Kultur, media, design

Sök lediga jobb inom Kultur, media, design

Produktionsmedarbetare till K-Prefab i Strängnäs!

Innan jag började jobba här studerade jag handels på gymnasiet, det är en helt annan bransch. Jag känner folk som jobbar i den här branschen och alltid tyckt att det låter roligt. Nu har jag jobbat här i två år och jag utvecklas fortfarande varje dag, det är utmanande, jag får ta mycket ansvar. Det är tufft ibland, vi lyfter tungt men vi är ett team och jag vet att jag alltid får hjälp när jag behöver det. Vi är ett gäng som skämtar mycket och står varandra nära. Just nu trivs jag väl i den rollen jag har, men på sikt skulle jag kunna vara nyfiken på att ta ett nästa kliv som tekniker för tunga maskiner eller kanske någon av våra andra avdelningar inom konstruktion, montage eller sälj. - Cornelia, produktionsmedarbetare. OM TJÄNSTEN I den här rollen kommer du bli en del av ett stort team av 21 produktionsmedarbetare som nu ska bli flera. I teamet är det två produktionsledare som har mycket erfarenhet av arbetet, och en av de två produktionsledarna kommer att vara din närmsta chef. I teamet finns det också förmän som hjälper, stöttar och coachar dig i ditt arbete varje dag. I rollen kommer du att skapa formar, armerar, isolerar och gjuter olika typer av betongelement enligt ritning och kvalitetskrav. I teamet delar ni upp er i olika stationer som bland annat vägg, armering, bjälklag där du har möjlighet att vässa dina kunskaper inom ett visst område om det intresset finns. Du erbjuds ✈️ En ordentligt introduktion till tjänsten där du kommer att genomföra E-learnings och skugga erfarna kollegor 🚀 Bli en del av ett stort bolag där det finns många olika utvecklingsmöjigheter 🛠️ En långsiktig roll där du kommer vara anställd som konsultchef under sex månader där målet är att du ska bli överrekryterad till K-Prefab efter det VI SÖKER DIG SOM - Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då det används i det dagliga arbetet - Har en gymnasieexamen - Innehar B-körkort Om du går vidare och blir slutkandidat i processen kommer vi begära ett utdrag från belastningsregistret. Det är meriterande om du: - Talar och skriver engelska - Innehar en utbildning inom ritning eller konstruktion - Har traverse- och eller C-körkort Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringsprocessen. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Noggrann - Ansvarstagande - Samarbetsförmåga I den här rollen är det viktigt att du kommer i tid. Det är även viktigt att känna till att arbetet med betong handlar om ett fysiskt tungt arbete (och där du kommer bli smutsig) och det kommer vara extra härligt med en dusch direkt efter arbetet. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Under rekryteringsprocessen kommer vi att be dig att beställa ett utdrag från ditt belastningsregister som visas upp innan de avslutande stegen i rekryteringsprocessen. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET K-Prefab tillverkar skräddarsydda, prefabricerade betongelement som produceras inomhus på fabrik. Våra fabriker ligger i Sverige. De prefabricerade betongelementen levereras monteringsfärdiga från fabrik till byggarbetsplats. De objektanpassade betongelementen kan levereras grundmålade och med fönster enligt kundens önskemål. De kan även levereras med färdiga tomrör för el, ventilation och VVS. De prefabricerade betongelementen är som enorma byggklossar som snabbt fogas ihop till färdiga betongstommar.

