Installation, drift, underhåll
Sök lediga jobb inom Installation, drift, underhåll
Vill du arbeta med en samhällsviktig roll på en varierande och utvecklande arbetsplats? Då har du nu möjligheten att söka rollen som drifttekniker hos oss! I rollen som drifttekniker hos oss kommer du ha variation i ditt arbete och vara en bidragande faktor till att säkra processen för att avleda och rena avloppsvatten i hela kommunen. Vi värnar om en säker arbetsplats så vår arbetsmiljö är ett naturligt fokusområde där du kommer vara en del i att uppnå våra högt uppsatta arbetsmiljömål. Arbetsuppgifter Vi söker nu en engagerad och ansvarstagande medarbetare som ska övervaka och styra processer i våra reningsverk och pumpstationer. I rollen ingår att utöva regelbunden tillsyn av anläggningarna, där du genom rondering och felsökning säkerställer att allt fungerar som det ska. Du kommer också att utföra förebyggande underhåll och arbeta nära vid underhållsinsatser för att upprätthålla en hög driftsäkerhet. Vid underhållsåtgärder kommer du att ansvara för att ställa av och ta i drift anläggningarna på ett säkert och effektivt sätt. Tjänsten innefattar både ensamarbete och arbete i grupp. Utöver detta förekommer beredskapstjänstgöring. Kvalifikationer Du har minst en gymnasial utbildning inom teknik eller underhåll alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska (lägst SFI D-nivå) samt körkort B. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat inom VA eller har erfarenhet av arbete i tekniska- eller underhållssystem. Som person samarbetar du bra med andra och håller ordning och reda i ditt arbete. Du tar ansvar över dina arbetsuppgifter och värdesätter en säker arbetsmiljö för både dig och dina kollegor. Vad vi kan erbjuda dig Vakin är en trygg och stabil arbetsplats med många förmåner och utvecklingsmöjligheter, allt för att du ska trivas och växa hos oss. Vi erbjuder kompetensutveckling i form av utbildningar och lärande i arbetet. Vi har ett aktivt kunskapsutbyte inom Vakin och i nätverk med kollegor runt om i landet. På Vakin har vi förmåner som underlättar för dig att få balans mellan arbete och fritid. Du har bland annat ett arbetstidskonto för ledighet utöver din semester och arbetstidsförkortning under sommarmånaderna. Vår personalförening har ett brett utbud av aktiviteter för en trivsam och frisk arbetsplats där vi möts över avdelningarna. Vi har ett friskvårdsfokus med hälsocoach, pass på arbetstid, friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag. Övrig information Tjänsten avser en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa provanställning. Eftersom vi bedriver en samhällsviktig verksamhet kan säkerhetsprövning krävas för vissa tjänster. Som ett led i vårt säkerhetsarbete kommer slutkandidat i de befattningarna att efter sitt godkännande omfattas av en bakgrundskontroll samt säkerhetsintervju. Mer information om Vakin hittar du https://www.vakin.se/omvakin.4.71c1e048182ec6b2167407d.html Välkommen med din ansökan! Vi är Vakin Vakin (Vatten- och Avfallskompetens i Norr AB) är ett kommunalt bolag som ägs av Umeå, Vindeln och Nordmalings kommun. Vårt uppdrag är att leverera dricksvatten, rena avloppsvatten och ta hand om hushållens avfallsresurser. För att lyckas med detta behöver vi ha en hög kompetens och samverka för en hållbar utveckling i regionen. Tillsammans bygger vi det hållbara samhället!
En dag på Cramo På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer av företaget. Det är vad som skapar vår sanna laganda! Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur fina anställningsvillkor och bra personalförmåner. I rollen som TA-Planerare ansvarar du för att skapa och uppdatera Trafikanordningsplaner samt arbeta med förändringar i den befintliga trafikmiljön i och kring tunnelbaneprojektet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är dels att: Rita och uppdatera TA-planer samt göra förändringar i befintliga kartor. Hålla APD-planer i tunneln uppdaterade. Arbeta med förändringar i trafikmiljön och säkerställa att arbetsmiljön är korrekt dokumenterad. Skapa och uppdatera ritningar för de olika trafikmiljöerna inom projektområdet. Placeringort Jordbro. I tjänsten kommer du även att vara ute på våra olika siter längst tunnelbanelinjen. På Cramo strävar vi efter att alltid ligga i framkant med samhällsutvecklingen. Vi bidrar inte bara till våra kunders framgång utan till samhället i stort. Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sin fulla potential. Cramo erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och anställnings- och personalförmåner. Dessutom värnar vi om våra medarbetares hälsa och välmående, och erbjuder en arbetsmiljö, där alla ska trivas och känna sig uppskattade. Kollektivavtal: Basindustrin - Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna. Erfarenhet av liknande roller inom TA-planering Alla Arbete på Väg-utbildningar samt Stockholmskursen för TA-planering i Stockholm. Mycket god datorvana. Kunskap i att arbeta med PDF-ritningsverktyg samt CAD B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska. Erfarenhet av branschen och förståelse för säkerhetskrav i trafikmiljöer. Certifiering hos Trafikverket är meriterande men inget krav. Om du trivs att arbeta med trafiksäkerhet och vill arbeta i ett spännande och växande projekt – då ser vi fram emot din ansökan! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Michael Ohlsson på [email protected]
En dag på Cramo På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer av företaget. Det är vad som skapar vår sanna laganda! Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur fina anställningsvillkor och bra personalförmåner. I ditt arbete som mekaniker kommer du att inta en självständig roll där du arbetar i vår verkstad. De maskingrupper du kommer att arbeta med är framför allt saxliftar samt pelarliftar. Du kommer att utföra felsökning, returkontroll, reparationer samt service av dessa maskintyper. I dina arbetsuppgifter ingår även beställning av reservdelar samt iordningställande av underlag för fakturering. På Cramo strävar vi efter att alltid ligga i framkant med samhällsutvecklingen. Vi bidrar inte bara till våra kunders framgång utan till samhället i stort. Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sitt fulla potiential. Cramo erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och anställnings- och personalförmåner. Dessutom värnar vi om våra medarbetares hälsa och välmående, och erbjuder en arbetsmiljö, där alla ska trivas och känna sig uppskattade. Kollektivavtal: SVEMEK (IF Metall och Industriarbetsgivarna) Några års erfarenhet av elektronik & mekanik på liknande produkter eller att du har erfarenhet ifrån annan erfarenhet av reparationer och felsökning. Du bör känna dig bekväm i din roll som mekaniker och kunna utföra arbetet självständigt genom att planera och ansvara för dina egna reparationer. God datorvana Goda kunskaper i svenska och engelska Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du social, flexibel, ansvarsfull och har lätt för att samarbeta. Vidare har du ett högt kvalitetstänk och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har förmågan att kommunicera, strukturera och prioritera i ditt arbete, för att hålla tidsramar och leverera kvalitet. Ansökan Urvalet sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan utsatt datum, så tveka inte med din ansökan. Vi arbetar aktivt med att vara en arbetsplats som representerar mångfald varför vi gärna ser kvinnliga sökanden och sökanden med annan etnisk bakgrund. Innan en eventuell anställning på Cramo har vi som policy att genomföra ett alkohol-och drogtest i syfte för att säkerställa en trygg arbetsmiljö för alla. Vid frågor gällande tjänsten kontakta: Verkstadschef, Marcus Valsjö, e-post [email protected]
