Junior kundtjänstmedarbetare sökes för karriärinom IT!Har du någon erfarenhet från kundservice? Då är vi intresserade av att höra mer om dig! Din nya roll Vi letar efter dig som vill testa något nytt, gillar att lösa problem, hjälpa andra och som har erfarenhet av att arbeta med service. Du kommer att ha stor nytta av att ha arbetat tex i en kassa (eller liknande) eftersom du lätt kommer att kunna förstå dina användares behov. Du kommer att kliva in i en junior roll som kundtjänstmedarbetare inom IT- och Techsupport (utan krav på förkunskaper inom IT). Vi kallar rollen Supporttekniker, men vi letar snarare efter en person med erfarenhet av service och vilja att lära än en person som kan IT sedan tidigare. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team på 10 personer där man hjälper och stöttar varandra i vått och torrt. Du kommer att lära dig felsökning och problemlösning inom IT-support. Ärenden kan handla om allt från att hjälpa till med datorer, mobiltelefoner, paddor och skärmar. Några exempel på arbetsuppgifter är att du guidar användare i olika program, återställer lösenord, lägger till dem i grupper (tex mejlgrupper), hitta igen försvunna filer, gör olika typer av felsökningar inom nätverk, Windows och Office och mycket annat. När du har arbetat ett tag och blivit "varm i kläderna" så kommer du även att roteras ut på Onsiten som är placerad i Stockholm City. På Onsiten är du en vecka då och då. Där hjälper man användarna på plats med diverse IT problem såsom hårdvara, kringutrustning och konferensrum. I gruppen premierar man mångfald och ser att man gärna har en stor variation på individer i olika åldrar, kön, bakgrunder, personligheter etc. Du kommer att arbeta som konsult via oss på Thalamus ute hos vår kund som sitter i Solna/Sundbyberg. Kunden supporterar användare inom restaurangbranschen - en stor, välkänd kedja inom snabbmat Utöver detta så erbjuder vi som anställd hos oss fast anställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Där du har chansen att utvecklas via certifiering, utbildning och nya spännande uppdrag. Vi lägger tillsammans upp en utvecklingsplan och har kontinuerliga samtal för att du ska trivas. Våra anställda är vår viktigaste tillgång och en stor del för oss är att du ska trivas. Din bakgrund Vi ser gärna att du har jobbat inom ett serviceyrke under några månader/något år/ett par år och har därmed vana att bemöta kunder och lösa problem. Vi ser gärna att du har arbetat inom restaurang, butik, frisör, skönhetsvård, reception eller liknande. Kassa-vana är något som vi tycker är intressant.Du är social, trevlig och gillar att prata med folk. Du vill lära dig nya saker och gillar att lösa problem. Du har inga problem med att bemöta människor via telefon, mail och chatt. För att passa i tjänsten behöver du inte ha någon tidigare erfarenhet av IT, men ett intresse för att lära dig. Vi värderar högt • Intresse av att lära dig mer inom IT. • Jobbat inom ett serviceyrke och gillar att bemöta kunder, gärna kassa-vana. • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Ett plus • Jobbat via telefon, chatt eller mejl, men inget krav. Viktigaste är att du har arbetat med att bemöta kunder. Du som person Som person så kan du arbeta varierade tider, du brinner för service och att hjälpa människor. Du har inga problem att prata i telefon. Du ska gilla problemlösning och är en teamplayer samtidigt som du kan jobba självständigt. Att vilja lära sig mer om IT och att gilla problemlösning också en viktig del när man jobbar som supporttekniker. Din ansökan Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Join Comprend as a Technical Digital Analyst Comprend is a partner for tech-enabled marketing and communication driving transformative impact. We are specialists collaborating across our offices in Sweden, Finland, Poland, and the UK. Comprend boasts extensive expertise and a strong track record in B2B, B2C, and corporate communication. Bridging the gap between marketing and communication, we accelerate return on investments and create immediate and extraordinary change for our customers’ businesses. With us, your voice will be one of many diverse, highly valued perspectives that shape our ways of working and partnering with our clients. Comprend is part of the leading consultancy group Aura with over 600 specialists. The Role: Technical Digital Analyst As a Technical Digital Analyst, you will be an integral part of our dynamic and diverse Martech, Data & Analytics team, working closely with a range of leading clients. Your primary focus will be on advanced tag management and custom implementations, making use of your expertise in JavaScript and other programming languages. One of your key assignments, together with a large client team, will be to work with a proprietary Tag Manager we’ve developed for a major client, while also contributing to evaluations, configurations, and custom setups. You’ll work across industries, ensuring scalable and accurate tagging frameworks that empower data-driven decision-making. Your role will also include collaborating with team members and clients to manage data pipelines, analyze performance, and translate business needs into technical solutions. This role requires exceptional technical expertise as well as client-facing skills to communicate complex solutions effectively. Who Are You? You are a curious and collaborative professional who thrives in dynamic environments. While your technical acumen will shine, your ability to adapt, prioritize, and engage with both clients and colleagues will make you a perfect fit for our team. Some of the experiences we value for the role: Experience with tag management tools, including tools such as Google Tag Manager and Adobe Tags (Launch). OR Experience in JavaScript (ES6) and Node.js environment and/or other high level programming environments. Proficiency with version control and other development tools. Good understanding of the fundament of the web and browsing technologies (including debugging tools). Strong problem-solving abilities, with a track record of delivering innovative and practical solutions. Exceptional organizational skills to manage multiple projects and deadlines. Good communication skills, with experience presenting technical concepts to both technical and non-technical audiences. Great to Have: Proficiency in additional programming languages, such as Python or R. Knowledge of data pipelines and SQL for analyzing and managing data. Familiarity with Google Big Query or other data warehousing platforms. Hands-on experience with APIs for integrating and automating data processes. Good knowledge of experiments platforms. Background in web analytics concepts and reporting. Working at Comprend Comprend is a place of belonging, where people are valued and empowered to create value. Comprend embraces diverse perspectives, bridges gaps, dares to challenge, and wins as a team. This is a full-time position based in Stockholm. Application Please apply with your resume. We will review applications on a rolling basis, so apply as soon as possible. If you have any questions, feel free to reach out [email protected] [email protected] We are looking forward to your application!
Är du en erfaren AI/ML-utvecklare som vill utveckla lösningar som gör skillnad? Är du prestigelös och vill jobba med likasinnade kollegor som värdesätter kunskapsdelning? Då kan vi vara en bra match! Vad vi kommer att göra tillsammansSom AI/ML-utvecklare på Softhouse hjälper du våra kunder att planera och realisera sina projekt, i olika leveranser och kunduppdrag. Du tar fram Proof-of-Concepts och utvecklar lösningar, från datahantering till ML-träning och deploy. Du bidrar också med teknisk expertis vid pre-sales och införsäljning med potentiella kunder. Vårt AI-team arbetar både självständigt och tillsammans i leveranser, och träffas regelbundet för att diskutera problem och dela kunskap. Här ges du utrymme och möjlighet att vara med och utveckla Softhouse erbjudande inom AI. Vad vi söker hos digFör oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet, utan också om att du är kommunikativ, lyhörd och driven med en fallenheten att agera förtroendeingivande gentemot våra kunder. Rollen kräver ett stort mått av självständighet samtidigt som det är viktigt att kunna samarbeta och kommunicera kring arbetet.För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har: Minst fem års erfarenhet av AI/ML-utveckling med Python. Kanske har du efter din master arbetat i en liknande roll, eller så har du fått din erfarenhet genom PhD inom relevant område. Extra meriterande med kunskap i bibliotek så som Numpy, Scipy och Matplotlib. Förmåga och vilja att hålla muntliga presentationer och skriva rapporter. Stor kunskap inom Machine Learning, Deep Learning, och Computer Vision. Speciellt konvolutionella neurala nätverk. Du kan oberoende läsa och sätta dig in i forskningsartiklar. Erfarenhet i flera, men inte nödvändigtvis alla, av följande: Linjär algebra, signalbehandling, algoritmutveckling, statistik, JIRA, Git Vad vi erbjuder Ett stabilt och välmående bolag där du och din work-life balance är i fokus Möjlighet att vara med och driva och utveckla den interna kompetensen inom AI på Softhouse En mix av spännande inhouseprojekt och teamleveranser tillsammans med dina Softhouse-kollegor samt externa uppdrag Skräddarsydd utvecklingsplan och aktiv kunskapsdelning med andra Softhouse-kollegor Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter till gemensamma frukostar och aw’s Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion Låter det intressant? Skicka in din ansökan!