13 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
3D Printing Materials Technician | Älmhult | Experis

Experis is a leading consulting firm in IT/Tech in Sweden and part of the global conglomerate ManpowerGroup. As a consultant at Experis, you get the opportunity to advance rapidly. We help you take the next career step in IT based on your unique talents. Together with your consultant manager, you will devise a plan that aligns with your career goals. With us, you have a secure employment and can look forward to exciting tasks and a network of friendly and competent colleagues. What do we offer? Do you have a passion for action and creativity? Do you want to be a part of many people's dreams and work alongside 3D artists, modelers, and interior designers? Then this might be the right opportunity for you! In this job, you are offered a challenging position in a creative environment with high expectations for the functionality and quality of 3D products. You will work in an expansive and successful company with a high wow factor. As a consultant via Experis, we can offer you opportunities and experience working in an international organization with a fast pace. What challenges do we offer? We are looking for a skilled 3D Materials Technician to join our dynamic team. In this role, you will be responsible for producing high-quality digital and 3D content, managing materials documentation, and ensuring accuracy in product representations. Your expertise will be crucial in advising our 3D production team and maintaining high standards throughout the production process. Who are you? You have a passion for images and craftsmanship in your work. You are motivated and enthusiastic about developing, learning, and sharing knowledge and experiences. You are passionate about working in a fast-paced and future-oriented environment. You work well under changing conditions, are responsible, and have the ability to work independently. We also wish that you have: * Education or experience with 3D graphics, textures and product development, visualisation or equivalent. * Extensive knowledge in 3D Computer Graphics (Ray tracing) and advanced rendering techniques, 3D modelling, texturing and rendering. * Extensive experience working in 3D Studio Max, VRay, CAD, Maya, Adobe CS or equivalent software. * Solid Worx * CLO3D or Blender * Experience in photography and image editing. * Good knowledge of physics regarding materials. * Fluent in English, both written and spoken. * Can go to the office in Älmhult at least 3 days a week, and full time during the onboarding period Working as a consultant at Experis: We can offer you work in a stable and positive team with great work joy. You have the privilege of operating in an environment with vast experience and broad competence where new and exciting challenges await those with high ambitions and work capacity. We have partnerships with both large and small companies worldwide, and our specialized knowledge of the market enables us to quickly find the right job opportunity for you. We are experts in recognizing each individual's unique potential. That's how we succeed in matching you with a company where you will thrive, develop, and be inspired. Questions? Welcome with your application by registering your CV via the link on the right. Selection takes place continuously, so a tip is to send in your application already today. If you have questions about the assignment or the role as a consultant, you are welcome to email Lovisa Åsgården at [email protected] or Ebba Folkesson at [email protected].

13 juni 2024
Sista ansökan:
13 juli 2024
Grafisk formgivare/Kreatör

Beskrivning Vi söker en kvalificerad och kreativ grafisk formgivare till Kommunbyrån för ett vikariat från september 2024 till april 2025, med anledning av en föräldraledighet. Kommunbyrån fungerar som Karlstads kommuns interna byrå och erbjuder tjänster inom grafisk formgivning, fotografi och filmproduktion till våra förvaltningar och bolag inom koncernen. Vi välkomnar dig som vill bidra till att stärka vår visuella kommunikation och vara en del av vårt engagerade team. Arbetsuppgifter Vi söker dig som är utbildad grafisk formgivare och kreatör som har erfarenhet av att formge olika typer av produkter, både för tryck, digitalt och rörligt inom ramen för en grafisk profil. Din uppgift är att tillsammans med två andra grafiska formgivare arbeta på uppdrag från kommunens förvaltningar och leverera inom avtalad tid. Uppdragens karaktär varierar, ibland gör du allt – från idé till färdig produkt, ibland är uppdragen mer styrda. Vissa uppdrag är återkommande medan andra är varierande utifrån beställaren. Arbetet kan ibland vara tidspressat och kräver flexibilitet och stresstålighet. Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsplats med kvalificerade och engagerade kollegor som hjälps åt och som gillar sitt jobb. Kvalifikationer Vikariatet kräver att du har en grafisk utbildning i grunden eller motsvarande med minst tre års erfarenhet som grafisk formgivare. Du jobbar obehindrat inom Adobe Creative Suite, främst InDesign, Illustrator, Photoshop och Premiere. Vi söker dig som - har tidigare erfarenhet av arbete på byrå eller som frilans flerårig erfarenhet av att arbeta med original och har ett bra öga för färg och form - är van att jobba med både tryckproduktioner till exempel foldrar, broschyrer, affischer och rapporter samt digitala medier till exempel Powerpoint presentationer, Word, och även rörligt material till sociala medier Du är  - noggrann, kvalitetsmedveten och har ett öga för detaljer - operativ, snabb, självgående och nyfiken att lära dig mer - van att ta fram idé och förslag utifrån beställarens önskemål - tar ansvar för egen planering och van att redovisa tidsrapportering. - har kunskap inom tillgänglighetsanpassade dokument (Adobe Acrobat)  Om Karlstads kommun Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

13 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Konsulent, med inriktning bibliotek och läsfrämjande för barn och unga

Kulturförvaltningen arbetar för ett fritt, rikt och starkt kulturliv i hela Västra Götaland. Vi främjar, stöttar och utvecklar Västra Götalands kulturliv tillsammans med kommuner, civilsamhälle och andra aktörer. Kulturförvaltningen ger tjänstepersonsstöd till regionens kulturpolitiska organ: Kulturnämnden och Styrelsen för kulturutveckling. Läs mer på vår webbplats vgregion.se/kulturforvaltningen. Kulturförvaltningen arbetar för att kultur, natur och kulturarv ska vara en del av alla människors vardag. För att utföra vårt uppdrag med konst, kultur, natur och kulturarv finns för kärnverksamheten två avdelningar där respektive avdelning är uppdelad på ett flertal enheter. För att samordna tvärande frågor arbetar vi i matris, där vårt arbete med kommuner, barn och unga, samlingsförvaltning och Agenda 2030 är några. Avdelningen Konst och kultur erbjuder kunskap och kompetens inom konst- och kulturområdet som stöd till kommunerna, civilsamhället och andra aktörer för genomförande och främjande av utveckling inom kulturområdet. Vill du vara med och bidra till att människor med olika förutsättningar får likvärdig tillgång till information, kultur och kunskap? Vill du arbeta med utvecklingsfrågor för folkbibliotek? Då kan du vara den konsulent vi söker!  Tjänsten är placerad på enheten Bibliotek och litteratur som ansvarar för regionbiblioteksuppdraget och förvaltningens litteratur- och läsfrämjande mål. Här jobbar 15 medarbetare. Vi arbetar med att främja samarbete, verksamhetsutveckling och kvalitet för de folkbibliotek som är verksamma i regionen. Utöver det arbetar vi strategiskt med förändringsarbete, processtöd och kunskapsspridning kring frågor som rör bibliotekens utveckling och roll i samhället. Inom litteraturområdet delar vi även ut arrangörsstöd och arbetar för att skapa fler fristäder inom vår region till förföljda konstnärer.  Vi letar nu efter en konsulent som vill förstärka vårt arbete inom Läsfrämjandelyftet, en satsning från Kulturrådet för personal på folkbiblioteken. Läsfrämjandelyftet ska bidra till kompetensutveckling inom litteraturförmedling och läsfrämjande med fokus på barns och ungas läsning. I denna del av tjänsten arbetar du tillsammans med en kollega kring inplanerade satsningar för folkbiblioteken kommande år. För att vi ska kunna ta ett helhetsansvar för utveckling inom bibliotek, litteratur och läsfrämjande kommer du också tillsammans med dina kollegor att arbeta utifrån vår regionala biblioteksplan. Du arbetar med redan inplanerade aktiviteter såsom till exempel Gåvoboken och Språktåget, men skapar också egna utifrån kommunernas behov. Du tar initiativ till samarbeten och intar en främjande, stödjande och rådgivande roll i relation till folkbiblioteken och litterära aktörer. Du ingår i olika nätverk och har utbyte med andra regioner samt nationella biblioteksaktörer. Du kommer att arbeta med metodutveckling, samt att muntligt och skriftligt förmedla erfarenhets- och forskningsbaserad kunskap. Du behöver kunna coacha och facilitera alltifrån stora till mindre möten både digitalt och fysiskt.  Arbetsplatsen är förlagd till Göteborg, Borås eller Vänersborg men resor runtom i regionen ingår i arbetet, ibland även på kvällar och helger.  Krav Akademisk examen inom bibliotek, litteratur, pedagogik eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Erfarenhet av verksamhetsutveckling, projektledning och utvärderingsprocesser.  Erfarenhet av att organisera utbildningsinsatser.  Erfarenhet av att ha arbetat med barn och unga. Meriterande  Nätverk inom kommunal, regional och nationell verksamhet. Erfarenhet av samverkansfrågor ur ett regionalt och/eller kommunalt perspektiv.  Erfarenhet av att ha arbetat med litteratur och/eller läsfrämjande för och med barn och unga.  Talar ett eller flera utomeuropeiska språk.  B-körkort  Personliga kompetenser   Vi ser gärna att du har vana av att arbeta i team och grupper och agerar prestigelöst för att hitta lösningar på gemensamma problem. Du är bra på att vägleda och pedagogiskt förklara processer. På arbetet är du självständig och har förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter och olika arbetstakt utifrån verksamhetens behov. Du bidrar med nya idéer som du också omsätter i handling. Ditt perspektiv är långsiktigt och du kan planera arbetet på ett strategiskt sätt.  Tjänsten är en projektanställning på 1 år med tillträde 2 september Intervjuer sker 1 och 2 juli. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

13 juni 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Senior Hard-Surface Artist

As a Senior Hard-Surface Artist you will mainly be responsible for creating weapons, but also vehicles, machines and other key assets in the world. You will collaborate with artists, designers and other disciplines to bring high-quality assets to life and optimize performance for an enhanced player experience. Working at Avalanche enables a great level of creative freedom and autonomy. You are responsible for taking your assets from conceptual mockups, through modeling and texturing, to final implementation. To thrive within our team at Avalanche, proficiency in technical skills is essential, as is a willingness to learn, engage, and adapt to our engine and custom tools. Additionally, the ideal candidate is supportive to the project and actively contributes to the ongoing learning and development of the broader team and colleagues. To be considered for the position you need a comprehensive portfolio showcasing your artistic skills and examples of your work. What you'll do Create consistent high-quality hard-surface assets such as weapons, vehicles, machines and props for our games. Work autonomously from concepts or other reference materials to realize the vision of the project. Collaborate closely with artists, designers and other disciplines to understand needs, limitations, and intentions to realize the game's vision. Implement and optimize assets for performance and memory usage, while maintaining visual fidelity. Develop and maintain documentation and contribute to best practices for the art pipeline and tools. Provide support, guidance and feedback to your peers as well as other disciplines and outsourcing partners. Oversee certain areas of a project and take responsibility for ongoing tasks and goals. Mentor and serve as an example for less experienced colleagues. Who you are In-depth experience as a Hard Surface Artist or an equivalent role. Excellent modeling, texturing and shader skills using industry-standard tools such as Autodesk Maya, Substance Painter/Designer, Zbrush and Photoshop (or equivalent). Capable of taking full responsibility throughout the art pipeline. Deep understanding of composition, form, scale, color, texture, lighting, and how mechanical objects are fabricated and assembled. A great artistic eye and attention to detail. Good problem-solving abilities, both technical and creative. Effective communication and collaboration skills, with the ability to work in a multidisciplinary team. Ability to manage your own time and tasks, set accurate goals and meet deadlines. Receptive to feedback and adaptable to necessary changes. Proficient verbal and written skills in English.

13 juni 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Senior VFX Artist

We are currently seeking two talented and enthusiastic Senior VFX artists to join our team in developing our next open-world game. As a VFX Artist at Avalanche, you will be responsible for creating, integrating, and optimizing particle visual effects, such as fire, smoke, weapon effects, explosion effects, and tire tracks. As a crucial member of the development team, you will collaborate closely with the Art Director and Design team to produce visually stunning effects that will elevate the gameplay experience and take the visual quality of the game to the next level, utilizing our proprietary engine. In addition, you will be expected to drive the quality benchmark for your discipline while managing your time to match the project’s goals. To thrive within our team at Avalanche, proficiency in technical skills is essential, as is a willingness to learn, engage, and adapt to the engine and custom tools. Additionally, the ideal candidate is supportive to the project and actively contributes to the ongoing learning and development of the broader team and colleagues. To be considered for the position you need a comprehensive portfolio showcasing your artistic skills and examples of your work. What you'll do Create consistent high-quality real-time effects using particles that align with the game's artistic vision and gameplay requirements. Work autonomously from concepts or other reference materials to realize the vision of the project. Collaborate closely with the Art Director, Lead VFX Artist and other disciplines to establish the visual goals of the project. Implement and optimize visual effects for performance and memory usage, while maintaining visual fidelity. Use visual reference of an effect, deconstruct it, and subsequently re-create it in a real-time game engine. Develop and maintain documentation and contribute with best practices for the VFX pipeline and tools. Provide support, guidance and feedback to your peers as well as other disciplines and outsourcing partners. Oversee certain areas of a project and take responsibility for ongoing tasks and goals. Mentor and serve as an example for less experienced colleagues Who you are In-depth, professional experience as a VFX Artist or similar role in the video games industry. Strong proficiency in third-party software such as Photoshop, Maya, Adobe After Effects, and Houdini or Embergen. Capable of taking full responsibility throughout the VFX pipeline. Proficient knowledge of various VFX techniques, using different approaches; Simulations, Mesh Particles, Materials, and Ribbons. A great artistic eye and attention to detail. Excellent problem-solving abilities, both technical and creative. Effective communication and collaboration skills, with the ability to work in a multidisciplinary team. Ability to manage your own time and tasks, set accurate goals and meet deadlines. High artistic ability to visualize and maintain the design and art vision, even with limited concept art and direction. Receptive to feedback and adaptable to necessary changes. Up-to-date with the latest industry trends and techniques. Proficient verbal and written skills in English.

13 juni 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Jula söker Planogram Specialist

Jula AB är idag ett av Sveriges mest framgångsrika detaljhandelsföretag med totalt 139 varuhus och e-handel. Jula har en stadig expansionstakt och öppnar 5 till 10 nya varhus per år.   På Jula siktar vi högre och tar nu nya kliv för att fortsätta utveckla Julas Space Management och söker därför en Planogram Specialist då nuvarande går vidare inom Jula.    Space Management avdelningen har det operativa ansvaret för att ta hand om Julas sortiment. Det innebär att säkerställa omhändertagandet i hyllan med fokus på att stärka kundupplevelsen, förbättra lönsamheten och kunna möta Julas framtida expansion.                                                                                                                                                           Detta gör du som Planogram Specialist Rollen innebär att utifrån analys av försäljning och lönsamhet skapa planogram som ger förutsättningar för mekanisk försäljning. Du har goda kunskaper om sortiment, säljstyrning och köpbeteende vilket gör att du skapar en kommersiell varuplacering i vårt planogramsverktyg JDA. Du säkerställer att de genererar en kundupplevelse som stärker Julas totala affär med kvalitativa och skalbara lösningar för varuhusen. Nyheter är viktigt i vårt sortimentserbjudande där du är en nyckelspelare vid lanseringar för en lyckad säljstart.   Du kommer ingå i ett team på 7 personer bestående av Space Specialist Manager, Visual Merchandiser, Planogram Specialist och Campaign Merchandiser Store. I din roll arbetar du också i nära samarbete med inköp, kollegorna inom Concept Development och Store Establishment. Tillsammans med teamet skapar du förutsättningar för en effektiv kedje- och varuhusdrift i samtliga länder.     Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Du har flera års erfarenhet av arbete med Space Management och goda kunskaper inom Category Management. Du har också utbildning, eller motsvarande erfarenhet, inom butiksekonomi, försäljning, marknadsföring eller kommunikation samt goda kunskaper inom varuförsörjning via planogram. Du är van att analysera försäljningsdata och har erfarenhet av att arbeta på central nivå.   Genom tidigare erfarenheter ser du vikten av Space Management och dess roll som en viktig bidragsgivare där kundupplevelsen baseras på erbjudandet som skapar förutsättningar för kundmötet.  Du ser det som en självklarhet och spännande utmaning att vara med och utveckla Space Management på Jula vilket inkluderar både arbetssätt, förhållningssätt och verktyg.   Rollen kräver mycket goda kunskaper inom planogramsverktyg JDA eller liknande Space planning verktyg, Office-paketet samt Engelska. Kunskap inom Relex ses som meriterande.   Det här är du som person Du har ett stort kundfokus och för att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad och har god förmåga att planera och arbeta både självständigt och i grupp. Du är noggrann, analytisk och resultatinriktad och kan omsätta teori till verklighet för att stötta våra varuhus. För att trivas i en miljö där det alltid är mycket på gång bör du vara prestigelös, engagerad, nyfiken och bra på att kommunicera.     Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Huvudplacering är på Julas huvudkontor i Skara men viss del av arbetet kan ske på annan plats. Jula har kollektivavtal med Unionen. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!   Så här söker du  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson.  Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen, Finland och Österrike. Julas omsättning är 9,7 miljarder SEK.

13 juni 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Jula söker Planogram Specialist

Jula AB är idag ett av Sveriges mest framgångsrika detaljhandelsföretag med totalt 139 varuhus och e-handel. Jula har en stadig expansionstakt och öppnar 5 till 10 nya varhus per år.   På Jula siktar vi högre och tar nu nya kliv för att fortsätta utveckla Julas Space Management och söker därför en Planogram Specialist då nuvarande går vidare inom Jula.    Space Management avdelningen har det operativa ansvaret för att ta hand om Julas sortiment. Det innebär att säkerställa omhändertagandet i hyllan med fokus på att stärka kundupplevelsen, förbättra lönsamheten och kunna möta Julas framtida expansion.                                                                                                                                                           Detta gör du som Planogram Specialist Rollen innebär att utifrån analys av försäljning och lönsamhet skapa planogram som ger förutsättningar för mekanisk försäljning. Du har goda kunskaper om sortiment, säljstyrning och köpbeteende vilket gör att du skapar en kommersiell varuplacering i vårt planogramsverktyg JDA. Du säkerställer att de genererar en kundupplevelse som stärker Julas totala affär med kvalitativa och skalbara lösningar för varuhusen. Nyheter är viktigt i vårt sortimentserbjudande där du är en nyckelspelare vid lanseringar för en lyckad säljstart.   Du kommer ingå i ett team på 7 personer bestående av Space Specialist Manager, Visual Merchandiser, Planogram Specialist och Campaign Merchandiser Store. I din roll arbetar du också i nära samarbete med inköp, kollegorna inom Concept Development och Store Establishment. Tillsammans med teamet skapar du förutsättningar för en effektiv kedje- och varuhusdrift i samtliga länder.     Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Du har flera års erfarenhet av arbete med Space Management och goda kunskaper inom Category Management. Du har också utbildning, eller motsvarande erfarenhet, inom butiksekonomi, försäljning, marknadsföring eller kommunikation samt goda kunskaper inom varuförsörjning via planogram. Du är van att analysera försäljningsdata och har erfarenhet av att arbeta på central nivå.   Genom tidigare erfarenheter ser du vikten av Space Management och dess roll som en viktig bidragsgivare där kundupplevelsen baseras på erbjudandet som skapar förutsättningar för kundmötet.  Du ser det som en självklarhet och spännande utmaning att vara med och utveckla Space Management på Jula vilket inkluderar både arbetssätt, förhållningssätt och verktyg.   Rollen kräver mycket goda kunskaper inom planogramsverktyg JDA eller liknande Space planning verktyg, Office-paketet samt Engelska. Kunskap inom Relex ses som meriterande.   Det här är du som person Du har ett stort kundfokus och för att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad och har god förmåga att planera och arbeta både självständigt och i grupp. Du är noggrann, analytisk och resultatinriktad och kan omsätta teori till verklighet för att stötta våra varuhus. För att trivas i en miljö där det alltid är mycket på gång bör du vara prestigelös, engagerad, nyfiken och bra på att kommunicera.     Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Huvudplacering är på Julas huvudkontor i Skara men viss del av arbetet kan ske på annan plats. Jula har kollektivavtal med Unionen. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!   Så här söker du  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson.  Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen, Finland och Österrike. Julas omsättning är 9,7 miljarder SEK.

13 juni 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Jula söker Planogram Specialist

Jula AB är idag ett av Sveriges mest framgångsrika detaljhandelsföretag med totalt 139 varuhus och e-handel. Jula har en stadig expansionstakt och öppnar 5 till 10 nya varhus per år.   På Jula siktar vi högre och tar nu nya kliv för att fortsätta utveckla Julas Space Management och söker därför en Planogram Specialist då nuvarande går vidare inom Jula.    Space Management avdelningen har det operativa ansvaret för att ta hand om Julas sortiment. Det innebär att säkerställa omhändertagandet i hyllan med fokus på att stärka kundupplevelsen, förbättra lönsamheten och kunna möta Julas framtida expansion.                                                                                                                                                           Detta gör du som Planogram Specialist Rollen innebär att utifrån analys av försäljning och lönsamhet skapa planogram som ger förutsättningar för mekanisk försäljning. Du har goda kunskaper om sortiment, säljstyrning och köpbeteende vilket gör att du skapar en kommersiell varuplacering i vårt planogramsverktyg JDA. Du säkerställer att de genererar en kundupplevelse som stärker Julas totala affär med kvalitativa och skalbara lösningar för varuhusen. Nyheter är viktigt i vårt sortimentserbjudande där du är en nyckelspelare vid lanseringar för en lyckad säljstart.   Du kommer ingå i ett team på 7 personer bestående av Space Specialist Manager, Visual Merchandiser, Planogram Specialist och Campaign Merchandiser Store. I din roll arbetar du också i nära samarbete med inköp, kollegorna inom Concept Development och Store Establishment. Tillsammans med teamet skapar du förutsättningar för en effektiv kedje- och varuhusdrift i samtliga länder.     Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Du har flera års erfarenhet av arbete med Space Management och goda kunskaper inom Category Management. Du har också utbildning, eller motsvarande erfarenhet, inom butiksekonomi, försäljning, marknadsföring eller kommunikation samt goda kunskaper inom varuförsörjning via planogram. Du är van att analysera försäljningsdata och har erfarenhet av att arbeta på central nivå.   Genom tidigare erfarenheter ser du vikten av Space Management och dess roll som en viktig bidragsgivare där kundupplevelsen baseras på erbjudandet som skapar förutsättningar för kundmötet.  Du ser det som en självklarhet och spännande utmaning att vara med och utveckla Space Management på Jula vilket inkluderar både arbetssätt, förhållningssätt och verktyg.   Rollen kräver mycket goda kunskaper inom planogramsverktyg JDA eller liknande Space planning verktyg, Office-paketet samt Engelska. Kunskap inom Relex ses som meriterande.   Det här är du som person Du har ett stort kundfokus och för att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad och har god förmåga att planera och arbeta både självständigt och i grupp. Du är noggrann, analytisk och resultatinriktad och kan omsätta teori till verklighet för att stötta våra varuhus. För att trivas i en miljö där det alltid är mycket på gång bör du vara prestigelös, engagerad, nyfiken och bra på att kommunicera.     Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Huvudplacering är på Julas huvudkontor i Skara men viss del av arbetet kan ske på annan plats. Jula har kollektivavtal med Unionen. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!   Så här söker du  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson.  Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen, Finland och Österrike. Julas omsättning är 9,7 miljarder SEK.

13 juni 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Jula söker Planogram Specialist

Jula AB är idag ett av Sveriges mest framgångsrika detaljhandelsföretag med totalt 139 varuhus och e-handel. Jula har en stadig expansionstakt och öppnar 5 till 10 nya varhus per år.   På Jula siktar vi högre och tar nu nya kliv för att fortsätta utveckla Julas Space Management och söker därför en Planogram Specialist då nuvarande går vidare inom Jula.    Space Management avdelningen har det operativa ansvaret för att ta hand om Julas sortiment. Det innebär att säkerställa omhändertagandet i hyllan med fokus på att stärka kundupplevelsen, förbättra lönsamheten och kunna möta Julas framtida expansion.                                                                                                                                                           Detta gör du som Planogram Specialist Rollen innebär att utifrån analys av försäljning och lönsamhet skapa planogram som ger förutsättningar för mekanisk försäljning. Du har goda kunskaper om sortiment, säljstyrning och köpbeteende vilket gör att du skapar en kommersiell varuplacering i vårt planogramsverktyg JDA. Du säkerställer att de genererar en kundupplevelse som stärker Julas totala affär med kvalitativa och skalbara lösningar för varuhusen. Nyheter är viktigt i vårt sortimentserbjudande där du är en nyckelspelare vid lanseringar för en lyckad säljstart.   Du kommer ingå i ett team på 7 personer bestående av Space Specialist Manager, Visual Merchandiser, Planogram Specialist och Campaign Merchandiser Store. I din roll arbetar du också i nära samarbete med inköp, kollegorna inom Concept Development och Store Establishment. Tillsammans med teamet skapar du förutsättningar för en effektiv kedje- och varuhusdrift i samtliga länder.     Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Du har flera års erfarenhet av arbete med Space Management och goda kunskaper inom Category Management. Du har också utbildning, eller motsvarande erfarenhet, inom butiksekonomi, försäljning, marknadsföring eller kommunikation samt goda kunskaper inom varuförsörjning via planogram. Du är van att analysera försäljningsdata och har erfarenhet av att arbeta på central nivå.   Genom tidigare erfarenheter ser du vikten av Space Management och dess roll som en viktig bidragsgivare där kundupplevelsen baseras på erbjudandet som skapar förutsättningar för kundmötet.  Du ser det som en självklarhet och spännande utmaning att vara med och utveckla Space Management på Jula vilket inkluderar både arbetssätt, förhållningssätt och verktyg.   Rollen kräver mycket goda kunskaper inom planogramsverktyg JDA eller liknande Space planning verktyg, Office-paketet samt Engelska. Kunskap inom Relex ses som meriterande.   Det här är du som person Du har ett stort kundfokus och för att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad och har god förmåga att planera och arbeta både självständigt och i grupp. Du är noggrann, analytisk och resultatinriktad och kan omsätta teori till verklighet för att stötta våra varuhus. För att trivas i en miljö där det alltid är mycket på gång bör du vara prestigelös, engagerad, nyfiken och bra på att kommunicera.     Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Huvudplacering är på Julas huvudkontor i Skara men viss del av arbetet kan ske på annan plats. Jula har kollektivavtal med Unionen. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!   Så här söker du  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson.  Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen, Finland och Österrike. Julas omsättning är 9,7 miljarder SEK.

13 juni 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024