Om oss Public People är ett personligt, snabbväxande och kvalitativt konsult- och bemanningsföretag som hjälper offentlig sektor runtom hela landet med interimslösningar inom främst specialist- och chefsområden. Som medarbetare på Public People blir du en viktig del av vårt kvalificerade nätverk med kompetenta, kvalitetsmedvetna och prestigelösa medarbetare, som alla har en sak gemensamt; viljan att bidra till och göra skillnad inom den offentliga sektorn. Vi på Public People har alla olika erfarenheter, profiler och kompetenser, vilket gör att vi kompletterar varandra på bästa sätt. Samtidigt enas vi alla oavsett roll, kring vår värdegrund som speglas i allt vi gör: kvalitet, förtroende, självledarskap och hjärta. På Public People är allt möjligt. Vi ser lösningar i stället för problem. Vi är flexibla och skräddarsyr anställningar för att passa individen. Hos oss är målet att du ska hitta balans mellan arbetsliv och privatliv och det finns ofta möjlighet till både flexibla arbetstider och distansarbete. Tillsammans gör vi skillnad. Bli en av oss du också! Vi söker just nu arkivarier med ett brinnande intresse för långtidsbevarande, kulturarv och att hjälpa våra kunder med långsiktiga lösningar i sin informationshantering. Tycker du att arkiv och informationsförvaltning är en utav de roligaste sakerna du vet och dessutom är lyhörd, ödmjuk samt nyfiken på att lära dig mer och utvecklas i din roll? Då tycker vi att du ska söka dig till oss! Arbetsuppgifter: I denna roll kommer du att ha en omväxlande roll där dina arbetsuppgifter kan bestå av att hjälpa våra kunder med såväl strategiska som operativa frågor inom digitalisering och arkivhantering. Du kommer att arbeta med sedvanliga arkivfrågor såsom exempelvis att ordna och förteckna, uppdatera dokumenthanteringsplaner, se över och revidera klassificeringsstrukturer, arkivförteckningar och skapa ordning i kundernas arkiv, oavsett om det är det analoga eller digitala. I din roll ingår även att vara ett bollplank och stöd till verksamheten i att besvara allmänna arkivfrågor och hjälpa våra kunder i det dagliga, operativa arbetet. Du kommer att vara en nyckelperson i kundens arbete med informationsförvaltning och får unika möjligheter att vara med och utveckla samt driva kundernas arkivarbete. Som anställd hos oss kan du förvänta dig att få stöd och coachning i ditt arbete som konsult samt en varierande och utvecklande roll där du kommer att lära dig otroligt mycket! Din profil Som konsult på Public People kommer du att ställas inför en variation av arbetsuppgifter, alla kopplade till ditt specialistområde. Våra kunder står inför olika utmaningar och du kommer att få möjlighet att stötta de i att effektivisera och förbättra deras arkiv- och informationshantering, både på lång och kort sikt. Vi söker därför dig som är flexibel, kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du är noggrann, strukturerad och har lätt för att prioritera. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med många kontaktytor och varierande uppgifter. Vidare är du lösningsorienterad och har god pedagogisk förmåga då arbetet många gånger kräver kompetensöverföring. Krav: Högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap motsvarande minst 60 hp Minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete som arkivarie, gärna inom offentlig sektor Flytande i svenska språket i både tal och skrift Låter detta intressant? Tveka då inte och skicka in din ansökan så snart som möjligt och bli en del av vårt team! Ansök redan nu, urval sker löpande. Kontakta oss så får du veta mer! Paloma Carroza, Affärsområdeschef Public People på; [email protected] eller telefon 072-890 04 80 GDPR Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida ”Connect”. Annonserings- och rekryteringshjälp Inför rekryteringsarbetet har Public People tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla former av annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
The main requirements would be: Experience working with Siemens Capital Experience working with Saber Have experience in cable harness design or mechanical design. Possess experience or knowledge in electrical 3D design, electrical schematics, or electrical components. Have a keen interest in product development.
Are you experienced in CG work for configurators, animations and images? Join our fast-moving CGI studio in Gothenburg and get an opportunity to work on a variety of projects in automotive, UX, and more. Team Brickland wishes to invite a talented 3D generalist artist to join us full-time. As a 3D Generalist, you should be able to achieve a high level of quality in production with skills in modeling, texturing, shading, lighting, and compositing. We appreciate if you have gained extended knowledge from similar industries to ours and are familiar with different kinds of productions. The number of years you have spent doing 3D artistic work is not that important to us. We know that talent and a will to learn will take you further. It’s preferred that you know Cinema4D or feel comfortable committing to learning it. We regard a strong artistic eye and curiosity higher so don’t let the software stand in your way. While not a requirement to have real-time or game engine (Unity/Unreal) experience, you should have a keen interest in real-time, and an ambition to learn more. We have a key role to fill, as we are now on the lookout to find the right candidate. The position is located in our studio in Gothenburg. It is important that you are able to relocate. We offer a flexible workplace and part-time remote work is up for discussion. Key roles and responsibilities: Comfortably deliver and prepare scenes for stills and animation, both in collaboration and on your own. Scene construction (studio, interiors, exteriors, landscapes, and environments). Lighting. Handling textures and shaders, sometimes the whole chain from scanning to ready-to-use textures. Model prep and basic modeling. Rendering and compositing. Troubleshoot to implement solutions with Supervisors. Provide insights, implement and come up with ideas together with the team whilst keeping your head cool and delivering on time. Make sure your work tasks run as planned, foresee issues, and solve these together with the project managers. Keep up on current technology trends and tools, both hardware and software. Preferable experience and skills: 3 + years of experience as a CG Artist/3D Artist or similar. An understanding of 3D production pipelines and the ability to work with computer-generated images; knowledge and use of render passes, 3D principles and techniques Experience in After Effects, Nuke and/or other compositing software. Hands-on 3D skills. Brickland's main 3D software is Cinema 4D. The ability to multitask and prioritize your work on a long-term basis as well as on a day-to-day level. Maintain strong file structure discipline with clearly named layers and folders following our standard structure. Utilize a non-destructive workflow and automated processes to quickly set up files. Ability to diagnose limitations of the projects and help plan alternatives. A strong desire for continuous learning. An excellent artistic eye. Benefits Annual holiday allowance - 25 days excluding bank holidays. Flexible working hours. Remote work up to two days per week. Education (workshops, courses). Swedish health care (friskvård). Social Events (lunches, office events, trips and after works). ABOUT THE POSITION Fixed term from as soon as possible to the end of January 2026, with possibility of extension. The salary is negotiated with the candidate For further information regarding the position contact our People Manager Sofia Hamilton [email protected] We are looking forward to hearing from you! ABOUT US Brickland is a creative studio based in Gothenburg. We are a diverse group of designers, technologists and artists, driven by a shared passion for CGI, motion and VFX. We collaborate with global clients across industries to create visual experiences that captivate a large audience. Our vision is to shape tomorrow's digital landscape with immersive visual narratives. We enjoy the process as much as the finish, and we believe that the whole event should be rewarding for everybody involved. In simple terms, we love to create together with our fellow artists and with our clients. We have a key role to fill, as we are now on the lookout to find the right candidate. The position is located in our studio in Gothenburg. It is important that you are able to commute to the office or that you can relocate here. We offer a flexible workplace and part-time remote work is up for discussion.
1,4 miljoner spelare. Två av Sveriges mest omtyckta och besökta spelplattformar – atg.se och ATG:s app. Kom till oss på ATG och bli en del av UX & Designavdelningen och designa något som folk gillar! I rollen får du:Du kommer bli en del av ATG:s UX & Designavdelning med 12 personer som skapar användarcentrerade spelupplevelser tillsammans med researchers, konverterare, produktägare, affärschefer och utvecklare. Vi älskar allt som har med digital design, servicedesign, UX och grafisk design att göra. Vi designar för ATG:s app, atg.se och för alla våra spelområden Häst, Sport eller Casino. Är det här du?• Du gillar att ta ansvar för hela processen – från tidiga skisser till pixelperfekt design i Figma och tätt samarbete i ett produktteam. • Du kallar dig UX-designer, produktdesigner, UI-designer eller alla tre i en underbar mix.• Du är glad, serviceinriktad och intresserad av att hjälpa andra i ditt arbete och gör ingen skillnad mellan UX och UI.• Du är initiativtagande, kommunikativ, självgående med stort eget driv och ett starkt ägarskap över dina arbetsuppgifter.• Du förstår redan när du läser det här att produktdesigners arbetar nära researchers, produktägare och frontendare i ett autonomt produktteam.• Du trivs med att arbeta självständigt, utforska problem, ta fram kreativa lösningar, skapa interaktiva prototyper, användartesta, iterera och så vidare. ”Här finns mycket frihet och möjlighet att påverka”Jag har arbetat inom designvärlden i snart 20 år och jag var med och grundade den kreativa byrån Snask – en av världens mest attraktiva arbetsplatser för designers. På ATG är jag med och bygger upp en ny modern designorganisation. Det bästa med ATG är tre saker: 1) superkul att jobba med ett stort svenskt känt varumärke med 1,4 miljoner högengagerade kunder. 2) Enkelt att få ihop livet och livspusslet. 3) En storartad vision om att bli Sveriges största spelbolag till 2030. Hos mig slipper du någon som tittar över din axel. Här kan du utvecklas, ha roligt och få möjlighet att jobba med andra talangfulla designers.- Magnus Berg, Manager Product Design We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Vi gillar att samarbeta och uppmuntrar varandra att tänka och testa nytt. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Vi bryr oss om varandra och våra kunder och vi vill så klart också att alla tävlingshästar ska må bra. Hela vårt överskott går till hästnäringen – något som både känns och gör gott. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi gör bakgrundskontroller för alla roller. Tjänsten är ett vikariat på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du, beroende på roll, har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap. Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.
ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Om rollen Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som arkivarie som vill vidare i karriären. Som konsult hos oss har du en variation av arbetsuppgifter inom arkiv och informationsförvaltning. Du ger stöd till våra kunder och hjälper dem upprätthålla högsta möjliga standard inom informationshantering. Du arbetar även strategiskt med styrande dokument inom informationsförvaltning samt utbildar och informerar om regler och lagstiftning. Din expertis kommer att göra dig till en eftertraktad rådgivare inom området. Du kommer att ingå i vårt konsultteam "Arkiv & Registratur” och bli en del av ett kunskapsdrivet, nyfiket och engagerat gäng som gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar i att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. I denna roll arbetar du till viss del på plats hos kunden med möjlighet att arbeta på distans hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega! Kvalifikationer Högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå Flerårig erfarenhet som arkivarie, e-arkivarie, IT-arkivarie eller motsvarande roll Talar och skriver på svenska obehindrat Personliga förmågor Vi söker dig som är flexibel, lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du är ödmjuk och noggrann i dina arkivkunskaper och trivs med att arbeta resultatorienterat och är trygg i din leverans. Du är nyfiken och omvärldsorienterad inom området och tycker om att hålla dig ständigt uppdaterad. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected] Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm Välkommen med din ansökan!
Creating experiences is magical… but everyone should be able to do it! We are trying to realize this dream by creating games, communities, and building empowering technologies. If you are passionate about our mission, bring your expertise, enthusiasm and ridiculous ideas. Everyone at Embark contributes as game makers and culture creators. Your willingness to fail and learn with us, and enjoy it, is essential to our success. Overview As an Animator at Embark your job is to breathe life into the characters, creatures and objects to create a living and dynamic game experience. You use your magnificent skills to make the world come alive and play a critical role enhancing the emotional experience and the gameplay elements of the game. Examples of responsibilities Create high quality animations for a wide range of characters, creatures and props Evaluating different softwares, techniques, engines and pipelines Be responsible for not just the animations but the whole chain needed to experience it in the game Work closely with character artists, technical artists, animators and designers to build a fun and amazing looking game Participate in playtests and provide feedback on the game We would love if you have Relevant professional animation experience A strong passion for animation, games and relevant technologies Excellent visual skillset and deep artistic understanding and knowledge Ability to follow directions and deliver to quality from a visual, game play and technical perspective Great understanding and ability to work according Game and Animation direction as well as technical constraints Great communication and collaboration skills Modern game engine knowledge, stateflow, visual scripting etc. Scripting language knowledge such as python and C# This is an on-site role, and we are only considering candidates already residing in Sweden. At Embark we offer competitive salaries, a generous profit-sharing program, and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome people from all backgrounds and are looking forward to reading more about you (in English)!
As a Video Artist at Embark we have a “game first” attitude where our players are our number one priority. To us, it’s important that our trailers represent our games, and it will be part of your job to ensure that! In this role you will work heavily with gameplay material and other in-game content. As with all roles at Embark, it’s important that you are open to new ideas and creative solutions! Example of responsibilities Record, edit and polish gameplay material. Create in-game content, such as store front images, icons and screenshots. End-to-end set up of cinematic scenes with the use of in-engine tools; such as camera animation, lighting, previs and post-production. Edit and polish trailers as well as marketing materials. Design motion graphics and video transitions. Edit footage with post-effects and color-correction. It would be awesome if you have A creative and curious mind! Relevant professional experience within the game industry and gameplay editing and capturing specifically. Estimate tasks and time, update plans, and deliver content to quality according to directions. Experience with game engines, knowledge in Unreal Engine is a requirement. Knowledge of Adobe After Effects and Premiere Pro. Extensive knowledge of cinematography and composition. Great communication and collaboration skills. A strong passion for art, games and relevant technologies. Fluency in English. This is an on-site role, and we are only considering candidates already residing in Sweden. At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!
Vill du bidra till att forma framtidens lärande? Nu har du chansen att bli en nyckelspelare i ett digitaliseringsarbete som verkligen gör skillnad. Vi söker en pedagogisk rådgivare till vår kund i Lund, en verksamhet som arbetar med digitalisering av sitt erbjudande inom teknisk utbildning. Tjänsten är på plats hos kund i Lundområdet men du kommer tillhöra vår avdelning som fokuserar på lärande i Göteborg. Vad rollen innebär Som pedagogisk rådgivare hos oss kommer du arbeta med att: Rådge kring lärstrategier, lärandebehov och uppföljning av resultat Ta fram utbildningsmaterial och stödja utbildare Initiera och prioritera lärinsatser i samarbete med kundens och vårt team Bygga relationer med beställare, ämnesexperter och andra nyckelpersoner Vara ett bollplank för kundens långsiktiga lärandearbete Hos vår kund är rollen brett utformad där du kommer arbeta både med rådgivning men också med framtagande av utbildningsmaterial samt andra prioriterade områden. Avdelningen är under utveckling, och därför söker vi dig som trivs i en miljö där man är flexibel, där vi hjälps åt, tar initiativ och bygger något tillsammans. Vem du är Vi tror att du: Har en passion för lärande och en nyfikenhet för människor och teknik Har erfarenhet av att jobba rådgivande med lärande, exempelvis som Learning Advisor eller Instructional Designer på en Learning & Development-avdelning Trivs i dialog med olika intressenter och har lätt för att bygga relationer Gillar att kombinera strategi med praktiskt genomförande Driver ditt arbete framåt självständigt och är lösningsorienterad Vi ser gärna att du har arbetat nära tekniska produkter tidigare men det viktigaste är att du vill bidra och lära dig mer – tillsammans med oss och våra kunder. Meriterande Framtagande av tekniskt utbildningsmaterial Tidigare arbete/samarbete med teknisk dokumentation samt förståelse för dess produktionsmetoder Erfarenhet av mjukvaror och system inom Digital Learning, särskilt Adobe Learning Manager (LMS) och Articulates produktionsverktyg Erfarenhet av projektledning för planering av resurser och kontinuerlig uppföljning Varför Aleido? Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande. Flexibelt arbete: Hos oss finns möjlighet till en flexibel arbetsvardag, där distansarbete kombineras med närvaro på kontoret. Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa. Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Vi söker en UX-designer för ett konsultuppdrag hos en offentlig aktör inom kollektivtrafik i Göteborg. Uppdraget löper från den 1 maj 2025 till den 28 februari 2026, med möjlighet till förlängning. Arbetet sker i hybridformat med vissa fasta dagar på kontoret. Om rollen: Som UX-designer i Team Web blir du en viktig del i utvecklingen av användarvänliga och tillgängliga digitala lösningar för kollektivtrafikens kunder. Teamet är tvärfunktionellt och består av bland annat utvecklare, arkitekt, testare och copywriters, med en produktägare som leder arbetet. Du kommer att arbeta nära utvecklingsteamet i en agil miljö där fokus ligger på att skapa smidiga och tillgängliga upplevelser som förenklar resenärens vardag. Arbetsuppgifter: Generera idéer och koncept för nya digitala lösningar och förbättringar i befintliga tjänster Ta fram designkoncept och prototyper samt utvärdera dessa tillsammans med användare Ansvara för interaktionsdesign och leverera designspecifikationer till utvecklare Testa och kvalitetssäkra lösningar utifrån användarupplevelse och tillgänglighet Samarbeta i ett agilt utvecklingsteam för att realisera effektiva och användarcentrerade digitala tjänster Om dig: Du är en prestigelös och kommunikativ UX-designer som brinner för att skapa samhällsnytta genom digital design. Du trivs i hela designprocessen – från analys och idé till färdig lösning – och är van att arbeta iterativt i nära samarbete med andra kompetenser. Du har ett starkt användarfokus, kan argumentera för dina designval och har erfarenhet av att jobba med tillgängliga digitala lösningar i offentlig verksamhet. Erfarenhet och kompetens: Flera års erfarenhet som UX-designer i tvärfunktionella, agila utvecklingsteam Erfarenhet av hela designprocessen: research, idéarbete, prototyper, tester och detaljdesign Vana att jobba med användartester samt att kommunicera och förmedla idéer tydligt Mycket goda kunskaper i Figma, Adobe CC och Jira Erfarenhet av tillgänglighetsanpassad design enligt DOS-lagen Erfarenhet av design för webbaserade applikationer Meriterande med kunskap i HTML/CSS, designsystem samt erfarenhet av Episerver/Optimizely CMS Är du redo för denna utmaning? Skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att få veta hur just du kan bidra till framgång i detta uppdrag. Uppdraget För det här uppdraget anställs du som konsult på Digitalenta. Vi erbjuder alla våra konsulter ett gediget friskvårdsbidrag, försäkringar, förmånligt pensionssparande, konsultträffar och givetvis en engagerad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden.
Love bouncing between 2D, 3D, animation, UI, and a bit of everything in between? At Solidicon, we’re looking for a curious and creative artist to help bring bold, stylized games to life – from first sketch to final shine. About SolidiconSolidicon is a leading software development company in the iGaming industry. With a strong focus on innovation, quality, and player experience, we create unique and engaging games that set new standards in the market. We thrive on collaboration and creativity, fostering an environment where ideas become reality. We’re a team of 26 dedicated professionals who combine deep experience with fresh perspectives to shape our success. Our vision – setting hearts racing around the world, one thrilling game at a time – drives us to create innovative and captivating gaming experiences. By pushing the boundaries of technology and creativity, we deliver unforgettable entertainment while staying agile, curious, and future-focused. About the roleWe’re seeking a talented and versatile Senior Artist (or a skilled mid-level/junior) to join our creative team. In this role, you’ll contribute across the full art pipeline – from concept and modelling to animation, UI, and marketing visuals – helping bring new games and ideas to life. You’ll work closely with developers, designers, and other artists to create high-quality, stylized visuals that enhance gameplay and player experience. This is a hands-on role for someone who enjoys working broadly across disciplines and thrives in a collaborative, fast-paced environment where respect, openness, and shared ownership are key. Key responsibilities Design and produce 2D and 3D game assets, animations, UI, and VFX Contribute to the visual development of new games and features from concept to final polish Create marketing and branding materials, including visuals for events and campaigns Support junior artists by offering feedback and mentorship when needed Collaborate with developers to ensure assets are smoothly integrated into the game Occasionally support other areas like sound, localization, and testing Stay up to date with new tools, workflows, and creative approaches Key requirements Strong portfolio demonstrating 2D and 3D skills, with a focus on stylized, non-realistic art Proficiency in Photoshop and at least one 3D tool (e.g. Blender, Maya, ZBrush) Solid understanding of animation principles and visual design fundamentals Experience with the full art pipeline: modeling, skinning, animation, rendering Collaborative mindset and excellent communication skills Passion for games and visual storytelling Open to exploring tools like AI to support creativity and workflow – without compromising artistic integrity Fluent in English (Swedish is a plus) Available to work from our office in Gothenburg Nice-to-haves These aren’t requirements, so don’t hesitate to apply even if you don’t check every box. That said, any of the following would be a great bonus: At least 2 years of professional experience in a game development environment Experience working with Spine or similar tools for 2D animation Familiarity with the visual style, themes, and tone of casino or slot games Previous involvement in branding or marketing initiatives – such as producing promotional visuals or event graphics Interest in supporting other creative areas, like sound design or gameplay testing What we offer At Solidicon, you’ll join a workplace built on respect, collaboration, and shared creativity. We believe in empowering one another, making decisions together, and maintaining a positive, open atmosphere where ideas are always welcome, no matter how bold. You’ll also enjoy: Competitive salary and bonus program Private health insurance and yearly health checkup Paid parental leave 30 days of paid vacation Generous pension plan 10,000 SEK annual education allowance 5,000 SEK wellness allowance In-office massage every other week Daily breakfast, free drinks and snacks at the office Regular afterworks, team lunches, and 1–2 company trips per year Two game jams annually Hybrid work model – work from home on Wednesdays Ready to apply? If you're a creative generalist with a love for stylized visuals and an eagerness to contribute across the art spectrum – we’d love to hear from you. Please include your portfolio (ArtStation preferred) when applying. We review applications and conduct interviews on a rolling basis – so don’t wait to reach out.
Välj ett jobb för att visa detaljer