Inköpsassistent Är du en noggrann och engagerad person som vill vara en del av ett dynamiskt och roligt team? Vi på Hisab/Joker söker en inköpsassistent som vill vara en aktiv del av vår inköpsprocess och bidra till vår framgång. Om oss: Hisab/Joker är en ledande B2B-grossist inom party, kalasartiklar, maskerad, säsongsprodukter, personliga presenter, namnprodukter, souvenirer, spel, roliga presenter, bartillbehör, leksaker, licensprodukter och doftljus. Vi är baserade i Varberg och erbjuder en arbetsmiljö fylld med kreativitet och glädje. Vi omsätter ca 180 miljoner och är 32 som jobbar hos oss. Hos oss får du chansen att arbeta med produkter som sprider glädje och feststämning! Arbetsuppgifter: Administrera inköp och följa upp beställningar. Ha löpande kontakt med leverantörer och speditionsföretag. Hantera införtullning och säkerställa att alla dokument är korrekta. Delta i hela inköpsprocessen från förfrågan till leverans. Samla in dokumentation och testrapporter för vårt compliance-arbete. Kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av inköp, gärna från Fjärran Östern. Kunskap om affärssystemet Pyramid Business Studio är meriterande. Mycket goda kunskaper i Office-paketet. Flytande i engelska, både i tal och skrift. Eftergymnasial utbildning inom inköp är mycket meriterande. Vad vi erbjuder: En dynamisk och rolig arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Möjlighet att arbeta med produkter som sprider glädje och feststämning. Ett engagerat och kreativt team som stöttar varandra. Du kommer att ingå i ett team med 5 personer, där samarbete och gemenskap är i fokus. Om du är intresserad av att bli en del av vårt team, skicka din ansökan till [email protected]. Tillträde till tjänsten sker under hösten -25. Du kommer att ha din arbetsplats på vårt kontor på Härdgatan 3 i Varberg. Tjänsten är 100%. Vi ser fram emot att höra från dig!
Just nu söker vi dig som vill jobba extra som personlig assistent hos vår kund som bor strax utanför Varberg. Du behöver ha tillgång till bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. Vad innebär den här tjänsten? Du kommer jobba extra vid behov året runt, men mer under skolloven. Arbetstiderna är ofta på eftermiddag/kväll och helg, samt ibland på dagtid under helger och lov. Det är ett roligt och utvecklande jobb hos en liten tjej på 9 år, som gärna vill att du är glad och påhittig. Hon bor tillsammans med sin mamma, pappa och syskon på en hästgård en mil utanför Varbergs centrum. Det är en glad tjej som älskar sång, film och musik och gillar ett högt tempo. Hon tycker om att cykla, rida,åka fyrhjuling , bada/ simma samt att ta långa promenader med cykelvagn. Samtidigt har hon ett behov av återhämtning och tycker mycket om att titta på film i soffan eller högläsning. Det är viktigt att följa hennes rytm. Andra intressen är djur och att vara ute i naturen. Dina arbetsuppgifter blir att stötta flickan i hennes vardag såsom matsituation, hygien, med förflyttningar, lyft och såklart i leken. Hon har inget tal utan kommunicerar med hjälp kroppsspråk och ögon. Till sin hjälp vid kommunikation har hon en dator, varför dina datakunskaper behöver vara goda. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenskt tal för att kunna förstå henne rätt. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: • är pigg, glad, framåt och påhittig. • har erfarenhet från arbete med barn eller som personlig assistent. • tycker om djur, natur och sport. • tål pälsdjur. • har goda datakunskaper. • är rökfri. • har mycket goda kunskaper i svenska, framförallt i tal. • tjänsten kräver att du har B-körkort och tillgång till bil. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Arbetspass bokas efter överenskommelse Arbetstider: eftermiddag, kväll och helg (ibland dagtid) Tillträde: enligt överenskommelse För arbete med barn krävs utdrag ur belastningsregistret. Du kan beställa detta här: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-07-02 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Fanny Helgesson, Verksamhetschef, 010-130 41 49 Varmt välkommen med din ansökan!
Vi behöver nu deltids- butikssäljare till vårt team i Kungsbacka. Har du erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar eller montering/balansering av däck och vill vara med på en fantastisk resa med stor utvecklingspotential så ser vi detta som ett stort plus när du söker. Skicka in din ansökan via vår hemsida jobb.thansen.se Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, cyklar eller andra av våra produktgrupper? Hos oss på thansen är det viljan som räknas om du vill komma långt i karriären. Vi har en platt struktur där alla kan hjälpa till att sätta sin prägel på thansen-konceptet. Som säljare i thansen möter vi kunden med ett leende varje dag, brinner för service och är lagspelare. En del av vårt serviceutbud omfattar bland annat reservdels försäljning, däck försäljning och montering i vår verkstad, montering av bilbarnstolar, cykelställ, vindrutetorkare, takboxar och ställ m.m. Erfarenhet eller relevant certifikat kopplat till detta är meriterande men inget krav. Utbildning kommer att tillhandahållas. Vi erbjuder: •Ett spännande jobb i ett starkt växande företag •Stora möjligheter till personlig utveckling •Lön enligt kollektivavtal • Förmånliga personalrabatter Önskade kvalifikationer: •Erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar , däck •Du behärskar svenska i tal och skrift •God förståelse för IT är meriterande Vi rekryterar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök redan idag om du är intresserad! Sökande måste vara över 18 år. Om oss På T. Hansen Gruppen A/S arbetar vi varje dag för att kunderna ska få den bästa servicen. thansen är fast förankrat i dansk detaljhandel och betjänar idag kunder i alla åldrar inom ett brett sortiment. I dagsläget har vi ett medarbetarteam på över 1 800 engagerade medarbetare, varav drygt 850 jobbar i butikerna. Under hela året arbetar vi efter vårt kundprogram ANK – Alltid nöjda kunder. Med programmet vill vi skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider. Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och skapa en trygg och hemlik miljö för våra äldre i Varbergs kommun. Här får du möjlighet att arbeta i ett team av undersköterskor, sjuksköterskor och annan personal för att ge omvårdnad, stöd och aktivt främja våra boendes hälsa och välmående. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara omvårdnad i de boendes hem samt att utföra delegerade medicinska arbetsuppgifter. Du kommer också att stödja de boende i deras dagliga aktiviteter så som påklädning, hygien, måltider och förflyttningar, samt uppmuntra till social samvaro och organisera aktiviteter för att skapa en meningsfull vardag för dem. Dokumentation är också en viktig del av arbetet, och du kommer att ansvara för att dokumentera på ett korrekt och säkert sätt i våra journalsystem, vilket kan inkludera avvikande händelser, mående eller förändringar i hälsotillstånd som behöver uppmärksammas. Arbetstiden är förlagd på dag, kväll och varannan helg. Som anställd i Varbergs kommun ingår resurspass, vilket innebär att du kommer att arbeta på andra verksamheter utöver din grundplacering. KVALIFIKATIONER Vi söker främst dig som är under utbildning till eller redan är färdigutbildad undersköterska. Om du har legitimation, vänligen skicka med den i din ansökan. Du har lätt att anpassa dig efter olika behov och situationer, är lyhörd och samarbetar gärna med andra. Som person är du flexibel, trygg i nya sammanhang och har förmåga att snappa upp både uttalade och outtalade behov i verksamheten. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska, i tal och i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om du är medborgare utanför EU/EES eller Schweiz behöver du bifoga giltigt arbetstillstånd och visa upp giltig id-handling. Välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig! ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Reservdelssäljare till Maskinexperten. Arbetsbeskrivning I denna roll hos Maskinexperten är du kundernas personliga kontakt för alla reservdelsbeställningar som inkommer ifrån våra kunder samt du skall föra god kundsupport / kundservice. Du kommer sälja reservdelar inom flertalet fabrikat inom lift, truck och entreprenadmaskiner. Maskinexperten är en av landets bredaste reservdelsleverantörer inom detta. Du kommer vara maskinexpertens spjutspets ifrån första kundkontakt till slutförd leverans och fakturering till kunderna. Du kommer vara stationerad på huvudkontoret i Kungsbacka. Vi erbjuder Maskinexperten erbjuder dig en varierande och spännande tjänst i ett expansivt och framgångsrikt privatägt bolag med korta beslutsvägar och bra stämning. Hos Maskinexperten kommer du vara med och påverka bolagets utveckling och din insats innebär positiv skillnad för kunderna. I denna roll finns det goda möjligheter för dig att växa inom bolaget. Du kommer vara bolagets spjutspets i arbetet att utveckla reservdelserbjudandet på svenska marknaden. Maskinexperten är ett bolag som drivs av att ge våra kunder bästa tänkbara service och därmed nå önskade resultat. Din profil Vi söker dig som har ett tydligt engagemang och en noggrannhet för detaljer. Du är positiv och utåtriktad samt har en stark drivkraft och tycker om att ta egna initiativ. Det är viktigt att du är en lagspelare och besitter god förmåga att både skapa och upprätthålla relationer samtidigt som du ger god kundservice till kunderna. För att lyckas i rollen söker vi dig som gillar utmaningen att arbeta i ett bolag i stark tillväxt och hungrig att nå sina mål. Exempel på Huvudarbetsuppgifter för tjänsten - Beställa reservdelar ifrån våra leverantörer - Daglig kundkontakt och ta emot reservdelsbeställningar via mejl och telefon - Skicka reservdelar till kunder via mejl order till leverantör och lager. - Sköta orderläggning till avslut Kravprofil Arbetat med någon form av kundservice Intresse av branschen och att lära sig nya saker Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Goda datorkunskaper Meriterande Erfarenhet av lift-, entreprenad, Truck - eller fordonsbranschen. Arbetat i bokföring programmet Fortnox. Ansökan Ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Urval och eventuell kallelse till intervju kommer att ske löpande under ansökningstiden, så skicka in din ansökan redan idag! För mer information besök gärna www.maskinexperten.com Typ: Heltid/Tillsvidare Plats: Huvudkontoret, Kungsbacka Lön: Enligt överenskommelse Tillträde: Omgående Vänligen skicka din ansökan till [email protected] eller via ansök-knappen. Frågor angående tjänsten besvaras av VD Marcus Berg på 0736–203939. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Servicetekniker till Nordic Wellness Halland Syd Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal – och inte minst service. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har över 500 000 medlemmar och fortsätter vår starka expansionsresa. Nu söker vi servicetekniker till vårt team i Halland syd, som innefattar anläggningar från Hässleholm, Båstad, Laholm, Halmstad och Ljungby. Är du en lösningsorienterad person som gillar ett fysiskt, varierat arbete och vill vara en del av en växande organisation där du gör skillnad varje dag? Då kan detta vara jobbet för dig. Om rollenSom servicetekniker på Nordic Wellness är du en viktig del av vårt driftteam och arbetar för att våra klubbar ska hålla högsta kvalitet – både i funktion och i känsla. Ditt arbete är hands-on, varierat och innebär allt från att serva träningsmaskiner, åtgärda fel i fastigheter, bygga om ytor till att hantera akuta åtgärder som kräver snabba beslut. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: Utföra reparationer, felsökningar och enklare byggarbeten Se till att våra maskiner fungerar optimalt och säkert Ta hand om allmän fastighetsservice och underhåll Resa mellan våra klubbar i regionen vid behov Planera, prioritera och följa upp egna arbetsorder Vem söker vi?Vi letar efter dig som: Har erfarenhet av fastighetsskötsel, bygg eller tekniskt underhåll Är självgående, lösningsfokuserad och van att ta egna initiativ Trivs med ett fysiskt arbete i högt tempo Har god samarbetsförmåga men också gillar att jobba självständigt Är flexibel och kan ta olika uppdrag med kort varsel Har B-körkort Har du gått fastighetsprogrammet eller liknande teknisk utbildning är det meriterande, men det viktigaste är rätt inställning, engagemang och arbetsmoral. Vad erbjuder vi? En omväxlande vardag där ingen dag är den andra lik En stark teamkänsla och engagerade kollegor Möjlighet att utvecklas inom företaget i takt med vår tillväxt En inspirerande arbetsmiljö fylld med energi och träningsglädje Vi tillämpar 6 månaders provanställning. AnsökanSom en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan – Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen – där vi tillsammans bygger klubbar i världsklass!
Vi söker en eller flera skräddare med erfarenhet! Du ska kunna klä om hela inredningar på bilar, soffor och fåtöljer. Även delar av sittdynor. Erfarenhet av att sy både för hand och med maskin krävs. Till att börja med erbjuder vi en timanställning som kan komma att leda till heltidsanställning Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Invito Varberg söker personal till sommaren 2025. Vi söker dig som är kvalitetsmedveten med en naturlig känsla för service. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, är positiv och stresstålig. Det är meriterande om du har erfarenhet från restaurangbranschen. Tjänsten söker du genom att mejla: [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Som avlösare i hemmet tar du hand om ett barn eller en ungdom med funktionsnedsättning så att föräldrarna ska få avlastning. Lösningen är i hemmet eller närområdet och ni kan till exempel pyssla, titta på film, spela spel eller besöka en lekplats i närområdet. Under tiden kan föräldrarna uträtta ärenden, genomföra egna aktiviteter, umgås med syskon eller bara vila. Som ledsagare stöttar du en person med funktionsnedsättning att ta sig till och från aktiviteter, till exempel för delta i fritidsaktiviteter eller på annat sätt ta del av samhällslivet. Dina arbetsuppgifter och arbetstider bestäms utifrån vilket behov av stöd brukaren eller familjen har men är oftast förlagd på eftermiddagar, kvällar och helger. Omfattningen varierar men är vanligtvis mellan 2-5 timmar i veckan. Du ska ha för avsikt att behålla uppdraget en längre tid, minst 6 månader. Läs mer om hur det är att arbeta som ledsagare eller avlösare här: https://kungsbacka.se/omsorg-och-hjalp/funktionsnedsattning/personligt-stod/ledsagning/jobba-som-ledsagare?mark=ledsagning https://kungsbacka.se/omsorg-och-hjalp/funktionsnedsattning/personligt-stod/avlosarservice-i-hemmet/jobba-som-avlosare?mark=Jobba+som+avlösare Din profil Som avlösare och ledsagare arbetar du självständigt och du behöver vara ansvarsfull, lyhörd och ha ett stort engagemang och vilja att stötta en person i dennes vardag. Du behöver inte ha någon speciell utbildning men det är en fördel om du har erfarenhet och kunskap om funktionsnedsättning eller arbete med barn och unga. Efter anställning får du en grundutbildning och får därefter individuell vägledning utifrån behov. Vi söker dig som: - har fyllt 18 år - har giltigt pass/nationellt ID eller arbetstillstånd - har godkänt betyg motsvarande svenska 1 eller svenska som andraspråk som motsvarar gymnasial B2 nivå - har god datorvana och kan hantera olika system Det är meriterande om du: - har erfarenhet eller utbildning från områden du söker inom - har B-körkort Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om Vikariecenter Vikariecenter ansvarar för rekrytering och bemanning av timvikarier inom ledsagning och avlösning, personlig assistans, daglig verksamhet, hemsjukvård, hemtjänst, vård- och omsorgsboende, boende med särskild service och måltid. Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder timanställning med start enligt överenskommelse. Timlön enligt kollektivavtal. Utdrag ur belastningsregister För att arbeta hos oss behöver du uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Detta beställer du själv via länken här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ ID-kontroll Vid en rekrytering behöver vi säkerställa identitet på dig som söker. Giltiga ID-handlingar är ett svenskt pass eller ID-kort som utfärdats av polisen. Om du inte kan uppvisa det, behöver vi se ett giltigt arbetstillstånd. Intresserad? Vad roligt! Urval och intervjuer sker löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Arbetsuppgifter Hos vår kund i Falkenberg kommer du att arbeta som lagermedarbetare med fokus på plock och packning av olika typer av produkter inom jakt och lantliv. Som arbetsredskap använder du dig av en hand-/fingerscanner. Arbetet är aktivt på så sätt att du står upp större delen av dagen. Truckkörning kan förekomma i arbetet på sikt. Arbetstider och anställningsform Arbetet är förlagt till vardagar måndag-fredag med arbetstiderna 07:00-16:00. Start för tjänsten är under juni. Tjänsten avser heltid och är en visstidsanställning om sex månader. Efter dessa månader är ambitionen att gå över och bli anställd hos kund. Under sommaren ser vi att du vill och kan arbeta heltid. Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med att arbeta med kroppen samt ser sig som en naturlig del av ett team. Du har förmågan att kombinera effektivitet med stor noggrannhet. Då arbetet är både aktivt och fysiskt behöver du vara uthållig och inte vara rädd för att hugga i. Du tycker om att arbeta mot tydligt uppsatta mål och har en vilja att ständigt förbättras. Vikt kommer även att läggas vid dina övriga personliga egenskaper. För att vi ska trivas ihop ser vi också att du har en bra och positiv inställning till arbetet samt god attityd mot andra. Krav Du måste ha fyllt 18 år för att kunna anställas i denna tjänst. Eftersom arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar och övriga instruktioner sker på svenska behöver du behärska svenska språket. Om Storesupport by Job&talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du intresse för tjänsten ansöker du via denna sida, vi tar inte emot ansökningar via mejl. Varmt välkommen!
Välj ett jobb för att visa detaljer