Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Arbetsuppgifter Specialisttjänstgöringen syftar till att du ska uppnå specialistkompetens i oftalmologi. I arbetet ingår dagtjänstgöring och beredskap under handledning på kvällar samt helg. I arbetet ingår nära samarbete med övriga professioner på kliniken. Tjänstgöringen motsvarar de krav som är uppställda för att erhålla specialistkompetens inom oftalmologi. Utbildning och utvecklingsarbete är viktiga delar i vår verksamhet. Din tjänstgöring planeras tillsammans med studierektor, handledare och läkarchef. Om arbetsplatsen Ögonklinikens drygt 100 medarbetare erbjuder specialistvård av god och hög kvalitet vid våra tre utbudspunkter i Kungsbacka, Varberg och Halmstad. I Varberg finns en mindre mottagningsverksamhet och i Kungsbacka har vi mottagningsverksamhet som vi under 2025 kommer att utöka med två operationssalar. I Halmstad har vi vår egen operationsenhet med tre operationssalar och tillgång till slutenvårdsplatser. Från Halmstad utgår även en jourlinje för hela Halland, där vi har beredskap kvällar och helger. Årligen genomför vi cirka 23 000 läkarbesök, runt 30 000 övriga vårdbesök och 1 600 operationer. Ögonmottagningen i Halmstad befinner sig i ljusa och fina lokaler högst upp i entrébyggnaden. Här arbetar ST läkare och erfarna ögonspecialister med olika subspecialiteter. Vi har en modern teknisk utrustning som håller hög standard. Vår övriga personal är välutbildad och förbereder bla inför läkarbesök samt har egna mottagningar. Här arbetar ögonsjuksköterskor, operationssjuksköterskor, optiker, ortoptister, undersköterskor och medicinska sekreterare. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter och lärande tillsammans med kollegor som har hög kompetens. Vi erbjuder regelbunden utbildning, både externt och internt. Det är viktigt för oss är att hålla en hög patientsäkerhet och verka för en god sammanhållning och ett gott och utvecklande arbetsklimat. Vi har i dagsläget fyra ST läkare i tjänst och vill nu välkomna ytterligare två ST-läkare till vår klinik med placering i Halmstad. Kvalifikationer Du som söker är legitimerad läkare med stort intresse för oftalmologi. Tidigare ögonerfarenhet, både klinisk och forskning, välkomnas och är meriterande. För att trivas hos oss behöver du vara ansvarstagande och ha en god samarbetsförmåga samt förmågan att fatta egna beslut. Vi värderar ett strukturerat och flexibelt förhållningssätt samt kreativitet och nytänkande. För att säkerställa en god och säker kommunikation med kollegor och patienter ställer vi krav på goda kunskaper i svenska språket, tal som skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Kungs Barbershop är en frisörsalong med en kreativ miljö där alla ska trivas och känna sig välkomna. En plats där kundens behov och önskemål är i fokus. Stämningen är familjär och avslappnad. Idag fullkomligt bubblar salongerna av skaparlust, talang och spännande möten. Är det viktigt för dig att trivas på jobbet? Är du nyfiken? Gillar du att möta människor? Då skulle vi gärna vilja vara din nästa arbetsgivare. Vem trivs hos oss? Det är viktigt för kunden att du trivs på jobbet, det är viktigt för dina kollegor att du trivs på jobbet och det är framförallt viktigt för Dig att du trivs på jobbet. För att göra det tror vi att du: · har ett genuint intresse för och kan se potential i alla olika kunder · är en god kommunikatör som är duktig på att bygga relationer · har nära till skratt och bjuder gärna på dig själv · har jobbat som frisör under några år och tycker det är helt rätt val för dig. Låter detta som något för dig? Eller vet du någon annan som skulle passa för detta jobb? Tveka inte att höra av dig. Jobbtyp: Heltid,
Är du engagerad, noggrann och brinner för att ge service? Vill du vara del av en god gemenskap i ett team där alla bidrar med sin kunskap? I så fall är du kanske den vi letar efter! Logistikservice i Halmstad söker lastbilschaufförer till sommaren 2025! Arbetsuppgifter Vår verksamhet består av olika transporter i Region Halland. På logistikservice tar vi hand om all logistik inom Region Halland. Bland annat ansvarar vi för eget centrallager, post, yttre och inre transporter inom hela Regionen. Verksamheten är komplex och är en viktig verksamhet där vi hela tiden tittar på nya möjligheter att utveckla effektivitet och kvalitet. Utgångspunkt är centrallagret i Halmstad. Region Halland har tre tunga lastbilar med släp och fyra mindre skåpbilar som alla utgår från Halmstad. Vi jobbar med rotation på de olika bilarna och turerna vilket kräver flexibilitet i rollen. Arbetstid kan även vara förlagd på natt. Tjänsternas placering är Halmstad och gäller under sommaren 2025. Behov av timanställning kan även kan finnas under andra perioder under året. Om arbetsplatsen Logistikservice är ett verksamhetsområde som levererar service för att underlätta för regionens verksamheters dagliga arbete, främst inom hälso- och sjukvården. Verksamhetens huvudsakliga uppdragsområden är material- och textilförsörjning, lagerhållning av sjukvårdsmaterial, patienttransporter, distribution inom regionen samt fordonshantering. Regionservice är Region Hallands serviceorganisation. Vår målsättning: Värdeskapande partner för stöd och service, innebär att vi i vårt uppdrag hjälper våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet. Vi är ca 600 medarbetare i vår förvaltning som är verksamma över hela länet. Förvaltningen är organiserad i en stab- och ledningsfunktion och fem verksamhetsområden som utför en mängd olika typer av servicetjänster. Dessa områden är Gemensam administrativ service, Logistikservice, Måltidsservice, Städ och vårdnära service samt Teknik och fastighet. Kvalifikationer Du som söker har minst gymnasieutbildning. Krav: B-körkort. Meriterande: CE-körkort, YKB, ADR 1:3. Erfarenhet av arbete i liknande organisation med logistik och godstransporter är meriterande. Vi ser gärna att du har god förmåga att hantera olika datorsystem, tidigare arbete med handdator är ett krav. För att säkerställa en god och säker kommunikation med kollegor, patienter/kunder och övriga kontakter ställer vi krav på goda kunskaper i svenska språket, tal som skrift. Kunskaper i engelska, i tal och skrift, är meriterande. För att trivas och lyckas i denna roll är det viktigt att du är ansvarsfull och noggrann. Du är i denna roll vårt ansikte utåt så rollen kräver en hög grad av servicekänsla, att du har ett gott bemötande och sätter kunden i fokus. Vidare ser vi att du är flexibel och har förmåga att prioritera bland dina uppgifter. Vi ser även att du har ett kreativt tänkande samt lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökningar tas endast emot via ansökningsformuläret, ansökningar via mail eller telefon kommer inte att tas med i urvalsprocessen. Vi planerar att göra urval och intervjuer under ansökningstiden, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Vi tillämpar en elektronisk rekryteringsprocess där kommunikation och information kommer att ske via e-post. Vårt erbjudande Förmåner För oss är det viktigt att du trivs och utvecklas i ditt arbete. Läs gärna mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Övrigt Vi är en rökfri arbetsplats. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Drivs du av att tillsammans med andra arbeta mot gemensamma mål och vara med och bidra till att göra morgondagen lite bättre? Vi tar nästa steg i vår ambition om att ständigt förbättra oss och söker nu en Förbättringsledare till vårt Logistiknav i Halmstad. Avdelningen för Lean Office har uppdraget att möjliggöra för chefer och ledare inom hela Martin & Servera Logistik att nå sin fulla potential. Genom att identifiera, koordinera och driva insatser utifrån kundens behov stärker vi förmågan att leda, samarbeta och skapa löpande tillämpningar av kvalitativa-, hållbara-, säkra-, och effektiva arbetssätt. Vi arbetar nära verksamheten och genom coachning, utbildning och lärande så bygger vi en kultur av ständig förbättring och ägandeskap. Om rollen I rollen som