Randstad AB jobb

Lediga jobb hos Randstad AB

C-chaufför
Randstad AB
Lastbilsförare m.fl.

Arbetsbeskrivning Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på www.randstad.se. Spolbilsoperatör: Vi söker nu en engagerad Spolbilsoperatör till vår samarbetspartner i Göteborg, ett etablerat fullserviceföretag inom AVA – avlopp, vatten och avfall. Som en del av deras expanderande avdelning för högtryckspolning kommer ditt huvudsakliga fokus att vara på stopp- och underhållsspolning av bland annat avlopps- och dagvattenledningar. Arbetet är varierat och innefattar både planerade uppdrag och akuta insatser hos privatpersoner och företag. Det är en heltidstjänst, måndag till fredag, mellan 07:00 och 16:00, med start omgående. Ansvarsområden Utföra stopp- och underhållsspolning av avlopps- och dagvattenledningar. Genomföra planerade och akuta uppdrag hos både privatpersoner och företag. Säker och effektiv framförande av spolbil. Självständigt planera och utföra arbetsuppgifter med hög flexibilitet och initiativförmåga. Kvalifikationer C-körkort YKB (Yrkeskompetensbevis) Behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift Meriterande: ADR-utbildning Vi söker dig som är van vid att framföra tunga fordon och som trivs med ett fysiskt krävande arbete. Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och självgående, med en god förmåga att samarbeta. Du är van vid att hantera flera uppgifter samtidigt och tar egna initiativ. Dessutom är det viktigt att du är en trygg och säker förare som kan planera din körning effektivt, med hänsyn till både trafiksäkerhet och miljöpåverkan. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Idag
Sista ansökan:
20 juli 2025
Administratör
Randstad AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Arbetsbeskrivning Vi söker en engagerad administratör till vår kunds kvalitetsavdelningen – med start omgående! Vi söker åt vår kunds vägnar en driven och noggrann administratör som vill vara med och bidra till kvalitetsarbetet i en viktig verksamhet. Uppdraget är ett konsultuppdrag där du kommer att arbeta ute hos vår kund, initialt på deltid under sommaren (ca 60%, motsvarande tre dagar i veckan) med möjlighet till övergång till heltid från och med hösten. Det här är ett perfekt uppdrag för dig som har erfarenhet av administrativt arbete, är van att arbeta strukturerat och vill bli en del av ett team där kvalitet och ordning är i fokus. Du kommer att spela en viktig roll i att säkerställa att interna processer fungerar smidigt och effektivt, och bidra till att höja verksamhetens standard. Ort: Kopparberg Start: Omgående Hos oss på Randstad får du vara en del av vårt team av talanger. Utöver vårt fantastiska team har du möjligheten att arbeta med olika typer av kunder, delta i sociala aktiviteter, skapa ett brett nätverk och framförallt få möjligheten att påverka din egen karriärutveckling. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig fast månadslön, semester, pensionsavsättning, försäkringar, förmåner och hela tryggheten i kollektivavtalade villkor. Din konsultchef finns alltid nära till hands och kommer att stötta dig i ditt uppdrag. Du som vill konsulta via eget bolag är också välkommen att kontakta mig! Du ansöker på www.randstad.se senast 2025-07-13. Ansök gärna reda idag då vi tillsätter löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Jasmine Lundqvist, [email protected] Ansvarsområden Reklamationshantering – hantera det administrativa flödet kring reklamationer, säkerställa att information dokumenteras korrekt och att processen drivs framåt. Avvikelsehantering – hantera inkommande avvikelser från verksamheten, dokumentera i systemet, följa upp och stötta i processen från registrering till åtgärd. Kvalifikationer Har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna inom kvalitet, produktion eller liknande miljö. Är självständig, ansvarstagande och lösningsorienterad. Har en god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Trivs med att vara en del av ett team men kan även arbeta självständigt. Har goda kunskaper i administrativa system Svenska - flytande i tal och skrift Engelska - flytande i tal och skrift Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Industrielektriker
Randstad AB
Industrielektriker

Arbetsbeskrivning Är du en erfaren industrielektriker som söker dig mot ett spännande, stimulerande och utmanande arbete? Trivs du dessutom i en arbetsmiljö med högt tempo och vill vara en del av ett stort globalt bolag? Nu söker Barry Callebaut i Kågeröd en industrielektriker som ska arbeta i en modern verkstad med många välkända varumärken såsom Mitsubishi, Siemens, Allen Bradley, ABB, Danfoss, m.m. Du ingår i en underhållsgrupp på ca 10 personer som självständigt arbetar med att ge produktionsanläggningen och dess olika stödfunktioner ett professionellt elunderhåll i såväl förebyggande som avhjälpande syfte, medans vissa delar av det operativa arbetet läggs ut på entreprenad. Som industrielektriker arbetar du dagligen med att underhålla och förbättra befintlig utrustning, både planerade underhållsinsatser och akuta ärenden. Vi förväntar oss att du jobbar med ständiga förbättringar för att driva underhållsarbetet effektivt och att utveckla befintlig maskinpark. För att vara aktuell för tjänsten så behöver du ha flerårig erfarenhet av arbete som industrielektriker, underhållstekniker eller motsvarande. Även kompetens inom både elektriskt/mekaniskt underhåll, har stor erfarenhet av felsökning, service och industriautomation, samt har kunskap och erfarenhet av PLC-programmering. Du är van vid att arbeta i flexibel miljö där omprioriteringar förekommer. Därför är det viktigt att du har förmåga att göra goda prioriteringar samt är driven och strukturerad. Du bör ha goda datakunskaper, samt kunna följa instruktioner och noggrant dokumentera utfört arbete. Arbetet ställer krav på att du är en duktig problemlösare och kan snabbt hitta effektiva lösningar. Du ska gärna vara självgående och ha förmåga att jobba parallellt med flera olika uppgifter. Samtidigt är det viktigt att du är en person som har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med personer i din omgivning Vi på Barry Callebaut är mitt uppe i vår resa mot en helt ny typ av kakao- och chokladindustri. I egenskap av världsledande tillverkare av högkvalitativa choklad- och kakaoprodukter har vi stora möjligheter att utforma framtiden för hela vår industri. Vi tror på att göra gott och att återinvestera i de samhällen där vi driver vår verksamhet. Vårt engagemang i hållbarhet är långsiktigt och vårt mål är att skapa en hållbar framtid för och med kakao- och chokladprodukter till hela livsmedelssektorn. I denna rekrytering samarbetar Barry Callebaut med Randstad. Du ansöker på www.randstad.se, senast 2025-07-13. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Svensson på [email protected] eller på 0707-932204. Ansvarsområden felsöka, underhålla och förbättra befintlig utrustning, både planerade underhållsinsatser och akuta ärenden ständiga förbättringar för att driva underhållsarbetet effektivt och att utveckla befintlig maskinpark. medverka vid nyinstallationer PLC-programmering dokumentera utfört arbete Kvalifikationer utbildad och certifierad elektriker några års arbetslivserfarenhet som industrielektriker eller likvärdigt kompetens inom PLC/automation svenska och engelska i tal & skrift b-körkort el-behörighet (meriterande) erfarenhet av lean och ständiga förbättringar samt deltagit i större projekt (meriterande) Om företaget Barry Callebaut Sweden AB Barry Callebaut är världens största tillverkare av kakao- och chokladprodukter. Vårat huvudkontor ligger i Zürich och vi har fler än 13.000 anställda på ca 60 anläggningar i världen. Barry Callebauts centrum för utveckling av drycker ligger utanför Helsingborg, i Kågeröd. Där utvecklas och tillverkas dryckespulver för en global marknad. Fokus ligger på choklad- och kaffe baserade drycker, men även te och mjölkprodukter finns i sortimentet. Produkterna marknadsförs under varumärken som Ögonblink, Van Houten, Caprimo, SQD och Le Royal.

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Mekaniker
Randstad AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av ett företag som utmanar dig och ger dig möjlighet att utvecklas? Har du förmågan att tänka snabbt, lösa problem och kommunicera tydligt? Trivs du i en självgående roll med högt tempo? Vi söker nu ytterligare en engagerad mekaniker till vårt dynamiska underhållsteam. Hos oss får du en varierande och utmanande vardag där du spelar en nyckelroll i att hålla vår produktion i toppform. Som en del av vårt underhållsteam, som består av sju medarbetare, kommer du att: Utföra både planerade och akuta underhållsinsatser. Bidra till nyinstallationer och förbättringsprojekt. Arbeta aktivt med ständiga förbättringar för att effektivisera underhållet och utveckla vår maskinpark. Arbetstid är 7 - 16 mån - fre under introduktion/upplärning. Därefter kan andra skift komma att bli aktuella utifrån verksamhetens behov. Bli erbjuden en arbetsmiljö där din tekniska kompetens och problemlösningsförmåga värdesätts och där du ges möjlighet att växa i din roll. Vi på Barry Callebaut är mitt uppe i vår resa mot en helt ny typ av kakao- och chokladindustri. I egenskap av världsledande tillverkare av högkvalitativa choklad- och kakaoprodukter har vi stora möjligheter att utforma framtiden för hela vår industri. Vi tror på att göra gott och att återinvestera i de samhällen där vi driver vår verksamhet. Vårt engagemang i hållbarhet är långsiktigt och vårt mål är att skapa en hållbar framtid för och med kakao- och chokladprodukter till hela livsmedelssektorn. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Du tar stort ansvar för ditt arbete, säkerställer att du förstår vad som förväntas av dig och är noggrann med att leverera högsta kvalitet. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter, är serviceinriktad och skapar struktur. Du trivs i en roll där du får utvecklas och är inte rädd för att ta initiativ eller fråga om hjälp. Du är flexibel och stimuleras av en vardag med högt tempo, snabba förändringar och problemlösning. Att prioritera även i stressiga situationer ser du inte som en svårighet, tack vare ditt proaktiva och lösningsorienterade arbetssätt.  En ambassadör för Barry Callebauts värderingar: Kundfokus, passion, entreprenörskap, laganda och integritet I denna rekrytering samarbetar Barry Callebaut med Randstad. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Svensson på [email protected] eller på 0707-932204. Varmt välkommen med din ansökan, senast 2025-07-13. Ansvarsområden Din främsta uppgift kommer vara att underhålla våra maskiner, felsökningar, reparationer, installationer, montage och ombyggnationer  Dokumentera och följa upp utförda arbeten Initiera förbättringsförslag och vara delaktig i förbättringsgrupper Löpande riskbedömningar  Tät kommunikation med produktions- och packningsoperatörer Kvalifikationer Avslutad gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom el, mekanik eller automation Mekanisk och/eller elektrisk bakgrund inom service och underhåll, mekanik eller som industrielektriker Flytande svenska, samt bekväm med att prata och skriva på engelska Datorvana och erfarenhet av Officepaketet B-körkort Om företaget Barry Callebaut Sweden AB Barry Callebaut är världens största tillverkare av kakao- och chokladprodukter. Vårat huvudkontor ligger i Zürich och vi har fler än 13.000 anställda på ca 60 anläggningar i världen. Barry Callebauts centrum för utveckling av drycker ligger utanför Helsingborg, i Kågeröd. Där utvecklas och tillverkas dryckespulver för en global marknad. Fokus ligger på choklad- och kaffe baserade drycker, men även te och mjölkprodukter finns i sortimentet. Produkterna marknadsförs under varumärken som Ögonblink, Van Houten, Caprimo, SQD och Le Royal.

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
IT Systemförvaltare GMP
Randstad AB
Systemadministratörer

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av arbete inom Life Science och är redo för ditt nästa steg i karriären? Vill du ta steget och utvecklas hos vår kund som konsult för att sedan gå över till kunden? Då har du hittat rätt!   Vi på Randstad Life Sciences vänder sig nu till dig som vill börja som IT/Systemförvaltare GMP hos vår kund i Södertälje. Vi söker dig med erfarenhet som IT/Systemförvaltare inom läkemedelsindustrin/GMP verksamhet och som vill arbeta med att hjälpa företaget att förvalta och utveckla deras IT infrastruktur.   Som konsult hos Randstad Life Sciences är det vi som är din arbetsgivare men du har din dagliga arbetsplats hos vår kund. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. På Randstad Life Sciences har vi ett erbjudande som innebär att du har möjlighet att kompetensutveckla dig och/eller ta ut extra ledighet efter att du varit en tid hos oss. Det initiala uppdragets omfattning är 6 månader, varefter du förväntas överrekryteras till kunden.   Skicka in din ansökan senast 2025-06-22. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.   Vi ser fram emot att läsa din ansökan!     Om oss  Randstad Life Sciences är specialiserade inom kompetensområdet naturvetenskap och är endel av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom inom life science. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential! https://www.randstad.se/lifesciences Nedan beskrivs översiktligt arbetsuppgifter och ansvarsområden; Utveckling och förvaltning av IT-infrastruktur, inklusive kontakt med Centrala IT funktionen. Daglig support och felsökning av IT-infrastruktur, inklusive kontakt med Centrala IT. Förvaltning och utveckling av datoriserade dokumenthanteringssystem, bl a några egenutvecklade system, som uppfyller de regulatoriska kraven på vår verksamhet. Planera framtida underhåll och utveckling av datoriserade system inom verksamheten, delvis i samarbete med Centrala IT. Framtagning av utbildningsmaterial samt utbilda personal i dokumenthanteringssystem Inköp av IT-hårdvara samt stöd vid inköp av instrument/system, för att uppfylla både företagets IT-krav samt regulatoriska krav. Agera IT-system expert vid inspektion av myndigheter och kunder Systemadministrera fristående datoriserade system, inklusive licenshantering. Exempel på system/mjukvaror (det kan vara fler eller andra); MassLynx, Tristar BET, TopSpin NMR600, Panalytical Xpert Pro XRPD, Omnic FT-IR, Chemstation GCMS, Chemstation UV-Vis, KF Omnis, Malvern Mastersizer 3000, Clarity Chrome, Flexalab Kapselmaskin MG2, LabGear, Teams/Planner, MestreNova, Unicorn Äkta Pure, React IR, Renrumsstyrning pl6, STARe TGA/DCS, C80, Argonaut Endeavor MicroDiss Ansvarsområden . Kvalifikationer GMP-kunskap ur IT-perspektiv Erfarenhet av framtagande av kvalificeringsdokumentation Erfarenhet av kvalificering av instrument/system för regulatorisk miljö/GMP Förstå när avvikelser behövs och kunna utreda avvikelser med IT-koppling/GMP synvinkel Skriva styrande dokument, SOP Praktisk och teoretisk kunskap GAMP5 - om datalagring från instrument och utrustningar, audit trails, data integrity Kunna svenska och engelska, både skriftligt och muntligt Som person är du driven och vill förbättra och driva igenom allt du tar dig an. Du är en lagspelare och är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Flexibel och nyfiken är viktiga egenskaper för att trivas och lyckas i rollen som konsult. Du har även förmåga att kunna arbeta självständigt och på eget initiativ. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Rekryterare
Randstad AB
Personal- och HR-specialister

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en erfaren rekryterare för en tjänst där du kan utgå ifrån Luleå eller Stockholm. För att söka tjänsten så ser vi gärna att du har minst 5 års erfarenhet av rekrytering för ingenjörsroller, gärna mot bygg. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av tester och search för mer utmanande roller. Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag! Anställningsgrad: 70-100% Arbetsgivare: Randstad AB Arbetsplats: Luleå eller Stockholm Uppdrag: start i augusti - 6-8 månader - stor sannolikhet till förlängning Resor kan förekomma i tjänsten Ansvarsområden Bland dina arbetsuppgifter: Rekrytera bland annat: ingenjörer, chefer, planerare m.m. Komma med tankar och idéer Driva sina processer Kandidatvård Agera kravställande och coachande mot chefer  Kvalifikationer Krav: Minst 5 års erfarenhet av rekrytering mot ingenjörer, gärna bygg Tidigare arbetat med hela rekryteringsprocessen Van att arbeta med både annonsrekrytering och search Erfarenhet av färdighetstester och personlighetstester Svenska - flytande i tal och skrift Engelska - flytande i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i SmartRecruiter Certifierad i Talogys tester (PAPI och Logics) Tidigare arbetslivserfarenhet från arbete inom stort bolag LinkedIn recruiter Relevant utbildning Personliga egenskaper: Du är driven, självständig och noggrann. Du jobbar proaktivt och tar ägandeskap för ditt arbete. Förstår vikten och värdet av tester i rekryteringsprocessen. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Senior Project Controller – teknikintensiv industri | Västerås
Randstad AB
Controller

Arbetsbeskrivning Vill du arbeta med projekt i en tekniktung miljö där du får stort ansvar och möjlighet att påverka? Nu söker vi dig som är Senior Project Controller till ett uppdrag inom industrin i Västerås. I rollen blir du en viktig del av ett kunnigt team och ansvarar för ekonomisk projektuppföljning – både i större och mindre projekt. Du arbetar med kostnadsuppföljning, prognoser, kassaflödesanalyser, redovisning, riskbedömningar och presentationer. Det handlar om att säkra att rätt siffror hamnar på rätt plats – i tid. Du samarbetar nära projektledare, ekonomi och andra nyckelpersoner. Erfarenhet av att hantera stora datamängder i Excel, jobba i en projektstyrd miljö och förstå kontrakt är starkt meriterande. Start: mitten av augusti Plats: Västerås (kontorsbaserat, 1 dag hemma/vecka) Omfattning: 100% Konsultuppdrag via Randstad, med möjlighet till anställning hos kund Sista ansökningsdag: 20 juli 2025 (urval sker löpande) Som konsult hos Randstad får du: Fast månadslön, förmåner, semester, pension, försäkringar & kollektivavtal En dedikerad konsultchef nära till hands Ansök via www.randstad.se senast 2025-07-20. Frågor? Kontakta Hanna Bahrami på [email protected] eller 076-854 88 04. Ansvarsområden - Kvalifikationer Har erfarenhet som controller i projektmiljö (gärna industri eller teknik) Är vass i Excel och trygg med stora datamängder Har koll på internredovisning, kassaflöde, prognoser och analyser Är skicklig på PowerPoint och datavisualisering Talar och skriver flytande på svenska och engelska Har en relevant utbildning inom ekonomi/finans/redovisning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Igår
Sista ansökan:
20 juli 2025
Rekryterare
Randstad AB
Personal- och HR-specialister

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en erfaren rekryterare för en tjänst som både kan utgå ifrån Luleå eller Stockholm. För att söka tjänsten så ser vi gärna att du har minst 5 års erfarenhet av rekrytering för ingenjörsroller, gärna mot bygg. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av tester och search för mer utmanande roller. Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag! Anställningsgrad: 70-100% Arbetsgivare: Randstad AB Arbetsplats: Luleå eller Stockholm Uppdrag: start i augusti - 6-8 månader - stor sannolikhet till förlängning Resor kan förekomma i tjänsten Ansvarsområden Bland dina arbetsuppgifter: Rekrytera bland annat: ingenjörer, chefer, planerare m.m. Komma med tankar och ideer Driva sina processer Kandidatvård Agera kravställande och coachande mot chefer  Kvalifikationer Krav: Minst 5 års erfarenhet av rekrytering mot ingenjörer, gärna bygg Tidigare arbetat med hela rekryteringsprocessen Van att arbeta med både annonsrekrytering och search Erfarenhet av färdighetstester och personlighetstester Svenska - flytande i tal och skrift Engelska - flytande i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i SmartRecruiter Certifierad i Talogys tester (PAPI och Logics) Tidigare arbetslivserfarenhet från arbete inom stort bolag LinkedIn recruiter Relevant utbildning Personliga egenskaper: Driven, självständig, noggrann, proaktiv, tar ägarskap. Förstår vikten och värdet av tester. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
talent manager/konsultchef till randstad i norrköping.
Randstad AB
Personal- och HR-specialister

I rollen som talent manager (som våra konsultchefer kallas på Randstad) ansvarar du för utvalda kunder där du driver utvecklingen av kompetensförsörjning. Du arbetar med hela rekryteringsprocessen från start till mål med annonsering, urval, intervjuer, referenser, tester mm. Vid matchning av en kandidat utvecklas rollen vidare in i personal- och arbetsmiljöansvar, såsom uppföljning-, rehab-, utvecklingssamtal, hantering av lönerevisioner, tidrapportering och utveckling kring både uppdrag och konsult. Sammanfattningsvis är rollen som talent manager varierad och du behöver gilla att arbeta med många processer samtidigt i olika faser. Uppdraget handlar mycket om att vara kreativ och ihärdig. Att kunna coacha, skruva och våga sälja till och utmana kunderna i vad de vill ha. Vi bollar, föreslår och konsulterar med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest. På Randstad i Norrköping arbetar vi både med arbetar- och tjänstemannasidan, och vi söker nu dig som kan drifta specialistroller inom engineering, IT & logistik. Vi tillhör en global koncern så både svenska och engelska är ett krav för rollen. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. ansvarsområden: Försäljning: Att skapa kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga. Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter. Personalansvar: Fullt personalansvar, bland annat; utvecklingssamtal, rehab, karriärcoachning osv. Administration: Fakturering, tidrapportering, avtalshantering, annonsering e.t.c vem är du och vad har du gjort innan? I första hand letar vi efter dig som har jobbat med bemanning och rekrytering inom tjänstemannasektorn tidigare. Kanske har du redan erfarenhet av att vara konsultchef eller arbetat som rekryteringskonsult och vill bygga på din erfarenhet med personalansvaret eller arbeta mer mot specialistroller? I vår mening är det här världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft att lyckas med det du företar dig. Försäljning är en stor del av rollen och du behöver ha erfarenhet av försäljning eller ett stort intresse för att lära dig försäljningshantverket. Du är en person som drivs av att samarbeta med andra och som arbetar engagerat och målinriktat. placering och omfattning: Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare (inleds med sex månaders provanställning). Vi ser gärna att du kan utgå från Randstads kontor i Norrköping men för kandidater som har särskilt relevant bakgrund och erfarenhet kan vi också vara öppna för att man till stor del jobbar från annan ort. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner: Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2025-06-24. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För kandidater med särskilda behov kan vi självklart hjälpa till med anpassning av tester etc. i processen.  Chef för teamet är Sophie Jörnelius och hon svarar gärna på frågor om rollen via: [email protected].  Vi ser mycket fram emot din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Projektchef
Randstad AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Arbetsbeskrivning Här finns en unik möjlighet att forma och genomföra ett av Europas mest prestigefyllda kulturprojekt, arbeta i en kreativ och dynamisk miljö och bidra till en långsiktig positiv utveckling av stadens kulturliv. Vi söker nu en erfaren och visionär projektchef för att driva och genomföra Kirunas initiativ som Europas kulturhuvudstad 2029. Projektet syftar till att skapa ett omfattande program av kulturella aktiviteter, samarbeten och evenemang som engagerar både lokala, regionala, nationella och internationella aktörer. Med fokus på hållbarhet, innovation och inkludering ska projektet bidra till långsiktig utveckling och en levande kultursektor. Kirunas ansökan lyfter särskilt fram temat "Movement – Below Ground. On Earth. In Space." och dess koppling till stadens historiska, pågående och framtida stadsomvandling. Kiruna befinner sig mitt i en omfattande stadsomvandling, där staden flyttas på grund av gruvdriftens expansion. Denna unika situation skapar en plattform för ett konstnärligt och kulturellt program som utforskar rörelse i olika dimensioner – historiskt, geografiskt och visionärt. Projektet strävar efter att väva samman det lokala och det globala genom ett starkt internationellt nätverk, där europeiska samarbeten och utbyten spelar en avgörande roll. En central del av projektet är att stärka Kirunas kulturella mångfald, där urfolket samerna och minoriteterna tornedalingar, kväner, lantalaiset och sverigefinnar har en betydande roll. Genom att lyfta fram och integrera dessa kulturella traditioner med samtida konstnärliga uttryck och berättelser i programmet, skapas en bredare och mer inkluderande konstnärlig dialog som speglar Kirunas unika identitet och historia. Projektet är ett initiativ av Kiruna kommun och kommer att styras av en egen nämnd, arbetet kommer att drivas som ett samarbetsprojekt och finansieras av offentlig sektor och näringslivet på lokal, regional och nationell nivå. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommundirektören, samt till en ny nämnd för projektet. Kirunas ansökan är ett kontrakt gentemot EU-kommissionen och finns att läsa i sin helhet på www.kiruna.se/2029 I denna rekrytering samarbetar Kiruna kommun med Randstad AB. Har du frågor om tjänsten eller processen kontakta rekryteringskonsult [email protected]. Då vi har en härlig sommar med semestertider framför oss är intresseanmälningen öppen under en längre tid, fram till 8 augusti, men du behöver inte vänta tills dess. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din intresseanmälan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring ditt visade intresse ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. Ansvarsområden Leda och koordinera projektet från strategi till genomförande, säkerställa att projektets visioner och kulturella mål realiseras Samordna samarbeten mellan kulturinstitutioner, näringsliv, civilsamhälle och offentliga aktörer Ansvara för budget, finansiering och resurshantering, med förståelse för ekonomiska och kommunala administrativa processer Säkerställa att projektet genomförs enligt fastställda mål och tidsramar Representera projektet i nationella och internationella sammanhang, även medialt Ansvara för att uppföljning, utvärdering och rapportering sker enligt krav och fastställda intervall till den internationella juryn Hantera interna och externa samarbeten samt bygga en hållbar och kreativ organisation Leda ett team av medarbetare och samarbetspartners, samt skapa en kreativ och inspirerande arbetsmiljö Ha personalansvar och under åren fram till 2029, ansvara för att bygga upp personalgruppen utifrån behov och ekonomiska ramar Kvalifikationer För att lyckas i rollen har du en relevant akademisk utbildning, du har tidigare erfarenhet av att leda, gärna internationella, stora och komplexa organisationer, institut, storskaliga projekt eller komplexa utvecklingsinitiativ, meriterande om erfarenheterna ligger inom kultursektorn. Vi ser att du har internationell kompetens och erfarenhet och en praktisk förståelse för politiska system och offentlig förvaltning. Då din roll innebär många interna och externa kontaktytor krävs det att du har en god kommunikativ förmåga i det svenska och engelska språket och är van att uttrycka dig både i tal och i skrift och skapar och underhåller goda relationer samt verkar för dialog och gott samarbetsklimat. Du är trygg och stabil samt har erfarenhet av att ha lett större projektarbete framgångsrikt. Du har ett kreativt sinne och passion för att förverkliga den konstnärliga visionen samt arbeta mot projektets målsättningar och samhällsengagemang för långsiktighet och hållbarhet och en förståelse för och erfarenhet av arbete med nationella minoriteter och urfolket samer är meriterande. Rollen kräver både eget beslutsfattande och en förmåga att anpassa sig till politiskt fattade beslut, därför har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och att hitta nya arbetssätt och möjligheter när förutsättningarna förändras. Om företaget Kiruna kommun Vi tar oss djupt ner i gruvan, högt upp i rymden och långt bort på fjället. Här är det kallare och varmare, mörkare och ljusare. Samtidigt är Kiruna mer. Här får man mer livskvalitet, mer yta och mer tid för livet. Här är ljuset ljusare, kylan kallare, topparna högre, ytorna större och läget nordligare än någon annanstans i Sverige. En speciell plats. Med sina 19.447 kvadratkilometer är Kiruna kommun lika stor som länen Skåne, Blekinge och Halland tillsammans. Eller som halva Nederländerna där över 16 miljoner människor bor. I Kiruna kommun kan ca 23.000 personer dela på samma yta. Det blir nästan en kvadratkilometer per person. Ungefär 18.000 bor i centralorten och resten är fördelade på 50-talet byar. Det är en trespråkig bygd, där de svenska, samiska och tornedalska kulturerna lever sida vid sida. Vår övertygelse om människors lika värde är lika djup och värdefull som vår malm. Våra ambitioner är högre än våra fjäll. Våra näringar gör oss världsledande. De stora vidderna ger rymd åt ursprung och nytänkande. Vi är Kiruna. Läs mer på www.kiruna.se

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025