Om oss Vi välkomnar dig till en trevlig, mångkulturell och inkluderande verksamhet med stort engagemang hos ledning och medarbetare. Vi är en verksamhet med en välkomnande och familjär känsla där beslutsvägarna är korta och du har stor möjlighet att utvecklas och påverka. Vårt arbete baseras på samarbete och stark teamkänsla. Capio Geriatrik Dalen erbjuder 140 vårdplatser uppdelat på 6 avdelningar med 18-24 vårdplatser per avdelning. I välutrustade lokaler med närhet till kommunikationer bedriver vi en modern geriatrik. Vi använder oss av moderna digitala lösningar för att underlätta vårdarbetet, så som journalsystemet TakeCare, dokumentationsstödet Frisq samt PNA- och MTA-utrustning, där överföring sker automatiskt. Avdelning 42 är en allmängeriatrisk avdelning med 18 vårdplatser (bl.a. 14 enkla salar) som är specialiserade på geriatrisk utredning, behandling och omvårdnad. Vanliga diagnoser är bl.a. infektioner, hjärt- och kärlsjukdomar, njursvikt, KOL och diabetes. Vi söker nu en undersköterska som vill vara med och fortsätta utveckla geriatriken i Dalen tillsammans med oss. Du har kompetenta kollegor som stöttar dig i din utveckling och ser till att du blir trygg i ditt yrkesutövande. Din roll Arbetet som undersköterska innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar närmast patienten. I din yrkesroll är du en viktig person till att involvera patienten i vården och bevaka dennes intressen. I vårt multiprofessionella team samarbetar du även med bl.a. fysioterapeut, arbetsterapeut, läkare, dietist, logoped, kurator och avdelningens koordinatorsjuksköterska. I det sedvanliga undersköterskearbetet ingår bl.a. omvårdnad, servering av måltider och ett aktivt deltagande på ronder. Dokumentation sker i journalsystemet TakeCare. Medicintekniskt ingår bl.a. delegering i venprovtagning, insättning/avveckling och skötsel av kateter (KAD), såromläggningar, kontroll av NEWS2 och glukosprovtagning. Vi erbjuder dig En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra. Närvarande chefer. Individuell lönesättning. Individanpassad inskolning. Kompetensutveckling: Interna- och externa utbildningar och föreläsningar. På vår digitala utbildningsportal Capio Academy finns flera utbildningar att tillgå, för modernt lärande och enklare uppföljning. Friskvårdsbidrag: 3 000 kr/år som gäller allt från träning till avkoppling och kostrådgivning. Tillgång till gym dygnet runt: 500 kr/år som dras via friskvårdsbidraget. Det anordnas även varje vecka fria gruppträningspass på kliniken. Fri sjukvård: Vi erbjuder ersättning för sjukvårdskostnader upp till högkostnadsskyddet. En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar. Personalparkering till reducerad kostnad. Fruktkorg 2 gånger/vecka. Frukost på tisdagar och fredagar! Om dig Minst ett års yrkeserfarenhet som undersköterska inom akutgeriatrik eller akutsjukhus. Du är positiv och ser möjligheter till utveckling inom verksamheten. Du är van att arbeta i journalsystemet TakeCare Meriterande: Specialistutbildning. Stort vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning tillämpas. Omfattning: Heltid. 37 h/vecka, dag/kväll/helg, inga nätter. Sysselsättningsgrad: 100 %, deltid kan även diskuteras. Lön: Månadslön. Tillträde: Enligt överenskommelse Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss på avdelning 42! Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta enhetschef Rabar Ali ([email protected]). Sista ansökningsdatum: 2025-07-20 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag och försäljare av jobbannonser.
Är du legitimerad sjuksköterska och vill arbeta personcentrerat i en organisation med hög utvecklingstakt och stort driv? Söker du ett jobb som är varierat där du självständigt får planera ditt arbete för att ge god vård? Då kan denna tjänst vara någonting för dig! Hos oss är det god stämning och ett trivsamt socialt klimat. Vi hjälper och delger varandra nyheter och är generösa med utbildningar för egen kompetensutveckling. Varje morgon träffas vi i våra lokaler på Sveavägen och börjar dagen tillsammans med att reflektera i grupp. ARBETSUPPGIFTER Inom området funktionshinder är du omvårdnadsansvarig sjuksköterska och leder det dagliga hälso- och sjukvårdsarbetet kring dina patienter. Du samordnar och ansvarar för att omvårdnadsåtgärder planeras, genomförs och utvärderas. Att identifiera och aktivt förebygga hälsorisker och koordinera kontakter med primärvård, slutenvård och anhöriga ingår i dina arbetsuppgifter. Här har du omväxlande och intressanta arbetsuppgifter som innebär hälso- och sjukvårdsinsatser, såväl planerade som akuta. En viktig del i arbetet är att handleda, stötta, utbilda och delegera hälso- och sjukvårdsuppgifter till omvårdnadspersonal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har svensk sjuksköterskelegitimation, gärna med några års erfarenhet av att arbeta som sjuksköterska. B-körkort och körvana är ett krav då vi använder bil i tjänsten. Du som söker är trygg i din profession och har mycket god förmåga att göra självständiga bedömningar. Har du dessutom god samarbetsförmåga, kan motivera och engagera kollegor och omvårdnadspersonal och är duktig på att lösa problem kommer du att trivas som sjuksköterska hos oss. I tjänsten kan du vara ansvarig för omvårdnaden av barn inom LSS, vilket innebär att vi innan anställning kommer att begära ett utdrag från belastningsregistret. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden, så vänta inte med att söka tjänsten! ÖVRIGT Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Efterfrågan av vårdpersonal i Norge har ökat de senaste åren och efterfrågan kommer bara att fortsätta. Därför kommer du som sjuksköterska att bli erbjuden goda villkor och konkurrenskraftig lön. Vi ansvarar även för resa till och från uppdraget samt kostnaden för boendet för perioden du jobbar. Nu ser vi efter operationssjuksköterskor till operation i Troms fylke, Norge vecka 39-43, 2025. Fördel med DIPS Arena och Metvision erfarenhet. Kvalifikationer: *Operationssjuksköterska*Erfarenhet från sjukhus, minst 2 år*Norsk legitimation som sjuksköterska Som sjuksköterska önskar vi att du är engagerad och brinner för ditt arbete, att du har lätt att lära dig nya saker samt är van att arbeta självständigt. Vi kommer lägga stor vikt på dina personliga egenskaper. Vi erbjuder: *Goda villkor*Gratis boende*Gratis resa*Trivsam och stimulerande arbetsmiljö Sista ansökningsdag: Snarast Uppstart: Vecka 39, 2025 Plats: Troms fylke, Norge Varaktighet: Vecka 39-43, 2025 Om du känner igen dig i ovanstående beskrivning, vill vi gärna höra från dig så snart som möjligt. Välkommen med sin ansökan!
Är du erfaren och nyfiken på förstå apotekets ekonomi, jobba mot uppsatta mål, ta del av olika ansvarsområde utan att ha personal ansvar passar den tjänsten dig. Här hos oss kan din karriär ta många spännande vägar, det är upp till dig och ditt engagemang, intresse och hur långt du vill nå i din karriär, chanserna finns hos oss att ges stödet till nå dina mål och drömmar. Som farmaceut hos oss arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård inom våra apotek. Du bemöter våra kunder med intresse, engagemang, närvaro och omtanke. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter till både våra kunder och våra medarbetare till utveckling. Allt för apotekets framgång och våra kunders häls och din vidare utveckling För oss ägare till apoteket är det av stor vikt att du är engagerad, intresserad, målinriktad, ansvarsfull, full av energi till att ta egna initiativ för att tillsammans med oss utveckla vår verksamhet samtidigt som du själv utvecklas vidare. Du ser alltid till kundens behov via rådgivning både i egenvården och receptexpedition och säkerställer att rätt läkemedelsanvändning uppfylls. Du ser det också som en viktig del till att bidra till en god laganda för att nå våra gemensamma mål. Våra kunder förväntar sig kompetens, trevlig bemötande, bra service, trygg rådgivning i alla delar vid sitt besök hos oss. Vi är ett härligt, kunnigt och trevligt team i olika åldrar med olika erfarenheter som gärna delar med sina nya kollegor och bidrar till deras vidare utveckling. Tjänsten är en heltidstjänst men du som är intresserad av deltid deltid eller timme går gärna också söka. Det beslutar vi tillsammans utifrån vad som passar dig bäst utifrån dina förutsättningar. Provanställning kommer att tillämpas, gäller ej timanställda. Vi vänder oss till dig som är legitimerad receptarie eller apotekare som är antingen i början av sin karriär vill dra nytta av vad vi kan ge eller är erfaren farmaceut som känner igen dig i följande beskrivning: - Du visar och har ett stort intresse och engagemang i mötet med våra kunder och samarbetar väl med kollegor på dina apotek och i hela organisationen. - Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och medarbetare och tar hjälp av dina kollegor och ditt team vid behov - Du bidrar med en god attityd och söker alltid lösningar i din vardag. - Du bemöter alltid våra kunder med närvaro, intresse och omtanke. Att jobba på ett franchise apotekDet här är ett av våra entreprenörsdrivna apotek, det vill säga franchise! Vad innebär då det? Ett entreprenörsdrivet apotek ägs av en entreprenör som självständigt driver och äger sitt apotek i sitt eget bolag och ansvarar självständigt för bolagets resultat och personal. Franchiseapoteken delar det gemensamma varumärket och sortimentet med den övriga organisationen. Entreprenören får även stöttning i frågor som rör verksamheten och dess medarbetare från centrala serviceorganisationen. Som medarbetare på ett franchiseapotek får du en stor inblick i hur det är att driva ett apotek. Du får vara med att påverka apotekets arbetssätt och resultat i stor utsträckning då det är korta beslutsvägar. Våra franchisetagare är självklart noggrant utvalda för att på bästa sätt bidra till kedjans totala resultat. Mer information och franchise hittar du på vår karriärsida. Din ansökanKänns detta rätt för dig? Är du nyfiken på att veta vilka vi är? Hör av dig till oss via mail, vår rekryteringsansvarig, [email protected] så kontaktar hon kring dina frågor och funderingar Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Nu söker vi på Villa Siggbo i Tierp en positiv och pedagogisk arbetsterapeut. I team med andra professioner ger du livskvalitet till dem som bor här. Hos oss erbjuds du kontinuerlig kompetensutveckling och får arbeta i en stark kultur. Höjdpunkter: Utbildning för att du ska lyckas: Genom vår utbildningsverksamhet Lära får du tillgång till gedigen introduktion, utbildningar och utvecklingsprogram. Trygga villkor och flera förmåner: Vi erbjuder kollektivavtal och en förmånsportal med ett stort antal rabatter och erbjudanden. Ledarskapsutbildade chefer: Vår absoluta ambition är att alltid erbjuda dig en coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. En av Sveriges bästa arbetsgivare: Under flera år har vi rankats högst i omsorgsbranschen enligt en oberoende mätning, det märks i din vardag. Läs mer här. Karriär- och utvecklingsmöjligheter: Vill du få nya arbetsuppgifter? Hos oss har du möjlighet att arbeta i andra delar av organisationen eller bli chef. Om Villa Siggbo Villa Siggbo är ett särskilt boende som ligger i Tierp. Verksamheten har 6 avdelningar fördelat på 3 våningsplan, på varje avdelning bor ca 10 personer. Vi har 2 avdelningar med inriktning för personer med demenssjukdom, 3 avdelningar för personer med somatiskt omvårdnadsbehov och 1 avdelning med inriktning psykogeriatrik. Om rollen Du arbetar i ett team tillsammans med fysioterapeut, sjuksköterskor och omvårdnadspersonal och er uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. I rollen som arbetsterapeut, hittar du tillsammans med de boende, de bästa sätten att använda sina egna förmågor i vardagen. Du stöttar och motiverar personerna att själva utveckla och bibehålla sina fysiska, kognitiva och sociala förmågor. Ofta innebär det att du: gör bedömningar och anpassar vardagsmiljön. provar ut och förskriver fysiska och kognitiva hjälpmedel. får handleda dina kollegor i rehabiliterande insatser, förhållningssätt, förflyttningsteknik m.m. har kontakt med de boendes närstående. Välkommen till vår värld! I Vardaga är målsättningen tydlig: Vi ska göra världen lite bättre, en människa i taget. Vår kultur genomsyras av värderingarna respekt, enkelhet, ansvar och kunskap – och får oss alla att dra åt samma håll. Här kan du läsa om vårt värdegrundsarbete. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker dig till oss: lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg tycker mycket om att möta människor i olika situationer är självständig, kan göra egna bedömningar och fatta beslut och vågar tänka själv har ett pedagogiskt förhållningssätt och tycker om att jobba i team samt stötta kollegor. Du är legitimerad arbetsterapeut och vi ser gärna att du har några års erfarenhet av äldreomsorg. Du har god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav. Övrigt Sysselsättningsgrad: 75%, dialog om lägre sysselsättningsgrad kan föras. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-30 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Akademikerförbunden (företräds av Akademikerförbundet SSR) Tfn: 08-617 44 00. Mer om Vardaga, läs här! Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Nu söker vi på Villa Siggbo i Tierp dig som är en driftig och ansvarsfull fysioterapeut. I team med andra professioner ger du livskvalitet till dem som bor här. Hos oss erbjuds du kontinuerlig kompetensutveckling och får arbeta i en stark kultur. Höjdpunkter: Utbildning för att du ska lyckas: Genom vår utbildningsverksamhet Lära får du tillgång till gedigen introduktion, utbildningar och utvecklingsprogram. Trygga villkor och flera förmåner: Vi erbjuder kollektivavtal och en förmånsportal med ett stort antal rabatter och erbjudanden. Ledarskapsutbildade chefer: Vår absoluta ambition är att alltid erbjuda dig en coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. En av Sveriges bästa arbetsgivare: Under flera år har vi rankats högst i omsorgsbranschen enligt en oberoende mätning, det märks i din vardag. Läs mer här. Karriär- och utvecklingsmöjligheter: Vill du få nya arbetsuppgifter? Hos oss har du möjlighet att arbeta i andra delar av organisationen eller bli chef. Om Villa Siggbo Villa Siggbo är ett särskilt boende som ligger i Tierp. Verksamheten har 6 avdelningar fördelat på 3 våningsplan, på varje avdelning bor ca 10 personer. Vi har 2 avdelningar med inriktning för personer med demenssjukdom, 3 avdelningar för personer med somatiskt omvårdnadsbehov och 1 avdelning med inriktning psykogeriatrik. Om rollen Som fysioterapeut ingår du i ett team tillsammans med arbetsterapeut, sjuksköterskor och omvårdnadspersonal. Tillsammans har ni i uppgift att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. I rollen som fysioterapeut, hittar du tillsammans med de boende, de bästa sätten att använda sina egna förmågor i vardagen. Du stöttar och motiverar personerna att själva utveckla och bibehålla sin rörelseförmåga. Ofta innebär detta att du: undersöker/bedömer/behandlar de boendes rörelseproblem och funktionsnedsättningar provar ut och ordinerar medicinska hjälpmedel jobbar förebyggande genom att utbilda övriga medarbetare om förflyttningsteknik för att undvika belastningsskador. Välkommen till vår värld! I Vardaga är målsättningen tydlig: Vi ska göra världen lite bättre, en människa i taget. Vår kultur genomsyras av värderingarna respekt, enkelhet, ansvar och kunskap – och får oss alla att dra åt samma håll. Här kan du läsa om vårt värdegrundsarbete. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: lockas av ett arbete som är varierat som kräver stor kunskap om vård/omsorg tycker om att möta människor i olika situationer är ansvarsfull, driftig och har ett positivt och pedagogiskt förhållningssätt har god förmåga att samarbeta likväl som att arbeta självständigt trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor är van att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är legitimerad fysioterapeut och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Sysselsättningsgrad: 75%, dialog om lägre sysselsättningsgrad kan föras. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-30 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Akademikerförbunden (företräds av Akademikerförbundet SSR) Tfn: 08-617 44 00. Mer om Vardaga, läs här! Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Lindhovshemmet i Botkyrka är ett nybyggt och modernt boende i ett naturskönt område. Vi har inriktningen Sport & Spa vilket innebär att hälsa och välmående står i fokus. Vi har 54 lägenheter fördelade på tre våningsplan, inriktningen är yngre och äldre somatik. Vi har 18 korttidsplatser, 18 permanenta platser för personer mellan 40-65 och 18 permanenta platser för personer över 65. Beskrivning av tjänsten Vi söker två legitimerade sjuksköterskor med yrkeserfarenhet och stort intresse för omsorgen. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, självständig och ödmjuk person som trivs att arbeta i team. Du trivs med att handleda och delegera omvårdnadsmedarbetare i hälso- och sjukvårdsuppgifter och motiveras av att tillsammans med dina kollegor skapa en högkvalitativ vård för dem som bor hos oss. På våra boenden får du ett omväxlande arbete där du dels arbetar långsiktigt med hälsoplaner för att öka livskvaliteten för de boende men där det är också du som gör bedömningar och fattar beslut om åtgärder i akuta situationer. Tillsvidaretjänst 100% Arbetstider under dag/kväll/helg. Vi har sjuksköterskebemanning alla dagar i veckan mellan kl. 7 och 21. Tillträdesdatum är enligt överenskommelse. Som sjuksköterska i Attendo är du betydelsefull och din kompetens värdesätts högt. Du är en del av laget som arbetar för att stärka individen. Du har en arbetsledande roll med stora möjligheter att påverka verksamheten. Det här kan vi erbjuda dig Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Karriärvägar Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete Platt organisation med korta beslutsvägar Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Äldreboende är en trygg boendeform för äldre med stora dagliga omvårdnads- och stödbehov och personer med demenssjukdom. Vi har åtta äldreboenden som är belägna både centralt och i våra kransorter. Verksamheten är en del av sektor vård och omsorg, Skövde kommun. Sektor vård och omsorg har ett viktigt samhällsuppdrag. Vi jobbar med stöd, service, vård och omsorg till människor i alla åldrar och vår verksamhet präglas av professionalitet och mänskliga värden. Här jobbar vi tillsammans, som ett team. Vi hjälps åt och stöttar varandra när det behövs. Du är omgiven av hög kompetens, erfarna kollegor och chefer. I rollen får du också så mycket tillbaka från dem du finns där för. Leenden, tacksamhet, förtroende, skratt, vänskap och livshistorier– här är du alltid uppskattad och betydelsefull. För att kunna ge de bästa förutsättningarna för att våra brukare/patienter ska få en så bra stöd och omsorg som möjligt och att våra medarbetare ska lyckas och utvecklas på jobbet är utvecklingsarbete och ständiga förbättringar i fokus hos oss. Vi vill ligga i framkant inom det vi gör. Som medarbetare hos oss är du viktig, vi vill att du ska utvecklas och stanna, därför får du löpande utbildning och kompetensutveckling och om du vill finns alla möjligheter att testa olika roller och att göra intern karriär. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en ny medarbetare till Solgårdens äldreboende i Tidan! Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete. I rollen som undersköterska hos oss har du möjlighet att vara med och skapa den bästa boendemiljön för våra brukare. Vårt arbete grundar sig i våra ledord trygghet, ansvar och respektfullt bemötande och du är en stor och viktig del i den boendes välbefinnande. Du arbetar omsorgsfullt och professionellt med brukaren, i samarbete med övriga i arbetslaget. Det innebär även att arbeta för god samverkan med andra yrkesgrupper och anhöriga. Som undersköterska ansvarar du för att våra brukare, utifrån deras individuella behov, får socialt stöd och omsorg, ledsagning, hälso- och sjukvård och aktivering. I arbetet ingår även serviceinsatser, till exempel förbereda enklare måltider, disk, tvätt och städ. Uppdraget innefattar också att utföra delegerade och ordinerade sjukvårdsinsatser, enligt hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Dokumentation i våra system är också en viktig del av arbetet. Inom sektor vård och omsorg arbetar vi flexibelt mellan de olika enheterna. Det innebär att du även gör arbetspass på andra avdelningar och andra äldreboenden än det du normalt arbetar på. "Fantastiskt roligt jobb, man gör gott. Man går hem och känner att man har gjort ett bra jobb och hjälpt andra. Det är ett tacksamt jobb, man ger vardagen en guldkant". /medarbetare sektor vård och omsorg KVALIFIKATIONER För att arbeta som undersköterska hos oss behöver du ha godkänd gymnasieutbildning från vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande. Det är meriterande om du har haft annat liknande arbete, gärna med specialinriktning demens, äldrevård eller välfärdsteknologi samt att du har tidigare erfarenhet av delegerade arbetsuppgifter. Som person behöver du vara ansvarstagande och serviceinriktad som sätter individens behov i centrum. Du är bra på att samarbeta med kollegor, brukare, anhöriga och andra samarbetspartners både inom och utanför den egna organisationen. Du är lyhörd, flexibel och serviceinriktad. Vi tror att vi bygger en bättre verksamhet genom samarbete och utveckling tillsammans med andra. Du har lätt för att skapa relationer och du har ett respektfullt bemötande. I den här rollen är det viktigt att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska eftersom du och brukaren behöver förstå varandra, men också för att kunna genomföra dokumentation. Du har datorvana och gärna erfarenhet av social dokumentation. Skövde kommun är finskt förvaltningsområde, om du har kunskaper inom det finska språket är det extra välkommet. Att vilja vårda, stötta och utveckla andra människor är en av de egenskaper som behövs allra mest i vårt samhälle. Och du som har den i dig är den verkliga framtiden. Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister kunna visas. Från och med den 1 juli 2023 blev undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det krävs ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Läs mer på Socialstyrelsens hemsida. ÖVRIGT I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Specialistläkare i allmänmedicin till kombinerad tjänst – kliniskt arbete och utvecklingsprojekt till Jakobsbergs universitetsvårdcentral Jakobsbergs universitetsvårdcentral tillhör SLSO, Stockholms läns sjukvårdsområde. Vi ligger på Jakobsbergs sjukhus som är promenadavstånd från Jakobsbergs centrum, 18 minuter pendeltågsresa från Stockholm city. Vi är en trivsam arbetsplats med ca 50 anställda medarbetare i olika professioner. Vi har ca 13 500 listade patienter och är en av regionens större vårdcentraler. Teamarbete och arbetsglädje är för oss viktiga ledord i det dagliga arbetet. Vi strävar efter att vara i framkant vad gäller nya arbetssätt och digitalisering. På vårdcentralen finns sköterskeledda mottagningar för astma/KOL, diabetes och äldre. Vi vill erbjuda ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete. Du kan läsa mer om oss på Jakobsbergs vårdcentral SLSO erbjuder goda förutsättningar för dig som medarbetare att utvecklas i din profession. Bland våra förmåner finns friskvårdsbidrag (5 000 kr/år), fri sjukvård och möjlighet till löneväxling. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde Låter det intressant? I så fall är du välkommen med en ansökan så pratar vi mer om uppdraget. Om tjänsten Vi söker en specialistläkare i allmänmedicin till en ny kombinerad tjänst – kliniskt arbete och utvecklingsprojekt. Som specialistläkare i allmänmedicin arbetar du med sedvanliga arbetsuppgifter inom primärvården. Du möter patienter i alla åldrar och från olika kulturer och handleder blivande kollegor. Arbetet kräver bred medicinsk kompetens, självständighet och god samarbetsförmåga. Utöver det kliniska arbetet får du möjlighet att driva ett utvecklingsprojekt med fokus på cancer eller äldres hälsa i primärvården. Projektet kan variera mellan 20–60 % av tjänsten under en tidsbegränsad period. Uppdraget innefattar även att planera och genomföra fortbildning för primärvårdens medarbetare. Arbetsuppgifterna kan anpassas utifrån verksamhetens behov. Tjänsten passar dig som vill kombinera kliniskt arbete med utvecklingsarbete för att göra skillnad. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö på en universitetsvårdcentral Goda möjligheter till professionell utveckling Möjlighet att kombinera kliniskt arbete med utvecklingsprojekt Möjlighet att bidra till utvecklingen av primärvården Kvalifikationer: Legitimerad läkare med specialistkompetens i allmänmedicin Erfarenhet av arbete inom primärvården Vana vid journalsystemet TakeCare Mycket goda kunskaper i svenska, minst nivå C God kommunikativ förmåga på svenska och engelska God datorvana, inklusive Office-paketet Meriterande: Erfarenhet av forskning eller kunskapsstyrning Erfarenhet av vårdutveckling, projektledning eller fortbildning Pedagogisk kompetens Personliga egenskaper: Vi söker dig som är engagerad, trygg i din yrkesroll och har god samarbetsförmåga. Du är driven, strukturerad, målinriktad och har förmåga att genomföra projekt. Vi ser gärna att du har intresse för att utveckla olika områden i primärvården. Arbetet sker i linje med kunskapsstyrningen och du behöver ha en pedagogisk förmåga och intresse för fortbildning av personalen inom primärvården. Du ska trivas med att arbeta i team och bygga nätverk inom olika områden i primärvården. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Välkommen till ett meningsfullt arbete! Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid (100 %) som specialistläkare. Utvecklingsprojektet är tidsbegränsat och kan variera mellan 20–60 % av tjänsten under en tidsbegränsad period. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstid: måndag–fredag. Tillträde: enligt överenskommelse. Övrig information: För mer information om tjänsten kontakta: Verksamhetschef: Eva Andersson, 072-5528032 Enhetschef: Olesja Fornara, 070-2625147 HR-partner: Caroline Jonsson, 070-2082739 Facklig företrädare: Gunilla Bergström, SLSO:s Läkarförening, 072-4514355 Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Spoven. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Spoven kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Spoven har en central placering i Skellefteå. Vi ligger på Solbackens handelsområde med mycket receptkunder och egenvårdskunder in. Vi får in många nyanlända till oss och på sommaren har vi mycket turister. Vi som jobbar där är ett härligt gäng på 8 personer som alla har sitt ansvarsområde. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 9-19, lördag 10-16, söndag 11-16. Välkommen till Apoteket!
Välj ett jobb för att visa detaljer