Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. Peab söker nu en Senior Redovisningsekonom för affärsområdet Industri med placering i Ängelholm (Valhall Park). Tjänsten avser en tillsvidareanställning. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du flerårig erfarenhet av självständigt arbete med kvalificerad redovisning - gärna inom ett bolag som ingår i en koncern? Har du erfarenhet av bokslutsarbete, upprättande av årsredovisning och skatteberäkningar? Då kan detta vara tjänsten som du söker. I Peab jobbar vi efter våra kärnvärden som är jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga. Vi vill vara prestigelösa, hjälpas åt för att nå gemensamma mål och göra varandra delaktiga i vårt lärande. Detta är också viktiga värden för redovisningsgruppen för affärsområdet Industri som består av sju medarbetare. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag. Tjänsten innebär många kontaktytor inom affärsområde Industri och inom övriga koncernen. Som Senior Redovisningsekonom kommer du att ansvara för redovisningen i ett eller flera av bolagen inom affärsområde Industri. I dina ansvarsområden ingår främst: • Ansvara för löpande redovisning och avstämning av konton för dina specifika bolag • Beräkna skatt, upprätta inkomstdeklaration • Rapportering till myndigheter, moms- och arbetsgivardeklaration, intrastat, statistik • Upprätta och kvalitetssäkra månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisningar enligt både K3 och K2-regelverken • Rapportering till koncernredovisning • Samarbeta med controllers och övrig organisation i frågor gällande redovisning • Kontakt med revisorer • Medverkan vid projekt gällande utveckling av rutiner och processer samt IT-/systemstöd Du rapporterar till Redovisningschefen för affärsområde Industri. Vem är du? Du har en akademisk utbildning inom ekonomiområdet (alternativt att du har fått motsvarande kompetens genom din arbetslivserfarenhet). Du har minst 5 års kvalificerad redovisnings-erfarenhet med K3-regelverket. Vi tror att du idag arbetar som kvalificerad ekonom, redovisningsansvarig eller ekonomiansvarig alternativt som erfaren redovisningskonsult eller revisor. Du har god kunskap om bokslutsarbete, upprättande av årsredovisning enligt både K3- och K2-regelverken, skatteberäkningar, upprättande av inkomstdeklaration, moms- och arbetsgivardeklaration. Erfarenhet av succesiv vinstavräkning är meriterande. Har du tidigare erfarenhet av att leda förbättringsarbete i ekonomiprocesser är det värdefullt. Vi arbetar med affärssystemet Dynamics 365 och koncernrapporteringssystemet Cognos. Tjänsten kräver goda kunskaper i Excel. Du pratar och skriver svenska flytande samt har minst normalgoda kunskaper i engelska. För att trivas och lyckas i rollen som Senior Redovisningsekonom ser vi att du trivs i en dynamisk vardag och i en omväxlande roll. Som person är du självgående med en god samarbetsförmåga, då vi jobbar med att supporta varandra i gruppen likväl som andra grupper. Du är trygg i dig själv och din kompetens, har integritet och ett pragmatiskt förhållningssätt. Du är driven, gillar utveckling ständiga förbättringar samt att effektivisera och standardisera processer. Du trivs med att samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du har ett intresse för kvalitet och förbättringsarbete samt har lätt för att skapa goda relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. Om verksamheten I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för allt det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Inom affärsområde Industri finns ett flertal varumärken, däribland Swerock, Peab Asfalt, Lambertsson, Swecem, Byggelement och Smidmek. Läs gärna mer om Peabkoncernen på https://peab.se/ och om affärsområde Industri på https://peab.se/om-peab/lar-kanna-oss/var-verksamhet/ao-industri/
MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportbolag med ett samhällsviktigt uppdrag. De levererar pålitlig och effektiv varuförsörjning till vården i hela regionen, utifrån vårdens behov och ägardirektiv. Nu rekryterar MediCarrier en IT-chef som vill fortsätta arbetet med att bygga en robust IT-verksamhet. Du är en trygg, närvarande och handlingskraftig ledare med hög kompetens inom IT. Du är en kommunikativ ledare som visar vägen, får saker att hända och leder genom att involvera och engagera. Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Lunda/Spånga. Det finns möjlighet till delvist distansarbete och provanställning kan komma att tillämpas. Här får du en nyckelroll i en samhällsviktig verksamhet som gör skillnad för vården och regionens invånare. Du rapporterar till VD. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, välkommen med din ansökan! Om tjänsten MediCarrier hanterar logistikflöden som ställer höga krav på robusta och tillförlitliga IT-system. Som IT-chef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa en trygg och stabil IT-drift, samordna och vidareutveckla våra IT-tjänster samt erbjuda ett effektivt IT-stöd till hela organisationen. Du är en del av bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. I rollen leder du ett team på tio direktrapporterande medarbetare och arbetar både strategiskt och operativt för att driva verksamheten framåt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som IT-chef är du en ledande, rådgivande och stödjande i MediCarriers digitala utveckling. Du har ett helhetsansvar för IT-staben, inklusive personal, budget och arbetsmiljö. Ditt uppdrag handlar både om att säkerställa en stabil och säker IT-drift och att arbeta strategiskt för att förstå, möta och utveckla organisationens samlade IT-behov. Genom ett nära samarbete med övriga delar av verksamheten bidrar du till att skapa hållbara, effektiva och verksamhetsnära IT-lösningar som möjliggör MediCarriers uppdrag. Arbetet inom IT-området inkluderar: - Leda IT-utvecklingen i nära samarbete med affärsområden och staber - Ansvara för leverantörsstyrning och säkerställa en strukturerad, framåtblickande dialog med externa samarbetspartners - Utveckla och förvalta den strategiska IT-planen i linje med verksamhetens behov och övergripande mål - Leda arbetet med systemarkitektur tillsammans med specialister och säkerställa en stabil och behovsanpassad systemförvaltning (exempelvis AOM, IMI, Warehouse, Opter) - Driva IT- och informationssäkerhetsfrågor Som chef inom MediCarrier behöver du vara en agerande ledare: du är en förebild; du visar vägen; du Involverar och engagerar; du levererar resultat. Vem är du? Du har akademisk examen inom för rollen relevant område, samt aktuell arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet. Du behöver också ha tidigare erfarenhet som IT-chef med personal, - arbetsmiljö -och budgetansvar. Det är meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor. Kurser som ITIL, 3PL, agilt arbetssätt och ledarskapsträning ses också som meriterande. Du har en stark kravställarkompetens och en sund affärsmässighet i samarbetet med externa leverantörer. Du är van vid att navigera i komplexa IT-miljöer med flera parallella system och leverantörsrelationer. Du har god förmåga att skapa struktur i en dynamisk vardag. Du har också dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och drivs av att leda organisationer genom förändring med både strategisk höjd och operativ närvaro. Om verksamheten MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportbolag. Bolaget distribuerar sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt utför transporttjänster åt verksamheter inom Region Stockholm. Bolaget ansvarar även för Region Stockholms beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. På MediCarrier i Lunda/Spånga arbetar omkring 200 medarbetare. MediCarrier omsätter cirka 1,5 miljarder kronor. Då MediCarrier är en del av Region Stockholm arbetar vi med värdeorden kompetens, pålitlighet samverkan och öppenhet. Dessa ord genomsyrar hela verksamheten. När du börjar hos oss får du ett genomtänkt introduktionsprogram för att snabbt komma in i rollen och förstå både din del och vår del i Region Stockholm. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag på 5?000 kr, löneväxling, företagsgym och möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Det här är ett uppdrag för dig som vill bidra med din kompetens där den verkligen gör skillnad. Varmt välkommen med din ansökan. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, ansök genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Om tjänsten Höganäs Energi söker en engagerad Controller med fokus på inköp. Vill du vara med och utveckla ekonomifunktionen i ett framtidsinriktat energibolag? Är du analytisk, nyfiken och gillar att skapa struktur och utveckling? Då kan det här vara tjänsten för dig! Som controller på Höganäs Energi får du en bred tjänst med möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt inom flera viktiga områden. Du kommer att ha ett särskilt fokus på inköp, upphandling och kostnadsanalys samtidigt som du är behjälplig inom andra områden som t ex bokslutsarbete. I tjänsten finns även goda möjligheter till fortbildning och utveckling. Du tillhör ekonomiavdelningen med 5 medarbetare och du rapporterar till ekonomichefen. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Säkerställa att upphandlingar sker korrekt, effektivt och enligt gällande regelverk • Stötta verksamheten i frågor som rör inköp och upphandlingar • Vara med och utveckla processer och systemstöd inom främst inköp • Genomföra fördjupade analyser av verksamhetens kostnadsmassa • Delta i och stötta bokslutsarbetet t ex vid årsbokslut • Bidra till intern utbildning och vara ett kunskapsstöd kring ekonomi och inköp Vem är du? Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning inom ekonomi • Ett analytiskt sinne och en vilja att förstå och utveckla verksamheten • Intresse för controlling och systematiskt förbättringsarbete • Erfarenhet av redovisning är meriterande • Erfarenhet av LOU (lagen om offentlig upphandling) är en fördel men inget krav • Språkkunskaper där du behärskar svenska i tal och i skrift och även förmåga att kommunicera på engelska Som person är du driven, positiv och nyfiken. Du tycker om att samarbeta, ta initiativ och lära nytt. Du är också pedagogisk och kommunikativ. Du trivs i en roll där du får kombinera siffror, struktur och utvecklingsarbete och där du får påverka och göra skillnad. Om verksamheten Höganäs Energi är Kullahalvöns kommunalägda energibolag med en omsättning på ca 350 mkr. Vi är ca 45 medarbetare som skapar förutsättningar för ett funktionellt och hållbart liv för Kullahalvöns invånare, företag och besökare. Vi tillhandahåller en helhetslösning med pålitlig infrastruktur och tjänster för energi, värme och kommunikation. Läs vidare på: Hållbarhet för Kullahalvön – Höganäs Energi (hoganasenergi.se) Hos Höganäs Energi blir du en del av ett företag med ett starkt lokalt engagemang och en tydlig framtidsvision där du erbjuds: • En varierad och utvecklande tjänst med stort ansvar • Ett nära samarbete med ekonomichef och kollegor i en stöttande arbetsmiljö • Möjlighet till kompetensutveckling • En viktig roll i ett företag som driver hållbar utveckling framåt Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.
Vill du vara med och forma framtidens fastighetsprojekt inom en av Sveriges största energikoncerner? Nu söker Vattenfall Real Estate & Facility Management Nordic en engagerad och analytisk investerings- och projektcontroller till sitt team i Solna. Du kommer att bli anställd av oss på Poolia men arbeta på plats hos Vattenfall. Arbetet är heltid med start 11 augusti och sträcker sig till 31 december. Om tjänsten Som investerings- och projektcontroller hos Vattenfall har du en nyckelroll inom deras projektorganisation. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt – som stöd i planering och beslutsfattande för enskilda projekt, men också genom att bidra till utvecklingen av vår projektportfölj på övergripande nivå. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Budgetering, prognoser och månadsrapportering ur ett investeringsperspektiv - Analyser och uppföljning av investeringar och projekt - Framtagande av beslutsunderlag - Utveckling och kvalitetssäkring av projektprocesser och verktyg - Koordinering och vidareutveckling av ekonomiska uppföljningssystem - Samordningsansvar för investeringsrapportering inom controllergruppen Du blir en del av controllergruppen inom REFM Nordic Business Support, som idag består av tre personer. Tillsammans driver ni ett viktigt arbete för att stärka och utveckla ekonomistyrningen inom vår projektverksamhet. Vem är du? Vi söker dig som är civilekonom eller har annan relevant universitets-/högskoleutbildning med ekonomisk inriktning, och som har minst fem års erfarenhet från en liknande roll. Du har god förståelse för investeringsstyrning inom fastighets- eller byggsektorn och erfarenhet av: - Fastighets-, bygg- och investeringsekonomi - Uppföljning av investeringsprojekt - Redovisning och fastighetsmoms - Ekonomisystem i stora organisationer (t.ex. SAP) - Analys och rapportering i Excel och Power BI Du har lätt för att arbeta med stora datamängder och drivs av att utveckla effektiva och kvalitativa uppföljningsverktyg. Din analytiska förmåga kombineras med ett helhetsperspektiv och ett intresse för att förbättra arbetssätt och processer. Som person är du: - Nyfiken och utvecklingsorienterad - Självständig och initiativrik - Serviceinriktad och trygg i din kompetens - En god kommunikatör med lätt för att bygga nätverk Du trivs i en miljö där samarbete och förtroende är viktiga ledord, och där vi är varandras arbetsmiljö. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, samt vissa resor, framförallt inom Sverige. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Nu söker vi en Registrator för ett uppdrag hos Arbetsmiljöverket i Stockholm. Omfattning: heltid 100% Start: Mitten av augusti Längd 5 månader med möjlig förlängning 5 månader till. Du blir anställd av Poolia, men jobbar ute hos vår kund. Små möjligheter till distansarbete (enstaka dagar). Om tjänsten Vid Enheten för informationshantering, som ansvarar för hantering av allmänna handlingar på myndigheten, arbetar idag ca 16 medarbetare varav 5 arbetar i registratorsfunktionen. Det är en digital verksamhet som arbetar i digitala flöden. Syftet med konsultlösning är att avlasta befintliga registratorsfunktion med att hantera det höga inflödet av handlingar på ett effektivt sätt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Vi söker en registrator som ska arbeta med diarieföring och postöppning. Erfarenhet av arbete i registratorsfunktion där arbetet huvudsakligen sker digitalt är viktigt. Det kan förekomma att man gör samma arbetsmoment under hela arbetsdagen på grund av ett högt inflöde av handlingar. • daglig postöppning, diarieföring av inkommande handlingar • bevakning av officiell e-postlåda • sortering av inkommande mail • kontakter med medarbetare och allmänhet om myndighetens handlingar. Vem är du? För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier: • Diplomerad registrator, registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina m.fl.) • kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators verksamhet och ansvar • mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska • goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska. Det är ett mervärde om du har följande: • Erfarenhet av arbete i registratorsfunktion där arbetet huvudsakligen sker digitalt • Erfarenhet från registratorsfunktion i offentlig sektor, minst 2 uppdrag om minst 6 månader de senaste 3 åren. Gällande personliga egenskaper så bör du ha följande: • En god kommunikativ förmåga, • vara trygg i sin roll, ha en god känsla för service, • vara noggrann och vill ha ordning och reda, • Arbeta strukturerat och ha förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, • Van att ta eget ansvar och driva sitt arbete självständigt framåt, • Är bekväm att jobba i grupp. Du är tillgänglig att påbörja uppdraget senast 2025-08-18. Om verksamheten Låter etta som ett uppdrag som kan passa in på dig? Då söker du via länken i annonsen, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen!
Vill du vara med och forma framtidens kommunikationsstrategi i ett växande företag med höga ambitioner? Cyclife Sweden söker nu en strategisk och operativ Teamchef Kommunikation som vill ta ett helhetsansvar för deras interna och externa kommunikation. Tjänsten är placerad på Studsvik, strax utanför Nyköping, med möjlighet till hybridarbete. Anställningen är en tillsvidareanställning inledd med sex månaders provanställning. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Om tjänsten Som Teamchef Kommunikation leder du och har personalansvar för kommunikationsteamet som består av en kommunikatör. Du arbetar nära affärsområdeschefen och ledningen för att säkerställa att kommunikationsinsatserna stödjer företagets övergripande strategi och mål. I rollen rapporterar du till affärsområdeschef för HR & kommunikation och ansvarar för att bygga upp en proaktiv, samordnad och målgruppsanpassad kommunikationsstruktur. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Strategiskt ansvar för företagets kommunikation, både internt, externt och mot kund. • Utveckla och implementera PR- och kommunikationsstrategier. • Säkerställa tydlig, konsekvent och målgruppsanpassad kommunikation. • Leda och utveckla internkommunikationen för att stärka kultur och informationsflöde. • Ansvara för medierelationer, varumärkesbyggande, marknadsföring och kriskommunikation. • Driva digital kommunikation och närvaro i sociala medier. • Företräda företaget i externa sammanhang och driva initiativ framåt. Vem är du? Vi söker dig som är en trygg och självgående ledare med erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Du har ett starkt intresse för både intern och extern kommunikation och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med långsiktig utveckling. Som person är du relationsskapande, strukturerad och flexibel. Du har ett positivt mindset och motiveras av att göra skillnad, både i det dagliga arbetet och i organisationens övergripande utveckling. Du hanterar ett högt tempo och många kontaktytor med trygghet och engagemang. Du är van att ta initiativ, arbeta proaktivt och driva frågor framåt. Vi ser att du har: • Relevant akademisk utbildning inom kommunikation, PR, marknadsföring eller liknande. • Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete, gärna i ledande roll. • Erfarenhet av att arbeta med både intern och extern kommunikation. • God förståelse för digitala kanaler och sociala medier. • Förmåga att bygga relationer och samarbeta med olika delar av organisationen. • Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, på svenska och engelska. • Förmåga att arbeta proaktivt och självständigt samt driva flera processer parallellt. • God datorvana och kunskap i MS Office. • B-körkort. Det är meriterande om du • Har erfarenhet av fotografering och filmning samt foto- och videoredigering • Har erfarenhet av att planera och samordna mässor/event • God franska i tal och skrift Om verksamheten Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Électricité de France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 220 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Mer information ges vid personlig kontakt. Våra förmåner • Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr • Sex arbetsfria dagar utöver de röda dagarna • Arbetstidsförkortning 24 timmar per år • Subventionerat pris på lokal lunchrestaurang • Laddstolpar för elbil och laddhybrid Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Det genomförs även en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB.
Vill du vara en del av ett världsledande teknikföretag och arbeta i en spännande miljö där du får bidra till projekt med stor samhällsnytta? Just nu söker Poolia en Projektadministratör till ett konsultuppdrag hos Saab i Järfälla. Uppdraget passar dig som trivs med administrativa uppgifter och vill stötta projektledare i deras dagliga arbete. Om tjänsten Som konsult via Poolia kommer du att arbeta på plats hos Saab i Järfälla. Du blir en viktig del av projekten och ansvarar för att säkerställa att administrativa processer fungerar smidigt och effektivt. Uppdraget startar så snart som möjligt och löper initialt över 6 månader, med goda möjligheter till förlängning. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som projektadministratör kommer du bland annat att: -Stötta projektledare med administrativa uppgifter -Hantera accesser till lokaler och system -Skriva mötesprotokoll och notat -Sköta dokumenthantering i affärssystemet IFS -Koordinera kurirleveranser och post -Hantera fakturagodkännanden -Lägga beställningar av material och tjänster -Utföra övrig löpande administration kopplad till projekten Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande administrativa uppgifter och gärna har arbetat i en projektintensiv verksamhet. Du är strukturerad, noggrann och trivs med att ha många bollar i luften. Det är meriterande om du har kunskap i affärssystemet IFS eller liknande system. Du behöver även kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Om verksamheten Som konsult hos Poolia får du möjlighet att utvecklas i spännande uppdrag hos attraktiva arbetsgivare. Du omfattas av kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra förmåner – samtidigt som du får ett engagerat konsultchefsstöd genom hela uppdraget.
Vill du bidra med din administrativa kompetens inom en internationell teknisk verksamhet? Just nu söker vi på Poolia en strukturerad och nyfiken administratör till vår kund i Västerås. Uppdraget är inom en global industrienhet med stark teknisk profil, där du kommer få en viktig roll i att stödja exportkontroll samt Supply Chain Management (SCM). Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och med goda möjligheter till förlängning. Om tjänsten I denna roll får du arbeta med flera centrala delar inom SCM, där fokus ligger på att säkerställa korrekt produktdata i affärssystemet SAP – en nyckelfaktor för framtida exporthantering. Du kommer också att ge operativt stöd till SCM-teamet, särskilt kring uppföljning av leverantörers leveransprecision. Dina arbetsuppgifter i huvudsak * Administrativt stöd kopplat till exportkontroll och produktregistrering i SAP * Uppföljning av leverantörer och leveransprecision * Deltagande i och ibland leda uppföljningsmöten med leverantörer * Samarbete med interna funktioner och eskalering av leveransavvikelser vid behov * Stöd till förbättringsarbete och processoptimering inom SCM Vem är du? Vi söker dig som är självgående, lösningsorienterad och har ett intresse för både administration och teknik. Du trivs i en roll med många kontaktytor och varierande uppgifter. För att lyckas i rollen har du: *God systemvana och mycket goda kunskaper i Excel *Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna inom dokumentation eller systemstöd * Förmåga att arbeta strukturerat och proaktivt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift * Meriterande med erfarenhet av SAP, SharePoint samt arbete inom exportkontroll eller supply chain Om verksamheten Vår kund är ett internationellt teknikföretag med verksamhet i Västerås. Enheten du kommer tillhör utvecklar och levererar avancerade kransystem för globala marina tillämpningar. Här arbetar du i en stimulerande miljö där samarbete, teknik och precision står i fokus. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en strukturerad och erfaren administratör med god kännedom om politiska beslutsprocesser? Nu söker vi en konsult till ett uppdrag som nämndsekreterare hos en offentlig kund i Hällefors. Uppdraget är perfekt för dig som trivs i en central roll nära kommunens beslutsfattande, och vill bidra till rättssäker och effektiv ärendehantering. Om tjänsten Kunden har behov av förstärkt administrativ kompetens inom nämnd- och kansliarbete. Du kommer att vara en viktig del i arbetet med att samordna, dokumentera och kvalitetssäkra nämndprocesser och politiska beslut. Arbetet sker i nära samverkan med kansliansvarig och andra funktioner inom organisationen. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Planera, kalla till och protokollföra nämndsammanträden - Kvalitetssäkra ärenden enligt styrdokument och rutiner - Samordna remisser och följa upp politiska beslut - Stötta handläggare och chefer med administrativa uppgifter - Säkerställa korrekt dokumenthantering enligt offentlighetsprincipen - Arbeta nära kansliansvarig och kommunledning Vem är du? Kravprofil: - Erfarenhet som nämndsekreterare eller liknande administrativ roll inom offentlig sektor - God kunskap i ärendehanteringssystem, gärna Public 360 eller motsvarande - Mycket god svenska i tal och skrift - Strukturerad, noggrann och har god förståelse för kommunal förvaltning och politiskt styrda processer Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation - Vana vid juridiskt styrd dokumentation och ärendehantering Om verksamheten Ett uppdrag där du får arbeta nära samhällsviktiga processer och bidra till struktur och kvalitet i det demokratiska beslutsfattandet. Du får använda din administrativa kompetens i ett professionellt och engagerat team. Välkommen med din intresseanmälan så snart som möjligt! Vi gör löpande urval
Stig in i en värld av färg och doft som fältsäljare för Spira Blommor i sommar! Spira Blommor är en ledande leverantör av högkvalitativa blommor till livsmedelsbutiker över hela landet och söker nu en driven säsongsmedarbete för jobb under sommaren i Arvika. Har du en annan huvudsaklig sysselsättning eller arbetar deltid finns möjlighet till att arbeta cirka 20% från v. 27 till v. 30. Urval kommer ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten Som fältsäljare kommer du att vara det glada ansiktet utåt och möter kunder och shoppare i butikerna. Du kommer att ha ansvaret för att sälja och leverera fantastiska blommor till kunder i butiken och se till att blomsteravdelningen skiner med kvalitet och effektivitet i alla dess delar. Dina dagar kommer att spenderas med att besöka olika butiker och vårda blomsteraffären, genom att ordna exponering, skyltning med priser och information, beställningar och ombesörjande av blommor. Vem är du? Vi söker dig som har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer, alltid med ett leende på läpparna. Du har ett intresse för blommor och ett öga för detaljer. Att ha körkort och tillgång till egen bil är ett krav i denna tjänst. Om du har tidigare erfarenhet från livsmedelshandel, blomsterbranschen eller försäljning är det som att du redan känner doften av framgång i luften. Men även om du inte har den exakta erfarenheten är det din inställning och ditt engagemang som verkligen spelar roll. Vi letar efter någon som är redo att lära, växa och blomstra i denna spännande roll. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Välj ett jobb för att visa detaljer