Hjälpmedelstekniker

Hjälpmedelsenheten Brinner du för service och vill ha ett meningsfullt arbete, samt bli en del av ett välfungerande team? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som hjälpmedelstekniker! Vi i hjälpmedelsteamet söker en ny kollega med placering i Hovslätt, Ängsforsvägen. Du kommer att arbeta tillsammans med tre andra hjälpmedelstekniker och en serviceperson. Vårt primära uppdrag är att besiktiga, utföra service och reparationer av liftar och vårdsängar på äldreboenden, gruppboenden och vid behov på skolor. Socialförvaltningens uppgift är att se till att alla som vistas i Jönköpings kommun, utifrån politiskt givna uppdrag och enligt gällande lagstiftning, får sina grundläggande behov av stöd, vård och trygghet tillgodosedda. Socialförvaltningen omfattar funktionerna äldreomsorg, funktionshinderomsorg, individ- och familjeomsorg och hälso- och sjukvård. Ditt nya arbete Som hjälpmedelstekniker arbetar du självständigt med att planera och genomföra återkommande kontroll/besiktning och förebyggande/avhjälpande underhåll av vårdsängar och liftar på kommunens särskilda boenden. Även montage och leverans av vårdsängar ingår i jobbet. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Återkommande kontroll (besiktning) av liftar och vårdsängar • Förebyggande/avhjälpande underhåll • Leverans och montage Din kompetens För att bli framgångsrik i din roll tror vi att du som person är serviceinriktad, noggrann och har en god förmåga att självständigt planera och utföra ditt arbete samtidigt som du arbetar teambaserat. Du är praktiskt lagd och duktig på felsökning samt att tänka självständigt runt konstruktioner och inställningar. Du har lätt för att skapa och underhålla kontakter och relationer och har förmågan att anpassa ditt bemötande utifrån de personer du möter, på ett professionellt sätt. Likväl som självständigt arbete, hanterar du arbete i grupp och värdesätter gott samarbete kollegor emellan. Rollen förutsätter stor flexibilitet och fysisk uthållighet eftersom arbetsuppgifterna är av varierande karaktär och svårighetsgrad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. • Vi söker dig med lägst gymnasial utbildning inom teknik, mekanik, el/elektronik alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig erfarenhet • Vi ser gärna att du har erfarenhet av teknisk service och arbete inom något av områdena el/elektronik eller mekanik • Du har god datorvana och erfarenhet av arbete i datorbaserade system • B-körkort är ett krav då bil används som transportmedel i arbetet • Du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift, eftersom jobbet kräver god kommunikationsförmåga • Erfarenhet från arbete inom vårdarbeten, är meriterande Vi erbjuder dig Att arbeta som hjälpmedelstekniker är ett omväxlande arbete där du gör skillnad för medborgaren. Du får möjlighet att arbeta självständigt men också nära dina kollegor och som en viktig del i ett team. Möjligheterna är också goda att kunna påverka såväl ditt dagliga arbete liksom verksamhetsplanering. Det råder ett positivt utvecklingsklimat. Som anställd inom Jönköpings kommun får du ta del av en rad olika förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och friskvårdsbidrag. Läs mer om våra förmåner här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html) Upplysningar Rekryteringen avser en tillsvidareanställning med arbetstid förlagd till dag, måndag-fredag. Jönköpings kommun strävar efter heltid som norm och erbjuder alltid 100% sysselsättningsgrad. Vi eftersträvar jämn könsfördelning på arbetsplatsen och ser därför gärna även kvinnliga sökanden. Kontakt Johanna Karlsson, enhetschef Tfn: 036-10 25 08 E-post: [email protected] Mikael Brand, hjälpmedelstekniker Tfn: 036-10 31 72 E-post: [email protected] Fackliga representanter: Fackliga representanter (http://www.jonkoping.se/fackliga%20soc) Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre. Välkommen att söka tjänsten som hjälpmedelstekniker! https://www.jonkoping.se/ Följ oss i sociala medier: Facebook: Jobba i socialförvaltningen Instagram: @jobbaisocialförvaltningen Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

7 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Juvelfattare

Vi letar efter en erfaren juvelfattare med minst 5 års erfarenhet inom branschen. Du bör ha gedigen kunskap och erfarenhet av infattning samt vara skicklig inom ditt yrke. Om du är passionerad, noggrann och vill arbeta i en stimulerande miljö, är du den vi söker. Skicka ditt CV och en kortfattad beskrivning av din erfarenhet. Ser fram emot att höra från dig!

6 maj 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Bagare

Vi söker en utbildad bagare Det är ett varierande jobb där du får arbeta med allt från surdegar, kavlade degar, söta degar och mycket mer därtill. Vi ser gärna att du gillar att jobba i team, är effektiv och kan hantera större volymer då vi producerar bullar, bröd till våra kunder dagligen. Tjänsten är på heltid. Vi söker dig som vill arbeta i ett litet lokalt ny startat leveransbageri. Är du driven, med ett glatt humör och har ett genuint intresse för bakning Då kanske du är den vi söker! Lön enligt avtal. Vi ses! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Cellbes söker en Pattern Maker!

Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampanjen #viärcellbes där vi vill visa hur våra kläder ser ut på vanliga, fantastiska kvinnor i olika åldrar och storlekar. På vår turné genom landet besöker vi henne där hon bor, i hennes egen vardag runt om i svenska städer. Cellbes startade 1954 som ett postorderföretag. Idag är vi ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män. Cellbes har kontor i Borås, Göteborg och Stockholm. Vi omsätter ca 500 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 120 medansvariga fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla. Har du arbetat några år inom mode, kläder och egenproduktion? Brinner du för att skapa och utveckla den bästa passformen för ett brett och inkluderande storleksutbud? Då kan tjänsten som Mönsterkonstruktör hos oss på Cellbes vara något för dig!  Ditt uppdrag På Cellbes inköpsavdelning är vi ca 30 personer och består av produktutvecklare, inköpare, designers, mönsterkonstruktörer, inköpsassistenter samt en hållbarhetsavdelning. Vi har även ett inköpskontor i Shanghai med 8 kollegor. Tillsammans ansvarar vi för att Cellbes har ett hållbart, bekvämt och moderiktigt sortiment som vår målgrupp efterfrågar. I rollen som Mönsterkonstruktör hos Cellbes arbetar du inom flera olika områden och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat: - Göra måttlistor och mönster i CAD/PLM - Avprovningar  - Göra relevanta ändringar om/när behov uppstår efter avprovning - Avmätning och kontroll av prover - Vara delaktig i utvärderingsarbetet gällande passform - Analys av returstatistik - Svara på prover ut mot leverantör - Provbevakning Kvalifikationer Som Mönsterkonstruktör hos oss har du: - Relevant textilutbildning exempelvis: Mönsterkonstruktör eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. - Goda kunskaper i AccuMark och/eller Lectra - Goda kunskaper i Officepaketet - Kunna engelska i språk och skrift, eftersom vi har daglig kontakt med våra internationella leverantörer. För att axla rollen på bästa sätt är det önskvärt att du har något eller några års arbetslivserfarenhet som mönsterkonstruktör. Det är även högt meriterande om du arbetat med datoriserat mönsterframtagning tidigare. Vem är du? Du är en positiv person med driv och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Att vara strukturerad faller sig naturligt och du har förmågan att prioritera dina uppgifter då vi arbetar i högt tempo. Du har lätt för att samarbeta och att arbeta självständigt. Att Jobba på Cellbes För oss är det viktigt att skapa förutsättningar för våra medarbetare, att ha en balans mellan arbete och fritid. Som medarbetare på Cellbes har du möjlighet att arbeta från våra kontor i Borås, Göteborg och Stockholm, du har också möjlighet att arbeta hemifrån utifrån dina och tjänstens förutsättningar. Vårt arbetssätt, våra processer och hur vi bemöter varandra internt såväl som externt grundas i Cellbes kärnvärden: var modig, driv framåt och arbeta tillsammans. Med rätt engagemang, mål och fokus ökar vi tillsammans försäljningen och lönsamheten för bolaget. Vi erbjuder möjligheten till varierande arbetsuppgifter med ett produktbolags fokus och stabilitet. Hos oss ligger fokus på att förbättra och utveckla sortimentet, marknadsföra och sälja kollektionen, öka kundnöjdheten såväl som arbetsglädje och utveckling för våra medarbetare. Vi är stolta över vår interna kvalitets- och hållbarhetsavdelning som ständigt arbetar med att säkerställa kvaliteten på våra produkter och hanterar bolagets övergripande hållbarhetsfrågor, är du intresserad av att veta mer om vårt arbete i dessa frågor internt och externt, är du varmt välkommen att kolla in vår senaste hållbarhetsredovisning https://www.cellbes.se/kundtjanst/hallbarhet Nu söker vi dig som kan ta oss till nästa nivå, passar du in på ovanstående profil och vill höra mer om vad Cellbes har att erbjuda, tveka inte att söka tjänsten redan idag! Ytterligare information Tjänsten som Mönsterkonstruktör är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning kan förekomma. Tillträde sker enligt överenskommelse. Har du några frågor om tjänsten kan du kontakta Petra Gemberg via mail: [email protected]. Vi tillämpar löpande urval, varmt välkommen med din ansökan senast 2024-05-22.

6 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Vi söker en engagerad bagare med frukostansvar

Vi söker en bageri– och frukostansvarig med erfarenhet inom bakverk och/eller konditori att ansluta sig till vårt team . Om du är passionerad för bakning och vill vara en del av ett kreativt och engagerat köksteam, se hit! Vi söker dig som: Är driven, snabblärd och engagerad Har förmåga att arbeta självständigt och hantera flera uppgifter samtidigt Has viss erfarenhet inom bakverk och/eller konditori med kunskap om olika bakningsmetoder Kan planera och genomföra frukostbuffén Ansvara för att hålla en hög standard av hygien och säkerhet inom bageriet och frukostbuffén Kvalifikationer: Kan flytande svenska i tal och skrift Erfarenhet inom bakverk och/eller konditori är ett krav, men det finns inget krav på många års erfarenhet. Kunskap om olika bakningsmetoder, bakningstekniker och konditorivaror Kreativ och detaljorienterad med ett öga för estetik Förmåga att arbeta självständigt och hantera flera uppgifter samtidigt Vi erbjuder: En spännande och kreativ arbetsmiljö med utrymme för personlig utveckling Möjlighet att arbeta med högkvalitativa råvaror och skapa fantastiska bröd och bakverk Delta i ett engagerat och passionerat köksteam Relevant utbildning och coaching: alla förutsättningar för att bidra, utvecklas och leverera service utöver förväntan Förmånliga anställningsvillkor och utbildningsmöjligheter Handels-OB på kvällar och helger Friskvård Personalmassage Skobidrag Om oss I Restaurang Skog serverar vi måltider och dryck med inspiration och råvaror från den kringliggande naturen. Vi har en hög ambitionsnivå när det kommer till smaker och arbetar med stor andel närodlade, ekologiska och miljömärkta produkter. Med ett nyfiket och engagerat restaurang- och köksteam levererar vi måltidsupplevelser på hög gastronomisk nivå. Målet är att skapa upplevelser i en avslappnad och modern miljö där smaken och råvaran är i fokus. I Restaurang Skog välkomnar vi konferens- och hotellgäster, privatgäster samt spagäster– alla ska få samma härliga bemötande! Märk din ansökan i rubrikraden med ”Bageri & frukostansvarig” och maila till köksmästare Patrik Nilsson till: [email protected]. Är du vår nästa stjärna? Var med och bidra till en fantastisk gastronomisk upplevelse! Vi ser fram emot din ansökan.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Bagare sökes

Svedjan Bageri är ett hantverksbageri, kända för sina klassiska men även innovativa bakverk. Med ett stort fokus på Säsongsbetonade och hållbara råvaror där allt görs från grunden. Med rötter i Västerbotten har bageriet sedan 2020 även varit verksamma på Södermalm i Stockholm. Erfarenhet inom bröd & kavlade degar Erfarenhet inom servicebranchen Upprätthålla god kvalitet och serviceanda även under stressiga förhållanden Ett starkt engagemang och vilja att lära sig nya färdigheter samt bidra med egna idéer och kunnande Ett genuint intresse för mat & dryck Vara en god lagspelare som kan bidra till en positiv arbetsmiljö och kundupplevelse Vi erbjuder: En varierande och stimulerande arbetsplats Konkurrenskraftiga löner Tjänstepension & försäkringar Rekryteringen sker löpande med start efter överenskommelse.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Montör - glas och aluminium

Jobba i vårt team som Montör inom uterumsproduktion! På Willab Garden söker vi engagerade montörer som är redo att ta sig an utmaningar i en dynamisk arbetsmiljö. Vi värdesätter kvalitet och effektivitet i allt vi gör. Dina arbetsuppgifter - Bearbetning och montering av uterumspartier, både manuellt och med hjälp av högteknologiska automatiserade maskiner. - Övervakning och påfyllning av maskiner för att säkerställa optimal produktionstakt. Vi söker dig som: - Har praktisk erfarenhet av montering och maskinhantering. - Trivs i en miljö där tempot är högt och varje detalj räknas. - Har tidigare erfarenhet av montering av glasprodukter eller maskinell bearbetning av aluminiumprofiler (meriterande). Vi erbjuder: - En positiv och inkluderande arbetsmiljö där alla teammedlemmar respekteras och värderas. - En säker arbetsplats med starkt fokus på både personalens och produktens säkerhet. - Möjligheter till yrkesmässig utveckling och avancemang inom företaget. Ansök idag! Vi anställer löpande och ser fram emot din ansökan. Vänta inte med att bli en del av vårt framgångsrika team där kundnöjdhet står i centrum.

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Upholstery Technician

The Koenigsegg Upholstery team manufactures the complete (and awesome) interiors of all Koenigsegg cars, past, present and future. A majority of what you see and feel sitting inside a Koenigsegg will most likely have passed through our highly skilled department. We work with running production, prototype development and aftermarket needs. We also supply our dealers with top notch accessories for our showrooms around the world, limited edition gifts and merchandise for various purposes, and the occasional superhero cape for our sometimes themed and always amazing company parties. We are now looking to expand the team with more people who take pride in creating something beautiful, who are efficient and collaborative in this process and who focus on solutions instead of problems. You will manufacture the interiors in all stages and partake in cross-functional settings such as supporting our dedicated Interior Engineering team in the development of the parts. We offer you work in an exciting, dynamic environment surrounded by passionate co-workers. A positive attitude is everything. You can expect clean facilities enclosed by beautiful nature, comfortable work clothes and back up lunch options for those days when your meal planning falls short. Fun and high energy employee events, great discounts at a lot of local companies, health benefits, free fruit, occasional on-site massages and seasonal treats are other perks of being a Koenigsegg employee. Can you picture yourself in this setting? Great, then go ahead and press that “I’m interested” button. We are waiting for you. Responsibilities - Cutting, thinning, embroidery and embossing of leather and fabrics - Sewing (by machine and hand) - Glueing - Dressing and assembly of parts - Preparation and fitment of panels and interior parts - Creation of templates - Development and implementation of improvements for the Interior department - 5S mindset and keeping up a good working environment Need to have - Previous experience with similar work - Craftsmanship - Eye for color and shape, attention to details - Thoroughness - Practical mindset - Collaborative attitude - Driver’s license Meritorious/Extra Qualifications - Creativity - Experience from the automotive business, marine/yachting or aviation - Experience as upholsterer (furniture) or saddler - Familiarity with industrial grade upholstery equipment - Knowledge of working with plastics, carbon fibre, glue and/or foam Personal Attributes - Calm - Efficient - Responsible - Willingness to support the team and share experiences and knowledge Other We are an international company with employees from all over the world, and much information both verbally and in writing is in English, why you must be able to speak, read and understand it. Availability - According to agreement - Full time - Normal working hours 40 h/week, 7-16, overtime may occur Koenigsegg is most known for building some of the fastest cars in the world; with almost all of our megacar technologies that are patented and made in-house by our almost 500 world-class technicians, engineers, sourcing experts, production craftsmen, and communicators. What we’ve created is a unique proving ground of engineering creativity that makes use of our breakthrough megacar development and legacy to push the boundaries of sustainable mobility technology. So, what’s next? We are on a universe-denting mission to develop the next generation of breakthrough tech and products. We are looking for outstanding, impactful, and authentic individuals to grow with us. Our ambitions are inspiring but will push the limits of what is possible – requiring one to work efficiently amid our cross-functional teams to execute at high-quality levels. The goal is clear: innovate and transform.

6 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Bagare sökes till lokalt bageri

Vi söker utbildad bagare för att producera bageridegar, göra bröd samt grädda bröd. Anställningen är en extra tjänst inför vår sommarsäsong, men kan utvecklas till en fast tillsvidareanställning. Vi söker dig som vill arbeta i ett litet lokalt leveransbageri.

6 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Hjälpmedelstekniker, vikariat, med logistikfokus till Hjälpmedel Skåne

Gör skillnad. Varje dag. Hjälpmedel Skåne består av ungefär 140 medarbetare och är ett verksamhetsområde inom förvaltningen Psykiatri, habilitering och hjälpmedel. Vi ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som idag finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter. Vi arbetar i en komplex miljö, där vikten av rätt flöden och fungerande logistik påverkar hur väl vården lyckas med sitt uppdrag att ge patienter god och säker vård. Verksamhetsområdet har nyligen påbörjat en spännande utvecklingsresa mot en tydligare och stabilare plattform. Som ett led i detta arbete genomförs en förändring i verksamhetens organisation för att tydliggöra ansvars- och funktionsindelningen. I vårt nya område order/logistik, som ansvarar för order- och materialflödet i hela verksamheten, ingår enheterna kundservice, administration, sortiment och logistik. Denna tjänst finns hos logistikenheten, som ansvarar för leveranser och med egen personal hanterar vissa av de upphandlade produktflödena. För närvarande finns vi i Staffanstorp. Vi blir, tillsammans med dig, totalt 22 medarbetare på enheten. - Även om du inte jobbar med sjukvård i den vanliga bemärkelsen bidrar man lika mycket till att en människa får möjlighet att ha ett mer normalt och självständigt liv med hjälp av sitt hjälpmedel, säger Olle, enhetschef på Hjälpmedel Skåne. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en ny hjälpmedelstekniker för ett vikariat på ett år, som främst kommer att arbeta med godsmottagning av manuella rörelsehjälpmedel. Inom godsmottagning ingår arbetsmoment som att: montera, kvalitetssäkra, plocka, packa och skicka i väg nya och rekonditionerade hjälpmedel från vårt lager. Tillsammans med arbetsgruppen kan du prioritera de beskrivna arbetsuppgifterna och dokumentera dessa enligt lagar och rutiner i vårt verksamhetssystem Sesam2. Du förväntas även utveckla våra arbetssätt, rutiner och processer i enlighet med 5s och lean. Vi arbetar för en gemensam arbetsplats där alla tekniker ska kunna täcka upp för varandra vilket innebär att arbete inom andra produktområden och processer än ditt huvudsakliga kommer förekomma. Arbetsgruppen arbetar även med returtagning, rengöring samt rekonditionering av olika typer av hjälpmedel. Vi söker nya lokaler i Malmö men för närvarande sker arbetet på lagret i Staffanstorp. Du kommer att vara i nära kontakt med hjälpmedelskonsulenter och förskrivare över hela Skåne. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig. Du ska ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift för att enkelt kunna kommunicera samt förstå instruktionsböcker vid montering. Vidare krävs att du enkelt kan navigera i en Windows-liknade IT-miljö. Det är meriterande att ha erfarenhet av arbete med teknisk utrustning, lagerarbete och/eller något verksamhets- eller lagersystem. För att trivas i din roll är du en person som arbetar lösningsfokuserat med ett strukturerat förhållningssätt. Du ser utvecklingsmöjligheter i förändrade omständigheter och utför dina arbetsuppgifter med stor ansvarskänsla och noggrannhet. Du förstår vikten av Först in, Först ut och kan värdera hur du bäst spenderar din tid utan att tumma på kvalitén. Eftersom du skall arbeta såväl självständigt som i team, ställs stora krav på din förmåga att ta ansvar för och planera ditt egna arbete samt på din förmåga att samarbeta med andra. Du bör även dela Region Skånes värderingar; Välkomnande, drivande, omtanke & respekt och de är ständigt närvarande i ditt dagliga arbete. Du är flexibel och prestigelös. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning. I den här rekryteringen tillämpas löpande urval så varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024