Vi söker Arbetsterapeut till vårt härliga gäng! Är du intresserad av att jobba inom äldreomsorg/LSS, med fast anställning och stöd av ett stort team arbetsterapeuter och fysioterapeuter? Då söker vid dig som är en engagerad arbetsterapeut till en tjänst i vårt mobila rehabteam i Västerås och Enköping! I denna tjänst kan det även förekomma insatser i Stockholm och Eskilstuna. Klara Rehab består idag av ett team på ca 30 fysio-och arbetsterapeuter som arbetar konsultativt mot äldreomsorg, LSS samt utbildar inom vård och omsorg runt om i Sverige. Som arbetsterapeut på Klara Rehab arbetar du både självständigt och tillsammans med kollegor ute hos våra kunder. Du arbetar främst mot särskilda boenden för äldre, men även insatser inom LSS kan förekomma. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att bedöma ADL-förmåga, göra kognitiva bedömningar, hjälpmedelsförskrivning m.m. Du återkommer ofta till samma enheter och får kontinuitet i ditt arbete. Som stöd har du din närmaste chef som är arbetsterapeut eller fysioterapeut, ett stort team med härliga, kompetenta kollegor samt tydliga arbetssätt och rutiner att följa. Klara rehab finns idag i Stockholm, Gävle, Västerås, Eskilstuna, Enköping, Örebro, Uppsala, Småland, Göteborg och på Gotland. Vad kan Klara rehab erbjuda Dig? • Del av restid till och från enheterna ingår på arbetstid • Ersättning för vissa resekostnader • Utvecklande arbetsplats där vi uppmuntrar förbättringar och nya tankesätt • Möjlighet att hålla i utbildningar och handleda personal • Utbildningar för din kompetensutveckling genom bl a Lära samt Klara Utbildning • Kollektivavtal och tjänstepension • En arbetsgivare som är såväl kvalitets- som miljöcertifierad (ISO9001/14001) Vem är Du? • Legitimerad Arbetsterapeut • Prestigelös och respektfull mot kollegor och kunder • Ett positivt förhållningssätt • Lätt att anpassa dig till nya arbetsplatser • Trivs bra att arbeta självständigt och i team • Skriver och talar flytande svenska Om du känner lika starkt som vi gör för vår vision Vi gör världen lite bättre, en människa i taget - Då kommer du trivas bra hos oss på Klara rehab! Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidaretjänst (provanställning 6 mån tillämpas) med flexibel tjänstgöringsgrad 60-100 %. Arbetstid dagtid vardagar 07:30-16:00. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan! Har du frågor om tjänsten, mejla [email protected]. Vi är Klara och vi förser våra kunder med rätt kompetens i rätt tid och på rätt plats – sjuksköterskor, rehabpersonal, leg personal inom elevhälsa samt logopeder. Klara ingår i företagsgruppen Ambea som är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea bedriver i Sverige sin verksamhet inom Ambea Sweden Group där Vardaga, Nytida, Lära samt Klara är verksamhetsområden.