Vill du vara med och utveckla och koordinera Skandias IT-processer och bidra till att skapa långsiktig värde för vår verksamhet? Till ett av våra team i Stockholm söker vi nu ytterligare en process specialist inom vår infrastrukturområde. Du får möjlighet att arbeta med att utveckla och optimera processer för change och release management i en organisation som fokuserar på hållbarhet och kundnytta. Här får du chansen att arbeta med både operativ koordinering och processutveckling för att stärka Skandias fortsatta affär. Låter det intressant? Sök rollen redan idag! Att jobba som process specialist Som process specialist kommer du att ha en central roll i att koordinera och utveckla processer inom change och release management på Skandia. Du arbetar nära flera olika team inom organisationen för att säkerställa effektiva processer som stödjer våra IT-leveranser och långsiktiga affärsmål. Du kommer hantera och koordinera operativt arbete inom processerna Change och Release med ett nära samarbete med teamet som arbetar med Incident och Problem. Du kommer också vid enskilda tillfällen rapportera pågående arbete till IT's ledningsgrupp. I rollen kommer du även att arbeta med värdeskapande processutveckling genom att tillsammans med stakeholders ta fram behov och krav för framtida processförbättringar. Du kommer också att ha en viktig roll i att utbilda och stötta kollegor och stakeholders i hur processerna fungerar. I din vardag kommer du att koordinera flera olika leveranser, initiativ och aktiviteter för att optimera användningen av gemensamma resurser. Teamet består idag av tre andra process specialister och du kommer rapportera till en av våra gruppchefer inom IT gemensamt. Arbetet sker hybrid vilket innebär idag tre dagar på kontoret per vecka där du utgår från vårt kontor vid Lindhagensgatan 86. För att lyckas i rollen Du har ett lösningsorienterat och drivande arbetssätt och är van vid att leda och koordinera arbete på flera nivåer samtidigt. Du är kommunikativ vilket innebär att du kan presentera och förklara IT-aktiviteter för ledningsgruppen och andra intresenter. Som person är du nyfiken, empatisk och vill ständigt lära dig mer om Skandia och våra processer. Du tar ansvar för dina projekt och drar igång åtgärder för att driva förbättringar. Vi ser att du har några års erfarenhet av releasekoordinering och processutveckling inom ITSM. Erfarenhet av att arbeta med ITIL inom förändrings- och releaseprocesser. Du har arbetat med att kravställa och förstå IT-stödsystem för ITSM-processerna. För att lyckas kan du svenska flytande både i tal och skrift. Extra meriterande för rollen är om du jobbat med verktyg som ServiceNow, Jira eller BMC. Vad händer nu? Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I ansökan kommer vi att ställa ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för urvalet. För att göra rekryteringsprocessen så rättvis och objektiv som möjligt kommer det att ingå intervjuer, tester via Alva Labs, bakgrundskontroll samt digital referenstagning. Om du har frågor kring rollen vänligen ta kontakt med rekryterande chef [email protected]. Ifall du har frågor kopplat till vår rekryteringsprocess, vänligen ta kontakt med [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-HB Mer om IT Vi på Skandia IT är stolta över att vara en kundorienterad enhet som levererar effektiva och säkra lösningar för våra kunder. Med cirka 600 engagerade medarbetare är vi mitt i en spännande transformationsresa, där vi utvecklas tillsammans och har kul på vägen. Framåt tillsammans är vårt motto! Vi arbetar agilt och har sedan 2017 använt oss av SAFe (Scaled Agile Framework), där leverans och kundvärde alltid står i centrum. Våra team jobbar verksamhetsnära med sprintplanering, dagliga stand-ups, team-synk, code reviews och retrospektiv. Var 12:e vecka samlas vi alla i vår ljusa och inspirerande Ljusgård på kontoret i Stockholm för två planeringsdagar. Planeringsperioden består av sex tvåveckorssprintar, där den sista sprinten är en innovationssprint. Här får du chansen att, själv eller tillsammans med ditt team, utveckla och förfina våra system. Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!
Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök jobbet och smaka själv! Rollen Som Lösningsarkitekt inom mjukvaruutveckling kommer du att inneha en central roll i att definiera och skapa övergripande tekniska lösningar för komplexa mjukvaruprojekt hos våra kunder. Erfarenhet Vi tror att duhar en stark bakgrund inom mjukvaruutveckling samt arkitekturarbete i agila utvecklingsprocesser och har fördelaktigt moderniserat mjukvarulösningar förr.Vi ser även att du har: Bakgrund inom utveckling med erfarenhet av Java, C#/.Net och / ellerPython samt diverse ramverk . Design av systemarkitekturer med hänsyn till skalbarhet, prestanda och säkerhet Skapande av tekniska specifikationer och arkitekturdokumentation. Erfarenhet av molnbaserad arkitektur och tjänster som AWS, Azure eller Google Cloud. Kunskap omcontainerteknik som Docker och Kubernetes Förståelse för säkerhetsaspekter inom mjukvaruarkitektur och datahantering. Låter detta som du i det stora hela? Tveka inte att hör av dig så tar vi ett samtal redan under kommande vecka! Det bästa åt de bästa – vår personalfilosofi Castra är en konsultgrupp inom IT och management. Eller ja, en elite squad kan man säga. Vi samlar de vassaste och mest erfarna konsulterna, helt enkelt för att det är hos oss de får ut max i både kapacitet och livskvalitet. Vi är en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det låter lite skrytsamt, förlåt. Men det är faktiskt inte vi som sagt det. Castra har sedan 2017 blivit certifierad av Great Place to Work och har de senaste tre åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Som grädde på moset är vi även Gasell- och Karriärföretag. På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter attpåverka bolagets framtid och härliga kollegor – listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi. Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Läs mer om hur det är att jobba hos oss påcastra.se/konsulterbjudande/ Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken
We are a fast-paced product company who are revolutionizing the Ad Tech industry, thanks to our cutting edge technology and focus on excellence and scale. Our agile teams are highly autonomous, collaborative and we are now looking for yet another passionate engineer to join us! Ready for a new challenge? Here is what we offer. Flexible & autonomous teams, built upon trust.Together, we decide how to win. We trust, assume the best in others, and respect the individual, which we believe is the foundation of our great engineering culture. Our teams consistently score high in motivation and engagement measurements. We believe in close collaboration and communication, within and outside of the team. New challenges and personal growth.We live by our entrepreneurial spirit, this means taking risks, identifying opportunities and always seeking new solutions. A passionate and fun culture.We are passionate about our work and believe that having lots of fun is essential for both creativity and success. Welcome to a diverse and inclusive workplace, with a lot of fun and exciting activities going on including hackathons, team activities, company trips and board game nights. A stable and global industry-leader based in Stockholm, expanding and scaling to new markets!We’re in a great position to drive success and seize new opportunities, our international customer base is constantly growing and so is our product. With the support of our new owners, we are making moves to expand into new markets, setting a clear course for growth in 2025. Constantly evolving tech and modern tooling.Our creative management platform serves 500+ million impressions every day (with a record of over 1 billion). We are constantly looking to improve our product and tech. Do you have ideas on how we can scale even faster? Bring them on! What tech makes you heart beat?Our ever evolving tech stack currently consists of: TypeScript / Angular C# / .NET MongoDB Azure & Kubernetes …and some more stuff Are you + Bannerflow = true? We are seeking an experienced and ambitious engineer to join our team and help us continue to deliver the best possible products to our customers. This role is a critical part of our development team and will play a key role in shaping the direction of our technology and ensuring that our products are robust, scalable and secure. So, what are we looking for? >5 years of experience as a software engineer delivering high-quality products Strong sense of ownership and personal drive Ability to write clean, efficient, and well-documented code Excellent communication, collaboration and leadership skills - paring or mobbing fellow developer is just a natural way of working for you Passion for mentoring and coaching team members to help them reach their full potential Strong interest of the latest technologies, industry trends and best practices to continually improve our products and processes At Bannerflow, we live by our values of passion, collaboration, and challenge. As a Software Engineer you’ll help us continue to revolutionize the Ad Tech industry through cutting-edge technology and product excellence. You’ll also get to enjoy our fun and engaging culture with activities like padel tournaments, webinars, Friday beers, and Level-up Hackathons. We offer a hybrid workplace and a competitive compensation package including pension according to ITP1, health allowance, parental leave top-up, and health care insurance. We are committed to building a diverse and inclusive team and welcome applications from candidates of all backgrounds, experiences, and abilities.If you are ready to take your career to the next level, we want to hear from you!
At Viaplay Group, we entertain millions of people every day through our streaming services, radio networks, TV channels and production studios. We believe in the power of content not just as a way of telling stories and touching lives, but also expanding worlds. We’re looking for the best people to join us on our journey. Right now, we’re searching for a Data Engineer for our Stockholmoffice –are you ready to hit play on an exciting career change? The Role As a member of the data engineering team, you will play a vital role, helping to shape the way data is leveraged across our commercial and product departments for both analytical and embellishment purposes. Being a key part of the Data Science department,you will as a Data Engineer, work with a mature data architecture hosted in AWS Cloud, leveraging both batch and real time data sets. Your work will involve handling our data pipelines with Spark framework using Scala, Java. Your main responsibilities will include: Develop and maintain our data pipelines Drive changes in our development processes Developing and future proofingour architecture Engineer and maintain data infrastructure What we are looking for We understand you may feel confident ticking certain boxes more than others and that’s why we always keep an open mind in our recruitment process. But, in order to thrive in this role, we do believe you’ll have at least some experience in the following: Solid experience withSpark framework You know Scala or Java well and are interested in spreading this knowledge in the team Experiencein Data Architecture(big data or otherwise) Strong skills in handling everything from traditional to semi- or unstructured data Interest in the inner workings of data pipeline processes and software development Interest in the holistic perspective, the end result and how your work will impact the users It is a bonus if you have: Experience working with cloud tech, specifically experience in AmazonAWSand its plethora of services A dedication to testing, code reviewing and other quality-oriented practices Our offering We have got the basics covered (and then some)! 30 days of paid vacation every year and extra compensation on top of a parental pay lift. Your wellbeing matters. We have an attractive pension and insurance scheme with full health care coverage should you need it. A safe space to grow and up-skill with the freedom to try new things in autonomous teams. Our learning culture puts you in the driver’s seat of your own development, while always making sure you feel supported with regular knowledge-sharing sessions, technical training, mentorship opportunities and peer-to-peer networks. An innovative environment with yearly Hack Days.This week-long initiative allows you to think outside the box and deliver creative, technical solutions that (more often than not) go on to be implemented, either in our product or our ways of working. A genuinely international and diverse group of colleagues to connect with. We’re striving towards a 50:50 gender balance & we’re not far off –plus last time we checked, we have more than 60 different nationalities across our nine offices! Entertainment is what we love, and entertainment is what we do. So, unlimited access to Viaplay seems only fair for you to get to know the product –including live sports & pay per view events, new release movie rentals, linear channels and more. Hit play today If this feels like your kind of challenge, make sure you apply by attaching your CV here –you may also want to add your LinkedIn profile. Please don’t send us your application via email because we won’t be able to accept it. We do, however, welcome any questions you may have about this particular position. Want to learn more about who we are and what we do? Check out our careers page or follow us on Instagram! We’re only ever a few clicks away.
Engagerad produktuppläggare! Är du redo att bli en del av ett passionerat och energifyllt team där din kärlek för teknik och produkter verkligen kan göra skillnad? MaxGaming i Upplands Väsby söker just nu en ny stjärna till sitt kontor – kanske är det dig vi letar efter! Om teknik samt gaming är din passion och du älskar att bygga starka relationer, då är det här chansen du inte vill missa. MaxGaming är Nordens ledande aktör inom gamingprodukter och en favorit för många gamers världen över. Vi levererar det bästa till den mest krävande gamern – och vi växer! Som en del av vårt team får du jobba i en varm, familjär miljö med en inkluderande och öppen kultur. Här är varje dag en ny möjlighet att kombinera din passion för gaming med att skapa fantastiska kundupplevelser. Om rollenSom produktuppläggare och merchandiser är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att vårt produktsortiment och webshoppresenteras på ett engagerande och lättillgängligt sätt för våra kunder. Med tusentals nya produkter som tillkommer varje år spelar du en central roll i att koordinera, berika och publicera dessa i våra e-handelsplattformar och ERP-system. Rollen ställer stora krav på din förmåga att förstå produkter, som ofta är av teknisk karaktär, och att presentera dem på ett tydligt och användarvänligt sätt. En viktig del av arbetet innebär att bearbeta leverantörernas produktbeskrivningar samt att skriva egna texter. Detta utgör en traditionell och tidskrävande del av arbetsuppgifterna. Samtidigt läggs allt större fokus på att strukturerat hantera produkternas egenskaper och attribut, vilka spelar en avgörande roll för att hjälpa kunderna att navigera genom vårt breda sortiment och hitta relevanta alternativ. Att vårda och utveckla dessa attribut är en av de mest betydelsefulla aspekterna av rollen och kräver både djup produktförståelse och insikt i kundbeteenden samt deras köpprocess. Framgång i rollen innebär att säkerställa att kunden snabbt och enkelt hittar rätt produkter och kan göra välgrundade jämförelser mellan olika alternativ. Målet är att kunden ska känna sig trygg i att välja den produkt som bäst möter deras behov. Du kommer att ha nära kontakt med leverantörer för att säkerställa att relevant material levereras i tid. Därför är det viktigt att du är bekväm med att ta initiativ, etablera kontakt och upprätthålla en aktiv dialog. Rollen innefattar också omfattande arbete i Excel, Photoshop, vårt affärssystem och e-handelsplattform, vilket kräver en strukturerad arbetsmetod samt god datorvana. Dina arbetsuppgifter innefattar Samla in texter, bilder och annat material från leverantörer. Skriva produkt-, kategori- och varumärkestexter. Berika produkter ytterligare med bild och attribut. Utveckling av attribut i plattformen. Skapa nya kategorier och landningssidor. Grundläggande SEO-hanteringar. Koordinering av ovanstående för att förbättra siten. Dina kvalifikationer Är positiv, lyhörd och hög arbetsmoral. Har väldigt god datorvana. Multitasking-mästare. Vana vid att använda olika IT-system, inklusive Officepaketet och Excel. God vana av Photoshop. Har en förmåga att ha flera bollar i luften samtidigt. Har intresse för och vill lära dig mer om våra produkter och gaming. Goda kunskaper i svenska och engelska (text och tal). Vem vi tror att du är För att lyckas i denna roll är din personlighet en nyckelfaktor. Vi söker dig med en stark arbetsmoral som inte tvekar att självständigt ta itu med arbetsuppgifter och hantera en växande backlog. Du är van vid att jonglera flera uppgifter samtidigt och känner dig trygg med både datoreroch Excel. Erfarenhet av e-handel, teknikprodukter eller PIM-system är en stor fördel. Om du dessutom har ett genuint intresse för gaming och ett tekniskt intresse för IT-produkter, är det här en roll där du kommer att trivas och utvecklas. Om tjänsten Provanställning på sex månader. Start: Snarast möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstid: Heltid, 40 timmar per vecka med arbetstider från 8.00 till 17.00. Distansarbete: Onsdagar. Kollektivavtal: Ja. Plats: Du kommer att arbeta på MaxGamings kontor i Upplands Väsby. Kontoret är lättillgängligt både via kollektivtrafik från Upplands Väsby station och med bil där gratis parkering finns tillgänglig. Intervjuer och urvalsprocessen pågår, så tveka inte att skicka in din ansökan omgående!
At Viaplay Group, we entertain millions of people every day through our streaming services, radio networks, and TV channels. We believe in the power of content not just as a way of telling stories and touching lives, but also expanding worlds. We’re looking for the best people to join us on our journey. Right now, we’re searching for a Backend Developer to our Streaming Experience team for our Stockholm office –are you ready to hit play on an exciting career change? The Role As a Backend Developer in Streaming Experience at Viaplay, you will play an important role in working to improve the quality and reliability of our services in our streaming platform. As a Backend Developer in our team, you will have a close collaboration with the Streaming-and Video Engineers, and together with the team, you will develop the services that help our users have the best streaming experience. We are looking for a team player that wants to join us building strong and high performing solutions. Our services are built primarily in Node.js, Rust and Java using serverless and event driven architecture, and are deployed in AWS. Our ways of working emphasizes a shared ownership approach where we learn from each other. We’re looking for a team player! In the Streaming Experience team, we are a group consisting of streaming-and video engineers, backend developers, product- and engineering manager. Together we have a passion for streaming and we also like to have fun together, both in the office and after hours! What we’re looking for We understand you may feel confident ticking certain boxes more than others and that’s why we always keep an open mind in our recruitment process. But, in order to thrive in this role, we do believe you’ll have at least some experience in the following: Solid experience developing services using Node.js Experience in working with secure, reliable, high performant and scalable backends Good understanding of REST API Understanding of unit and integration tests Experience in deploying services in the cloud, preferably AWS It’s a bonus if you have: Knowledge of video streaming protocols (e.g DASH,HLS) and codecs Experience of or willingness to learn Rust and Java Experience working with CI/CD Insert here. What we offer you We’ve got you covered! 30 days of paid vacation every year,an attractive pension and insurance scheme, and generous parental leave pay lift. Your wellbeing matters. We provide you with various wellbeing initiatives includingwellness allowance. A safe space to grow and up-skill. Our learning culture puts you in the driver’s seat of your own development. An innovative environment with Hack Days once a year. This week-long initiative allows you to think outside the box and deliver creative, technical solutions that (more often than not) go on to be implemented, either in our product or our ways of working. Entertainment is what we love, and entertainment is what we do. So, unlimited access to Viaplay seems only fair for you to get to know the product –including serier & viewing events, new release movie rentals, linear channels and more. Hit play today If this feels like your kind of challenge, make sure you apply by attaching your CV here –you may also want to add your LinkedIn profile. Please don’t send us your application via email because we won’t be able to accept it. We do, however, welcome any questions you may have about this particular position. Want to learn more about who we are and what we do? Check out our careers page or follow us on Instagram! We’re only ever a few clicks away.
At Viaplay Group, we entertain millions of people every day through our streaming services, radio networks, and TV channels. We believe in the power of content not just as a way of telling stories and touching lives, but also expanding worlds. We’re looking for the best people to join us on our journey. Right now, we’re searching for a Data Analystin our Stockholmoffice –are you ready to hit play on an exciting career change? The Role As a Data Analyst at Viaplay Group, you will play a pivotal role in transforming complex data into actionable insights, enabling us to deliver exceptional experiences to our customers. By leveraging your analytical, visualization, and data modeling skills, you’ll inspire and lead the way toward a more data-informed business. Collaborating with diverse teams, you’ll be integral in evaluating trends, optimizing strategies, and supporting data-driven decision-making. Your expertise will help shape the future of Viaplay Group through enhanced user engagement, content performance, and operational excellence. Key Responsibilities: Data Analysis & Insights: Analyze large datasets to identify trends, patterns, and actionable insights that drive business strategies and improve user experiences Collaboration: Work with cross-functional teams to bring the business closer to data by offering expertise, advice, and insights. Actively contribute to creating a data-informed culture across all levels of the organization Data Visualization: Build dashboards and reports with a strong focus on storytelling,making complex data easy to understand for stakeholders Strategic Impact: Partner with stakeholders to align data strategies with business goals, support roadmap decisions, and ensure appropriate tracking is in place for new initiatives Self-Service Analytics:Champion a self-service analytics culture across the organization, empowering teams to access, interpret, and utilize data independently Education & Communication: Lead and participate in data education initiatives to improve understanding and utilization of data tools and methodologies across the organization Process Automation: Identify opportunities for automation in data tracking, analysis, and reporting to streamline processes and improve scalability Documentation: Create standardized and accessible documentation to ensure clarity, reduce dependencies, and enable teams to operate autonomously What we’re looking for We understand you may feel confident ticking certain boxes more than others and that’s why we always keep an open mind in our recruitment process. But, in order to thrive in this role, we do believe you’ll have at least some experience in the following: Proven experience as a Data Analyst, demonstrating the ability to work independently and proactively drive change Strong knowledge of SQL and proficiency in visualization tools like Tableau or ThoughtSpot Expertise in data storytelling, with the ability to translate complex insights into clear, compelling presentations for technical and non-technical audiences A passion for setting up dashboards, KPIs, and reporting structures that inspire action and align with business goals A collaborative mindset, with the ability to build strong relationships and work cross-functionally A proactive approach to problem-solving, actively seeking new solutions and considering scalability in your work Excellent communication and interpersonal skills, with a talent for making others enthusiastic about data It’s a bonus if you have: Experience with analytical engineering or tools like Databricks Background in the streaming or media industry Experience working with data from finance or marketing teams What we offer you We’ve got you covered! 30 days of paid vacation every year,an attractive pension and insurance scheme, and generous parental leave pay lift. Your wellbeing matters. We provide you with various wellbeing initiatives includingwellness allowance. A safe space to grow and up-skill. Our learning culture puts you in the driver’s seat of your own development. An innovative environment with Hack Days once a year. This week-long initiative allows you to think outside the box and deliver creative, technical solutions that (more often than not) go on to be implemented, either in our product or our ways of working. Entertainment is what we love, and entertainment is what we do. So, unlimited access to Viaplay seems only fair for you to get to know the product –including serier & viewing events, new release movie rentals, linear channels and more. Hit play today If this feels like your kind of challenge, make sure you apply by attaching your CV here –you may also want to add your LinkedIn profile. Please don’t send us your application via email because we won’t be able to accept it. We do, however, welcome any questions you may have about this particular position. Want to learn more about who we are and what we do? Check out our careers page or follow us on Instagram! We’re only ever a few clicks away.
Välj ett jobb för att visa detaljer