Vill du vara med och utveckla och koordinera Skandias IT-processer och bidra till att skapa långsiktig värde för vår verksamhet? Till ett av våra team i Stockholm söker vi nu ytterligare en process specialist inom vår infrastrukturområde. Du får möjlighet att arbeta med att utveckla och optimera processer för change och release management i en organisation som fokuserar på hållbarhet och kundnytta. Här får du chansen att arbeta med både operativ koordinering och processutveckling för att stärka Skandias fortsatta affär. Låter det intressant? Sök rollen redan idag! Att jobba som process specialist Som process specialist kommer du att ha en central roll i att koordinera och utveckla processer inom change och release management på Skandia. Du arbetar nära flera olika team inom organisationen för att säkerställa effektiva processer som stödjer våra IT-leveranser och långsiktiga affärsmål. Du kommer hantera och koordinera operativt arbete inom processerna Change och Release med ett nära samarbete med teamet som arbetar med Incident och Problem. Du kommer också vid enskilda tillfällen rapportera pågående arbete till IT's ledningsgrupp. I rollen kommer du även att arbeta med värdeskapande processutveckling genom att tillsammans med stakeholders ta fram behov och krav för framtida processförbättringar. Du kommer också att ha en viktig roll i att utbilda och stötta kollegor och stakeholders i hur processerna fungerar. I din vardag kommer du att koordinera flera olika leveranser, initiativ och aktiviteter för att optimera användningen av gemensamma resurser. Teamet består idag av tre andra process specialister och du kommer rapportera till en av våra gruppchefer inom IT gemensamt. Arbetet sker hybrid vilket innebär idag tre dagar på kontoret per vecka där du utgår från vårt kontor vid Lindhagensgatan 86. För att lyckas i rollen Du har ett lösningsorienterat och drivande arbetssätt och är van vid att leda och koordinera arbete på flera nivåer samtidigt. Du är kommunikativ vilket innebär att du kan presentera och förklara IT-aktiviteter för ledningsgruppen och andra intresenter. Som person är du nyfiken, empatisk och vill ständigt lära dig mer om Skandia och våra processer. Du tar ansvar för dina projekt och drar igång åtgärder för att driva förbättringar. Vi ser att du har några års erfarenhet av releasekoordinering och processutveckling inom ITSM. Erfarenhet av att arbeta med ITIL inom förändrings- och releaseprocesser. Du har arbetat med att kravställa och förstå IT-stödsystem för ITSM-processerna. För att lyckas kan du svenska flytande både i tal och skrift. Extra meriterande för rollen är om du jobbat med verktyg som ServiceNow, Jira eller BMC. Vad händer nu? Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I ansökan kommer vi att ställa ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för urvalet. För att göra rekryteringsprocessen så rättvis och objektiv som möjligt kommer det att ingå intervjuer, tester via Alva Labs, bakgrundskontroll samt digital referenstagning. Om du har frågor kring rollen vänligen ta kontakt med rekryterande chef [email protected]. Ifall du har frågor kopplat till vår rekryteringsprocess, vänligen ta kontakt med [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-HB Mer om IT Vi på Skandia IT är stolta över att vara en kundorienterad enhet som levererar effektiva och säkra lösningar för våra kunder. Med cirka 600 engagerade medarbetare är vi mitt i en spännande transformationsresa, där vi utvecklas tillsammans och har kul på vägen. Framåt tillsammans är vårt motto! Vi arbetar agilt och har sedan 2017 använt oss av SAFe (Scaled Agile Framework), där leverans och kundvärde alltid står i centrum. Våra team jobbar verksamhetsnära med sprintplanering, dagliga stand-ups, team-synk, code reviews och retrospektiv. Var 12:e vecka samlas vi alla i vår ljusa och inspirerande Ljusgård på kontoret i Stockholm för två planeringsdagar. Planeringsperioden består av sex tvåveckorssprintar, där den sista sprinten är en innovationssprint. Här får du chansen att, själv eller tillsammans med ditt team, utveckla och förfina våra system. Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!
Vi växer och söker nu flera systemutvecklare som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa. I rollen som konsult hos oss får du ett omväxlande jobb med en mängd olika arbetsuppgifter. Du kommer erbjudas konsultuppdrag där du snabbt utvecklar din egen kompetens och kunskap inom relevanta områden. Våra kunder är främst medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant. Din profilVi söker dig som har mer än 3 års erfarenhet inom området. Vi ser gärna att du har högskole- eller civilingenjörsexamen inom exempelvis datateknik eller motsvarande. Vilket programmeringsspråk du har kunskaper i är sekundärt, men vi tror att du har ett par språk som du är extra förtjust i. Du kan exempelvis ha allmänt goda kunskaper inom något av programmeringsspråken C#, C++, Java och/eller Python. Du ska ha god förståelse för agila utvecklingsmetoder, exempelvis Scrum. Du ska även ha goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi söker dig som, precis som vi, har ett stort tekniskt intresse och drivs av att arbeta med ny teknik och att hänga med i branschens utveckling. Att du gillar att koda och att hitta lösningar på problem är för dig en självklarhet. Som person är du analytiskt lagd, har ett stort initiativtagande, gillar att arbeta systematiskt och har båda fötterna på jorden. I ditt arbete som konsult läggs stor vikt på att kunna samarbeta med andra på ett konstruktivt sätt och att kunna leverera projekt på utsatt tid. Vilka är vi?SysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Vi grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat till ytterligare tre städer, och vi finns idag även i Stockholm, Västerås och Luleå. SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. SysPartner lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vad du själv kan inbringa till företaget. Att ta med sig sina personliga intressen till arbetsplatsen är mer än uppskattat! Du kommer som medarbetare att få ta del av givmilda personalförmåner och få vara delaktig i en mängd sociala aktiviteter som ordnas av företaget årligen. ÖvrigtBefattningen kan komma att kräva att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav finns på säkerhetsklassinplacering, kan i förekommande fall, medföras krav på visst medborgarskap. Blir du nyfiken? Välkommen med din ansökan!
Om kunden Företaget är en världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel och har kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag inom en unik bransch. Om tjänsten I rollen som systemingenjör/systemarkitekt kommer du att integrera ett av kundens system in i kunds större systemmiljö, med fokus på utveckling integration. Du kommer att arbeta med att industrialisera och höja systemnivån, skapa tydliga kravspecifikationer och säkerställa smidiga integrationer. Rollen innebär att fungera som spindeln i nätet, med mycket kommunikation och samverkan internt och externt, samt att driva projekt som förbättrar produkten och dess värde för kunden. Rollen passar dig som vill vara med i en ny satsning, påverka produktens utveckling nära dess praktiska användningsområden. Som person är du strukturerad, driven och kommunikativ. Du trivs med att systemera, skapa lösningar och arbeta tvärfunktionellt. Din kompetens Utbildad systemingenjör eller systemarkitekt Erfarenhet som systemarkitekt eller systemingenjör, gärna inom industrin Erfarenhet av att systemera, skriva användarfall och kravspecifikationer Erfarenhet av att skapa tydliga mål för systemintegrationer Driven – tar initiativ och lead på vad som ska göras Kommunikativ och duktig på att samverka Ordning och reda med en strukturerad arbetsmetod Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.
About the Job Novacura is looking for a Low-Code Developer to help businesses work smarter and faster by developing innovative solutions using Novacura Flow—our powerful low-code platform. With Novacura Flow, we help customers streamline and optimize their workflows by seamlessly connecting people, systems, and data. The platform enables organizations to build custom applications with minimal coding, enhancing efficiency, flexibility, and digital transformation. With integrations to leading ERP systems like IFS and SAP, our solutions empower companies to optimize their operations. As a Low-Code Developer, you’ll play a key role in: Automating and improving business processes using Novacura Flow Customizing ERP solutions to meet specific customer needs You will be working in-house at Novacura, collaborating closely with both colleagues and customers to deliver tailored solutions that drive real business value. We are building our presence in Stockholm, offering a dynamic and close-knit team environment. In March, we’re moving into a brand-new, centrally located office on Drottninggatan - a great place to grow your career and make an impact. What are we looking for?We are looking for a service-minded and customer-oriented individual with a flexible mindset. You thrive in a team environment, communicate effectively, and are always eager to learn and grow. In this role, you’ll often encounter challenges without immediate solutions—being comfortable with problem-solving, seeking support when needed, and proactively searching for information will be key to your success. To succeed in this role, you should have: A university degree in Information Science, Technology, or a related field. 2–4 years of experience working with business systems (ERP) or database development. Proficiency in SQL Fluency in both Swedish and English (spoken and written). A proactive and solution-oriented mindset, with the ability to navigate new and complex challenges. Experience or knowledge of IFS is a plus but not required. Familiarity with JavaScript, Python, or similar programming languages is beneficial but not essential. What we Offer We strongly believe in working with individuals who love what they do. When you get the opportunity to do what you do best, the result will be exceptional. We offer you a global development role in an innovative and fast-growing company at the forefront of technology, and we provide you with the opportunity to deliver real value to the customers. We offer competitive benefits, compensation based on competence/performance and highly talented Novacurians as great colleagues. Novacura offers a strong and open cooperate culture where each and every employee has the opportunity to influence the development of the company and our processes. How can I find out more? If you think we’re a good match, apply today! Selection is done continuously so don’t miss your chance. For questions regarding the recruitment process, please contact Ellen Jingrot, Talent Acquisition, at [email protected]. For questions regarding the position, please contact Camilla Caddeo, Consulting Manager, at [email protected]. About Novacura At Novacura we are passionate about solutions that enable our customers to work smarter and faster in their businesses. We work with several business systems and our own unique product Novacura Flow. We are a global organization with close cooperation between our offices in different countries and we have high ambitions to continue to develop and grow in all our markets.
Vill du utveckla framtidens betallösningar med oss på Walley? Är du en erfaren systemutvecklare som drivs av att lösa utmanande problem och bygga hållbara lösningar? Har du en passion för produktutveckling och vill vara del av ett snabbfotat, autonomt team där dina idéer verkligen gör skillnad? Då har vi rollen för dig! På Walley, en techdriven och autonom del av Norion Bank, har vi utvecklat innovativa betallösningar och digitala köpresor sedan 2005. Nu letar vi efter fler kollegor som vill vara med och ta vår plattform till nästa nivå – med fokus på användarvänlighet, värdeskapande och högsta kvalitet. VAD VI ERBJUDER Hos oss får du arbeta i korsfunktionella team där samarbete och kunskapsdelning är en självklarhet. Vi arbetar datadrivet och värderar innovation, helhetsansvar och att bygga in kvalitet i allt vi gör. Genom att arbeta med OKR:er (mål och nyckelresultat) som vi sätter tillsammans, ser vi till att hela Walley är engagerat och jobbar mot tydliga mål. Det här beskriver oss väl: Vi bygger lösningar som håller hög kvalitet och som vi är stolta över. Vi har kul på jobbet – och vi har data som bekräftar det! Vi delar gärna med oss av kunskap och lär oss kontinuerligt nya saker. Vi tar tillvara på varje teammedlems unika kompetens och stärker varandra. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har flera års erfarenhet som systemutvecklare och som fortfarande har viljan att utvecklas och påverka. Du är flexibel, har ett starkt driv och uppskattar att jobba i en miljö där idéer snabbt omsätts till verklighet. Vi tror att du: Har en ödmjuk inställning och en vilja att lära och dela med dig av din kunskap. Trivs med att arbeta agilt i ett team som strävar efter att ligga i framkant. Har erfarenhet av moderna teknologier och ser värdet av att använda rätt verktyg för rätt ändamål. Teknikstacken vi jobbar med Hos oss får du arbeta med moderna teknologier och verktyg, bland annat: .NET 9 Cloud First Development med Azure Elastic / Kibana / Grafana CosmosDB Kubernetes Akka CI/CD med Azure DevOps / GitOps (ArgoCD) ÄR DU REDO ATT BLI EN DEL AV WALLEY? Om du vill vara med och utveckla lösningar som blir det självklara valet för nordiska handlare, samtidigt som du själv utvecklas, vill vi gärna höra från dig. Här finns plats för din passion, din kompetens och din vilja att göra skillnad. Vi arbetar enligt en hybrid-setup med placering på vårt fina huvudkontor vid Lilla Bommen i Göteborg. På plats, vilket vi är några dagar i veckan, sitter våra team tillsammans vilket främjar kommunikation och samarbete. Koncernspråket är svenska. Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av provanställning, med start enligt överenskommelse. AFFÄRSOMRÅDET WALLEY Walley utvecklar lösningar som gör betalningar smartare, enklare och tryggare för både handlare och slutkunder. Walley erbjuder dels den tekniska checkoutlösningen när kunden har tagit sin varukorg vidare för betalning, dels kreditlösningar (faktura, delbetalning m.m.). Walley fokuserar på större handlare i Norden, även med verksamhet i andra länder och inom en bredd av branscher. OM NORION BANK GROUP Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten. Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm. NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi. Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen. Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen. INTRESSERAD? Kul! Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag! Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen, kontakta gärna Lisa Lind Ahlberg, Engineering Manager på [email protected] För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen, kontakta gärna Jesper Östlund, Talent Acquisition Specialist på [email protected]
The Team Play & Control handles the music playback on all of our platforms. We have apps for mobile and desktop, our own hardware player and partner integrations through our SDK. We are building an API for custom integrations which we already use ourselves to deliver a custom web radio station where the customer can control the music. We manage the clients playing music and the servers providing them with instructions and remote control functionality. The Role We are searching for a skilled Embedded Engineer to join our team and play a crucial role in expanding the reach of our music streaming services. You will be working together with the team to facilitate integrations with new partners. This involves: Understanding the partner’s technical requirements and providing guidance on SDK integration best practices. Adjusting our offering to improve integration flows and features. Developing and maintaining comprehensive technical documentation, including integration guides and sample code. Working closely with internal teams to provide feedback and identify areas for improvement in our platforms. Staying up-to-date on industry trends and best practices in the audio technology space. About You We are looking for someone who is passionate about technology, thrives in a fast-paced environment, and enjoys working with external partners. You should be a strong communicator, a creative problem-solver, and a team player. Mandatory Requirements Solid understanding of software development principles and experience with C++ Experience with embedded systems development Experience with SDK integrations or API integrations Excellent communication and interpersonal skills Strong problem-solving and analytical skills Beneficial Skills Experience with audio technologies and streaming protocols such as Dante and AES67 Familiarity with various operating systems Knowledge of networking concepts and protocols Experience with programming languages such as C, Rust, Scala, Kotlin, Java, Objective C, Swift, Go, or others. About us Soundtrack is a B2B scale-up company providing music streaming services for businesses. We serve small customers like the café around the corner, and much bigger brands like Joe & the Juice, Toni & Guy and TAG Heuer. On the inside, we're a bunch of talented, motivated and humble designers, engineers and music experts. We believe in product-led growth, where the product is the primary driver of customer acquisition, conversion and expansion. Employee benefits You have the freedom to decide where you work the best with our Work From Anywhere program with a one-off setup bonus included Generous pension plan Yearly budget for health, wellness and personal development Laptop and mobile phone of your choice with included cellular subscription. Regular social activities such as team events, meet ups, after works and off-sites Daily breakfast served at the office If you have any questions about the position or need to reach out, get in touch with Oskar Thorin at [email protected]. Please note that we only accept applications submitted via our career page and do not accept applications by email.
10% of Europe’s CO emissions are caused by residential heating and energy bills are out of control. Aira is here to change that. With our intelligent Aira Heat Pump at the heart, we’re making the switch to clean energy-tech easier and more affordable. Helping Europe turn off gas and slashing energy costs one home at a time. Founded in 2022, and with 1000+ employees and counting, Aira is driving the clean energy revolution by providing homes with modern clean energy-tech solutions such as solar power, battery storage solutions and heat pumps. With a state-of-the-art production facility in Poland, an HQ in Stockholm, Sweden, and hubs across the UK, Germany, and Italy, Aira is well on track to install clean energy-tech into 5 million homes by 2034. About the role As a Flutter Developer, you will play a pivotal role in creating the tools that enable our field teams to deliver exceptional service. You will lead the development of a robust, user-friendly mobile app designed to assist with installation processes, service visits, troubleshooting, and more. Our app will be a vital part of ensuring seamless operations in the field, helping technicians prepare for tasks, complete their work efficiently, and finalize their visits. Whether it’s installations or troubleshooting during service visits, your work will ensure that our teams are supported every step of the way. You will join a collaborative team focused on optimizing field operations and user experiences to make sure our teams can deliver the best possible outcomes for our customers. Your responsibilities include: Developing a high-quality, intuitive mobile application that meets the needs of field technicians. Actively participating in discussions on improving field operations and app usability for technicians across different scenarios. Writing clean, scalable code for a highly reliable mobile app. Testing, maintaining, and improving the app’s functionality, including debugging issues. Optimizing app performance for field environments. What you bring to the team: Solid experience with product-driven software development and agile environments Strong understanding of how code structures connect to real-world user needs. Proficiency with Flutter and other frontend technologies, such as React Native. We would also appreciate if you have experience with or knowledge of some of the following: Familiarity with Material Design and Apple Human Interface Guidelines. Experience in building tools for operational teams or field technicians. Understanding of workflows in installation, service, or troubleshooting contexts. A track record of thriving in rapid-growth environments (start-ups, scale-ups, or new projects). What is in it for you? Gain hands-on experience in a fast-growing scale-up, with a supportive and inclusive culture, and career advancement opportunities. Collaborate with diverse teams across international markets and launch products globally. Develop and grow personally and professionally in an entrepreneurial-minded environment. Thrive in a dynamic, solution-oriented culture, tackling challenges and driving meaningful solutions that make a positive impact on the world. Influence the company's success, with a visible impact on product development and market growth. Enjoy working in our brand new office. Conveniently located near public transport, with Sankt Eriksplan subway station just a few minutes walk away. At Aira, we champion the next-generation energy as well as diversity and inclusion. We firmly believe that a diverse workforce fosters innovation and creativity, enhancing our ability to serve customers and communities effectively. We welcome individuals from all backgrounds, cultures, and perspectives to join our team. Our commitment is to uphold equality and inclusivity, fostering a collaborative environment where everyone can thrive and contribute to a better future for our people and the planet.
Clean-energy tech leads to a positive global transformation. Heating homes contribute to 15% of Europe's CO2 emissions. Switching to sustainable solutions offers households a way to achieve net-zero emissions. Aira's mission is to advance the next generation of home energy solutions, creating intelligent, sustainable homes for a meaningful impact. Starting with innovative heat pumps, it will evolve into a comprehensive, intelligent clean energy-tech system and include dynamic electrical tariffs, cutting-edge home solar systems, and advanced battery storage solutions. Founded in 2022 with already 700 employees and growing, Aira aims to drive the clean energy revolution. We are headquartered in Stockholm, Sweden, and our factory in Poland brings these innovations to life, with operating markets in the UK, Italy, and Germany. About the role As a Fullstack Developer, you’ll play a central role in one of our product teams, within Aira’s Acquisition area. The focus of these teams is to craft web applications at the heart of Aira’s energy solution design and installation planning systems. These applications are fundamental to achieving a world-class customer experience and span across tools for designing the solutions, as well as planning and scheduling the installations. The team develops data products for modeling Aira's field force optimization as well as the tools to support installers on-site, at the customers' homes. What you bring to the team Proficiency in frontend development, particularly with React & Typescript. Experience in automated testing to ensure application reliability and performance Experience writing backends in a classical object-oriented language like C# or Java We would also expect you to have experience in at least two of the following areas: Writing backend code in Java and Spring Boot Databases (e.g. DynamoDB/PostgreSQL) Event-driven architectures (Kafka) Cloud DevOps (AWS, Docker, Terraform, Kubernetes) gRPC and protobuf What is in it for you? Gain hands-on experience in a fast-growing scale-up, with a supportive and inclusive culture, and career advancement opportunities. Collaborate with diverse teams across international markets and launch products globally. Develop and grow personally and professionally in an entrepreneurial-minded environment. Thrive in a dynamic, solution-oriented culture, tackling challenges and driving meaningful solutions that make a positive impact on the world. Influence the company's success, with a visible impact on product development and market growth. Enjoy working in our brand new office. Conveniently located near public transport, with Sankt Eriksplan subway station just a few minutes walk away. Aira leads in the next generation of Energy. We are driven by our belief that the power of diversity fuels innovation. We welcome individuals from all backgrounds, cultures, and perspectives to join our team, united in our mission to create a better future for society and the planet.
10% of Europe’s CO emissions are caused by residential heating and energy bills are out of control. Aira is here to change that. With our intelligent Aira Heat Pump at the heart, we’re making the switch to clean energy-tech easier and more affordable. Helping Europe turn off gas and slashing energy costs one home at a time. Founded in 2022, and with 1000+ employees and counting, Aira is driving the clean energy revolution by providing homes with modern clean energy-tech solutions such as solar power, battery storage solutions and heat pumps. With a state-of-the-art production facility in Poland, an HQ in Stockholm, Sweden, and hubs across the UK, Germany and Italy, Aira is well on track to install clean energy-tech into 5 million homes by 2034. About the role You'll be instrumental in scaling our business and enhancing our customer experience through various technical initiatives. As a Backend Developer, you will: Build intelligent systems to automate sales operations, enabling our sales teams to focus on what matters most - helping customers make the switch to clean energy. Supporting sales by building sophisticated recommendation engines that suggest optimal product setups based on customer input. Develop robust backend services to support our expansion into new markets and regions, ensuring our platform can handle different regulations, currencies, and local requirements. Work on comprehensive payment solutions, including prepayment options, direct payments, and instalment plans, making clean energy technology accessible to more households. Design and maintain core infrastructure that supports our product catalog and enables rapid addition of new clean energy products and services. Work on transforming how people discover and embrace clean energy by creating digital experiences that educate, inspire, and simplify the path to sustainable technology. What you bring to the team Solid experience with product-driven software development and agile environments Experience with Java and Spring Boot Automated testing at different levels (unit tests, integration tests etc.) We would also expect you to have experience in at least two of the following areas: Rapid growth journeys (start-ups, scale-ups, new environments) Databases (DynamoDB/PostgreSQL) Event driven architectures (Kafka) Cloud DevOps (Docker, Kubernetes, continuous delivery, logging, metrics) gRPC and Protobuf Terraform Kanban, Scrum and/or a combination of both What is in it for you? Gain hands-on experience in a fast-growing scale-up, with a supportive and inclusive culture, and career advancement opportunities. Collaborate with diverse teams across international markets and launch products globally. Develop and grow personally and professionally in an entrepreneurial-minded environment. Thrive in a dynamic, solution-oriented culture, tackling challenges and driving meaningful solutions that make a positive impact on the world. Influence the company's success, with a visible impact on product development and market growth. Enjoy working in our brand new office. Conveniently located near public transport, with Sankt Eriksplan subway station just a few minutes walk away. At Aira, we champion next-generation energy as well as diversity and inclusion. We firmly believe that a diverse workforce fosters innovation and creativity, enhancing our ability to serve customers and communities effectively. We welcome individuals from all backgrounds, cultures and perspectives to join our team. Our commitment is to uphold equality and inclusivity, fostering a collaborative environment where everyone can thrive and contribute to a better future for our people and the planet.
Loxodonta är ett konsultföretag som grundades 1985. Vår vision är att vara det naturliga valet av IT-partner. Om rollen som Infrastrukturspecialist Citrix Som konsult hos Loxodonta kommer du att ha en central roll i att säkra och optimera våra kunders Citrix-miljöer. Du kommer att arbeta tillsammans med vårt team för att garantera en tillförlitlig och effektiv IT-infrastruktur, med fokus på Citrix-plattformar. Arbetsuppgifter och Ansvarsområden Drift och utveckling av kunders Citrix-miljöer Leverans av applikationer inom Citrix Säker leverans från datahall Felsökning och problemlösning av Citrix-relaterade problem Planering och implementering av uppgraderingar och nya installationer inom Citrix Utveckla och uppdatera dokumentation för Citrix-relaterade processer och system Kvalifikationer och Erfarenhet För att trivas i rollen som Infrastrukturspecialist Citrix ser vi att du är tekniskt driven och har ett passionerat intresse för Citrix-lösningar. Du är analytisk och har en god förmåga att kommunicera tekniska koncept till icke-tekniska användare. Vi lägger stor vikt vid konsultmannaskap, vilket innebär att du inte bara levererar tekniska lösningar utan också bygger goda relationer med våra kunder. Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet Minst 3 års erfarenhet av arbete med Citrix-miljöer God kännedom om nätverksteknik och säkerhetslösningar relaterade till Citrix Erfarenhet av att integrera Citrix med andra IT-system och plattformar Starka kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska Kunskap om Windows OS, antivirus, brandväggar, nätverkskommunikation och switchar. Varför välja Loxodonta? På Loxodonta erbjuder vi en arbetsmiljö där utveckling och välmående står i fokus. Vi tillhandahåller kollektivavtal, generöst friskvårdsbidrag, 6 veckors semester, kick-offer, KUL-pott, trevliga kollegor samt erbjuder utbildning och certifiering för att främja din karriärutveckling. Här får du vara en del av ett dynamiskt team där dina insatser värdesätts. Ansökningsprocess Vi arbetar med en löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor om tjänsten, kontakta Markus Munkhammar, 0240-40 60 52 [email protected]. Vi ser fram emot att välkomna dig till Loxodonta, där ditt bidrag kan göra skillnad i vårt team och för våra kunder.
Välj ett jobb för att visa detaljer