Vi söker Arbetsterapeut till vårt härliga gäng! Är du intresserad av att jobba inom äldreomsorg/LSS, med fast anställning och stöd av ett stort team arbetsterapeuter och fysioterapeuter? Då söker vid dig som är en engagerad arbetsterapeut till en tjänst i vårt mobila rehabteam i Västerås och Enköping! I denna tjänst kan det även förekomma insatser i Stockholm och Eskilstuna. Klara Rehab består idag av ett team på ca 30 fysio-och arbetsterapeuter som arbetar konsultativt mot äldreomsorg, LSS samt utbildar inom vård och omsorg runt om i Sverige. Som arbetsterapeut på Klara Rehab arbetar du både självständigt och tillsammans med kollegor ute hos våra kunder. Du arbetar främst mot särskilda boenden för äldre, men även insatser inom LSS kan förekomma. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att bedöma ADL-förmåga, göra kognitiva bedömningar, hjälpmedelsförskrivning m.m. Du återkommer ofta till samma enheter och får kontinuitet i ditt arbete. Som stöd har du din närmaste chef som är arbetsterapeut eller fysioterapeut, ett stort team med härliga, kompetenta kollegor samt tydliga arbetssätt och rutiner att följa. Klara rehab finns idag i Stockholm, Gävle, Västerås, Eskilstuna, Enköping, Örebro, Uppsala, Småland, Göteborg och på Gotland. Vad kan Klara rehab erbjuda Dig? • Del av restid till och från enheterna ingår på arbetstid • Ersättning för vissa resekostnader • Utvecklande arbetsplats där vi uppmuntrar förbättringar och nya tankesätt • Möjlighet att hålla i utbildningar och handleda personal • Utbildningar för din kompetensutveckling genom bl a Lära samt Klara Utbildning • Kollektivavtal och tjänstepension • En arbetsgivare som är såväl kvalitets- som miljöcertifierad (ISO9001/14001) Vem är Du? • Legitimerad Arbetsterapeut • Prestigelös och respektfull mot kollegor och kunder • Ett positivt förhållningssätt • Lätt att anpassa dig till nya arbetsplatser • Trivs bra att arbeta självständigt och i team • Skriver och talar flytande svenska Om du känner lika starkt som vi gör för vår vision Vi gör världen lite bättre, en människa i taget - Då kommer du trivas bra hos oss på Klara rehab! Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidaretjänst (provanställning 6 mån tillämpas) med flexibel tjänstgöringsgrad 60-100 %. Arbetstid dagtid vardagar 07:30-16:00. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan! Har du frågor om tjänsten, mejla [email protected]. Vi är Klara och vi förser våra kunder med rätt kompetens i rätt tid och på rätt plats – sjuksköterskor, rehabpersonal, leg personal inom elevhälsa samt logopeder. Klara ingår i företagsgruppen Ambea som är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea bedriver i Sverige sin verksamhet inom Ambea Sweden Group där Vardaga, Nytida, Lära samt Klara är verksamhetsområden.
Arbetsterapeut till neurologisk avdelning Om rollen I rollen som Arbetsterapeut på Furuhöjden samarbetar samtliga yrkesgrupper för att erbjuda varje patient individuellt anpassad rehabilitering. Vi tar emot både akut och planerade neurologiska patienter vilket gör att du i denna roll får möjligheten att arbeta brett med flertalet neurologiska diagnoser. I denna roll ingår även hembesök hos våra patienter. Som Arbetsterapeut hos oss bedömer du patientens funktions- och ADL-förmåga och planerar tillsammans med patienten och teamet en individuell rehabiliteringsplan för vistelsen. Du tränar och vägleder våra patienter, både individuellt och i grupp. Ofta finns ett fokus på att hantera kognitiva utmaningar och hjärntrötthet. Detta inkluderar kognitiv kartläggning samt arbete kring aktivitetsbalans och minnesstrategier för att underlätta så att våra patienter kan anpassa sina aktiviteter utifrån sina förmågor. En vanligt förekommande del av arbetet är också träning för att förbättra patientens ADL och funktion i händerna, vilket är centralt för många som genomgår neurologisk rehabilitering. I arbetsuppgifterna ingår även social planering, att förskriva hjälpmedel, ha kontakt med externa parter, dokumentation samt att skriva olika intyg. Att du har en vana att självständigt bedöma, vägleda och behandla patienter med neurologiska besvär är av stor vikt. Då vi arbetar i team runt gästen ingår även omvårdnad i arbetsuppgifterna. På Furuhöjden strävar vi efter att våra patienter ska få en sömlös vård och att denne ska få en kontinuitet under sin rehabilitering. Vår vision är att patienten ska ledas genom vårdkedjan, utan märkbara övergångar mellan olika former av hälsa, vård och rehabilitering inom Furuhöjden. Om dig Vi söker dig som är legitimerad Arbetsterapeut. För att passa väl in i denna roll ser vi att du som sökande bör vara flexibel och trivs med omväxlande arbetsuppgifter. Att du är trygg i din roll som Arbetsterapeut och trivs väl i att ta eget ansvar för ditt arbete ser vi som en självklarhet. Vidare bör du vara en lagspelare med god kommunikativ förmåga, detta då alla yrkesroller hos oss arbetar teambaserat runt gästen. Furuhöjdens värdeord är; positiv, omtänksam, professionell, prestigelös och idérik. Detta är något vi arbetar aktivt för att efterleva och vi ser att du som sökande också känner att du kan stå bakom våra värderingar. Krav: Legitimerad arbetsterapeut Några års arbetslivserfarenhet som Arbetsterapeut Erfarenhet av TakeCare Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av LifeCare Tidigare erfarenhet av inneliggande rehabilitering Kunskaper i olika bedömningsinstrument, exempelvis MoCa Kunskap om kognitiva strategier Om Furuhöjden Furuhöjden är ett privat vårdföretag som består av fyra verksamheter; rehabilitering, rehabcenter, husläkarmottagning och företagshälsa. Vår vision är att vara ett personligt och sömlöst val för hälsa, vård och rehabilitering. Vår filosofi är att tillhandahålla personcentrerad vård och rehabilitering, alltid med individen i centrum. Hos oss samarbetar vi med kollegor över olika kompetensområden och hjälper på så sätt individer att bibehålla och återfå sin hälsa och livskvalitet. Vi tror på att minimera kontaktytor och stuprör inom vården så att individen får just den allmänna vård, specialistvård, rådgivning och rehabilitering som denne behöver. Vi kallar det för personlig och sömlös vård – vår vision. Furuhöjden Rehabilitering är en av de största vårdgivarna inom inneliggande rehabilitering efter akutsjukvård i Region Stockholm. Vi har under senare tid startat upp specialiserad neurologisk rehabilitering efter vård på akutsjukhus och har sedan tidigare avtal med Region Stockholm inom ortopedi, thoraxkirurgi, allmän kirurgi och neurologi. På Furuhöjden Rehabcenter erbjuder vi poliklinisk rehab med inriktning neurologi och ortopedi. Hit kommer patienter dagligen och tränar med professionell personal i en lugn miljö. Vi arbetar teambaserat med neurologisk dagrehabilitering för att nå varje patients mål. På Furuhöjden har vi korta beslutsvägar och arbetar nära varandra för att tillsammans nå verksamhetens mål. Vi har närvarande chefer, HR och VD som alla sitter i samma fastighet som verksamheten för att öka möjligheterna till ett gott samarbete och en öppen kommunikation. Villkor Vi har kollektivavtal genom Almega/Vårdföretagarna och tillämpar individuell lönesättning. Som Arbetsterapeut arbetar du främst vardagar, måndag-fredag. Tjänsten är tillsvidare på 100%. Vi har även friskvårdsbidrag på 5000kr per år, samt tjänstepension. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tillämpar provanställning i sex månader och genomför registerkontroller i samband med denna tillsättning.
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på Apoteket Tigern. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Denna tjänst är deltid på ca 75% med möjlighet till heltid. Farmaceut på ApoteketSom farmaceut på Apoteket Tigern kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Vi är ett starkt team som ställer upp för varandra, är flexibla och och sätter kunden i fokus. Under 2021 blev vi utsedda till Årets Apotek och vi har många stamkunder som återvänder till oss. Vi strävar alltid efter att göra vårt yttersta för våra kunder. Vi är 10st anställda, både farmaceuter och rådgivare som tycker det är kul att gå till jobbet och gör vårt yttersta för att alla ska trivas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för de lokala apotekens öppettider: Våra öppettider är vardagar 9–20, lördagar 10–17 och söndagar 11–17 Välkommen till Apoteket!
På Happident blir du del av en annorlunda tandvårdskedja, där innovation och utveckling präglar vad vi gör samt hur vi gör det. Vi vill att du varje dag ska se fram emot att gå till jobbet, precis som våra kunder ska se fram emot sitt besök hos oss. Följ med oss på resan i skapandet av en kundupplevelse i världsklass! Om Happident Happident är den tredje största privata tandvårdskedjan i Sverige med kliniker i alla Sveriges storstäder. Vi är alla på en förändringsresa tillsammans med Happident och har målsättningen att inom de närmaste åren kraftigt expandera vår verksamhet. Happident ägs endast av tandläkare med många års erfarenhet av att bedriva kvalitativ och heltäckande tandvård i Sverige och internationellt. Den kliniska fokusen genomsyrar hela vår verksamhet och vi har ambitionen att bygga den bästa arbetsplatsen för våra anställda och erbjuda den mest kvalitativa och tillgängliga tandvården till alla våra patienter. Genom vår unika ”klustermodell” kan vi tillgodose alla våra patienters kliniska behov samtidigt som vi skapar unika karriärmöjligheter för alla våra medarbetare. Arbetsbeskrivning Nu söker vi en tandhygienist till Happident Huddinge. Kliniken ligger i en mysig villa bara ett stenkast från Stuvsta pendelstation. Här förenar vi vårt lokala omhändertagande med tryggheten att tillhöra ett större nätverk som också erbjuder bästa service inom specialisttandvård. Vi arbetar med såväl allmäntandvård som akuttandvård vilket innebär att patienter snabbt kan få hjälp av specialisttandvård om så skulle behövas. Som tandhygienist hos oss på Happident erbjuds du en trygg anställning i en kreativ och inspirerande miljö, vi samarbetarar för att alla kollegor ska trivas och se detta som den bästa arbetsplatsen dom någonsin varit på. Tillsammans skapar vi en klinik vi kan vara stolta över. Vem är du? Vi söker dig som tillsammans med oss vill bidra till Happidents fortsatta utveckling. Det vi främst söker är en duktig behandlare som kombinerar en kvalitativ tandvård med ett fantastiskt patientbemötande. Du förväntas vara ekonomiskt medveten och kunna arbeta självständigt och strukturerat mot mål och goda resultat samtidigt som du är mån om att alltid ge dina patienter bästa möjliga vård. Självklart är du även en trevlig kollega att ha i teamet och bidrar gärna med nya tankar och idéer. Du är en lagspelare som är van att arbeta självständigt. Vi ser även att du: Är ambitiös och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål. Du har en god samarbetsförmåga och är flexibel. Är mån om din egen professionella utveckling, och vill lära dig mer och driva utvecklingsarbete på kliniken framåt. Behärskar det svenska språket och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Vad kan vi erbjuda dig? Genom att erbjuda våra patienter duktiga och engagerade tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor vill vi höja kvaliteten och utvecklingstakten inom svensk tandvård. Vi vill göra tandvården bekvämare, ännu mer serviceinriktad och till en naturlig del av våra patienters egen friskvård. Vi arbetar med individuellt anpassad lönesättning. Vi månar om våra anställda och erbjuder därför ett mycket generöst friskvårdsbidrag. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både yrkesmässigt och privat! Praktisk information Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 månader Omfattning: Heltid eller deltid, efter överenskommelse. Placering: Huddinge, Stockholm Kontaktperson: Leg tandläkare Mazdak Eyrumlu, [email protected] HR-ansvarig: [email protected] Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Vi fortsätter att växa och söker en företagssköterska till vår enhet och mottagning i Landskrona. Vill du vara med i vårt engagerade team och tillsammans med oss och våra kunder utveckla både hälsa och arbetsmiljö hos våra kundföretag? Vi söker dig som är utbildad sjuksköterska och gärna har erfarenhet som företagssköterska inom företagshälsovården. Du är engagerad och genuint intresserad av att hjälpa både kunder och kundanställda med livsstilsförändringar och arbetsmiljöförbättringar samt rehablitering. Att arbeta i team nära både professionella beställare och duktiga medarbetare med olika kompetenser tror vi att du tycker är spännande. Vi tror att du är van att hålla flera bollar i luften samtidigt och att du gillar att arbeta strukturerat. Du har kunskap och erfarenhet (eller stort intresse för att lära mer) av arbetsmedicin, rehabilitering och hälsofrämjande arbete. Du trivs med att göra hälsoundersökningar för att stötta individen i livsstil och arbetsmiljöfrågor och efter det dra slutsatser på gruppnivå för att i rapporten föreslå ev förbättringsmöjligheter. På vår enhet i Landskrona har vi även en uppskattad sköteskemottagning där de kundanställda får kontakta oss, vilket gör att vi har en del arbetsskador och bedömningar som företagssköterskan förväntas hjälpa till med via fysiska besök eller telefon. Utbildning och erfarenhet: - Leg sjuksköterska - Det är meriterande om du är specialistutbildad sjuksköterska inom företagshälsovård. eller har erfarenhet av tidigare arbete inom företagshälsovård. - Har du dessutom arbetat inom akutsjukvård, arbetsmedicin, rehabilitering eller med hälsofrämjande insatser på individ- och gruppnivå är det med intressant. - Du har god datorvana, har flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Vi använder oss tex av J4, Takenote, Sefos och Plustoo. - Tjänsten innebär resor, vilket innebär att du behöver ha körkort och tillgång till bil. HMC Företagshälsa arbetar efter våra värdeord: respekt, tilltro, engagemang, empati och alltid det “lilla extra”. Vi erbjuder dig: - Ett varierande arbete med ständig utveckling och nytt lärande. - Att bli en del i vårt engagerade team som tillsammans arbetar både för kundernas och organisationens bästa. - Arbete på en enhet med lång tradition, hög kompetens och nöjda kunder inom företagshälsovård. Vi arbetar i en helt nybyggd lokal som är anpassad utifrån vårt behov. - En arbetsplats där vi levererar hög service till våra kunder och har möjlighet att anpassa våra tjänster efter kundens behov och ligger precis bredvid tågcentralen och nära motorvägen. - Trevliga kollegor inom företagshälsovården och primärvården som finns i samma koncern. - En tjänst med möjlighet att påverka innehållet och att utvecklas. - Att arbeta i en av Sveriges viktigaste framtidsbranscher. Vid denna rekrytering lägger vi i urvalet stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänstens omfattning: 50-100% tillsvidareanställning. Ort: Placering Landskrona men även arbete på våra andra enheter i Arlöv/Malmö/Staffanstorp/Löddeköpinge eller på kundföretag kan förekomma vid behov. HMC-koncernen: HMC Företagshälsa, tidigare Industrihälsan och Företagshälsan Arlöv-lomma är erfarna av företagshälsovård och har verkat sedan 60-70 talet. Idag har vi mottagningar i Landskrona, Löddeköpinge, Arlöv, Staffanstorp, Malmö och Göteborg. Vi har anställda företagsläkare, företagssköterskor, undersköterskor, psykoterapeut, psykolog, rehabkoordinator, fysioterapeut, ergonom och arbetsmiljöingenjör. HMC Företagshälsa erbjuder komplett företagshälsovård som utgår ifrån en djup kompetens inom yrkesmedicin och arbetsmiljö i kombination med en välutvecklad livsstilsmedicin och fokus på att förstärka det friska. I dag finns ca 300 företag med över 9500 anställda anslutna till vår företagshälsovård. HMC Företagshälsa ingår i koncernen Medtanken groupe AB som även driver primärvård genom vårdavtal med Region Skåne och Region Västra Götaland. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer om våra mottagningar, vad vi står och går för; www.hmcforetagshalsa.se Låter det intressant för dig så tveka inte att höra av dig till oss eller skicka in en ansökan. Du kan kontakta verksamhetschef Patricia Cedervall på 040-53 66 76 eller [email protected] vid frågor.
Vill du göra skillnad på riktigt och bidra med din kompetens som undersköterska? Är du engagerad, flexibel och redo att ta nästa steg i en dynamisk och utvecklande verksamhet? Vi utgår från vårt kontor på Sabbatsbergs sjukhus och arbetstiden är förlagda till kvällar, helger och röda dagar - under tider när vårdcentralen är stängd. Vill du bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Inom Basal hemsjukvård arbetar vi vanligtvis på uppdrag av vårdcentraler eller husläkarmottagningar när de har stängt – kvällar, nätter och helger. Våra team utgår från fem geografiska platser i Stockholms län. Aleris Basal hemsjukvård är en del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Rollen I rollen som undersköterska delegeras du av sjuksköterska och dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat läkemedelsadministrering, insulin, sond, stomi, inhalation och lättare sårvård. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder Epsilon som arbetsverktyg för att planera arbetspassen. Hos oss har du alltid ett administrativt team som hjälper till att planera och strukturera arbetet. Tillsammans arbetar vi för att skapa en trygg och kvalitativ vård för våra patienter. Vi utgår från kontoret på Sabbatsbergs sjukhus vid Odenplan, och patienterna finns inom ett avgränsat geografiskt område. På innerstadens enhet har vi både gå- och bilslingor. Detta innebär att du tar dig runt i våra miljöklassade bilar, alternativt till fots. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss på hemsjukvården erbjuder vi även dig: En genomtänkt introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska och innehar skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Har tidigare erfarenhet av delegerade arbetsuppgifter Har god datorvana och erfarenhet av journalsystemet Take Care Innehar B-körkort Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är även mycket meriterande om du tidigare har arbetat inom hemsjukvård. Vi ser att du är självständig och ansvarstagande med en god förmåga att hantera föränderliga situationer med lugn och fokus. Samtidigt arbetar du strukturerat och metodiskt, även i ett högt tempo. För oss är det även viktigt att du har patienten i fokus. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning eller timanställning Omfattning: Deltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Vi använder specialanpassade tester i denna rekryteringsprocess för att objektivt bedöma relevant kompetens hos våra kandidater. Om du uppfyller våra grundläggande krav kommer de första testerna att skickas ut automatiskt. För att gå vidare i processen är det viktigt att du genomför testerna och uppnår godkänt resultat. Vi ser fram emot att höra från dig!
Nu söker vi på Villa Fornudden en utbildad undersköterska för tillsvidaretjänst. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Om Villa Fornudden I natursköna Fornuddsparken i Trollbäcken, Tyresö, hittar du det nybyggda, moderna äldreboendet Villa Fornudden. Vårt mål är att ge en individuellt utformad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet för boende. Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Silviahemmet. Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget. Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende. Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Vi tycker meningsfulla aktiviteter är viktigt och har en aktivitetsansvarig som jobbar aktivt med att hitta på nya, spännande aktiviteter för våra boende Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. ”Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel Castaneda Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enl. överenskommelse Sista ansökningsdag: fortlöpande rekrytering Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [Fyll i] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Nu söker vi en engagerad arbetsterapeut! Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. Nu söker vi dig som är legitimerad arbetsterapeut och som motiveras av att se människor utvecklas! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Ditt arbete kommer utföras inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där en grupp deltagare får bl.a. praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap genom både individuella samtal samt gruppaktiviteter. En meningsfull och varierande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Samordna och genomföra bedömningar av arbetsförmåga Vägleda deltagare till en passande yrkesbana och hjälpa dem att hitta en lämplig arbetsprövning/arbetsplats Hantera administrativt arbete kopplat till uppdraget Bidra till utvecklingen av verksamheten och dess metoder Skapa en positiv upplevelse för deltagarna och bidra till trivsel och motivation Vi söker dig som Är legitimerad arbetsterapeut Har kompetens av att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: MOHOST, DOA, WRI, AWC, AWP Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Har mycket god svenska i både tal och i skrift Är strukturerad, lyhörd och målinriktad Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker. Vid frågor kontakta: Pål Lassen Gruppchef Telefon: 072- 6014092
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Loket i Nässjö Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Loket kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Apoteket Loket ingår i en apotekgrupp tillsammans med Apoteket i Vetlanda, och vi stöttar varandra i bemanningen. Visst arbete kan därav ske i Vetlanda. Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 9-19, Lördagar 10-14. Välkommen till Apoteket!
Välj ett jobb för att visa detaljer