Sommarjobba som agent på Responda Group!
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker nya kollegor till oss som är duktiga på kommunikation och som alltid levererar service i världsklass. Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder serviceinriktade tjänster på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder dig som anställd friskvårdsbidrag. Hos oss får du chansen att göra skillnad i att förenkla vardagen för privatpersoner och företagskunder. Vi försöker matcha dina intressen med en avdelning hos oss Responda Group för att du ska trivas långsiktigt. Om tjänsten Vi söker nya kollegor till sommaren i vårt moderna kontor på Frösön i Östersund. Våra avdelningar har olika inriktningar så som kundservice, teknisk support och kundservice med inriktning försäljning. Beroende på ditt intresse så försöker vi matcha dig till rätt avdelning så att vi på så sätt skapar ett fint samarbete mellan varandra. Arbetstiderna är varierande beroende på vilken avdelning du arbetar inom. Vi erbjuder både arbete dagtid måndag-fredag för vissa av våra avdelningar, men även kvällar, helger och nätter hos andra avdelningar. Du kommer tillhöra ett team med kollegor som arbetar med lika arbetsuppgifter som dig. Varje team består av en engagerad Team Manager. För samtliga våra roller så påbörjas anställningen med en introduktion där du får lära dig mer om systemen och de kunder du agerar kundtjänst åt. Du kommer även få en introduktion in i företaget så du på bästa sätt välkomnas in till oss. Hos vissa av våra avdelningar så finns möjligheten till hybrid arbete. Dina arbetsuppgifter Inkommande samtal där du hjälper kunder i olika frågeställningar Mail och chattkontakt på vissa avdelningar Administrativt arbete Arbetsuppgifterna varierar efter vilket område du jobbar inom. Mer information kommer ges vid kontakt med ansvarig rekryterare. Din profil För att du ska trivas i tjänsten och ge kunderna förstklassig service så ser vi att du är en hjälpsam person som sätter kunden först. Du är lyhörd inför kundens behov och vill på bästa sätt lämna ett fint avtryck för varje person du kommer i kontakt med. Eftersom du kommer jobba i ett team med flera andra kollegor så ser vi att du gärna samarbetar med andra, hjälper kollegor vid behov och kan sprida en god energi på arbetsplatsen. Krav för tjänsten är: Talar och skriver flytande svenska Goda kunskaper i engelska, tal och skrift. Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid kontakt med rekryterare så kommer du få mer information om anställningsform som erbjuds för respektive tjänst. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

8 april 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kundservice med fordonsinriktning!
Responda Group AB
Telefonister

Vi söker dig som är en god kommunikatör och som alltid levererar god service. Gå in på H1: En del av Responda Group och läs mer om oss. Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del av ett team som brinner för god kundservice. Vi erbjuder ett serviceinriktat jobb på en arbetsplats i stark tillväxt. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärstege. Vi värdesätter en arbetsmiljö och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande och organisatoriskt utvecklande. Om tjänsten Arbetstid 07:00 till 17:00 vardagar Arbetsplats: Östersund Utbildning i 2 veckor Dina arbetsuppgifter Besvara kundförfrågningar via telefon, chatt och e-post. I detta uppdrag kommer dessa frågor handla specifikt om fordon samt verkstäder runt om i Sverige. Du kommer att ha en dedikerad teamledare på plats som coachar sina medarbetare i vardagen tillsammans med en Senior Agent. Krav för tjänsten: Gymnasieutbildning Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana Din profil: Lösningsorienterad Flexibel och anpassningsbar Serviceminded Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar i hektiska arbetssituationer Förmåga att arbeta tillsammans med andra Anställningsvillkor Behovsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt, vi går igenom ansökningarna löpande. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Lagerhaus söker säljare till Östersund
Lagerhaus AB
Butikssäljare, dagligvaror

Lagerhaus framgång skapas av att alla medarbetare jobbar tillsammans mot vårt mål att bli den marknadsledande butikskedjan i Norden för inspirerande och noggrant utvalda fest- och inredningsdetaljer. Vi söker därför medarbetare som är nyfikna, engagerade och kundfokuserade. Som säljare befinner du dig alltid mitt i händelsernas centrum där du tillsammans med dina kollegor skapar en inspirerande och säljande butiksmiljö. Du brinner för våra produkter och vill vara med och bidra till vår vision "we create happy moments". Du värnar om att alla Lagerhaus besökare möts av kunniga och tillgängliga säljare som älskar att träffa våra kunder och hjälpa dem att förnya och inreda sitt hem! Genom din personlighet och professionalism i kundmötet skapar du nöjda kunder som återvänder till butiken. - Vi söker dig med erfarenhet av säljarrollen gärna från detaljhandeln. Meriterande om du tidigare arbetat med liknande sortiment som vårt och har erfarenhet av såväl personlig som mekanisk försäljning och ett öga för det visuella. - Vi vill att du är mål- och resultatinriktad. Meriterande om du t.ex. är van och grym på att värva nya medlemmar till kundklubb - Vi förväntar oss att du är initiativrik och handlingskraftig. Hos oss arbetar du vissa pass ensam i butiken och vi letar efter dig som vet att du kan driva dig själv framåt och ser vad som behöver göras. - Vi tror att du har lätt för att samarbeta och bygga relationer - Vi hoppas att du är en positiv person med energi, engagemang och glädje. Villkor: - Anställning: Tjänsten är ett sommarvikariat för när ordinarie personal är på semester. Gäller veckorna 30-33 men även extra vid behov under sommaren. - Schema: Varierande arbetstider, innehåller arbete på kvällar och helger. - Lön: Timlön enligt kollektivavtal - Start: Maj 2025 Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte på att skicka iväg en ansökan redan nu. Lagerhaus erbjuder inspirerande, prisvärda och noggrant utvalda fest- och inredningsdetaljer. Genom våra ledord "We create Happy Moments" vill Lagerhaus med vårt sortiment bidra till ökad glädje i livets alla ögonblick. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs över 50 butiker i Sverige och Norge samt nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och majoritetsägare är Goodfellows och Familjen Yngvesson.

7 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Lagerhaus söker säljare till vår butik in Östersund
Lagerhaus AB
Butikssäljare, dagligvaror

Lagerhaus framgång skapas av att alla medarbetare jobbar tillsammans mot vårt mål att bli den marknadsledande butikskedjan i Norden för inspirerande och noggrant utvalda fest- och inredningsdetaljer. Vi söker därför medarbetare som är nyfikna, engagerade och kundfokuserade. Som säljare befinner du dig alltid mitt i händelsernas centrum där du tillsammans med dina kollegor skapar en inspirerande och säljande butiksmiljö. Du brinner för våra produkter och vill vara med och bidra till vår vision "we create happy moments". Du värnar om att alla Lagerhaus besökare möts av kunniga och tillgängliga säljare som älskar att träffa våra kunder och hjälpa dem att förnya och inreda sitt hem! Genom din personlighet och professionalism i kundmötet skapar du nöjda kunder som återvänder till butiken. - Vi söker dig med erfarenhet av säljarrollen gärna från detaljhandeln. Meriterande om du tidigare arbetat med liknande sortiment som vårt och har erfarenhet av såväl personlig som mekanisk försäljning och ett öga för det visuella. - Vi vill att du är mål- och resultatinriktad. Meriterande om du t.ex. är van och grym på att värva nya medlemmar till kundklubb - Vi förväntar oss att du är initiativrik och handlingskraftig. Hos oss arbetar du vissa pass ensam i butiken och vi letar efter dig som vet att du kan driva dig själv framåt och ser vad som behöver göras. - Vi tror att du har lätt för att samarbeta och bygga relationer - Vi hoppas att du är en positiv person med energi, engagemang och glädje. Villkor: - Anställning: Tjänsten är en extra vid behov under sommaren med placering i Östersund - Schema: Varierande arbetstider, innehåller arbete på kvällar och helger. - Lön: Timlön enligt kollektivavtal - Start: Maj 2025 Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte på att skicka iväg en ansökan redan nu. Lagerhaus erbjuder inspirerande, prisvärda och noggrant utvalda fest- och inredningsdetaljer. Genom våra ledord "We create Happy Moments" vill Lagerhaus med vårt sortiment bidra till ökad glädje i livets alla ögonblick. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs över 50 butiker i Sverige och Norge samt nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och majoritetsägare är Goodfellows och Familjen Yngvesson.

7 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Teknisk Agent Östersund
Responda Group AB
Supporttekniker, IT

Vi söker nya kollegor till oss som är duktiga på kommunikation och som alltid levererar service i världsklass. Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder serviceinriktade tjänster på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder dig som anställd friskvårdsbidrag. Hos oss får du chansen att göra skillnad i att förenkla vardagen för privatpersoner och företagskunder. Vi försöker matcha dina intressen med en avdelning hos oss Responda Group för att du ska trivas långsiktigt. Om tjänsten Arbetstiderna är vardagar, kvällar, helger och nätter. Du kommer tillhöra ett team med kollegor som arbetar med lika arbetsuppgifter som dig där varje team består av en engagerad Team Manager. För samtliga våra roller så påbörjas anställningen med en introduktion där du får lära dig mer om systemen och de kunder du agerar kundtjänst åt. Du kommer även få en introduktion in i företaget så du på bästa sätt välkomnas in till oss. Hos vissa av våra avdelningar så finns möjligheten till hybrid arbete. Tjänsterna förväntas starta under april och maj. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för olika företag där du inhämtar information av inringaaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Du kommer även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar och att besvara kunds chatt samt mejl. Din profil För att du ska trivas i tjänsten och ge kunderna förstklassig service så ser vi att du är en hjälpsam person som sätter kunden först. Du är lyhörd inför kundens behov och vill på bästa sätt lämna ett fint avtryck för varje person du kommer i kontakt med. Eftersom du kommer jobba i ett team med flera andra kollegor så ser vi att du gärna samarbetar med andra, hjälper kollegor vid behov och kan sprida en god energi på arbetsplatsen. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid kontakt med rekryterare så kommer du få mer information om anställningsform som erbjuds för respektive tjänst. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Kundservicemedarbetare
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker nya kollegor till oss som är duktiga på kommunikation och som alltid levererar service i världsklass. Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder serviceinriktade tjänster på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder dig som anställd friskvårdsbidrag. Hos oss får du chansen att göra skillnad i att förenkla vardagen för privatpersoner och företagskunder. Vi försöker matcha dina intressen med en avdelning hos oss Responda Group för att du ska trivas långsiktigt. Om tjänsten Vi söker nya kollegor till vårat fina och moderna kontor på Frösön. Våra avdelningar har olika inriktningar så som kundservice, teknisk support och kundservice med inriktning försäljning. Beroende på ditt intresse så försöker vi matcha dig till rätt avdelning så att vi på så sätt skapar ett fint samarbete mellan varandra. Arbetstiderna är varierande beroende på vilken avdelning du arbetar inom. Vi erbjuder både arbete dagtid måndag-fredag för vissa av våra avdelningar, men även kvällar, helger och nätter hos andra avdelningar. Du kommer tillhöra ett team med kollegor som arbetar med lika arbetsuppgifter som dig. Varje team består av en engagerad Team Manager. För samtliga våra roller så påbörjas anställningen med en introduktion där du får lära dig mer om systemen och de kunder du agerar kundtjänst åt. Du kommer även få en introduktion in i företaget så du på bästa sätt välkomnas in till oss. Hos vissa av våra avdelningar så finns möjligheten till hybrid arbete. Tjänsterna förväntas starta under april och maj! Dina arbetsuppgifter Inkommande samtal där du hjälper kunder i olika frågeställningar Mail och chattkontakt på vissa avdelningar Administrativt arbete Arbetsuppgifterna varierar efter vilket område du jobbar inom. Mer information kommer ges vid kontakt med ansvarig rekryterare. Din profil För att du ska trivas i tjänsten och ge kunderna förstklassig service så ser vi att du är en hjälpsam person som sätter kunden först. Du är lyhörd inför kundens behov och vill på bästa sätt lämna ett fint avtryck för varje person du kommer i kontakt med. Eftersom du kommer jobba i ett team med flera andra kollegor så ser vi att du gärna samarbetar med andra, hjälper kollegor vid behov och kan sprida en god energi på arbetsplatsen. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid kontakt med rekryterare så kommer du få mer information om anställningsform som erbjuds för respektive tjänst. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Kundservice med försäljning!
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, älskar försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vad erbjuder vi? Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds: Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling. En engagerad och erfaren Team Manager Roliga aktiviteter så som tävlingar, fika, after works med mer Om tjänsten I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor på Frösön. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-17:00 med start 2025-05-19. Dina arbetsuppgifter: Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice. Din profilFör att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du: Har ett stort intresse för kundservice Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga för kvalitet. Har erfarenhet av kundservice och försäljning Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska Anställningsform och kontakt Startdatum för tjänsterna är Maj och du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Team Manager Östersund
Responda Group AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, brinner för helpdesk och servicedesk och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Som Team Manager är du är en god förebild som leder utifrån våra värderingar och riktlinjer. Vi söker dig som vill utvecklas och tycker det känns spännande att ta ett större ansvar och få möjlighet att vara med och utveckla ditt team Responda Group. Är du en driven och resultatfokuserad ledare som starkt värnar om att dina medarbetare ska trivas och må bra på jobbet kan den här rollen vara ditt nästa steg inom Responda Group! Team Manager Östersund I det dagliga arbetet finns du tillgänglig för medarbetarna inom ditt team (help-servicedesk) där du informerar, tar beslut, coachar, utbildar och rekryterar. Du har fullt personalansvar och arbetsmiljöansvar för ditt team och genomför mål-, prestations-, resultat- och lönedialoger. Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp där du är en aktiv och drivande deltagare för att uppnå satta KPI:er. Tjänstens huvuduppgifter Personalansvar med huvudsaklig roll att löpande leda och stötta agenterna i sitt team med fokus på coaching och tillgängligt ledarskap på produktionsgolvet. Team Manager genomför slutintervju och avtalsskrivningar med kandidater tillhanda via HR Vid nyrekrytering leda upplärning av agent genom medlyssning/side by side och feedback. Aktivt själv bidra till linans BM och KPI:er genom att medverka och producera ärenden såsom ta samtal, mail, administration vid behov. Sträva efter att uppnå kvalitativa och kvantitativa mål som är satta för Ditt team och, om sådana mål saknas, själv sätta upp mål i samråd med Delivery Manager. Aktivt identifiera leads och merförsäljningsmöjligheter genom nära kundkontakt. Ansvarar för teamets NMI eller eNPS samt säkerställa att kunduppdragsgivarna är nöjda. Aktivt bidra till förbättring baserat på NMI och kundresultat. Ansvarar för att ta feedbacks som kommer från kund med medarbetaren. Löpande kvalitetssäkra produktionen och säkerställa utvecklingen hos agenterna t. ex. genom medlyssning av samtal enligt gällande rutiner. Aktivt säkerställa att teamet har den kompetens som krävs och vidareutbilda sitt team. Vem är du? Som person är du trygg i dig själv och har förmågan att utmana dig när det behövs. Du är genuint intresserad av att coacha, utbilda, motivera och stötta dina medarbetare och kan anpassa din kommunikation och ditt arbetssätt efter olika individer. Du har förmågan och drivkraften att uppnå höga resultat på individ- och teamnivå. Du kan på ett affärsmässigt sätt ta ansvar och du ser förbättringsmöjligheter. Du är övertygad om att goda resultat och hög kundnöjdhet uppnås genom att medarbetarna trivs och tycker det är roligt på jobbet. Som person är du självständig, handlingskraftig och initiativtagande. Din erfarenhet God erfarenhet och kunskap av help och servicedeskfunktioner. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap. Datakunskaper (MS-Office) och vana att arbeta inom olika system. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Du blir en viktig del i vår resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion. Vill du veta mer? Kontakta Delivery Manager Mikael Hjortling Bodne [email protected] Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
SOS-operatör Östersund hösten 2025
SOS Alarm Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

Vill du ha ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad i varje samtal? Som SOS-operatör hos SOS Alarm blir du en viktig länk i att hjälpa människor i akuta situationer. Om du trivs med ett tempofyllt arbete, kan hantera stress och har en stark känsla för struktur och ansvar, kan du vara den vi söker! På SOS Alarm får du en unik möjlighet att göra skillnad – varje dag, både för individ och samhälle. I en värld där trygghet inte kan tas för given, står vi alltid redo, dygnet runt, året om. Vi erbjuder dig inte bara en trygg och stabil arbetsplats med kollektivavtal och förmånliga anställningsvillkor, utan också en stark kultur präglad av engagemang, gemenskap och vilja att göra skillnad. Hos oss får du utvecklas i en arbetsmiljö som främjar balans och långsiktig utveckling, utan att kompromissa med din hälsa. Du blir en del av ett dedikerat företag som varje dag arbetar för ett säkrare Sverige. Här är varje arbetsdag meningsfull, och ditt arbete kan vara skillnaden som räddar liv. Vill du vara med? Möt Hanna och få en inblick i hur det är att arbeta som SOS-operatör: Din vardag som SOS-Operatör på 112 "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. 112-samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. Utbildning För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör 112 inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista varvat med praktisk träning ute på centralen där du har en handledare. Du behöver därför kunna vara iväg hemifrån under enstaka veckor då utbildningen bedrivs fysiskt på plats i Kista. Vi står för alla omkostnader i samband med resan till vår utbildningsenhet. Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger. Vi önskar att du Har minst tre års arbetslivserfarenhet Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska, i både tal och i skrift Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Det är meriterande om du Har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider Har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande Är undersköterska eller har annan relevant erfarenhet Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant? Tjänsten är med start i 14/10-2025. Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill i din ansökan du bifogar ditt CV och en videohälsning, personligt brev är frivilligt. Efter du skickat in din ansökan kommer du få genomföra arbetspsykologiska tester som en obligatorisk del av vår rekryteringsprocess. Vänligen genomför testerna så snart som möjligt, då det är ett krav för att du ska vara fortsatt aktuell i rekryteringsprocessen. Ansökningar utan genomförda testresultat kommer inte att beaktas. Sista ansökningsdag för att söka tjänsten är den 20/4. Skicka dock gärna in din ansökan så fort som möjligt då vi tillämpar löpande urval. Kommer du vidare i processen så kommer du bli inbjuden till en rekryteringsträff som är den 29/4 från klockan 14:00. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Anton Olofsson på [email protected]. SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

4 april 2025
Sista ansökan:
21 september 2025
Dollarstore Svenstavik söker butikschef!

Om oss: Dollarstore är en av Sveriges ledande lågprisaktörer och strävar ständigt efter att erbjuda våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Med över 130 butiker i både Sverige och Danmark och över 2000 engagerade medarbetare fortsätter vi att växa och utvecklas. Sedan augusti 2023 är vi en del av finska Tokmanni Group och tillsammans är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden. Om rollen: I rollen som butikschef ansvarar du för butikens försäljning, drift och skötsel. Du är den drivande kraften bakom att skapa en utvecklande miljö för dina medarbetare och säkerställer att varje dag på jobbet är meningsfull och produktiv. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Försäljnings- och resultatansvar: Du är ansvarig för att uppnå och överträffa försäljningsmål samt säkerställa en lönsam verksamhet. Personalansvar: Du vägleder, coachar och motiverar dina medarbetare för att maximera deras potential och bidra till teamets framgång. Budgetarbete: Du arbetar aktivt med att upprätthålla och följa upp budgetar samt vidtar åtgärder för att säkerställa lönsamhet och effektivitet. Ledarskapsfrågor: Du är en naturlig ledare som trivs med att bygga och utveckla ett starkt och engagerat team. Kundservice i världsklass: Du säkerställer att varje kund får en exceptionell serviceupplevelse och att deras behov och förväntningar överträffas. Dina kompetenser: För att trivas och lyckas som butikschef hos Dollarstore är vi på jakt efter personer med följande kompetenser: Erfarenhet inom detaljhandeln: Du har gedigen erfarenhet av att arbeta inom retailbranschen och förstår dess unika utmaningar och möjligheter. Ledarskap och motivation: Du är en inspirerande ledare som älskar att bygga en positiv anda och peppa dina kollegor till att göra det bästa av varje arbetsdag. Resultatorientering: Du är driven av att uppnå och överträffa försäljningsmål och har förmågan att arbeta strategiskt för att maximera resultatet. Kundfokus: Du har en stark kundorientering och strävar alltid efter att leverera enastående kundservice. Flexibilitet: Du är beredd att arbeta på kvällar och helger och trivs med en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö. Varför Dollarstore: Som en del av Dollarstores team får du möjlighet att arbeta i en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du dagligen får möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi erbjuder också möjligheter till personlig och professionell utveckling samt förmåner och belöningar för ditt engagemang och din prestation. Är detta rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt ök. Du bli anställd direkt av Dollarstore som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Välkommen till DollarStore och en rolig resa! Om oss: Dollarstore är en av Sveriges ledande lågprisaktörer och strävar ständigt efter att erbjuda våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Med över 130 butiker i både Sverige och Danmark och över 2000 engagerade medarbetare fortsätter vi att växa och utvecklas. Sedan augusti 2023 är vi en del av finska Tokmanni Group och tillsammans är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden.

3 april 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025