Vårt kontor i Halmstad söker förstärkning och vi letar efter dig som motiveras av utmaningen att designa moderna, skalbara system som sömlöst kopplar samman teknik och verksamhet. Om du är lika intresserad av mjukvaruarkitektur, teknik samt att bygga starka team som vi är så vill vi gärna träffa dig. Vi siktar på roliga och utmanande projekt av rätt storlek, typiskt 3-8 personer, som arbetar agilt, utforskar och utvecklar kreativa tekniska lösningar. Vi arbetar med kunder som sträcker sig från små specialistföretag till några av de största i världen. Vi har introducerat agila metoder hos många av våra kunder och praktiserar naturligtvis det vi predikar. Om rollen Vill du vara en del av ett företag där din tekniska expertis gör en verklig skillnad? Som senior mjukvaruarkitekt får du möjligheten att vara ledande i att ta fram den bäst lämpade lösningen för kunden. Du behöver därför ha förmågan att diskutera, förklara samt motivera dina arkitekturella val. Som senior arkitekt bör du ha bred erfarenhet av olika tekniska plattformar och mjukvarulösningar med förmågan att se helheten. Du förväntas även ha lång erfarenhet som utvecklare och en öppenhet för att skriva, granska och felsöka kod i rollen som mjukvaruarkitekt. Observera att vi endast beaktar sökande med giltigt arbetsvisum och kvalificerade arbetstillstånd. Arbetsplats: Arbetsplatsen för denna roll är Halmstad med omnejd. Kravspecifikation Vi ser att du är öppen för att möta nya idéer och är flexibel när det kommer till att möta nya utmaningar. Du njuter av samarbete och är bekväm med att dela med dig av din kunskap till kollegor och kunder. För att lyckas i rollen och på Devoteam Creative Tech tror vi även att du är ödmjuk och har en lösningsfokuserad approach. För att lyckas i rollen har du även erfarenhet av: Har minst 8 års erfarenhet inom mjukvaruutveckling. Arbetat ett par år i en liknande roll och vet vilka verktyg och metoder som är lämpliga. Har erfarenhet av att bygga cloud native applikationer på någon av molnplattformarna AWS eller Azure. Har erfarenhet av att orientera dig i komplexa miljöer och organisationer. Trivs med att omsätta verksamhetskrav till design av säkra, skalbara samt kostnadseffektiva lösningar. Har erfarenhet av att ha jobbat med både frontend- och backend-utveckling. Har erfarenhet av att designa och bygga API:er. Har erfarenhet att jobba med säkerhet, tex hotmodellering. Har erfarenhet att bygga och underhålla system med olika typer av databaser. Stark vilja att leverera utmärkt service, med fokus på kundens behov och framgång. God kunskap om molnarkitekturer, systemdesignsprinciper och integrationsmönster. Djup förståelse för DevOps-principer och förmåga att integrera dem i arkitekturella beslut. Bra på att kommunicera. Språk: Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Även meriterande om du har erfarenhet av: GCP AI assisted coding, såsom Windsurf, Cursor eller liknande Om Devoteam Hos oss värderar vi medarbetarnas trivsel och utveckling högt. Vi har byggt en arbetskultur där människor känner sig inspirerade, utmanade och trygga. Vi tror att när du trivs och växer, så gör även våra lösningar det. Förmåner och praktisk information: Kontinuerligt lärande: Vi stöder kontinuerligt lärande med kompetensgrupper varannan vecka, deltagande på Øredev och löpande kompetensdagar för din professionella utveckling. Du har möjlighet att ta certifikat med någon av våra partners (AWS, Azure, GCP). Ledighet och pension: Vi erbjuder 30 dagars semester, kompletterande föräldraledighetsersättning och tjänstepension enligt ITP1. Hälsa och välbefinnande: Självklara förmåner som friskvårdsbidrag, tillgång till företagshälsovård, hälsokontroller och lunchyoga på kontoret. Verktyg och utrustning: Du väljer själv de verktyg du behöver för att leverera och trivas i din arbetsmiljö. En rättvis chans Devoteam är öppet för ansökningar från alla delar av samhället. Vi tror att olika team hjälper oss att göra bättre produkter. Vi välkomnar alla människor oavsett ålder, könsidentitet eller uttryck, erfarenhet och bakgrund. Om du kan se dig själv i denna roll och känner att denna tjänst kan tillföra värde både för dig