Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder jobb inom tre olika områden: • Särskilt boende (boende där äldre bor för att få hjälp i sin vardag). Här jobbar du i grupp men utför egna arbetsuppgifter. • Hemtjänst (de äldre bor hemma och behöver hjälp i sin vardag). Här jobbar du främst själv men har alltid kollegor som kan ge dig stöttning i ditt arbete. • Inom hemtjänsten finns även trygghetsteamet som arbetar med att svara på trygghetslarm hos omsorgstagarna. • LSS/Funktionsstöd (boende eller daglig verksamhet för personer med olika funktionsvariationer). Här jobbar du oftast i grupp med dina kollegor men kan även jobba själv. Du som matchar det behov som våra verksamheter har kommer bjudas in på gruppintervju. Under intervjun berättar vi om våra olika verksamheter och får möjlighet att prata mer med dig både personligen och i grupp. Du kommer att få en introduktion på vald arbetsplats och gå bredvid en ordinarie personal så att du blir trygg i din roll innan du börjar arbeta. Om enheterna har behov kan det blir aktuellt med jobb på schema. Oavsett verksamhet så erbjuder vi ett varierande arbete där du möter många människor och har olika arbetsuppgifter. Som vikarie inom vård och omsorg hjälper du personer i olika åldrar att få en meningsfull och fungerande vardag när ordinarie personal är sjuka eller är lediga. Arbetsuppgifterna kan till exempel handla om att hjälpa till med morgonrutinen, personlig hygien, åka på en utflykt och uppmuntra och motivera omsorgstagarna i deras vardag. All planering ligger i mobilen, så det är tydligt vad du förväntas göra, men jobbet kan innebära att du kan hamna i många olika typer av situationer som inte är beräknade från början. Vi behöver medarbetare som kan jobba dag, kväll, helg, eller natt. Personalen arbetar vaken eller sovande natt för att se till att bevara varje brukares individuella rutin och dygnsrytm. Som timvikarie erbjuds du ett flexibelt och meningsfullt arbete där du kan planera din tillgänglighet via vårt bokningssystem Time Care Pool. KVALIFIKATIONER Det finns tydliga rutiner som det är viktigt att förhålla sig till för att säkra en god vård till våra brukare. Du kan exempelvis få ansvar för att dela ut medicin. Det kräver stor noggrannhet. Det är viktigt att du trivs med att jobba med människor. Våra brukare behöver olika typer av hjälp och bemötande. Du behöver vara lyhörd för brukarnas behov och vara bra på teamarbete med dina kollegor. Du behöver kunna ta egna initiativ och ha förmågan att prioritera när det sker flera saker parallellt. Det är en stor fördel om du har utbildning och erfarenhet inom vård och omsorg men det är inget krav. Du behöver kunna lära dig nytt och utvecklas. Du behöver förstå, skriva och tala svenska. Du behöver kunna hantera de IT-system som är nödvändiga i tjänsten vilket kräver datorvana. Du behöver lämna ett utdrag ur belastningsregistret om det blir så att du kommer att arbeta inom LSS/funktionsstöd. Detta ska du ha beställt och ha med dig om du blir kallad till en gruppintervju. Du behöver vara 18 år eller äldre. Åldersgränsen är satt på grund av att det är särskilda regler enligt arbetsmiljölagen. Regler kring minderårigas arbetsmiljö regleras i AFS 2012:3. Inom flera av våra verksamheter behöver du ha körkort men det krävs inte överallt. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Luftsystemavdelningen genomför teknisk utbildning på samtliga förekommande luftfartyg inom Försvarsmakten. Du kommer att jobba på JAS39-sektionen som är en del av luftsystemavdelningen. Här har du chansen att utveckla dig på djupet inom teknik och pedagogik. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetet består av att vara lärare både teoretiskt och praktiskt i tekniskt tjänst på JAS 39 Gripen. Undervisningen sker huvudsakligen på svenska men även på engelska. KRAV Kvalifikationer • Civil flygtekniker med EASA eller SE.EMAR certifikat B1 och/eller B2 • God förmåga i det svenska språket, både i tal och i skrift. • Goda kunskaper i engelska • Körkort lägst klass B Personliga egenskaper Som person är du initiativrik, social, ansvarskännande och en lagspelare. Du trivs med att se andra människor utvecklas. Du skall ha ett intresse av att ta till dig nya kunskaper och ständigt drivas av att förbättra pedagogiken inom lärandet. Flexibilitet utöver ditt eget ansvarsområde är en nödvändighet, både för att stödja inom andra kompetensområden och för att lösa olika former av gemensamma uppgifter, till exempel vid utformning av nya kurser. Du är van vid att arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Typkurs / Intygsbehörighet JAS 39 C/D/E • Kunskap om stödsystem inom teknisk tjänst och planering, • Erfarenhet som lärare • Kännedom om försvarsmaktens verksamhet Övrigt Tjänsten är en civil befattning. Tillträde enligt överenskommelse Detta är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Befattning är placerad på FMTS i Halmstad. Förfrågningar om beffattningen kan göras till sektionschef Mikael Christiansen (nås via växel 08-788 75 00). Eftersom FMTS arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till denna tjänst. Fackliga representanter (nås via växel 08-788 75 00) HSOF: Anders Norén OFR-S: Roland Kramer SACO: Håkam Eliasson SEKO: Jörgen Jansson Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Hej sjuksköterska! Vi välkomnar både dig som är erfaren eller nyutexaminerad! Vill du jobba på en arbetsplats där teamkänslan är stark, där alla jobbar tillsammans åt samma håll och där vi kan säga att våra medarbetare trivs i gruppen? Högt i tak och nära till skratt är något som verkligen speglar personalgruppen på avdelning 4 A. Här jobbar vi, och utvecklas, i team med olika kompetenser och har alltid patientens bästa i fokus. Hos oss finns utrymme att tänka nytt och utveckla arbetssättet till det bästa utifrån patientsäkerhet och arbetsmiljö. Vi kan erbjuda dig en arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas i din takt och får känna meningsfullhet i vardagen tillsammans med dina kollegor. Hos oss finns det tid för både reflektion och vägledning. Vi värdesätter innovation och öppna idéer, och du får möjligheten att utveckla och förbättra våra arbetssätt med fokus på både patientsäkerhet och en god arbetsmiljö. Vår arbetsplats På avdelning 4 A arbetar vi med patientnära vård i team med läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter och sjukgymnaster. Vi har 21 vårdplatser och avdelningens inriktning är nefrologi, gastroenterologi och vi strävar efter att även ha MAVA-platser och har telemetriövervakningsmöjligheter. Varje arbetsgrupp består av 3 medarbetare: 1 sjuksköterska och 2 undersköterskor, har 7-8 patienter beroende på beläggningsgrad. Hos oss är det viktigt att arbeta över gränserna och hjälpas åt. På MAVA är vårt mål att sträva efter korta vårdtider och ett snabbt flöde. På gastro och njur har många av patienterna kroniska sjukdomar vilket kräver ett nära samarbete med mottagningar och öppenvården. Chef – och ledarskapet bygger på närvaro, delaktighet, tillit och tydlighet. Hos oss ska du få möjlighet att utvecklas i din takt och coachas därefter. Inskolning och introduktion sker efter dina förutsättningar. Varannan vecka har vi utbildningsteman på avdelningen vilket gör att du får möjlighet att utvecklas i din specialitet. Hos oss ska man känna sig trygg och uppbackad. Vi provar också ett arbetssätt där vi för att öka flexibiliteten kan delta i vissa utbildningar och APT hemifrån via TEAMS. Så här säger dina blivande kollegor om varför de har valt att jobba hos oss: "En av anledningarna till att jag trivs så bra på 4A är den härliga stämningen i gruppen" "Här hjälps alla åt, jag känner mig inte ensam" "Jag har möjlighet att påverka" Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Har du erfarenhet av slutenvård eller akutsjukvård ser vi det som meriterande, men det är inget krav. Egenskaper som vi värdesätter är lyhördhet, noggrannhet, god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta strukturerat. Du har en klinisk blick samt ett öppet tankesätt för alla individers olika värderingar och trosuppfattningar. Brinner du lite extra för MAVA-vård ser vi det som positivt! Hos oss är det bra att kunna lite om mycket. Vi värdesätter att du tar initiativ och har mod att våga prova nytt samt har en framtidstro mot en modern sjukvård. Att du värderar det kollegiala samarbetet är en självklarhet för oss, då vi arbetar mycket tillsammans. Likaså att du har en positiv inställning till att skapa den bästa arbetsplatsen. Du har goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Låter detta intressant? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss på medicinavdelning 4A! I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vilket kan innebära att du blir kallad på intervju innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss och kanske göra ett studiebesök? Tveka inte att höra av dig till mig! / Rekryterande chef Josefine Alm-Gillholm Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vad vi kan erbjuda dig som sjuksköterska i Region Halland https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/vara-yrken/sjukskoterska?mtm_campaign=RH_yrkessida_ssk_jobbannonser. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Lärare i musik (åk 4–9) - med möjlighet att undervisa i ytterligare ämne Internationella Engelska Skolan Kungsbacka söker en behörig och engagerad musiklärare för årskurserna 4-9. Tjänsten är en ferietjänst på 100 % med sex månaders provanställning som därefter övergår i en tillsvidareanställning. Det finns även möjlighet att kombinera undervisningen i musik med ett annat ämne beroende på din ämnesbehörighet och skolans behov. Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande och trivs med att arbeta i ett internationellt sammanhang där samarbete och höga ambitioner är en självklar del av vardagen. Du brinner för att skapa inspirerande och strukturerade lektioner och är samtidigt en tydlig och trygg vuxen som vill göra skillnad, både i och utanför klassrummet. Vi förväntar oss att du: - Har lärarlegitimation för undervisning i musik, eller är behörig lärare med internationell examen. - Kan undervisa både teoretiska och praktiska moment inom ämnet. - Är öppen för att undervisa i ett annat ämne, utifrån skolans behov och din kompetens. - Skapar ett stimulerande och inkluderande klassrumsklimat. - Följer upp elevernas utveckling och anpassar undervisningen vid behov. - Har ett professionellt mentorskap och bidrar till skolans värdegrund Bidrar till ordning, trygghet och studiero i linje med skolans uppförandekod. Tjänsten inkluderar även mentorskap för en grupp elever. Anställningsform: - Ferietjänst. - 100 % - Önskas lägre sysselsättningsgrad kan det komma att förhandlas. - Provanställning i 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning. Om IES Hässelby Internationella Engelska Skolan Kungsbacka är en del av en väletablerad friskola som kombinerar en internationell lärandemiljö med höga akademiska förväntningar och tydliga värderingar. Våra elever möts av vuxna som bryr sig och som har höga förväntningar på både kunskaper och beteende. På våra skolor pratar vi engelska i korridorerna och många av våra lärare är internationellt rekryterade. Läs mer om IES och vår verksamhet på www.engelska.se Ansökan: Vi tar endast emot ansökningar via vår rekryteringsplattform IES Careers. Ansökningar som skickas via e-post kommer inte att beaktas och kommer inte att vara en del av rekryteringsprocessen.
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
Söker du ett lustfyllt extrajobb? Medborgarskolan i Falkenberg söker inför hösten en kursledare i Spanska. Vi söker dig som är kunnig och pedagogisk, och som har ett brinnande intresse för språket. Som person är du lyhörd, flexibel och kreativ och strävar efter god kvalitet. Du har mycket goda kunskaper i både Spanska och Svenska. Du tycker om att träffa många nya människor och är bra på att skapa och vårda relationer. Undervisningen sker i form av gruppundervisning och du kommer att arbeta som cirkelledare. Arbetstiden är belagd till sen eftermiddag och kväll på förutbestämda dagar och tider. Känner du igen dig i beskrivningen? Då kanske du är en av våra framtida kursledare! Medborgarskolan är ett studieförbund med ett brett kursutbud, stor musikverksamhet och samarbete med föreningar och grupper inom många olika ämnen. Deltagarna är i alla åldrar och med olika bakgrunder och intressen.
Är du utbildad Ortopedingenjör och redo för en ny utmaning? Vill du arbeta på en av Sveriges största ortopedtekniska verksamheter? Vill du ha ett roligt och meningsfullt arbete och vara en del av ett dedikerat team som hjälper människor till ett rörligare liv? Vi söker en Leg. ortopedingenjör - Välkommen till Ottobock Care! Om oss Ottobock Care är en av Sveriges största ortopedtekniska verksamheter med kliniker på 20 orter runt om i Sverige. Vi är tillsammans med Ottobock en av världens ledande leverantörer inom ortopedteknik. Vi tar emot patienter via remiss såväl som privatpersoner som är i behov av proteser, ortoser, sitthjälpmedel och ortopediska skor eller inlägg. Utifrån våra unika samarbeten med medicinsk personal, patienter, anhöriga, brukarorganisationer och leverantörer är vår ambition att kunna erbjuda marknadens bästa möjliga helhetslösning för våra patienter och kunder. Vi vill skapa förutsättningar för ett aktivt liv och oavsett var du hittar oss, delar vi samma mission: Vi hjälper människor att bibehålla eller återfå sin rörelsefrihet. I Varberg/Kungsbacka arbetar ett lösningsorienterat gäng på ca 15 medarbetare. Vi behöver nu förstärka organisationen med en ny ortopedingenjör. Om tjänsten Som Leg. Ortopedingenjör kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara patientmottagning med utprovning av samtliga typer av ortopedtekniska hjälpmedel. Du blir delaktig i att utveckla vår verksamhet som kan vara allt från vårt sortiment till att förbättra våra processer. I din roll ingår att samverka med övrig vårdpersonal inom regionen och du kommer även att delta i vår jourverksamhet gentemot sjukhuset. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som präglas av djup kunskap och hög yrkesstolthet. Du kommer att ha en nyckelroll och ingå i ett engagerat och kompetent team med där samarbete och kunskapsutbyte står i centrum och vars arbete syftar till att öka livskvaliteten hos människor genom att förbättra deras rörlighet och självständighet. Vi arbetar brett över hela det ortopedtekniska fältet. Om Varberg Varberg är en expansiv småstad med ett fantastiskt läge vid havet. Inom staden når du allt på cykel och med tåget når du Göteborg på 35 minuter. Halmstad och Borås nås enkelt med tåg och Landvetter ligger en timme bort. Staden präglas av sin närhet till havet och ett flertal fantastiska badplatser finns i och kring staden. Vindsurfing och andra vattensporter lockar många av invånarna. En livfull kuststad där långa sandstränder, klippor, charmiga caféer och Sveriges bästa kallbadhus välkomnar besökarna. En plats för både avkoppling och äventyr. Vi erbjuder Anställningen är en tillsvidareanställning. Möjlighet till deltid finns. Placering i Varberg. Viss tjänstgöring i Kungsbacka kan förekomma. Arbetstider enligt schema, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal vilket innebär att du omfattas av kollektivavtalade försäkringar. Resor i tjänsten förekommer. Du erbjuds ett förmånspaket som bland annat innebär friskvårdsbidrag, personalrabatter på befintliga produkter inom företaget och semesterrätt enligt vår lokala semestertrappa. Om dig Vi söker dig som är utbildad Leg. ortopedingenjör. Legitimation och examen från ortopedingenjörsprogrammet i Jönköping eller likvärdigt är ett krav för att ansökan skall behandlas. Undantag gäller dig som är nyutexaminerad och ännu inte fått legitimation från Socialstyrelsen. Erfarenhet av arbete som ortopedingenjör är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av protesutprovning och/eller utprovning av barnhjälpmedel. Du har god datorvana och behärskar svenska flytande i tal och skrift. I samarbete med andra bidrar du med kunskap och erfarenhet samtidigt som du är lyhörd och respektfull och ser till gruppens bästa. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter, driver på dina egna processer och ser till att slutföra dem. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete samtidigt som du håller deadlines. Vid ett uppkommet problem lägger du fokus och energi på att hitta lösningar och bibehåller ditt fokus på målet. Ansökan Sista ansökningsdag 2025-08-24. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta verksamhetschef Emil Hedrén, [email protected]. Urvalsprocessen sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ovan datum. Besök gärna våra hemsidor för mer information: www.ottobockcare.se | www.ottobock.se Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsplats, fri från diskriminering oavsett var i vår organisation du arbetar. Vi uppmuntrar olikheter och tillåter människor att ha olika erfarenheter, uttryckssätt och synsätt. Mångfald leder till nytänkande och vi anser att det utvecklar vår företagskultur och vårt sätt att arbeta till det bättre. Vi genomför standardiserade och likvärdiga rekryteringsprocesser. Alla sökande bedöms rättvist utan hänsyn till kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning, ålder eller någon annan egenskap som skyddas av tillämplig lag.
Om tjänsten Är du nyutbildad, har ett mekaniskt intresse eller söker utveckling inom fordonsindustrin? Se hit! Vi söker nu efter fordonsmekaniker till ett av våra kundföretag i Falkenberg! Du som söker bör vara bosatt i närregionen, då tjänsten kan komma att leda till en anställning på företaget. Du kommer att arbeta i team med mekaniskt montage och påbyggnationer av lastbilar. I arbetet ingår felsökning, service och driftunderhåll. Vi söker dig som har ett intresse för teknik och mekanik, har du erfarenhet av svetsning ser vi det som meriterande. Intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan idag! Arbetstider: Dagtid. Start: Efter semestern. Din profil Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Verksamhetschef till Fontänhuset Laholm Vill du göra verklig skillnad för människor med psykisk ohälsa? Fontänhuset Laholm söker en engagerad, trygg och strategisk ledare som vill vara med och bygga upp en unik verksamhet för personer med psykisk ohälsa. Som verksamhetschef leder du ett arbetsrehabiliterande klubbhus där samarbete, delaktighet och hopp är centrala värden. Här får du chansen att påverka – varje dag. Är du den ledare vi söker? Om Fontänhuset Laholm Fontänhuset Laholm är en medlemsbaserad verksamhet för personer med erfarenhet av psykisk ohälsa. Tillsammans med våra medlemmar skapar vi en trygg, meningsfull och arbetsinriktad vardag där vi arbetar sida vid sida. Vi följer Fontänhusmodellen – en internationellt erkänd metod för psykosocial rehabilitering. Våra grundvärderingar är respekt, delaktighet och gemenskap. Om tjänsten Som verksamhetschef har du det övergripande ansvaret för verksamhetens ledning, utveckling och kvalitet. Du arbetar enligt Fontänhusmodellen och fokuserar på att stärka medlemmars möjligheter till återhämtning, sysselsättning och studier. Fontänhuset Laholm befinner sig i en spännande uppstartsfas, och under 2026 väntar viktiga milstolpar. Du får en nyckelroll i etableringen – från att rekrytera medarbetare och forma en inkluderande kultur, till att utforma rutiner och bygga upp lokaler och samarbeten. Du har personal-, budget- och utvecklingsansvar och rapporterar till styrelsen, som även är din arbetsgivare. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda, utveckla och kvalitetssäkra verksamheten enligt Fontänhusmodellen • Skapa en stödjande, inkluderande och arbetsinriktad miljö tillsammans med medarbetare och medlemmar • Ansvara för ekonomi, budget och finansiering, inklusive ansökningar om ekonomiskt stöd • Etablera och underhålla kontakter med samarbetsparter, finansiärer och nätverk • Driva strategisk utveckling av verksamheten i samråd med styrelsen • Delta i den dagliga verksamheten och vara en närvarande ledare Kvalifikationer Krav: • Relevant högskoleutbildning inom t.ex. beteendevetenskap, socialt arbete eller annan likvärdig utbildning • Erfarenhet av arbete med personer som lever med psykisk ohälsa • Körkort B Meriterande: • Tidigare chefserfarenhet, gärna med personalansvar • Erfarenhet av arbete inom idéburen sektor eller medlemsstyrda verksamheter • Kunskap om välfärdssystem och samhällsstöd • Erfarenhet av budgetansvar och ekonomistyrning Vi söker dig som är: • Strategisk – har förmåga att tänka långsiktigt och driva utveckling • Trygg och stabil – hanterar stress och förändringar med lugn och struktur • Kontaktskapande – bygger relationer med tillit och inger förtroende • Prestigelös problemlösare – löser problem kreativt och inkluderande • Kommunikativ – uttrycker dig tydligt i tal och skrift och lyssnar aktivt Vi erbjuder: • Ett meningsfullt arbete där du gör verklig skillnad • En arbetsplats präglad av engagemang, samarbete och utveckling • Kollektivavtal och goda anställningsvillkor • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Övrigt Vi ställer krav på att du är drogfri och inte förekommer i belastningsregistret. Du förväntas dela Fontänhusets värdegrund – respekt, delaktighet och gemenskap – och agera i enlighet med dessa i ord och handling. Villkor Förväntat startdatum 1 november eller enligt överenskommelse. Viss tjänstgöring på obekväma arbetstider kan förekomma. Ansökan Skicka in din ansökan senast 2025-07-31. Den ska innehålla: • CV • Personligt brev (max en A4-sida) Vi bedömer ansökningarna utifrån hur väl de matchar kravprofilen. Bifoga dina dokument som PDF-filer och mejla dem till kontaktpersonen nedan. De kandidater som bäst matchar kravprofilen kallas till intervju. Kontaktperson Lena Larsson, ordförande Fontänhuset Laholm [email protected] Under juli månad har vi begränsade resurser att svara på frågor angående tjänsten. Vill du vara med och forma framtidens Fontänhus i Laholm? Vi ser fram emot din ansökan
Det perfekta extrajobbet! För mer information, besök gärna vår hemsida www.betterbusiness.se/for-shoppers/ Nu söker vi dig som är intresserad av att utföra provköp som mystery shopper i form av ålderskontroller, dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Enligt krav från vår uppdragsgivare behöver du vara 20 år fyllda då du kommer att genomföra provköp på alkoholhaltiga varor. Som mystery shopper agerar man på uppdrag av aktuell butik/butikskedja. Jobbet innebär att agera och uppträda som en vanlig kund utefter angivet scenario samt kontrollera butikens servicenivå, och i vissa fall kontrollera efterlevnad gällande ålderskontroll vid inköp av varor med åldersgräns. Detta uppdrag handlar om just säkerställande av ålderkontroll genom provköp, för att vara provköpare i det åldersspann där ålderskontroll krävs behöver du alltid vara 20 år fyllda och/eller i närliggande högre ålder som är åldersrepresentativ för det lagliga inköpet av alkoholhaltig vara. Passar du inte in i just denna profil går det ändå bra att registrera sig hos oss för andra uppdrag. Vi erbjuder uppdrag i butik, restaurang, webb och telefon som anonym kund/gäst. Som mystery shopper är du noggrann, bra på att observera och ta till dig instruktioner, samt behärskar det svenska språket i tal och skrift. Uppdragens omfattning och arbetstid varierar från 30 minuter till cirka tre timmar att utföra. Som shopper väljer du själv hur många uppdrag du vill utföra. Att vara mystery shopper är inget heltidsarbete utan ett perfekt extrajobb som går utmärkt att kombinera med annat arbete eller studier. Du får betalt per utfört uppdrag. Vi på Better Business hjälper företag att förbättra sin kvalitet och sin service genom att erbjuda dem verktyg för att utvärdera sitt kundbemötande. Ett av våra viktigaste verktyg är anonyma kundbesök i olika serviceinrättningar, så kallat mystery shopping. Better Business Sweden är specialister på mystery shopping och våra shoppers är tillsammans med våra kunder företagets viktigaste personer. Körkort är meriterande. Registrera dig som mystery shopper på vår hemsida www.beonline1.com , där du fyller i ditt CV och relevanta uppgifter. Vi tar inte emot ansökningar via mail men du får gärna höra av dig vid fler frågor. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer