I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Här arbetar du i verksamheter med goda resultat, i en vacker och trygg miljö. I undersökningar rankar medarbetare oss som en av Sveriges bästa kommuner att arbeta i. Vår värdegrund, Samspel, Engagemang och Respekt, skapar gemenskap och hjälper oss med vårt samhällsviktiga uppdrag. Barn- och utbildningsförvaltningen i Vaxholm kännetecknas av goda skolresultat, hög andel behöriga lärare och en förskola som bidrar till en bra start i livet. Här ges du goda möjligheter att utvecklas i din roll samtidigt som du har närhet och stöd av kollegor och chefer. Beskrivning Ungdomsgården i Vaxholm är öppen för ungdomar som går i högstadiet och gymnasiet. Vi håller till i Storstugans lokaler och ungdomsgården har öppet tre kvällar i veckan. På onsdagar och torsdagar är arbetstiden klockan 15:45-20.15 och på fredagar klockan 15.15-23.00. Vi har även öppet en lördag i månaden, då är arbetstiden 15:45-23. Nu behöver vi utöka personalgruppen med fler timanställda ungdomsledare! Arbetsuppgifter Tjänsten som timanställd ungdomsledare på ungdomsgården Storstugan ligger under utbildningsförvaltningen. I uppdraget ingår att arbeta på ungdomsgården, genomföra planerade aktiviteter och delta i regelbundna personalmöten. Som timledare är du en vuxen förebild som är ansvarstagande, trygg i dig själv och tycker om att arbeta med ungdomar. På ungdomsgården träffar du ungdomar och hittar på aktiviteter utifrån deras önskemål. Det kan exempelvis vara pingis, spela spel, pyssla, baka eller tillaga lättare måltider. Vi arbetar med att skapa engagemang och erbjuda ett brett utbud av aktiviteter i en trygg miljö fri från alkohol och droger. Vi söker dig som kan arbeta hos oss regelbundet, främst på fredagar, antingen varje eller varannan vecka under skolterminen. Det kan även finnas möjlighet till andra veckodagar. Vi är medlemmar i branchorganisationen KC (Kunskapscentrum för ungdomsledarskap) och erbjuds att gå deras utbildningar när tillfälle ges. Kvalifikationer Din arbetsinsats grundas utifrån ett stort engagemang, arbetsglädje och där du tar initiativ och vill vara med och bidra till en utvecklande ungdomsgård. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Villkor Med hänvisning till skollagen måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Beställning av ett sådant kan göras på www.polisen.se Välkommen med din ansökan via länk i annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om Vaxholm Vaxholms stad är en skärgårdskommun med 12 000 invånare och stora naturområden inom gång- och cykelavstånd. Varje år har Vaxholm nära en miljon besökare Vaxholm. Enligt undersökningar är Vaxholm länets tryggaste kommun. En utvecklad kollektivtrafik med goda buss- och båtförbindelser möjliggör god och naturskön pendling från centrala Stockholm och närliggande orter. Inom kommunens verksamheter är vi idag ca 500 tillsvidareanställda som jobbar med våra invånares, näringsidkares och medarbetares bästa för ögonen utifrån våra värdeord Samspel, Engagemang och Respekt – SER.