Förbättringsledare är din primära uppgift att stödja, koordinera och driva tillämpning av metoder och principer i verksamheten för ett effektivt och värdeskapande förbättringsarbete. Du kommer vara en del av ett engagerat, modigt och kompetent team av Förbättringsledare som tillsammans arbetar mot ett Martin & Servera Logistik i kontinuerlig förbättring. I rollen kommer du ha ett tätt samarbete med chefer, ledare och specialister såväl som tvärfunktionellt med verksamhetens övriga funktioner. Du driver en tvärfunktionell grupp inom verksamhetsorten, vilka är dina ambassadörer i förbättringsarbetet. Du rapporterar till Chef Lean Office och tjänsten är placerad i Halmstad. Resor i tjänsten kan förekomma. Vad kommer du att göra? • Samverka inom och mellan lagerorter för att identifiera och implementera värdeskapande & effektiva förbättringsinsatser, genom fokus på arbetssätt. • Identifiera, driva och säkerställa kompetens i verksamheten inom principer och metoder i förbättringsarbete (Lean). • Stödja och koordinera chefer att fastställa, prioritera och följa upp mål och aktiviteter kopplat till målstyrning och förbättringsarbete. • Initiera och driva löpande utvärderingar av verksamhetens förbättringsarbete. • Leda lokal Leangrupp. Vad söker vi hos dig? Du är nyfiken, lösningsorienterad och har ett strukturerat arbetssätt som hjälper dig att omvandla idéer till konkreta resultat. Din kommunikativa styrka, i kombination med ett tydlig resultatfokus, gör att du trivs i förändringsmiljöer och har lätt för att skapa engagemang kring gemensamma mål. Du har ett starkt intresse för att utveckla verksamheter och människor och förstår vad som krävs för att leda i förändring. Du värdesätter samarbete och bygger starka relationer. Du är målmedveten men lyhörd och flexibel i din och ditt teams lösning. För att lyckas i rollen tror vi att du har: • Eftergymnasial utbildning inom relevant arbetsområde eller motsvarande införskaffad kunskap som vi bedömer likvärdig. • Har erfarenhet av förbättrings- och förändringsarbete. Det är meriterade om du tidigare arbetat i ledande befattning eller motsvarande. Din arbetsplats Tjänsten är placerad på vårt kontor i Halmstad. Martin & Servera i Halmstad är en av kommunens största privata arbetsgivare och här jobbar ca 600 personer. På Martin & Servera får du ta del av uppskattade personalförmåner såsom ett generöst friskvårdsbidrag som kan användas till tex träningskort eller massage samt en uppskattad frukost-/lunchsubvention. Att hela tiden sträva efter att bli bättre är högt prioriterat hos oss – det gör vi genom att utmana varandra, visa mod och omtanke och varje dag måna om att ha kul på jobbet! För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att vår alkohol- och drogpolicy efterlevs utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser. Urvalsprocessen Vi jobbar aktivt för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Med målet att spegla alla våra kunder och samhället vi verkar i, söker vi människor i alla åldrar och med olika bakgrunder. I våra rekryteringar använder vi oss av personlighetstest. Det är för att kunna jämföra kandidater på ett så objektivt sätt som möjligt. Vi genomför även bakgrundskontroller. Läs mer om rekryteringen och våra tester här. Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2025-08-10. Urval kommer att påbörjas under vecka 33. Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Bolag: Martin & Servera Logistik AB Adress: Fraktgatan 2, Holm Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Chef Lean Office Mikaela Öhrvall, [email protected]. För frågor om urvalsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Josefine Andersson, [email protected]. Facklig kontaktperson: Pierre Johansson, [email protected] Tillsammans gör vi på Martin & Servera-gruppen skillnad för alla som älskar mat och dryck. Med omtanke om varandra, våra kunder och allas framtid gör vi varje dag lite godare. Och som medarbetare hos oss är du en viktig del av framgången. På Martin & Servera växer vi och utvecklas tillsammans samtidigt som alla är viktiga och får ta plats. Vi är en familjeägd koncern med över 3000 medarbetare. Här tas dina erfarenheter, idéer och kunskaper tillvara. Välkommen till oss.
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter. Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet. Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare för fritidshem Som lärare inr fritidshem hos oss behöver du ha goda ledaregenskaper och förmågan att ge eleverna inflytande samt att se individuella behov. Utifrån det är du nyfiken på och prövar tillsammans med dina kollegor och elever, nya vägar för att skapa hög kvalitet i undervisningen på fritidshemmet. Du har energi som du vill dela med dig av och vill inspirera andra. Som lärare för fritidshem är du med och utvecklar skolans pedagogiska verksamhet. Arbetet består av att du tillsammans med arbetslaget planerar, följer upp, utvärderar och utvecklar undervisningen utifrån styrdokumenten och verksamhetens mål. I uppdraget som lärare på fritidshem krävs god förmåga att analysera barnets behov och förmåga att använda en för eleven och gruppen väl anpassad metodik. Du kommer även att arbeta samverkande mot klasserna f-3 under dagtid. Arbetsuppgifterna varierar, vilket ger ett omväxlande och utmanande arbete. Samtidigt som det ställer krav på både kompetens och personliga egenskaper hos dig. Ditt pedagogiska uppdrag kräver ofta uppfinningsrikedom, kreativitet och flexibilitet och du använder strategier för att främja elevernas motivation, delaktighet och inflytande. Arbetet kräver gott samarbete med andra på skolan och ett prestigelöst förhållningssätt. Som stöd i arbetet med eleverna finns ett elevhälsoteam på skolan. På Gullbrandstorpsskolan består EHT av två specialpedagoger, skolpsykolog, kurator och två skolsköterskor. Det är ett starkt och erfaret team med bred kompetens. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare inriktning fritidshem el möjligen har annan enligt arbetsgivaren lämplig högskoleutbildning. Har du erfarenhet av att undervisa i fritidshem och arbete med elever i behov av stöd är det en tillgång. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Om Vivab Vi jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag och en viktig aktör inom grön samhällsutveckling på västkustens mittpunkt. Vi vill förändra hur vi bygger våra samhällen och tar hand om våra resurser. Vi gör det genom att erbjuda hållbara vatten- och avfallstjänster och inspirera dig till en hållbar konsumtion. Tillsammans kan vi göra det möjligt! Drivs du av att leda och genomföra projekt som bidrar till en hållbar samhällsutveckling? Är du en strukturerad person med fokus på resultat och en passion för tekniska projekt? Då kan du vara den vi söker! Vi på Vivab söker en engagerad projektledare som vill ta ansvar för projekt inom främst VA-ledningsutbyggnad - inklusive tryckstegringar och avloppspumpstationer - samt processprojekt vid Vattenverk och Avloppsreningsverk. Som projektledare hos oss har du en nyckelroll i att driva projekt framåt med struktur, fokus och tydlig kommunikation. Du tar ansvar för att identifiera utmaningar, hitta lösningar och engagera teamet mot gemensamma mål. Här får du möjlighet att leda spännande projekt som gör skillnad tillsammans med ett kunnigt och engagerat team. Arbetsuppgifter Projektledning: - Planera, leda och följa upp projekt för att säkerställa att mål, tidplaner och budgetar hålls från start till mål. Tekniskt ansvar: - Med hjälp av konsulter, byggledare och teknikansvariga se till att tekniska lösningar håller hög kvalitet och uppfyller aktuella standarder och regler. Samordning och kommunikation: - Bli länken mellan konsulter, entreprenörer, markägare och andra intressenter. Ditt samarbete lägger grunden för framgångsrika projekt. Ekonomi och upphandling: - Driva upphandlingsprocessen, förbereda dokumentation och hantera anbudsprocessen. Säkerställa att projektet följer lagar, budget och kvalitetskrav. Arbetsmiljö och säkerhet: - Säkerställ att arbetsmiljö- och säkerhetskrav följs genom hela projektets livscykel. Verksamhetsutveckling: - Engagera dig i att förbättra arbetssätt och rutiner för att stödja verksamhetens långsiktiga mål. I den här rollen blir du en central del av vår resa mot att utveckla framtidens VA-infrastruktur. Vi söker dig med teknisk kompetens, ett starkt driv för projektledning och ett engagemang för hållbarhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har både rätt kompetens och rätt inställning för att ta dig an rollen som projektledare hos oss. För att lyckas i rollen tror vi att du känner ansvar för ditt arbete, tar egna initiativ och arbetar strukturerat både enskilt och i projektgruppen med kvalitet i fokus. Du trivs med att bygga och upprätthålla goda relationer både internt och externt, har en tydlig och serviceinriktad kommunikation och är samtidigt trygg i att arbeta självständigt. Eftersom tjänsten har inslag av teknisk dokumentation och kommunikation är det viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en lösningsorienterad, målmedveten och samarbetsvillig person. Krav För rollen som projektledare krävs: - Universitets- eller högskoleutbildning med relevant inriktning, eller motsvarande utbildning och erfarenhet. - Tidigare erfarenhet som projektledare/uppdragsledare, gärna inom VA, process, bygg eller samhällsbyggnad. - God datorvana och erfarenhet av att arbeta med digitala projektverktyg. - Förmåga att skapa och bibehålla goda relationer genom stark samarbets- och kommunikationsförmåga. - B-körkort. - Svenskt medborgarskap (tjänsten är säkerhetsklassad och kräver godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll). Meriterande För att vara en extra stark kandidat ser vi gärna att du har erfarenhet och kompetens inom följande områden: - Erfarenhet av att leda VA-projekt eller arbete inom kommunal VA-verksamhet. - Erfarenhet av att driva anläggnings- och byggentreprenader. - Kännedom om standardavtal för branschen, som ABK, AB/ABT, LOU/LUF, AMA, samt praktisk tillämpning av entreprenad-juridik. - Erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor. - Projektledningscertifiering (PMI, IPMA, Prince 2) eller erfarenhet av att hantera entreprenader med budget över 10 miljoner. - Relevanta utbildningar, t.ex. Bas-P, AMA, entreprenad-juridik eller förhandlingsteknik. - Ett intresse för hållbar utveckling och miljöfrågor inom VA-området. - Erfarenhet av att arbeta med riskhantering och säkerhetsfrågor i projekt. - Ledarskapserfarenhet och förmåga att motivera och engagera team. Vivab har kontor både i Falkenberg och Varberg. Beslut om placeringsort tas i dialog med slutkandidaten. För den här tillsättningen tillämpar vi löpande urval, så skicka in din ansökan så snart du kan!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vår kund är en social och aktiv kvinna bosatt i Falkenberg med ett stort intresse för trädgårdsarbete och djur. Vi söker nu en social och framåt person som gärna deltar i kundens hobbyodling med diverse grödor i trädgården. Som assistent behöver du tycka om att vara ute mycket och “bli skitig under naglarna”. Kundens intressen är att vara ute i naturen, bada i havet, laga mat och baka, se på film, gå på konserter, umgås med nära och kära och tycker om att titta på mycket sport. Resor, både kortare och längre, kan också förekomma då hon gärna ser sig om i världen. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 45-årsåldern bosatt i Falkenberg har B-körkort och tillgång till egen bil för att enkelt kunna ta dig till kund kan arbeta i ett hushåll där det finns både hund och katt är rökfri har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Vi söker två personliga assistenter för sommarvikariat på cirka 50%. Tjänsten innebär arbete under dag-, kvälls- och nattetid med varierande arbetstider som kan kombineras och i viss mån anpassas. Observera att schemaläggningen innehåller delade turer samt 8 timmars jour under nattpassen. Vikariatet är förlagt från vecka 26 till och med vecka 33 och innefattar arbete både vardagar och helger. Arbetstider: 09:00–16:30, 18:00–20:00 samt 23:00–07:00 (8 h jour). Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]
Om företaget Ohlssons AB arbetar med miljö- och avfallstjänster, entreprenad, spol- och rörservice samt transportlösningar. Vi är ett familjeägt företag med rötterna i Landskrona som vuxit stadigt sedan starten 1998. Idag bedriver vi verksamhet i ett 30-tal svenska kommuner och omsätter 1,5 miljarder kronor. Med över 850 medarbetare inom koncernen – där majoriteten är anställda i Ohlssons AB – är vi en stabil och långsiktig arbetsgivare. I koncernen ingår bland andra Puls, Soreto Services AB och Exellent Syd AB. Vår kultur präglas av engagemang, ansvar och en stark laganda. Om jobbet Till vår verksamhet i Laholm söker vi dig som vill arbeta som sopåkare. Du kommer att ansvara för insamling av hushållsavfall och återvinningsmaterial med hjälp av sopbil. Arbetet sker enligt förutbestämda rutter och scheman, och det är viktigt att varje moment utförs säkert och med noggrannhet. Detta är ett fysiskt yrke där du jobbar utomhus året runt. Det passar dig som trivs med att röra på dig, tycker om praktiskt arbete och vill ha en tydlig samhällsnytta i din vardag. Du möter invånare i kommunen dagligen och därför är ett trevligt och professionellt bemötande en självklar del av din roll. Vi söker dig som är ansvarstagande, punktlig och gillar att arbeta självständigt men samtidigt vara en del av ett sammansvetsat team. Kvalifikationer C-körkort Giltigt YKB Digitalt förarkort God förståelse i svenska språket Meriterande: Tidigare erfarenhet av sopkörning eller liknande arbete Vana vid daglig körning av tunga fordon (minst 6 månader) Övrigt Uppdraget omfattar en bemanning via Kraftsam Rekrytering & Bemanning med goda möjligheten att kunna gå över med anställningen hos vår kund. Tjänstens omfattning är på deltid med tillträde snarast. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på [email protected] Ser fram emot din ansökan!
Arbetsuppgifter Vi söker nu en ny tandhygienistkollega som vill arbeta hos oss med både barn- och vuxenpatienter. Du utför undersökningar och diagnostik inom tandhygienistens ansvarsområde, arbetar hälsofrämjande och motiverar till egenvård och ett gott munhälsobeteende. Du är också en i teamet runt patientens vårdbehov och har ett nära samarbete med övriga kollegor. Om arbetsplatsen Vårt verksamhetsområde består av tre Folktandvårdskliniker; Folktandvården Falkenberg, Folktandvården Getinge samt Folktandvården Ullared. Vi erbjuder en individuell lösning för att kunna få det bästa av två världar, dels att få jobba på en stor klinik med många kollegor och högt patientflöde kontra den mindre kliniken som upplevs mer familjär och lugn. Detta ger dig möjligheten att utveckla och dela med dig av din professionella erfarenhet samtidigt som du blir en viktig del av gemenskapen på varje plats. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad tandhygienist. Vi välkomnar både nyexaminerade och tandhygienister med erfarenhet att söka tjänsten. Vi erbjuder introduktionsprogram för nyanställda och som ny får du handledning av kunnig personal. Du har förmåga och trivs med att arbeta flexibelt. I ditt arbete lägger du stor vikt vid patientfokus. Du är stabil med förmågan att arbeta i en miljö med omväxlande uppgifter. Vidare ser vi att du har en god samarbetsförmåga och är social och kommunikativ mot både patienter och kollegor. Vi ser positivt på att medarbetare är aktiva och bidrar till arbetsplatsens utveckling. Klinikerna använder sig av ett strukturerat förbättringsarbete med kontinuerlig uppföljning för ökad delaktighet. Kreativitet, idéer och förslag som kan leda till ett effektivare och bättre omhändertagande av våra gemensamma patienter värdesätts. Du har goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Vi har digitalt journalsystem (Cosmic-Carita) och digital röntgen varför goda datorkunskaper är positivt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer