Gör skillnad – Extraarbete och sommarvikariat som personlig assistent!
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Är du vår nästa stjärna inom personlig assistans? Har du erfarenhet inom vård och omsorg eller är utbildad undersköterska med kompetens inom individanpassad vård? Är du lyhörd, självständig och trygg i att hantera medicinsk omvårdnad? Då kan du vara den vi söker efter! Vi söker kvinnliga personliga assistenter till en 68-årig kvinna bosatt i Solna, som har assistans dygnet runt, inklusive vaken natt. Hon är en humoristisk person som uppskattar assistenter med en varm personlighet och glimten i ögat. Ditt engagemang och din närvaro betyder mer än du anar! Om tjänsten: På grund av andningssvårigheter kan det ibland vara ansträngande för henne att tala, vilket ställer krav på att du är observant, inkännande och självständig. Arbetet innebär medicinsk omvårdnad, inklusive hantering av syrgas och ventilator. Du behöver ha god förståelse för andning och kunna agera snabbt vid förändringar i tillståndet. Eftersom hennes energi och fysiska förmåga varierar, krävs anpassning efter dagsform och förmåga att läsa av situationen. Du behöver vara observant, inkännande och kunna agera snabbt vid akuta situationer. En god förståelse för svenska, både i tal och skrift, är viktig för att kunna använda dokumentation som stöd. Vi söker dig som: Erfarenhet av medicinsk omvårdnad och användning av syrgas och ventilator, eller relevant utbildning. Finsktalande är meriterande för bättre kommunikation och kulturell förståelse. Lyhörd och flexibel, kan anpassa dig efter hennes dagsform. Arbetar självständigt och tolkar kroppsspråk vid ansträngd kommunikation. Noggrann med hygienrutiner, inklusive munskydd och handskar. Trygg i att hantera förändringar i hennes tillstånd. Har ett öga för näringsrik kost och är duktig på matlagning. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Personlig hygien och omvårdnad – Säkerställer omvårdnadsbehov på ett respektfullt och professionellt sätt. Matlagning och hjälp vid måltider – Förbereder näringsrik mat och hjälper vid måltider för att säkerställa vätske- och näringsintag. Toalettbesök och dusch – Assisterar vid toalettbesök, intimhygien, dusch och ombyten med respekt för integritet. Stöd i vardagen – Hjälp vid förflyttning, läkarbesök och andra ärenden. Omfattning och Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: Timanställning med möjlighet till fasta pass vid gott samarbete. Introduktionspass erbjuds för att säkerställa att rollen passar. Arbetspass: Dag- och kvällspass, samt möjlighet att arbeta vakna nätter och helger vid behov. Extra hjälp vid behov: Vi söker även semestervikarier för sommarperioden. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ Anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs.  Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Personlig assistent sökes till kvinna utanför Falköping
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en flexibel och ansvarstagande personlig assistent till vår kund, som är bosatt utanför Falköping. Vi erbjuder ett kortare vikariat på ca 75-80% under 6 veckor, med start i maj. Tjänsten kan förlängas för att täcka ordinarie personals semester, särskilt i juli. Det finns även möjligheten att arbeta som timvikarie både före och efter vikariatsperioden, beroende på behov. Arbetstiderna varierar mellan vardagar och helger och är fördelade enligt följande schema: Kl. 07:30-23:00 Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja din introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern med demens och använder rullator som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent i detta uppdrag hjälper du till med dagliga rutiner, såsom hushållssysslor, personlig hygien samt assisterar vid måltider. Kunden tycker om att pyssla och har tidigare ägnat sig åt aktiviteter som ljusstöpning, bakning och att fixa i hemmet. Dessa typer av aktiviteter kan även förekomma under dina arbetspass som assistent. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekyteringsprocessen och vi tror att du som passar i rollen har ett genuint engagemang för att arbeta med människor och som är skicklig på att analysera och förstå andras behov. Du är lyhörd, lugn och kreativ, och har dessutom en förkärlek för att pyssla och baka. Som personlig assistent är det även viktigt att du kan behålla ett lugn i olika situationer, samtidigt som du har förmågan att vara drivande i samtal och skapa en trygg och positiv miljö. Vår kund önskar kvinnliga sökanden, och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller från annan vård- och omsorgsverksamhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. KRAV Körkort/tillgång till bil för att ta sig till och från arbetsplatsen, kollektivtrafik finns inte. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

13 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Personlig assistent sökes hos aktiv tjej i Lidköping
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent åt vår kund i Lidköping. Vi erbjuder dig en timvikarietjänst där du täcker upp vid ordinarie personals frånvaro. Arbetspassen är förlagda både på vardagar och helger, och du kommer även att ha vissa schemalagda pass under helgerna. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 07:00 - 16:00 Kl. 16.00 - 22.00 Kl. 22.00 - 07.00, vaken natt Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en tjej i 20-årsåldern med diagnosen tuberös skleros vilket medför epilepsi, autism och utvecklingsstörning. Hon använder sig av rullstol, duschstol samt bilder som stöd vid kommunikation. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning, matsituationer samt vid aktiviteter. Stödja upp vid förflyttningar Vidare värdesätter kunden en aktivare vardag och tycker om att åka på olika utflykter till exempelvis lantgårdar eller nöjesparker. Hon gillar också att ta promenader, besöka lekplatser och cykla, ja vara lite aktiv. ÄR DU DEN VI SÖKER?  Kunden önskar kvinnliga assistenter och söker dig som uppskattar en aktivare vardag. Vidare ser vi gärna att du brinner för att arbeta med människor samt är engagerad, omtänksam och glad. Under rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Tåla klor och är simkunnig Rökfri Goda kunskaper i Svenska tal och skrift MERITER B-körkort Arbetslivserfarenhet från vården Tidigare erfarenhet av att arbeta med epilepsi Sysselsättningsgrad: Timvikarie för arbete vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

13 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Fritidsledare till Älvdalens utbildningscentrum 75 %

Vi söker dig som vill ha ett roligt och omväxlande jobb, där du stöttar eleverna som bor på skolans internat. Här bor ungefär 100 elever från alla våra årskurser, men flest är våra ettor. Internatets mål är att eleverna ska trivas och må bra så att de kan lyckas med sina studier. Som fritidsledare är du en vuxen förebild för eleverna. Du behöver ha goda ledaregenskaper och en flexibel inställning. Som fritidsledare skapar du trygghet genom att umgås med ungdomarna t.ex. fika tillsammans, spela pingis eller spel, sitta och snacka. Du jobbar för att ungdomarna har det bra under sin tid på vårt internat. En viktig del av arbetet är att informera ungdomarna om regler som gäller och att hjälpa eleverna att efterleva dem. Du tycker om att arbeta med ungdomar och har lätt för att skapa goda relationer. Du kan uppmärksamma om någon känner sig utanför eller upplever andra svårigheter. Som fritidsledare har du en nära samverkan med skolans elevhälsoteam. Du är en lugn, trygg och tydlig person. Du klarar av att på ett vänligt sätt ställa krav och sätta ramar för eleverna. Du måste också kunna lyssna, ge tröst och stötta elever både socialt och pedagogiskt. Du har förmåga att skapa ett gott arbetsklimat med trygghet och engagemang i gruppen och möter varje elev utifrån dennes behov och förutsättningar. Dina arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter i ditt dagliga arbete kommer du bland annat att: – planera och genomföra olika aktiviteter med eleverna, såsom innebandy, quiz, filmkvällar, matlagning mm. – stödja eleverna att själva planera och genomföra aktiviteter. – stödja eleverna att självständigt hålla ordning på sina rum och i gemensamma utrymmen på internatet. Krav Gymnasieexamen Erfarenhet av att jobba med ungdomar B-körkort Meriterande · Pedagogisk erfarenhet · Socialpedagogutbildning Om oss Hos oss möter du trevliga kollegor och elever samt en arbetsgivare som satsar på friskvård och kompetensutveckling. Vi är en välutrustad skola, med hög personaltäthet som även driver egen spetsutveckling. Älvdalens Utbildningscentrum AB (ÄUC) är ett friskolebolag som ägs av Region Dalarna, Älvdalens Kommun och branschföretag inom våra utbildningsområden. Verksamheten omfattar gymnasium inom skog, transport, anläggningsmaskiner och naturturism. Älvdalens Utbildningscentrum är beläget i närheten av Dalafjällen och Vasaloppsarenan och i trakten finns mycket goda möjligheter till friluftsliv, jakt och fiske. Provanställning tillämpas. Sista ansökningsdag är den 30/4 2025, men skicka din ansökan på [email protected] så snart som möjligt då rekryteringsprocessen pågår löpande. Om du erbjuds anställning hos oss är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Tillträde Enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med en ansökan! Är du intresserad att höra mer om tjänsten, tveka inte att höra av dig.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personlig assistent sökes hos tjej i Götene!
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Kura Omsorg söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Götene. Vi erbjuder ett vikariat på cirka 50% under sex månader, med mycket goda möjligheter till fast anställning. Vikariatet är planerat att starta vecka 34, men vi ser gärna att du som är intresserad har möjlighet att börja omgående som timvikarie vid behov. Under vikariatet kommer du att arbeta två dagar i veckan, med arbetspass förlagda enligt följande: Måndag kl. 09:00 - 22:00 Onsdag kl. 14:00 - 09:00, under natten tillämpas väntetid.  OM KUNDEN Vår kund är en härlig tjej i 30-årsåldern med autism och intellektuell funktionsnedsättning. Hon kommunicerar inte verbalt, vilket gör att du som assistent behöver vara uppmärksam på kroppsspråk och ansiktsuttryck för att förstå och möta hennes behov.  Hon bor i egen lägenhet cirka fyra dagar i veckan och har ett tydligt veckoschema med aktiviteter som promenader, bowling och vattengympa. På fritiden tycker hon även om att använda dator eller surfplatta, fika på café eller ta en tur med tåget. Som assistent åt vår kund innefattar arbetsuppgifterna bland annat stöd vid personlig hygien samt att vara ett socialt och motiverande stöd i olika aktiviteter. Vidare reser vår kund ofta med sin familj under sommaren, vilket kan inkludera allt från mindre utflykter till att besöka nya platser och städer. ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vi söker dig som är empatisk, engagerad och har en positiv inställning. Du är tålmodig och har förmågan att vara flexibel i ditt arbete, samtidigt som du trivs med att skapa struktur och trygghet för andra. Du är en person som gillar att arbeta både självständigt och som en del av ett team och kan anpassa dig efter kundens behov och aktiviteter. Det är viktigt att du har ett genuint intresse för att hjälpa andra och vara ett stöd i både vardagliga sysslor och sociala aktiviteter. Kund önskar kvinnliga assistenter.  KRAV Tål klor och är simkunnig  Goda kunskaper i svenska tal och skrift MERIT  Har erfarenhet av att arbeta med autism Tillträde Vi ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

13 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten:  Vi söker nu kvinnliga personliga assistenter för timanställning hos en kvinna som bor i en villa i Sösdala. Hon har svårigheter med talet, vilket innebär att tålamod och systematik är av yttersta vikt i denna roll. Du kommer att hjälpa till med bland annat sondmatning, personlig hygien, samt att assistera henne med att lösa korsord, läsa tidningar och titta på TV. Förflyttningar kommer att ske med hjälp av en lift. I hemmet finns katt, så det är viktigt att du inte är allergisk mot pälsdjur.  Tjänsten innebär att arbeta extra vid behov för att täcka upp i schemat. Under sommaren kan det även finnas ett ökat behov av extra arbetspass. Vem söker vi? För att passa i rollen som personlig assistent är det viktigt att du som söker är en positiv och initiativtagande person med tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans. Egenskaper som att vara lugn och ha en god humor uppskattas mycket. Tål pälsdjur. Rökfri. Flytande i svenska, både tal och skrift. Erfarenhet av hjälpmedel såsom PEG, kateter och sondmatning. Omfattning:  Timanställning vid behov för att täcka upp vid ordinarie personals frånvaro på grund av sjukdom eller ledighet. Under semesterperioden kan det även finnas möjlighet att arbeta som vikarie. Arbetspassen följer ett rullande schema, och även vakna nätter kan förekomma. Du får en inskolning innan du börjar för att se om jobbet passar dig. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Ett generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs.  Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!

13 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Behovsanställd personlig assistent sökes – flexibelt och givande jobb
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten:  Jag söker en ansvarsfull och mogen personlig assistent som kan hoppa in extra vid behov för att täcka upp ordinarie personals frånvaro. Jag är en driven och nyfiken kvinna bosatt i Boxholm, och jag har intressen inom inredning, mat, serier, poddar och ljudböcker. Virkning och pyssel är också något jag tycker mycket om, och jag uppskattar humor, goda samtal och ärlighet. Delar du mina intressen så är det ett stort plus! Då jag är sängliggande och har en förlamning behöver jag hjälp och stöttning i min vardag. Det är viktigt att du kan anpassa dig efter mig och mitt mående, eftersom vissa dagar är bättre än andra. Det är också en fördel om du har erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Kommunikation och samspel kommer att utgöra centrala delar av arbetet.  Det är lätt att ta sig hit, jag bor endast 5 minuter bort från pendeln, som nås från hela länet.   Tjänsten avser en behovsanställning för att täcka upp ordinarie personals frånvaro. Det innebär att det inte finns en fast schemarad, utan arbetet kräver att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel. Arbetsuppgifter: Ingen dag är den andra lik och därför är det viktigt att du är en flexibel och följsam person. En stor del av dina uppgifter kommer bestå av att vara ett socialt stöd och att hjälpa till att skapa och upprätthålla en trevlig och ordningsam hemmiljö enligt mina önskemål. Att hjälp mig att sköta min personliga hygien kommer också att vara en central del ditt arbete. Vem är du? Jag söker dig som är en flexibel och ordningsam person. Du är mogen och har gärna erfarenhet eller en relevant utbildning inom vård och omsorg – det är en merit men inget krav. Det är viktigt att vi trivs bra med varandra, därför kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. Du bör behärska svenska flytande i både tal och skrift eftersom du kan behöva föra min talan vid olika sammanhang. Bemötande med värdighet och respekt samt en god förståelse för människors varierande behov är också viktiga egenskaper. God kroppsfysik för att kunna hantera praktiska moment i arbetet. Tål pälsdjur då det finns katt i hemmet. Grundläggande kunskaper i svenska, både tal och skrift. Omfattning:  Behovsanställning för att täcka upp ordinarie personals sjukdom och ledighet. Assistansbehovet sträcker sig över dygnets alla timmar inklusive nätter med jour. Arbetstiderna kräver flexibilitet och kan inkludera helgarbete. Innan du börjar arbeta kommer du att ha inskolning där du får möjlighet att se hur arbetet fungerar och känna efter om rollen passar dig. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs.  Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Omgående.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

En meningsfull roll med flexibilitet och engagemang: Att arbeta som personlig assistent innebär mer än bara ett jobb – det handlar om att göra vardagen lättare för någon annan och samtidigt känna att du gör en viktig skillnad. Rollen kräver ansvarstagande, engagemang och en vilja att göra det lilla extra. Kanske arbetar du redan vid sidan av eller studerar, vilket gör att du har en flexibel tillgänglighet för den här tjänsten. Sysselsättningsgraden för tjänsten är 22,5 % baserat på ett fast schema, men utöver detta kommer du även att ha möjlighet att arbeta som timanställd. Det är viktigt att du är flexibel och har möjlighet att med kort varsel täcka upp vid behov utöver din fasta sysselsättningsgrad. Om dig:  Du som söker ser dig själv som en nyfiken kvinna som har funnit din väg i livet och vet vad du vill göra. Du tar ditt arbete på största allvar och ställer alltid upp för dina kollegor, även genom att hoppa in vid sjukdom eller ledighet. Din flexibilitet gör att du kan arbeta både dag-och kvällstid. Rökfri. Tål pälsdjur.  Goda kunskaper i svenska. God kroppsfysik för att assistera vid förflyttningar. B-körkort och tillgång till bil är en stor fördel (pga. kollektivtrafik till arbetsplatsen är väldigt begränsad).  En dynamisk och utvecklande vardag: Kvinnan du kommer att assistera är i 30-årsåldern, bor med sin familj och en busig hund i Ljungskile, och använder rullstol på grund av en omfattande CP-skada. Hon tycker om att vara kreativ genom att skapa eller baka något gott i köket. Utöver det uppskattar hon att delta i olika sociala aktiviteter, såsom bowling, utflykter, en trevlig kvällsfika på stan eller varför inte en spännande film på bio för att avrunda dagen? Du kommer att stödja henne med grundläggande omvårdnad och dagliga rutiner. Med din tålmodighet och beslutsamhet hanterar du utmaningar på ett lösningsorienterat sätt. Din starka sociala förmåga gör att du kan assistera henne i kommunikativa situationer och bidra till att göra hennes vardag enklare och mer hanterbar. Som assistent ser du utvecklingsmöjligheter, där varje dag erbjuder nya och varierande utmaningar. Ett oerhört inspirerande och utvecklande arbete för dig som brinner för att hjälpa andra. Omfattning: Sysselsättningsgraden för tjänsten är 22,5 % med två fasta schemapass per vecka på eftermiddagar, samt möjlighet att hoppa in som vikarie på förmiddagar vid behov, t.ex. vid sjukdom, VAB eller semester, främst under vecka 28-31. Innan tillträde erbjuder vi introduktionspass som timanställd för att du ska känna dig trygg och förberedd i din nya roll.  Vi ser gärna att du är flexibel och kan hoppa in extra under kvällar vid behov. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du göra en verklig skillnad i någons liv? Är du lugn, lyhörd och trivs med att arbeta nära en person som behöver stöd i vardagen? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker stabila och omtänksamma assistenter med god fysik och stresstålighet för en viktig roll som personlig assistent. Arbetet innebär dubbelbemanning och kräver god samarbetsförmåga. Vi söker både dig som vill arbeta heltid, deltid eller som timanställd och hoppa in extra vid behov.  Du kommer att assistera en man i 55-årsåldern som bor i Enskede, Stockholm. Han lever med ALS och har svårigheter att tala, vilket innebär att han behöver hjälp med det mesta i sin vardag och har assistans dygnet runt. Han använder avancerade hjälpmedel för kommunikation och behöver en trygg, uppmärksam och lyhörd assistent vid sin sida. Där du kommer du att vara hans förlängda armar och stödja honom i allt från personlig omvårdnad till att hantera hjälpmedel och skapa en smidig och trygg vardag. Du kommer att arbeta i hans hem – en lugn och pälsdjursfri miljö. Vad innebär jobbet? Vardagsstöd och omsorg – Hjälpa till med av- och påklädning, förflyttningar (golvlift), dusch, toalettbesök och personlig hygien. Hushållssysslor – Lättare städning, tvätt och andra uppgifter. Hantering av hjälpmedel – Användning av hostmaskin, syrgasmaskin, slemsug, PEG, sondmatning, kommunikationshjälpmedel och såromläggning. Kommunikationsstöd – Du behöver kunna läsa av ansiktsuttryck och kroppsspråk för att förstå behoven hos den du assisterar. Vem söker vi? Tidigare erfarenhet av personlig assistans eller vård – du känner dig trygg i att hantera hjälpmedel. Lyhörd, lugn och flexibel – du ser vad som behöver göras och anpassar dig till situationen. Mjuk och trygg framtoning – samtidigt som du är självständig och initiativtagande. Rökfri och har god svenska – du talar, förstår och läser svenska utan problem. Omfattning och Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående. Sysselsättningsgrad:  50-100%, samt timanställda som kan hoppa in extra vid behov.  Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Dubbelbemanning. Arbetstiderna är fördelade på dag-, kvälls- och helgpass, vanligtvis i 12-timmarsskift. För en av tjänsterna ingår även vakennatt. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & Anställningsvillkor-Rekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. -Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. -Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. -Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Är du pärlan som hjälper mig hitta vardagens guldkorn? Teamet som hjälper mig till ett meningsfullt och aktivt liv, behöver ytterligare förstärkning, i första hand året ut .Klickar vi med varandra så finns fina förutsättningar till fortsatt anställning. I vårt team har vi alla har nära till skratt och högt i tak. Du kommer att initialt främst att arbeta tillsammans med mina andra assistenter, dubbel bemanning. Som min assistent behövs ingen erfarenhet då du får en grundlig inskolning.  Ett krav är dock att du kan uttrycka dig tydligt i det svenska språket då du kommer bli min verbala röst.  Din arbetsplats utgår från de centrala delarna av Örnsköldsvik. Har du möjlighet att börja redan nu, i sommar eller kanske senare i höst? Tveka inte att höra av dig då vi har flexibelt schema och tjänstgöringsgrad. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse.  Avtal: Introduktionspass innan för att se så att vi trivs med varandra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Huvudsakligen dubbelbemanning under vardagar och helger samt under semesterperioden.  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!

13 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025