Har du erfarenhet av att arbeta med klienter i behov av stöd? Vi söker nu en behandlingspedagog som vill ta nästa steg i sin karriär och göra skillnad i människors liv. Om verksamheten Patia Speciallösningar bedrivs utifrån konceptet en till en behandling. Det innebär att den placerade bor i en egen bostad med personal dygnet runt. Den placerade har således sin egen personalgrupp och det finns ej andra placerade i samma lokaler. Verksamhetens lokaler är välanpassade för ändamålet. Lokalerna är rymliga och utgörs av lägenheter på cirka 80kvm med eget rum för den placerade, personalkontor och jourrum för personal, gemensamma ytor för placerad och personal samt kök och två badrum. Verksamheten vänder sig i första hand till de barn och unga som har svårigheter att klara sin dagliga livsföring och med, utagerande beteende, aggressivt beteende och/eller annat avvikande beteende och därmed har svårigheter att fungera i grupp. Målsättning för verksamheten är att den placerade efter avslutad placering på Patia Speciallösningar ska kunna återgå till en mindre personalintensiv verksamhet såsom familjehem, stödboende eller kollektivt HVB. Verksamheten kan ta emot barn och unga i åldrarna 12-21 år. Om tjänsten Vi söker nu tre behandlingspedagoger till vår verksamhet med sysselsättningsgrader enligt följande: Tjänst 1: Tjänstgöringsgrad på 93%. Tjänsten innebär arbete med dygnspass med sovande jour. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänst 2: Tjänstgöringsgrad på 90%. Tjänsten innebär arbete med dygnspass med sovande jour. Tillträde 1 april 2025. Tjänst 3: Tjänstgöringsgrad på 90%. Tjänsten innebär arbete vaken natt. Tillträde 1 april 2025. Som behandlingspedagog kommer du att spela en viktig roll i vårt arbete med att stödja och hjälpa klienter till en bättre och stabilare livssituation. Du arbetar nära våra klienter och andra aktörer för att skapa en individuell och hållbar behandlingsplan. Dina arbetsuppgifter I din roll som behandlingspedagog kommer du att tillsammans med din arbetsgrupp att ansvara för stöd- och behandlingsarbetet för en ungdom. Ditt arbete innefattar bland annat: Genomföra motiverande samtal och erbjuda stöd i myndighetskontakter. Arbeta med social färdighetsträning och stödja klienter i deras utveckling. Samverka med andra viktiga aktörer för klientens utveckling och hälsa. Utföra administrativa arbetsuppgifter som daglig journalföring och upprättande samt revidering av genomförandeplaner och riskanalyser. Ansvara för månatlig rapportering till ansvarig socialsekreterare. Delta i behandlingsarbetet och hålla i behandlande samtal. Vi söker en relationsorienterad behandlingspedagog som har förmågan att möta människor med olika behov och personligheter. Du är trygg i dig själv och kan anpassa ditt arbetssätt för att skapa meningsfulla relationer med klienter, vilket är en viktig egenskap för att arbeta framgångsrikt inom socialt arbete och klientnära stöd. För att lyckas i denna roll bör du vara flexibel och ha en engagerad attityd, vilket gör att du kan hantera olika situationer och utmaningar i arbetet på ett professionellt sätt. Din drivkraft och passion för att bidra till individers utveckling och välmående är avgörande för att skapa långsiktiga förändringar i deras liv. Med ett starkt intresse för socialt arbete, beteendeförändring och att stötta människor i svåra livssituationer, kommer du att spela en viktig roll i att främja klienternas hälsa och välmående. Dina kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten som behandlingspedagog ser vi att du uppfyller följande krav: Eftergymnasial utbildning motsvarande minst två års heltidsstudier (400 YH-poäng eller 120 HP), exempelvis som behandlingspedagog, socialpedagog eller socionom. Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom socialt arbete och god kännedom om socialtjänstlagen. Du behärskar det svenska språket obehindrat i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Tidigare arbete med ungdomar med NPF-diagnoser, utagerande beteende, psykisk ohälsa eller samsjuklighet är meriterande. Erfarenhet av behandlingsarbete eller arbete på HVB är meriterande. Om du går vidare i rekryteringsprocessen, kommer vi att be om ett utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister för HVB-hem. Vi ber dig att beställa utdraget vid ansökan. Tänk på att bifoga ditt examensbevis tillsammans med din ansökan som styrker de efterfrågade kvalifikationerna (maskera gärna de fyra sista siffrorna i personnumret enligt GDPR). Om examensbeviset inte bifogas, kan vi inte handlägga din ansökan. Provanställning på sex månader tillämpas på Patia. Varmt välkommen in med din ansökan!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu en eller två personer som vill arbeta som kontaktperson till två av våra kunder som är bosatta i Vaxholm. Arbetet som kontaktperson går ut på att vara ett stöd och en kontakt till en person som man träffar regelbundet varje månad. Mycket i arbetet handlar om att ta initiativ till och hitta på olika sociala aktiviteter med våra kunder. Det kan till exempel vara att gå på stan tillsammans, ta en fika ihop eller att gå en promenad. Den ena tjänsten vi söker en kontaktperson till fördelas på 2 träffar/månad, och den andra tjänsten vi söker en kontaktperson till fördelas på 4 träffar/månad. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1-2. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - För att lyckas i rollen som kontaktperson behöver du som person vara engagerad i och intresserad av människor. Att du är respektfull i ditt bemötande, trygg i dig själv, initiativtagande och ansvarsfull ser vi som mycket viktigt. Det viktigaste är dock att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Om tjänsten: Timanställning med möjlighet till mindre rad. Arbetspassen är fördelade mån-fre 7:15-15:00 och 14.00-20.00. Om brukaren: Jag är en kvinna på i 50 års åldern, bor tillsammans med min man och katter på vackra Ersboda i Umeå. Som person är jag glad, utåtriktad och en riktigt djurvän. Några av mina största intressen är dans, träning, bakning och pyssel. Jag trivs väldigt bra i naturen och kyrkan, dit åker jag så ofta det går. Jag behöver stöd med mycket i min vardag men vill vara så självständig och delaktig som möjligt i alla moment för att känna mig inkluderad. Om dig: Det är ett högt meriterande om du innehar körkort och erfarenhet av jobb inom vård och omsorg, men inget krav. Du är noggrann, lyhörd, ansvarsfull, flexibel och kan rycka in vid behov. Assistans uppdraget är betydelsefullt och ställer krav på att du är empatisk och förstår andra människors behov. Den verbala kommunikationen är viktig, därför är det ett krav att du har goda språkkunskap i svenska språket. Då kunden har katter i hemmet får du inte ha någon djurallergi. Övrigt Om du går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter är det en fördel om du har (mobilt) Bank-Id. Urval sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kommer rutinmässigt att begära ett utdrag ur belastningsregistret om ansökan leder till en anställning. Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. Välkommen med din ansökan
Om oss Aleris Rehab Station är ett nationellt och internationellt rehabiliteringscenter. Vi hjälper patienter med förvärvade och medfödda ryggmärgsskador, ortopediska skador och neurologiska skador och sjukdomar. Vi erbjuder också personlig assistans. Vi sitter i en stor, fin byggnad i Frösundavik i Solna, en kombination av gamla kasernlokaler, nya boenderum, behandlingsrum och restaurang. Vi har en omfattande forsknings- och utbildningsverksamhet och ett väl utvecklat teamarbete. Vi har också en mottagning med fokus på MS i Liljeholmen. Aleris Rehab Station är den del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård och Uppsala Närakut ingår. Rollen Vi söker en personlig assistent till en kvinna i 60-års åldern som sitter i rullstol och har en förvärvad hjärnskada. Som personlig assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara att stötta och hjälpa henne med sin dagliga livsföring såsom personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar (lift finns i hemmet), assistera vid måltider, städa, följa med på aktiviteter etc. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. En anpassad och väl utarbetad introduktion Interna utbildningar En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras God arbetsmiljö med korta beslutsvägar med fokus på att skapa rätt förutsättningar och möjlighet att påverka verksamheten. Om dig Vi söker dig som är strukturerad, ordningsam, lojal och lyhörd. Du värnar också om att ge god omvårdnad och service med hög kvalitet. Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med kunden och dina kollegor och blir därför en betydelsefull medarbetare för oss. Det är viktigt att du agerar med sunt förnuft och har ett stort kundfokus. Du skall kunna arbeta 30-35 timmar i veckan, både dagtid samt kvällstid och varannan helg. Passen är förlagda mellan kl 09-15.30 samt 16.45-21 . Bakgrund Du är en person med stort intresse för att arbeta med människor. I denna roll krävs det tidigare erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent och/eller inom vård- och omsorg. Det är meriterande om du har erfarenhet inom epilepsi och stroke. Krav är att du har mycket goda kunskaper i svenska språket. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning/Visstidsanställning Omfattning: Deltid/Heltid Tillträde: Omgående Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Vi hörs!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen kvinna som är bosatt i Gällivare. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande, förflyttningar av olika slag, personlig hygien, hushållssysslor och att hitta på eller följa med på aktiviteter tillsammans med vår kund. Denna kvinna tycker bland annat om att ta en fika och att titta på TV. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro, med möjlighet till mer arbete framöver. Arbetstiderna ser ut som följande: 07.00-15.00, 13.00-22.00 och 21.00-08.00 (vaken natt). Kortare arbetspass vid dubbelbemanning kan förekomma och det är dubbelbemannat 4 gånger/dag. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervju sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Meriterande är om du har en vårdrelaterad utbildning, har erfarenhet inom personlig assistans och att du är rökfri. Krav är att du har erfarenhet inom vårdyrket samt att du har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Om Unika Nimbus dagliga verksamheter Vi har 2 dagliga verksamheter på Nimbus. En finns i Stångby kyrkby norr om Lund där jobbar 15 deltagare och verksamheten har ledorden djur, natur, trädgård och odling. Om man ska jobba i Stångby kyrkby så måste man tycka om att vara utomhus och jobba. Man behöver också har både egen bil och körkort för att ta sig dit då det ligger på en gård på landet. Den andra verksamheten ligger i norra Lund på Skjutbanevägen där jobbar 9 deltagare och verksamheten har ledorden uttrycka, utforska och utveckla. Där jobbar man mycket efter deltagarnas intressen t ex med att pyssla, göra skoluppgifter, gå promenader och åka på utflykter mm. Ange i ansökan vilken enhet som intresserar dig! Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. HAR KÖRKORT God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Erfarenhet av utåtagerande beteende. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning/sommarvikariat Tjänstgöringsgrad: varierat Arbetstid: dagtid Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en kvinna i 50 årsåldern bosatt i Huddinge Har goda kunskaper i svenska Har ett manuellt och automat B-körkort Har goda matlagningskunskaper Har god fysik för att kunna utföra tunga lyft Är rökfri Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av liknande arbete Delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är ett vikariat och tjänsten är på ca 50 %. Arbetspassen är dygnspass. Vikariatet sträcker sig fram till 2025-04-30. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Sandra Heras Arvidsson [email protected]
Nordström Assistans Personlig assistent Kommun: Höör Omfattning: 75% Varaktighet: Tills vidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Om jobbet I ditt nuvarande arbete upplever du kanske en otillfredsställande och splittrande arbetssituation i stora barngrupper eller genom ett pressat minutschema i vården? För dig som är intresserad av pedagogik och/eller omsorg erbjuder vi ett lugnare och meningsfullt sammanhang som tillsammans med uppdragets komplexitet ger goda möjligheter att utvecklas professionellt. Här börjar vi varje dag med att på nytt se världen från en unik persons perspektiv. Vi värdesätter din gedigna kompetens och uppskattar din förmåga att se och utgå från varje individ just som den är. Du vill arbeta heltid eller deltid med en ung tjej som behöver mycket stöd i vardagen. Du värnar, genom din arbetsinsats, om att ge goda livsförutsättningar för andra och kan under arbetstid vara helt fokuserad på den individ som behöver stöd. Dina kunskaper om olika funktionsnedsättningar visar du genom att du med hjälp av godobservationsförmåga, snabbt och flexibelt anpassar dig efter oväntade situationer på ett stabilt och tryggt sätt. Du sätter individen i centrum, har stort tålamod, kan fånga oförutsedda situationer i ögonblicket och rör dig obehindrat. Det är av mycket stor vikt att du kan ta till dig kunskap genom både tal och skrift, samt med hjälp av denna efterhand utveckla individspecifik ingående kunskap som du på ett lyhört sätt omsätter i det praktiska arbetet. I detta ges du ett omfattande stöd på plats. Gymnasial utbildning till undersköterska, personlig assistent, barnskötare eller annan likvärdig utbildning är ett krav. Likaså goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstider: Arbetstiderna är fördelade i ett regelbundet schema med samma arbetstider varje vecka under vardagar. Just nu har vi behov av personal som huvudsakligen kan arbeta eftermiddag och kväll under vardagar. Viss tid för dubbelassistans ingår. Helgarbete kan förekomma, utifrån dina önskemål eller möjligheter. Arbetstider kan i viss mån diskuteras. Urval sker löpande. Vid eventuell anställning: På Nordström Assistans värnar vi om säkerheten för våra kunder och har därför som policy att alla anställda visar upp utdrag ut belastningsregistret. I övrigt, se nordstromassistans.se eller kontakta [email protected]. Om anställningen Lön: Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Lön enligt överenskommelse Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Anställningsvillkor: Heltid/deltid. Anställningstid enligt överenskommelse Var ligger arbetsplatsen? Arbetsplatsen ligger i kommunen Höör i Skåne län. Arbetsgivaren: Nordström Assistans AB, http://www.nordstromassistans.se Postadress: Nordström Assistans AB, Fosievägen 15, 21431 Malmö Kontakt: Kate Swiatek: [email protected] _____________________________________________________________________________________
