Vi söker en undersköterska till en tjänst på 85% & 90% till vår somatiska enhet dag, kväll, helg och som är intresserade av att arbeta på Judiska Hemmet i Hammarbyhöjden, Stockholm. Tillträde enligt överenskommelse. Hemmet drivs av en icke vinstdrivande ideell förening och vi har totalt 76 lägenheter med inriktning mot somatik och demens. På Judiska Hemmet arbetar vi som brinner för att sätta de boendes behov och önskemål i fokus. Att arbeta hos oss innebär att du får lära känna den judiska kulturen. Vi följer judiska traditioner samt mathållning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som ansvarstagande, bemötande, initiativ – och samarbetsförmåga. yrkeserfarenhet är meriterande. Att behärska svenska språket både i tal och i skrift är ett krav. Vi erbjuder: · Kollektivavtal · Tjänstepension · Arbetstid: dag, kväll samt helg (varannan helg) Förmåner är friskvårdsbidrag 3300 kr per år. Subventionerade måltider. Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorgen är en merit. Restid från Stockholms central är ca. 10 min. Rekrytering sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag! Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Achima Care Roslunda vårdcentral söker en distriktssköterska! Hos oss möts du av en kompetent och trivsam arbetsgrupp där vi värdesätter samarbete, ansvar och ett gott bemötande. Som distriktssköterska med särskilt fokus på våra äldre patienter får du en nyckelroll i att samordna vårdinsatser, skapa struktur i patientens vårdkedja och bygga långsiktiga relationer – både med patienterna och med våra samarbetspartners i kommun och slutenvård. Du har nu möjlighet att bli en del av vår äldremottagning där vi jobbar aktivt med att utveckla trygg, individanpassad vård för äldre med komplexa behov. Det här är en roll för dig som vill ha både ansvar och inflytande, och som motiveras av att se verklig skillnad i människors vardag. Du kommer ha en nyckelroll i att samordna vårdinsatser, skapa struktur i patientens vårdkedja och bygga långsiktiga relationer – både med patienterna och med våra samarbetspartners i kommun och slutenvård. Roslunda vårdcentral är en del av Achima Care och är belägen i Ängelholm. Vi har cirka 9600 listade patienter och en engagerad personalgrupp på omkring 35 medarbetare med bred kompetens. Tillsammans erbjuder vi både planerad och akut vård. Utöver vår mottagningsverksamhet har vi ansvar för fem särskilda boenden (SÄBO) för äldre och samarbetar nära med kommunen samt våra interna enheter. Denna helhetsstruktur ger oss goda möjligheter att arbeta samordnat och långsiktigt – särskilt i vården av patienter med komplexa behov. Vi arbetar enligt principerna för nära vård, med patientens behov och sammanhang i fokus. Vad innebär rollen? Sedvanliga arbetsuppgifter på vårdcentral som: motttagningsbesök, telefonrådgivning och digital vårdkontakt via Achima Online Samordningsansvar för våra äldre patienter Samverka tätt med kommunens hälso- och sjukvård, sjukhus, anhöriga och andra vårdaktörer Driva förbättringsarbete inom äldrevården och bidra till utvecklingen av våra arbetssätt Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad distriktssköterska med ett genuint engagemang för äldrevård. Du har ett professionellt och empatiskt patientbemötande, god samarbetsförmåga och trivs i en roll där du får ta initiativ och arbeta självständigt. Har du erfarenhet av primärvård eller samordnande roller är det meriterande. Vi ser också gärna att du är bekväm med digitala arbetssätt och journalsystem – hos oss jobbar vi i PMO. Men framför allt söker vi dig som vill vara med och utveckla vården för våra äldre – tillsammans med oss. Om Achima Achima grundades redan år 2004 och har sedan dess varit aktörer inom primärvården. Idag har vi 11 vårdcentraler runt om i Sverige och ett huvudkontor som är beläget i vackra Karlskrona. Som anställd hos oss kommer du snabbt märka att vi har en stark företagskultur. Företagskulturen kallar vi The Achima Way och präglas av en familjär känsla med mycket arbetsglädje och fokus på bemötande. Vill du lära känna oss bättre innan du söker tjänsten? Besök oss gärna på sociala medier: Linkedin, Facebook och Instagram. Missa inte heller att läsa om alla förmåner du får som anställd hos oss! För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef, Maja Gustafsson, på [email protected].
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Välkommen till vårt fina apotek nära havet i Lomma! Vi är fyra farmaceuter och en apotekstekniker som jobbar tillsammans för att nå våra mål. Nu söker vi en kollega för att utöka vårt team så att vi kan fortsätta att ge våra trevliga kunder i alla åldrar fin service med hög kvalitet! För mig som apotekschef är det viktigt att du trivs på jobbet, att arbetsmiljön är god och att du tycker om att arbeta för att ge våra kunder den bästa upplevelsen. Pendlar du finns både tåg- och busstation nära. Vi har öppet 9-18 på vardagar, 10-14 på lördagar och på söndagar har vi stängt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid, men tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Provanställning kan komma att tillämpas. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Under sommaren och semesterperioden kan vår återkoppling på din ansökan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och återkommer så snart som möjligt. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Kontaktperson: Carolina Josefsson, 072-570 25 40 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Nu söker vi en Vårdadministratör till vår ögonklinik i Hagastaden i Solna. På kliniken arbetar vi dels med privata synfelsoperationer, refraktiv kirurgi samt med offentlig ögonsjukvård på uppdrag av Regionen. Inom ögonsjukvården erbjuder vi ögonmottagning för barn och vuxna, ortoptik, kataraktoperationer, polikliniska operationer samt ögonbottenfotografering vid diabetes. Du kommer tillhöra ett sammansvetsat team med ett högt engagemang och stort fokus på alla patienter som dagligen kommer till kliniken. Arbetsuppgifter Som Vårdadministratör på kliniken kommer du bland annat att: Ta emot patienter på kliniken Arbeta med telefonmottagning Hantera remisser, planering och bokningar Arbeta med schemaläggning Förbereda patienter inför mottagningsbesök och/eller operation Arbetet kräver att du är trygg i din roll, flexibel samt har lätt för att skapa förtroende hos både patienter och kollegor. Vem du är För den här rollen ska du: Ha erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter på klinik Ha några års erfarenhet från att ha arbetat på sjukhus, klinik eller motsvarande i en liknande roll Meriterande är om du: Är utbildad undersköterska Har vana av mottagningsarbete och/eller operation Tidigare har arbetat på ögonklinik Tjänsten kräver god samarbetsförmåga och hög grad av självständighet och vi förväntar oss att du bidrar med hög kvalitet och värnar om patientsäkerheten. Vi tror att du har lätt för att lära dig nya saker och gärna tar till dig nya arbetssätt och tycker om förändring. Du värdesätter gott samarbete och högt engagemang, trygg och handlingskraftig är ord som speglar dig som person. På Bergman Clinics strävar vi alltid efter att ligga i framkant inom flera olika områden, och här finns möjlighet att utvecklas. Vår atmosfär präglas av glädje, flexibilitet och en can-do-attityd. Ort: Hagastaden i Solna Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare, som inleds med en sex månaders provanställning Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Välkommen med din ansökan! Läs mer på vår karriärsida genom att klicka här www.memira.se/jobb. Memira by Bergman Clinics har ett komplett erbjudande inom synkorrigering och ögonsjukvård. Vi har samlat ögonläkare, kirurger, specialutbildade optiker, ortoptister och sjuksköterskor som jobbar tätt tillsammans på någon av våra 66 kliniker. Vi är Skandinaviens ledande aktör inom ögonlaser och linsbyten och nu växer vi snabbt inom ögonsjukvård, både offentligt och privat finansierad. Memirakoncernen omsätter idag ca 800 MSEK och är ca 300 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Memira by Bergman Clinics främsta prioritet är att sätta människor först och erbjuda våra kunder planerad hälso – och sjukvård av högsta kvalitet. Nu finns din chans att vara med på resan! Läs mer på www.memira.se.
Välkommen till en värderingsstyrd organisation. Vill du ha ett meningsfullt sommarjobb där du gör skillnad i människors liv? Attendo Hemtjänst i Sätuna söker nu sommarvikarier som vill vara med och skapa trygghet och glädje för våra äldre kunder. Som sommarvikarie hos oss hjälper du våra kunder med: Personlig omvårdnad och stöd i vardagen. Hushållssysslor som matlagning, städning och tvätt. Social samvaro och promenader. Arbetstider under dag/kväll/helg Din insats gör det möjligt för våra kunder att bo kvar hemma med en hög livskvalitet. Vi söker dig som: Är positiv, ansvarsfull och har en genuin omtanke om andra människor. Vill arbeta med äldre och bidra till deras välbefinnande. Har möjlighet att arbeta under sommarmånaderna (juni–augusti). Har B-körkort (meriterande men inte ett krav). Ska kunna cykla Tidigare erfarenhet av vård och omsorg är ett plus, men det viktigaste är din vilja att lära och ditt engagemang. Vad vi erbjuder: Ett givande och utvecklande sommarjobb. Introduktion och stöd från erfarna kollegor. Möjlighet till fortsatt arbete efter sommaren Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till biträdande verksamhetschef Leyla Törnqvist på [email protected] Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Would you like to contribute to the safer use of medicines and vaccines for everyone everywhere? We are looking for a physician or pharmacist to join our Signal Management section. Since 1978, Uppsala Monitoring Centre (UMC) has been dedicated to developing, supporting, and expanding the field of pharmacovigilance science and practice. As a World Health Organization (WHO) Collaborating Centre, UMC operates the WHO Programme for International Drug Monitoring, supporting over 180 member countries and regions in strengthening safety surveillance of medicines and vaccines, and maintains VigiBase, the WHO global database of adverse event reports. We are a diverse, international group of pharmacists, physicians, data scientists, system developers, communicators, and many other professionals motivated by a deep belief that the work we do matters. About the role The WHO Liaison department has over 20 staff members with diverse skill sets and backgrounds, divided into three sections: Signal Management, Education & Training, and Surveillance Implementation & Strengthening. You will join the Signal Management section, which consists of eight specialists with educational backgrounds in medicine or pharmacy. What you will do With support from UMC’s Research department, the Signal Management section regularly screens VigiBase to detect safety signals. A signal can be defined as information which suggests a new potentially causal association or a new aspect of a known association between a medicine or vaccine and an adverse event. UMC’s signals are primarily intended to alert and inform the national pharmacovigilance centres and regulatory authorities within the Programme for International Drug Monitoring. These organisations are responsible for evaluating the information received and deciding on further action at a national level. As Signal Management Specialist, you will: - Perform the clinical assessment of case series related to signals, including causality assessment and reviewing the scientific literature for additional evidence. - Critically review the signal assessments performed by your team members. - Disseminate the findings, including publishing in the WHO Pharmaceuticals Newsletter and peer-reviewed scientific journals as well as presenting at scientific conferences. - Share your expertise in collaborations with other sections and departments within UMC, such as Education & Training and Research. - Work closely with WHO’s Pharmacovigilance team and assist them in providing support to the WHO advisory committees on the safety of medicinal products (ACSoMP) and vaccines (GACVS). This is a full-time position based at UMC’s office in the centre of Uppsala, Sweden. The office is conveniently located three minutes away from the railway and bus stations. Who you are You: - Are a medical doctor (MD, MSc) or pharmacist (PharmD, MSc) with recent experience in healthcare, research or pharmacovigilance. - Have a strong analytical capability and interest. - Are proficient in scientific writing, with an eye for detail. - Are fluent in written and spoken English. - Are