuppgifter Som UX/UI Lead kommer du att: Designa, implementera och kommunicera UX-interaktion. Leda och genomföra interaktions- och digital design för produkter. Samarbeta med data scientists och utvecklare för att designa och implementera avancerade produkter. Engagera dig med intressenter och kunder för att säkerställa en högkvalitativ UX i våra produkter. Vi söker dig som Vi ser gärna att du har: Senior erfarenhet i rollen som UX/UI-design och/eller Service Design En passande master- eller kandidatexamen Gedigen erfarenhet av att arbeta med Figma, Sketch eller Adobe Photoshop/Illustrator Stark förståelse för både användarupplevelse och gränssnittsdesign Erfarenhet av att arbeta i tekniska miljöer och förståelse för frontend-utveckling Förmåga att arbeta iterativt och datadrivet, från research och koncept till testning och lansering En passion för att kombinera estetik och funktionalitet för att skapa engagerande digitala upplevelser Goda kommunikationsförmågor och flytande engelska Om företaget Vår kund är en snabbväxande aktör som möjliggör industri 4.0 med lösningar inom AI! De hjälper tillgångsintensiva företag att förutse och förebygga kostsamma maskinstopp och prestandanedgångar i sina processer och tillgångar. Tillsammans engagerar de sig i ett ingenjörs- och produktfokuserat företag där kundens behov står i centrum. Ingenjörerna tar ledningen i att designa, utveckla och testa företagets produkter. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Placering: Göteborg (hybrid/distans) Kontakt: Per Bleckberg, 072-245 92 88, [email protected] Är du redo för nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Staff iOS Engineer
Voi Technology AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

YOUR MISSION AT VOI As a Staff iOS Engineer, you will together with our mobile engineers set the technical direction of the iOS platform. You will part time embed into different cross-functional teams to be able to deep dive into challenges, come up with solutions and deliver them. You will work directly with engineering leadership, product management and design to deliver an impactful product. To put it into specifics, you will: Be accountable and chart the roadmap for iOS app architecture and technical directions across iOS with support from the team. Be a department-level expert and the go-to person for solving problems in the iOS field and set examples of best practices in modern mobile development. Identify, analyse, and resolve complex technical challenges across multiple domains and technology stacks. Lead Voi’s iOS chapters and foster a culture of continuous learning with your colleagues. Stay up-to-date with the latest industry trends and technologies to ensure our mobile applications remain current and competitive to fulfill the Voi vision. WHAT YOU NEED TO EMBARK To be successful in this role, your core should be Android development. Ideally you also have a good understanding of iOS development. You are comfortable navigating cross-functional teams and have a strong foundation of mobile development at scale. We expect you to have: 7+ years of hands-on experience in iOS engineering Experience of building complex applications for a diverse user base using modern mobile technologies and frameworks (Swift, xcode, Flutter or similar) Experience of setting technical direction for a team of engineers. Experience working across multiple development teams. Strong communication skills. Passion about mobile UI/UX best practices and principles. WHY VOI? Working at Voi is more than just a job; Our People Promise includes a personal Voiage where you will grow as a professional and be a part of a team and culture that builds something meaningful for society. In addition to this you’ll have the opportunity to: Join Europes #1 micromobility company Get “skin in the game” through our employee options program and be a part of building a world class engineering organization Have a direct impact on our continued success and the development of the micromobility industry in Europe Work with inspiring, motivated and fun colleagues towards a common goal Join the micromobility-revolution and be a part of creating sustainable cities made for living, free from noise and pollution

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Senior QA Engineer
Brite AB
Systemtestare och testledare

About Brite Brite Payments is a leading Open Banking-powered Account to Account (A2A) payment provider of Instant Payments and Instant Payouts. We provide a convenient transaction experience for consumers and reduce the risk in the payment process for merchants. Founded in Stockholm in 2019, Brite is committed to providing the best possible payment solution for everyone involved in a transaction. The team behind Brite has worked with launching the first-generation of fintech companies before founding Brite. We know the market landscape, technologies, opportunities, and challenges. Now we channel all those experiences into developing modern solutions that will benefit both merchants and end-users. Want to join us on our journey? The future is Brite! What you will do At Brite you will be part of our highly skilled QA team where we take accountability for the QA and Test strategy, toolset, and processes. We also work across the Engineering teams to support them in their quality and test work as well as assisting them with deploying high quality solutions. Your responsibilities will include Work on a daily basis with the QA and Test domains at the company. Together with your fellow QA team mates you take accountability for our QA and Test Strategies, the test management and the testing tools and frameworks we need to deliver quality products. Supporting one or multiple Engineering teams as they mature in writing and executing tests and other quality verification tools. Your focus is on improving how the team works. In this senior role you are also expected to be a mentor for other QA engineers as they grow their skill sets over time. Reporting and Monitoring tools are a vital part of improving our work, both in engineering and in QA. You are going to share responsibility with other engineers in improving our tools. With that said, you will be a vital part of the next fintech unicorn! Are you a brite mind? You are a leader with a solid technical background in modern development. You have experience from managing or facilitating technical collaborations between teams and departments. In the past you have had formal leadership roles such as Tech Lead, Development Manager or as an Architect. You have experience collaborating in creating Architectural visions and how to communicate them to the relevant stakeholders. You are a developer at heart! The ideal candidate has: Experience in Test Automation and manual software testing. Experience from working in a micro service architecture Knowledge of Quality Assurance principles, methods and techniques 5+ year of professional work experience Having mentored other QA engineers, for example in a formal or informal leadership role. Good to have experience: Experience with Selenium, Cypress or any other relevant modern automation tool Experience with Postman, Charles Experience with Javascript/Typescript, Python Knowledge of Gherkin or another BDD tool. What we offer An optimistic, caring, and inclusive culture where we want you to be yourself A dynamic, fast-paced, and innovative environment where you will have the possibility to make an impact from your first day onwards A flat organization, friendly colleagues, and fast decision-making An environment where we start small and learn fast to do big things A team that cares about sharing, collaborative work, and prestigelessness ... and you will be part of a growing team of fun and skilled people Do you want to learn more about our recruitment process? Here you can read about the hiring flow and find answers to the most frequently asked questions. *** Please apply with your CV or your LinkedIn profile. We use screening questions to streamline this recruitment process, so a personal letter is not needed.

5 mars 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
iOS Engineer
Kivra AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

About Kivra We believe that digital postal services make life easier for both the sender and the recipient, while at the same time contributing to a more sustainable world. Over 1 billion envelopes are sent every year, in Sweden alone. We think that there’s a better, faster, more secure and more environmentally friendly way to do this. That’s why we created Kivra. Kivra currently has over 6 million users and over 50,000 companies and organizations send documents, invoices, doctor appointments, vaccine certificates, receipts, pay slips, contracts and much more. And this number is constantly increasing. Do you want to be a part of this journey and create fantastic products for millions of people while contributing to society? In that case maybe you are our next iOS Engineer. Are you our next iOS engineer? We are looking for a skilled iOS developer for our Payments team that has a sense of both usability and design that will help build and implement our native iOS app. You will also be part of our growing iOS team, working cross-functionally with colleagues in our design, web and backend team. Our iOS app is one of the most popular in Sweden, with 3,6 million active users and ranks among the top 10 free App Store apps in Sweden with a rating of 4.6. About the role You will work closely with all parts of our mobile application lifecycle for our payments team. This includes designing, implementing, testing and deploying our iOS application with focus on performance and scalability. Together with the team on both mobile and web applications, you will be focusing on improving existing services and features, as well as creating new ones. We think that you are Skilled in Swift, SwiftUI and related frameworks. Experienced in software development and agile methodology. Engaged and involved in code reviews, unit testing and other quality-oriented practices. Someone who thrives within an autonomous team, consistently driving towards improvement. A person who enjoys working within all aspects of agile development focusing on writing, reading and talking about the code. Experienced in building a scalable payment infrastructure. Moreover you are passionate about your craft and take ownership over your own development. Additional information This role is full-time and our offices are based in Stockholm. You will be part of the iOS team, however you will mostly work in the Payments product team and report to our iOS engineering manager. Fluency in English is required and fluency in Swedish is a plus but not required. Unfortunately, we are not able to sponsor new work permits, but are able to sponsor/renew existing work permits! We offer Kivra offers a place in a committed team with the opportunity for a high degree of innovation. You will be involved in influencing Kivra's exciting business and product development of a service that is currently used by more than half of Sweden's population. One of Kivra's values is happy-happy, which is also reflected in the concern for Kivra's staff. In addition to collective agreements and wellness, we offer a number of other great benefits. How to apply Easy peasy, just send in your CV and cover letter as soon as possible. If you have any questions regarding the role or the recruitment process don’t hesitate to contact Sarah Ohlsson, Talent Acquisition Partner at [email protected].

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Starta din IT-karriär som First line support
EdZa AB
Supporttekniker, IT

Nu har du som är i början av IT-karriären möjlighet att kickstarta din resa hos vår kund i Solna! Kanske har du nyligen tagit studenten från IT-gymnasiet eller haft ditt första IT-jobb? Har du ett tekniskt intresse och gillar att jobba med människor och service så är detta tjänsten för dig. Sök tjänsten som First line support redan idag då vi kommer att hantera ansökningsprocessen snabbt. Information om uppdraget Omgående start Du kommer vara anställd som konsult via oss på EdZa med mål att bli överrekryterad hos vår kund efter 6 månader Arbetsplats: Solna, med möjlighet till hybrid (Måndag, tisdag och torsdag på kontoret) Om teamet och rollen Som First line support kommer du att ingå i ett supportteam bestående av first line support, second line support samt en third line support. Teamet har en härlig teamkänsla med högt i tak och har kul tillsammans. Här kommer du få upplärning i tekniken och det viktigaste vi ser är att du kommer in och bidrar med en god känsla för service och problemlösning. Här kommer du ha alla förutsättningar för att kunna utvecklas internt. Det ligger på dig om du tar chansen. Som First line support kommer du vara ansiktet utåt och hantera inkommande supportärenden via telefon, e-post eller ärendehanteringssystem och ge teknisk support till slutanvändare. Under en dag kommer du ta emot cirka 20-30 samtal varav drygt hälften kommer du kunna lösa själv. Du kommer även sitta med eskaleringshantering där du identifierar och eskalerar komplexa problem till second line eller andra relevanta avdelningar. Du kommer dokumentera ärenden och lösningar samt skapa och underhålla användarmanualer och instruktioner. Om dig I denna rekrytering har vi stor fokus på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceminded och social. Du har lätt för att samarbeta och ser värdet av ett gott teamwork. Du är ansvarstagande och låter inte uppgifter falla mellan stolarna. Du har även ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt och hjälper till där det behövs. Att lösa problem, särskilt inom IT är något du drivs av och har ett intresse för att utveckla inom IT-området. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har: Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Meriterande om du kommunicerar på flera språk. Meriterande om du har: Jobbat inom service tidigare. En idrottsbakgrund och har därifrån fått med dig teamwork-erfarenhet. God förståelse av Windows och/eller macOS, grundläggande nätverkskunskap (TCP/IP, DNS, DHCP), samt erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365. Välkommen med din ansökan! Är du en teknikintresserad problemlösare med passion för service? Vill du bygga en karriär och växa internt? Skicka din ansökan idag och ta del av en fantastisk möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss [email protected]

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Platform Engineer - Office systems and tools
Rebtel Networks AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Global migration is a 21st-century reality. Whether people are fleeing from something or racing towards better opportunity, following love or seeking new experiences, more and more are living in different environments and in new ways. We celebrate the power of people coming together. That’s why we connect ambitious people abroad with their families and friends back home so they can support each other emotionally and financially, and lead more enriched lives. Our ambitious team reflects our international audience. We are a diverse group of people from all over the world that come together every day—and we’re looking for others driven by the same desire to create meaningful products that bridge cultural and geographic distances. The Role At Rebtel, we are on a mission to break down communication barriers and connect people worldwide. As a leading technology-driven telecommunications company, we offer innovative solutions that empower global communities. Our team thrives on collaboration, diversity, and a fast-paced, entrepreneurial spirit. We are looking for a proactive and hands-on platform engineer to ensure our team has the tools, support, and infrastructure needed to work efficiently and securely. If you are passionate about IT operations, end-user support, and automation, this is a great opportunity to contribute to a growing tech company with an international team. Your responsibilities End-User Support & IT Operations Act as the primary point of contact for IT support across Rebtel’s offices, assisting employees both onsite (Stockholm HQ) and remotely. Manage onboarding and offboarding of employees, including account setup, device provisioning, and access management. Troubleshoot and resolve hardware, software, and connectivity issues for macOS, Windows, and Linux users. Ensure seamless operation of conference rooms, video conferencing, and office IT infrastructure. Maintain and support Rebtel’s corporate applications, including Google Workspace, Slack, Atlassian, and other SaaS tools. IT Infrastructure & Security Monitor and maintain office IT infrastructure, including Wi-Fi, VPNs, network security, and firewalls. Implement and enforce IT security policies, including device encryption, access control, and endpoint security solutions. Assist with software deployments, system updates, and IT automation projects. Maintain identity and access management through tools like Google Workspace, Okta, or Azure AD. Process Optimization & Automation Identify opportunities to automate repetitive IT tasks using scripting (e.g., Bash, PowerShell, Python). Maintain and improve IT documentation, including troubleshooting guides and IT policies. Work closely with DevOps and Engineering teams to enhance internal IT infrastructure. What We’re Looking For 3+ years of experience in IT support, system administration, or IT operations. Strong troubleshooting skills in macOS, Windows, and Linux environments. Experience managing cloud-based IT environments (Google Workspace, Microsoft 365, or similar). Good understanding of networking fundamentals (Wi-Fi, VPN, TCP/IP, DNS, DHCP). Hands-on experience with IT security best practices and endpoint management tools. Familiarity with MDM solutions (Jamf, Intune, or similar) is a plus. Experience working with automation and scripting (PowerShell, Bash, Python) is a plus. Previous experience in a fast-growing tech company/startup environment is a bonus. Why Join Rebtel? Be part of an innovative, diverse, and tech-driven company with a global impact. Work in a modern and flexible office environment in Stockholm. Opportunity to work on cutting-edge IT projects and automation initiatives. Competitive salary, benefits, and professional growth opportunities. Some of the Benefits Comprehensive Pension Plan Health Checkups and Private Medical Insurance 10k Bucket (net) for wellness allowance and travel (benefit taxed) Discount on gym memberships Bonus program Parental leave pay 30 days of annual vacation Relocation support for a smooth transition if you're joining us from afar A modern office in central Stockholm Rebtel is an international workplace and at the office we speak English, therefore high English proficiency is required. We are Rebtel. We come from all around the world, to create products for anyone who has crossed a border. We believe in equal opportunity and value diversity at our company. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, veteran status, or disability status.

5 mars 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
System Architect Data Collection
Techster Solutions AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: What you'll do As a System Architect Data Collection, you will support our clients Engineering in achieving our objectives and becoming data-driven by designing and evolving the in-vehicle data collection system, enabling cross-functional analytics at clients.. The system architect role within the Engineering Data Hub is responsible for performing system analysis and developing logical and physical design of the data collection system based on the architectural vision. The main part of the work is within the embedded systems in the vehicle, but you will also work across vehicle and cloud to realize the complete end-to-end system. You will collaborate with stakeholders and other architects across engineering to evolve the complete data & analytics system architecture for Clients Engineering, covering all operational and analytical data flows between vehicle and cloud. Your main tasks and responsibilities will be to: • Perform system analysis and develop logical and physical design of the data collection system • Present and align your design in architectural decision meetings across Engineering • Drive technical concept evaluation together with development teams • Support development teams to perform embedded software design and implementation What you'll bring We believe that you have a minimum of 8 years of experience in embedded systems architecture, are very knowledgeable and passionate about modern architectural practices and have end-to-end thinking. You have a solid understanding of in-vehicle networks and high performance embedded compute platforms. You also have a validated ability to influence decision-making at all levels within an organization, and in a variety of contexts. It is beneficial if you have: • Knowledge of / experience with data collection • Prior experience within an automotive environment. • Experience with cloud infrastructure. • Well-established relevant network from which to draw advice, guidance, best practices, and industry developments. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
IT-service och helpdesk, first line
Bemannia AB (Publ.)
Supporttekniker, IT

Är du en serviceinriktad och tekniskt kunnig person som trivs med att lösa problem och hjälpa användare? Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en lösningsfokuserade first line tekniker för ett konsultuppdrag i Alingsås. Uppdraget, som omfattar heltid (100%) startar den 1 april 2025 och sträcker sig fram till den 31 mars 2026. Innan uppdragets start behövs intyg från belastningsregistret. Dina arbetsuppgifter Arbetet består i grunden av helpdeskarbete i first line som innebär att man per telefon, besök eller via vårt ärendehanteringssystem supporterar kundens användare i beställningar, frågor och felanmälningar kring IT-utrustning och IT-system. Även installationer och felsökning på plats och leveranser av IT-utrustning kan komma att förekomma i uppdraget. Följande är exempel på de arbetsområden för IT-service: Teknisk support: Erbjuda support för olika enheter och system, inklusive PC (Windows 10 och 11), Mac, Chromebook, Android- och iOS-enheter (iPhone, iPad). Felsökning och installationer: Utföra felsökning och installationer av IT-utrustning och programvara både på plats och via fjärråtkomst. Support för kontorsutrustning: Ge användarstöd för skrivare, kopiatorer och projektorer. Support för användarsystem: Hantera och ge support för ärendehanteringssystem och MDM-system (Mobile Device Management). Användarstöd för e-post och katalogtjänster: Ge support för Outlook, användarstöd för katalogtjänster som eDirectory och Active Directory (AD). Patchning av nätverksuttag: Säkerställa att nätverksuttag och andra IT-relaterade komponenter är korrekt patchade och fungerar som de ska. Användning av SCCM och MDT: Arbeta med SCCM och MDT för att hantera installationer och deployment av operativsystem och programvara. Dina kvalifikationer I denna roll behöver du ha god social kompetens och en positiv attityd. Du behöver även vara ordningsam, tekniskt intresserad samt kunna arbeta självständigt. Utöver detta behöver du uppfylla följande krav: Ha grundläggande IT-utbildning eller arbetslivserfarenhet inom IT Inte finnas i belastningsregistret Ha B-körkort Prata flytande svenska, såväl tal som skrift Kunskaper i MS Office Ha god datorvana Meriterande Erfarenhet av helpdesk arbete i first-line Erfarenhet av ärendehanteringssystem God kunskap mellan olika hård och mjukvarusystem Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i Word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 13/3. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärden, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 175 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Applikationskonsult till modernt ekonomisystem – Visma Software
Visma Software AB
Systemförvaltare m.fl.

Är du en drivande och lösningsorienterad person som brinner för digitalisering och effektivisering av ekonomiprocesser? Vill du arbeta i en systemnära och affärsinriktad roll med starkt kundfokus? Nu söker vi en applikationskonsult till vårt team i Stockholm, Göteborg eller Malmö – en roll där du får möjlighet att göra verklig skillnad för våra kunder! Varför Visma Software? Rollen som Applikationskonsult passar dig som: Gillar att arbeta kundprojekt och arbeta med företag i olika branscher Har förståelse och intresse för att effektivisera företags ekonomiprocesser Trivs i en snabbrörlig bransch där vi ständigt utmanar befintliga arbetssätt Uppskattar en dynamisk arbetsmiljö där du får det bästa av två världar – snabba beslutsvägar i ett mindre bolag, kombinerat med styrkan av att vara en del av en stor internationell tech-koncern Din roll som projektkonsult Som applikationskonsult på Visma Software blir du kundens strategiska rådgivare och hjälper företag att effektivisera sina ekonomiprocesser genom digitalisering och automatisering. Du arbetar i projektform och säkerställer att våra kunder får maximal nytta av våra systemlösningar, anpassade efter deras behov. Du kommer att fokusera på vår produktlinje Control Edge. Läs gärna mer om Control Edge och dess kundvärde här. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Göra analyser av kunders behov för att rekommendera bästa uppsättning utifrån kundens behov Implementera, anpassa system utifrån kundens önskemål Stötta kunden under testfasen och felsöka eventuella problem Hålla utbildningar, workshops och presentationer om systemlösningar Bygga långsiktiga kundrelationer och identifiera möjligheter till förbättringar Dokumentera och hålla kund- och projektinformation uppdaterad Bidra till merförsäljning och vidareutveckling av kundens system Vem är du? Vi söker dig som har en stark affärsförståelse, servicekänsla och tekniskt intresse. Du är en naturlig problemlösare och har en konsultativ och pedagogisk approach i kunddialoger. För att lyckas i rollen ser vi att du har: God kunskap inom redovisning och ekonomiska processer Förståelse för SQL-databaser och operativsystem Erfarenhet av att arbeta i kundprojekt Utmärkt kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, muntligt och skriftligt Om Visma Software Visma Software AB är ett mjukvarubolag inom tech-koncernen Visma Group. Visma Software är en ledande leverantör inom cloud ERP och affärskritiska molntjänster på den svenska marknaden. Vi maximerar våra kunders och partners potential genom att leverera lokalt anpassade affärskritiska lösningar som optimerar kundernas ekonomiprocesser. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin affär. Vi är totalt nära 150 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen och Norge. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och attraktiva förmåner. Ansökan och kontakt Är du intresserad? Skicka in din ansökan genom att bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil via ansökningslänken. Vi tillämpar löpande urval – vänta därför inte med att ansöka! Har du frågor? Kontakta Linda Sablic, konsultchef: [email protected] 0707-255242 Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Software Engineer - IoT Management
Heatly AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

10% of Europe’s CO emissions are caused by residential heating and energy bills are out of control. Aira is here to change that. With our intelligent Aira Heat Pump at the heart, we’re making the switch to clean energy-tech easier and more affordable. Helping Europe turn off gas and slashing energy costs one home at a time. Founded in 2022, and with 1000+ employees and counting, Aira is driving the clean energy revolution by providing homes with modern clean energy-tech solutions such as solar power, battery storage solutions and heat pumps. With a state-of-the-art production facility in Poland, an HQ in Stockholm, Sweden, and hubs across the UK, Germany and Italy, Aira is well on track to install clean energy-tech into 5 million homes by 2034. About the role You'll work in the IoT Management workstream, empowering colleagues to provide exceptional customer support and maintenance. You will achieve this by creating systems for managing, monitoring, and troubleshooting the clean energy-tech fleet remotely. With your systems, you enable the company to address product-related issues reactively and proactively, improving quality and customer satisfaction. IoT Management is a small and effective product team working towards this mission. As a team member, you will be part of figuring out how to achieve it on a product and technical level. Our current roadmap contains primarily backend work, but we see ourselves driving more frontend initiatives in the future. The role primarily focuses on backend development, though familiarity with frontend technologies is a plus. As a member of the IoT Management Team, you will contribute to: Enabling deep-dive troubleshooting with visualization of real-time telemetry data Ensuring secure provisioning of identities in our clean energy-tech IoT fleet Keeping track of all devices deployed in customer installations Creating tools for remote distribution of firmware and software Surfacing problematic installations through automated alarms Making tools for remotely viewing and modifying device configuration Providing an overview of the health of our clean energy-tech fleet Implementing predictive maintenance. What you’ll bring to the role You are comfortable with backend development and understand that there is more to information technology than if-statements and while-loops. You understand that your code operates infrastructure, and you know your way around that. You can reason in terms of how CPU, RAM, and I/O influence your systems. Most importantly, you are humble about the things you do not know, and you are open to learning. We think that you: Have around 5+ years of experience as a Software Engineer Have an analytical mindset Can convert an idea to clean, testable, and scalable software services Is comfortable co-owning mission-critical infrastructure together with your team, such as databases Enjoy modern agile work methodologies and collaboration Engage in team discussions and have a mindset to take responsibility Are aligned with our intention of working 4 days a week from our office Have experience ranging from beginner to expert in IoT and connected devices. Our tech stack is primarily Go, Kotlin, AWS, Terraform CDK, Kafka, Postgres, and Redis/Valkey. Our future lies in Go, so you should see yourself working with that. Skills and mindset go hand in hand. If you don’t meet every requirement but bring a positive and motivated attitude, we’d love to hear from you! What is in it for you? Gain hands-on experience in a fast-growing scale-up with a supportive and inclusive culture and career advancement opportunities. Collaborate with diverse teams across international markets and launch products globally. Develop and grow personally and professionally in an entrepreneurial-minded environment. Thrive in a dynamic, solution-oriented culture, tackling challenges and driving meaningful solutions that make a positive impact on the world. Influence the company's success, with a visible impact on product development and market growth. Enjoy our brand-new office at Norra Stationsgatan 93 in Stockholm. Conveniently located near public transport, with Sankt Eriksplan and Odenplan stations just a few minutes walk away. At Aira, we champion next-generation energy as well as diversity and inclusion. We firmly believe that a diverse workforce fosters innovation and creativity, enhancing our ability to serve customers and communities effectively. We welcome individuals from all backgrounds, cultures and perspectives to join our team. Our commitment is to uphold equality and inclusivity, fostering a collaborative environment where everyone can thrive and contribute to a better future for our people and the planet.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025