Lediga deltidsjobb i Uppsala

Det finns totalt 207 lediga deltidsjobb att söka i Uppsala

Seniorstöd till Veterankraft i Uppsala!

Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba inom social omsorg och seniorstöd i Uppsala. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg och trygghet står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer som har behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Vi söker dig som med trygghet, omtanke och ansvar gärna vill bidra till att andra människor mår bra i sin vardag. Tillsammans med dina kollegor får du vara med och skapa en varm och välkomnande miljö, där varje person känner sig sedd, lyssnad på och uppskattad.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att våra kunders behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att hjälpa andra och har en genuin vilja att göra skillnad Du är bra på att möta människor, tar ansvar och tycker om att ge omsorg och stöd Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 december 2025
Vikariat erbjudes till härlig tjej i Storvreta.
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker nu efter någon som kan hoppa in på ett vikariat nästan året ut. Arbetstiderna är 16.30-08.30 eller dygnspass på 16.30-16.30, sovande jour på nätterna ingår. Över sommaren är de mer att vara timvikarie, men senare i augusti finns de fasta pass att få, men vi önskar att man kan påbörja intro redan nu i juli. För att trivas i rollen som personlig assistent hos oss; tror vi att du är en person som ser detta arbete som mer än bara ett arbete. Du arbetar alltid med hjärtat, och med ett stort engagemang i det du gör. Du är även närvarande, flexibel och noggrann i din personlighet och person. Du som söker passar in på följande beskrivning: * är en lugn och trygg person med ett eget driv. * ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. Tjejen har ett stort omvårdnadsbehov och behöver hjälp med de mesta, bla sondmatning, förflyttningar, hygien m.m, men också åka på daglig verksamhet eller andra roliga aktiviteter, Du kommer få duktiga och hjälpsamma kollegor som stöttar upp. Intro kan påbörjas snabbt till rätt person. Ring för frågor, annars välkommen in med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lärare i Kemi

Lärare i Kemi Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare ska nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Uppsala Skolan ligger centralt i området Luthagen. Skolan är nu inne på sitt tredje läsår och har cirka 260 elever som studerar på Natur-, Ekonomi- eller det Samhällsvetenskapliga programmet. Undervisningen bedrivs på både engelska och svenska av ett kompetent lärarlag med en stark gemenskap. Om rollen Som lärare kommer du att undervisa våra elever i kemi. Just nu rekryterar vi också lärare i svenska, engelska, naturkunskap, idrott, psykologi, kommunikation, spanska och italienska. Om du önskar kombinera kemi med ett annat av ovan ämnen, så ange det i din ansökan. Du kommer ansvara för att planera, genomföra, bedöma och utvärdera din egen undervisning. Du förväntas leda lektionerna utifrån vår pedagogiska struktur, vilket du kommer få handledning i. Du kommer att undervisa i en digital miljö med digitala läromedel i kombination med traditionell litteratur. Undervisningen sker på både svenska och engelska. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50%. Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader. Startdatum: augusti 2025. Din profil Vi söker i första hand dig med lärarlegitimation och erfarenhet av undervisning, som har behörighet att undervisa i kemi. Du har ett stort engagemang för undervisning och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med ett starkt team av medarbetare och du delar vår pedagogiska syn: https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/.  Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du förväntas ha god kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har förmågan att använda ett brett spektra av digitala läromedel och du har en stabil digital kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Sista ansökningsdag: 25 juli 2025. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har gått ut. Kontaktuppgifter Rektor Fredrik Norrström, [email protected]

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Lärare i spanska och/eller italienska

Lärare i spanska och/eller italienska Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare ska nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Uppsala Skolan ligger centralt i området Luthagen. Skolan är nu inne på sitt tredje läsår och har cirka 260 elever som studerar på Natur-, Ekonomi- eller det Samhällsvetenskapliga programmet. Undervisningen bedrivs på både engelska och svenska av ett kompetent lärarlag med en stark gemenskap. Om rollen Som lärare kommer du att undervisa våra elever i spanska och/eller italienska. Just nu rekryterar vi också lärare i svenska, engelska, naturkunskap, kemi, idrott, psykologi och kommunikation. Om du önskar kombinera spanska eller italienska med ett annat av ovan ämnen, så ange det i din ansökan. Du kommer ansvara för att planera, genomföra, bedöma och utvärdera din egen undervisning. Du förväntas leda lektionerna utifrån vår pedagogiska struktur, vilket du kommer få handledning i. Du kommer att undervisa i en digital miljö med digitala läromedel i kombination med traditionell litteratur. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 60%. Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader. Startdatum augusti 2025. Din profil Vi söker i första hand dig med lärarlegitimation och erfarenhet av undervisning, som har behörighet att undervisa i spanska och/eller italienska. Du har ett stort engagemang för undervisning och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med ett starkt team av medarbetare och du delar vår pedagogiska syn: https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/.  Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du förväntas ha god kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har förmågan att använda ett brett spektra av digitala läromedel och du har en stabil digital kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Sista ansökningsdag: 15 augusti 2025. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har gått ut. Kontaktuppgifter Rektor Fredrik Norrström, [email protected]

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Personlig assistent till man i Uppsala
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent till en man med MS i 60-års åldern boendes i Uppsala! Mannen har stort omvårdnadsbehov och vi ser gärna att du har erfarenhet av vård och och omsorg då du bland annat kommer att få hjälpa kund med hygien samt lyft- och förflyttningar. Det är bra ifall du har arbetat med kateter sedan tidigare. Vi söker någon som kan arbeta som timvikarie, främst under sommaren men även vid behov. Arbetstiderna är förlagda under dag-, kvälls- och nattetid. Det är ett stort plus om du kan tala bosniska/kroatiska men det är inget krav. Kund talar även svenska. Vi söker dig som är flexibel, tillmötesgående, lyhörd och engagerad inför kundens behov och assistansens krav och förväntningar. Vad innebär jobbet som personlig assistent?  Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb.  Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker.   Vi ser gärna att du: Har ett genuint intresse av att hjälpa andra. Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Ett stort plus om du kan tala bosniska/kroatiska! Kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt och helg.  Har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Timanställning. Omfattning: Främst under sommaren men även vid behov. Tillträde: Omgående. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.   Varmt välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Administratör på deltid till Läkemedelsverket i Uppsala
Novare Bemanning AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Läkemedelsverket är en myndighet som arbetar på uppdrag av regering och riksdag för att främja den svenska folk- och djurhälsan. Myndigheten har kontor både i Uppsla och Solna. Totalt på myndigheten arbetar ca 1000 personer. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB Vill du arbeta brett inom administration och service? Är du en person som drivs av att skapa struktur och ordning? Då har vi tjänsten för dig! Just nu söker vi efter en administratör på deltid till Läkemedelsverket i Uppsala.   För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!  Om uppdraget Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter en administratör på deltid till Läkemedelsverket i Uppsala.   Som administratör på myndigheten kommer du att få vara med och starta upp en ny funktion. Du kommer att ha en central roll i teamet och bidra till funktionens utveckling. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av administration kopplat till möten, konferens och dokumentation. I rollen ingår även kreativa delar som att arbeta med presentationer, webb och nyhetsbrev. Till denna roll söker vi dig som är kommunikativ och relationsskapande. Du har lätt för att skapa struktur och ordning i ditt arbete. Vidare ser vi gärna att du har en förmåga att se helheter och kan ta egna initiativ. Exempel på övergripande arbetsuppgifter planera och samordna arbeta utifrån fastlagda rutiner vara ett operativt stöd för verksamheten formulera brev, protokoll, dokumentation m.m. hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering) hantera många kontakter med anställda och allmänhet göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram göra kalenderbokningar, mötesbokningar utföra reseplanering fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ projektplanering och uppföljning av projekt skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll. Krav för tjänsten gymnasium eller likvärdig utbildning mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Meriterande krav för tjänsten arbetslivserfarenhet från offentlig sektor relevant eftergymnasial utbildning av kvalificerat administrativt arbete erfarenhet av arbete med presentationer av statistik och dataanalys erfarenhet av arbetat grafiskt material, bildredigering. Uppdragsperiod och omfattning  Uppdraget är på deltid på 50% med planerad start 2025-09-01 och pågår initialt tom 2026-01-31, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Uppsala, möjlighet till viss distansarbete finns efter ök. Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-07-06. Du är varmt välkommen!   Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Olivia Campbell Lindén på [email protected] Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

2 juli 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Allakando läxhjälp Uppsala, privatlärare, Generellt studiestöd
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Vill du ha extrajobb på Heat i Uppsala i höst?!
Heat Restauranger AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Om oss På Heat är kärleken till god mat och service vår största passion! Vi erbjuder våra gäster vällagad mat och ett personligt bemötande. Vårt fokus är luncher tillagade från grunden i våra egna kök, men vi jobbar även med catering av alla de slag till företag och privatpersoner i våra närområden. Vi strävar alltid mot att gästen ska få en bra upplevelse på Heat, och därför är vår trevliga och kunniga personal en viktig del av konceptet. Våra menyer är centralt planerade och utifrån recept kan vi bibehålla Heats kvalitet och hjärta. Vi finns för närvarande i Malmö, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Gävle, Sandviken, Sundsvall, Östersund och Umeå. Om tjänsten Att vara restaurangmedarbetare hos oss innebär omväxling och ett stundtals högt tempo. Du möter våra gäster i matsalen och i kassan och ger dem ett bemötande som överträffar deras förväntningar. Utöver det så tar du hand om våra kalla och varma bufféer och ser till att de är snygga, påfyllda och rena. Du kommer också att få förbereda dressingar och olika tillbehör till den kalla buffén. Alla i teamet samarbetar och hjälps åt för att ge alla våra gäster deras bästa stund på dagen. Vi söker främst dig som kan och vill arbeta extra vid behov dagtid måndag-fredag, men även helger kan förekomma. Vi ser helst att du är tillgänglig för utbildning i slutet av juli/början av augusti. Om dig Du har någon tidigare erfarenhet av att arbeta med service - gärna inom snabbmatskedja, restaurang eller café. Som person är du social, positiv, lösningsfokuserad, ansvarsfull och gillar att jobba i team. Vi vill att du är minst 18 år. God svenska i tal och skrift är ett krav för att du ska kunna hantera den muntliga och skriftliga information som du behöver för att kunna vara trygg och göra ett bra jobb hos oss. Vi erbjuder En trygg och säker arbetsplats med kollektivavtal, härliga kollegor och chefer och ett roligt och omväxlande arbete. För rätt person som vill utvecklas med oss så finns goda möjligheter till fasta tjänster och en karriär inom företaget! Varmt välkommen med din ansökan och till Heatfamiljen!

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Administratör på 50%
OIO Väst AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du arbeta i en myndighet som spelar en avgörande roll för folkhälsan och samhällets beredskap? Läkemedelsverket är en av Sveriges beredskapsmyndigheter och arbetar för att patienter, hälso- och sjukvården samt djursjukvården ska ha tillgång till säkra, effektiva och ändamålsenligt använda produkter. Deras vision är att vara en ledande kraft i samverkan för bättre hälsa. Till en ny funktion som etableras tidigast den 1 september, söker vi nu en medarbetare som vill vara med från början och bidra till att utveckla en verksamhet med stor samhällsnytta. Rollen placeras inom Läkemedelsverket, i en dynamisk och kunskapsintensiv miljö med hög professionalism och engagerade kollegor. Rollen är på 50% av en heltid och är placerad i Uppsala. Vem söker vi? Som administratör på funktionen får du ett utåtriktat och självständigt arbete där du fungerar som "spindeln i nätet" i det relativt lilla team. Du kommer att: Utgöra en viktig och stabil kontaktyta mot både interna och externa parter och delta i utvecklingen av struktur och arbetssätt. Få en viktig roll att bidra med traditionellt administrativt stöd kopplat till möten och konferenser, dokumentation och protokoll. Vara aktiv i gruppens arbete med uppföljning av utbetalda medel. Arbetet innehåller också delvis kreativa delar, såsom att ta fram underlag, sammanställa och visualisera statistiska data och presentationer i PowerPoint samt bidra till kommunikations insatser - webb, nyhetsbrev och informationsmaterial. Då flera frågor är myndighetsövergripande behövs ofta samverkan med flera delar av organisationen. I ditt arbete förväntas du agera med stor självständighet och hög integritet. Vi söker dig som Har eftergymnasial utbildning Har minst 3 års erfarenhet inom en administrativ tjänst, gärna från offentlig sektor Har mycket goda kunskaper i MS Office Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift Det är meriterande om du har arbetat med presentationer av statistik och dataanlys Det är meriterande om du har erfarenhet av grafiskt material och bildredigering Om Läkemedelsverket Läkemedelsverket har ett brett uppdrag som bland annat omfattar: Kontroll och tillsyn av läkemedel, narkotika, medicintekniska produkter, kosmetiska produkter och tatueringsfärger Tillståndsgivning för kliniska prövningar Godkännande av läkemedel för försäljning, både nationellt och inom ramen för det europeiska samarbetet Tillsyn över öppenvårdsapotek och försäljningsställen för receptfria läkemedel Att vara ansvarig myndighet för anmälda organ inom medicinteknik Producentobunden läkemedelsinformation till hälso- och sjukvården samt allmänheten Giftinformationscentralen som ger råd vid akuta förgiftningar Myndigheten har över 1000 anställda och arbetar på uppdrag av regeringen genom det årliga regleringsbrevet och särskilda regeringsbeslut. Om funktionen Den nya funktionen är under uppstart och väntas etableras tidigast 1 september. Du kommer att ha möjlighet att vara med från början, påverka struktur och arbetssätt, och bidra till en viktig samhällsaktör i ständig utveckling. Mer information om Läkemedelsverkets arbete finns på www.lakemedelsverket.se. Vad vi erbjuder Anställning som konsult via OIO Omfattning: 1 september 2025 – 31 januari 2026 50% av heltid Arbetstid: Kontorstider, visst distansarbete kan bli aktuellt Placering: Uppsala Ansök redan idag! Urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen hanteras av OIO. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

2 juli 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Administratör till myndighet i Uppsala
Bemannia AB (Publ.)
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Som administratör här får du en varierad roll med både traditionella och kreativa arbetsuppgifter. Med din erfarenhet och förmåga att arbeta självständigt blir du en nyckelperson i teamet, en viktig länk mellan människor, processer och resultat. Om uppdraget Vi söker nu en erfaren administratör till vår kund i Uppsala. Uppdraget ska påbörjas 2025-09-01 och pågå till och med 2026-01-31. Tjänstgöringsgraden är på 50% och arbetet utförs under kontorstider 8-16.30. Arbetet sker på plats i kundens lokaler i Uppsala. Det finns möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med kunden.  Dina arbetsuppgifter Som administratör får du en central och självständig roll i ett mindre team. Du är en viktig kontaktpunkt internt och externt och bidrar både operativt och strategiskt. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:  Planera och samordna möten, konferenser och aktiviteter Dokumentation och protokollföring Uppföljning av utbetalda medel Ta fram underlag och visualisera data i exempelvis PowerPoint Bidra till kommunikation, webb, nyhetsbrev och informationsmaterial Delta i utveckling av strukturer och arbetssätt Samverka med andra delar av organisationen Arbeta med stor självständighet och hög integritet på både svenska och engelska Dina kvalifikationer Gymnasium eller likvärdig utbildning Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Meriterande Det är meriterande att ha minst 2 års arbetslivserfarenhet från offentlig sektor Det är meriterande att ha eftergymnasial utbildning av kvalificerat administrativt arbete Det är meriterande att ha arbetat med presentationer av statistik och dataanalys Det är meriterande att ha arbetat grafiskt material, bildredigering Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 11/7 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

1 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025