proactive and capable of driving activities to completion. - Like to collaborate with team members and other stakeholders. - Enjoy contributing to a positive and nurturing work environment. We will process applications on an ongoing basis during the recruitment period. Uppsala Monitoring Centre (UMC) is an independent, self-funded, non-profit foundation established in 1978 dedicated to safer use of medicines and vaccines. Through an agreement between the Government of Sweden and the World Health Organization (WHO), UMC operates the Programme for International Drug Monitoring, supporting over 180 member countries and regions in strengthening safety surveillance, and maintains VigiBase, the WHO global database of adverse event reports. In addition, UMC provides international standards and related digital solutions for secure exchange of pharmacovigilance data, including a global medicine and vaccine terminology for identification of medicinal products. With around 200 staff, UMC advances the science of pharmacovigilance and transforms its practice through technological innovation. UMC’s working language is English. We normally apply a probationary period to new appointments. If you have any questions regarding this position please contact the responsible manager. You will find the contact details at the end of this page. UMC follows the collective agreements between the Swedish Agency for Government Employers and Saco-S and ST. Union representatives are Malin Zaar (Saco-S) and Jessica Avasol (ST), +46 (0)18-65 60 60.
Beskrivning Vi på Fruängstandläkarna söker en tandsköterska Vi söker en glad, socialt begåvad och driven tandsköterska. Vi ser gärna att du kan ta egna initiativ och har lätt att arbeta i lag. Du tycker om att lära dig nya arbetssätt och vill kunna utvecklas. Har du redan erfarenhet av att arbeta som tandsköterska är det en fördel. Men även om du är nyutexaminerad så är du mer än välkommen att söka till oss. Vi kommer att hjälpa dig och stötta dig så att du kan utvecklas optimalt i din arbetsroll. Vi erbjuder en modern, trevlig arbetsplats där alla får vara med. Vi arbetar i lag och hjälps åt att utveckla och driva verksamheten på bästa sätt. Arbetsuppgifter Huvuddelen av vår verksamhet är vuxentandvård. Vi har lång erfarenhet av kirurgiska ingrepp och protetiska behandlingar. Hos oss kommer du att få arbeta så väl på rum som i sterilen samt vara ansiktet utåt i receptionen. Kvalifikationer Tandsköterska Villkor Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Akutkliniken är en intressant arbetsplats som ger möjlighet till flexibilitet, utmaningar och omväxlande arbetsuppgifter. Vår arbetsmiljö är spännande, tidvis stressig, rolig och utmanande. Arbetstiderna ger dig stora möjligheter till variation då vi arbetar dag/kväll/natt och helg. Vi arbetar kontinuerligt med kompetensutveckling som formas utifrån såväl dina som verksamhetens behov. Vi söker nu både tillsvidareanställda och vikariatsanställda undersköterskor till kliniken. Ange gärna om du är intresserad av tillsvidaretjänst eller vikariat, eller om du är öppen för bägge delar. Vi har en gedigen introduktion och kommer, genom handledning och utbildningar, se till att du känner dig trygg i vår verksamhet. Om dig Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har flera års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av arbete inom sjukvård eller akutsjukvård är meriterande men inget krav. Arbetet är stundvis krävande och ställer krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga. Du kan ta initiativ för att lösa och hantera de situationer som uppkommer. Som person är du trygg, stabil och har god självkännedom. Du uppträder på ett professionellt sätt i alla led och möter patienter, kollegor och samarbetspartners på ett ödmjukt och respektfullt sätt. Du har engagemang för att vilja utveckla och förbättra och har en positiv inställning som bidrar till en god arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan! Din framtida arbetsplats Akutkliniken vid Länssjukhuset i Kalmar ger ett akut omhändertagande dygnet runt, både till personer som själva sökt sig till akuten och de som kommer med ambulanstransport. Vi samarbetar med de flesta kliniker vid sjukhuset, ambulansverksamheten, polismyndigheten, kriminalvården, socialförvaltning, andra sjukhus samt hemsjukvården i närliggande kommuner. Vår klinik består av två delar; Akutmottagningen: På akutmottagningen arbetar vi i team om läkare, sjuksköterska och undersköterska, transportör, med administrativt stöd av medicinsk sekreterare och kanslist. Du medverkar i bedömning, behandlingen och omvårdnad av personer som söker akutkliniken. Här finns även triagen, som är första kontakten med patienterna, vi arbetar med triage enligt Retts, för att så långt det är möjligt handlägga patienter på rätt vårdnivå och i rätt tid. Akutvårdsavdelningen AVA: är en sjukhusgemensam resurs med 14 vårdplatser. Det är en en-dygnsavdelning där vi utreder och behandlar patienter, och som är i behov av fortsatt observation och/eller korttidsvård under maximalt ett dygn. Vi har ett nära samarbete med geriatriska rådgivningsteamet som finns på akutkliniken. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Medicin och geriatrikkliniken i Eksjö Vill du utveckla och bredda din kompetens som sjuksköterska samtidigt som du blir en del av ett engagerat och välfungerande team? På Vårdenhet E värdesätter vi inte bara hög professionalitet och kompetens, utan också en arbetsmiljö där trivsel, respekt och en positiv anda står i centrum. Här får du möjlighet att arbeta i en stimulerande miljö där din insats verkligen gör skillnad – både för våra patienter och för dina kollegor! Rollen som sjuksköterska På medicinsk vårdenhet E vårdas patienter med diabetes och endokrinologiska sjukdomar, njursjukdomar, hematologiska och allmänmedicinska sjukdomar. Att ansvara för omvårdnad, ta prover, ge injektioner och läkemedel är vanligt förekommande arbetsuppgifter och som sjuksköterska har du ett stort fokus på medicinsktekniska uppgifter. Din blivande arbetsplats Medicin- och geriatrikkliniken på Höglandssjukhuset i Eksjö är en utvecklande verksamhet där vi vårdar patienter som är i behov av specialiserad medicinsk och geriatrisk vård. Kliniken har en historia av innovativt, systematiskt och evidensbaserat kvalitetsarbete med stort patientfokus. Sedan 2014 är klinikens ledningssystem certifierat enligt ISO 9001:2014. Att kliniken är ISO-certifierad är något som vi alla är mycket stolta över. Detta innebär kort och gott att vi har ordning och reda i vår verksamhet. Det skapar goda förutsättningar för oss som arbetar på kliniken att veta vad, när och hur. Det bidrar till att våra processer kvalitetssäkras så att patienterna ges god och säker vård. Vi vet att steget från utbildning till verklighet kan kännas stort. Vi vill ge dig som nyutbildad sjuksköterska en bra start i arbetslivet där du får växa in i din nya yrkesroll. Därför erbjuder vi alla våra anställda sjuksköterskor som fått sin legitimation de senaste 12 månaderna att delta i ett av Sveriges bästa introduktions- och utvecklingsprogram för nyutbildade sjuksköterskor - RIU. Programmet omfattar 20 heldagar fördelade på åtta månader, och det startar varje år i februari och september. RIU ger dig en möjlighet att träffa andra sjuksköterskor i samma situation där ni utbyter erfarenheter och ger varandra råd och stöttning. Här kan du läsa mer om RIU och följ oss gärna på Instagram på @regionjkpgriu Din profil Nu söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska, nyutexaminerad eller rutinerad, och som vill arbeta med hos oss på medicinsk vårdenhet E på Höglandssjukhuset i Eksjö. Tjänsten som vi har möjligheten att erbjuda dig är en tillsvidareanställning med en tjänstgöringsgrad på 100%. Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. För att trivas hos oss är du noggrann och tar ansvar för dina uppgifter samt driva ditt arbete som sjuksköterska vidare. Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra och har ett positivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter. Utöver detta har du god förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter samt att du är självgående person som självständigt strukturerar dina arbetssätt. Vi ser gärna att du är trygg i din roll som sjuksköterska och har lätt för att särskilja det personliga från det professionella. Du är en självgående person som själv kan planera och strukturera dina arbetssätt men också flexibel och kan anpassa ditt syn- och förhållningssätt. Du är lyhörd och har lätt för att samarbeta. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig en vardag där du får vara självgående och ta ett stort ansvar för att planera den dagliga verksamheten tillsammans med ett team av sjuksköterskor, undersköterskor och läkare. Hos oss får du möjligheten att bli en del i vårt sammansvetsade och härliga team på en avdelning som kännetecknas av en atmosfär som präglas av trygghet, glädje och gemenskap. För att du ska få en bra start hos oss får du en anpassad introduktion och bredvidgång utifrån dina erfarenheter. Som medarbetare i Region Jönköpings län gör du skillnad för många – på riktigt. Oavsett yrke har vi alla samma uppdrag – att bidra till att göra livet bättre, roligare och friskare för länets alla invånare. I en stor organisation finns också stora möjligheter där vi samarbetar över gränserna och lär av varandra. Hos oss är kompetensutveckling inte bara utbildning, det är en del av det dagliga arbetet. Som medarbetare hos oss får du även tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner Har du frågor om tjänsten? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta någon av vårdenhetscheferna Laila Hilldén, tfn 010 243 4406 eller Mona Ottosson, tfn 010 243 4405. Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 17 aug 2025 . Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Din upplevelse är viktig för oss. Därför vill vi informera dig om att rekryteringsprocessen kan ta längre tid än vanligt under sommaren. Vi återkopplar till dig så snabbt som möjligt. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (rjl.se)
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Omsorgsförvaltningen svarar för vård och omsorg i ordinärt, särskilt boende och för personer i behov av kommunal hälso- och sjukvård. Målet är att äldre ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Ledstjärnan i arbetet är ett hälsofrämjande förhållningssätt, där vi värderar teamarbetet högt. Förvaltningen har drygt 500 anställda. ARBETSUPPGIFTER Som timanställd undersköterska/vårdbiträde/omsorgsbiträde inom Nybro kommun arbetar du med att stödja och utveckla våra kunder i deras vardag så att de kan leva ett så självständigt liv så möjligt. Ingen dag är den andra lik och din arbetsdag varierar beroende på våra kunders behov. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av stötta kunden i deras vardag med bland annat personlig omsorg, städning, måltider och socialt umgänge. I ditt arbete kommer du även att dokumentera dina olika insatser. Inom Nybro kommun finns det flera olika enheter att arbeta på. Du kan komma att arbeta antingen på ett särskilt boende eller hos kunder som bor kvar hemma men som behöver stöttning i vardagen. Om du har några särskilda önskemål om att jobba på ett visst boende eller en viss ort så ange gärna det i ansökan. Ensamarbete förekommer. KVALIFIKATIONER Det ställs inga krav på tidigare arbetslivserfarenhet, men för vissa tjänster, främst inom hemtjänsten, krävs B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då du kommer att ha en betydande roll i våra kunders vardag. Känner du igen dig i något av följande? • Du har ett intresse för hälsa och människor. • Förmåga att ta egna initiativ och ansvar. • Är social och trivs med att arbeta i grupp. • Har goda kunskaper i det svenska språket. • Lätt för att kommunicera och är lyhörd för utmaningar. • Har positiv inställning och attityd i förändringsarbete. • Uppvisar mod och vågar tänka nytt. • Har vana av att använda dator/telefon som arbetsredskap. • Gillar att arbeta i en omväxlande och framtidsorienterad arbetsmiljö. • Är serviceinriktad. • Vill alltid lära dig mer, till nytta för äldreomsorgens verksamhet och för att utvecklas som person. Då kommer du trivas hos oss! Vi hoppas att just du vill bidra med din vilja och kompetens till äldreomsorgen. Inför anställning efterfrågar vi utdrag ur belastningsregister Arbete på HVB hem. Varmt välkommen in med din ansökan! Rekryteringsarbetet sker fortlöpande. Ingen erfarenhet krävs. Vi ser att du är 18 år eller äldre på grund av arbetets art. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer