På Volvo cars Torslandafabrik har Nordrest flera enheter, restauranger, café och kiosker. Vi vill nu stärka upp vårt team med en duktig enhetschef som kan leda utveckling och driften tillsammans med våra duktiga medarbetare och övergripande gruppchef. Kort om tjänsten Vi söker en flexibel, snabbfotad och glädjespridande kollega. Gärna med bakgrund som kock. Är du rätt person för jobbet så finns stora möjligheter till utveckling inom Nordrest! I arbetsuppgifterna ingår förutom daglig drift, beställning av varor, utveckling av sortiment, inventering och personalansvar. Vad säger kollegorna om Nordrest? ”På vår enhet har vi många kunder varje dag, det är ett utvecklande och varierande arbete och vi har väldigt kul på jobbet" Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Möjlighet att delta i motionslopp Stor kick-off för alla varje år Möjlighet till kompetensutveckling Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ Vem är då vår nya drömkollega? Vi tror att du är en glad filur med oemotståndlig personlighet som är en fena på att handskas med gäster. Samtidigt är du en av de där utvalda som har den närmast magiska förmågan att bjuda på det där lilla extra som gör gästens besök till en upplevelse i en klass för sig. Vi vill att du har: Intresse för mat & dryck Tidigare erfarenheter från restaurang eller liknande Kassa- och datavana Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska Låter det som du? Bra! Uppfyller du även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är/kommer att bli både kvalitet- och miljöcertifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001 samt KRAV-certifierad Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast. Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Efter avtal Sista ansökningsdag: 2025-03-20, tjänsten kan komma att tillsättas tidigare då vi behandlar ansökningar löpande. Lön: Enligt överenskommelse Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Mister York expanderar och söker en driven ledare till Kalmar Baronen Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Kalmar Baronen är näst på tur. Är du den vi söker? Vi söker dig som har 2+ års erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen, där fast food är meriterande. Du har god erfarenhet av att arbeta med ekonomisk uppföljning och budgetansvar. Du arbetar lösningsfokuserat och har en god utlärningsförmåga. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som General Manager på Mister York? Som General Manager bär du huvudansvaret över enhetens personal, drift samt måluppfyllelse, vilket inkluderar ekonomi, renlighet, kvalitet och service. Med hjälp av ett gott ledarskap får du dina medarbetare att växa genom rätt vägledning och delegering. Som högsta chef på enheten bär du som General Manager ansvar för att alla medarbetare följer de uppsatta riktlinjerna samt ansvarar för en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Du är en ambassadör för företaget Mister York och du bidrar med resurser och engagemang vid behov till hela distriktet du verkar i. Du sprider god energi och skapar engagemang hos din personal för att få fler att vilja växa och utvecklas i sina roller. Du arbetar operativt i drift på din restaurang 60% av din arbetstid där fokus är att leda genom exempel. Som General Manager ansvarar du för driften av hela enheten, vilket bland annat inkluderar: Optimering av restaurangens drift Utbildningsansvar av nya och befintliga skiftledare. Huvudansvar för inventering och inköp. Huvudsakligt ansvar för miljö, renlighet och hälsa med uppföljning av egenkontrollprogram, checklistor och rutiner. Försäljningsprognoser och schemaläggning utifrån Mister Yorks riktlinjer Ansvar för behovsanalys och rekrytering till enheten Ansvarar över att produkt och bemötande håller Mister Yorks standard Genomföra medarbetarsamtal och coachning av medarbetare kontinuerligt Fullständigt ekonomiskt resultat och budgetansvar Genomför och planerar personalaktiviteter. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Månadslön Arbetstider: Dagtid med variation för uppföljning och optimering. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som chef är det viktigt att du bidrar med positiv stämning på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Inledning Är du vår nya bartenderkollega? Vill du bli en viktig del av vårt team och skapa fantastiska gästupplevelser? Är du driven, serviceminded och trivs i högt tempo? Då är denna tjänst för dig! Arbetsuppgifter Som bartender hos oss på O’Learys Västerås kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att servera våra gäster i baren. Du ansvarar för att skapa och servera dryck till våra gäster utifrån önskemål och ger gästerna en härlig upplevelse genom trevligt bemötande och hundraprocentig service. Hos oss kommer du jobba som en del i teamet och samarbeta med både serveringspersonal och övriga bartenderkollegor och tillsammans ansvarar ni för att skapa en trivsam och rolig miljö. Vi söker dig som Är flexibel i ditt arbete och har god förmåga att kunna hantera stress och har inga svårigheter att ställa om i omväxlande situationer. Du är noggrann och tycker att detaljerna är viktiga för att det ska bli hög kvalitet. Du är lyhörd som person och är uppmärksam mot vad som händer runtomkring dig. Som bartender hos oss är du en del av ett glatt och härligt team, därför ser vi att du är en lagspelare som kan bidra till att skapa ett starkt team och god atmosfär. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som bartender men det är inget krav. Du behöver ha fyllt 18 år för att söka tjänsten. Om OLearys O'Learys Västerås är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Utöver vårt stora aktivitetsutbud med allt för både stora och små, erbjuder vi även live evenemang och konserter med några av Sveriges största DJ's, band och artister. Vi ser fram emot din ansökan! SISTA ANSÖKNINGSDAG: 30/3 START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Timanställning ARBETSTIDER: Kvällar och helger
Vi söker ny kollega till köket! Heltids- och Deltidstjänster ligger ute! Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Till köket på Pinchos välkomnar vi många gäster varje dag och gör allt för att bemöta deras förväntingar. Med många gäster kommer ett högt tempo och det gäller att behålla ett lugn, fokus och att hitta glädjen i mötet med våra gäster vid luckan. Vi arbetar för en blandning av kompetenser och erfarenheter i våra kök, vilket innebär att vi ska kunna erbjuda dig med kockerfarenhet en utvecklande arbetsplats. Men vi vill lika gärna välkomna dig som är helt ny i vår bransch. Då krävs det inte att du är utbildad kock eller har flera års erfarenhet, men det du saknar i kunskap får du ta igen med ett driv av att vilja lära! Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra kunder men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Pinchos är ett restaurangkoncept baserat på en svensk originalidé från Göteborg 2012. Huvudkontoret är tillika etablerat i Göteborg. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första app-restaurang. Sedan starten har våra gäster tagit både oss, vår app och vår mat till sina hjärtan. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare och 2017 startades en internationell etablering. I dagsläget har kedjan över 71 restauranger och expanderar stadigt. Vi kan erbjuda dig en rolig arbetsplats stora möjligheter att utvecklas i kedjan ett innovativt koncept fantastiska kollegor För att passar bra hos oss tror vi att du har tidigare erfarenheter från arbete i kök/ eller stark vilja att lära sig är flexibel och innovativ trivs med högt tempo uppskattar gästkontakten som våra öppna kök erbjuder sprider positiv energi omkring dig är bra på att säkerställa kvalitet uppskattar att vår mat tillagas efter recept är snabb, noggrann och effektiv kan och vill bjuda på dig själv Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!
Just nu söker vi köksansvarig Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Är du vår nya köksmästare? Du blir en del av ett härligt team som med kompetens, högt tempo och ett glatt humör bidrar till att restaurangen bjuder på positiva mat- och gästupplevelser varje dag. Du jobbar nära restaurangchefen och bidrar till restaurangens utveckling. Som köksmästare ansvarar du för att Pinchos koncept efterlevs i köket. I din roll säkerställer du även ex implementering av nya rätter, varuflöde, personalplanering, egenkontroll samt månatlig inventering. Du kommer att ha en viktig roll och ditt engagemang är en avgörande pusselbit för att stärka hela kedjans utveckling framåt. Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra gäster men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Vi kan erbjuder dig En rolig arbetsplats med härliga kollegor Ett innovativt koncept i ett snabbt växande bolag Goda utvecklingsmöjligheter inom kedjan Fina utbildningsmöjligheter För att passar bra hos oss tror vi att du Har relevant utbildning eller flerårig yrkeserfarenhet inom restaurangkök Är trygg i rollen som köksmästare Vill vara med och utveckla Pinchoskedjan in i framtiden Är noggrann och strukturerad Har ett eget driv, initiativförmåga och gillar att jobba i ett högt tempo Har erfarenhet av att jobba med koncept Låter det som något för dig? Skynda dig att söka. Tillsammans skapar vi festen!
Är du en passionerad barista med en känsla för service? Hos Staff by Five Moments får du chansen att arbeta på en mängd olika evenemang – från exklusiva banketter till trendiga caféer och specialbeställningar. Vi söker nu en erfaren barista för en extratjänst vid behov, där du får möjlighet att arbeta flexibelt och anpassa jobbet efter din tillgänglighet. Om rollen Som barista kommer du att spela en central roll i att leverera högkvalitativa kaffedrycker och enastående service. Du ansvarar för att: - Tillreda och servera kaffe med precision och passion - Ge gästerna en personlig och professionell upplevelse - Hantera kassaarbete och enklare servering - Hålla arbetsstationen ren och organiserad Vad vi erbjuder: Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på varierande evenemang En inspirerande och stödjande arbetsmiljö Möjlighet till personlig och professionell utveckling Ett fantastiskt team där din passion för kaffe och service är i fokus Vad vi söker: Du har tidigare erfarenhet som barista och goda kunskaper om kaffe och bryggtekniker Du är serviceinriktad och trivs i en fartfylld miljö Du har en positiv attityd och en förmåga att skapa en härlig atmosfär Du är noggrann, ansvarstagande och gillar att arbeta både självständigt och i team Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Läs mer om oss och ansök via vår hemsida: staffbyfivemoments.se. Vi ser fram emot att höra från dig!
Culinary Maestro Wanted: Pizzaiolo at Urban Italian Group Do you have what it takes to make your mark on one of Sweden’s most innovative hospitality groups? Urban Italian Group is looking for a passionate Pizzaiolo ready to bring artisanal Italian pizza craft to our kitchens, drive culinary innovation, and create unforgettable dining experiences. About UsUrban Italian Group is the creative force behind the popular Basta casual dining concept and the sophisticated Florentine brand. With 11 restaurants across Sweden and Spain, we serve authentic Italian hospitality to over 3,000 guests daily. Our diverse team of 400 culinary professionals from 53 nationalities is as dynamic as our menu – blending passion, innovation, and a love for great food. Our ambitions are as bold as our flavors: Basta is expanding to 18 locations in Sweden by 2030. Florentine is set to go international, targeting the Middle East, Oslo, and London. A new multi-unit Italian concept launches in 2025. A modern Spanish tapas restaurant opens in Stockholm in 2026. Your Role As our Pizzaiolo, you will be the artisan behind our signature pizzas, combining time-honored techniques with modern precision. You’ll work with high-quality ingredients sourced from Italy and Sweden to deliver authentic Pizza Napoletana and more. Your responsibilities include: Dough Mastery: Preparing high-quality dough for authentic Pizza Napoletana entirely from scratch. Oven Operations: Skillfully topping pizzas and operating our electric pizza oven—previous experience with AVPN Vera Pizza certification is a plus. Quality & Innovation: Maintaining a consistent high level of quality and support the culinary team with menu innovations. Team Collaboration: Working closely with the kitchen team to uphold efficiency and consistency in a fast-paced environment. We’re seeking someone with broad experience from à la carte menus, a passion for quality ingredients, and a keen eye for detail. Your commitment to excellence and ability to thrive under pressure will be essential in delivering exquisite pizzas every day. What We OfferJoining Urban Italian Group means becoming part of a vibrant, forward-thinking family where creativity meets collaboration: Growth & Vision: Be at the forefront of developing one of Scandinavia’s fastest-growing hospitality brands. Leadership Impact: Inspire and influence a dynamic team, leaving your mark on operations across multiple brands. Competitive Rewards: Enjoy a market-leading salary paired with performance-based bonuses. Professional Development: Access resources and training designed to elevate your culinary expertise. A Fun, Supportive Culture: Work alongside passionate colleagues who make every day in the kitchen an exciting adventure. How to ApplyReady to bring your culinary vision to life? Send us your CV and a brief cover letter detailing your experience, your creative vision, and why you’re the perfect fit for our team. We can’t wait to explore the possibilities with you! Embrace the challenge, inspire your team, and let’s cook up something extraordinary together!
Tegnérs Bageri etablerades våren 2019 och är ett kafé med bageri och konditori i Tullinge. Vi producerar premiumprodukter av olika slag kondis, tårtor, bakelser, bröd och bullar. Utöver det har vi också en kaféverksamhet där vi serverar mackor & lättare lunch. Hitta mer information om oss på vår hemsida: https://www.tegnersbageri.se/ Just nu söker vi ett ytterligare kafébiträde på heltid. Du erbjuds ett kul och omväxlande arbete på en arbetsplats med höga ambitioner. En kärlek och stolthet till serviceyrket är ett måste och du bjuder gärna på ett leende när du möter våra gäster. Som kafébiträde kommer du bland annat: Hantera espressomaskinen. Stå i kassan och ta emot kunder. Beredning av mackor & sallader. I arbetet ingår det också ett ansvar över produkternas frontning och presentation samt butikens övergripande städning och renhållning. Krav: Arbetslivserfarenhet av en liknande tjänst. Erfarenhet av att arbeta med espressomaskin. Gymnasial utbildning. Kassaerfarenhet. Erfarenhet av arbete i kallskänk är meriterande. Vi söker dig som: Stresstålig; tempot kan emellanåt vara högt och arbetet kräver att du som person är snabb och stresstålig. Serviceinriktad; eftersom du är ansiktet utåt mot våra kunder måste du kunna leverera service på högsta nivå Övrigt: Start: Omgående Omfattning: Heltid tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Placering: På Tegnérs Bageri i Tullinge centrum. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.
Just nu söker vi diskare Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Att arbeta som diskare hos oss kräver att du under högt tempo kan vara noggrann och effektiv och alltid har gästens nöjdhet i fokus. Att du helt enkelt kan behålla ett lugn och fokus även när det är mycket att göra. Att disken flyter på även under de mest hektiska tillfällena är en fundamental del för en lyckad kväll. Du som diskare utgör kärnan för hela restaurangen, för utan ren disk kan vi inte servera våra fantastiska gäster. Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra kunder men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Pinchos är ett restaurangkoncept baserat på en svensk originalidé från Göteborg 2012. Huvudkontoret är tillika etablerat i Göteborg. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första app-restaurang. Sedan starten har våra gäster tagit både oss, vår app och vår mat till sina hjärtan. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare och 2017 startades en internationell etablering. I dagsläget har kedjan över 70 restauranger och expanderar stadigt. Vi kan erbjuda dig en rolig arbetsplats stora möjligheter att utvecklas i kedjan ett innovativt koncept fantastiska kollegor För att passa bra hos oss tror vi att du har lätt för att ta initiativ kan prestera i en miljö med högt tempo är snabb, noggrann och effektiv sprider positiv energi omkring dig har erfarenhet från jobb i disk Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!
Vill du vara med att utveckla vår destination där golf, mat och upplevelsen står i centrum? Vi letar nu efter engagerade och serviceinriktade kollegor för sommaren som gillar att driva på utvecklingen framåt. För oss är det viktigt att använda oss av det fantastiska utbudet av lokala produkter som finns på Bjärehalvön och ta hand om våra gäster på västa sätt. Här kommer du vara en inspirationskälla tillsammans med dina kollegor. Låter det som du? Då ska du läsa vidare. ROLLEN Som servitör är du med och arbetar i restaurangen. Du är van att ta beställningar, ta betalt och skapa gästupplevelser utöver det vanliga. Du är en person som gillar att arbeta i grupp och självständigt. Har du ett intresse för mat och dryck som kommer från närheten är det fördel. Vi kan lära dig så länge din attityd och ambition är framåt. Samtidigt är du en god lagspelare som vill vara med att utveckla helheten i ett litet team. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ Planera och genomföra Gästmötet Inspirationskälla Kreativ Datorkunskap i form av kostnadskalkyler, beställningslistor DET HÄR FÅR DU - Rätt förutsättningar för att göra ett grymt jobb - Anställning över sommaren - Ett schema som följer verksamheten - Härliga relationer med samarbetspartners, leverantörer, gäster och kollegor DET HÄR FÅR VI - Är duktig på att möta gäster - Är Noggrann och ansvarsfull - Gillar att lära och lära nytt TJÄNSTEN - Säsongsanställningar med start i april/maj/juni - Lön efter överenskommelse - Andra förmåner finns Vi går igenom ansökningar löpande och tillsätter tjänsten omgående. Dock senast i april 2025. OM BJÄRE GOLF & RESORT Bjäre Golf & Resort ska vara den självklara destinationen för golfare att åka hit och spela golf, äta god mat och njuta. Idag har vi 17 stycken rum för övernattning med plats för 34 personer. Vi har gäster från hela Sverige men framförallt Stockholm, Göteborg och Danmark. Vi i tillväxttakt då vi kommer att bygga 12 nya lodger under vintern. Likväl att vi ska bygga 10-20 nya hotellrum inom kort. OM PROGRESSIO Vi skapar innovation med kreativa lösningar och närvaro hos våra partners. Vi finns inte bara för att hjälpa företag inom besöksnäringen med tillsättningar för nuet, utan för långt in i framtiden skapa utveckling tillsammans. Det genom att förstå vilka vägar som kan vandras, behöver förändras, för att sticka ut i sitt employer brand på arbetsmarknaden, men även för att du som kandidat ska veta vad som ingår i din anställning, få rätt förutsättningar att lyckas framåt i tiden. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset, tillsammans kommer ta oss längre. Vi styrs av värderingar där hållbarhet är centralt för utveckling i alla dess former. People, Planet and Profit. Vissa ser oss som ett rekryteringsföretag, vi se ser oss som Framtidens funktion som sätter data, dialog, attityd och framtidsvisioner i förarsätet. Vilket gör att vi får fram ditt absolut bästa #köksmästare #rekrytering #kock #skåne #båstad #tillväxt
Välj ett jobb för att visa detaljer