och för Devoteam, uppmuntrar vi dig att skicka in din ansökan till oss - även om du inte nödvändigtvis uppfyller alla ovanstående krav. Observera dock att vi endast beaktar sökande med kvalificerade arbetstillstånd. Vår rekryteringsprocess Vi ser rekrytering av nya medarbetare som en av våra viktigaste uppgifter som vi tar på största allvar. Därför är vår process ganska omfattande och innebär flera möten, både digitala och fysiska, samt även tester. Först möter du en rekryterare i ett digitalt möte och om du går vidare så möter du rekryteringsansvarig för kontoret i Halmstad i ett nästa steg. Därefter följer fler steg som du kommer få information om ifall det blir aktuellt. Vi tillämpar löpande rekrytering så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Observera: Eftersom rekrytering sker under semestermånaderna så kan det ibland dröja innan du får feedback - Det betyder inte att du inte är en mycket relevant kandidat som vi gärna träffar utan snarare att några av oss har lite ledigt - Sitt lugnt i båten, vi hör av oss. Om Devoteam Creative Tech Vi är en del av Devoteam, ett ledande internationellt konsultföretag fokuserat på digital strategi, tekniska plattformar och cybersäkerhet. Med 25 års erfarenhet och fler än 10 000 anställda i Europa, Mellanöstern och Afrika, främjar Devoteam ansvarsfull teknik för människor och arbetar för att skapa bättre förändring. Devoteam är indelat i olika områden med olika expertis varav Creative Tech är ett. Devoteam Creative Tech fokuserar på kundspecifika lösningar som levereras i kontext av team och vi finns i ett flertal europeiska länder. I Sverige har vi i dagsläget kontor i Malmö, Halmstad och håller även på att etablera oss i Göteborg. Idag är vi drygt 120 medarbetare inom Creative Tech Sverige. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vårt kontor i Halmstad söker förstärkning och våra utvecklingsteam behöver en ny senior frontend-utvecklare som hjälper dem att bygga innovativa digitala produkter för våra kunder. Om du är lika intresserad som vi av teknik, fantastiska användarupplevelser och att bygga starka team, vill vi gärna träffa dig. Devoteam Creative Tech Halmstad är fullt av nyfikna, djärva och ödmjukt briljanta människor. Vi är uppdelade i mindre grupper utifrån kompetens och intresse, och inkluderar datadriven utveckling och “design thinking" i allt vi gör. Vår kultur bygger på eget ansvar och bidragande, kunskapsdelning både internt och externt mot kund, ständigt förbättrande och lärande. Vi är en del av Devoteam, ett stort internationellt företag med över 10 000 anställda vilket ger oss en enorm styrka, och samtidigt är vi det lilla företaget som sköter oss själva. Om du vill veta mer om hur det är att vara en del av oss, hör av dig och följ med oss på vår resa! Visste du att vi faktiskt också grundade utvecklarkonferensen Øredev som fortfarande är en del av samma företag? Vi siktar på roliga och utmanande projekt av rätt storlek, typiskt 3-8 personer, som arbetar agilt, utforskar och utvecklar kreativa tekniska lösningar. Vi arbetar med kunder som sträcker sig från små specialistföretag till några av de största i världen. Vi har introducerat agila metoder hos många av våra kunder och praktiserar naturligtvis det vi predikar. Om rollen Som frontend-utvecklare kommer du att bidra med att bygga högkvalitativa lösningar och stabil kodbas till våra kunder som förser dem med verkligt affärsvärde. Att vara en del av ett team innebär delat ägandeskap och ansvar och vi förväntar oss att du är del av utvecklingsprocessen samtidigt som du delar med dig av din kunskap med teamet och kunderna. Ibland kanske du är den enda experten inom ditt område och arbetar nära med backendutvecklare och UX/UI-designers. Observera att vi endast beaktar sökande med giltigt arbetsvisum och kvalificerade arbetstillstånd. Arbetsplats Arbetsplatsen för den här rollen är Halmstad med omnejd. Kravspecifikation Vi ser att du är öppen för att möta nya idéer och är flexibel när det kommer till att möta nya utmaningar. Du njuter av samarbete och är bekväm med att dela med dig av din kunskap till kollegor och kunder. För att lyckas i rollen och på Devoteam Creative Tech tror vi även att du är ödmjuk och har en lösningsfokuserad approach. För att lyckas i rollen har du även erfarenhet av: Minst fem års av arbetslivserfarenhet som utvecklare Mycket god vana av att skriva testbar och skalbar kod i Typescript, React samt en god vana inom React Native Erfarenhet av att arbeta med molnbaserade lösningar som AWS, GCP eller Azure Förstå värdet av kodgranskning och dess funktion i mjukvaruutveckling God förståelse och erfarenhet av att konsumera API:er Erfarenhet av arbete i agila teams Bekväm i att hålla djupa tekniska diskussioner på engelska Flytande svenska i tal och skrift Även meriterande om du har erfarenhet av: Erfarenhet av ramverket Expo Erfarenhet av att skriva backend-kod i Java, Go, Typescript eller liknande AI assisted coding, såsom Windsurf, Copilot eller liknande CI/CD pipelines Om Devoteam Hos oss värderar vi medarbetarnas trivsel och utveckling högt. Vi har byggt en arbetskultur där människor känner sig inspirerade, utmanade och trygga. Vi tror att när du trivs och växer, så gör även våra lösningar det. Förmåner och praktisk information: Kontinuerligt lärande: Vi stöder kontinuerligt lärande med kompetensgrupper varannan vecka, deltagande på Øredev och löpande kompetensdagar för din professionella utveckling. Du har möjlighet att ta certifikat med någon av våra partners (AWS, Azure, GCP). Ledighet och pension: Vi erbjuder 30 dagars semester, kompletterande föräldraledighetsersättning och tjänstepension enligt ITP1. Hälsa och välbefinnande: Självklara förmåner som friskvårdsbidrag, tillgång till företagshälsovård, hälsokontroller och lunchyoga på kontoret. Verktyg och utrustning: Du väljer själv de verktyg du behöver för att leverera och trivas i din arbetsmiljö. En rättvis chans Devoteam är öppet för ansökningar från alla delar av samhället. Vi tror att olika team hjälper oss att göra bättre produkter. Vi välkomnar alla människor oavsett ålder, könsidentitet eller uttryck, erfarenhet och bakgrund. Om du kan se dig själv i denna roll och känner att denna tjänst kan tillföra värde både för dig och för Devoteam, uppmuntrar vi dig att skicka in din ansökan till oss - även om du inte nödvändigtvis uppfyller alla ovanstående krav. Observera dock att vi endast beaktar sökande med kvalificerade arbetstillstånd. Vår rekryteringsprocess Vi ser rekrytering av nya medarbetare som en av våra viktigaste uppgifter som vi tar på största allvar. Därför är vår process ganska omfattande och innebär flera möten, både digitala och fysiska, samt även tester. Först möter du en rekryterare i ett digitalt möte och om du går vidare så möter du rekryteringsansvarig för kontoret i Halmstad i ett nästa steg. Därefter följer fler steg som du kommer få information om ifall det blir aktuellt. Vi tillämpar löpande rekrytering så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Observera: Eftersom rekrytering sker under semestermånaderna så kan det ibland dröja innan du får feedback - Det betyder inte att du inte är en mycket relevant kandidat som vi gärna träffar utan snarare att några av oss har lite ledigt - Sitt lugnt i båten, vi hör av oss. Om Devoteam Creative Tech Vi är en del av Devoteam, ett ledande internationellt konsultföretag fokuserat på digital strategi, tekniska plattformar och cybersäkerhet. Med 25 års erfarenhet och fler än 10 000 anställda i Europa, Mellanöstern och Afrika, främjar Devoteam ansvarsfull teknik för människor och arbetar för att skapa bättre förändring. Devoteam är indelat i olika områden med olika expertis varav Creative Tech är ett. Devoteam Creative Tech fokuserar på kundspecifika lösningar som levereras i kontext av team och vi finns i ett flertal europeiska länder. I Sverige har vi i dagsläget kontor i Malmö, Halmstad och håller även på att etablera oss i Göteborg. Idag är vi drygt 120 medarbetare inom Creative Tech Sverige. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som datorutdelare till vår kunds verksamhet i Varberg och Falkenberg. Är du på jakt efter ett kortare uppdrag i slutet av sommaren som är socialt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Om jobbet som datorutdelare I rollen som datorutdelare kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Varberg och Falkenberg. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för grupper gällande datorerna. Övrig information * Placeringsort: Varberg och Falkenberg * Anställningsform: Extrajobb, kort uppdrag mellan augusti och september * Arbetstider: Dagskift, främst mellan 07.00-16.00 * Upplärning: i början av augusti Är du vår nästa stjärna? För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Du ska vara en person som inte har några svårigheter att prata inför andra människor. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Krav för tjänsten är att du * har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, till exempel annat extrajobb, studier mm * har god svenska i både tal och i skrift * kan prata inför andra människor * har god förståelse i engelska * har B-körkort och tillgång till bil Meriterande för tjänsten är om du har ett tekniskt intresse. Kunderna du kommer att åka till är i Varberg och Falkenberg. För att bli aktuell för tjänsten ska du kunna ta dig till samtliga områden! I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundkontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Erbjudande Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson via e-post, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Vi erbjuder dig tjänstgöring i vår flygbasorganisation (BAS-sektion), som är en liten organisation som ställer krav på flexibilitet och förmåga att snabbt växla tempo. BAS-sektionen utför bl.a. förekommande underhåll på egna och inlånade JAS39, basmateriel och fordon samt bedriver militär flygstationstjänst på Halmstad flygplats. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande och bestå av såväl administrativt som praktiskt arbete. Sektionen samverkar dagligen med andra aktörer, såväl inom FMTS och Halmstad garnison, men även med andra aktörer inom Försvarsmakten och det civila samhället som tex Halmstad flygplats. Dina främsta arbetsuppgifter som Handläggare Militär Flygplats vid FMTS är att i rollen som Militär Flygstationschef driva och utveckla verksamheten inom militär flygstation. I rollen ingår ramptjänst för nationell och internationell militär flygverksamhet, fordons- och materielunderhåll samt att bedriva utbildning. Halmstads Garnison har en uppgift inom Värdlandsstöd där uppbyggnad och utveckling av Terminalförmåga är en del av sektionens uppgifter. Arbetsuppgifter • Driva och utveckla Militär flygstation och dess verksamhet • Samverka med Flygplatschefen för Halmstad flygplats och Central Militär Flygplatschef • Ge ut och uppdatera driftanvisning för Militär flygstation • Samverka med Lokal Kvalitetschef för att säkerställa att militära flygstationens säkerhetsledningssystem drivs inom ramen för flygplatsens certifikat (drifttillstånd) enligt Transportstyrelsens föreskrifter och Regler för militär luftfart (RML) • Utbilda personal och besökare inom militär flygstation i gällande regler och anvisningar • Genomföra Ramptjänst och Flygterminaltjänst vid Militära flygstationen • Delta i övriga arbetet inom BAS-Sektionens verksamhet såsom flygunderhåll JAS39, fordons- och materielunderhåll m.m. KRAV Kvalifikationer • Specialistofficersexamen eller motsvarande officersexamen • Typutbildning på militärt flygsystem • Mycket goda datakunskaper/ god administrativ förmåga • Mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Körkort lägst klass B Manuell växellåda Personliga egenskaper Du är noggrann, driven och engagerad samt har ett högt säkerhetsmedvetande. Du tycker om att coacha och inspirera och motivera medarbetare. Du gillar att utveckla och förbättra verksamhet. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du är flexibel och öppen för arbetsuppgifter även utanför ditt ordinarie arbetsområde. Du har god fysisk förmåga, detta då tjänsten innebär krigsplacering. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet inom flygplatsledning • Utbildning och erfarenhet från militär eller civil flygplats- och eller flygunderhållsorganisation enligt TSFS alt FSS 2019:10, RML, SE EMAR • Giltig intygsbehörighet Kat B1:1 för JAS39 • Giltig intygsbehörighet övriga militära flygsystem • Lastmästare eller motsvarande erfarenhet från transportflyg och terminaltjänst • Militärt förarbevis och tyngre körkortsbehörighet Hjullastare/ Keyloader/ C/ CE/ ADR Övrigt Tjänsten är en militär befattning och är tillsvidareanställning på heltid där utlandstjänstgöring kan förekomma. Sex månaders provanställning tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd i Försvarsmakten. Tjänstgöring och beredskap på kvällar och helger kan förekomma. Befattningen är placerad på FMTS i Halmstad. Tjänstenivån är SO6/7 Tillträde efter överenskommelse, dock senast 251101. Förfrågningar om befattningen kan göras till C BAS-sektionen Anders Olsson 08- 788 75 00. Fackliga representanter (nås via växeln på 08-788 75 00) HSOF: Anders Norén OFR-S: Roland Kramer SACO: Håkan Eliasson SEKO: Jörgen Jansson Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025. Din ansökan skall innehålla CV samt ansökningsbrev där vi vill att du motiverar varför du är lämplig för befattningen. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 50% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-29 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Är du redo för en ny utmaning i en av Sveriges mest framåtlutade kommuner och är en erfaren upphandlare med affärsmässigt tänk och gedigen kunskap inom hela inköpsprocessen? I Kungsbacka är vi i en expansiv utvecklingsfas där vi växlar upp med stort fokus på digitalisering och innovation. Vi söker en driven IT-upphandlare som vill vara med och utveckla vår verksamhet. Hos oss kommer du få möjligheten att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra IT-upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt sätt i enlighet med Lagen om offentlig upphandling (LOU). Rollen som IT-upphandlare hos oss Du kommer att ingå i ett engagerat kategoriteam som består av upphandlare, e-handelssamordnare samt specialistroller såsom upphandlingsjurist och hållbarhetssamordnare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Ansvara för att driva hela affärsprocessen i tätt samarbete med kommunens verksamheter. - Samarbeta och driva dialoger med interna, externa intressenter och leverantörsmarknad för att skapa förutsättningar till utveckling och goda affärer. - Säkerställa att alla affärer följer LOU och interna riktlinjer. - Bidra aktivt i utvecklingen av kategoriarbetet inom IT Din profil För att lyckas i rollen som upphandlare hos oss har du en god förmåga att arbeta strukturerat och effektivt. Du är konsultativ, serviceinriktad och affärsmässig med en god förmåga att lösa problem och hantera utmaningar. Du trivs med att ha många kontakter och är kommunikativ, vilket bidrar till ett gott samarbete både internt och externt. Du är lyhörd, har en optimistisk attityd och räds inte att ta egna initiativ. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: - en högskoleutbildning inom relevant område så som till exempel ekonomi eller juridik, alternativt relevant YH-utbildning inom upphandling eller flerårig erfarenhet av självständigt arbete med affärer inom offentlig verksamhet - erfarenhet av projektledning och att driva affärer enligt LOU - gedigen erfarenhet och kunskap om LOU - erfarenhet av ett aktivt strategiskt inköpsarbete - förmåga att snabbt lösa problem och hantera utmaningar Det är meriterade: - flerårig erfarenhet av att arbeta med IT-upphandlingar - erfarenhet av att använda upphandlingsverktyget TendSign Läs gärna mer om oss Inköp hanterar hela inköpsprocessen från behov till betalning och består av två enheter: upphandling och e-handel, samt specialister inom juridik, hållbarhet och logistik. Vi strävar efter att vara en spännande och inkluderande arbetsplats. Vårt fokus är goda affärer som styr mot kommunens mål, med stor vikt på innovation och digitalisering. Vill du läsa mer om vilka vi är eller hur vi jobbar så kika gärna på: https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-service Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Stadshuset mitt i Kungsbacka kommun. Hos oss finns det möjlighet till distansarbete några dagar i veckan och vi tillämpar flexibel arbetstid. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 10 augusti. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. För rekryteringen kommer kapacitetstest att tillämpas då det är viktigt för oss med en rättvis och evidensbaserad urvalsprocess som baseras på potential och personliga kompetenser. #LI-KUNGSBACKA Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
VÅRT ERBJUDANDE På Job&Talent är vi övertygade: Personalen är vår viktigaste resurs. Vårt starkaste argument. Vi fortsätter att växa och söker nu personal inom området Industri & verkstad. Är du en person som trivs i en händelserik arbetsmiljö, där ditt arbete gör skillnad? Då kan vi ha jobbet för dig. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats som erbjuder varierade arbetsuppgifter. Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder. ARBETSBESKRIVNING Jobandtalent söker nu en fordonsmontör till Halmstad för arbete med att anpassa fordon enligt kundspecifika önskemål. I den här rollen får du möjlighet att utföra varierande uppgifter såsom montering, installation och viss koppling av fordonsel. Arbetet riktar sig mot den svenska marknaden, och dina uppgifter kommer kontinuerligt att utmana och utveckla dina tekniska färdigheter. Arbetstiden är förlagd till dagtid. DINA KVALIFIKATIONER Är du rätt person för jobbet? Vi söker dig som har: Fordonsutbildning eller erfarenhet/intresse från fordonsbranschen Kunskaper i ritningsläsning Erfarenhet av fordonsel och elinstallationer Vana att hantera handverktyg Goda kunskaper i svenska (tal och skrift) B-körkort Meriterande kvalifikationer Vi ser gärna att du också har: Erfarenhet av liknande arbete som fordonsmontör Utbildning eller erfarenhet inom el DIN PROFIL Du har ett stort intresse för fordon och är noggrann, driven samt nyfiken på att lära dig nya saker. Din flexibilitet och ditt tekniska intresse gör att du lätt anpassar dig till olika arbetsuppgifter. OM OSS Job&Talent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Job&Talent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Verksamheten Fastighetsförvaltning och Projekt, som är en del av kultur-, fritid- och teknikförvaltningen, ansvarar för projektledning av ny- och ombyggnationer för kommunala byggnader. I vårt ansvar ingår också att hyra ut, förvalta och drifta kommunens byggnader och verksamhetslokaler, så som skolor, förskolor, idrottshallar och omsorgsfastigheter. Totalt ansvarar vi för ca 250 000 m2 lokaler. I kommunens budget ligger många spännande byggprojekt, bland annat finns beslut om investeringar för en ny brandstation och ny- och ombyggnationer av förskolor och skolor. Vårt största investeringsprojekt i plan avser ett helt nytt badhus för falkenbergarna. Vi söker nu en ny byggprojektledare till vår grupp och för rätt person finns goda möjligheter att vara med och projektleda intressanta projekt framöver. ARBETSUPPGIFTER I rollen som byggprojektledare hos oss har du ansvar för både ny- och ombyggnadsprojekt. Du leder projekt från förstudie och projektering, genom upphandling av entreprenad och byggnation, fram till överlämning till förvaltning. Du är ansvarig för projektens budget, tidsplan, organisation, framdrift och kvalitet. Du rapporterar till fastighets- och projektchef. Storlek på projekt och arbetsuppgifter förändras över tid och du kommer ha stor möjlighet att själv vara med och påverka innehållet i tjänsten. Avdelningen består av byggprojektledare, fastighetsförvaltare och lokalfunktioner, totalt 14 medarbetare. Byggprojektledare och fastighetsförvaltare arbetar ofta tillsammans i våra projekt, men i din projektorganisation ingår också andra kommunkollegor samt externa konsulter, myndigheter och entreprenörer. Kontakter med allmänhet och andra intressenter förekommer också. Falkenbergs kommun har ganska nyligen antagit Riktlinjer för hållbar bygg och anläggning och vi arbetar nu med att implementera hållbarhetsaspekten i våra projekt. För en person med kunskap och intresse inom detta område finns bra möjligheter att vara med och utveckla våra arbetssätt. KVALIFIKATIONER Du som söker har en högskoleingenjörsexamen med inriktning bygg, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet som projektledare, eller så har du förvärvat motsvarande kompetens i roll som beställare, entreprenör eller konsult. Vi söker en person som är självgående och som har ett samarbetsinriktat arbetssätt och förståelse för hur du ingår i ett större sammanhang. Då vi driver projekt utifrån våra verksamheters och hyresgästers behov behöver du ha ett serviceinriktat arbetssätt med kunden i fokus. För tjänsten krävs att du har tidigare relevant erfarenhet från byggbranschen och en förståelse för rollen som beställare. Det är en fördel om du har vana att driva flera projekt parallellt. Uppdraget kräver god förmåga att planera, organisera och följa upp projektets framdrift. Vi värdesätter att du arbetar strukturerat, är analytisk och kan bryta ned komplexa frågor. Du är kommunikativ och har förmåga att uttrycka dig tydligt på svenska språket i tal och skrift. B- körkort är ett krav. Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer är planerade från vecka 34 och framåt. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Hos oss på Falkenberg Strandbad är teamet alltid i fokus – vi arbetar tillsammans för att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster och en arbetsmiljö där alla trivs. Vi tror på attityd, bemötande och passion – din vilja att sprida välbefinnande är minst lika viktig som din tekniska skicklighet. Nu söker vi dig som vill ge våra gäster en lyxig sommar fylld av avkoppling, omtanke och kända spa-behandlingar. Är du redo för en sommar vid havet? Om rollen som spaterapeut & massör hos Falkenberg StrandbadSom en del av vårt spa-team arbetar du med personligt bemötande, passion för hälsa välbefinnande och förmågan att skapa genuin avslappning för våra gäster. Vi erbjuder behandlingar i världsklass, och du kommer vara ambassadör för både destinationen och vår service. Oavsett om du är erfaren eller ny i rollen ges du möjlighet att utvecklas och bidra med din personlighet och energi. Arbetsuppgifter – Ge våra gäster spa- och massageupplevelser i världsklass Utföra klassiska och moderna massagebehandlingar enligt vårt utbud Erbjuda diverse spa-behandlingar som ansiktsbehandlingar och kroppsbehandlingar Ge våra gäster ett varmt, professionellt och personligt bemötande Arbeta med försäljning av produkter kopplade till behandlingar Upprätthålla hög standard på hygien och miljö i behandlingsrum samt allmänna ytor Stödja kollegor och bidra till ett öppet, inkluderande arbetsklimat Informera och vägleda gäster i användandet av vår spa-avdelning Vem söker vi? – Servicekänsla, energi & teamanda Du studerar eller är utbildad spaterapeut/massör, eller har motsvarande arbetslivserfarenhet Har ett genuint intresse för hälsa och att skapa välmående för andra Du är en lagspelare – trygg i att arbeta självständigt och tillsammans med andra Trivs i en miljö där dagarna varierar och tempot ibland är högt Service är självklart för dig och du har lätt att bemöta olika personligheter Du är lösningsinriktad, flexibel och gillar att prova nya arbetsuppgifter Det är meriterande om du har erfarenhet från spa, hotell eller service Om tjänsten – Sommarjobb på Falkenberg Strandbad Anställningsform: Säsongsanställning 75%/enstaka dagar i Juli månad 2025 Omfattning: Deltid/heltid – flera tjänster kan tillsättas Arbetstid: Dagtid samt varannan helg lör-sön Lön: Enligt avtal Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 1/7 2025 – urval sker löpande Vi erbjuder – Förmåner & gemenskapSom en del av vårt team får du möjlighet till internutbildning och kompetensutveckling, personalrabatter på hela vår destination samt inom ESS Group, och bli en del av en arbetsplats där omtanke, glädje och personlig utveckling står i centrum. Tillsammans skapar vi magi – både för våra gäster och för varandra. Så söker du jobbet som spaterapeut & massörBerätta gärna om dig själv och varför du vill till oss i din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss. Tveka inte att söka även om du inte uppfyller samtliga krav – med rätt inställning och passion för service vill vi gärna lära känna dig! Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du blir en del av vår sommar på Falkenberg Strandbad!
Välj ett jobb för att visa detaljer