Vi söker en engagerad och noggrann biltestare till vår kund i Strängnäs. Ansök idag och ta nästa steg i din karriär inom fordonsindustrin! Om kundföretagetKundföretaget är en framstående aktör inom fordonssektorn som sätter stor vikt vid innovation och hållbarhet. De erbjuder en arbetsmiljö där teknologisk utveckling och kundnöjdhet står i centrum. Som medarbetare här får du en unik möjlighet att påverka framtidens transportlösningar och bidra till ett framgångsrikt team. Arbetsbeskrivning för biltestareSom biltestare kommer du att genomföra noggranna tester av fordonens prestanda och säkerställa att alla system fungerar optimalt innan de når kunden. Ditt arbete kommer att inkludera praktiska tester samt analys och rapportering av resultat. Du kommer att samarbeta med andra biltestare och tekniker för att förbättra och optimera fordonets funktioner. Krav och kvalifikationer Relevant utbildning inom fordonsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av testning och utvärdering av fordonskomponenter Förmåga att använda test- och mätverktyg effektivt B-körkort (MANUELL) Meriterande kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta med hybrid- och elfordon Kunskaper inom diagnos och felsökning av fordonssystem Personlig profil Vi söker dig som är analytisk, lösningsorienterad och har en stark förmåga att samarbeta med andra. Du bör ha en känsla för detaljer och vara ansvarsfull i ditt arbete. En positiv inställning och viljan att kontinuerligt utvecklas är egenskaper vi värderar högt. AnsökanFör frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marco på [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om FordonsakademinFordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Vi erbjuder professionella och anpassade lösningar för kompetensförsörjning, med fokus på hållbar utveckling och långsiktiga samarbeten. Som en del av Arenakoncernen är vi verksamma över hela landet och strävar alltid efter att skapa värdefulla matchningar mellan arbetsgivare och arbetstagare.
Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5. 1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades till Unicorn redan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin. Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5 Sverige, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus. Om rollen Som elektriker på 1KOMMA5 är du en nyckelspelare i våra projekt, från installation till färdig anläggning. Du kommer att arbeta med installation och driftsättning av solcellsanläggningar, laddboxar och energilagringssystem hemma hos våra kunder. I rollen ansvarar du för att säkerställa en säker och effektiv installation samt för att ge kunderna en positiv upplevelse. Arbetsuppgifter Installation och driftsättning av solcellsanläggningar, laddboxar och energilagringssystem. Felsökning, underhåll och service av befintliga installationer. Säkerställa att installationerna uppfyller säkerhetsstandarder och följer gällande regler och riktlinjer. Kundkontakt och rådgivning för att säkerställa en positiv kundupplevelse. Samarbeta med projektkoordinatorer, montörer och underentreprenörer för att säkerställa en smidig installation. Vi söker dig som Vi söker dig som är certifierad elektriker tidigt i din karriär. Du har erfarenhet av installationer i villamiljö och som vill vara en del av den gröna omställningen. Du är lösningsorienterad, ansvarstagande och har en stark känsla för kundservice. Vi tror att du Elektrikerutbildning med giltig ECY-certifiering Erfarenhet av elinstallationer, gärna inom solceller, laddboxar eller energilagringssystem. B-körkort (krav) då resor till kunder ingår i tjänsten. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. START: Enligt överenskommelse PLATS: Stockholm med omnejd OMFATTNING: 100% 1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Vi tar endast emot och bearbetar ansökningar via annons och inte via mejl.
Vi söker nu efter Bussmekaniker till flera av våra kunder i Stockholm. Ta chansen att ansöka redan idag! Är du en kunnig och driven individ med intresse för fordonsteknik och har erfarenhet av tunga fordon? Vi söker nu efter dig som tidigare arbetat med reparation, service och felsökning på lastbilar eller bussar till välkända bolag i Stockholmsområdet och omkringliggande städer för att stärka deras verksamhet med din kompetens! Obs! Vi välkomnar även nyexaminerade sökanden till framtida uppdrag! Nyckelansvarsområden som BussmekanikerSom bussmekaniker hos oss kommer dina huvuduppgifter att inkludera: Utföra diagnos, service och reparationer på bussar och andra större fordon. Identifiera och lösa mekaniska och tekniska problem noggrant och effektivt. Upprätthålla reparationer enligt tillverkarens specifikationer och säkerhetsstandarder. Krav och kvalifikationer Avslutad utbildning inom fordonsteknik eller motsvarande erfarenhet. Erfarenhet av att arbeta med bussar eller tunga fordon är ett krav. Förmågan att använda diagnostikverktyg och förstå felkoder. B-körkort (manuell växellåda) är ett krav, D & C-körkort är meriterande. Önskvärda färdigheter Kunskap om elektriska system, hydraulik och fordonselektronik. Starkt problemlösningsfokus och förmåga att arbeta både självständigt och i team. Erfarenhet av motoroptimering och förbättring av fordonsprestanda. Erfarenhet av påbyggnationer. Personlig profil Vi söker en engagerad och noggrann individ som brinner för fordonsteknik. Din förmåga att leverera högkvalitativa resultat är avgörande för att lyckas i denna roll. Vi värdesätter en vilja att lära och anpassa sig till nya arbetsmetoder och teknik. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.
Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5. 1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades till Unicorn redan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin. Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5 Sverige, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus. Om rollen Som elektriker på 1KOMMA5 är du en nyckelspelare i våra projekt, från installation till färdig anläggning. Du kommer att arbeta med installation och driftsättning av solcellsanläggningar, laddboxar och energilagringssystem hemma hos våra kunder. I rollen ansvarar du för att säkerställa en säker och effektiv installation samt för att ge kunderna en positiv upplevelse. Arbetsuppgifter Installation och driftsättning av solcellsanläggningar, laddboxar och energilagringssystem. Felsökning, underhåll och service av befintliga installationer. Säkerställa att installationerna uppfyller säkerhetsstandarder och följer gällande regler och riktlinjer. Kundkontakt och rådgivning för att säkerställa en positiv kundupplevelse. Samarbeta med projektkoordinatorer, montörer och underentreprenörer för att säkerställa en smidig installation. Vi söker dig som Vi söker dig som är certifierad elektriker tidigt i din karriär. Du har erfarenhet av installationer i villamiljö och som vill vara en del av den gröna omställningen. Du är lösningsorienterad, ansvarstagande och har en stark känsla för kundservice. Vi tror att du Elektrikerutbildning med giltig ECY-certifiering Erfarenhet av elinstallationer, gärna inom solceller, laddboxar eller energilagringssystem. B-körkort (krav) då resor till kunder ingår i tjänsten. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: 100% 1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Vi tar endast emot och bearbetar ansökningar via annons och inte via mejl.
Vi söker nu flera drivna Servicetekniker/Montörer! Vår kund är ledande inom sin bransch och erbjuder flexibla lösningar och produkter i världsklass. Med mjuka värderingar och kompetent personal skapar vi långsiktiga lösningar och mervärde för våra kunder. ArbetsuppgifterSom servicetekniker/montör arbetar du med installation och service av taklyftar i lokaler och olika verksamheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Montering av Patientlyftar • Service och Besiktning Utbildning / ErfarenhetFör att trivas i rollen som servicetekniker hos kunden tror vi att du har en teknisk eller hantverksutbildning på minst gymnasienivå. Du drivs av att träffa nya människor och skapa långsiktiga relationer, där du blir en naturlig samarbetspartner. Som tekniker krävs det att du har förmågan att planera och strukturera ditt eget arbete, men med stark vilja av att vilja göra goda resultat. Som person är du engagerad, driven och resultatinriktad i kombination med en god pedagogisk förmåga. Har du tidigare erfarenhet från montering eller service av patientlyftar är det meriterande, dock ej ett krav. Då mycket av din arbetstid förläggs ute hos kund och på resande fot är B-körkort ett krav för tjänsten. Meriterande med idrottslig bakgrund. FörmånerDu erbjuds en möjlighet att få vara med i utvecklingen av ett tillväxtorienterat företag med goda värderingar, men samtidigt utvecklas själv. För rätt person finns goda möjligheter till utveckling inom företaget.
Culligan Nordic Group Vi på Culligan Nordic är stolta över att vara en av Nordens största leverantörer inom vatten, kaffe och storkök. Vårt uppdrag är att vara det självklara valet för innovativa och hållbara vattenlösningar för den privata och offentliga sektorn i Norden, och vår målsättning är enkel - alla ska ha tillgång till rent dricksvatten samtidigt som vi minskar engångsförbrukningen av plast! På Culligan Nordic Group arbetar 365 anställda, spridda över Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du känner igen oss på vårt höga kundfokus, pålitliga service och dedikation till miljövänlig & etisk handel. Vi tror på mångfald och tillsammans är vi som bäst - Culligan as one. Tjänsten i korthet Älskar du att lösa problem, jobba självständigt och träffa nya människor? Vill du ha en roll där ingen dag är den andra lik, och där du får röra mycket på dig - både geografiskt och fysiskt? Då kan du vara vår nästa servicetekniker! Som servicetekniker är du Culligans ansikte utåt. Du åker ut till våra kunder för att installera, serva, felsöka och reparera vattenkranar och kaffemaskiner. Det handlar både om teknik och kundrelationer - därför tror vi att du trivs med att vara på språng och har en naturlig känsla för service. Du behöver ingen tidigare erfarenhet av att arbeta som servicetekniker - det viktigaste är att du är nyfiken, har rätt driv och vill lära dig. Resten lär du dig hos oss. Du kommer att: Installera och driftsätta vattenlösningar, kaffemaskiner och tillbehör Utföra felsökning, reparationer och förebyggande underhåll på plats ute hos våra kunder Göra översyner samt ta hand om returer av både maskiner och tillbehörsprodukter Leverera källvatten och vattenkylare, och se till att allting funkar som det ska Vi söker dig som: Har ett tekniskt intresse och är duktig på att förstå manualer, både på svenska och engelska Har B-körkort (ett måste - vi fixar bilen!) Har tidigare erfarenhet från kundservice och kundrelationer - oavsett bransch Trivs med att möta kunder och lösa problem på plats Är självgående och strukturerad Tidigare erfarenhet inom samma roll är meriterande, men vi värdesätter inställning högst - resten lär vi dig! Vad vi erbjuder: En trygg anställning i ett växande företag med stark teamkänsla Tjänstebil, utrustning och arbetskläder Onboarding och utbildning - inklusive möjlighet att ta truckkörkort En omväxlande vardag där du får växa både tekniskt och i din roll Plats Tjänsten utgår från vårt kontor & lager i Upplands Väsby. På dagarna är du ute hos våra kunder, som finns runt om i Stockholm med omnejd. Startdatum Maj 2025 Vi rekryterar löpande, och kommer att granska din ansökan så fort vi kan. Om din profil passar för tjänsten kommer vi att kontakta dig för ett första steg, och skulle just den här rollen inte vara en matchning för dig kommer vi oavsett att återkoppla dig så du vet. Har du frågor kring tjänsten eller din ansökan når du oss på [email protected]. Känner du igen dig? Skicka in din ansökan redan idag - vi ser fram emot att höra från dig!
Vi på [Håde bilservice AB] är en auktoriserad Fiat-verkstad och en del av Autoexperten-kedjan. Vi är även en Godkänd Bilverkstad, vilket innebär att vi arbetar enligt branschens högsta standarder när det gäller kvalitet, säkerhet och kundnöjdhet. Vi är ett engagerat team som sätter både våra kunder och vår personal i fokus, och vi strävar alltid efter att leverera förstklassig service och reparationer. Om tjänsten Vi söker nu en driven och noggrann bilmekaniker som vill bli en del av vårt team. Hos oss får du arbeta i en modern och välutrustad verkstad med både personbilar och transportbilar, där du utför service, felsökning och reparationer enligt tillverkarens anvisningar. Som auktoriserad verkstad har du tillgång till den senaste tekniken och utbildning direkt från Fiat, vilket gör att du kontinuerligt kan utvecklas i din yrkesroll. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Har du ett tekniskt intresse och vill arbeta på ett etablerat företag inom fiberbranschen? Vi söker dig som vill utvecklas och ta stort ansvar! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Eltel har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Eltel en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget Eltel Networks är en ledande aktör inom byggnation, installation och underhåll av fibernät, kopparnät och aktiv utrustning. De arbetar med flera av landets största operatörer inom telekom. Eltel hjälper kunder med design, planering, byggnation, installation och underhåll. Dessa lösningar lägger grunden för dagens uppkopplade samhälle och bidrar till en grönare omställning. Företaget är inne i en expansiv fas och söker därför medarbetare som vill vara en viktig del i deras expansion. Arbetsuppgifter Som projektör har du ansvar för att planera, leda och driva projekt. Arbetet innebär att du ritar och beräknar fiberutbyggnaden i olika projekt för att sedan delegera ut det till teknikerna på fältet. Du har tät dialog med teknikerna på fältet även om arbetet mestadels sker på kontoret. För att skapa dig förståelse och kunskap kring projektering av fibernät kommer du att ingå i ett team med kompetenta kollegor där stöttning och vägledning finns tillhanda. På sikt finns det mycket goda utvecklingsmöjligheter. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik, produktion eller liknande Tidigare erfarenhet inom service-, kontor eller administration Tidigare arbetslivserfarenhet inom bredband /internet/telekom/fiber/koppar är mycket meriterande Erfarenhet av att driva egna processer och/eller ledarskap och/eller att arbeta med ekonomiska uppgifter är meriterande Goda datorkunskaper B-körkort Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Vi tror att du som söker tjänsten är noggrann, strukturerad och har lätt för att arbeta med olika typer av människor. Du är duktig på att hantera hög arbetsbelastning samt vet hur du ska driva dina egna processer framåt. Du har förmågan att agera snabbt och är bekväm med att fatta beslut och agerar utifrån dessa. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet, kommunikation och att du trivs i ett högt tempo. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Bromma, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Kalmarhem söker dig som under sommaren vill arbete med ett omväxlande och stimulerande arbete. Som bovärd är du Kalmarhems representant ute hos våra kunder. I tjänsten utför du olika typer av reparationer i och kring Kalmarhems fastigheter men även hemma hos våra kunder. Arbetsuppgifter Din arbetsvardag kommer att bestå av olika typer av underhållsarbete i våra fastigheter och hos våra kunder. Det kan bland annat innebära att kontinuerligt utföra ronderingar för att säkerställa helhetsuttrycket samt utföra enklare reparationer i lägenheter. Dina arbetsuppgifter varierar. Förutom en löpande kontakt med våra hyresgäster så kan din dag till exempel innehålla: - Utföra mindre/enklare reparationer - Samordna olika frågor och behov som uppstår när du möter våra kunder i vardagen - Uppföljning av inre och yttre skötsel - Kontrollera så att Kalmarhems fastigheter och kvarter känns tilltalande, hela och upprätthåller rätt standard. Din profil Tjänsten passar dig som gillar fysiskt och varierande arbete. Du bör ha en god förmåga att planera ditt arbete på ett strukturerat sätt samtidigt som du har lätt att följa instruktioner. Vi ställer höga krav på din ansvarskänsla, sociala förmåga och integritet då du kommer i nära kontakt med våra kunder. Har du tidigare erfarenhet av fastighetsskötsel är det meriterande. Tjänsten kräver B-körkort. Anställningsformen är vikariat och sysselsättningsgraden är heltid. Anställningen beräknas löpa under sommarperioden juni till augusti, om du kan börja tidigare är det bara ett plus. Du ersätts med lön och villkor enligt kollektivavtal. Mer om Kalmarhem Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmarhem möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka. Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem. På Kalmarhem arbetar ca 75 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se Är du intresserad? Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 9 maj. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emmie Svensson på [email protected] Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som bovärd. Välkommen med din ansökan!
Har du ett öga för detaljer och gillar att lösa praktiska problem? Ansök redan idag! Om uppdraget Vi söker nu en fastighetsvärd till en av våra kunder i Stockholm. Uppdraget beräknas pågå under perioden 5 maj t.o.m. 30 juni 2025. Uppdraget sker på plats hos kunden i Stockholm och bedrivs till största del ute bland kundens fastigheter. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är självgående samt har erfarenhet av arbete som fastighetsvärd. Du kommer att utföra enklare reparationer i lägenheter och gemensamma utrymmen samt arbeta med fyra andra fastighetvärdar och två förvaltare. Arbetsuppgifterna varierar och kan till exempel inkludera byte av kökskranar, montering av gardinskenor och utbyte av låscylindrar. Dina kvalifikationer Gymnasial utbildning, gärna med inriktning inom fastighet eller liknande Erfarenhet av tidigare arbete som fastighetsvärd Har social kompetens då mycket av arbetet innebär att besöka kundens hyresgäster Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-04-29. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Välj ett jobb för att visa detaljer