Vill du vara med och starta upp ett nytt assistansuppdrag tillsammans med oss? Vi söker personliga assistenter till ett 10-årigt barn med omfattande hjälpbehov. Assistansen sker dygnet runt, och vi vill tillsammans med dig bygga en trygg assistans kring kunden med både ordinarie personal på schema (anställningsgrad ännu ej fastställd) samt timvikarier som kan jobba vid behov. Om tjänsten: Arbetstid: Dag/kväll och vaken natt Arbetsplats: Kunden bor norr om Gävle Du arbetar i barnets hem tillsammans med barnets familj Vi söker dig som: Har körkort och bil Har erfarenhet av personlig assistans eller vårdyrket Hanterar det svenska språket obehindrat i tal och skrift Är ansvarsfull, lyhörd och trygg i din arbetsroll Gärna har erfarenhet av att arbeta med barn och i en familjemiljö Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar ____________________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se ____________________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Vill du jobba för att ge barn ett bra liv och göra skillnad? Då kan du söka sommarvikariat som socialpedagog hos oss på Källtorp HVB och jobba tillsammans med vårat professionella team. Vi är ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord och söker dig som vill vara en del av detta samt arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Källtorp är en liten och familjär verksamhet som är hälso- och hållbarhetsorienterad med ett lantligt läge i Gullspång kommun. Verksamheten har 6 st platser och riktar sig till flickor 14-19 år med psykosocial problematik och olika självdestruktiva beteenden samt känsloregleringsproblematik. Verksamheten tar emot placeringar enligt SoL samt LVU och kan ta emot flickor från hela Sverige. Behandlingen styrs av individuella genomförandeplaner som bygger på den unges behov, förutsättningar och styrkor. Avgörande är att bygga ärliga relationer, visa varje ungdom att vi alltid finns där samt att arbeta med ungdomarnas motivation och aktiva delaktighet genom hela behandlingsprocessen utifrån deras behov och resurser. Vi arbetar utifrån inlärningspsykologiska principer och evidensbaserade metoder med grund i KBT som bas i vårt arbete. Andra delar av vårt behandlingsupplägg är MI och ett salutogent, motivationsstödjande och lågaffektivt arbetssätt. Vi använder oss också av hästunderstödda insatser som ett komplement i vår KBT-behandling, där insatserna genomförs i form av målstyrda och strukturerade lektioner enligt beprövad och säker metodik. All personal erbjuds kontinuerligt utbildningar i aktuella metoder och förhållningssätt utifrån behandlingsarbetet. Om tjänsten Källtorp HVB ligger i Gullspångs kommun och om du bor långväga så finns det övernattningsmöjligheter. Som socialpedagog kommer du huvudsakligen att arbeta med: - Behandlingsinterventioner - Dokumentation - att arbeta förebyggande både muntligen och skriftligen med riskbedömningar - att genomföra insatser enligt HSL efter genomförd medicindelegering - att genomföra vardagliga sysslor Vem är du? Som behandlingspersonal är du trygg och balanserad med flickornas välmående i focus. Dina värderingar är viktiga eftersom du är en rollmodell för ungdomarna. Vi söker dig som är lösningsfokuserad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt, är stresstålig och har goda förutsättningar att arbeta i en ibland tuff psykosocial arbetsmiljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga. Du har minst en 2-årig eftergymnasial utbildning såsom social-/behandlingspedagog. Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av arbete inom behandling för barn och ungdomar - har erfarenhet av KBT, MI, LAB, RePulse och/eller ERGT - har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering Tjänsten kräver att du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt: Manuellt B-körkort krävs för tjänsten. Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Karin Erixon på [email protected] Tjänstgöringsgrad och arbetstid: Sommarvikariat. Tjänsten innebär arbete dag/kväll/natt/helg vid behov. Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 13 april 2025. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR
Välj ett jobb för att visa detaljer