Erfaren 2nd / 3rd line IT-supporttekniker

Hem/Helpdesktekniker/Supporttekniker/Erfaren 2nd / 3rd line IT-supporttekniker
heltid
Publicerad: 11 april
Sista ansökan: 11 juli

Arbetsbeskrivning

Centric letar nu efter en erfaren IT-supporttekniker som har tidigare erfarenhet av att arbeta inom 2nd line support och är redo att ta nästa steg i karriären inom IT. Om du brinner för problemlösning inom IT och har en gedigen erfarenhet inom området, är det högst sannolikt dig vi söker för detta spännande uppdrag hos en av våra kunder i nordöstra Skåne.
 

Som konsult på Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att bygga värdefull arbetslivserfarenhet genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef kommer att stödja dig i din professionella utveckling, där du ständigt kan utvecklas med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt möjlighet att göra karriär inom IT.

Arbetsuppgifter
2nd/3rd line IT-support innebär mer specialiserad support och involverar mer komplexa tekniska ärenden. I denna roll samarbetar du nära med first line-supporten och tillhandahåller avancerad support genom att analysera och lösa problem som kräver djupare teknisk kunskap och kompetens. Arbetet innefattar i hög grad analys, felsökning och lösning av problem. Du kommer att arbeta med klientsupport och serverrelaterade ärenden samt hantera distributionen av applikationer.

Din profil och kvalifikationen
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom second line support i ca 2-3 år och besitter goda kunskaper inom support och felsökning. Med en gymnasiekompetens, särskilt inom IT-teknik, är du stabil och trygg med hög kommunikativ förmåga för att konstruktivt föra dialog med kunder och kollegor. Ett äkta intresse för teknik och att leverera support är viktigt för dig. Personlighetsmässigt är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Att vara hjälpsam och sträva efter att ge kunden en positiv upplevelse är en del av ditt DNA. Vi ser även att du pedagogiskt kan stödja och guida kunder via telefon, e-post och andra medier.

 

Krav för rollen:


- Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska
- AD
- Microsoft Server
- SCCM
- Office365
- Sharepoint 
- Exchange
- WAN/LAN och brandväggsteknologi
- VMware eller Hyper-V


 

Meriterande:


- Citrix
- ITIL


 

Om du känner att detta är rätt för dig, vänta inte med din ansökan då vi behandlar ansökningar löpande!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Carolina Jonsson
+46 734159385
[email protected]
Linkande Jobb
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Stockholm
Deployment Technician till Umeå 
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Umeå
First line support
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Stockholm
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Linköping