När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter. Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet. Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden! Vallåsskolan är en mångkulturell skola med cirka 710 elever i F-9-spannet. Arbetsplatsen kännetecknas av ett positivt klimat mellan kollegor och med våra elever. Här får du som anställd stor frihet att, tillsammans med sitt arbetslag, utforma arbetssätten utifrån just era förutsättningar och här ges utrymme för medledarskap och möjlighet att tänka utanför boxen. Skolan har ett kompensatoriskt uppdrag i samhället och för oss på Vallåsskolan så är det av vikt att du som personal ser värdet i nära samverkan med hemmen samt andra lokala aktörer inom området Vallås. Arbetet innebär således stort ansvar och behov av flexibilitet utifrån föränderligt behov, både på skolan och i lokalsamhället. ARBETSUPPGIFTER Skolan har en central roll som skyddsfaktor när det kommer till barn och elevers framtidsutsikter. Det är känt att en utbildning av god kvalité främjar goda framtidsutsikter för barn och unga. Vi söker nu trygghetsvärdar till skolan som tillsammans med skolvärd kommer att skapa ett Trygghetsteam. Trygghetsteamet ska fungera som en stödinsats för elever och vuxna kring skolans otrygga situationer samt arbeta aktivt för att motverka risker så som rekrytering till kriminalitet, droger och annat normbrytande beteende. Trygghetsteamets övergripande uppdrag är att varaktigt stärka trygghet och studiero. Vi söker två personer som vill bygga relation med eleverna utanför undervisningen och som ser värdet av att skapa tillitsfulla relationer. Som Trygghetsvärd är du en nyckelperson för skolan i relation till elevernas lektionsfria tid. Ditt uppdrag är att vara en närvarande vuxen under deras skoldag med fokus på deras raster, sociala samspel och beteenden. Du kommer att jobba för att upprätthålla skolans ordningsregler samtidigt som du bygger tillitsfulla relationer med eleverna. Din närvaro i skolans korridorer, närområdet utanför skolan ses som mycket viktig. Du kommer att ingå i ett team tillsammans med skolvärd och tillsammans så behöver ni ha en flexibilitet att fördela er på identifierade behov. Både långsiktiga och snabbt uppkomna behov i skolans vardag. Arbetet kräver ofta uppfinningsrikedom, kreativitet och flexibilitet samt ställer krav på samverkan med övriga kollegor på skolan, i en prestigelös anda. Du kommer även att representera skolan i samverkan med fokus på barn och elevers riskbeteenden. Du behöver ha förmågan att vara saklig och tydlig i din kommunikation med vårdnadshavare och andra myndigheter. Uppdraget kommer även att innefatta behov av viss dokumentation vilket ställer krav på formellt skrivande. Dock är det ej en huvudsaklig arbetsuppgift. KVALIFIKATIONER Socialpedagogexamen 3-årig, socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer lämplig. Alternativt eftergymnasialutbildning i kombination med erfarenhet av arbete med ungdomar som arbetsgivaren bedömer har stor relevans för uppdraget. Meriterande om du har erfarenhet av samverkan med socialtjänst, polis samt arbete med ungdomar i utsatta områden. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under läsåret 2025/2026 med möjlighet till förlängning. INTERVJUER: kommer att hållas måndagen den 11/8. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Brinner du för GIS och vill göra verklig skillnad? Vill du arbeta med den senaste tekniken och bidra till att forma ett smartare och mer hållbart Varberg? Då har du nu en unik möjlighet att få en viktig roll i vårt framgångsrika GIS-team med övergripande ansvar för kommunens användning av GIS och geodata. Vad vi erbjuder dig • Gör skillnad på riktigt: Du får en ledande och central roll i samhällsbyggnadsprocessen och fungerar som navet för kommunens breda GIS-användning. • Utveckling i framkant: Hos oss får du arbeta med de senaste teknikerna inom GIS och geodata inklusive öppen källkod. • En plats att växa: Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö där dina idéer värdesätts och där du ges möjlighet att utvecklas. • Stor kunskapsbas: Med 300 års samlad erfarenhet finns det alltid någon att diskutera strategi och framtid med. Om avdelningen för geografisk information: Vi är en del av stadsbyggnadskontoret, en förvaltning på cirka 90 medarbetare som även inbegriper lantmäteri, bygglov, kvalitet- och utveckling samt detaljplanering. Vår avdelning är navet i samhällsbyggnadsprocessen genom att vi ansvarar för kommunens geodata och webbkarttjänster. Idag är vi 22 medarbetare på avdelningen, fördelade på 12 i mät- och kartgruppen och 10 i GIS-gruppen. Nu söker vi en ny GIS-samordnare. ARBETSUPPGIFTER Dina uppgifter -varierande och utvecklande • Samordna och leda GIS-gruppens arbete. • Samverka och leda nya rollen geodatasamordnare. • Samordna kommunala utvecklingsprojekt inom GIS-området • Utveckla kommunens strategi för GIS och geodata. • Leda Geodatarådet där förvaltningar och bolag är representanter Tekniker vi använder Vi arbetar med öppna, moderna och kraftfulla tekniker, inklusive PostgreSQL/PostGIS för databashantering, Geoserver, Hajk för interaktiva webbkartor, QGIS och FME för avancerad GIS-bearbetning, analys och dataflöden, samt myCarta och AutoCAD för professionell kartproduktion. KVALIFIKATIONER Är du den vi söker? • Minst 3 års universitet- eller högskoleutbildning inom systemutveckling, IT eller GIS • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom GIS-och geodataområdet • Mycket goda kunskaper inom GIS, geodata och databashantering • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande • Erfarenhet av samordning inom IT eller GIS • Tvärvetenskaplig förståelse för tillämpad användning av geodata • Kompetens inom samhällsbyggande och geografi • Erfarenhet av de tekniker och system som vi använder • Certifiering inom IT, exempelvis IT-projektledning Dina personliga egenskaper- lika viktiga som din kompetens • Kommunikationsförmåga: Du kan kommunicera tydligt och effektivt, både muntligt och skriftligt. • Organisatoriska färdigheter: Du har förmåga att hålla saker strukturerade och välplanerade. • Ledaregenskaper: Du kan motivera andra och skapa en positiv arbetsmiljö. • Utvecklingsorienterad: Följer och bidrar i omvärldsbevakning inom GIS-området * Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Redo att ta steget? Vi erbjuder ett spännande och utmanande arbete i en organisation där du verkligen kan göra skillnad och bidra till att forma Varbergs framtid. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Om oss: Go-Ahead Sweden är ett ledande transportföretag som strävar efter att erbjuda säkra, pålitliga och hållbara transportlösningar. Vi ingår i en global koncern med 27.000 medarbetare runt om i världen. Vi finns idag på ett 30-tal orter i Sverige. Vårt uppdrag: Vi är här för att sammanföra människor och samhällen. Vi gör detta genom att ta hand om våra medarbetare, våra kunder, våra fordon, vårt samhälle och miljön. Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett team som arbetar för att utveckla och effektivisera kollektivtrafiken i Sverige. Om jobbet: Som skolbusschaufför hos Go-Ahead Sweden kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att våra resenärer får en trygg och trevlig resa. Jobbet som skolbusschaufför innebär att köra skolelever mellan hem och skola samt olika skolaktiviteter. Du som förare behöver vara tydlig, serviceinriktad och alltid ha fokus på trafiksäkerheten. Det finns arbete för dig som vill arbeta deltid eller som extra-chaufför. Hos oss får du en trygg anställning. Det här behöver du ha: D-körkort Serviceinriktad och positiv inställning Tidigare erfarenhet som skolbusschaufför och lokalkännedom är meriterande, men inte ett krav Vad vi erbjuder: Gemenskap: Hela vår koncern präglas av en organisation, där våra medarbetare får många möjligheter att göra sin röst hörd. Vi litar på varandra, visar handlingskraft och samarbetar med varandra. Du har alltid nära till en kollega eller chef som stöttar dig i ditt arbete. Vi arrangerar årligen återkommande trivselaktiviteter. Goda anställningsvillkor: Alla medarbetare hos oss omfattas av kollektivavtal. Vi erbjuder trygga anställningsformer. Arbetsmiljö: Vi vill att du ska trivas och må bra och erbjuder därför en trivsam arbetsmiljö där vi välkomnar olikheter. Vi erbjuder ett friskvårdsbidrag och har möjlighet till omfattande företagshälsovård. Utvecklingsmöjligheter: Vi investerar i våra medarbetares framtid genom en gedigen introduktionsutbildning samt därefter kontinuerlig fortbildning och möjlighet till karriärutveckling. Innovation: Vi uppmuntrar kreativitet och förslag på förbättringar för att kontinuerligt utveckla våra tjänster och arbetsprocesser. Balans mellan arbetsliv och fritid: Vi erbjuder flexibla arbetstider och du får även möjlighet att arbeta del av tjänst hemifrån. Bli en del av Go-Ahead Sweden och bidra till att forma framtidens kollektivtrafik med oss. Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna dig till vår gemenskap.
Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Vi söker en personlig assistent till en tjänst där det finns möjlighet till en givande dag och hitta på roliga saker ihop med mig. Om du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, autism eller lågaffektivt bemötande så är det en merit men inte avgörande. Det viktiga är att du har egenskaper som är de rätta för yrket och att du kan vara både inkännande, ordningsam, kunna planera och ta initiativ och samtidigt ha en stor portion humor och värme. Du har en stor respekt för allas rätt att leva sitt liv och du ser att ditt arbete gör det möjligt. Dagarna är väldigt varierande i arbetet med mig. Ett otroligt lärande och utvecklande arbete där möjligheten finns att bli min vän. Jag söker dig som: • Är uppfinningsrik, motiverande och engagerande. • Är positiv, lugn, stabil och trygg i dig själv och ha ”skinn på näsan” • Är uppmärksam, tydlig och följsam i ditt arbetssätt. • Är ansvarsfull, tålmodig och har stor uthållighet. • Har stor förmåga att kontrollera och hantera dina egna känslor. • Ska kunna skriva, förstå och prata flytande svenska då daglig skriftlig dokumentation sker. Det finns dagar med mycket aktiviteter men också tillfällen där din roll är att förebygga och hantera frustrationer och problem skapande situationer. Därför är det viktigt att ständigt vara intresserad av mitt mående och vara följsam i olika miljöer där jag befinner mig. Ibland behöver du ta ett steg tillbaka och avvakta. Men ofta behöver du vara aktiv med att motivera mig till olika aktiviteter. Jag söker dig som vill arbeta på en fast rad, med en tjänstgöringsgrad på 90-100% där varannan helg ingår. Jag söker både kvinnor och män i olika åldrar. Jag har en diagnos inom autism spektrumet och en intellektuell funktionsnedsättning. Jag har ett stort behov av tillsyn, och behöver stöd och hjälp med det mesta i min livsföring. Jag är en aktiv kille som gillar att komma ut på aktiviteter och du arbetar då där jag befinner mig. Därför är det ett krav att du har körkort och tillgång till egen bil för att kunna transportera dig till arbetet och under arbetet kunna köra min privata bil. Det finns hund i hushållet så du kan inte vara allergisk eller rädd för hundar. Du behöver kunna vara positiv och glad, att bjuda på sig själv kan vara nyckeln till att lösa svåra situationer som uppstår i arbetet. Under arbetstid behöver du undvika starka dofter, kunna vara rökfri och kunna hålla din privata mobiltelefon avstängd. Vi fäster större vikt vid att du har personlig lämplighet och att det finns en bra personkemi än att du har tidigare erfarenhet av yrket. Vi tillhandahåller utbildning. Känner du dig träffad i detta så tveka inte att skicka in din ansökan Varje pass är 24 timmars dygnspass och är mellan kl.10-10 och 6 timmar jour •Hoppa in extra vid sjukfrånvaro och semester. • Start omgående. Alltid dubbelassistans. Om lön • Vi tillämpar lön enligt kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård Tillträde: Omgående, eller enligt ök. Intervjuer sker löpande.
Hemrex söker städpersonal i Halmstad med omnejd Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag och trivsammare arbetsplats. Det gör vi med tjänster inom bland annat städning, fönsterputs, trädgårdsarbete, vardagsomsorg, flytthjälp och enklare renoverings- och hantverksuppdrag. Nu söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad. Du tycker om att städa och ge våra kunder absolut bästa service. Kunden är viktig för oss på Hemrex och för oss är det en självklarhet att våra medarbetare ska trivas och må bra på jobbet. Uppdraget innebär att du kommer att jobba med stugstädning framför allt i Halmstad med omnejd. Helgarbete förekommer Välkommen med din ansökan! Vi söker dig som: - Gärna har erfarenhet, dock inget krav - Har rätt attityd och inställning till jobbet - Är bekväm att arbeta med olika typer av kunder - Kan arbeta självständigt och trivs med att ta ansvar - Förstår värdet i att ge god service och gärna gör det lilla extra - Tycker om variation i arbetet - Har B-körkort Hemrex erbjuder En arbetsplats där medarbetaren är prioriterad och har marknadens bästa avtal. Vi ser till att du som jobbar hos oss får en bra introduktion och utbildning innan du ska ut och möta kund. Dina arbetsuppgifter är omväxlande och du får möta en stor variation av människor, både i kunder och kollegor. För Hemrex är det viktigt att man som medarbetare trivs, känner sig trygg och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag, vi ser till att du har bra utrustning och kläder som är anpassade efter det du ska göra. När du kör i jobbet med egen bil har du körersättning. Hemrex erbjuder timanställning med möjlighet till fast anställning. Vi vill att du som jobbar hos oss på Hemrex känner en stolthet i det du gör och alltid känner dig som en Hemrexare! Välkommen med din ansökan Urval och intervjuer sker löpande på vårt kontor i Helsingborg.
På HYGAPGRUPPEN utvecklar vi ständigt nya sätt att effektivisera produktionen för verkstadsindustrin genom att bearbeta och förädla komponenterna i förväg. Vi är ett engagerat familjeföretag med korta beslutsvägar som snabbt och enkelt kan ta hand om specifika önskemål. Från idé till färdig produkt! Under de senaste fem åren har Hygapgruppen växt kraftigt och fortsätter i en väldigt expansiv fas. HYGAPGRUPPEN söker nu flera nya medarbetare till vår site i Knäred! • Rörlaseroperatörer • CNC-tekniker Är du på jakt efter nya utmaningar? Vill du vara en del av ett växande och härligt team där ditt arbete verkligen gör skillnad? Då är du den vi letar efter! 💼 Vad vi söker: • Erfarenhet av att arbeta som rörlaseroperatör eller CNC-tekniker inom tillverkande industri. • Noggrannhet, ansvarskänsla och förmåga att arbeta självständigt. • God samarbetsförmåga och vilja att bidra till teamets framgång. • Erfarenhet av Monitor är meriterande. 🚀 Vad du kommer att göra: • Arbeta i produktionen med din specialitet. • Säkerställa att våra höga kvalitetsstandarder upprätthålls. • Samarbeta och hjälpa dina arbetskamrater för att förbättra produktionsflödet och lösa problem som uppstår. • Arbeta självständigt med stort eget ansvar och i team. 🌟 Varför HYGAPGRUPPEN? Hos HYGAPGRUPPEN får du möjlighet att arbeta i ett företag som värdesätter sina medarbetare och erbjuder kontinuerlig utveckling. Vi tror på att skapa en arbetsmiljö där du känner dig uppskattad och inspirerad att nå din fulla potential. Vi befinner oss på en spännande resa där vi just nu rustar laget för att kunna ta nya höjder! 💡 Vad vi erbjuder: • Möjlighet till personlig och professionell utveckling. • En trygg och positiv arbetsmiljö med ett starkt fokus på säkerhet och kvalitet. • Chansen att vara med på en resa fylld av tillväxt och utveckling. • Möjligheten att vara en del av en framåtriktad organisation. • Arbetstider: 2-skift / natt. START: Efter överenskommelse PLATS: Knäred OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Sök idag och bli en del av HYGAPGRUPPENS härliga gäng! I denna rekrytering samarbetar HYGAPGRUPPEN med FSK People. Ansvarig rekryterare är Theresia. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan annonsen löpt ut så tveka inte - sök tjänsten redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: OM JOBBET Är du en person som gillar att meka och lösa tekniska problem? Drömmer du om att få arbeta hands-on med maskiner och utrustning i en dynamisk miljö? Då har vi ett spännande sommarjobb för dig! Vi söker nu engagerade och tekniskt intresserade personer till vårt team inom kycklingindustrin i Falkenberg. Under sommaren kommer du att vara en viktig del av vårt underhållsteam och arbeta med: Förebyggande och akut service av produktionsutrustning Reparationer och felsökning för att minimera driftstopp Förbättringsarbete och effektivisering av processer Samarbete i team för att säkerställa en smidig produktion Arbetet sker i 2-skift, där en helg i månaden ingår i schemat. Detta är ett sommarjobb med möjlighet till förlängning. PROFIL Vi söker dig som: Har ett tekniskt intresse och gillar att lösa praktiska problem Har utbildning eller erfarenhet inom fordon, industri eller liknande Klarar av att jobba i en arbetsmiljö som kan vara påfrestande, exempelvis i kyla och närhet till råvaror. Trivs med att arbeta i team – du kommer alltid att arbeta tillsammans med en kollega VI ERBJUDER: Arbete i team med stöd från erfarna kollegor Möjlighet att utvecklas inom industrin Sommarjobb med chans till förlängning En praktisk och lärorik erfarenhet inom underhåll och service OM OSS Job&Talent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Job&Talent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad. ANSÖKAN Bli en del av vårt team och sök tjänsten redan idag. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med tjänsten. Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en upphandlare för ett föräldravikariat inom entreprenad och projekt. Vill du vara med och aktivt bidra till goda offentliga affärer för att nå kommunens mål mot ett socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbart samhälle? Nu har du chansen att få verka i en modern och expansiv kommun som kommit långt och där stort fokus ligger på innovation och hållbarhets byggande. Du är en affärsmässig upphandlare med erfarenhet av att arbeta med hela inköpsprocessen koppat till entreprenadaffären. Vi behöver en framåtlutad, affärsmässig kraft med strategisk såväl som operativ erfarenhet som förstärker vårt redan professionella och duktiga gäng. Rollen som upphandlare hos oss Tyngden ligger på entreprenad men du kommer även att genomföra och förvalta affärer inom avfallshantering, konsulttjänster med mera. I vårt entreprenadteam jobbar vi med en stor bredd på olika affärer, allt från solcellsprojekt, förskolor, BMSS-boenden, anläggningsprojekt, energifrågor, gång- och cykelvägar, hantverkstjänster och avfallsfrågor som några exempel. Kommunen har en bred palett av verksamheter och behov som genererar olika typer av affärer, avtal med mera vilket innebär många spännande utmaningar att ta sig an. Du får vara beredd på att vara flexibel och ha viss variation i din portfölj. Ditt uppdrag är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler, policys samt praxis. Mycket fokus ligger på att bredda och utveckla konkurrensen på leverantörsmarknaden samt komma åt deras innovationskraft så du kommer genomföra tidiga dialoger. Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder samt aktivt bidra till den fortsatta strategiska förflyttning som Inköp är på. Vi arbetar enligt ett teamsbaserat arbetssätt där du kommer tillhöra teamet Entreprenad. Du kommer vid varje affär uppleva effekten av din insats genom nära verksamhetskontakt och höga ambitioner. Genom ett coachande ledarskap kommer du hos oss få påverka, utmanas, utvecklas och framför allt uppleva arbetsglädje och göra skillnad! Din arbetsplats finns med cirka 2 minuters promenadavstånd från Kungsbacka resecentrum. Det finns möjlighet till distansarbete i enlighet med enhetens beslutade riktlinjer. Din profil Vi söker dig som har ett inre driv, en god initiativförmåga, är affärsmässig och har en vilja att bidra till ett arbetslag där vi stöttar varandra. Vidare har du en förmåga att organisera ditt arbete för verksamhetens bästa. Du är lyhörd till din omgivning med en optimistisk attityd till förändringar. Du kommer gärna med nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du är framåtlutad och ser helheten och dess beståndsdelar som viktiga i den goda offentliga affären. I uppdraget agerar du rådgivande, vilket kräver en diplomatisk och pedagogisk förståelse till samverkans favör. Stor vikt läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: - högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik, alternativt YH utbildning inom inköp/ upphandling i kombination med annan eftergymnasial utbildning eller flerårig erfarenhet av självständigt arbete med affärer inom offentlig verksamhet. - god vana av att tillämpa LOU och genomföra offentliga affärer från ax till limpa samt att tillämpa AMA-strukturen för standardavtalen AB 04, ABT 06 samt ABK 09. - god erfarenhet av entreprenadaffärer i både stort och smått. - vana av att genomföra tidiga dialoger med leverantörsmarknad och har en god kommunikativ förmåga, på svenska, i både tal och skrift. Läs gärna mer om oss https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/leverantor-upphandling-och-inkop/inkop https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-service?mark=förvaltningen+servicehttps://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-service?mark=förvaltningen+service Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en visstidsanställning på heltid from 1 november 2025 tom 31 december 2026 med möjlighet till förlängning. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 3 augusti. Observera att urval och intervjuer kommer att ske löpande och att rekryteringsprocessen tar längre tid än vanligt pga semestertider. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision! Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Omsorgsförvaltningen - Omsorg i hemmet Vi som jobbar inom omsorgskontoret arbetar för att du ska känna trygghet och självständighet även när du inte längre klarar dig på egen hand. Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg om människor med funktionshinder i behov av stöd och hjälp. Insatser ges i form av särskilt boende, omsorg i hemmet, stöd och service i hemmet och bostad med särskild service enligt LSS, anhörigstöd och kommunal hemsjukvård. Vi möter våra vårdtagare, brukare, anhöriga och kollegor med öppenhet, engagemang och respekt och tillsammans arbetar vi för att skapa en god arbetsplats för alla. Inom enheterna för Omsorg i hemmet är vi totalt ca 65 anställda och gemensamt bedriver vi regelbundna insatser för ca 400 omsorgstagare i hela Hylte kommun. Vi söker dig som vill arbeta som undersköterska med omsorg i hemmet och HSL-insatser i våra verksamheter i Unnaryd och Torup. Undersköterskor till Omsorg i hemmet, Hylte kommun Arbetsuppgifter Rollen som undersköterska innebär att du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns - att göra vardagen meningsfull för våra omsorgstagare. Vi erbjuder dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete där du får möjlighet att möta andra människor och bidra till en högre livskvalitet. Hos oss erbjuds du ett flexibelt arbete där du skapar en god vardag för den enskilde genom vård och omsorg utifrån individuella behov och önskemål. Det kan handla om att hjälpa till med av- och påklädning, förflyttningar, personlig omvårdnad och HSL-insatser. Som undersköterska i hemtjänsten arbetar du självständigt men också tillsammans med andra i det gemensamma vård- och omsorgsarbetet. Att arbeta inom omsorg i ordinärt boende (hemtjänst) är ett engagerande arbete med frihet under ansvar. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. I vår kommun finns semesterväxlingsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. För att säkerställa trygghet och patientsäkerhet kräver vi utdrag ur belastningsregistret för HVB-hem vid anställning inom vård och omsorg. Utdraget får inte vara äldre än sex månader. Registerutdraget beställs via HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att nödvändiga beslut fattas och att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som har erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. I vårt dagliga arbete möter vi Hylte kommuns invånare som har mycket varierande behov och här krävs det alltid ett gott bemötande, stor flexibilitet och god förmåga att arbeta självständigt. Du har ett omvårdnads- och serviceperspektiv och för att lyckas i tjänsten behöver du ha en god samarbetsförmåga. För tjänsten krävs också att du har grundläggande datorkunskaper och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i olika IT-system då all social dokumentation sker digitalt. Arbetet innebär mycket resor mellan omsorgstagares hem varför B-körkort är ett krav. Förflyttningar mellan omsorgstagarnas hem kommer även ske via gång eller cykling. Du får en grundplacering på en enhet och i anställningen ingår det att du kan få arbeta på andra arbetsställen om verksamheten kräver det. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv i din ansökan och att du uppger vilken ort föredrar att utgå ifrån. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision! Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Omsorgsförvaltningen - Omsorg i hemmet Vi som jobbar inom omsorgskontoret arbetar för att du ska känna trygghet och självständighet även när du inte längre klarar dig på egen hand. Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg om människor med funktionshinder i behov av stöd och hjälp. Insatser ges i form av särskilt boende, omsorg i hemmet, stöd och service i hemmet och bostad med särskild service enligt LSS, anhörigstöd och kommunal hemsjukvård. Vi möter våra vårdtagare, brukare, anhöriga och kollegor med öppenhet, engagemang och respekt och tillsammans arbetar vi för att skapa en god arbetsplats för alla. Inom enheterna för Omsorg i hemmet är vi totalt ca 65 anställda och gemensamt bedriver vi regelbundna insatser för ca 400 omsorgstagare i hela Hylte kommun. Vi söker dig som vill arbeta som undersköterska med omsorg i hemmet och HSL-insatser i våra verksamheter i Unnaryd och Torup. Vikarierande Undersköterskor till Omsorg i hemmet, Hylte kommun Arbetsuppgifter Rollen som undersköterska innebär att du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns - att göra vardagen meningsfull för våra omsorgstagare. Vi erbjuder dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete där du får möjlighet att möta andra människor och bidra till en högre livskvalitet. Hos oss erbjuds du ett flexibelt arbete där du skapar en god vardag för den enskilde genom vård och omsorg utifrån individuella behov och önskemål. Det kan handla om att hjälpa till med av- och påklädning, förflyttningar, personlig omvårdnad och HSL-insatser. Som undersköterska i hemtjänsten arbetar du självständigt men också tillsammans med andra i det gemensamma vård- och omsorgsarbetet. Att arbeta inom omsorg i ordinärt boende (hemtjänst) är ett engagerande arbete med frihet under ansvar. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. I vår kommun finns semesterväxlingsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. För att säkerställa trygghet och patientsäkerhet kräver vi utdrag ur belastningsregistret för HVB-hem vid anställning inom vård och omsorg. Utdraget får inte vara äldre än sex månader. Registerutdraget beställs via HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att nödvändiga beslut fattas och att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som har erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. I vårt dagliga arbete möter vi Hylte kommuns invånare som har mycket varierande behov och här krävs det alltid ett gott bemötande, stor flexibilitet och god förmåga att arbeta självständigt. Du har ett omvårdnads- och serviceperspektiv och för att lyckas i tjänsten behöver du ha en god samarbetsförmåga. För tjänsten krävs också att du har grundläggande datorkunskaper och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i olika IT-system då all social dokumentation sker digitalt. Arbetet innebär mycket resor mellan omsorgstagares hem varför B-körkort är ett krav. Förflyttningar mellan omsorgstagarnas hem kommer även ske via gång eller cykling. Du får en grundplacering på en enhet och i anställningen ingår det att du kan få arbeta på andra arbetsställen om verksamheten kräver det. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv i din ansökan och att du uppger vilken ort föredrar att utgå ifrån. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer