Föremålsregistrator till Röhsska museet
GÖTEBORGS KOMMUN
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum. Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter. ARBETSUPPGIFTER Röhsska museet arbetar för att göra design och formgivning tillgänglig för alla genom utställningar, samlingar, kunskapsuppbyggnad, program och pedagogik. Vi vill vara en öppen mötesplats där olika röster får utrymme. Nu söker vi en föremålsregistrator till en projektanställning på museet. Som föremålsregistrator ansvarar du för att registrera och inventera föremål i museets databas. Du säkerställer föremålsplaceringar och leder arbetet med databasen Museum Plus Ria. Du arbetar nära samlingspersonal, enhetschef, intendenter, forskare, konservatorer, fotograf och teknisk personal, samt har kontakt med kollegor på andra institutioner. Du är även del av Göteborgs kulturförvaltnings styrgrupp för Museum Plus och bidrar till den strategiska utvecklingen av databasen och digitaliseringsfrågor. KVALIFIKATIONER Du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, men trivs också i team och har lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Du är noggrann, ansvarstagande och har ett gott ordningssinne. Vi söker dig med en avslutad kandidatexamen inom arkivkunskap, konstvetenskap eller annan liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med föremålskatalogisering eller museidatabaser, och det är meriterande om du tidigare har arbetat i Museum Plus eller liknande system. Du har god datorvana och känner dig trygg med att arbeta i både Word och Excel. För att lyckas i rollen behöver du kunna uttrycka dig väl på engelska, både muntligt och skriftligt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt, samtidigt som du trivs med att samarbeta och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer med kollegor. Du arbetar strukturerat och har ett gott ordningssinne, vilket gör att du kan hantera flera detaljer och säkerställa att arbetet utförs med hög kvalitet. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet och ansvarstagande, och du bidrar till en god arbetsmiljö genom din samarbetsförmåga och ditt engagemang. Tjänsten är en projektanställning på deltid 80% mellan 2025-10-01 - 2026-10-01 med goda möjligheter till förlängning. ÖVRIGT Vi skapar möjligheter för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö, bland annat genom att erbjuda personalvårdsprogram och förmånliga rabatter på årskort hos flera träningscenter, cykelförmån och friskvårdsbidrag. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering. I denna rekrytering använder vi inte personligt brev, istället får du svara på ett antal urvalsfrågor som är kopplade till tjänstens krav och innehåll. Detta för en mer rättvis och träffsäker bedömning. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt att du har rätt att arbeta i Sverige. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Vikarierande brasslärare till Kulturskolan Nordost
GÖTEBORGS KOMMUN
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och ge barn och unga en härlig kulturell upplevelse och samtidigt se dem växa och bli sitt bästa jag där kulturskolans verksamhet kan vara ett verktyg för att lyckas vidare ut i livet? Då är detta en tjänst för dig! Den frivilliga kulturskolan är till för barn och unga mellan 6 och 19 år och som vill förverkliga sina drömmar och använda sin fantasi. Här kan man gå på cirkus, lära sig dansa, spela teater, måla, filma, sjunga, spela instrument, göra egen musik med mera. Kulturskolan Nordost har upptagningsområde Angered och Östra Göteborg. Undervisningen sker i Kortedala, Bergsjön, Hjällbo, Hammarkullen och Angered Centrum. Undervisningen för den aktuella tjänsten kommer att ske i Kortedala och Hammarkullen. Vi söker nu en skicklig brasslärare med hög kompetens på både trumpet och trombon för undervisning från nybörjare till avancerad nivå i både ensembler och mindre lärgrupper. Ditt uppdrag är att undervisa barn och unga 6-19 år i brassinstrumenten samt tillsammans med kollegor leda olika ensembler. I din tjänst kommer du både undervisa deltagare som ingår i kulturskolans El Sistema-verksamhet och de deltagare som deltar på kulturskolans långa terminskurs i brassämnet. I ditt uppdrag ingår också att planera, genomföra och följa upp elevernas kunskapsutveckling, arbeta aktivt med uppsökande verksamhet och rekrytering av deltagare till brassämnet. Vidare kommer du aktivt delta i kulturskolans utveckling och samarbeta med andra lärare i ämnesövergripande projekt samt medverka vid konserter och andra kulturevenemang. Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett kreativt och kamratligt arbetslag med bra sammanhållning där vi alla deltar i verksamhetens gemensamma projekt. Vår arbetsplats präglas av ett trivsamt klimat med god stämning. KVALIFIKATIONER Krav För denna tjänst söker vi dig som har en musiklärarexamen med inriktning mot brassinstrumenten eller annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande Erfarenhet av gruppundervisning och ensembleledning. Personliga kompetenser I din roll som brasslärare är det viktigt att du självständigt tar ansvar för dina uppgifter och leder och utvecklar det pedagogiska arbetet. Du är grundad i ditt arbetssätt genom att du kontinuerligt underhåller din kunskap och kan således vara en kunskapsresurs för andra. Du har ett engagemang och driv och är inte rädd för att prova nya arbetssätt och ny teknik för att utveckla såväl dina elever som din undervisning. Vidare ser vi att du är lyhörd samt kommunicerar väl och har en god samarbetsförmåga i mötet med elever, vårdnadshavare och kollegor. Tjänsten är ett vikariat på 50% under läsåret HT25 och VT26. Undervisningen kommer att vara förlagd på eftermiddagar och kvällstid och ligga på måndag, tisdag och torsdag. Du behöver kunna arbeta hela perioden för att vara aktuell för tjänsten. Ett löpande arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Eventpersonal till Svenska Mässan 2025
Adecco Sweden AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om tjänsten Vi söker just nu dig som vill jobba på framtida mässor på Svenska Mässan. Svenska Mässan har några av Nordens största mässor och lockar tusentals besökare från hela landet. I tjänsten som eventpersonal är du ansiktet utåt mot besökarna som kommer till Svenska Mässan. Du kommer bli tilldelad ett huvudområde som entrévärd, sal- och scenvärd, garderobiär eller kassapersonal. Arbetstiden varierar och är förlagd på förmiddagar, eftermiddagar, kvällar samt helger. Detta uppdrag kan innebära att det inte finns arbete under några veckor men att när det väl annordnas mässa så blir det många timmar under några få dagar, vilken kan kompensera för resterande månad. Perfekt för den som är pensioner eller student och vill få in lite extra under vissa perioder. Viktigt för tjänsten är: Vi ser gärna att du är serviceminded, utåtriktad och kundfokuserad. Kontakt med andra människor faller dig naturligt och du tycker om att ta hand om besökarna för att säkerställa en bra upplevelse. Du kommunicerar obehindrat på svenska och till viss del på engelska. Meriterande är om du har ett flexibelt schema och kan hoppa in på kort varsel. För rätt person finns det även goda möjligheter att arbeta på flera event som anordnas under året. Observera att du måste vara studerande, pensionär eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för att vara aktuell för anställning. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig för tjänsten via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Personliga assistenter sökes till aktiv och fartfylld pojke i Göteborg
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker två engagerade personer som vill bidra till en trygg, aktiv och välfungerande vardag för vår barnkund i Majorna, Göteborg. Arbetet innebär ett stort ansvar då det omfattar medicinska insatser, vilket kräver att du är noggrann, ansvarsfull och trygg i din roll. Samtidigt är assistansen fartfylld och lekfull, och vi söker dig som har mycket energi och trivs med att arbeta i ett högt tempo.  Arbetsdagen är uppdelad i två pass: ett dagpass kl. 06:30–14:30 och ett kvällspass kl. 14:30–21:00. Dagpasset startar i hemmet och innebär att du följer med barnet till skolan. Under skoldagen finns du med som ett närvarande stöd både i klassrummet och på raster. Du arbetar nära barnet, men befinner dig också i en miljö med andra elever och skolpersonal. Passet avslutas i skolan. För att du ska känna dig trygg i rollen börjar du med en medicinsk utbildning på sjukhuset, som tar cirka en dag. Därefter får du en ordentlig introduktion till arbetet, så att både du och barnet får en bra och säker start tillsammans. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos ett barn bosatt i Majorna, Göteborg har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har ett genuint intresse för att arbeta med barn och en god förståelse för deras behov är rökfri Det är även meriterande om du: har tidigare erfarenheter inom vården har tidigare erfarenheter av att arbeta med barn Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsterna är på ca 80 %. Arbetet är förlagt till vardagar och följer ett schema med två arbetspass: 06:30–14:30 och 14:30–21:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Slutet på juli/början på augusti eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du ha fyllt 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Vi söker Butiks medarbetare inför hösten
Torslanda Stormarknad AB
Butikssäljare, dagligvaror

MAXI ICA Stormarknad Torslanda Tycker du om att möta människor och ge service i världsklass? Vill du vara en del av ett härligt team i en butik där det alltid händer något? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker dig som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter inom butik – det kan vara allt från varuplock, kassa, e-handelsplock till arbete i vår delikatessavdelning. Vi ser gärna att du är flexibel och kan arbeta under butikens alla öppettider, inklusive helger. Om tjänsten: Varierande arbetstider och omfattning Vi söker medarbetare till flera av butikens avdelningar, vilket innebär varierande arbetsuppgifter inom butik – från kassa och varuplock till e-handel och delikatess. Du kommer att tillhöra en huvudavdelning, men kan även få stötta upp på andra vid behov. Start hösten 2025 Vi söker dig som: Är nyfiken, öppen och gillar att träffa nya människor Har ett intresse för mat och butikssortiment Är noggrann, ansvarstagande och trivs i ett högt tempo Har god samarbetsförmåga och en positiv inställning Är flexibel och kan arbeta under butikens alla öppettider Om oss: MAXI ICA Stormarknad Torslanda öppnade 2004 och är idag en modern stormarknad med över 40 000 artiklar – allt under ett tak. Vi har eget bageri, manuell delikatess, fiskavdelning, kallskänk, catering samt Café & Bistro Bryggan. Vi erbjuder även e-handel med drive-thru och hemleverans. Vi är idag cirka 160 medarbetare som tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund ÄKTA – Ärlighet, Kvalitet, Trygghet och Ansvar. Butiken ligger på västra Hisingen, cirka 20 minuter från centrala Göteborg.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning
Göteborgsregionens Kommunalförbund
Grafiska formgivare m.fl.

På GR arbetar cirka 200 kollegor tillsammans för att skapa nytta och mervärde för 13 medlemskommuner. Vi driver utvecklingsprojekt, har myndighetsuppdrag, forskar, ordnar utbildningar och andra mötesplatser, bland mycket annat. I slutändan handlar det om att göra livet bättre för alla som lever och verkar i vår region. Som anställd på kommunalförbundet är du en viktig del i Göteborgsregionens fortsatta utveckling. Vi arbetar inom flera olika sakområden, vilket innebär att det finns en stor bredd av yrkesroller, verksamheter, erfarenheter och kunskap på GR. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med många engagerade och kunniga kollegor. Här finns stora möjligheter att påverka arbetet, utvecklas med organisationen och göra verklig skillnad. Läs våra mål- och strategidokument på vår webbplats https://goteborgsregionen.se/styrning ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta med att skapa visuell kommunikation riktat till olika målgrupper i Göteborgsregionen? Trivs du i en roll där du får ansvara för produktionen från start till mål?   Då har vi en spännande tjänst för dig. Göteborgsregionen (GR) söker nu en kommunikatör med fokus på grafisk formgivning. Vi söker dig som har förmågan att sätta dig in i olika ämnen och sammanhang och kan omvandla innehåll och budskap till visuellt material som passar olika målgrupper. Arbetet är framförallt operativt och handlar om att bistå våra projektledare med att presentera idéer och ta fram grafiska lösningar. Du skapar visuellt material för tryck och digitala medier och leder hela processen från brief till publicerad produkt. Vid behov ska du även kunna skriva målgruppsanpassade texter för de olika kanalerna.   Huvudsakliga arbetsuppgifter, i nära samarbete med projektledare:  • Grafisk design av digitala produktioner, webbdesign, presentationer och trycksaker. • Webbpublicering och grundläggande webbdesign i bland annat WordPress och Sitevision. • Enklare filmproduktion, klippning och rörlig grafik samt animation. Du blir en del av enheten Skola Arbetsliv som arbetar med att stärka kompetensförsörjningen mellan utbildningssektorn och arbetslivet. Uppdragen finns inom hela avdelningen och du samarbetar mycket med övriga kommunikatörskollegor. KVALIFIKATIONER Vi tror att du har en bakgrund som kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, digital designer eller grafisk formgivare. Huvudsaken är att du har erfarenhet av uppdrag där du haft det grafiska- och produktionsmässiga ansvaret.      Rollen kräver ett strukturerat, målmedvetet och systematiskt arbetssätt. Du gillar att samarbeta och hitta lösningar tillsammans med dina kollegor och samverkanspartners.  Vi söker dig som har: • Flera års relevant arbetslivserfarenhet och van vid att läsa av behov hos olika målgrupper och omvandla komplexa frågor till tydliga visuella budskap. • Mycket god kompetens inom digital produktion såsom webb, film och fotografi. • Mycket goda kunskaper i Adobe Creative Suite, särskilt i programmen Indesign, Photoshop och Illustrator. Goda kunskaper i Adobe Premiere Pro och Adobe After Effects eller liknande film- och animeringsprogram.  • Erfarenhet av webbpublicering i CMS-verktyget Wordpress. • Relevant eftergymnasial utbildning.  Meriterande (ej krav):   • Erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet. Viktiga personliga egenskaper:  • Du är strukturerad och har lätt för att anpassa dig till olika situationer och grupper • Du är initiativrik med god förmåga att omsätta idéer till handling   • Du är lyhörd och har en god kommunikativ förmåga   GR strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. På grund av semestrar är vi tillgängliga för frågor först från 4 augusti. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Göteborgsregionen (GR) samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit Offentliga jobb. Varmt välkommen med din ansökan! Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om hur GR hanterar personuppgifter: https://goteborgsregionen.se/integritetspolicy. Mer information om GR: https://goteborgsregionen.se #LI-Hybrid Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Student på deltid till Newbody Family
OIO Väst AB
Telefonförsäljare m.fl.

Om tjänsten Nu söker vi tillsammans med vår partner Newbody Family förstärkning till säljteamet. Tjänsten passar dig som studerar idag och vill jobba deltid som innesäljare under studierna. Arbetstiden kommer att vara förlagd på eftermiddagar och tidiga kvällar, det kan även förekomma helger. Det är meriterande om du tidigare har jobbat i ett callcenter eller liknande och därmed är van vid utgående samtal. Kanske har du dessutom en bakgrund inom idrotten och är van att jobba mot uppsatta mål? Vi söker dig som vill komma in i ett spännande bolag till en avdelning som genomgår en försändringsresa och vill utvecklas vid sidan av studierna. I rollen som innesäljare kommer du att kontakta kunder som har lämnat in intresseanmälan, där du gör en gedigen behovsanalys och sätter en strategi tillsammans med kunden. Vidare kommer du att jobba med uppföljande samtal i form av coachande samtal tillsammans med kunder under deras försäljningsprocess. Ditt jobb är att se till att det blir en affär men även skapa ett lyckat samarbete under processen. I rollen som innesäljare kommer du även att ringa tidigare kunder där du följer upp tidigare försäljningsprocess och nuläge, där du är skicklig på att skapa nya säljmöjligheter. För att lyckas i rollen ser vi att du är målmedveten och drivs av att jobba mot tydliga KPI:er samt följa upp dessa tillsammans med din närmaste ledare. Du kommer att tillhöra ett team av innesäljare, utesäljare och kundsupport. För att du ska få bästa möjliga förutsättningar kommer det att vara en gedigen utbildningsplan där du får lära dig produkterna, processerna och bolaget men även få inblick i andra avdelningars arbete. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat: Ringa utgående samtal till kunder som har lämnat in intresseanmälan på hemsidan Lägga upp en plan/strategi tillsammans med kunder Löpande uppföljning med dina kunder i form av coachingsamtal under försäljningsperioden Kontakta tidigare kunder för att öka försäljningsmöjligheterna Sköta tillhörande administration i systemet Följa upp uppsatta KPI:er tillsammans med din närmaste ledare Vi söker dig som Studerar på universitet/högskola eller YH-utbildning Har tidigare erfarenhet från en tidigare roll inom försäljning där du är van vid utgående samtal med kunder Vana eller driv av att jobba mot tydliga KPI:er Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Det är extra meriterande om du: Har tidigare koppling till föreningslivet Har en idrottsbakgrund För att lyckas i rollen är du initiativtagande och är trygg i att använda telefonen som ditt främsta verktyg. Du har en grundförståelse för att identifiera kundens behov och anpassar dig i samtalet efter vilken kund du pratar med. Du gillar att jobba mot mål och har en vilja att ständigt förbättras i ditt försäljningsarbete. Vidare har du en god förmåga till struktur där du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och är flexibel i att omprioritera om det behövs. Du jobbar ansvarstagande i dina arbetsuppgifter och driver arbetet tillsammans med kunden framåt genom löpande dialog. Vi kommer att lägga stor vikt i din personliga mognad och att du är en person som bidrar med nytänk i kombination med en stark målinriktning.  Om Newbody Family Målet med Newbody Family är att alla skolklasser och föreningar ska uppnå sina mål och drömmar. Vem som helst får inte sälja deras produkter för att tjäna pengar – utan bara klasser och klubbar. Deras kontor och lager ligger i Askim i Göteborg och dem är omkring 50 medarbetare. Där arbetar människor med olika bakgrund, erfarenheter och kompetenser. Deras gemensamma nämnare är att dem brinner för att uppfylla drömmar hos föreningar och skolklasser. Deras arbetsmiljö präglas av glädje, gemenskap och familjekänsla. Drivkraften inom bolaget är att ständigt utvecklas. Läs mer om Newbody Family här. Om anställningen Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO inledningsvis under 6 månader. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Omfattning: Deltid, måndag-torsdag med viss flexibilitet utifrån studier. Arbetstider: Kan vara t.ex 16:00-19:00 eller 17:00-20:00. Helger kan förekomma. Start: Omgående efter sommaren Placering: Sisjön, Göteborg Lön: Timlön Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kitchen assistant
BEREDSKAPSLYFTET IDEELL FÖREN
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Our customer is a street kitchen restaurant in Göteborg. Location: Göteborg Who we are looking for: Kitchen assistant Your responsibilities: - receive customer orders; - prepare the food; - clean up and do the dishes; - handle everything else that’s done at a grill. Requirements: - intermediate level of Swedish language. Your profile: - ​​you are resilient under pressure, attentive, and service-minded. What the employer offers: - hourly-based permanent employment (70-100%) with start as soon as possible; - working hours based on the schedule within the following time period: earliest start at 9.00 am; latest finish time at 10.30 pm (Sunday-Thursday) and 3.30 am (Friday and Saturday); - work clothes provided. Important: This position is part of a project that is co-funded by the European Union through the Asylum, Migration and Integration Fund (AMIF). The project aims to support the integration of newly arrived non-EU/EEA residents into the Swedish labour market. Candidates who meet these criteria are encouraged to apply.

26 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Universitetsadjunkt i kostvetenskap
Göteborgs Universitet
Övriga universitets- och högskolelärare

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Universitetsadjunkt i kostvetenskap med inriktning måltidsservice, ledarskap inom kostverksamhet och entreprenörskap. Institutionen för kost- och idrottsvetenskap arbetar för att utveckla kunskap för en välmående värld genom kost och idrott. Vår verksamhetsidé är därför att bedriva utbildning och forskning i världsklass inom kostvetenskap och idrottsvetenskap. Institutionen ansvarar för två huvudområden; kostvetenskap och idrottsvetenskap och är således unik i Sverige. Kostvetenskap är ett ämne med fokus på människors möte med mat vilket studeras ur ett tvärvetenskapligt perspektiv och idrottsvetenskap är ett ämne med fokus på idrott, motion och fysisk aktivitet ur ett tvärvetenskapligt perspektiv. Utbildningarna har tydlig koppling till forskningen som bedrivs vid institutionen och karaktäriseras av mångvetenskapliga samarbeten nationellt och internationellt och i samverkan med omvärlden. Verksamheten vid institutionen genererar vetenskaplig kunskap och professionell kompetens som kan bidra till att effektivt främja hållbara vanor beträffande kost och fysisk aktivitet. För ytterligare information om Institutionen för kost- och idrottsvetenskap: https://www.gu.se/kostvetenskap-idrottsvetenskap   Ämne  Kostvetenskap   Ämnesbeskrivning  Kostvetenskap är ett ämne på utbildning på forskarnivå med fokus på människors möte med mat vilket studeras ur ett tvärvetenskapligt perspektiv. Kostens betydelse vid hälsofrämjande och sjukdomsförebyggande arbete är centralt men även aspekter som miljö och prestation behandlas. Kostvetenskap innefattar studier om bland annat individers och kostansvarigas agerande, val och vanor. Det kan gälla såväl måltiden som kosten i sin helhet. Även lärande, förändringsarbete samt människors tankar, attityder och uppfattningar om kost är viktiga utgångspunkter i forskningen.   Arbetsuppgifter  De huvudsakliga arbetsuppgifterna avser planering, genomförande och uppföljning av undervisning inom kurserna; måltidsservice, ledarskap och entreprenörskap. Arbetsuppgifterna består av praktisk och teoretisk undervisning samt handledning. I arbetsuppgifterna ingår också viss kursadministration. Undervisningen är campusbaserad och sker på svenska.   Behörighet  Behörighet för anställning som lärare regleras i Högskoleförordningen 4 Kap och Göteborgs universitets anställningsordning.  Behörig att anställas som universitetsadjunkt är den som dels visat pedagogisk skicklighet, dels genomgått högskoleutbildning på lägst avancerad nivå eller har motsvarande kompetens eller någon annan skicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen.  Förmåga att undervisa på svenska krävs för denna anställning.   Bedömningsgrunder  Vid bedömning av den pedagogiska skickligheten kommer särskild vikt att fästas vid dokumenterad erfarenhet av att planera och genomföra undervisning.  Erfarenhet av undervisning inom måltidsservice, ledarskap och entreprenörskap på universitetsnivå är meriterande.    Sökandes personliga egenskaper avseende förmåga att samarbeta internt och externt för att utföra de beskrivna arbetsuppgifterna kommer att beaktas vid bedömningen av lämpligheten för anställningen. I denna rekrytering kommer universitetet främst att beakta den sökande som efter en helhetsbedömning anses ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla här ovan beskrivna arbetsuppgifter.  Den sökandes personliga egenskaper i att kunna samarbeta internt och externt för att utföra de beskrivna arbetsuppgifterna kommer att beaktas vid bedömningen av lämpligheten för anställningen.  Den sökande förväntas kunna undervisa på svenska.  Den sökande förväntas undervisa på campus.   Anställning  Anställningen är ett vikariat på deltid med en omfattning av 25% av en heltid, tidsbegränsad på 5 månader eller tills nuvarande befattningshavare är åter i tjänst. Anställningen kan komma att förlängas. Placering tillsvidare vid Institutionen för kost- och idrottsvetenskap. Tillträde 2025-09-01, eller enligt överenskommelse.   Kontaktuppgifter för anställningen  Frode Slinde , prefekt, 031-7864220, [email protected]  Annica Strandh Johansson, studierektor,  031-7864227, [email protected]   Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.   Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-16. Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

26 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Burger King Delsjömotet
B.King Group AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker dig som är utåtriktad, positiv och gillar att arbeta med likasinnade. Som medarbetare på Burger King är du företagets ansikte utåt. Du arbetar i ett team med ständig rotation på arbetsuppgifterna, vilket innebär att du kommer att få arbeta både i köket, matsalen och med att servera gäster.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025