Välkommen till oss! Unika Nimbus i Lund söker nu stödassistent till vår gruppbostad Beskrivning av tjänsten Unika Nimbus gruppbostad ligger i norra Lund med fin natur in på knuten, vår målgrupp är vuxna i personkrets 1 LSS och vi arbetar med tydliggörande pedagogik enligt TEACCH-modellen. Tjänsten är ett grav vik på ca 90% fram tills nästa år 2026 Januari Arbetstiderna är förlagda på dagar, kvällar, nätter och varannan helg. Vi arbetar med engagemang i allt kring våra boende, du som söker är ansvarstagande och har ett genuint intresse för målgruppen. Du stöttar, motiverar och uppmuntrar personerna du arbetar med och hjälper dem till goda och självständiga liv. Tillsammans gör ni praktiska saker i vardagen som ex att träna på vardagliga ting, fritidsintressen och utflykter. Du har en problemlösande inställning, god förmåga för att arbeta med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Du har erfarenhet av målgruppen. Att du har arbetat med tydliggörande ses som en merit. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Meriterande är om Du har utbildning och erfarenhet av tydliggörande pedagogik enl TEACCH- modellen. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Arbetsuppgifterna ingår: Stödja brukare efter behov, önskemål och förmåga ,tillsammans med kunden planera fritid och betydelsefulla mål som kan öka dess självständighet och tillit till sin egen förmåga .Nära samarbete med externa kontakter såsom godemän, anhöriga, habilitering, m.m. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav. Om Unika är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Unika verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Unika kallar vid det med hjärta för omsorg. Unikas ledord är Omtanke, Kompetens och Engagemang. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Hoppas vi ses på en intervju! Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
Vill du göra en positiv skillnad i människors liv? Vi Omsorg söker nu engagerade och flexibla personliga assistenter för arbete som timvikarie med start enligt överenskommelse, samt sommarvikarier inför sommarsäsongen. OM TJÄNSTEN Som personlig assistent hjälper du våra kunder runt om Mora med deras dagliga rutiner, personlig omsorg och aktiviteter. Du är en viktig del av deras vardag och ditt arbete bidrar till att de kan leva ett självständigt och aktivt liv. Arbetstiderna varierar och kan omfatta både vardagar och helger, beroende på kundens behov och situation. VI SÖKER DIG SOM Är intresserad av att arbeta som timvikarie eller sommarvikarie. Är lyhörd och har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Har förmågan att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Erfarenhet inom personlig assistans är meriterande, men inget krav. Tjänsterna är främst baserade i Mora, men det kan finnas kunder som bor i närliggande områden. Om du kan tänka dig att resa kortare sträckor, uppskattar vi om du anger detta i din ansökan. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och ange om du är intresserad av timvikariat, sommarvikariat eller båda. Vi ser fram emot att höra från dig! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund på Ljusterö. Det finns sju lediga tjänster, med sysselsättningsgrad upp till 100%. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08-16 16-22 22-08 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en kvinna i 50-års åldern med intresse för resor och promenader. Personen behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har en muskelsjukdom. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Följa med på aktiviteter Är du den kunden söker? Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Du är också lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vidare föredrar kunden kvinnliga sökanden. Krav: Erfarenhet av att jobba som personlig assistent Fysisk stark då tunga lyft förekommer Du behöver även vara bekväm med att kunden har fåglar i hemmet För att kunna ta sig till kunden är det en fördel med körkort och bil. Sysselsättningsgrad: 7 st, varierande med möjlighet till 100% Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med Anställningsstöd: Olivia Personlig assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia personlig assistans är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Hemmansgatan. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en deltidstjänst på 80%. Om Hemmansgatan Hemmansgatan gruppboende vänder sig till vuxna personer inom LSS, med till exempel intellektuell funktionsnedsättning. Här har de boende ett tryggt boende, med egen lägenhet. Här bor fem personer. Verksamheten är bemannad dygnet runt. Vi har sovande jour. Det finns bra bussförbindelser och tillgång till parkering i anslutning till arbetsplatsen. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg, stödpedagog eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen och om du har erfarenhet av teckenspråk, AKK och andra pedagogiska metoder. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-02-25 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se För mer information kontakta Verksamhetschef Anders Forsberg Tel.0761490144 [email protected] Gruppchef Johanna Berg Tel. 0733582149 [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Surahammars kommun är en kommun i förändring. Här har vi närhet till både landsbygd och storstad. Här finns drivkraften att växa, förändras och utvecklas. Det är därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du en del av en prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande och alltid meningsfullt. Välkommen hit! Vård och omsorg i Surahammars kommun omfattar omsorgen av våra äldre och funktionshindrade. Att arbeta med vård och omsorg är ett stimulerande och utvecklande arbete där du får göra skillnad i människors vardag. Vi ger bästa möjliga möte med varje kund genom ett professionellt bemötande och ett gott värdskap. Hos oss får du bidra med din arbetsglädje och ditt engagemang för att skapa delaktighet och god kvalitet i våra verksamheter. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som timvikarie inom personlig assistans innebär att du ser till att brukaren får de stödinsatser och den hjälp de har rätt till via beviljade beslut. Våra brukare behöver få stöd, i större eller mindre utsträckning, för att få vardagen att fungera. Arbetet innebär att utföra stöd- och omvårdnadsuppgifter utifrån genomförandeplaner, att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering samt vårddokumentation. Det är viktigt att ge brukaren individuell omsorg, struktur samt att uppmuntra och stödja dem att förverkliga sina personliga intressen. Arbetet utgår ifrån Lagen om stöd och service (LSS). Arbetet är fysiskt och innehåller många fysiska arbetsmoment. Arbetstiden är schemalagt och kan innefatta dag, kväll, helg och natt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har fyllt 18 år. Har du undersköterskeutbildning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig samt om du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg är det meriterande. Det är meriterande om du har körkort då det krävs i vissa verksamheter. Vi vill att du har en god förmåga att uttrycka dig i svenska, både i tal och skrift, då det är viktigt med dokumentation i det dagliga arbetet. Du ska vara trygg, stabil och flexibel. Vi vill att du kommunicerar på ett tydligt sätt och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att lyckas i arbetet är det även viktigt med struktur och att du arbetar bra med andra människor samt kan lyssna, kommunicera och lösa eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Surahammars kommun är en kommun i förändring. Här har vi närhet till både landsbygd och storstad. Här finns drivkraften att växa, förändras och utvecklas. Det är därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du en del av en prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande och alltid meningsfullt. Välkommen hit! Stödboendet Stationen är ett nyktert och drogfritt boende i Surahammar. Vi är ett boende för vuxna personer med missbruksproblematik och som vill förändra sin livssituation. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu timvikarier till Stödboendet Stationen. Boendet är ett heldygns boende med sammanlagt 14 platser samt 3 platser för Härbärge. Boendet är inget permanent boende utan målet är att de boende ska vidare till andra boendeformer. Fokus är stöd på motivation, nykterhet, drogfrihet och ADL-träning. Kontakter med sjukvård, psykiatri och myndigheter är en del av stödet vi ger. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja de boende i deras vardag. Att utföra drog -och alkoholtester samt att utföra boendestöd utanför Stödboendet. Samt att ha ett nära samarbete med handläggare på socialtjänsten samt upprätta och följa upp genomförandeplaner. Schemalagd arbetstid är dag/kväll/helg/natt med sovande jour. Ensamarbete förekommer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad behandlingsassistent eller har motsvarande utbildning/arbetslivserfarenhet kring missbruk, psykiatri eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med beroendevård, psykiatri eller liknande. Dokumentationsvana är önskvärd. Som person vill och kan du arbeta både självständigt och i grupp, du är flexibel, ansvarstagande och en trygg förebild åt våra vuxna missbrukare. Du kan sätta gränser och hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har en positiv grundsyn, har en vilja att arbeta med människors utveckling och du bör kunna ha många bollar i luften. Du har förmåga att stödja människor och att ta fram deras styrkor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, yrkeskunnighet, samarbetsförmåga och engagemang. Körkort är ett krav. Då vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna manliga sökande till denna tjänst. ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du bli en av våra superhjältar under sommaren 2025? Läs annonsen och skicka in din ansökan idag! Om arbetsplatsen Våra olika arbetsplatser/kunder finns runt om i Skåne. Arbetstiderna kommer att variera under dygnets alla timmar och veckans alla dagar. Det kan röra sig om jourtid eller vaken natt. Både ensamarbete och dubbelbemanning kan förekomma men ensamarbete är vanligast förekommande. Introduktion ges av ordinarie assistenter, för respektive kund. När du ansöker till annonsen så behöver du beställa belastningsregister, för att fullfölja eventuell anställning. Följ länken nedan för att beställa; https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/digitalt-registerutdrag/ Kunden Våra kunder har olika hjälpbehov, intressen och familjesituationer. Vi har kunder med medfödd funktionsvariation eller de som förvärvat en skada senare i livet, vuxna som barn. Vi matchar ansökningarna som inkommer utifrån hur vi känner våra kunder. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna som förekommer varierar utifrån kundernas behov av hjälp, intressen och vardagssituation. Det är vanligt att hjälp med personlig hygien behövs. Under våren kommer Kurera Omsorg erbjuda ”speed-intervju” där vi kommer få möjlighet att träffa varandra, för att öka matchning mot våra kunder och arbetsplatser inom personlig assistans.
Vi söker boendestödjare till ett föräldravikariat! Är du en driven, engagerad, trygg och förtroendeskapande person? Vill du stödja och uppmuntra andra att ta ansvar, växa som individer, göra sig hörd och synliggöra sina styrkor? Då är du kanske den personen som vi söker till Smedjans väg gruppbostad. Om tjänstenSmedjans väg gruppbostad startade upp för över två år sedan och ligger i Steninge slottsby. Gruppbostaden är helt nybyggd och drivs av Adela LSS som är en del av familjeägda Adelagruppen. På gruppbostaden bor det sex personer med intellektuell funktionsnedsättning, autismspektrumtillstånd och psykisk ohälsa. Du kommer ha mycket kontakt med brukarens nätverk som anhöriga/gode män, daglig verksamhet etc. Som boendestödjare spelar du en viktig roll i våra boendes liv. Du kommer att ge individanpassat stöd och service enligt individens behov och önskemål, vilket innebär allt från personlig omvårdnad till socialt stöd och fritidsaktiviteter. Du blir en viktig person i deras liv och bidrar till att de kan leva ett så självständigt och innehållsrikt liv som möjligt. Du stödjer den enskilde i dennes vardag med sedvanliga hushållsuppgifter, du sköter inköp, stödjer brukaren med dennes personliga hygien, tolkar den enskildes behov, matlagning, bokar in viktiga möten och läkarbesök samt ger medicin utifrån delegering från ssk. Vi delar på en verksamhetsbil med Lantbrukets väg gruppbostad som drivs av Adela LSS och som också ligger i Steninge slottsby. Tillsammans åker fler av brukarna och tränar på Friskis och Svettis en kväll i veckan och deltar i FUB-dansen på Fryshuset. Under sommarhalvåret blir det bad i det närliggande Steningebadet, spontana grillkvällar och besök till Sigtuna med mera. Vikariatet är på deltid. Du arbetar på ett sex veckors schema dag, kväll, varannan helg och sovande jour. Du har möjlighet att jobba extrapass om du önskar det. Vikariatet är mellan 250315-250831. Din profil För att passa in i rollen som boendestödjare söker vi dig som har: Relevant utbildning inom vård och omsorg, såsom undersköterska, barnskötare eller fritidspedagog, eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom området. Erfarenhet av arbete med personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism och psykisk ohälsa på gruppbostad, daglig verksamhet etc. God förmåga att uttrycka dig i svenska språket, både i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som empati, tålamod och förmågan att anpassa stödet efter individens behov. God samarbetsförmåga. Meriterande är om du har kurser och fortsättningsutbildning inom funktionsnedsättning och psykisk ohälsa, OCD, epilepsi och lågaffektivt bemötande. B körkort är ett krav. Vi begär utdrag ut belastningsregistret. Vi gör även en bakgrundskontroll. Vi erbjuderDu får kollegor som är stabila, trygga och som stöttar dig i att utföra ett bra arbete och att du ska trivas. Du får en arbetsplats som är relativt nystartad och en arbetsgrupp med kollegor som sätter ett gott samarbete högt och där du får vara med och driva utvecklingen av gruppbostaden framåt. Gruppbostaden har ett engagerat nära ledarskap bestående av arbetsledare och verksamhetschef. Övrigt Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att visa ditt intresse. Sista ansökningsdag är 2025-02-28. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Ulrika Sundbom: e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
OM ARBETSPLATSEN Patias Avhopparverksamhet vänder sig till män och kvinnor ifrån hela landet som vill lämna sin kriminella livsstil. Vi arbetar tillsammans med klienten för att stödja dem till en ny vardag och en hållbar livsförändring. Vi arbetar med individuellt målinriktade insatser för att stödja våra klienter i att bryta med en kriminell livsstil. Syftet med verksamheten är att skapa en trygg och anpassad miljö där varje individ kan få individuellt stöd och hjälp utifrån sina specifika behov och livssituation. Vår målsättning med alla placeringar är att de ska etablera sig med eget boende, fungerande sysselsättningar, drogfrihet och att öka det prosociala nätverket tillsammans med en icke kriminell vardag. ARBETSUPPGIFTER Som Behandlingspedagog kommer du att ha en central roll i vårt förändringsarbete. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Stöd och Motivering: Du arbetar direkt med våra klienter genom att erbjuda motivation, stöd och vägledning för att hjälpa dem att förändra sin livssituation. Du genomför samtal och praktiskt förändringsarbete både i samtalsrum och i klientens vardagsmiljö. Individuell Planering: Du upprättar genomförandeplaner baserade på varje klients unika behov och mål. Detta innefattar strukturerade samtal, dokumentation och kontinuerlig uppföljning för att säkerställa att insatserna leder till önskade resultat. Samarbete och Samverkan: Du samverkar med andra yrkesgrupper inom organisationen samt externa aktörer som myndigheter och stödpersoner. Målet är att skapa en sammanhängande och effektiv insats runt klienten. Du kommer att arbeta i ett team och få stöd av verksamhetens stödfunktioner så som verksamhetschefen, kvalitetssamordnaren, insatssamordnare och skyddsamordnare för att säkerställa hög standard och säkerhet i vårt arbete. Tillsammans utgör ni ett starkt team som strävar efter att leverera bästa möjliga stöd till våra klienter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med minst två årig relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis socialpedagog, beteendevetenskap eller liknande. Det är meriterande om du har utbildning/kunskap inom BBiC, KBT, MI, KSL-Kriminalitet som livsstil. Erfarenhet av arbete med kognitiva och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt praktiskt förändringsarbete är en fördel. För att lyckas i rollen som behandlingspedagog behöver du vara professionell, engagerad och ha en god förmåga att skapa relationer genom ett salutogent förhållningssätt. Du har en god systemisk förståelse och kan förmedla information på ett sätt som är anpassat till målgruppen. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat genom din samarbetsförmåga och ödmjukhet. Vi värderar personlig lämplighet högt och strävar efter att erbjuda en arbetsmiljö där samarbete och trivsel är centrala. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med regelbundna aktiviteter för personalutveckling och teambuilding, såsom temadagar, strategiska övningar och sociala forum. B-körkort är ett krav för tjänsten då arbetet innebär en del resor. För anställning krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. Vi tillämpar löpande rekrytering, vilket innebär att vi går igenom ansökningar och genomför intervjuer kontinuerligt. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan – ansök så snart du kan! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Nu söker vi på Hedens Omvårdnadscenter i Bollnäs sommarvikarier! Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar? Vad gör vi? Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss... Introduktion Förmånsportal med rabatter Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Du får även... genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen. en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Om Hedens Omvårdnadscenter Hedens Omvårdnadscenter är ett HVB och särskilt boende (SoL) för personer med psykiatriska diagnoser. Vi har 56 platser uppdelade på sex enheter: Heden, Hedbacken, Hedgården, Solheden, Björkheden och Solrosen. Du har chefer nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten samt många kollegor med lång erfarenhet som hjälper dig att komma in i arbetet. Att skapa och stärka relationer till våra boende är en förutsättning hos oss, vilket kräver ett engagemang och en nyfikenhet för dig som medarbetare. Hos oss arbetar du varierad arbetstid, det vill säga dag, kväll, helg och natt (vaken). Under sommaren ägnar vi tid åt aktiviteter och utflykter som till exempel bad eller kulturevenemang. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom omsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Löpande Sista ansökningsdag: 2025-05-30 Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Du som söker skall vara minst 18 år. Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se
Välj ett jobb för att visa detaljer