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Det förekommer lyft i arbetet Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden vid aktiviteter utanför hemmet. Du ska vara plikttrogen, noggrann och kan arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom området. Eftersom kunden bor utanför tätbebyggt område, bör du ha körkort och bil. Det finns pälsdjur i hemmet. Du måste behärska det svenska språket i tal och skrift. Du behöver kunna uppvisa ett giltligt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna är dygn (aktiv samt jour) vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Tycker du att service och bemötande är viktigt? Är du en person med stort hjärta, stor empati och förståelse för människor i svåra situationer? Nu finns chansen att jobba i ett team där vi tycker att service och bemötande är viktigt. Vi lägger hjärta och engagemang för att finnas där som en möjlighet i livet för uppdragsgivaren. Dagarna kan fyllas med allt ifrån långa promenader vid havet eller i skogen, besök och övernattning i sommarstugan till föreläsningar, konserter liksom middagar med vänner. I hemmet flyter det på i både lugnt tempo och vid andra tillfällen är det full fart. Tillsammans arbetar vi i gruppen för att det ska kännas tryggt och säkert för vår uppdragsgivare, att det ska flyta på när vi assisterar vår uppdragsgivare med det som rör personliga omvårdnaden. Vi assisterar också i allt som rör skötseln av vår uppdragsgivares hem. Vi har många olika kulturer i arbetsgruppen och talar många olika språk, men du behöver kunna svenska i både tal och skrift. Vi ser gärna också att du har B-körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till och från ditt arbete under olika tider. Var: Uppdragsgivaren bor på Orust. Beroende av aktivitet befinner sig uppdragsgivaren även i Uddevalla, Tjörn, Lysekil och Stenungssund. Om den lediga tjänsten Den lediga tjänsten är på ca 2*80% på 4 veckors schema! Arbetet med intervjuer kommer att ske löpande, vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas snabbt Om Konsensus Personlig Assistans Konsensus Personlig Assistans är arbetsgivare och anordnare av assistansen. Vi är en assistansanordnare med stark värdegrund och stor kompetens i frågor som rör personlig assistans. Kunskap, Engagemang och Respekt är ledorden som genomsyrar hela verksamheten och allt vi gör. För oss är dessa ledord avgörande i strävan efter att uppnå kvalitet i varje uppdrag och i varje assistanssituation. Våra assistenter är nyckeln till att den personliga assistansen ska hålla den höga kvalitet som vi eftersträvar. Som nyanställd hos oss på Konsensus Personlig Assistans kommer du att få introduktion så att du lär dig dina nya arbetsuppgifter, om uppdragsgivarens behov och önskemål i assistansen. Inom Konsensus Personlig Assistans ser vi arbetsmiljöarbete och våra anställdas möjlighet till kompetensutveckling som ett viktigt led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Som personlig assistent hos oss kommer du att erbjudas stöd och fortbildning i syfte att skapa trygghet för både dig i din yrkesroll och för vår uppdragsgivare. Vi tillämpar individuell lönesättning och följer kollektivavtal mellan Fremia-Kommunal. Trivsel, samhörighet och utveckling är viktigt hos oss på Konsensus och vi vill erbjuda våra anställda ett kontinuerligt stöd och möjlighet till utbildning/fortbildning och friskvård. Vill du veta mer om Konsensus Personlig Assistans är du välkommen att besök vår hemsida www.konsensus-assistans.se