En dag på Cramo På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer av företaget. Det är vad som skapar vår sanna laganda! Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur fina anställningsvillkor och bra personalförmåner. I ditt arbete som fältmekaniker kommer du mestadels arbeta ute på fältet hos kund men även på depåer runt om i Stockholm. Du kommer att ha ett varierat arbetet och arbeta både självständigt och i grupp. De maskingrupper du kommer att arbeta med är anläggningsmaskiner och liftar. Du kommer att utföra större reparationer, service samt göra bedömningar om mer omfattande åtgärder krävs. I dina arbetsuppgifter ingår även returkontroll och iordningställande inför uthyrning av dessa maskingrupper. Du startar din dag på vår depå i Västberga och ditt arbetsområde innefattar Stockholms län med omnejd. Vi värdesätter ett glatt arbetsklimat, ett gott samarbete och ett engagemang som tillsammans driver oss framåt mot dina egna, teamets och på så sätt även Cramos mål. På Cramo strävar vi efter att alltid ligga i framkant med samhällsutvecklingen. Vi bidrar inte bara till våra kunders framgång utan till samhället i stort. Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sitt fulla potiential. Cramo erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och anställnings- och personalförmåner. Dessutom värnar vi om våra medarbetares hälsa och välmående, och erbjuder en arbetsmiljö, där alla ska trivas och känna sig uppskattade. Kollektivavtal: SVEMEK (IF Metall och Industriarbetsgivarna) Några års erfarenhet av elektronik & hydraulik på liknande produkter eller erfarenhet ifrån annan verkstadsmiljö exempelvis fordonsbranschen och har erfarenhet av reparationer och felsökning Bekväm i din roll som mekaniker och kunna utföra arbetet självständigt genom att planera och ansvara för dina egna reparationer God datavana B-körkort Vana av att söka information och ta till dig skriftliga instruktioner på såväl svenska som engelska Utökad B behörighet, truckkort, liftkort, maskinförarbevis och heta arbeten är meriterande Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du social, flexibel, ansvarsfull och har lätt för att samarbeta. Vidare har du ett högt kvalitetstänk och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har förmågan att kommunicera, strukturera och prioritera i ditt arbete, för att hålla tidsramar och leverera kvalitet. Ansökan Urvalet sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan utsatt datum, så tveka inte med din ansökan. Vi arbetar aktivt med att vara en arbetsplats som representerar mångfald varför vi gärna ser kvinnliga sökanden och sökanden med annan etnisk bakgrund. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Verkstadschef, Marcus Valsjö på tel: 08-590 04 629.
Forenede Service är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa och putsa fönster bäst. På Forenede Service bryr vi oss om varandra och har en hjälpsam kultur där trivsel och engagemang är i fokus.Vi söker nu sommar viakrier till vaktmästertiet i stor Stockholm Som person är du serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull. Du har god social kompetens och trivs lika bra med självständiga arbetsuppgifter som att tillsammans med kollegor hjälpas åt att lösa en uppgift. Det tillhör vardagen att arbeta under viss tidspress varför du bör trivas med att ha mycket att göra och kan planera ditt arbete. Du kommer jobba på någon av de 10 sjukhusen vi har i Stockhom. Du behöver vara flexibel för att förflyttning mellen sjukhusen kan förekomma. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter medarbetare som bidrar till god stämning och hjälpsamhet. För att förstå instruktioner och kunna kommunicera med våra kunder är det ett krav att du kan svenska i tal och skrift. Har du truckkort och jobbat i vårdmiljö är det meriterande. Tjänsten är på heltid och deltid och arbetstiden är förlagd till dagtid. Notera att vi innan anställningens start kommer att göra en kontroll ur belastningsregistret. Som anställd hos Forenede Service finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Samtliga anställda erbjuds friskvårdsbidrag och nyanställda utbildas i vår yrkesskola för att få rätt förutsättningar i den nya rollen.
