Vi söker personlig assistent till uppdrag i Böleäng/Röbäck, Umeå
Helsa Omsorg Norden AB
Personliga assistenter

Vi söker personlig assistent till uppdrag i Böleäng/Röbäck, Umeå Vi söker dig som vill arbeta med en meningsfull och givande insats i Röbäck. Uppdraget innebär att finnas som stöd i vardagen för en person som uppskattar aktiviteter, struktur och kontinuitet.   Som assistent är ditt viktigaste uppdrag att tillsammans med kunden göra dagarna meningsfulla och unika. Arbetsuppgifterna varierar och kan innefatta allt från personlig hygien och hushållsarbete till aktiviteter utanför hemmet och resor.   Vi söker både dig som är intresserad av en fast schemarad och dig som vill arbeta vid behov. Arbetstiderna omfattar dag-, jour- och helgpass.   Vi ser gärna att du: Är lyhörd för kundens behov och intressen, och vill bidra till meningsfulla dagar Har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt Har körkort (meriterande, men ej krav) Urval sker löpande – varmt välkommen med din ansökan! Företagsinformation På Helsa Omsorg arbetar vi med personlig assistans där vi tror på högt inflytande, hög tillgänglighet och god kvalitet för både våra kunder och vår personal.   Vi vet att de Personliga Assistenterna är helt avgörande för våra kunders livskvalitet. Hållbarhet, engagemang, lärande, samverkan och ansvar är vår värdegrund som genomsyrar hela vår verksamhet. Som Personlig Assistent hos oss får du en engagerad verksamhetschef som ansvarar för din arbetsmiljö och en platt organisation med korta beslutsvägar. Givetvis omfattas du också av kollektivavtal genom vår Branschorganisation Vårdföretagarna där vi är medlemmar.

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Timvikarier sökes till sommaren 2025 | Behandlingsassistent LVU Eknäs
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingsassistent på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och klienter, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner och  dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar/klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande.   Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som vikarie arbetar du efter överenskommelse.  Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor.  Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • B- körkort  • God svenska i tal och skrift På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en särskild visstidanställning (SÄVA).  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 25 juli 2025 Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

13 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Personlig assistent, vaken natt
Lavita Assistans AB
Personliga assistenter

LaVita assistans är ett företag i Järfälla, strax utanför Stockholm, som huvudsakligen sysslar med personlig assistans. LaVita assistans har tillstånd av IVO (Inspektionen för Vård och Omsorg) att bedriva personlig assistans. LaVita har kollektivavtal. Vi söker nu en personlig assistent till en av våra brukare i på Kungsholmen. Tjänsten är på ca 80 % vaken natt på schema. Brukaren bor med sin familj i en lägenhet och arbetet sker i bostaden. Vi söker dig som har hög arbetsmoral, ansvarskänsla samt en vilja och intresse att utvecklas i arbetet. Du jobbar strukturerat, sätter brukarens behov i fokus och drivs av vetskapen att din insats gör skillnad. Erfarenhet av arbete med barn med speciella behov samt erfarenhet av att arbeta som personlig assistent är meriterande. Pga. arbetets art är det endast aktuellt med kvinnliga sökande till denna tjänst. Du får gärna ha körkort och behöver behärska svenska i både tal och skrift. Att ha tidigare erfarenheter av liknande arbete är meriterande. Då brukaren är minderårig är vi skyldiga att begära ett utdrag ur belastningsregistret. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personlig assistent på 86% till kvinna i Husum
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 86 % hos en levnadsglad kvinna i Husum. Vi söker även timvikarier vid behov. Arbetstiderna är förlagda mellan 8-22 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 60-årsåldern som tidigare haft stroke och har Afasi. Då kunden har diabetes så kommer du som assistent att ge insulin, du kommer som assistent att få utbildning inom medicindelegering. Som personlig assistent stöttar du henne i kommunikation, förflyttningar, träningsprogram samt vanligt förekommande hushållsarbete. Då hon gärna är delaktig efter förmåga bör du som arbetar med henne vara lyhörd för hennes vilja och önskemål. Hon vill ha en aktiv vardag som gärna får innefatta matlagning,bakning,promenader och aktiviteter med Afasiföreningen. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor m.m. Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Följa med på planerade aktiviteter ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är lugn,pratglad och social. Det är även viktigt att du kan arbeta självständigt och att du kan komma med förslag på aktiviteter att utföra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Körkort Tillgång till bil MERITER Vårderfarenhet eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig Sysselsättningsgrad: cirka 86%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

13 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Sommaruppdrag som behandlingsassistent – bra lön bonus
Almia AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi en trygg och engagerad behandlingspedagog till ett meningsfullt uppdrag på ett ungdomshem i sydöstra Sverige under sommarveckorna 26–33. Uppdraget innebär arbete med ungdomar i behov av struktur, gränser och stöd, i en miljö där varje insats spelar roll. Om uppdraget Du arbetar i team tillsammans med andra behandlingsassistenter och pedagoger, samt gruppledare, enhetschef och behandlingssekreterare. Målgruppen är äldre pojkar som vårdas med särskilda befogenheter och i en miljö med höga säkerhetskrav.Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Närvaro i ungdomarnas vardag, allt från samtalsstöd till aktiviteter som basket, spel eller promenader Konflikthantering och nedtrappande samtal vid behov Dokumentation enligt gällande rutiner Arbeta utifrån strukturerade behandlingsplaner och föregå med gott exempel Vissa dagar är lugna, andra kräver stort fokus, tålamod och samarbete. Det förekommer fysiska ingripanden vid behov, vilket kräver att du är trygg, stabil och har förståelse för uppdragets karaktär. Har detta fångat ditt intresse? Tveka inte att höra av dig till Julia eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller ring oss på 08-410 250 50. Tillsättning sker löpande. Omfattning & introduktion Uppdraget pågår heltid (ca 37 h/vecka) mellan v.26-33 Arbetstider: dag, kväll och helg (ej natt) Individuell introduktion under v.23–26 samt ett bredvidgångspass innan start Du får ett förutbestämt schema där du arbetar i samma team hela perioden, för trygghet och kontinuitet Arbetet sker var tredje helg Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom socialt eller pedagogiskt behandlingsarbete (t.ex. YH/KY eller högskola) Minst ett års erfarenhet från HVB, SiS, psykiatri, kriminalvård eller annan liknande verksamhet God svenska i tal och skrift Ett tryggt, stabilt och respektfullt bemötande Meriterande: Erfarenhet av arbete med inlåsta ungdomar eller institutionsvård Ansökan Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med att höra av dig!Mejla [email protected] eller ring 0841025050 för mer information.

13 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Sommaruppdrag som behandlingsassistent – bra lön bonus
Almia AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi en trygg och engagerad behandlingspedagog till ett meningsfullt uppdrag på ett ungdomshem i sydöstra Sverige under sommarveckorna 26–33. Uppdraget innebär arbete med ungdomar i behov av struktur, gränser och stöd, i en miljö där varje insats spelar roll. Om uppdraget Du arbetar i team tillsammans med andra behandlingsassistenter och pedagoger, samt gruppledare, enhetschef och behandlingssekreterare. Målgruppen är äldre pojkar som vårdas med särskilda befogenheter och i en miljö med höga säkerhetskrav.Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Närvaro i ungdomarnas vardag, allt från samtalsstöd till aktiviteter som basket, spel eller promenader Konflikthantering och nedtrappande samtal vid behov Dokumentation enligt gällande rutiner Arbeta utifrån strukturerade behandlingsplaner och föregå med gott exempel Vissa dagar är lugna, andra kräver stort fokus, tålamod och samarbete. Det förekommer fysiska ingripanden vid behov, vilket kräver att du är trygg, stabil och har förståelse för uppdragets karaktär. Har detta fångat ditt intresse? Tveka inte att höra av dig till Julia eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller ring oss på 08-410 250 50. Tillsättning sker löpande. Omfattning & introduktion Uppdraget pågår heltid (ca 37 h/vecka) mellan v.26-33 Arbetstider: dag, kväll och helg (ej natt) Individuell introduktion under v.23–26 samt ett bredvidgångspass innan start Du får ett förutbestämt schema där du arbetar i samma team hela perioden, för trygghet och kontinuitet Arbetet sker var tredje helg Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom socialt eller pedagogiskt behandlingsarbete (t.ex. YH/KY eller högskola) Minst ett års erfarenhet från HVB, SiS, psykiatri, kriminalvård eller annan liknande verksamhet God svenska i tal och skrift Ett tryggt, stabilt och respektfullt bemötande Meriterande: Erfarenhet av arbete med inlåsta ungdomar eller institutionsvård Ansökan Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med att höra av dig!Mejla [email protected] eller ring 0841025050 för mer information.

13 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Sommaruppdrag som behandlingsassistent – bra lön bonus
Almia AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi en trygg och engagerad behandlingspedagog till ett meningsfullt uppdrag på ett ungdomshem i sydöstra Sverige under sommarveckorna 26–33. Uppdraget innebär arbete med ungdomar i behov av struktur, gränser och stöd, i en miljö där varje insats spelar roll. Om uppdraget Du arbetar i team tillsammans med andra behandlingsassistenter och pedagoger, samt gruppledare, enhetschef och behandlingssekreterare. Målgruppen är äldre pojkar som vårdas med särskilda befogenheter och i en miljö med höga säkerhetskrav.Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Närvaro i ungdomarnas vardag, allt från samtalsstöd till aktiviteter som basket, spel eller promenader Konflikthantering och nedtrappande samtal vid behov Dokumentation enligt gällande rutiner Arbeta utifrån strukturerade behandlingsplaner och föregå med gott exempel Vissa dagar är lugna, andra kräver stort fokus, tålamod och samarbete. Det förekommer fysiska ingripanden vid behov, vilket kräver att du är trygg, stabil och har förståelse för uppdragets karaktär. Har detta fångat ditt intresse? Tveka inte att höra av dig till Julia eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller ring oss på 08-410 250 50. Tillsättning sker löpande. Omfattning & introduktion Uppdraget pågår heltid (ca 37 h/vecka) mellan v.26-33 Arbetstider: dag, kväll och helg (ej natt) Individuell introduktion under v.23–26 samt ett bredvidgångspass innan start Du får ett förutbestämt schema där du arbetar i samma team hela perioden, för trygghet och kontinuitet Arbetet sker var tredje helg Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom socialt eller pedagogiskt behandlingsarbete (t.ex. YH/KY eller högskola) Minst ett års erfarenhet från HVB, SiS, psykiatri, kriminalvård eller annan liknande verksamhet God svenska i tal och skrift Ett tryggt, stabilt och respektfullt bemötande Meriterande: Erfarenhet av arbete med inlåsta ungdomar eller institutionsvård Ansökan Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med att höra av dig!Mejla [email protected] eller ring 0841025050 för mer information.

13 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Sommaruppdrag som behandlingsassistent – bra lön bonus
Almia AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi en trygg och engagerad behandlingspedagog till ett meningsfullt uppdrag på ett ungdomshem i sydöstra Sverige under sommarveckorna 26–33. Uppdraget innebär arbete med ungdomar i behov av struktur, gränser och stöd, i en miljö där varje insats spelar roll. Om uppdraget Du arbetar i team tillsammans med andra behandlingsassistenter och pedagoger, samt gruppledare, enhetschef och behandlingssekreterare. Målgruppen är äldre pojkar som vårdas med särskilda befogenheter och i en miljö med höga säkerhetskrav.Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Närvaro i ungdomarnas vardag, allt från samtalsstöd till aktiviteter som basket, spel eller promenader Konflikthantering och nedtrappande samtal vid behov Dokumentation enligt gällande rutiner Arbeta utifrån strukturerade behandlingsplaner och föregå med gott exempel Vissa dagar är lugna, andra kräver stort fokus, tålamod och samarbete. Det förekommer fysiska ingripanden vid behov, vilket kräver att du är trygg, stabil och har förståelse för uppdragets karaktär. Har detta fångat ditt intresse? Tveka inte att höra av dig till Julia eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller ring oss på 08-410 250 50. Tillsättning sker löpande. Omfattning & introduktion Uppdraget pågår heltid (ca 37 h/vecka) mellan v.26-33 Arbetstider: dag, kväll och helg (ej natt) Individuell introduktion under v.23–26 samt ett bredvidgångspass innan start Du får ett förutbestämt schema där du arbetar i samma team hela perioden, för trygghet och kontinuitet Arbetet sker var tredje helg Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom socialt eller pedagogiskt behandlingsarbete (t.ex. YH/KY eller högskola) Minst ett års erfarenhet från HVB, SiS, psykiatri, kriminalvård eller annan liknande verksamhet God svenska i tal och skrift Ett tryggt, stabilt och respektfullt bemötande Meriterande: Erfarenhet av arbete med inlåsta ungdomar eller institutionsvård Ansökan Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med att höra av dig!Mejla [email protected] eller ring 0841025050 för mer information.

13 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Personlig assistent en dag per vecka (fredagar)
Hörby kommun
Personliga assistenter

Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Personlig assistent sökes till en man bosatt i Hörby. Som personlig assistent arbetar du i brukarens hem och utför den assistans som han har rätt till. Arbetet innebär att ge stöd och omvårdnad utifrån brukarens individuella behov. Arbetstiden är varje fredag (förutom röda dagar) kl 08-15:25. Timanställning till en början men kan eventuellt bli månadsanställning. KVALIFIKATIONER Personlig lämplighet är avgörande men meriterande är: Utbildad undersköterska, har gått barn och fritids programmet eller har annan pedagogisk utbildning samt har erfarenhet inom området personlig assistans Du ska ha lätt för att samarbeta med andra men även kunna ta egna initiativ, ha en god förmåga att kommunicera, kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter, ha ett respektfullt och värdigt bemötande med en positiv människosyn och sätta brukarens behov i fokus. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi tillämpar löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!

13 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Socialsekreterare till Familjerätten
Eskilstuna kommun
Socialsekreterare

Vill du ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hos oss på familjerätten får du en viktig roll där du möter barn och föräldrar i svåra situationer. Vi letar efter dig som är engagerad, lyhörd och trygg. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och bidra till ett stödjande och professionellt arbetsklimat. Familjerättens uppgift är bland annat att på tingsrättens begäran utreda frågor om vårdnad, umgänge och boende. Vi erbjuder också rådgivning och samarbetssamtal för föräldrar som behöver stöd i familjerättsliga frågor. Denna tjänst passar dig som är modig och som brinner för barnets rätt. Du behöver kunna ta obekväma samtal, fatta svåra beslut och alltid ha barnets bästa i fokus. Du ska ha förmågan att tydligt kommunicera, fatta rättssäkra beslut och hantera komplexa situationer. Vi värdesätter driv, nyfikenhet och viljan att utvecklas. ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare på familjerätten arbetar du i huvudsak med att utreda frågor om vårdnad, umgänge och boende. Förutom att jobba med familjerättsliga frågor, jobbar du även med samarbetssamtal och utmanas i din förmåga att få tvistande föräldrar att sätta sitt barn i centrum och själva göra överenskommelser. Här är din förmåga till samarbete och relationsskapande med barnets bästa i fokus en viktig faktor. Du kommer också att arbeta med: • Utreda och godkänna avtal gällande vårdnad, boende och umgänge efter separation eller skilsmässa. • Medgivandeutredningar inför adoption och faderskap samt utredningar rörande särskilt förordnad vårdnadshavare samt vårdnadsöverflyttningar. • Rådgivning för föräldrar. • Utreda enligt den lagstiftning som hör familjerätten till. Hos oss får du en bra introduktion och fylls på med den kunskapen som du behöver. Du får handledning av en extern handledare en gång i månaden och tillgång till arbetsledning och mentorer, för oss att är det viktigt att våga ta hjälp och stödja andra i arbetet för att bidra i det kollegiala lärandet. Här finns det arbetsglädje, du får kollegor med ett stort hjärta och vi längtar efter att bli fler. Det här är ett jobb som ibland är tufft, men vi har också väldigt kul tillsammans! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har Socionomexamen alternativt en akademisk utbildning mot beteendevetenskap eller motsvarande som uppfyller Socialstyrelsens behörighetskrav för att bli behörig att utföra arbetsuppgifter inom socialtjänstens barn- och ungdomsvård (socialt arbete grundnivå, socialt arbete fortsättningsnivå, socialrätt, förvaltningsrätt, psykologi). Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsutövning, och har du tidigare arbetar som socialsekreterare inom familjerätten är det ett plus. Vi söker dig som har en positiv framåtanda och som vill utvecklas i din yrkesroll. Du har en inlevelsefull förmåga med ett stort intresse i att lyssna på andra människor och har lätt för att förstå samt sätta dig in i andras känslor och beteende. Vidare är det viktigt att du är trygg och stark i dig själv samt att du i krissituationer kan ha förmåga att agera lugnt, behärskat och självständigt. Du har också en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete samt kan hantera förändring i arbetsmängd på ett flexibelt sätt. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat socialt arbete. Förvaltningens arbete innehåller både myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser för barn, ungdomar, vuxna och familjer. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För vissa tjänster behöver du visa upp registerutdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

13 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025