Norsktalande kundsupport

Arbetsbeskrivning Är du en flexibel teamspelare som söker en arbetsplats med god sammanhållning? Vill du ha ett arbete där fokus är på högklassig service i kombination med administrativa uppgifter? Har du tidigare arbetat med kundservice? Då har vi rätt tjänst för dig!   Vi på Randstad söker nu norsktalande kundservicemedarbetare till vår kund för rollen som vågoperatör. Du arbetar och hanterar både norska och svenska kunder. I rollen som vågoperatör blir du första linjesupport för kunden gällande in- och utvägning av fordon samt vägning vid behov. Det här innebär att du arbetar med kundservice där du tar emot samtal från våg och vid behov ger den support som behövs. Du kommer i rollen att ha en rad olika tillhörande administrativa uppgifter som till exempel daglig statistik, rapportering och viss uppföljning. Viss orderhantering kommer att ingå i rollen och även mottagningskontroll. Du ska även vara beredd att hjälpa till och stötta andra funktioner inom Servicecentret vid behov. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kundservice i exempelvis en shared serviceenhet eller typ av annan kundservice. Du kan även ha tidigare erfarenhet av ett serviceyrke där du jobbat med kundkontakter såsom försäljning eller liknande.   Som person söker vi dig som är ansvarstagande, har ett öga för detaljer och är noggrann i ditt arbete. I och med att rollen har både inslag av att jobba med statistik såväl som kundkontakt så är du en person som trivs med att byta mellan olika fokus och att kunna fokusera på detaljer såväl som att möta kunder på bästa sätt. Stundtals kan tempot vara lite högre i en support och därför är det bra att du trivs med sådana arbetsuppgifter. Du har datorvana och är van vid att arbeta i flera affärssystem samtidigt. Du är en flexibel teamspelare som tycker om att hjälpa till, är prestigelös i ditt sätt och tycker om att jobba med service. Hos oss får du möjlighet att jobba med service i ett team med bra sammanhållning och fokus på leverans med hög kvalitet. Uppdraget som anställd konsult via Randstad är på heltid och långsiktigt. Arbetet är förlagt i olika pass måndag-fredag dagtid med start tidigast 05.30 och slutar senast 18:15. Start för uppdraget kommer att vara omgående/ enligt överenskommelse där du till en början blir anställd av oss på Randstad. För rätt person så kan anställning hos kund bli aktuell. Urval sker löpande, vilket innebär att uppdraget kan tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Välkommen med din ansökan redan idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Emma Eriksson på [email protected]   Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Vi på Randstad erbjuder kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort redan från första dagen på din anställning! Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Ta emot inkommande samtal från kunder Väga ankommande och utgående fordon Administration av statistik och rapportering Kvalifikationer Genomförd gymnasieutbildning Flytande norska och svenska i tal och skrift Tidigare erfarenhet av kundservice eller andra serviceyrken där du jobbat med kundkontakt så som försäljning eller liknande God datorvana Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

9 april 2024
Sista ansökan:
29 juli 2024
Montör

Arbetsbeskrivning en av våra största kunder söker nu montörer till flera enheter och avdelningar och kanske är det just dig vi letar efter? du som tidigare arbetat med montering, industriarbete, är maskinoperatör eller är en händig person - dig är vi väldigt intresserade av! arbetet är på heltid med arbetstider som kan variera mellan dag, kväll, skift eller natt. som konsult hos randstad är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. du har samma fördelar hos randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. på randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt cv. söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss Ansvarsområden vi har ett flertal tjänster och därmed kan arbetsuppgifterna skilja sig åt. du kan komma att arbeta med exempelvis: montering av generatorer, styrskåp eller el-komponenter slutmontage av transformatorer hantering och montage av kärnplåt testning och avsyning även montering på hög höjd kan förekomma på enstaka avdelningar på en del avdelningar sker arbetet på line med taktat flöde medan andra avdelningar arbetar tight i team så det är viktigt att du klarar av att arbeta både självständigt och kan samarbeta med andra. Kvalifikationer vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet och det är starkt meriterande att tidigare arbetat inom industrin. har du erfarenhet inom montering, antingen mekanisk eller elektrisk, teknisk utbildning, verktygsvana, felsökning eller tycker om att jobba med händerna, då är du absolut rätt person. saknar du erfarenhet från industriarbete men har en stark vilja, är driven och tekniskt intresserad så kan det räcka lång väg - våga sök! som person söker vi dig som är: arbetsvillig initiativtagande lagspelare kvalifikationer för tjänsten: travers truckkort körkort b för oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

9 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
El konstruktör till Svensk Fordonsladdning

Arbetsbeskrivning För att vi ska kunna fortsätta vår roliga och spännande tillväxtresa mot en grönare framtid och samtidigt göra våra kunder lika nöjda behöver vi på Svensk Fordonsladdning rekrytera en El konstruktör. I den här tjänsten finns stora möjligheter att få vara med och forma den. Vi är ett team som alltid strävar efter att göra varandra bättre och nå nya målsättningar tillsammans. Låter detta intressant? Tveka inte då att skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad. Urval och ansökningar hanteras löpande. Din profil Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Du har god samarbetsförmåga samt en naturlig fallenhet för att skapa trygga och förtroendefulla relationer i mötet med människor. Tjänsten innebär en perfekt mix av både samarbete och självständigt arbete. Förutom ovan nämna styrkor ser vi framför oss att dina sociala kompetenser blir viktiga då du kommer ha kontaktytor både inom och utanför organisationen. Din samlade erfarenhet kommer också göra att du kan fungera som stöd och specialist inom bolaget. Hos oss finns möjligheten att följa projektens gång från idé till driftsatt anläggning och projekten sker både inhouse på våra kontor samt ute hos kunder. Ansvarsområden Som El konstruktör hos oss kommer ditt fokus vara att: Konstruera elanläggningar, främst för elfordonsladdning. Arbeta med kabeldimensionering, design av inre förbindningar, skåpdesign, layout, apparater samt maskinsäkerhet. Uppdragen drivs antingen på plats hos våra kunder eller inhouse i våra egna lokaler. Vi finns idag i Rättvik och Örebro. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Teknisk utbildning på högskolenivå alternativt från yrkeshögskola. Minst 10 års erfarenhet av arbete som elkonstruktör. Goda kunskaper i något/några av CAD-verktygen; Auto-CAD, Eplan, Elprocad och Elmaster samt goda kunskaper i Office-paketet. Meriterande men kunskaper i ett av de traditionella beräkningsprogram för ledningsdimensionering El-vis, Netkoll eller Febdok. Har du erfarenhet av maskinsäkerhet är det meriterande. B-körkort, vi ser även att du är bekväm med att resa i tjänsten. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person är du: En genuin lagspelare med förmågan att kunna ta emot och ge återkoppling samt bidra till en bra stämning på arbetsplatsen. Driven och har hög ansvarskänsla för laget och kundleveransen. Lyhörd och nyfiken och kan snabbt ta till dig ny kunskap och lär gärna av dina kollegor. Om företaget Svensk Fordonsladdning AB Svensk Fordonsladdning är en ledande leverantör av helhetslösningar inom DC-laddning och energilagring över hela landet. Vi är specialister inom fordonsladdning och energilagring som levererar högkvalitativa anläggningar som är hållbara över lång tid. Vår vision är att erbjuda högkvalitativa helhetslösningar inom fordonsladdning och energilagring för att främja övergången från fossila bränslen till eldrift och utvecklingen av den svenska laddinfrastrukturen.

9 april 2024
Sista ansökan:
8 juli 2024
IT-tekniker

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en IT-tekniker till Service Desk. I tjänsten som IT-tekniker i detta nya team så erbjuder vi dig kontinuerlig kompetensutveckling, kunniga IT kollegor, samt möjligheten att forma den kommande Service Desken hos våran kund. Ansvarsområden Dina huvudsakliga ansvarsområden Som IT-tekniker kommer du i huvudsak hantera olika typer av standardiserade- och icke-standardiserade IT-ärenden. Du kommer att analysera och lösa såväl enkla som mer komplexa fel genom att följa de implementerade processerna (ITIL). Du kommer att bidra till kontinuerlig förbättring av vårt dagliga arbete och samtidigt utveckla dig själv genom att delta i olika projekt och uppdrag. En stor del av din roll är att identifiera, diagnostisera och lösa problem tillsammans med övriga supportteam. Kvalifikationer Om dig Vi är på jakt efter en IT-tekniker som har ett genuint intresse för IT och ny teknik, och känner stolthet i att hjälpa andra. Du ser värdet av att dela med dig av kunskap och vill ständigt utveckla dig själv som person. Vi tror att du är en lagspelare som fungerar bra i olika gruppkonstellationer samtidigt som du trivs med att arbeta individuellt och kan ta egna initiativ. Vidare ser vi att du: Är lojal och tycker att det är viktigt att agera med integritet Har ett öppet sinne för förändringar Ser mångfald som en framgångsfaktor Tar ansvar för ditt lärande och din yrkesmässiga utveckling Har gymnasieexamen, helst inom IT/teknik Engelska flytande Svenska flytande Övriga kvalifikationer: Universitets/Högskoleexamen i IT Grundläggande kunskap om IT och dess komponenter (PC, skrivare, mobiltelefoner, programvaror, nätverk, servrar, databaser etc.) Erfarenhet av Microsoft Active Directory, SCCM och Exchange. Erfarenhet av Windowsbaserade produkter. Erfarenhet av affärssystemet SAP. Erfarenhet av dataadministration; (Tickets, Assets, Licenser) Erfarenhet av BMC Remedy som ärendehanteringssystem. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

8 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
industrial worker

Job description Take the chance for an exciting adventure in the north, with rich free time full of unique nature experiences, and a working day where you can make a difference for the transition to a sustainable world! In Skellefteå there are jobs of the future, but also fantastic opportunities for outdoor life, culture and getting to know people from all over the world. Right now we are looking for operators for one of Europe's most exciting and modern workplaces, where you will be part of the production of the green technology of the future. To be successful in the role, we believe that you as a person are responsible, safety-conscious with a keen eye for detail. Since you will be working with colleagues from all over the world, it is also important that you have good knowledge of English. Your main daily tasks as an industrial worker include checking the machines in the factory, carrying out maintenance, checking quality and handling materials. You will have an important role in contributing to a safe workplace, something that is our absolute top priority. At the factory, you work in shifts, which can mean day, evening and night work as well as weekends. As a consultant at Randstad, you are employed by us and work for one of our clients. You have the same benefits with Randstad as with any other employer with a collective agreement and benefits such as a wellness grant, occupational health care, insurances and discounts on gym memberships. The position can include many contacts and hence, it is important that you have a good ability to cooperate with others. At Randstad, we strive to offer you a range of career opportunities so you can develop your skills and develop a well-rounded CV. If you are looking for an employer that offers different assignments and new contacts, then you will enjoy being part of Randstad. Please apply at www.randstad.se. The position may be filled early, as we’ll interview continuously. For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity. With more than 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry and offers staffing, consulting and recruitment solutions in all areas of expertise. We also offer interim management, executive search and outplacement services. We have a large network of clients and candidates, which means that we convey hundreds of jobs within different industries all over Sweden. Our ambition is to be the best employer in the market. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we help people and organizations to reach their true potential. We call it Human Forward. Responsibilities Sampling Quality assurance Production work Qualifications Good spoken and written English skills Interest in industrial work Work experience as a process operator or in quality control within the industry is meritorious Forklift license is meritorious About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

8 april 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Montör

Arbetsbeskrivning en av våra största kunder söker nu montörer till flera enheter och avdelningar och kanske är det just dig vi letar efter? du som tidigare arbetat med montering, industriarbete, är maskinoperatör eller är en händig person - dig är vi väldigt intresserade av! arbetet är på heltid med arbetstider som kan variera mellan dag, kväll, skift eller natt. som konsult hos randstad är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. du har samma fördelar hos randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. på randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt cv. söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss Ansvarsområden vi har ett flertal tjänster och därmed kan arbetsuppgifterna skilja sig åt. du kan komma att arbeta med exempelvis: montering av generatorer, styrskåp eller el-komponenter slutmontage av transformatorer hantering och montage av kärnplåt testning och avsyning även montering på hög höjd kan förekomma på enstaka avdelningar på en del avdelningar sker arbetet på line med taktat flöde medan andra avdelningar arbetar tight i team så det är viktigt att du klarar av att arbeta både självständigt och kan samarbeta med andra. Kvalifikationer vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet och det är starkt meriterande att tidigare arbetat inom industrin. har du erfarenhet inom montering, antingen mekanisk eller elektrisk, teknisk utbildning, verktygsvana, felsökning eller tycker om att jobba med händerna, då är du absolut rätt person. saknar du erfarenhet från industriarbete men har en stark vilja, är driven och tekniskt intresserad så kan det räcka lång väg - våga sök! som person söker vi dig som är: arbetsvillig initiativtagande lagspelare kvalifikationer för tjänsten: travers truckkort körkort b för oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

8 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Kommunikatör

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en kommunikatör/webbredaktör till statlig myndighet för konsultuppdrag. Uppdrag: start maj 2024 -november 2024 Omfattning: 40h/veckan, 8-16:30 (30min lunch) Plats: Stockholm Arbetsgivare: Randstad AB Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag! Ansvarsområden Arbete som konsulten ska utföra kan bland annat avse följande: Webbpublicering på framför allt på hemsidan och myndighetens intranät i Optimizely (tidigare EpiServer) Internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå. Utföra kommunikationsaktiviteter i samband med fysiska och/eller digitala möten/konferenser Producera och redigera innehåll (som exempelvis text, filmer, foton, ljud) till myndighetens kommunikationskanaler. Kommunikationsstöd och rådgivning till verksamheten Uppdraget innebär mer konkret bland annat att: Utföra löpande operativa och strategiska kommunikationsaktiviteter vid uppkomna behov Hantera löpande webbpublicering på extern webbplats och för intranätet Mer om rollen: Kommunikationsavdelning utvecklar, planerar, samordnar, genomför och följer upp myndighetens interna och externa kommunikation. Avdelningen består av två enheter. Kommunikationsenheten genomför och följer upp kommunikation genom t.ex. kommunikationsplanering, målgruppsanalyser och kommunikationsaktiviteter. Förvaltar och utvecklar metoder för kommunikation. Ansvarar för att samordna myndighetens prioriterade konferenser samt att planera myndighetens deltagande i utvalda externa arrangemang. Ansvarar för övergripande kompetensutveckling i kommunikation. Samordnar myndighetens kundundersökning. Enheten för digitala kanaler Har helhetsansvar för utveckling och optimering av Naturvårdsverkets digitala kommunikationskanaler utifrån verksamhetens mål och användarnas behov. Ansvarar för analys och effektstyrning av våra digitala kommunikationskanaler, framförallt webbplatser och sociala medier. Ger stöd till verksamheten inom webbpublicering, digitala konferenser och större möten, studiotjänster, publikationer och tillämpning av visuell identitet. Kvalifikationer För rollen behöver du: Konsulten ska ha utbildning inom media eller kommunikation eller likvärdig utbildning. Med likvärdig utbildning som är relevant för uppdraget menas exempelvis utbildning i journalistik, eller kommunikation och lärande. Konsulten ska ha minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som är relevant för uppdraget. Likvärdig arbetslivserfarenhet är exempelvis att ha arbetat med kommunikation på strategisk och operativ nivå, d.v.s planerat och genomfört kommunikationsinsatser. Konsulten ska ha kunskap inom digital kommunikation samt sociala medier. Konsulten ska ha goda kunskaper om webbpublicering (exempelvis i Optimizely/EpiServer) Konsulten ska ha goda kunskaper i Office-paketet. Med goda kunskaper menas att konsulten ska obehindrat kunna använda programmen. Konsulten ska ha goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Photoshop m.fl). Med goda kunskaper menas att konsulten ska obehindrat ska kunna använda programmet. Konsulten ska ha goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

5 april 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
Interimschef IT

Arbetsbeskrivning Vi söker nu till vår kund i Norrköping en interims chef till deras IT enhet bestående av ca 15 anställda och fem konsulter uppdelade på tre team. Teamen är två systemutvecklingsteam och det tredje är ett mindre ops (operations) team. Du som interims chef kommer agera enhetschef med personal- och arbetsmiljöansvar och även ansvara som objektägare IT inom tre verksamhetsområden. Du planerar enhetens arbete i samråd med tjänsteansvariga och uppdragsledare, som ansvarar för det operativa arbetet. Du kommer att arbetsledas av IT-direktören. För uppdraget kommer säkerhetsprövning i säkerhetsklass nivå 2 att utföras. Arbetet utförs i huvudsak på plats i kundens lokaler i Norrköping men viss möjlighet till distansarbete kan finnas. Uppdraget är på 1 år och med start 2024-06-03 som tidigast och efter godkänd säkerhetsprövning. Ansvarsområden Hålla medarbetarsamtal, lönesamtal och coacha medarbetare Genomföra arbetsmiljö ronder Arbeta i styrgrupperna för de objekt som ingår i enhetens ansvarsområden Samarbeta med andra enhetschefer och bidra till avdelningens arbete Strategiskt styra enheten mot uppsatta mål Kvalifikationer Dokumenterad relevant akademisk utbildning inom IT-området Dokumenterad utbildning inom ledarskap, t ex UGL (Utveckling av grupp och ledare) eller utbildning som myndigheten (kunden) bedömer likvärdig Sex (6) års erfarenhet av att arbeta som ledare inom IT-området Minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta som chef inom IT-området Fem (5) års erfarenhet av att coacha agila tvärfunktionella team Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Ledning – tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp Självständighet – kan arbeta självständigt Goda ledaregenskaper och ett coachande ledarskap God samarbetsförmåga - har lätt för att skapa nya relationer God kommunikationsförmåga - kan kommunicera och göra sig förstådd genom organisationens alla delar Meriterande: Erfarenhet av att vara interimschef under minst ett (1) år Erfarenhet att under minst ett (1) års tid ha arbetat i gränslandet mellan systemutveckling och drift (devops) Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

5 april 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
underkonsult till randstad risesmart i uppsala

Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar?Inte vi heller!Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål. Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Uppsala. Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik. vem är du och vad har du gjort tidigare? Tillde här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid. Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning. Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av. Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig. Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området. Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc. Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt. Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil. Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss.Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: [email protected] ser mycket fram emot din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Sommarjobb truckförare

Arbetsbeskrivning Har du arbetat som truckförare tidigare och vill fortsätta med detta? Söker du ett jobb över sommaren? Då har du hamnat rätt! Vi söker nu truckförare med placering i Alingsås där man kommer få arbeta självständigt och i ett härligt team.  Arbetsplatsen verkar inom tillverkningsindustrin och finns på fler orter i Sverige. Vi söker nu truckförare till anläggningen i Alingsås under sommaren.  Vi söker truckförare för körning både inomhus och utomhus. För tjänsten inomhus krävs det att du har truckkort A1-4 och gärna har erfarenhet av att köra truck. Du kommer att ansvara för utleveransen av varor till kund vilket innebär ett stort ansvar. Då du även kommer att ansvara för faktureringen och märka försändelserna korrekt ser vi att du som person är väldigt noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. För tjänsten som truckförare ute på gården är det krav på truckkort B1-4 och här ser vi att du har mycket erfarenhet av att köra truck då det innebär tyngre och otympliga laster. Här ser vi att du är strukturerad och arbetar med ett högt säkerhetstänk. Då det är mycket truckkörning utomhus så bör du tycka om att vara utomhus oavsett väder.  Arbetstiden är förlagd på 2-skift varannan vecka. Dagskift 06.00-14.00 och kvällsskift 14.00-22.00  För att passa in i rollen tror vi att du som person är strukturerad och noggrann. Vi ser att du är engagerad, har hög arbetsmoral och trivs att arbeta både i team och individuellt. Vår kund har stort intresse av att du som medarbetare ska lyckas och utvecklas i ditt uppdrag.  Anställningen är en visstidsanställning på ca 3 månader under sommaren. Möjligheter till förlängning kan komma att finnas. Vid anställning blir du anställd av Randstad med en visstidsanställning och kommer att vara uthyrd till kund. Du är varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se, senast 2024-04-26 men urval sker fortlöpande. Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emma Eriksson på [email protected].  Som konsult hos Randstad i Borås är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Vi ser fram emot din ansökan!  Ansvarsområden Truckkörning Fakturering Kvalifikationer Goda kunskaper i Svenska  B-körkort och tillgång till bil Erfarenheter av att köra truck Truckkort: A1-4, B1-4 Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

5 april 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024