Säljare till framtidens energilösningar
1KOMMA5 grader AB
Företagssäljare

Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5. 1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades till Unicorn redan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin. Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5 Sverige, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus. Om rollen Som säljare hos 1KOMMA5 kommer du att sälja solceller, laddboxar, och batterier till privatkunder. Du arbetar primärt med är redan inbokade möten, men du förväntas också skapa nya möjligheter. En affär kan ta allt från en dag upp till några veckor att stänga, och du ansvarar för kundkontakten från första mötet tills stängd affär. Efter det så lämnar du över till projektavdelningen som tar vid arbetet. Vi söker dig som Du arbetar tidseffektivt med dina arbetsuppgifter och visar stort driv i ditt arbete för att nå uppsatta mål. Samarbetsförmåga är en självklarhet för dig, och du motiveras av ett nära samarbete inom organisationen. Att arbeta strukturerat är något du är van vid, och du förblir lugn även när du har många uppgifter att hantera samtidigt. Stor vikt läggs vid övriga personliga egenskaper för att passa in i denna roll. Vi tror att du Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska B-körkort Tidigare erfarenhet av att arbeta med service eller liknande Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid Stort intresse för teknik Meriterande Arbetat med CRM-system Tidigare erfarenhet från att arbeta inom solcellsbranschen Tidigare säljerfarenhet (framförallt B2C) är meriterande START: Enligt överenskommelse PLATS: Kungsbacka OMFATTNING: 100% ARBETSTIDER: Måndag till Fredag klockan 10-19 med flexibilitet. Du fördelar dina arbetstimmar då det passar bäst för att nå resultat. 1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Vi tar endast emot och bearbetar ansökningar via annons och inte via mejl.

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Säljare till framtidens energilösningar
1KOMMA5 grader AB
Företagssäljare

Välkommen till 1KOMMA5 – Europas ledande leverantör av smarta energilösningar till privatpersoner. Vi installerar solceller, laddboxar, energilagring och vårt AI-baserade styrsystem Heartbeat. Vårt mål: att göra varje villa klimatneutral enligt Parisavtalet. Vi finns idag på 75+ orter med över 2 200 anställda och växer snabbt. Redan 2023 blev vi ett Unicorn-bolag – det snabbast växande cleantech-företaget i Europa. Om rollen som fältsäljare I den här rollen representerar du 1KOMMA5 ute hos privatkunder som är intresserade av våra produkter. Det bästa? Majoriteten av dina kundmöten är redan förbokade åt dig. Det betyder att du slipper kalla samtal och istället fokuserar på det du är bäst på – att skapa relationer och göra affärer. Du säljer solceller, laddboxar och batterilösningar direkt till villaägare. Du ansvarar för affären från första mötet till påskrivet avtal, därefter tar projektteamet över. Vad du får hos oss: Förbokade kundmöten – ingen kallringning Tjänstebil eller milersättning Hög provisionsmodell Karriärmöjligheter inom ett snabbväxande techbolag Möjlighet att jobba med produkter som gör verklig klimatnytta Säljutbildning och produktcoachning Engagerat och värderingsstyrt team Vi söker dig som: Gillar att vara på språng och träffa nya människor varje dag Har ett naturligt driv och gillar att jobba mot tydliga mål Är social, lyhörd och trygg i mötet med kunder Trivs med frihet under ansvar och struktur i vardagen Oavsett om du har tidigare säljbakgrund eller är ny i branschen ger vi dig rätt verktyg för att lyckas. Det viktigaste är att du vill växa – både som person och med oss. Vi tror att du har: B-körkort (obligatoriskt) Erfarenhet av försäljning, service eller kundkontakt God svenska och engelska i tal och skrift Flexibilitet att ibland arbeta kvällstid Ett tekniskt intresse (du får lära dig det du inte kan!) Meriterande om du har: Säljerfarenhet mot konsument (B2C) Vana att arbeta med CRM-system Erfarenhet från energibranschen eller liknande teknikförsäljning Plats: Göteborg Arbetstid: Mån–Fre, kl. 10–19 med flexibel förläggning Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Bli en del av något större På 1KOMMA5 är du inte bara en kugge i maskineriet – du är med och driver energiomställningen framåt. Varje affär du gör bidrar till ett mer hållbart samhälle, ett hem i taget. Vi är en arbetsplats som speglar samhället. Vi välkomnar sökande oavsett kön, bakgrund eller ålder. Bakgrundskontroll ingår som del i rekryteringen. Ansök nu! Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot en grön karriär som fältsäljare!

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Sommarvikarier sökes Falkenberg!

Vill du ha det roligaste sommarjobbet?  Då är det jobbet som personlig assistent du ska söka! Vill du ha ett av de viktigaste yrkena på arbetsmarknaden och är intresserad av att arbeta med människor? Då kan vi på Kompis Assistans erbjuda dig ett fint jobb som personlig assistent i sommar! Du kommer fylla en viktig funktion då den ordinarie personalen är på ledighet och du kommer att få utvecklas och lära dig massor som du har med dig in i framtiden. Som personlig assistent hos oss är du vårt främsta och viktigaste verktyg för att ge det individuella stödet som din assistansberättigade behöver i livets alla situationer. Ditt arbete är där den assistansberättigade befinner sig. Det kan exempelvis vara hemma, borta eller på stranden. Man vet aldrig hur en dag ser ut! Vi har assistansberättigade i alla åldrar med olika funktionsvariationer och vi finns runt om i hela landet. Arbetstider: Varierar under dag, kväll, helg, natt (både vaken och jour). Kan vara olika på de olika arbetsplatserna så skriv i din ansökan hur just du kan arbeta. Anställningsvillkor: Vikarie juni-aug sommaren 2025. Tjänstgöringsgraderna kan variera upp till 100%. Intervjuer och introduktion sker löpande under hela annonsperioden. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs vid ev. anställning hos oss.   För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post.   Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.   Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden.   Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare.   Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.

10 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Sommarvikarier till Villa Soldalen, Halmstad
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Villa Soldalen, Halmstad sommarvikarier till sommaren 2025. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.  Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden – oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, ge god omvårdnad till våra boende, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltider och matlagning, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig:  Introduktionsutbildning  Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper  Karriär- och utvecklingsmöjligheter  Arbetskläder  Kollektivavtal Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om Villa soldalen Under september 2023 öppnade Vardaga det nybyggda äldreboendet Villa Soldalen som ligger i Eketånga nära Söndrum i Halmstad. Villa Soldalen erbjuder permanent boende med inriktning inom både somatisk omvårdnad och demens. Här finns 6o lägenheter totalt. Verksamheten har gemensamma ytor såsom festsal och en liten takterrass, en stor trädgård med odlingsmöjligheter och möjlighet till både avkoppling och aktivitet. Genom vårt helhetskoncept för äldreomsorg, Den goda dagen ger vi våra boende en individanpassad omsorg som bygger på omtanke, integritet och valfrihet. Läs gärna mer om oss på Villa Soldalen på vår enhetssida på www.vardaga.se   Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.    Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: snarast Sista ansökningsdag: 20250630 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Grundskollärare till Getingeskolans särskilda undervisningsgrupp
Halmstads kommun
Grundskollärare

När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter. Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet. Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden! Getingeskolan är en F-9 skola med ca 640 elever.  På Getingeskolan arbetar vi tillsammans, därför söker vi dig som är en lagspelare. Getingeskolans ledord följer med i allt vi gör; Kunskap, Framtidstro, Växa tillsammans i Gemenskap. Detta ställer stora krav på oss, vilket tilltalar oss. Getingeskolan är en övningsskola F-6 och tar kontinuerligt emot studenter från Halmstad högskola. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en utbildad grundskollärare i MA/NO till Getingeskolans särskilda undervisningsgrupp i årskurs 4-9.  Som lärare är du med och utvecklar skolans pedagogiska verksamhet. Du är en tydlig och strukturerad ledare i klassrummet med goda pedagogiska färdigheter i undervisningen. Du har höga förväntningar på eleverna och kan genom att tydliggöra målen och kunskapskraven motivera dem att nå goda resultat i skolarbetet. Du anpassar undervisningen till eleverna och har ett formativt förhållningssätt. Ditt pedagogiska uppdrag kräver ofta uppfinningsrikedom, kreativitet och flexibilitet och du använder strategier för att främja elevernas motivation, delaktighet och inflytande.   Du har lätt att samarbeta och ser arbetslaget som en tillgång. Tillsammans med arbetslaget planerar, genomför, utvärderar och utvecklar ni undervisningen utifrån skolans styrdokument och mål. Arbetet ställer även krav på samverkan med övriga kollegor på skolan. anda. I uppdraget som lärare krävs god förmåga att analysera barnets behov och förmåga att använda en för eleven och gruppen väl anpassad metodik. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare med behörighet i matematik och no i årskurs 4-9. Du har erfarenhet från arbete i särskild undervisningsgrupp. Du har eleven i fokus och reflekterar/analyserar ditt arbete kontinuerligt för att eleven ska kunna utvecklas på bästa sätt. Du har förmågan att kunna leda och är kommunikativ. Du har lätt för att samarbeta och ser arbetslaget som en tillgång.  Du har en analytisk förmåga och ser problemlösning som del i din vardag. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Extrajobb Halmstad
Today Consulting AB
Lager- och terminalpersonal

Är du studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %? Vi söker extrapersonal! Vi söker dig som vill arbeta extra vid sidan av dina studier eller annan sysselsättning! Genom oss får du möjligheten att arbeta inom olika uppdrag hos våra kunder – både kortare och längre uppdrag beroende på behov och tillgänglighet. Vi söker dig som: Har ett studieintyg eller arbetsintyg på minst 50 %. Är flexibel, punktlig och ansvarstagande. Trivs med att arbeta i team och har en positiv inställning. Talar och förstår svenska (och gärna engelska). Meriterande: Truckkort Vi erbjuder: Ett varierande extrajobb som går att kombinera med studier eller annat arbete. Möjlighet att samla värdefull arbetslivserfarenhet. Ett engagerat team som stöttar dig i din utveckling. Möjlighet till längre uppdrag för rätt person. Arbetstider: Dagtid mellan 06.00–15.00 och 15.00-00.00, kan variera Lön: Enligt kollektivavtal Plats: Halmstad med omnejd Observera: För att din ansökan ska behandlas måste du bifoga ett aktuellt intyg som styrker att du studerar eller arbetar minst 50 %. Ansökningar utan intyg kommer att sållas bort. Tjänsterna tillsätts löpande, så vänta inte – skicka in din ansökan redan idag! Today Consulting är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som verkar i västra och södra Sverige. Med lång erfarenhet inom rekryterings- och bemanningsbranschen vet vi hur viktigt det är att ha rätt person på rätt plats, vid rätt tillfälle. Vi är snabba. Vi är effektiva. Och vi jobbar med hjärtat. Så du kan vara lugn, och lita på att vi förbereder din morgondag på bästa möjliga sätt. Redan idag.

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
CNC-tekniker
Spitze AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Har du ett starkt tekniskt intresse? Vill du arbeta med toppmoderna maskiner i en växande verksamhet? Då har vi jobbet för dig! OM SPITZE Våra ledord är innovation, flexibilitet och kvalitet. Vi drivs av utveckling, har passion för tekniska lösningar och brinner för att hjälpa våra kunder i sin automatisering. Med omtanke för miljön utvecklar, tillverkar och underhåller vi kundanpassade förpackningsmaskiner av hög kvalitet. Vår utvecklings- och tillväxtkurva går stadigt uppåt och vårt sikte är inställt på att bli ”Ledande inom förpackningsmaskiner för en friskare planet”. Intresset för Spitzes förpackningsmaskiner ökar stort inom branschen och nu behöver vi bli fler till vår tillverkning! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en CNC-tekniker med spetskompetens till en industriell verksamhet i Laholm. Som CNC-tekniker kommer du att ha en central roll i produktionen. Du kommer vara en viktig del av ett kunnigt och engagerat team där innovation, säkerhet och kvalitet genomsyrar allt som görs. Du hanterar flera moment i produktionskedjan – från programmering och körning i CNC-styrda maskiner till kvalitetskontroll av färdiga komponenter. Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som: Beredning och ställ av CNC-styrda svarv- och fräsmaskiner Arbeta aktivt med säkerhet, ordning och reda i produktionen Övervaka och kvalitetssäkra produktionen Läsa ritningar och säkerhetsställa att mått och toleranser efterföljs PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen krävs det att du är en noggrann och kvalitetsmedveten person och har ett genuint teknikintresse. Du är van vid att ta ansvar för ditt arbete, är lösningsorienterad och uppskattar att jobba med ny teknik. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet. Grundläggande kunskap av CAD/CAM Förståelse för tekniska ritningar, toleranser och materialegenskaper Gärna erfarenhet av CNC-svarvning och fräsning Meriterande: Truck- och traverskort, erfarenhet av arbete i större industriell miljö Flytande svenska i tal och skrift VILLKOR Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen är vår moderna anläggning i Skottorp. Vi ser gärna att du kan arbeta skift, men detta är inget krav. Sök idag! Skicka in CV samt personligt brev till [email protected] Har du frågor om tjänsten? Kontakta HR-ansvarig Anna Zetterberg, [email protected], 076-922 22 21.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Grundskollärare åk 7-9 Kärlekens skola
Halmstads kommun
Grundskollärare

När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter. Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet. Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden! Kärlekens skola är en 4-9 skola med cirka 490 elever, belägen i stadsdelen Kärleken strax norr om centrala Halmstad. I verksamhetsområdet finns även två F-3 skola som vi har ett nära samarbete med för att ge eleverna de bästa förutsättningar genom hela deras grundskola. ARBETSUPPGIFTER Undervisning i matematik och teknik åk 7-9, samt mentorskap i åk 8. Som lärare är du med och utvecklar skolans pedagogiska verksamhet. Arbetet består av att tillsammans med arbetslaget planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisningen utifrån våra styrdokument och verksamhetens mål. Det pedagogiska ansvar som lärare har för att eleverna ska nå målen kräver ofta uppfinningsrikedom, kreativitet och flexibilitet. Du har höga förväntningar på eleverna och kan genom att tydliggöra målen och kunskapskraven för eleverna motivera dem så att de når goda resultat i skolarbetet. I uppdraget som lärare krävs god förmåga att analysera barnets behov och förmåga att använda en för eleven och gruppen väl anpassad metodik. Arbete ställer krav på samverkan med övriga kollegor på skolan, i en prestigelös anda. Kollegiet erbjuds också stöttning i form av speciallärare, skolkuratorer, skolsköterskor, studie- & yrkesvägledare, skolpsykolog och rektorer. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare med behörighet att undervisa i matematik, naturorienterande ämnen och teknik åk 7-9. Vi lägger stor vikt vid dina tidigare erfarenheter och din personliga lämplighet. Rekrytering sker löpande, sök gärna snarast. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Samordnare/Kvalitetsutvecklare
Hylte kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision! Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Samordnare/Kvalitetsutvecklare Arbetsuppgifter Brinner du för förändringsarbete och vill utveckla framtidens vård och omsorg? Vi söker nu en Kvalitetsutvecklare med ett hjärta för förbättringsarbete, då vår nuvarande kollega har gått vidare i sin karriär. Om rollen: Som kvalitetsutvecklare hos oss blir du en nyckelperson i arbetet med att proaktivt arbeta med kvaliteten inom vård och omsorg. Du arbetar nära verksamheterna och har en central roll i att initiera, driva och följa upp förbättrings- och utvecklingsinsatser. Tjänsten innebär ett såväl strategiskt som operativt arbete där du stödjer chefer och medarbetare med bl.an. metodstöd, analys och implementering av goda arbetssätt. Om verksamheten På omsorgsförvaltningens kvalitetsenhet, som är organiserad direkt under förvaltningschefen. Enheten består idag av fem medarbetare, med möjlighet till framtida utökning. Verksamheten omfattar äldreomsorg, funktionsvariationer, kommunal hälso- och sjukvård, myndighetsutövning samt socialpsykiatri. Varför jobba hos oss? Du får: En arbetsplats med stort engagemang och hjärta Möjlighet att påverka och utveckla, rollen kan anpassas utifrån din kompetens Kompetenta kollegor och en tydlig kvalitetsfokus. Vill du veta mer om oss? Titta på vår videopresentation nedan. Vem är du? Du är analytisk, strukturerad och har en god pedagogisk förmåga. Du tycker att kvalitetsarbete är viktigt och är engagerad i att skapa trygg och värdig omsorg. Du samarbetar gärna men är också självgående, initiativrik och flexibel utifrån förvaltningens behov. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I denna rekryteringsprocess ansöker du enbart med CV. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering med stöd i arbetsprover som urvalsmetod för att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. I vår kommun finns semesterväxlingsavtal, flextidsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Beställning görs via länken: HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har: Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av kvalitetsarbete inom vård och omsorg God kunskap om lagstiftning och riktlinjer (ex. SoL, HSL, LSS) Erfarenhet av att arbeta med kvalitetsledningssystem och förbättringsmodeller Meriterande med erfarenhet av ledningsarbete eller projektledning Låter spännande? Sök redan idag, vi ser fram emot din ansökan! Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vikarierande HR-strateg
Hylte kommun
Personal- och HR-specialister

Välkommen till den lilla och styrkebaserade kommunen med stora möjligheter - där ditt arbete gör skillnad! Här har du chansen att bidra med samhällsviktiga tjänster, till dem vi är till för, tillsammans med dina kollegor. Vi utgår från friskfaktorer och har ett styrkebaserat förhållningssätt som fokuserar på människors och organisationens styrkor. Det är också det vi kommunicerar och ger återkoppling på. Du ges hållbara arbetsvillkor, förutsättningar att växa och bidra till det kollegiala lärandet. Vi vägleds av utvecklingskraft, stolthet och medmänsklighet och det förväntar vi oss att du också gör. Kom och gör skillnad med oss! Vikarierande HR-strateg Arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med dina HR-strategkollegor att stötta chefer i arbetsrätt, arbetsmiljörätt, ledarskap och i Hyltes personalpolitik. Respektive HR-strateg har återkommande kontakt med våra fackliga organisationer och ansvarar särskilt för stöd till en eller två förvaltningar. Du kommer sannolikt bland annat att ansvara för stödet till cheferna på barn- och ungdomsförvaltningen och delta i samverkan samt i central samverkansgrupp. Rollen är till viss del formbar och kan utvecklas utifrån dina intressen och styrkor. Du behöver också ha ett intresse för teknik, AI och digitalisering samt vilja tillämpa ett datadrivet och styrkebaserat förhållningssätt. Detta är ett område som vi på personalavdelningen håller på att stärka oss i för att förbättra vår leveransförmåga. På kommunledningsförvaltningen arbetar vi dessutom just nu med att stärka oss tillsammans i friskfaktorn kompetensutveckling. Likt övriga kollegor på kommunledningsförvaltningen ska du, utifrån ett HR-perspektiv, arbeta stödjande, samordnande och ledande med ett tydligt uppdrag gentemot våra kärnverksamheter/kommunen. Om oss: Vår HR-avdelning består av tre lönekonsulter, en verksamhetsutvecklare, fyra HR-strateger, en löneassistent och en personalchef. Hos oss ser vi kollegors styrkor, gör varandra bättre och bidrar tillsammans utifrån våra kompetenser för att stärka vår leveransförmåga. Varje måndag har vi på personalavdelningen veckoincheckningar där vi fångar upp varandra genom att checka in med: hur en mår/arbetsbelastning, om en behöver eller kan bistå med hjälp, samt ber om eller delger info. Varför jobba hos oss? Du får: Påverkan och närhet - Hos oss är vägen från idé till beslut kort. Vi arbetar nära varandra, oavsett roll eller funktion. Här får du chansen att göra skillnad! Livskvalitet och friskfaktorer - I vår kommun arbetar vi aktivt med friskfaktorer, vilket gör oss unika. Vårt fokus ligger på det sunda, det friska och salutogena hos människor. Du som medarbetare är värdefull för oss! Prestigelöshet och enkelhet - Här är det enkelt att jobba, leva och vara. Genom att prioritera samarbeten och skapa attraktiva livsmiljöer gör vi det enkelt och attraktivt att vara verksam här. I vår kommun finns semesterväxlingsavtal, flextidsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss, får du kika på vår videopresentation nedan! Övrig information Anställningsform: Detta är ett vikariat på ett år med eventuell möjlighet till förlängning. Om vår rekryteringsprocessen: Vi arbetar med en sk. kompetensbaserad rekrytering och säkerställer kvalifikationer genom att bland annat ställa urvalsfrågor och du ska inte bifoga cv. Utöver detta kommer slutkandidater att göra ett arbetsprov. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Du kan givetvis ta referenser på rekryterande chef och arbetsplatsen. Om du vill göra det kan du höra av dig till Kontaktcenter så kopplar dem dig vidare till rätt person: 0345 180 00. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kvalifikationer Vi söker dig som: Är driven och har ett stort intresse för HR-frågor och ser kopplingar mellan teknikutveckling, människor (beteenden) och organisation. Du är intresserad av att jobba med din och andras potential, du vill lära om och lära nytt, förbättra arbetssätt samt arbeta proaktivt. Det är viktigt för oss att du är en lagspelare som snabbt kan sätta dig in i rollen och bidra både strategiskt och operativt. Du arbetar självständigt, tar ansvar och driver såväl dina egna som våra gemensamma frågor framåt. Om du dessutom har ett coachande förhållningssätt, hög arbetskapacitet och trivs i en dynamisk och föränderlig miljö, är du den rätta personen för oss. Det är meriterande om du: Har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms vara relevant för tjänsten. Har ett genuint intresse för hälsofrämjande arbetsmiljöarbete utifrån hela medarbetarresan, samt respekt för den svenska partsmodellen och har kunskaper i arbetsrättsliga frågor. Har arbetat med AI, digitalisering av arbetsprocesser och HR analytics för att förbättra HR-stöd och verksamhetsutveckling. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025