Vill du verka i en världsledande koncern som befinner sig i ett expansivt skede? På uppdrag av Alfa Laval Technologies AB söker InWays Interim & Rekrytering nu en engagerad och driven Elansvarig med AL behörighet. Facility Management organisationen på Alfa Lavals site i Lund ansvarar för sitens fastigheter, lokaler och uteområden, samt att de kringtjänster som underlättar användandet av dessa fungerar på ett optimalt sätt. Som en del i vårt team trivs du på en mångsidig arbetsplats där du kan vara med och påverka. Du är här för att göra skillnad. Vi bygger ständigt broar mot framtiden med hållbara lösningar som har en inverkan på vår planets mest brådskande problem. Vi gör världen lite bättre. Varje dag. Om tjänsten som Elansvarig Tillsammans med kollegor ansvarar du för att utveckla sitens fastigheter, lokaler och uteområden utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Du kommer att tillhöra avdelningen som arbetar med fastighets-, brand och säkerhetsfrågor. Du kommer vara Alfa Laval Technologies AB formella el-ansvarige för våra enheter i Lund, Staffanstorp och Eskilstuna. Ansvaret kan komma att utökas till övriga siter inom Sverige. Du kommer att komma till en expansiv miljö med omväxlande arbetsuppgifter. I arbetsuppgifterna ingår bl a: • Ansvarig för det dagliga arbetet gällande service och underhåll samt projektledning vid ny- och ombyggnationer av fastigheter och installationer. • Planering, budget, uppföljning, arbetsledning, dokumentation framtagning av riskanalyser och arbetsmiljöplan • Initiera och projektleda el projekt. • Initiera åtgärder för energieffektivisering. • Löpande driftmöten med uppföljning och kvalitetskontroller • Ansvar för interna och externa kontakter med medarbetare, entreprenörer, leverantörer, myndigheter och organisationer • Säkerställer efterlevande av myndighetskrav Du rapporterar till site Real Estate Manager, samt agerar på delegat från VD. Vem är du? För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att självständigt planera och organisera ditt arbete samt skapa effektivitet. Du har ett strukturerat sätt att driva arbetet framåt och förmåga att väga samman komplex information. Du är initiativtagande och har förmågan att se vad som behöver åtgärdas. Du har förmågan att arbeta med flera olika projekt samtidigt. För att trivas i rollen är du en duktig problemlösare, har lätt för att samarbeta med andra och anpassa dig till nya förutsättningar och situationer. Du har ett gott omdöme och ekonomisk medvetenhet. Vi söker dig som ha följande erfarenheter och kvalifikationer: • Adekvat utbildning som t ex elektriker, ingenjör eller motsvarande. Utbildad elektriker. • AL-behörighet (Lågspänning) • Erfarenhet från projektledande roll inom el • Erfarenhet av egenkontrollprogram samt kunskap om tillämpbara lagar och föreskrifter inom el, ESA, ELSÄK • Erfarenhet av energieffektivisering • Erfarenhet av att arbeta med ekonomi, projektbudgethantering och finansiella mål • Erfarenhet av projektering • Vana av att kommunicera med entreprenörer, leverantörer och myndigheter • God förmåga i att kommunicera och utrycka sig i skrift på svenska och engelska • B-körkort Vi ser det som meriterande ifall du har: • Kunskaper inom CAD program och fastighetssystem • Goda kunskaper inom projektledning, BAS-P, BAS-U, entreprenadjuridik och arbetsmiljösamordning • Erfarenhet av att arbeta med installationer inom VVS, ventilation, styr & regler Varmt välkommen med din ansökan! Den här rekryteringsprocessen hanteras av InWays Interim & Rekrytering, och Alfa Lavals önskan är att alla eventuella frågor går direkt till InWays rekryteringskonsult Sophie Åhlander via telefon: 073 521 65 17 eller [email protected]. Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Alfa Laval är en ledande global leverantör av förstklassiga produkter inom områdena värmeöverföring, separation och vätskehantering. Med dessa som bas siktar Alfa Laval på att bidra till att förbättra produktiviteten och konkurrenskraften för sina kunder i olika branscher över hela världen. Vi definierar deras utmaningar och levererar hållbara produkter och lösningar som uppfyller deras krav – främst inom energi, miljö, livsmedel och marinindustrin. På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer och goda idéer genererar framsteg. Krav: Körkort: * B (Personbil)
Quant är en av de ledande, globala aktörerna inom industriellt underhåll med verksamhet i ett flertal industrier. I över 30 år har Quant upprätthållit och förbättrat säkerheten, produktiviteten och utrustningsprestandan för över 400 anläggningar världen över. Från att inkludera god säkerhetspraxis och bygga rätt underhållskultur, till att optimera underhållskostnader och förbättra anläggningens prestanda – våra medarbetare gör skillnad! Vi brinner för underhåll och är stolta över att se att vi uppnår våra kunders mål på det mest professionella sättet. Quant har sitt huvudkontor i Stockholm och är en ledande leverantör av professionella industriella underhållstjänster med global närvaro, vi finns över hela världen inom ca. 90 anläggningar och är ca 2700 anställda. Är du en tekniskt intresserad och driven underhållsmekaniker? Då kan det vara dig vi söker till Quant Service Sweden AB i Ludvika! På Quant i Ludvika är vi ca 100 medarbetare varav underhållsavdelningen utgörs av ca 50 medarbetare i olika roller, bl a underhållstekniker (El/Automation, Mek, Process m fl) underhållsingenjörer, planerare/koordinatorer och projektledare. Vi utför akut- och förebyggande underhåll hos vår kund Hitachi Energy och arbetar även med att hjälpa kunden att bibehålla och effektivisera maskinprestandan på deras anläggningar Om tjänsten: I rollen som underhållstekniker inom mekanik får du genomföra löpande arbete för akut- och förebyggande underhåll, hos vår kund Hitachi i Ludvika. Hos oss får du möjligheten att utvecklas i din roll som tekniker genom att arbeta i en produktion med både äldre och nyare maskinutrustning. Vi jobbar med att hjälpa kunderna att bibehålla och effektivisera maskinprestandan på deras anläggningar. Dina arbetsuppgifter i huvudsak: • Mekaniskt förebyggande underhåll • Avhjälpande underhåll • Felsökning på maskiner vid haveri eller produktionsstopp • Maskinbearbetning och tillverkning av enklare mekaniska konstruktioner. • Enklare beräkningar på jobb som kan leda till projekt • Arbetet bedrivs hvudsakligen under skiftgång Kvalifikationer: • Verkstadsteknisk utbildning, gärna med inriktning underhåll • Du har tidigare erfarenhet av verkstadsarbete och mekanisk felsökning • Du har en grundläggande datavana då samtliga underhållsarbeten rapporteras i vårt underhållssystem Maximo via dator samt mobilt • Det är meriterande om du har pneumatikkunskaper, kunskap inom hydraulik och kunskap/erfarenhet av underhåll av CNC-styrda maskiner Vi ser gärna att du som söker besitter dessa egenskaper: • Förutom god tekniskt kunnighet, mycket god förmåga att lösa olika uppkomna problem • Kundorienterad • Trivs med att samarbeta med andra • Är ansvarsfull, noggrann och självgående och gärna ser förbättringar och nya möjligheter • Har erfarenhet av och trivs bra med skiftgång Vem trivs här? För att trivas hos oss bör du vara en självgående och nyfiken person som brinner för underhåll och ser framgång med proaktivt förbättringsarbete. Du är noggrann, har en positiv attityd och är serviceinriktad med kunden i fokus, liksom ett föredöme när det gäller säkerhet. Din förmåga att kommunicera är viktig då vi har ett tätt samarbete med kund. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en intressant tjänst inom modern underhållsverksamhet, hos oss kommer du att arbeta i ett ungt bolag som skapar möjligheter tillsammans med våra kunder. Som anställd hos Quant kan vi erbjuda en rad förmåner i form av friskvård, upphandlade erbjudanden och unika försäkringar. För oss är säkerheten av största vikt och vi erbjuder dig förutsättningar att alltid utföra ditt jobb säkert. Urvalsprocessen sker löpande under ansökningsperioden, vänta därför inte med din ansökan utan skicka gärna in den så snart du kan, dock senast 2025-04-20. Har du några frågor om tjänsten, tveka inte att höra av dig!
Till Keolis depå i Enköping söker vi nu dig som är intresserad att arbeta som sommarvikarie i vår verkstad. Vi söker dig som utbildar dig till mekaniker och har ett stort intresse för fordon och teknik. Vi erbjuder ett lärorikt sommarjobb som bussmekaniker där du får ett omväxlande och självständigt jobb. Keolis är en av Europas största kollektivtrafikaktörer. I Sverige är vi idag ungefär 4500 medarbetare och bedriver kollektivtrafik i bland annat Uppland. På Keolis ser vi att ansvarstagande och kompetenta medarbetare gör kollektivtrafiken bättre, något som i sin tur gör att fler resenärer väljer bussen framför egen bil. Det är vårt bidrag till ett mer hållbart samhälle. Vill du vara med och bidra? Vi är en arbetsplats som präglas av hög säkerhet, mångfald, ansvar och respekt för varandra. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Som Bussmekaniker, eller Underhållstekniker som vi kallar det hos oss, får du ett mycket varierat arbete då du arbetar med hela processen. Du gör tekniska bedömningar av olika system i bussen och utför lämpliga åtgärder. Dina arbetsuppgifter kan komma att innefatta bland annat felsökning och diagnostik av bussens system samt reparationer, underhåll och service. I samråd med arbetsledningen gör du en trafiksäkerhetsmässig bedömning om bussen kan sättas ut i trafik. För att trivas bör du vara flexibel, strukturerad och tycka om att samarbeta med andra människor. Du är kommunikativ och driftig. Du ser det som positivt att få arbeta med våra olika busstyper. Tjänsten innebär skiftarbete med varierande arbetstider så som dag, kväll och helgpass. Det här behöver du ha Pågående fordonsteknisk eller verkstadsteknisk utbildning B-körkort Van användare av systemstöd God datorvana God erfarenhet av arbete med större fordon eller liknande arbete Har du D-körkort, utbildning eller erfarenhet inom fordonsel eller klimatanläggningar, eller yrkeserfarenhet av tungt fordonstekniskt arbete är detta meriterande. Det här får du av oss Som nyanställd medarbetare på Keolis får du en individuellt utformad introduktion, många spännande utmaningar med goda möjligheter till utveckling och utbildning. Vi vill att du ska trivas och må bra och erbjuder dig därför en trivsam och välkomnande arbetsmiljö samt friskvårdsbidrag. Inom Keolis finns goda utvecklingsmöjligheter. Så här söker du Är det här något för dig är du varmt välkommen att registrera din ansökan i form av cv och personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Caroline Norstedt | rekryterare | [email protected] För fackliga frågor: Tomas Håkansson | Kommunal Huvudskyddsombud Uppland | 018-188447 Keolis - Där hållbarhet och innovation möts.
Är du en driven och engagerad person som vill bidra till utvecklingen av lokalproducerad mat? Har du dessutom erfarenhet av underhållsarbete och har arbetat några år i produktionsmiljö? Då kan det vara dig vi söker till rollen som servicetekniker hos Haparanda Potatis AB. Om tjänsten I rollen som servicetekniker hos oss kommer du att arbeta med underhåll och felsökning av funktion/maskin/utrustning samt åtgärda påträffade fel och brister. Du kommer att åtgärda både akuta fel men också arbeta förebyggande och långsiktigt. Vi har en mycket automatiserad produktion enligt metoden ”no hands”. Huvudsakliga ansvarsområden Underhåll av anläggningen Förpackningsmaskiner Kyla- och värmesystem Om dig Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av underhållsarbete och har arbetat några år i produktionsmiljö. Har du kunskaper i automation och styr- och reglersystem samt tidigare erfarenhet av att svarva, fräsa och svetsa ser vi det som meriterande. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift och har goda kunskaper i Officepaketet. Har du även kunskaper i finska ser vi det som en fördel. Du har en drivkraft och vilja att lära dig nya saker och ser det som en utmaning att ta dig an nya uppgifter du inte har erfarenhet av sedan tidigare. Som person är du noggrann, systematisk och har en förmåga att fånga upp brister samt arbeta proaktivt och långsiktigt. Du har lätt för att se till helheten och anpassa insatser utifrån verksamhetens behov. Vidare har du en god social kompetens och pedagogisk förmåga. Du trivs med att vara ute i verksamheten och kan arbeta självständigt och kreativt utifrån verksamhetens behov. Självklart är du engagerad och har ett effektivt och strukturerat arbetssätt. Vårt erbjudande Nyhléns Hugosons erbjuder ett roligt, självständigt och omväxlande arbete med stort eget ansvar i ett norrländskt entreprenörsdrivet livsmedelsföretag i Haparanda. Du kommer arbeta i en trivsam arbetsmiljö med positiv, hjälpsam och prestigelös atmosfär. Krav Erfarenhet av underhållsarbete och att du har arbetat några år i produktionsmiljö Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Kunskaper i det finska språket Kunskaper i automation, styr- och reglersystem Tidigare erfarenhet av att svarva, fräsa och svetsa Om arbetsgivaren - Nyhléns Hugosons AB Vår vision är att vara det naturliga valet vid alla norrländska måltidstillfällen. Det blir vi genom att vara det ledande norrländska matföretaget med fokus på våra kunder, vårt mathantverk och våra norrländska bönder och odlare. Respekten för miljö, hälsa och djuromsorg är central för verksamheten, liksom våra värdeord: affärsmässig, delaktig och stolt. Hantverket ligger alltid till grund för vår produktion, med erfarenhet och ett personligt engagemang i varje del av tillverkningen. Vi använder inga onödiga tillsatser i vår mat och garanterar hög kvalitet på våra produkter. Våra anläggningar finns i Luleå̊ (charkproduktion), Skellefteå̊ (paketering av kött, kallskänk mm) Boden (kyld färdigmat och Ullånger (slakteri), Änge Chark AB (charkproduktion), Jokkmokkskorv AB (charkproduktion) och Haparanda Potatis AB (paketering av potatis och tillverkning av potatisgratänger). Nyhléns Hugosons-koncernen har idag ca 280 medarbetare och omsätter ca 795 miljoner kronor. Läs mer om oss på̊ www.nyhlenshugosons.se, www.guldfisken.com, www.angechark.se, www.jokkmokkskorv.se
Företagspresentation Är du tekniskt kunnig och har ett skarpt öga för detaljer? Vi söker nu för vår kunds räkning, en strukturerad och tekniskt kunnig person för att täcka behovet av inläggning och märkning av objekt i underhållsprogrammet. Uppdraget beräknas ta ca 2 månader med start omgående. Du kommer att vara en del i arbetet med att märka anläggningsdelar och registrera data i ett nyinstallerat underhållssystem. Här får du möjlighet att arbeta med teknik i en stödjande och innovativ miljö. Om du har ett stort engagemang för teknik och gillar att utvecklas kan detta vara din nästa utmaning! Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med placering i Mönsterås. Din profil För att lyckas i rollen behöver du: Teknisk bakgrund och erfarenhet från industri.Förmåga att läsa och förstå PID-scheman samt ritningsförståelse.Goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift.God datavana, erfarenhet från underhållsprogrammet MainterErfarenhet av processindustrin eller liknande ses som meriterande.Goda kunskaper inom excel Vi ser det meriterande om du har utbildning i Skylift och mobila arbetsplatformar samt tidigare mekkunskaper Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Jessica Sjösteen nås på 0735-781507 eller [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 3568 jobb