Kultur, media, design

Sök lediga jobb inom Kultur, media, design

Kommunarkivarie
Hofors kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt – oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda. Hofors kommun ingår i förvaltningsområde för finska och vi ser positivt på om du som söker arbete hos oss är finsktalande. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mer på www.hofors.se Som kommunarkivarie kommer du att tillhöra kommunens kansli som organisatoriskt ligger under kommunstyrelsen.  På kansliet arbetar även kommunens nämndsekretare och samordnare för bland annat dataskydd och nationella minoriteter. På kanslifunktionen ansvarar vi för utveckling och service gällande nämndadministration och ärendehantering och vi samordnar kommunens arbete inom dataskydd, statistik och nationella minoriteter. Vi verkar särskilt för att principerna om transparens och öppenhet ska gälla.  Vi är en liten och sammansvetsad grupp som hjälper varandra för att lösa våra utmaningar. ARBETSUPPGIFTER Som kommunarkivarie arbetar du både strategiskt och operativt. Du leder och utvecklar kommunens processer gällande arkiv- och informationshantering. I arbetet med arkivet ingår bl.a. att bedriva tillsyn, ta fram och revidera styrdokument, genomföra gallringsutredningar, besvara förfrågningar och göra sekretessprövningar. I uppdraget ingår också att vara ett stöd för verksamheterna och internt sprida kunskap om arkiv- och informationshantering.  Kommunen genomgår ett förändringsarbete gällande vår hantering av information. Vi har ett system för e-arkivering och ett arbete pågår med att ta fram en informationshanteringsplan. Du kommer att vara en viktig del i det fortsatta arbetet med detta. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen som kommunarkivarie måste du ha akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller flerårig erfarenhet av arbete som arkivarie. Du måste ha goda kunskaper om de regler som styr hanteringen av arkiv- och informationshanteringen inom offentlig verksamhet, så som offentlighets- och sekretesslag, arkivlag, dataskyddsförordning m.m. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket mycket väl, i såväl tal som i skrift. Du behöver kunna förstå komplicerade språkliga underlag och kunna producera egna dokument av hög kvalitet. Om du har erfarenhet av arbete i en offentlig verksamhet eller erfarenhet av utveckling och förvaltning av e-arkiv så ser vi det som meriterande. För tjänsten är det viktigt att du är självgående, att du tar ansvar för dina uppgifter och att du kan strukturera och driva dina processer framåt.  Det är viktigt att du kan upprätta och hålla tidsramar. Kommunens utvecklingsarbete med arkivet har under några år stått relativt still. Det är därför viktigt att du också är uthållig och kan hålla dig motiverad och arbeta på effektivt även när allt inte bara flyter på. Du kommer att ha kontakt med många andra verksamheter i ditt arbete, så det är viktigt att du kan samarbeta bra med andra. ÖVRIGT OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 december 2024
Sista ansökan:
7 januari 2025
Bibliotekarie vid biblioteken i Rättvik
Rättviks kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Samhällsutvecklingsförvaltningen arbetar med mark och planering, miljö och byggande, näringsliv, kultur, ungdom och fritid. Hos oss arbetar cirka 45 medarbetare. Förvaltningen har en bred verksamhet som berör alla som på något sätt verkar i eller besöker Rättviks kommun. Vårt samlade uppdrag innebär att göra det attraktivt för nuvarande och potentiella invånare, företag och besökare att bo, leva, verka och investera i vår kommun. Beskrivning Rättviks Kulturhus innehåller bibliotek, naturmuseum, konsthall, konstsamlingar och bildarkiv. Kulturenheten har en bred program- och utställningsverksamhet i Kulturhuset. Vi arbetar aktivt med att utveckla våra tre bibliotek i Rättvik, Boda och Ore och ingår sedan 2023 i samarbetet med alla dalakommuner i Dalabiblioteket Arbetsbeskrivning Du ansvarar för vuxenavdelning och arbetar läsfrämjande för alla åldrar på våra tre bibliotek. Delta i satsningar inom olika områden, det kan rikta sig till våra prioriterade grupper likväl som olika projekt. Du arbetar med mediehantering, omvärldsbevakning samt sedvanliga biblioteksuppgifter och är vår representant i Dalabibliotekens mediegrupp Du håller i workshops och arbetar med vår programverksamhet i samverkan med övrig personal I tjänsten ingår förstås yttre tjänstgöring i Kulturhusets informationsdisk och vägledning av våra besökare i såväl biblioteket som Kulturhusets övriga verksamheter. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning i biblioteks- och informationsvetenskap, litteraturvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du även pedagogisk utbildning är det meriterande. Vi önskar att du har erfarenhet av arbete på bibliotek, hålla i workshops och du bör ha goda IT-kunskaper. Som person är du självgående, serviceinriktad och initiativtagande. Du ska ha lätt för att kommunicera digitalt och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Kvälls- och lördagstjänstgöring ingår. Då vi har närbibliotek i Boda Kyrkby och Furudal krävs körkort B för tjänsten. Övrigt I denna rekrytering erbjuder vi medflyttarservice i samarbete med Rekryteringslots Dalarna och bostadsförtur i samarbete med RFAB. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!

4 december 2024
Sista ansökan:
19 december 2024
Hemslöjdskonsulent/ Hemslöjdsadministratör
Stockholms Läns Hemslöjdsfören
Museiintendenter m.fl.

Hemslöjdskonsulent/ Hemslöjdsadministratör, Stockholms Läns Hemslöjdsförening, SLHF, har till uppgift att bevara, främja och utveckla slöjden inom länet. För att fullgöra dessa uppgifter arbetar föreningen med traditionen som grund för att stimulera till utveckling och nyskapande. Hemslöjden verkar för att tekniskt och konstnärligt kunnande inom slöjden bevaras och vi anordnar aktiviteter, sprider information och kännedom om slöjden. Vi har ett nära samarbete med länshemslöjdskonsulenterna, andra slöjdaktörer i länet och hemslöjdsrörelsen i övriga landet. Vi vill bjuda in människor i alla åldrar i hela länet att upptäcka och fördjupa sig i slöjden. Vi vill fortsätta utveckla föreningen till en jämställd, jämlik och tillgänglig organisation, där den som är intresserad av handgjort skapande kan känna sig välkommen på sina egna villkor. Vi är verksamma i hela Stockholms län. Stockholms läns hemslöjdsförening söker en Hemslöjdskonsulent alternativt Hemslöjdsadministratör för en 50 % tjänst baserad i Stockholm med utgångspunkt i föreningens lokaler på Lidnersgatan 12. Arbetsuppgifter Som hemslöjdskonsulent/kursadministratör arbetar du med den långsiktiga utvecklingen av föreningens verksamhet. I tjänsten ingår en koordinatorfunktion där du ska samordna handledarledda träffar för medlemmar och allmänhet. Du kommer också att ha samarbetsansvaret med ett studieförbund för att genomföra Hemslöjdens kursverksamhet. Kursadministrationen sköts externt i samarbete med studieförbund men planering och genomförande sker i Hemslöjdens lokaler. Du kommer också sköta föreningens interna administration, ekonomihantering och viss försäljning i samband kurser och event. Vissa resor i tjänsten kan också förekomma inom länet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: · stort fokus och med egna drivkrafter kan arbeta utifrån styrelseuppdrag. · relevanta kunskaper om slöjdfältet, exempelvis kandidatexamen från ledarskap i slöjd och kulturhantverk, eller liknande. · god kunskap om slöjdens olika material- och tekniker. · förmåga att arbeta både självständigt och i samverkan med andra. · förmåga till att utveckla, planera och genomföra ditt arbete. · god digital förmåga och kan uppdatera webb samt sköta viss ekonomisk administration · Vi ser gärna att du har god kännedom och förståelse för ideella organisationers förutsättningar. · B-körkort Om anställningen Stockholms läns hemslöjdsförening tillämpar DIK:s avtal för tjänsten. Lön enligt överenskommelse. Vi använder årsarbetstid där arbete på kvällar och helger förekommer. Tillträde till tjänsten 2025-02-01 eller enligt överenskommelse, provanställning sex månader tillämpas. Vi intervjuar löpande. Kontakt och ansökan Välkommen att skicka in din ansökan, med cv och personligt brev, senast den 31 december 2024 till Maria Neijman, ordförande Stockholms läns hemslöjdsförening, mejladress: [email protected] Frågor om tjänsten besvaras av Andreas Sohlberg ledamot, Stockholms läns hemslöjdsförening, mobil: 070-742 40 09 och mejladress: [email protected] eller Lena Månson, Stockholms läns hemslöjdsförening, [email protected].

4 december 2024
Sista ansökan:
31 december 2024
Bibliotekarie och arbetsledare
Kumla kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Vill du bli vår nya kollega och arbetsledare på Kumla bibliotek!?  Vi söker en bibliotekarie med bred erfarenhet av biblioteksverksamhet och verksamhetsutveckling. I tjänsten ingår också att vara arbetsledare för medarbetarna på Kumla bibliotek.   Kumla har ett stort och vackert bibliotek med strax över 200 000 besökare per år. I bibliotekets lokaler inryms också kommunens konsthall. Vi har en omfattande kulturprogramsverksamhet för barn och vuxna. Biblioteket har sedan många år satsat mycket på läsfrämjande verksamhet. Vi är också stolta över vår biblioteksbussverksamhet med turer till både allmänhet och skola. På biblioteket arbetar 13 personer, bibliotekarier, biblioteksassistenter, kulturpedagog samt biblioteksbusschaufför.    Kulturavdelningen i Kumla består förutom biblioteket även av kulturskola, allmänkultur och väntjänst. ARBETSUPPGIFTER Arbetsplatsen är Kumla Bibliotek och arbetet omfattar viss verksamhet även på helg och kvällstid, samt andra för en bibliotekarie förekommande arbetsuppgifter som till exempel pass i bibliotekets informationsdisk.  Som arbetsledare leder du det dagliga arbetet på biblioteket genom att vara länken mellan chef och medarbetare. Du stöttar och handleder bibliotekets medarbetare och ansvarar för bland annat bemanning och schemaplanering. Tillsammans med kulturchef arbetar du med och driver utvecklingsfrågor i verksamheten. Som arbetsledare ansvarar du även för att ta fram underlag för att följa upp verksamhetens mål. Du är en del av kulturavdelningens styrgrupp. Kulturchef har arbetsmiljö-, ekonomi- och personalansvar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som:   Har akademisk utbildning inom biblioteks- och informationsvetenskap eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.  Du är förändringsbenägen, vågar tänka nytt och ser möjligheter till förbättring. Du bidrar till god stämning i gruppen och har förmåga att entusiasmera dina kollegor. Du har lätt att hitta vägar till samarbete, både med interna och med externa aktörer. Du kan ta initiativ och har förmåga att konkretisera problem och hitta lösningar, har erfarenhet av och tycker om att arbeta med utvecklingsfrågor.   Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbetsledning eller motsvarande som innebär att leda utan att vara chef. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag. Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2023 klicka här: https://youtu.be/xaWHncAO8jg?si=eM60O_6E8d9pAk4E

4 december 2024
Sista ansökan:
2 januari 2025
Konsthandläggare - vikariat
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Museiintendenter m.fl.

Konsthandläggare – Vikariat   Vill du arbeta i en spännande och dynamisk miljö med engagerade kollegor? Konstenheten, som är placerad på förvaltningen Fastighet, stöd och service ansvarar för den konstnärliga gestaltningen av de lokaler där Västra Götalandsregionen bedriver verksamhet. Västra Götalandsregionen tillämpar 1%-regeln vid ny- och ombyggnationer och konstenheten leder arbetet med den konstnärliga gestaltningen, samt ansvarar för att utveckla och förmedla konstsamlingen. Konsthandläggare på VGR Rollen är ett vikariat med start i februari fram till november. Som konsthandläggare arbetar du med gestaltning i de lokaler som Västra Götalandsregionen bedriver verksamhet i. Du ingår i konstenhetens konsthandläggarteam och arbetar i huvudsak självständigt med ärenden men även tillsammans med konstprojektledare. Du arbetar självständigt i hela ärendekedjan; från att bedöma behovet till att montera konstkollektionen på plats. Du bedömer även renoveringsbehov av konstverk och har en nära kontakt med konstenhetens ramverkstad. Arbetet innebär till största del ärenden som kommer direkt från verksamheterna; det kan vara hämtning av konst, flytt av konst, önskan om ny konst på enstaka rum eller hela avdelningar/enheter. En konsthandläggare har flera pågående ärenden samtidigt och dialog med berörd verksamhet är viktig. I arbetet med att sätta samman specifika konstkollektioner för de olika verksamheterna ska du använda dig av befintlig konst, men också göra nyinköp. Ditt arbete spänner över hela Västra Götalandsregionen, resor är vanligt förekommande i tjänsten.   Kvalifikationer Du har högskoleexamen inom konst, design alternativt motsvarande eftergymnasial utbildning med erfarenhet, som arbetsgivaren finner likvärdig. Du behöver även ha med dig erfarenhet av arbete med utställningsteknik och/eller hängning av konst. Då konstverk ska förflyttas och transporteras krävs förmåga till tunga lyft och transport av skrymmande konst, samt att vara bekväm och van vid att använda verktyg. Du har en förmåga att kunna arbeta strukturerat samtidigt som du behöver vara flexibel och kunna skifta fokus och prioritera om. Du har en god samarbetsförmåga och ett arbetssätt som präglas av en initiativförmåga och ett sinne för helhet. Det är meriterande med praktisk konstnärlig utbildning.    För dig är det naturligt och bekvämt att presentera placerad konst i offentlig miljö inför olika grupper samt bemöta olika tankar och perspektiv.  Du är van vid och har en god färdighet i att uttrycka dig väl i både tal och skrift.   Placeringsort är regionens hus i Göteborg. Då resor ingår i rollen behöver du ha B-körkort.  Rekryteringsprocessen Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kan komma att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen före anställning. Välkommen med din ansökan senast 18 december. Intervjuer planeras 7 januari så gör gärna en markering i kalendern. Vårt erbjudande Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till hållbara miljöer. Tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet. Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

4 december 2024
Sista ansökan:
18 december 2024
Konsthandläggare
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Museiintendenter m.fl.

Konsthandläggare Vill du arbeta i en spännande och dynamisk miljö med engagerade kollegor? Konstenheten, som är placerad på förvaltningen Fastighet, stöd och service ansvarar för den konstnärliga gestaltningen av de lokaler där Västra Götalandsregionen bedriver verksamhet. Västra Götalandsregionen tillämpar 1%-regeln vid ny- och ombyggnationer och konstenheten leder arbetet med den konstnärliga gestaltningen, samt ansvarar för att utveckla och förmedla konstsamlingen. Konsthandläggare på VGR Som konsthandläggare arbetar du med gestaltning i de lokaler som Västra Götalandsregionen bedriver verksamhet i. Du ingår i konstenhetens konsthandläggarteam och arbetar i huvudsak självständigt med ärenden men även tillsammans med konstprojektledare. Du arbetar självständigt i hela ärendekedjan; från att bedöma behovet till att montera konstkollektionen på plats. Du bedömer även renoveringsbehov av konstverk och har en nära kontakt med konstenhetens ramverkstad. Arbetet innebär till största del ärenden som kommer direkt från verksamheterna; det kan vara hämtning av konst, flytt av konst, önskan om ny konst på enstaka rum eller hela avdelningar/enheter. En konsthandläggare har flera pågående ärenden samtidigt och dialog med berörd verksamhet är viktig. I arbetet med att sätta samman specifika konstkollektioner för de olika verksamheterna ska du använda dig av befintlig konst, men också göra nyinköp. Ditt arbete spänner över hela Västra Götalandsregionen, resor är vanligt förekommande i tjänsten.   Kvalifikationer Du har högskoleexamen inom konst, design alternativt motsvarande eftergymnasial utbildning med erfarenhet, som arbetsgivaren finner likvärdig. Gedigen erfarenhet samt flerårigt arbete inom rumslig och/eller konstnärlig gestaltning med hög kunskap inom konstområdet som bransch. Då konstverk ska förflyttas och transporteras krävs förmåga till tunga lyft och transport av skrymmande konst, samt att vara bekväm och van vid att använda verktyg. Du har en god förmåga att kunna arbeta strukturerat samtidigt som du behöver vara flexibel och kunna skifta fokus och prioritera om. Du har en god samarbetsförmåga och ett arbetssätt som präglas av en initiativförmåga och ett sinne för helhet. Det är meriterande med erfarenhet enligt ovan i vårdmiljö, samt arbete med att öka förståelse för konst i offentlig miljö. Även arbete med upphandling, budgetarbete i politiskt styrd organisation är önskvärt. För dig är det naturligt och bekvämt att presentera placerad konst i offentlig miljö inför olika grupper samt bemöta olika tankar och perspektiv.  Du är van vid och har en färdighet i att uttrycka dig väl i både tal och skrift.   Placeringsort är i Borås, Solhem, då resor ingår i rollen behöver du ha B-körkort.  Rekryteringsprocessen Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kan komma att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen före anställning. Välkommen med din ansökan senast 18 december. Intervjuer planeras 8 januari så gör gärna en markering i kalendern. Vårt erbjudande Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till hållbara miljöer. Tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet. Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

4 december 2024
Sista ansökan:
18 december 2024
Cinematic Marketing Artist
IO Interactive AB
Designer inom spel och digitala medier

IO Interactive is currently looking for a CinematicMarketing Artistto join Project 007, a brand-new James Bond video game to be developed and published by IOI. Featuring a wholly original Bond story, players will step into the shoes of the world's favourite Secret Agent to earn their 00 status in the very first James Bond origin story. This is a permanent position based in one of our studios, with the option to work from home up to two days per week. What you will do: Lead the implementation of cinematic sequences for game trailers using in-engine tools, focusing on camera animation and character stage direction, set dressing, and lighting to create compelling visuals. Spearhead the creation of previz and block out scenes, establishing the visual direction and narrative flow of the trailers. Drive the editing process of game trailers, ensuring captivating storytelling and compelling cinematography. Take ownership of key projects, overseeing production from concept to completion. Collaborate closely with cinematic artists, animators, environment artists, audio designers, and lighting artists to achieve a cohesive and immersive cinematic experience. Who you are: Extensive experience in previz within the context of video games or game engines. Proven track record of creating captivating cinematic sequences and previz layouts that effectively convey narrative and emotion. Proficiency in animation software and tools, namely Maya and/or Motion Builder, with a keen eye for character performance and movement. Strong understanding of cinematic principles, composition, and visual storytelling techniques. Excellent communication and collaboration skills, with the ability to effectively convey creative ideas and feedback to cross-functional teams. Passion for pushing the boundaries of game trailers in the gaming industry. Curiosity and constant search for self-improvement, which IOI will nurture and enable through training & financing attendance to conference and courses. Who we are: IO Interactive is an independent videogame development and publishing company with studios in Copenhagen, Malmö, Barcelona, Istanbul and Brighton. As the creative force behind some of the most talked-about multiplatform video games in the last decade, we are committed to creating unforgettable characters and experiences – all powered by our award-winning, proprietary Glacier technology. We know that to achieve those goals, we need courage, talented people and a great working environment – and we do our utmost to have all of that. Across our multiple studios, we’re working on several projects. Crucially though, we’re all one team. We value the work and impact that each person brings to the table and we actively encourage new ideas, whilst listening to your insights along the way. We have a dedicated team of People Managers, who look after you as an individual and as an employee. With more than 40 nationalities, we know that everyone is different and we are proud to have a reputation for being a friendly workplace with highly-talent people. Learn more about Project 007.

4 december 2024
Sista ansökan:
23 maj 2025
Grafisk designer / illustratör
Rodceder AB
Designer inom spel och digitala medier

Är du en mångsidig grafisker? Behöver du praktiska erfarenheter? Kanske vill du bredda ditt CV? Har du studerat foto/ bildhantering / illustration/ PR / Marknadsföring eller liknande och nu vill sätta dina teoretiska kunskaper till praktiska erfarenheter? Eller försöker du helt enkelt att slå dig in på den banan? Kan du jobba med rörliga bilder och även jobba med 2D / 3D? Har du jobbat med produkter tidigare? Kan du redigera bilder personbilder frilägga bilder etc? Vi har stort behov av medarbetare 1-3st som kan börja idag, inför lansering på Nobel festen. Vi söker just nu trainees (betald) för vårt kontor i Uppsala, för rätt person kommer det att finnas möjligheter till att jobba hemifrån. Har du andra dolda talanger? Skryt!!! Skriv ner om du är bra på seo, Photoshop, produktdesign eller vad det nu är du tror att vi kanske har nytta av? Det är även ok att tala om vad du vill utveckla, lära dig mer av och fördjupa dig i? Vi vill att du skall få ut så mycket som möjligt av din tid här hos oss. Dessutom, ju bättre du blir, desto bättre blir vi!!!! Vi är ett startup företag som kommer att ha premiär nu på Nobel!!! vill du ha erfarenhet och massor med *** på ditt CV? jobba med härliga människor som provar sig fram? Släng iväg ditt cv - NU! ps. vi är redan prisbelönta ;) länk till instagram: https://www.instagram.com/uniqornaroyal/profilecard/?igsh=MXFwYjNsMDR5ZGgwdQ== Välkommen med din ansökan. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

4 december 2024
Sista ansökan:
3 februari 2025
Belysningsprojektör
Vattenfall AB
Ljus-, ljud- och scentekniker

Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar. Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats! Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur. Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi belysningsprojektörer som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv. Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället. Affärsområde Belysning är ledande i Sverige när det gäller kunskap inom belysningsområdet. Vi levererar energieffektiva helhetslösningar, våra kunder är exempelvis myndigheter, kommuner och byggentreprenadföretag inom industri- och infrasektorn. Vår företagskultur präglas av entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en målstyrd och projektorienterad organisation där säkerheten alltid kommer först. Vill du vara med och påverka och planera vår offentliga miljö i Sverige? I den här rollen får möjlighet att vara med och bidra till att skapa en trivsam, vacker och säker utomhusmiljö i Sverige. Vi arbetar med kunder över hela landet och erbjuder tjänster för utomhusbelysning i alla dess slag och jobbar med områden som utveckling, planering, uppsättning, vägledning, strukturering och gestaltning. Nu har du möjlighet att sätta ditt avtryck och hjälpa Vattenfall i sitt ärofyllda uppdrag att planera offentligbelysning till det bättre. Är du redo? Nu söker vi en belysningsprojektör till Malmö! Vi erbjuder dig en varierande vardag med fokus på belysningsplanering och belysningsrådgivning till kund. Projekt kan variera brett mellan belysning vid vägar och gång- och cykelbanor, till trivsam belysning i parker eller effektbelysning av broar och träd. Eller varför inte inspirerande och lekfull belysning i lekparker? Som belysningsprojektör är du en del av arbetsflödet "från idé till färdig fungerade belysning". Arbetet sker i nära kontakt med dina kunder och projekteringsgruppen som ansvarar för kund- och platsbesök, utformning och framtagande av handlingar. Beroende av kund så kan projekten innebära allt ifrån utredningar, beräkningar, val av armaturer, visualiseringar, armaturlistor och/eller ritningar. Du är intresserad av att fånga kundens önskemål och att forma såväl belysning som bygghandlingar till en komplett lösning. Kravspecifikation Vi söker dig som är utbildad belysningsprojektör, el-projektör eller ljusdesigner, alternativt har du motsvarande erfarenheter. För den här tjänsten är det viktigt att du har några års relevant arbetslivserfarenhet. Du är van att arbeta i CAD och har erfarenhet av belysningsberäkningsprogram som Dialux. Vi ser gärna att du är insatt i aktuella dokument för planering av belysning i utomhusmiljöer från SIS, Trafikverket, med flera. Kunskap i elberäkningsprogram som Elvis är meriterande. Du delar vårt synsätt om nyfikenhet, öppenhet och samarbete. Det är viktigt att du har ett brett tekniskt intresse och förmåga att se helheten i uppdragen, samtidigt som du är lyhörd för kundens behov. Du är van vid att hantera flera pågående projekt i olika tidsfaser och att jobba självständigt. Vi ser dig som en positiv, engagerad och lösningsorienterad person som brinner för belysningsdesign, färg och form. Med ditt driv som belysningsprojektör ser vi gladeligen att du håller dig uppdaterad på belysningsmarknaden. På detta sätt får du möjlighet att planera och rådge kunder utifrån flera perspektiv som miljö, trygghet, driftsekonomi, gestaltning och säkerhet i ett. Vi erbjuder Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur. Placeringsort Malmö Kontaktpersoner Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Catharina Fernandes. Fackliga representanter är Caroline Trogen Unionen, Robert Lönnqvist SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Magnus Tjergefors Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, 08-739 50 00. Känns det här som ett jobb för dig? Välkommen med din ansökan senast 7 januari, 2025 - ansök via vår annons på Vattenfalls karriärsidor! Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer careers.vattenfall.com/se/sv/jobba-med-oss/dinakollegor och följ oss gärna via Linkedin - Vattenfall Services Nordic AB och Instagram - vattenfallservices. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. I säkerhetsprövningen ingår drogtest.

4 december 2024
Sista ansökan:
7 januari 2025
Mediaproducent för utbildningsmaterial
AB CLEANEO
Regissörer och producenter av film, teater m.m.

Uppdragsbeskrivning Vi söker nu en Medieproducent för konsultuppdrag inom produktion av filmer som ingår i utbildningen av alla medarbetare inom vården. I rollen ingår att: Klippa och mixa ljud Klippa och anpassa video Exportera och hantera filer Ladda upp på Mediaflow och texta den slutgiltiga produktionen Vi söker en Medieproducent med mycket god erfarenhet av att bearbeta video och audio. För rollen krävs att du har: Mycket goda kunskaper i Adobe Premiere Pro & Adobe Audition Erfarenhet av filhantering & administration av mediamaterial Erfarenhet av textning av videofiler Tidigare erfarenhet av Mediaflows plattform är meriterande.

4 december 2024
Sista ansökan:
12 december 2024