Vill du tillsammans med oss göra skillnad för barn och unga inom familjehemsvården? Vi söker nu en socialsekreterare för placerade barn och unga till vår grupp för familjehemsvård. Vi är en kompetent, erfaren, hjälpsam och trevlig arbetsgrupp som tycker om att arbeta tillsammans. Nu söker vi dig som vill bli vår kollega! Som ny socialsekreterare hos oss erbjuds du introduktion och utbildningar anpassade till dina behov och som kommer att ge dig de verktyg du behöver i arbetet och möjlighet att växa in i rollen. Vi har kontinuerlig extern handledning, juridisk handledning och regelbundna ärendegenomgångar. Alla medarbetare på enheten ingår i Yrkesresan, vilket är en satsning för att stärka introduktion och kompetensutveckling. Vi på enheten barn och unga är måna om att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och fritid varvid vi i dagsläget erbjuder arbetstidsförkortning som innebär att en heltidsarbetsvecka är 35 timmar med bibehållen lön. För närvarande är det en testperiod (fram till mars 2026). Vi erbjuder även årsarbetstid, semesterväxling, friskvårdsbidrag och möjlighet till överenskommelse om distansarbete upp till två dagar i veckan. Arbetsuppgifter Att arbeta som socialsekreterare för placerade barn och unga är ett varierande och spännande arbete där du får möjlighet att vara med och skapa en förändringsprocess och göra skillnad för barn och unga. Arbetet på enheten bedrivs enligt SoL, LVU och i övrigt gällande lagstiftning. I ditt arbete tillhör du en grupp med socialsekreterare, familjehemssekreterare, teamledare och enhetschef som jobbar för en samlad familjehemsvård - tillsammans med familjehemshandledare och familjebehandlare från vårt behandlingsteam. Arbetet som socialsekreterare på barn och unga innebär till stor del att följa upp vården som barnet eller den unga får i familjehemmet och att arbeta för att säkerställa att placerade barn och unga får sina behov tillgodosedda. Du blir spindel i nätet i att samordna nödvändiga insatser kring barnet genom att ha ett nära samarbete med barnet/ungdomen samt med föräldrar, familjehem och andra aktörer i det professionella nätverket så som exempelvis skola och region. Vi på barn och unga tycker om att utveckla vårt arbete och arbetar med ständiga förbättringar för att de barn och familjer vi träffar ska få ett professionellt bemötande och rättssäker handläggning. Sedan hösten 2022 har vi arbetat med att implementera Signs of safety som är ett arbetssätt där man bjuder in till nära samarbete med barn, föräldrar och deras nätverk. Vi har även påbörjat arbetet med att ställa om till ny socialtjänstlag. Vi tycker att det ska bli spännande och roligt, och i arbetet att driva utvecklingen framåt är du viktig! Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen och är intresserad av att utveckla socialt arbete och handläggning för barn och unga 0–21 år. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom målgruppen och har arbetat med BBIC och Signs of safety. Personlig lämplighet är avgörande. För att passa i rollen tror vi också att du… - har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att finna konstruktiva lösningar i situationer som många gånger kan vara både komplexa och akuta. - är empatisk och trygg, har god personlig mognad och bidrar till ett gott arbetsklimat. - är engagerad i ditt ansvarsområde och intresserad av metod- och verksamhetsutveckling. - är strukturerad. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för dina uppgifter och planerar och driver dina processer vidare. - är reflekterande och analytisk och kan motivera dina bedömningar och beslut, och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. - har ett flexibelt förhållningssätt och är bekväm med, och har förmåga att, prioritera om när arbetsuppgifterna kräver det. Vänta inte med din ansökan då rekryteringsprocessen kommer att ske fortlöpande. Vi ser fram emot din ansökan! Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
LSS-Partner AB är ett företag som arbetar för personer som har personlig assistans. Vi är formell arbetsgivare åt assistenter, har utbildningsverksamhet samt ger råd och stöd till arbetsledare och assistenter. Vi är anslutna till Fremia och har tecknat gällande kollektivavtal. Vi har idag 40 uppdragsgivare och drygt 200 anställda assistenter. Vi söker i dagsläget personer som främst är intresserade av att arbeta natt 21:00-08:00 med 4,50 timmars väntetid. Men arbetstiderna är förlagda över hela dygnet 8-15, 15-21, 21-08 och även helger. Kunden önskar att ha fasta tider på sitt schema. Ser gärna kvinnliga sökanden mellan 25-45 år.Vi söker även i dagsläget sommar vikarier. Du är uppdragsgivarens förlängda arm och är behjälplig i min vardag såsom personlig hygien,förflyttning med manuell lift, flytta mina armar tex upp på ett bord, massera händerna när de domnar. Eftersom uppdragsgivaren har en hörselnedsättning är det viktigt att du pratar svenska och är bra på att artikulera med dina läppar eftersom jag behöver avläsa på dem vad du säger. På grund av min nervskada i händer och armar behöver du hjälpa mig att notera i kalender och främst skriva sms och därför viktigt att du är bra på att stava klar svenska. På fritiden är jag aktiv i föreningslivet så det händer att du börjar och slutar ditt arbetspass på andra ställen än i min bostad. Vi söker assistenter till en av våra uppdragsgivare där personkemi är helt avgörande för en eventuell anställning. Det behövs inga speciella kvalifikationer eller medicinska erfarenheter.Vi kräver utdrag från belastningsregistret. Uppdragsgivaren bor i Göteborg, Majorna. Tillträde snarast. OBS! Ansökan endast via e-post till följande epostadress: [email protected]
Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner med vårt huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster. Jag söker dig som har hjärtat på rätt plats, sprider glädje, är närvarande och en lugn och trygg person! Ditt bemötande är förutsägbart och konsekvent, och du har förmågan att hantera utmaningar med stabilitet och lugn. Då kan du vara den vi söker! Jag är en sprudlande tjej på 29 år som älskar livet och allt det har att erbjuda. Jag bor i min egna lägenhet i Vällingby och fyller mina dagar med aktiviteter som får mig att le – som att spela spel, dansa, lyssna på musik och leka, både inne och ute. Jag älskar när det händer saker och har en stor aptit på livet! På dagarna går jag på daglig verksamhet och för att kunna leva mitt liv fullt ut behöver jag hjälp att skapa en vardag som är harmonisk och strukturerad, där rutiner och tydliggörande pedagogik är nyckeln. Med din hjälp kan jag fortsätta upptäcka världen på mitt sätt. Om tjänsten Tjänsten påbörjas med introduktion för att sedan leda till en heltidstjänst, samt att det även kan leda till en arbetsledande roll. Arbetet följer ett schema med pass på både vardagar och helger, samt ibland sovande jour. Du kommer få en gedigen introduktion, tillgång till ut- och fortbildning och handledning, så att du känner dig trygg i rollen och i vår relation. Vi kommer bygga en nära och stark relation som kräver engagemang och långsiktighet. Därför är det viktigt att du är redo att satsa helhjärtat och vara en pålitlig del av min vardag. Eftersom mina assistenter är särskilt utvalda och spelar en stor roll i mitt liv, är tillfälliga vikarier inte aktuellt. Om dig Jag söker dig som: Har erfarenhet alternativt vill lära dig TAKK, mer om autism och utvecklingsstörning. Är trygg, lugn och positiv med ett lösningsfokuserat mindset. Är förutsägbar och konsekvent i ditt bemötande och kan hantera utmaningar med lugn. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av assistansyrket och trivs med att arbeta självständigt men det viktigaste är att vår personkemi stämmer. För att vår kommunikation ska fungera är det viktigt att du talar och skriver svenska flytande. Din roll är mycket mer än ett jobb – du blir en inspiratör och en trygghet som hjälper mig att tolka min omvärld och skapa tydlighet i min vardag. Med din hjälp och teamets samarbete kan vi skapa en vardag full av livskvalitet, glädje och utveckling. Låter detta som något för dig? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag och bli en viktig del av mitt liv och mitt autentiska team!
LSS-Partner AB är ett företag som arbetar för personer som har personlig assistans. Vi är formell arbetsgivare åt assistenter, har utbildningsverksamhet samt ger råd och stöd till arbetsledare och assistenter. Vi är anslutna till Fremia och har tecknat gällande kollektivavtal. Vi har idag 40 uppdragsgivare och drygt 200 anställda assistenter. Vi har varierad tjänstgöringsgrad men uppskattningsvis ca 65 %. Arbetstider är förlagda 8-16 ,9-14, 18-23 och även helger. Viktigt att tycka om att arbeta med människor, vara lojal och pålitlig. Personkemin är helt avgörande mellan uppdragsgivare och assistent. 1 platser. Vi söker även sommarvikarier som kan arbeta vid behov. Jag är en rullstolsbunden kvinna som bor i Mölndal med make, hund, katt. Vi bor i en villa med trädgård och växthus. Trots omständigheter är jag mycket aktiv och gillar nya upplevelser. Jag har flera intressen såsom matlagning, trädgård, bakning, handarbete. I arbetsuppgifterna ingår hygien. Vana av lift. Uppskattas om man är pigg och pålitlig. Söker personal som vill arbeta fast på schema.Körkort är ett krav men ej egen bil. Ser helst kvinnliga sökande. . Tillträde snarast. OBS! Ansökan endast via e-post till följande epostadress: [email protected]
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen. Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete, välkommen till oss på Socialförvaltningen Hisingen! ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett meningsfullt arbete och göra skillnad för barn och unga? Vill du tillhöra en arbetsplats med stort engagemang för barn och barns delaktighet och tycker du det är viktigt att trivas på jobbet? Då ska du söka till oss på barn och unga Hisingen! Nu söker vi en ny socialsekreterare till utredningsenhet 1 som består av 12 socialsekreterare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef. Enheten ingår i avdelning barn och unga myndighet bestående av en mottagningsenhet, två enheter för barn placerade i familjehem, fyra generella utredningsenheter och två utredningsenheter med särskild inriktning, familjevåld och unga i riskzon för kriminalitet. Vi är en av de generella utredningsenheterna som utreder alla former av oro som finns för barn och ungdomar på Hisingen. Du kommer till en enhet där vi stöttar och hjälper varandra och strävar efter en arbetsplats med utrymme för reflektion och återhämtning. Du kommer ingå i en utredningsgrupp med sex socialsekreterare och en 1:e socialsekreterare som fördelar, arbetsleder samt stöttar dig i myndighetsutövningen. Arbetsuppgifterna innebär att utreda och bedöma barn och ungas (0-18 år) behov av stöd, att besluta och följa upp insatser utifrån risk och skyddsfaktorer med stöd av BBIC samt efter gällande lagstiftning SoL och LVU. I arbetet ingår möten, samtal med barn, ungdomar och familjer, där dokumentation är en viktig del. Ett mål är att öka barns röst och delaktighet - samtal med barn är därför en central arbetsuppgift. Du har en viktig roll för de barn och familjer vi möter och vi jobbar tillsammans för att lyckas. Samarbete med varandra, samverkan med våra utförar-enheter, andra samverkansparter och viktiga personer för familjen är därför viktigt. Introduktion, handledning och kompetensutveckling ser vi som en självklarhet. Utöver introduktion erbjuds du kontinuerlig kompetensutveckling genom Yrkesresan och utbildning i övriga metoder som finns på avdelningen. Din 1:e socialsekreterare och din mentor kommer vara ett nära stöd under din introduktion utöver avdelningens introduktions-samordnare. Du kommer att ha din arbetsplats i trivsamma lokaler på socialkontoret på Borstbindaregatan 12 A där alla våra utredningsenheter och mottaget sitter tillsammans i kontorslandskap med fasta arbetsplatser. Kontoret ligger centralt nära Hjalmar Brantingsplatsen med goda kommunikationsmöjligheter. KVALIFIKATIONER Socionomexamen är ett krav. Du behöver ha kunskaper om barns utveckling och för området gällande lagstiftning. Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning och/eller annat socialt arbete med barn och unga är meriterande. Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift. Meriterande är kunskaper i Treserva och körkort. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du gör ditt bästa för att göra klart alla arbetsuppgifter på rätt sätt och följer upp hur det blev. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du jobbar för att eleven/kunden/brukaren får vad den personen behöver. Du kan ändra hur du jobbar när saker förändras. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. ÖVRIGT Utdrag ur belastningsregister krävs för tjänsten. Intervjuer planeras under v28-30. Eventuella frågor kan besvaras från v28 pga semester.
Hej! Kul att du hittade min annons. Jag är en kille på snart 25 år som lever mitt bästa liv med personlig assistans. Jag bor ihop med min bror i Annedal, Bromma och även han lever med personlig assistans. Vi bor i en fin lägenhet tillsammans med våra två katter som är väldigt snälla och keliga. Vi tror att den som passar bäst för uppdraget är kille (eftersom jag älskar att bada på badhus behöver min assistent kunna vara med i omklädningsrum osv). Vi tror att du som söker år mellan 25-40 år och gillar liksom jag att; Spela dataspel Ta snabba och långa promenader Bada Ha struktur för en trivsam dag Dina egenskaper är; Lösningsfokuserad Ordningsam Noggrann Van att jobba med tempo när det krävs Lugn utan att vara långsam Teknikkunnig och stresstålig. Du ska vara bekväm med att hjälpa mig med personlig hygien. Du ska ha lätt för att komma ihåg detaljer och följa checklistor. Du behöver hjälpa mig med allt jag vill och behöver göra i min vardag. Det som ingår i arbetet som personlig assistent i övrigt är bl.a inköp, städning, tvättning, följa med på besök hos olika instanser som jag har kontakt med osv. - i maj kommer du jobba eftermiddagar/kvällar - i juni och juli kommer det även vara dagpass - i augusti återgår vi till eftermiddagar/kvällar Alla dessa tider är mestadels vardagar från 15.15 och 5-7 h framåt. Arbetet är på ungefär 75%. Bemanning: Det kan komma att ingå ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten vilket innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema.
Jag bor med min bror i Annedal i Bromma, på gränsen till Sundbyberg. Hit tar du dig snabbt och smidigt med kollektivtrafiken eller med cykel/promenad om du bor i Sumpan, Solna eller Bromma. Som person är jag humoristisk, social och tycker mycket om att kolla på film. Jag jobbar på en Daglig Verksamhet på dagarna och då hänger du självklart med. På helgerna brukar jag hitta på roliga aktiviteter tillsammans med min bror, som också har assistans, eller ibland tillsammans med en kompis. Vi brukar t.ex. åka till simhallen. För att jag ska kunna komma iväg på mina aktiviteter så behöver jag dig som har driv och god planeringsförmåga. Du kommer också att assistera mig i samband med diverse vardagsbestyr; såsom att tvätta, diska, städa och handla, duscha, av- och påklädning, kommunikation och allt annat som ingår i de flesta människors vardag. Det är mycket viktigt att du känner dig bekväm i det svenska språket, både i tal och skrift. Det är du som hjälper mig att kommunicera i olika situationer, t.ex. vid läkarbesök eller när jag ska prova ut ett nytt hjälpmedel hos hjälpmedelscentralen. Men inte minst för att du ska kunna förstå ditt arbete och kunna utföra det på ett bra och säkert sätt. Arbetet innebär både enkel- och dubbelassistans där samarbete är viktigt både med mig och mina andra assistenter. Obs! Inga pälsdjursallergiker eftersom jag och min bror har katt och mamma och pappa har hundar som brukar vara hemma hos oss. Förstås ett plus om du tycker om våra djur (som är jättesnälla). Egenskaper som jag önskar att du besitter: * Du är och tycker om att vara social på ditt arbete tillsammans med mig * Noggrannhet och god förmåga att strukturera och planera * Bra sinne och minne för detaljer * Lugn utan att för den skull vara långsam * Inkännande i det du gör * Kvick och alert i din personlighet * Du tycker, liksom jag, att det är viktigt att komma i tid till jobbet * Kunna ha många bollar i luften och ha koll på dem samtidigt * Du kan jobba utifrån skriftliga instruktioner utan problem * Det är viktigt att du vill lära dig och förstå hur jag fungerar och kan anpassa dig efter mina behov. Stort plus om du har erfarenhet eller kunskap i AKK. Du kommer få en gedigen introduktion, kontinuerlig handledning och fort- och utbildning av Balans, som blir din arbetsgivare. INFORMATION KRING TJÄNSTEN Jag söker två personer som kommer arbeta blandat i mitt schema med dagpass 7-15.30, kvällspass 15.30-21.30 och ibland vaken natt. Passen är förlagda under veckans alla dagar, när man jobbar helg är passen oftast lite längre Bemanningsansvar kan förekomma Du är öppen för att hoppa in när någon kollega blir sjuk eller vill vara ledig Vi tror att du som passar bäst för dessa tjänster är 25 år eller äldre. Lön: Individuell lönesättning. Avtal: Fremia-Kommunal Sök gärna tjänsten och det gör du via formuläret nedan Jag ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer