Erfaren IT-supporttekniker till lärosäte i Göteborg

Hem/Helpdesktekniker/Supporttekniker/Erfaren IT-supporttekniker till lärosäte i Göteborg
heltid
Publicerad: 12 mars
Sista ansökan: 12 juni

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en nyckelspelare inom IT-support på ett väletablerat lärosäte i Göteborg? Vi söker dig som är en driven och kunnig IT-supporttekniker för att förstärka Servicedesk-teamet. Ta chansen att bli en del av denna  dynamiska arbetsmiljö och bidra till en smidig IT-support för hela lärosätet!
 

Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT

Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du ingå i IT-supportteamet hos kunden, där teamet innehar olika tekniska kompetensnivåer och blandade erfarenheter. Du däremot förväntas ha 2-4 års erfarenhet av att arbeta i en strukturerad servicedesk och tillsammans med teamet se till att assistera användare med ärenden relaterade till Windows 10 och 11 samt erbjuda support inom Office365.

 

Du kommer dagligen att lösa användares IT-problem och hantera ärenden. Det förväntas att du dokumenterar lösningar och upprätthåller teknisk dokumentation för att säkerställa smidig informationsöverföring inom teamet. Felsökning av både hård- och mjukvara kommer att vara en del av din roll, och du förväntas också hantera användarkonton och behörigheter, samt ta dig an mer komplexa ärenden. Genom att erbjuda hjälp via telefon, remote och mail blir du den primära kontaktpunkten för företagets användare vid IT-relaterade frågor och problem.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har:


- 2-4 års tidigare erfarenhet av att arbeta i en strukturerad Servicedesk, alternativt ITIL-baserad supportmiljö
- Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Mycket god datorvana och erfarenhet av Office365
- Gymnasieutbildning med inriktning mot IT
- God förmåga att lösa användarärenden relaterade till Windows 10 och 11


 

Meriterande


- Högskoleutbildning


 

Personliga egenskaper:
Vi letar efter dig som trivs i en social och samarbetsinriktad miljö. Din utåtriktade personlighet och förmåga att samarbeta med kollegor är avgörande. Du är ansvarstagande, analytisk och älskar att lösa problem. Ditt engagemang och proaktiva inställning kommer att vara nyckeln till framgång i denna roll.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Alicia Mattsson
+46734159393
[email protected]
Linkande Jobb
IT support
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Örebro
Junior IT-tekniker
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Jönköping
Tekniker
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Falun
Teknisk support till stort bolag i Finspång
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Linköping