Systemtekniker till offentlig verksamhet - deltid
Centric Professionals AB
Systemadministratörer

Har du tidigare erfarenhet av IT-support eller systemteknik och söker ett meriterande extrajobb vid sidan av studierna? En offentlig verksamhet i Göteborg söker nu en systemtekniker på deltid (60%) för ett uppdrag som sträcker sig från juni till årsskiftet 2025. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I det här uppdraget som systemtekniker får du en viktig roll i att stötta verksamhetens IT-användare, både genom löpande support och i arbetet med att digitalisera en verkstadsmiljö där avancerade diagnosverktyg används. Du kommer att arbeta på plats i Göteborg och ansvara för att ge teknisk support till anställda, fungera som ett stöd i användningen av diagnosverktyg, ha kontakt med externa IT-leverantörer, hålla interna genomgångar och utbildningar samt dokumentera arbetsprocesser och skapa manualer vid behov. Start sker helst i juni och uppdraget pågår till årsskiftet. Uppdraget omfattar 60 procent av heltid, vilket motsvarar tre heldagar per vecka. Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för uppdraget krävs att du har tidigare yrkeserfarenhet av IT-support eller systemteknik, alltså någon form av IT-stöd i en verksamhet. Du har goda kunskaper i: - Windows 10/11 (Enterprise-miljö) - Office 365 (inkl. Word, Excel, Outlook) - Microsoft Teams - SharePoint - Adobe Acrobat Pro Vem är du? Du är lösningsorienterad, strukturerad och trygg i att möta användare med varierande teknisk vana. Du trivs med att jobba praktiskt, är inte rädd för att ta ansvar och har ett intresse för både IT och verksamhetsnära förbättringsarbete. Kanske studerar du vidare inom IT, men det viktiga är att du redan har arbetat i en liknande roll och kan bidra från dag ett. Det krävs att du kan uppge minst två referensuppdrag som styrker liknande erfarenhet. Du kan uppvisa utdrag ur belastningsregistret (utan anmärkning). Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

9 maj 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Biltransportör - Göteborg
UngdomsKraft AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Om uppdraget: Som biltransportör hos Ungdomskraft kommer du att hämta bilar ute hos kunder (Privatpersoner, företag, bilhandlare) som finns runt om i Sverige. Bilarna kommer sedan att köras till våra samarbetspartners vars anläggning ligger runt Göteborg. Vi utför även fordonstester på bilar, så ett starkt bilintresse är ett plus! Arbetstiderna är mån-fre med varierande timmar. Tycker du om att köra bil och samtidigt leverera grym service, sök! Vill du jobba med personer i din ålder? Ungdomskrafts medarbetare är i åldrarna 18-27 år gamla. Vi tycker det ska vara roligt att jobba och må bra på sin arbetsplats. Därför är aktiviteter utanför arbetet en viktig del av Ungdomskraft, så du kan träffa nya vänner men även utbyta erfarenheter med dina kollegor. Vem söker vi? Vi på Ungdomskraft förstår att alla inte har ett perfekt CV i början av sin karriär och väljer därför personlighet före vad som står på pappret. Vi söker dig som är social och framåt, noggrann, flexibel och arbetsvillig. Du ska tycka om att arbeta självständigt samt ta eget ansvar i ditt arbete. Din profil: -B-körkort (Manuellt) -Talar och förstår svenska flytande -Bilintresse -Godkänt belastningsregister Om Ungdomskraft Ungdomskraft är framtidens problemlösare med kund och personal i fokus. Vår affärsidé är tydlig, att hjälpa unga, drivna talanger ut i arbetslivet och därmed namnet – Ungdomskraft. Läs mer om oss: www.ungdomskraft.com

9 maj 2025
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Fleet Specialist, Hybrid
Voi Technology AB
Lager- och terminalpersonal

Your mission at Voi  For the position as a Fleet Specialist, you'll have the possibility of working in two different areas, depending on workload and suitability. We have our mechanical team, where you will be responsible for the maintenance and repair of our vehicles. This means keeping our scooters in top shape and provide strong support to our team on the ground. We also have our In field team, where you'll be utilising our vans to perform different tasks in the Gothenburg area, making sure our operations runs as efficiently as possible. Here are some exciting tasks awaiting you as a Fleet Specialist: Ensuring the logistics of collecting and providing Voi scooters. Searching for and collecting damaged scooters.  Battery replacement. Performing quick on-site repairs of the scooters. Diagnosing and repairing broken vehicles. Recycling and dismantling vehicles that cannot be repaired. Assisting with the acceptance, packaging, and provision of new vehicles and batteries arriving at the warehouse. Supporting our on-site team as needed, whether it's identifying damaged vehicles, clearing parking spaces, or setting up fallen vehicles. What you'll need to embark We're looking for a highly motivated and responsible team player who can handle tasks and solve problems independently. With a proactive approach, you should be skilled in finding innovative solutions and achieving set objectives. In addition, the right candidate should have: A valid drivers license for Sweden Fluent english, both verbal and written and if you're fluent in Swedish it's a plus Previous experience with tools or mechanical practices General familiarity with digital tools and applications Local knowledge of Gothenburg and experience driving in the city The ability to remain calm in stressful situations (such as difficult parking or traffic) Job conditions  Working hours: Full- and part time positions  Contract type: Fixed term contract  Start date: To be discussed  Why Voi? Working at Voi is more than just a job; it's a personal Voiage where you'll grow as a professional and be part of a diverse team and culture that's committed to making a positive impact on society. In addition to this, you'll have the opportunity to: Join Europe's leading micromobility company and one of the fastest-growing scale-ups Make a direct impact on our ongoing success and contribute to the development of the micromobility industry in Sweden. Collaborate with inspiring, motivated, and diverse colleagues who share a common goal Be a part of the micromobility revolution and help create sustainable cities that are clean, quiet, and free from pollution Are you ready to embark on the Voiage with us?

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Sommarjobba som personlig assistent till en ung tjej, Göteborg
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och vill jobba extra som personlig assistent hos vår 13-åriga kund i Nya Hovås, Göteborg. Vad innebär den här tjänsten? Du som söker bör vara en glad och humoristisk person med glimten i ögat. Tidigare erfarenhet av personlig assistans eller andra vård- och omsorgsyrken är meriterande, men inte ett krav. Det viktigaste är att du har rätt personlighet för att fungera bra tillsammans med kunden. Du behöver vara lyhörd, positiv, flexibel och ansvarstagande. Exempel på arbetsuppgifter är: hjälp med matsituationer, ledsagning, personlig hygien, bus och lek, följa med på aktiviteter med mera. Tjejen har en hörselskada och kommunicerar med tecken. Det är därför meriterande om du kan tecken som stöd eller har erfarenhet av att arbeta med alternativ kommunikation. Viktigast är att du är intresserad och nyfiken på att lära dig! Tjänsten är ett sommarvikariat på deltid, där du kommer arbeta varierade tider på dag, kväll och helg.  Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt.    Vi ser gärna att du:  har kunskap om alternativ kommunikation, gärna tecken som stöd eller teckenspråk kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta dag, kväll och helg. har erfarenhet som personlig assistent eller barnskötare. kunden önskar att du som söker är kvinna Övrig information Anställningsform: Sommarjobb under juni, juli och augusti 2025 Omfattning: Deltid Arbetstider: dag, kväll och helg Tillträde: inskolning sker enligt överenskommelse, gärna omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-06-13 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:   Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Arbana Ponosheci, Verksamhetschef, 010-130 39 65   Varmt välkommen med din ansökan!

7 maj 2025
Sista ansökan:
24 oktober 2025
À la carte kock för uppdrag i Göteborg

Letar du efter nästa kockäventyr? Är du den som skär löken snabbare än din egen skugga? Har du smaksinnet skarpt som en nyvässad kockkniv? Då kan det vara dig vi letar efter! Vi söker dig som älskar tempot i köket, gillar att lösa problem på studs, och som alltid har en ny idé i bakfickan. Hos oss är ingen dag den andra lik – det är nya menyer, nya kök, nya kollegor och nya chanser att glänsa varje vecka. Det är som att jobba i ett kulinariskt äventyrsspel – och vi behöver dig i vårt team! Vad vi erbjuder dig: En fartfylld vardag där du utvecklas som kock i raketfart Möjlighet att jobba på Göteborgs mest spännande restauranger Flexibla arbetstider – du bestämmer själv hur mycket du vill jobba Roliga personalaktiviteter, utbildningar och nätverkande i branschen Kollektivavtal och en trygg anställning Vem är du? Du har gått restaurangutbildning eller lärlingsprogram Du har minst 4 års erfarenhet från ALC-kök Du vill bli bättre, snabbare, skarpare Du är hängiven, stolt över ditt yrke, en problemlösare och flexibel som få Låter det här som din grej? Skicka in din ansökan idag – ju snabbare desto bättre! Om ditt CV får oss att höja på ögonbrynen (på ett bra sätt) så hör vi av oss snabbt för att planera nästa steg mot att bli stjärnan i vårt köksteam! Lön? Såklart! Vi kommer överens – det ska kännas bra för båda..   Varför ska du jobba på RA Hospitality? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

7 maj 2025
Sista ansökan:
24 oktober 2025
Kockar sökes – Från Falkenberg till Smögen

"Sommar"kockar sökes – Från Falkenberg till Smögen  Kort säsong. Högt tryck. Stora möjligheter. Sugen på att byta avgaser mot havsbris? Vill du känna doften av nystekt fisk och salt tång i samma andetag? Då har vi sommarjobbet för dig! RA Hospitality i Göteborg söker nu hungriga, erfarna och snabba kockar för säsongsuppdrag på västkusten sommaren 2025 – från pittoreska Smögen i norr till strandnära Falkenberg i söder. Vi söker dig som... Har minst 2 års erfarenhet i ett A la carte-kök Har gått restaurangutbildning eller motsvarande lärlingstid Trivs bäst när det brinner lite i stekpannan – älskar högt tempo och snabba puckar Gärna byter storstadspuls mot saltstänkta klippor och service i solnedgång Är kreativ, självgående och alltid redo att leverera på topp Tycker att "sommarsäsong" låter mer som en kul utmaning än ett jobb Vi erbjuder: Boende nära arbetsplatsen – vi fixar så du slipper pendla Utvecklingsmöjligheter i Sveriges största bemanningsföretag inom hotell & restaurang Lön enligt erfarenhet och ansvar – vi vet att du är värd det Så om du är redo att byta "dagens lunch" mot dagar du minns, skicka in din ansökan redan idag. Sommaren 2025 blir vad du gör den till – gör den grym med oss på RA Hospitality! Varför ska du jobba på RA Hospitality? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?  Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!  Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!  Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.   Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!   Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.  Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 25 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.  Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

7 maj 2025
Sista ansökan:
24 oktober 2025
Studentambassadör till Göteborgskontoret!
Xamera AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om tjänsten: Som Xameras studentambassadör kommer du få vara del av ett härligt och sammansvetsat gäng som arbetar med att hjälpa juniora ingenjörer få en bra start på karriären genom att matcha dem mot spännande företag. Du kommer att vara Xameras ansikte utåt mot studenterna på Chalmers tekniska högskola och hjälpa till med vår marknadsföring genom att delta vid arbetsmarknadsdagar, mässor, event med föreningar, konsultkvällar och mycket mer. Du är med både i planerandet och genomförandet av eventen och vi ser gärna att du kommer med nya innovativa idéer och förslag på hur vi når ut till allt fler studenter. För att förstå vår verksamhet på bästa sätt kommer du få en ordentlig introduktion där vi går igenom allt och lite till om Xamera för att du ska kunna föra vidare vårt budskap till studenterna. Att vara studentambassadör hos oss ger dig en bra merit inför ditt framtida arbetsliv samtidigt som du blir en del av vårt härliga gäng här på Xamera! Vi söker dig som: Vi söker dig som studerar en teknisk utbildning och har minst 1 år kvar till examen. Som person är du social och kreativ men har ändå en känsla för vad som är realistiskt att kunna genomföra. Du gillar struktur och planering. För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du är eller har varit aktiv i studentliv/föreningsliv och tycker att det är kul att vara med på event. Vilka är vi? Xamera har varit verksamma sedan 2013 och vår affärsidé har sedan starten byggt på att det inte är svårt för unga juniora talanger inom industri- och techsektorn att hitta ett jobb. Utmaningen ligger i att hitta rätt jobb. Genom att löpande lära känna unga talanger och förstå deras, styrkor, ambitioner och drivkrafter samtidigt som vi har en nära kontakt med näringslivet ser vi till att matchningen mellan talanger och företag blir rätt från början. På så sätt kommer värdefull arbetskraft ut på marknaden snabbare vilket ökar produktiviteten och skapar fler framgångsrika verksamheter och karriärer. Vad erbjuder vi? Trevliga kollegor, ett stort nätverk och en tät koppling till universitetet. Ja ett riktigt dynamiskt arbete helt enkelt. Vi är ett nära team som tycker om att ha roligt på jobbet samtidigt som vi arbetar för att göra vårt yttersta för våra talanger. Denna vision tror vi att du delar och tillsammans kommer vi arbeta för att nå högre! Startdatum: Start enligt överenskommelse. Om anställningen: Du är anställd som studentambassadör och kommer vara timavlönad. Arbetets omfattning kommer att variera mellan 5-10 timmar/vecka. Arbetet kommer vara förlagt dagtid, kvällstid och helger. Allmän information: Låter ovanstående utmaning intressant? Vill du veta mer om möjligheterna? Ansök redan nu på knappen nedan eller på länken! Denna tjänst tillsätts löpande så ansök så snart som möjligt.

7 maj 2025
Sista ansökan:
24 oktober 2025
Garderobiär
Göteborgsfamiljen AB
Hovmästare och servitörer

Yaki-Da är en del av Göteborgs själ och kanske den starkast lysande stjärnan på klubbhimlen år ut och år in. Ett public house där vi hyllar allas olikheter och lägger all vår kraft och energi på att skapa oförglömliga kvällar för våra gäster. Om dig I rollen som garderobiär är du en viktig del i skapandet av den upplevelse och känsla som våra gäster får hos oss. Du arbetar engagerat för att gästerna ska känna sig välkomnade. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad. Du har en förmåga att skapa förtroende hos gästerna och säkerställer att ditt arbete håller högsta standard genom att följa våra koncept och rutiner. Vi söker någon som trivs i en social miljö och som har förmågan att hantera både lugna och mer intensiva kvällar med fokus och professionalism. Du är strukturerad och serviceinriktad, men framför allt en person som gillar att vara en del av ett lag där vi hjälper varandra och ser till att arbetet alltid blir gjort på bästa sätt. Dina arbetsuppgifter Du ansvarar för att hantera garderoben på ett tryggt och professionellt sätt, enligt våra rutiner. Din roll är central för att skapa ett välkomnande och trevligt första intryck av restaurangen. Du är en del av teamet och bidrar till en positiv arbetsmiljö genom god kommunikation och samarbete. Omfattning: Extra Lön & startdatum: Efter överenskommelse. Arbetstiderna styrs av verksamhetens öppettider, med fokus på kvällar och helger. www.Yaki-Da.se

7 maj 2025
Sista ansökan:
24 oktober 2025
Biltransportör - Göteborg
UngdomsKraft AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Om uppdraget: Som biltransportör hos Ungdomskraft kommer du att hämta bilar ute hos kunder (Privatpersoner, företag, bilhandlare) som finns runt om i Sverige. Bilarna kommer sedan att köras till våra samarbetspartners vars anläggning ligger runt Göteborg. Vi utför även fordonstester på bilar, så ett starkt bilintresse är ett plus! Arbetstiderna är mån-fre med varierande timmar. Tycker du om att köra bil och samtidigt leverera grym service, sök! Vill du jobba med personer i din ålder? Ungdomskrafts medarbetare är i åldrarna 18-27 år gamla. Vi tycker det ska vara roligt att jobba och må bra på sin arbetsplats. Därför är aktiviteter utanför arbetet en viktig del av Ungdomskraft, så du kan träffa nya vänner men även utbyta erfarenheter med dina kollegor. Vem söker vi? Vi på Ungdomskraft förstår att alla inte har ett perfekt CV i början av sin karriär och väljer därför personlighet före vad som står på pappret. Vi söker dig som är social och framåt, noggrann, flexibel och arbetsvillig. Du ska tycka om att arbeta självständigt samt ta eget ansvar i ditt arbete. Din profil: -B-körkort (Manuellt) -Talar och förstår svenska flytande -Bilintresse -Godkänt belastningsregister Om Ungdomskraft Ungdomskraft är framtidens problemlösare med kund och personal i fokus. Vår affärsidé är tydlig, att hjälpa unga, drivna talanger ut i arbetslivet och därmed namnet – Ungdomskraft. Läs mer om oss: www.ungdomskraft.com

6 maj 2025
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Forskningsamanuenser till Centrum för personcentrerad vård
Göteborgs Universitet
Elevassistenter m.fl.

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Centrum för personcentrerad vård (GPCC) vid Göteborgs universitet är ett nationellt tvärvetenskapligt forskningscentrum som bildades år 2010 med stöd av regeringens strategiska satsning på vårdforskning. Ett fyrtiotal forskningsprojekt pågår för närvarande kring personcentrering vid olika långvariga sjukdomstillstånd och organisation av vård. GPCC är placerat vid institutionen för vårdvetenskap och hälsa, Sahlgrenska akademin. För mer information om GPCC se www.gpcc.gu.se och om institutionen för vårdvetenskap och hälsa besök www.caresci.gu.se. GPCC söker dig som vill arbeta som forskningsamanuens vid sidan av dina egna studier. En forskningsamanuens arbetar som assistent till forskare och bistår med varierande arbetsuppgifter som tillhör ett aktuellt forskningsprojekt. Vi söker fyra forskningsamanuenser för ett tidsbegränsat uppdrag i sex månader med start i december.  Arbetsuppgifter Du kommer att fungera som projektassistent i något av de aktuella forskningsprojekt som bedrivs inom GPCC eller som medlem i en planeringsgrupp för en internationell vetenskaplig konferens. Det innebär att du kommer att få arbetsuppgifter som det aktuella projektet kan erbjuda såsom inmatning av forskningsresultat, litteratursammanställningar, delta vid olika möten etc. Du kommer att handledas av forskare under anställningen. Du kommer att delta i forskningsprojektet eller konferensplaneringsgruppen i syfte att väcka intresse för fortsatt forskning efter examen och får samtidigt en god inblick i universitetet som arbetsplats. Du kan också komma att knytas till den plats där forskningen bedrivs. Kvalifikationer Minimikravet är att du är antagen till utbildning på grund eller avancerad nivå vid Göteborgs universitet under hela anställningstiden. Helst ska du under höstterminen 2025 och vårterminen 2026 genomföra termin fyra, fem eller sex på grundnivå alternativt studera på avancerad nivå.  Språkliga krav är kunskaper i svenska och engelska. Beroende på de olika projektens arbetsuppgifter kan goda kunskaper i det ena språket vara meriterande. Tidigare akademiska kurser och examina, intresse för forskning, erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, avklarade poäng och betyg kommer att beaktas vid bedömningen. Arbetet som amanuens förutsätter god organisatorisk förmåga, kommunikativ förmåga, samarbetsförmåga, flexibilitet och noggrannhet, samt hög servicenivå. Goda relationskapande egenskaper är viktiga då vi vid centrumet arbetar utifrån ett personcentrerat förhållningssätt.  Välkommen med din ansökan bestående av ett personligt brev, CV, betyg/intyg från tidigare högskolestudier samt en lista på kurser som beräknas avklaras under höstterminen 2025 och vårterminen 2026 (Ladok-utdrag). I ditt personliga brev önskar vi att du beskriver dig själv och tydliggör dina personliga egenskaper och erfarenheter i relation till de egenskaper och förmågor vi efterfrågar. Anställning Anställningen är en tidsbegränsad i sex månader med tjänsteomfattning 20% med placering vid institutionen för vårdvetenskap och hälsa. Tillträde 2025-12-01 och avslutas 2026-05-31. Anställningen regleras i Högskoleförordningen 5 kap. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta; Emma Forsgren, koordinator forskningsamanuenser, [email protected], telefon: 031-786 6056 Frågor om amanuensanställning: Eva Thörnqvist Nilsen, personalsamordnare, [email protected], telefon: 031-786 6133 Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-10-10. Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

6 maj 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025